abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:58:26 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49144658
Mijn huis is ook gedeeltelijk van hout, beton en steen.

Niks mis mee. Ja als er een tornado overkomt wordt het wat problematisch natuurlijk maar dan gaan we gewoon in de basement zitten. Voor diegenen die dat niet weten: Veel Amerikaanse huizen hebben een betonnen verdieping onder de grond, ideaal om als reacreatiekamer in te richten trouwens.

In het begin moest ik er wel wat aan wennen maar nu vind het prima.

De gedachte dat 't meteen slechte huizen zijn is onzin natuurlijk en een vooroordeel, je kunt goede en slechte huizen van die materialen, net zoals met steen. Van een stenen huis blijft ook niet veel over met een tornado van 450 km/u.

Als ik moest kiezen tussen een stenen rijtjeshuis of een mooi groot huis met een mega stuk grond dan weet ik het wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49144829
Goed topic .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49144911
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef Saabmobiel het volgende:
Mijn familie woont in een buitenwijk van Orlando, gelukkig in een huis van steen net als de rest van de buurt. Maar als er weer eens een tropische storm in de buurt is, knappen de electriciteitsleidingen bovengronds. Mijn tante, Hollandsch opgevoed, kookt als enige in de buurt op gas. De rest op keramiek inductie etc, oftewel electriciteit. Gevolg: eens in de zoveel tijd staat mijn tante te koken voor de straat totdat de electriciteit weer gerepareerd is . De meeste buren hebben een handzame generator in de schuur staan, maar en koken en de koelkast kunnen de meeste niet trekken

Wat mij ook opvalt is dat Amerikaanse huizen geen gang hebben, je komt rechtstreeks vanuit de buitenwereld de woonkamer binnen. Is dat iets typisch Amerikaans? In Europa ben ik vrijwel geen huis tegengekomen zonder gang o.i.d.
Koken ze in Amerika niet op gas dan?

En waarom zitten bijna elektriciteitsleidingen bovengronds?
pi_49144982
Als heel amerika nou huizen van steen / beton zou bouwen.. Gaan we dan ook minder hout kappen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 mei 2007 @ 15:14:32 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49145258
Op gas koken is helemaal niet gebruikelijk hoor. In NL wel maar wij gaan straks een paar km over de grens in Duitsland wonen: geen aardgas Heeft denk ik ook te maken met de vaak enorme afstanden die overbrugd moeten worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49145337
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:05 schreef pberends het volgende:

En waarom zitten bijna elektriciteitsleidingen bovengronds?
Dat is hier toch ook zo zodra je buiten de steden komt? Is een goedkopere oplossing
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:17:28 #37
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49145393
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is hier toch ook zo zodra je buiten de steden komt?
Eh?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_49145558
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:17 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Eh?
Nog nooit buiten de stad geweest? je ziet ze toch vaak genoeg van die electriciteitsmasten
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:23:12 #39
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49145630
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nog nooit buiten de stad geweest? je ziet ze toch vaak genoeg van die electriciteitsmasten
Je gaat me toch niet vertellen dat je deze bedoeld?

AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_49145764
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het hoogspanningsnet, dat steeds vaker onder de grond verdwijnt, maar de individuele aansluitingen zijn toch echt ondergronds. Dat is weer een voordeel van die slappe hollandse grond .
pi_49145816
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:23 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je deze bedoeld?

[afbeelding]
o.a. overigens zie je in de wat dunnerbevolkte gebieden ook naar de woningen toe nog bovengronds of is dit nog maar zeer recent veranderd.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:28:25 #42
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_49145830
Ik doelde meer op deze palen:

U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_49145858
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

o.a. overigens zie je in de wat dunnerbevolkte gebieden ook naar de woningen toe nog bovengronds of is dit nog maar zeer recent veranderd.
Je ziet het inderdaad een enkele keer maar het is meer uitzondering dan gewoonte.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 mei 2007 @ 15:29:17 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49145867
Dat heeft met de afstanden en de bodemgesteldheid te maken. Graven is simpelweg te duur daardoor.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:29:36 #45
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49145888
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zijn er dus maar een aantal.

Het grootste gedeelte ligt gewoon ondergronds.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:47:50 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49146691
Om nou alles te gaan vergelijken met Nederland, waar de infrastructuur heel erg goed voor elkaar is, tja. Kijk eens in Belgie, da's ook al een wereld van verschil itt Nederland.

Kijk, de afstanden tussen de huizen in de VS zijn ook veel groter waardoor graven duurder is, in Nederland zit het grootste gedeelte van de huizenbouw bovenop elkaar waar je dus geen eens ruimte hebt voor palen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:53:47 #47
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49149582
Als hout in het Nederlandse klimaat niet zo snel zou gaan rotten zouden hier ook meer huizen van hout worden gemaakt.
pi_49149643
Ja daarom zijn de meeste palen in de grond ook van hout
pi_49149834
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:53 schreef HarryP het volgende:
Als hout in het Nederlandse klimaat niet zo snel zou gaan rotten zouden hier ook meer huizen van hout worden gemaakt.
Dat weet ik niet, we hebben rivieren die veel klei aanvoeren waardoor we makkelijk bakstenen kunnen maken. Duurzame houtsoorten zijn hier ook niet zoveel beschikbaar. En brandgevaar was vanouds een groot risico in de steden dus daar is het bouwen met hout al vrij vroeg verboden.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:25:19 #50
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49150968
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:55 schreef Chewie het volgende:
Ja daarom zijn de meeste palen in de grond ook van hout
Omdat die constant vochtig zijn.
pi_49151060
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:58 schreef popolon het volgende:
Mijn huis is ook gedeeltelijk van hout, beton en steen.

Niks mis mee. Ja als er een tornado overkomt wordt het wat problematisch natuurlijk maar dan gaan we gewoon in de basement zitten. Voor diegenen die dat niet weten: Veel Amerikaanse huizen hebben een betonnen verdieping onder de grond, ideaal om als reacreatiekamer in te richten trouwens.

In het begin moest ik er wel wat aan wennen maar nu vind het prima.

De gedachte dat 't meteen slechte huizen zijn is onzin natuurlijk en een vooroordeel, je kunt goede en slechte huizen van die materialen, net zoals met steen. Van een stenen huis blijft ook niet veel over met een tornado van 450 km/u.

Als ik moest kiezen tussen een stenen rijtjeshuis of een mooi groot huis met een mega stuk grond dan weet ik het wel.
Inderdaad.. grappig dat de houten huizen met enorme lappen grond 'pauperhuizen' zijn terwijl de meesten hier in een armzalig appartementje of rijtjeshuisje wonen waar 10 omliggende huizen zo in je tuin kunnen kijken. Maar wel weer van steen.. dat dan weer wel
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49151129
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:27 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Inderdaad.. grappig dat de houten huizen met enorme lappen grond 'pauperhuizen' zijn terwijl de meesten hier in een armzalig appartementje of rijtjeshuisje wonen waar 10 omliggende huizen zo in je tuin kunnen kijken. Maar wel weer van steen.. dat dan weer wel
Alsof al die houten huizen een enorme lap grond hebben .

En zeker als ze slecht onderhouden worden verkrotten houten huizen nu eenmaal erg snel.
pi_49151324
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Alsof al die houten huizen een enorme lap grond hebben .

En zeker als ze slecht onderhouden worden verkrotten houten huizen nu eenmaal erg snel.
De houten huizen in de buitenwijken over het algemeen wel. Hier bouwen we in dorpen vaak nog alles vlak naast elkaar.

Overigens wordt er in Nederland ook steeds meer met hout gewerkt en dat doet kwalitatief niet onder voor steen. Houten huizen kunnen ook eeuwen mee.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49151380
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:34 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

De houten huizen in de buitenwijken over het algemeen wel. Hier bouwen we in dorpen vaak nog alles vlak naast elkaar.
Qua ruimte is Nederland dan ook niet echt te vergelijken met de VS

Zeker de randstad niet, in het oosten en noorden kan en worden nog wel ruime kavel bebouwd

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2007 17:37:05 ]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:39:35 #55
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49151519
Ze kunnen wel eeuwen mee gaan, ik voel me toch veiliger in een stenen huis als er een tornado in de buurt is hoor. Liever dat dan een lucifersdoos die wegwaait. Als je stenenhuis wegwaait is 't nog een spectakel

En volgens mij waait een stenenhuis niet zo snel weg hoor, een houten huis veel sneller.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_49151622
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:39 schreef zwahiel het volgende:
Ze kunnen wel eeuwen mee gaan, ik voel me toch veiliger in een stenen huis als er een tornado in de buurt is hoor. Liever dat dan een lucifersdoos die wegwaait. Als je stenenhuis wegwaait is 't nog een spectakel

En volgens mij waait een stenenhuis niet zo snel weg hoor, een houten huis veel sneller.
Of je kijkt wat minder films denk je dat ze die houten planken zo los op de grond zetten? In Nederland bouwen ze ook houten huizen, zoek maar es wat op over de constructie hiervan.
pi_49151682
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:34 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Overigens wordt er in Nederland ook steeds meer met hout gewerkt en dat doet kwalitatief niet onder voor steen. Houten huizen kunnen ook eeuwen mee.
Houten huizen kunnen eeuwen meegaan. Maar daar zijn de meeste van die prefabmodelletjes niet voor bedoeld. Prefab celllenbetonhuizen ook niet overigens.
pi_49151696
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Qua ruimte is Nederland dan ook niet echt te vergelijken met de VS

Zeker de randstad niet, in het oosten en noorden kan en worden nog wel ruime kavel bebouwd
Uiteraard. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik het vreemd vind dat mensen die zelf waarschijnlijk in een kippenhok wonen het over 'pauperwoningen' hebben.
pi_49151761
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:43 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik het vreemd vind dat mensen die zelf waarschijnlijk in een kippenhok wonen het over 'pauperwoningen' hebben.
Dat zegt ook niet alles, iemand met een appartementje van 60 m2 in New York zal een boerderij in Arkansas met een paar ha grond ook een pauperwoning vinden
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:45:59 #60
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49151764
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:42 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Of je kijkt wat minder films denk je dat ze die houten planken zo los op de grond zetten? In Nederland bouwen ze ook houten huizen, zoek maar es wat op over de constructie hiervan.
heeft niks met films te maken, meer met 't feit dat hout een minder solide basis heeft als een gemetseld wandje. Hoe je 't vast zet maakt niet uit, hout is lichter en dus meer vatbaarder voor de elementen.

Kijk maar 's naar Brainiac als ze weer 's een houtenhuisje opblazen
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')