Droeloe, een houten huis isoleert beter dan een stenen huis bij eenzelfde hoeveelheid isolatie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 04:17 schreef zwahiel het volgende:
En airco en verwarming? Lekker energie besparen en milieubewust leven zo met houten huizen praktisch zonder isolatie... Over energie verspilling gesproken.
Is niet helemaal eerlijk natuurlijk, 300.000,- dollar is tegenwoordig omgerekend 250,- euro.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:41 schreef _VoiD_ het volgende:
Huizen in de VS zijn dan wel simpel, maar je hebt gigantisch veel ruimte, en het kost ook nog eens geen drol. Voor 300.000 dollar heb je een kast van een huis (dubbele garage, 3 slaapkamers, etc), en daar heb je hier net een appartementje van 70m² voor. Kwalitatief zal het Nederlandse (nieuwbouw)huis wel beter zijn, maar als ik kon kiezen tussen 10 keer zoveel ruimte maar een wat mindere afwerking dan zou ik het wel weten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Is niet helemaal eerlijk natuurlijk, 300.000,- dollar is tegenwoordig omgerekend 250,- euro.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef Armageddon het volgende:
Je kan beter één keer een goed stevig huis neerzetten dan dat je drie keer zo'n pauperwoning neer moet zetten. Je blijft bezig daar. "Ja hallo, ik kom vandaag niet werken hoor. Mijn huis ligt weer in puin.
Och, je moet je bij de Nederlandse kwaliteit ook niet te veel voorstellen hoorquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:41 schreef _VoiD_ het volgende:
Gast, doe eens wat onderzoek. Natuurlijk zijn die huizen wel geisoleerd in de VS.
Misschien niet bij de oudere huizen, maar die "prachtige" jaren 30 woningen hier in Nederland hebben ook 0,0 isolatie.
Huizen in de VS zijn dan wel simpel, maar je hebt gigantisch veel ruimte, en het kost ook nog eens geen drol. Voor 300.000 dollar heb je een kast van een huis (dubbele garage, 3 slaapkamers, etc), en daar heb je hier net een appartementje van 70m² voor. Kwalitatief zal het Nederlandse (nieuwbouw)huis wel beter zijn, maar als ik kon kiezen tussen 10 keer zoveel ruimte maar een wat mindere afwerking dan zou ik het wel weten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:41 schreef _VoiD_ het volgende:
Huizen in de VS zijn dan wel simpel, maar je hebt gigantisch veel ruimte, en het kost ook nog eens geen drol. Voor 300.000 dollar heb je een kast van een huis (dubbele garage, 3 slaapkamers, etc), en daar heb je hier net een appartementje van 70m² voor.
Dan zou het eerlijker zijn om een huis ergens in Zeeuws-Vlaanderen of ver in Groningen met een huis in het midwesten van de States te vergelijken. In Zeeuws-Vlaanderen heb je voor een ton ook een vrijstaand huis (en dan van steen!).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:15 schreef zwahiel het volgende:
Toch huizen die er staan, ik zou er op zich wel in kunnen wonen, alleen dat auto bijna verplicht gedoe. Lopend of met de fiets, dat is volgens mij iets typisch Nederlands.
Da's dan wel een brak huis met een berg aan opknapwerk, lijkt me.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan zou het eerlijker zijn om een huis ergens in Zeeuws-Vlaanderen of ver in Groningen met een huis in het midwesten van de States te vergelijken. In Zeeuws-Vlaanderen heb je voor een ton ook een vrijstaand huis (en dan van steen!).
Dat lukt je hier ook wel, 12 kamers, 7 slaapkamers en 2 badkamers voor ¤ 255.000quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:46 schreef Xith het volgende:
Het is wel allemaal leuk zeiken op de amerikaanse huizen, maar als je voor 280,000 EURO in een villa kan wonen met 6 kamers/5badkamers, een zwembad en 5000 ft.2 ruimte... En dat is dan ook nog buiten de tornado gebieden... dan kan ik er echt niet mee zitten hoorEn dan woon je ook nog in het stadje 'Holland' !
EDIT: Of dit bos villatje met 5 kamers/3 badkamers, stukje land voor maar... 160.000 EUR
nee vanwege de hypotheek rente aftrek!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Of denken jullie soms dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn omdat de woningen kwalitatief zo goed zijn
Klopt, in Alaska wonen ze in iglo's. Da's weer een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:08 schreef wonderer het volgende:
Tja. Het blijft gewoon stom om over "de VS" te spreken alsof het overal hetzelfde is...
Hebben ze in de VS ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:46 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
nee vanwege de hypotheek rente aftrek!
Is dat zo? Dan hebben ze wel nog een klein probleempje met het feit dat ze vergeleken met Nederland weinig belasting betalen. Dan valt er ook minder vanaf te trekken.quote:
Het komt voor. Maar hij doelt op hoogspanningsmasten, dat is goedkoper dan ondergrondse kabels. Hier is het nog te doen om het langs alle straten in te graven, daar gebeurt het ook wel, maar om kosten te sparen word het niet overal gedaan.quote:
Jaquote:
quote:[Dan hebben ze wel nog een klein probleempje met het feit dat ze vergeleken met Nederland weinig belasting betalen. Dan valt er ook minder vanaf te trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |