abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49143125
Elke keer zie je op het nieuws totaal verwoeste woningen omdat er weer een tornado over het Amerikaanse grondgebied is geraasd of iets van die aard.

Ik vraag me af hoe een Nederlandse nieuwbouwwijk het er vanaf zou brengen als daar een tornado overheen gegaan was. Iemand enig idee?

Zou het dan ook totaal verpauperd zijn? Waarom maken Amerikanen toch altijd van die ontzettend pauperwoningen met materiaal waarvan Lego-steentjes misschien nog een betere oplossing is? Weet iemand hoe en waarom Amerikanen hun woningen op een totaal andere manier dan wij bouwen?
Zie ook: Amerika vooruitstrevend met energiebesparing
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:26:51 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143271
Volgens mij zijn die amerikaanse huizen ook echt gewoon 4 gipsplaten met wat gaten voor de ramen en de deur en een dak er boven op. Als je soms ziet hoe ze die huizen bouwen verbaasd het me niks dat ze binnen een briesje omver liggen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_49143459
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
pi_49143495
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef metallicelmo het volgende:
Die amerikaanse huizen worden vooral van hout gemaakt.. Geen betonnen muren enzo volgens mij
Hoezo dan? Is beton duur?
pi_49143520
quote:
Yep en daarom zijn ze ook relatief goedkoop vergeleken met huizen in Nederland.

Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49143544
quote:
Yep dat klopt, het grootste gedeelte van de buitenwijken worden in hout gebouwd. Steen en betonnen huizen zie je er nauwelijks (wel in de steden). Vandaar dat ze ook allemaal veel groter zijn dan hier, omdat de grond en de bouwmaterialen veel goedkoper zijn.
pi_49143675
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
pi_49143817
Amerikanen zijn arm wat dat betreft, daarom geen huizen van steen maar van hout.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:39:13 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143854
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat programma "Extreme House Makeover" ( haha ) dan zie je ook dat ze een huis slopen en daarna kant en klare muren van hout neerzetten.. Dat zijn dan de muren inderdaad..
Soort van biggetjes en de boze wolf verhaal

Kenia ( of iig een land waar ze in hutjes leven ) is dan 1 biggetje
Amerika is een biggetje
en Nederland is het stevigste biggetje
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:39:14 #10
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_49143855
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:35 schreef metallicelmo het volgende:
En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet heus. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.
pi_49143867
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een vriend van me uit de VS die op bezoek was, was heel erg verbaasd dat alles hier van bakstenen was gebouwd.
Hoezo verbaasd? Huizen hier gaan tenminste lang mee en kunnen tegen een storm.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:39:49 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49143884
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Idd, en van de prijs.
Mijn amerikaanse collega heeft echt haar best moeten doen haar ouders ervan te overtuigen dat ze toch echt een goede prijs hadden betaald voor hun riante 2-onder-1-kap. Die snapten er niks van, veel te duur enzo.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:40:02 #13
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143894
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:39 schreef Armageddon het volgende:

[..]

En dat slopen is ook erg moelijk daar maar niet huis. Als je ertegen aan leunt dan stort die zooi al in elkaar.
Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaar Shovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:02 #14
2964 Armageddon
pi_49143948
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:30 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49143972
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef Armageddon het volgende:
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.

" Ja baas? Ik kom niet werken hoor, mijn kind liet een scheet en toen knalde de kinderkamer in elkaar "
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:31 #16
2964 Armageddon
pi_49143973
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Gewoon 4 bouwvakkers tegelijk tegen een muur aan laten leunen dan valt het hele huis zo in elkaar Shovel of kraan erbij , puin weg en binnen een uur heb je een schone kavel haha.
Ik zei huis i.p.v. heus.
pi_49143981
Qua duurzaamheid en isolering is er niets mis met houtbouw.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:41:51 #18
2964 Armageddon
pi_49143988
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

" Ja baas? Ik kom niet werken hoor, mijn kind liet een scheet en toen knalde de kinderkamer in elkaar "
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:42:00 #19
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_49143995
like, een betonnen/bakstenen huis wordt ķķk weggevaagd met zo'n krachtige storm. En dan is hout makkelijker opruimen/mensen onder vandaan trekken dan beton
pi_49144013
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Erg handig als je je huis opnieuw wil indelen .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:43:18 #21
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49144059
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Erg handig als je je huis opnieuw wil indelen .
dan gaan de vrouwen inplaats van zeuren om een nieuwe keuken of muur opeens zeuren om een nieuw huis.
pi_49144071
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen. Met 'paupers' heeft dat niks te maken want woningen in steden als LA of NY zijn reteduur. Verder is de woningnood er natuurlijk lang niet zo hoog als in Nederland. Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:45:14 #23
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49144151
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen.
Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:46:08 #24
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49144198
quote:
Als een Nederlandse stad een paar keer een aardbeving te voortduren krijgt zoals in LA regelmatig voorkomt, dan denk ik dat er weinig van overblijft. De houten gebouwen zijn veel beter bestand tegen bevingen en dat is dan meteen ook een van de hoofdredenen om voor dat materiaal te kiezen. Met 'paupers' heeft dat niks te maken want woningen in steden als LA of NY zijn reteduur. Verder is de woningnood er natuurlijk lang niet zo hoog als in Nederland. Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Ze zijn daar reteduur omdat gemiddelde gezinnen daar al villa's van hier tot tokio hebben
pi_49144214
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:45 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ja maar zodra er een kleine beving is ontstaat er ook al wel schade en dat is met een stevig Nederlands huis niet het geval. Je kunt toch niet houten huizen blijven bouwen als je weet dat ze niet zoveel aan kunnen ?
Dat is met Nederlandse huizen wel degelijk het geval, namelijk in de vorm van al dan niet zichtbare scheuren. Een houten huis schudt bij zo'n beving alleen wat op en neer, hout is veel flexibeler dan steen, cement, beton etc.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49144230
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:46 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ze zijn daar reteduur omdat gemiddelde gezinnen daar al villa's van hier tot tokio hebben
Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet. Ga er eens een kijkje nemen voor je oordeelt.
pi_49144350
quote:
Uhuh... nederlandse huizen vallen zo om

Technisch zijn de nederlandse huizen meer dan superieur aan de huizen in de VS.

De reden om in hout te bouwen is daar puur economisch!
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:46 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat is met Nederlandse huizen wel degelijk het geval, namelijk in de vorm van al dan niet zichtbare scheuren. Een houten huis schudt bij zo'n beving alleen wat op en neer, hout is veel flexibeler dan steen, cement, beton etc.
Wat zou sterker zijn in een aardbeving, gewapend beton of hout? Ik denk dat jij even een paar druktestjes moet gaan bekijken

Waarom bouwen ze anders geen wolkenkrabbers uit hout?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:50:31 #28
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_49144361
Mijn familie woont in een buitenwijk van Orlando, gelukkig in een huis van steen net als de rest van de buurt. Maar als er weer eens een tropische storm in de buurt is, knappen de electriciteitsleidingen bovengronds. Mijn tante, Hollandsch opgevoed, kookt als enige in de buurt op gas. De rest op keramiek inductie etc, oftewel electriciteit. Gevolg: eens in de zoveel tijd staat mijn tante te koken voor de straat totdat de electriciteit weer gerepareerd is . De meeste buren hebben een handzame generator in de schuur staan, maar en koken en de koelkast kunnen de meeste niet trekken

Wat mij ook opvalt is dat Amerikaanse huizen geen gang hebben, je komt rechtstreeks vanuit de buitenwereld de woonkamer binnen. Is dat iets typisch Amerikaans? In Europa ben ik vrijwel geen huis tegengekomen zonder gang o.i.d.

[ Bericht 0% gewijzigd door Saabmobiel op 08-05-2007 14:52:39 (spelfoutje weggewerkt :)) ]
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_49144524
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef Saabmobiel het volgende:

Wat mij ook opvalt is dat Amerikaanse huizen geen gang hebben, je komt rechtstreeks vanuit de buitenwereld de woonkamer binnen. Is dat iets typisch Amerikaans? In Europa ben ik vrijwel geen huis tegengekomen zonder gang o.i.d.
Ik zou zeggen kom eens in mijn nieuwe huis kijken
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:57:50 #30
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49144641
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef 911GT2 het volgende:

Wat zou sterker zijn in een aardbeving, gewapend beton of hout? Ik denk dat jij even een paar druktestjes moet gaan bekijken
Hout dus.
quote:
Waarom bouwen ze anders geen wolkenkrabbers uit hout?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:58:26 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49144658
Mijn huis is ook gedeeltelijk van hout, beton en steen.

Niks mis mee. Ja als er een tornado overkomt wordt het wat problematisch natuurlijk maar dan gaan we gewoon in de basement zitten. Voor diegenen die dat niet weten: Veel Amerikaanse huizen hebben een betonnen verdieping onder de grond, ideaal om als reacreatiekamer in te richten trouwens.

In het begin moest ik er wel wat aan wennen maar nu vind het prima.

De gedachte dat 't meteen slechte huizen zijn is onzin natuurlijk en een vooroordeel, je kunt goede en slechte huizen van die materialen, net zoals met steen. Van een stenen huis blijft ook niet veel over met een tornado van 450 km/u.

Als ik moest kiezen tussen een stenen rijtjeshuis of een mooi groot huis met een mega stuk grond dan weet ik het wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49144829
Goed topic .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49144911
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:50 schreef Saabmobiel het volgende:
Mijn familie woont in een buitenwijk van Orlando, gelukkig in een huis van steen net als de rest van de buurt. Maar als er weer eens een tropische storm in de buurt is, knappen de electriciteitsleidingen bovengronds. Mijn tante, Hollandsch opgevoed, kookt als enige in de buurt op gas. De rest op keramiek inductie etc, oftewel electriciteit. Gevolg: eens in de zoveel tijd staat mijn tante te koken voor de straat totdat de electriciteit weer gerepareerd is . De meeste buren hebben een handzame generator in de schuur staan, maar en koken en de koelkast kunnen de meeste niet trekken

Koken ze in Amerika niet op gas dan?

En waarom zitten bijna elektriciteitsleidingen bovengronds?
pi_49144982
Als heel amerika nou huizen van steen / beton zou bouwen.. Gaan we dan ook minder hout kappen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 mei 2007 @ 15:14:32 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49145258
Op gas koken is helemaal niet gebruikelijk hoor. In NL wel maar wij gaan straks een paar km over de grens in Duitsland wonen: geen aardgas Heeft denk ik ook te maken met de vaak enorme afstanden die overbrugd moeten worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49145337
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:05 schreef pberends het volgende:

En waarom zitten bijna elektriciteitsleidingen bovengronds?
Dat is hier toch ook zo zodra je buiten de steden komt? Is een goedkopere oplossing
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:17:28 #37
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49145393
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is hier toch ook zo zodra je buiten de steden komt?
Eh?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_49145558
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:17 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Eh?
Nog nooit buiten de stad geweest? je ziet ze toch vaak genoeg van die electriciteitsmasten
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:23:12 #39
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49145630
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nog nooit buiten de stad geweest? je ziet ze toch vaak genoeg van die electriciteitsmasten
Je gaat me toch niet vertellen dat je deze bedoeld?

pi_49145764
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het hoogspanningsnet, dat steeds vaker onder de grond verdwijnt, maar de individuele aansluitingen zijn toch echt ondergronds. Dat is weer een voordeel van die slappe hollandse grond .
pi_49145816
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:23 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je deze bedoeld?

[afbeelding]
o.a. overigens zie je in de wat dunnerbevolkte gebieden ook naar de woningen toe nog bovengronds of is dit nog maar zeer recent veranderd.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:28:25 #42
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_49145830
Ik doelde meer op deze palen:

U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_49145858
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

o.a. overigens zie je in de wat dunnerbevolkte gebieden ook naar de woningen toe nog bovengronds of is dit nog maar zeer recent veranderd.
Je ziet het inderdaad een enkele keer maar het is meer uitzondering dan gewoonte.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 mei 2007 @ 15:29:17 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49145867
Dat heeft met de afstanden en de bodemgesteldheid te maken. Graven is simpelweg te duur daardoor.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:29:36 #45
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49145888
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zijn er dus maar een aantal.

Het grootste gedeelte ligt gewoon ondergronds.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:47:50 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49146691
Om nou alles te gaan vergelijken met Nederland, waar de infrastructuur heel erg goed voor elkaar is, tja. Kijk eens in Belgie, da's ook al een wereld van verschil itt Nederland.

Kijk, de afstanden tussen de huizen in de VS zijn ook veel groter waardoor graven duurder is, in Nederland zit het grootste gedeelte van de huizenbouw bovenop elkaar waar je dus geen eens ruimte hebt voor palen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:53:47 #47
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49149582
Als hout in het Nederlandse klimaat niet zo snel zou gaan rotten zouden hier ook meer huizen van hout worden gemaakt.
pi_49149643
Ja daarom zijn de meeste palen in de grond ook van hout
pi_49149834
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:53 schreef HarryP het volgende:
Als hout in het Nederlandse klimaat niet zo snel zou gaan rotten zouden hier ook meer huizen van hout worden gemaakt.
Dat weet ik niet, we hebben rivieren die veel klei aanvoeren waardoor we makkelijk bakstenen kunnen maken. Duurzame houtsoorten zijn hier ook niet zoveel beschikbaar. En brandgevaar was vanouds een groot risico in de steden dus daar is het bouwen met hout al vrij vroeg verboden.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:25:19 #50
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49150968
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:55 schreef Chewie het volgende:
Ja daarom zijn de meeste palen in de grond ook van hout
Omdat die constant vochtig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')