Hebben wij dezelfde scheidsrechter gezien? Eens scheids die niet alles in Bosch' voordeel fluit is volgens de M-Side al gauw slecht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:18 schreef DutchGooner het volgende:
Terechte uitslag denk ik, matig voetbal, een nog slechtere scheids maar gelukkig wel een echte derby gevoelsmatig.
Matusiwa eraf bij ivm conditioneel probleem anders zou het een belachelijke beslissing zijn.
Hij floot matig tov beide partijen vond ik dus je slaat de plank compleet mis.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:31 schreef fanneke het volgende:
[..]
Hebben wij dezelfde scheidsrechter gezien? Eens scheids die niet alles in Bosch' voordeel fluit is volgens de M-Side al gauw slecht.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 08:21 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hij floot matig tov beide partijen vond ik dus je slaat de plank compleet mis.
Wie hebben we?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:39 schreef Yeahinho het volgende:
Vorig jaar slechts 3, nu hebben we 6 (!!) spitsen. En na een wedstrijd zijn er al 4 van geblesseerd.
En Koen dan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:34 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Wie hebben we?
Matusiwa en El Idrissi?
Schandalig.quote:
Als ie zo blijft spelen zie ik hem het seizoen bij ons niet afmaken.quote:
Dit was anders toch de beste uitvoering bij ons tot nu toequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:16 schreef Roberto258 het volgende:
De dale cavese klonk wel flink kut op tv, veel te veel trommel.
Hij viel niet echt op.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:10 schreef methodmich het volgende:
Hoe floot Makkelie? Die rode kaart leek me terecht op basis van de televisiebeelden.
Dat is triest maar verder floot ie gewoon prima.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat een zielige kutkneus is die Bossen ook. Aborah wordt 20 keer per wedstrijd getorpedeerd. Maakt zelf een klein overtredinkje zegt er vervolgens iets van tegen Bossen. Gaat ie geel geven
Weet je dat je aan het slijmen bent?quote:Op maandag 1 september 2008 13:58 schreef Damzkieee het volgende:
Wanneer promoveren jullie nu eens? Leuke club met een fanatiek publiek is altijd plaats voor in de Eredivisie.
quote:Op maandag 1 september 2008 13:58 schreef Damzkieee het volgende:
Wanneer promoveren jullie nu eens? Leuke club met een fanatiek publiek is altijd plaats voor in de Eredivisie.
Dat de Fin er een tijdje uit is is niet zo'n ramp als je zijn recente periode bekijkt en met Zaari heb je denk ik een aardige vervanger.quote:FC Den Bosch-verdediger Arjan Ebbinge en keeper Niki Mäenpää zullen de komende wedstrijden vanaf de tribune moeten toekijken. Het duo viel afgelopen vrijdag in de thuiswedstrijd tegen MVV (1-3 verlies) geblesseerd uit en is voorlopig niet beschikbaar.
Mäenpaa moet een MRI-scan ondergaan om de ernst van zijn schouderblessure vast te stellen. De sluitpost heeft redelijk veel last van de kwetsuur en staat mogelijk lang aan de kant. Brahim Zaari (18) is de komende tijd zijn vervanger.
Ebbinge werd maandag al geopereerd aan zijn meniscus en is sowieso de komende weken out. Hoelang zijn revalidatieproces duurt is nog niet bekend, meldt trainer Theo Bos in het Brabants Dagblad.
Met Peters op zijn plaats en Scheimann linksback ging het afgelopen vrijdag prima.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:21 schreef DutchGooner het volgende:
Dat Ebbinge er een tijdje uit is vind ik erger, ondanks zijn foutjes is ie altijd wel vrij stabiel.
Sterker nog: Peters moet óf centraal óf op de bank.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:30 schreef fanneke het volgende:
[..]
Met Peters op zijn plaats en Scheimann linksback ging het afgelopen vrijdag prima.
(Zie Peters toch liever centraal achterin spelen.)
Daar heb je wel een punt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:00 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Sterker nog: Peters moet óf centraal óf op de bank.
Aanvallend/opkomend vind ik Scheimann beter. Maar ja, een back staat er in de eerste plaats om te verdedigen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:07 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt.
Over Scheimann ben ik nog niet positief al mag je misschien geen wonderen verwachten van iemand die vorig seizoen nog bij een amateurclub speelde.
Je hebt helemaal gelijk. En verdedigend vind ik Scheimann nou juist behoorlijk tekort komen... Peters kan aanvallend weinig, konden we die 2 maar kruisen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:12 schreef fanneke het volgende:
[..]
Aanvallend/opkomend vind ik Scheimann beter. Maar ja, een back staat er in de eerste plaats om te verdedigen.
Maar we zullen de komende weken zien hou het uitpakt.
Tsjah, ik denk het wel. Al heb ik geen idee wat ervan te verwachten. Het is een beetje wazig allemaal. De kaft niet er nou niet echt veelbelovend uitquote:Op donderdag 4 september 2008 19:51 schreef DutchGooner het volgende:
Iemand die het nieuwe boek gaat bestellen?
Slijmen niet hoor, zo belangrijk is FCDB nou ook weer niet voor mijquote:Op maandag 1 september 2008 17:21 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Weet je dat je aan het slijmen bent?
Zolang Theo aan het roer staat niet denk ik al moet ik wel zeggen dat we dit seizoen voor het eerst proberen leuk en verzorgd voetbal op de mat te leggen onder hem en het lukt aardig al blijven de resultaten helaas uit.
idd, ze kregen wmb teveel praatjes.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:55 schreef denthemen het volgende:
Mooie overwinning, gelukkig die kut Friezen terug op hun plek
Hij zit ook niet (meer) bij de A-selectie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:35 schreef Reddiablo het volgende:
ben bezig met FM09 en FCDB een aan het doorlopen.... kon zo snel niet veel zinvols over hem vinden
Cor Varkevisser?quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:01 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Wil je ook weten wie de oom van Glenn Schapendonk is?
Gerson Rodrigues kan eventueel ook wel op het middenveld uit de voeten in een defensieve rol toch? Of doet ie dat bij Jong DB nooit? Bij Dordt wel namelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Beetje ongebalanceerd veel verdedigers.
Deze zou ik erbij doen voor Rahli en misschien een rechtsback eruit:
Danny Verbeek, linksbuiten, links.
Tom van Weert, Spits, Rechts
Uit De Dordtenaarquote:Scheimann lacht elke dag
Samuel Scheimann vertrok dit seizoen van de amateurs van het Werkendamse Kozakken Boys naar FC Den Bosch. Vrijdag stond hij voor het eerst in de basis en won met zijn ploeg met 0-3 bij Cambuur.
JAN VOLWERK
DEN BOSCH
De twintigjarige Scheimann kreeg een dag eerder te horen dat hij in Leeuwarden de aftrap zou meemaken. ,,Er waren nogal wat geblesseerde spelers. De trainer, Theo Bos, had bovendien al een aantal keer geroepen dat hij vertrouwen in mij heeft. Dus hoopte ik stiekem op zo’n kans. Geweldig natuurlijk. Nee, ik schoot niet direct in de stress, hoor. Ik ben elke competitiewedstrijd ingevallen. Tegen MVV, vorige week, mocht ik er al na vijftien minuten in toen Arjan Ebbinge uitviel.’’
,,Het was wel een heksenketel in Leeuwarden’’, blikt de in het Iraëlische Aful geboren Scheimann met plezier terug. ,,Tienduizend Friezen die helemaal uit hun dak gaan. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt. Wij hebben overigens ook een fantastisch publiek. Ondanks een achterstand tegen MVV, bleven de supporters achter ons staan.’’ Een gehavend FC Den Bosch won verrassend ruim. Scheimann kon na afloop terugkijken op een prima wedstrijd. De ex-Kozak maakte het leven van Cambuur-aanvaller Marc Mboua zuur en stond aan het begin van een messcherpe counter die tot de derde treffer van FC Den Bosch leidde. ,,Ik kijk er met een heerlijk gevoel op terug. Spelen en winnen, het kan niet beter.’’Scheimann, die in de jeugd bij Feyenoord samenspeelde met jongens als Jonathan de Guzman, Royston Drenthe en Gianni Zuiverloon, geniet toch al elke dag van zijn avontuur in de Brabantse hoofdstad. ,,Geweldig toch, dat ik een jaar de kans krijg om me te bewijzen in het profvoetbal. Daar heb ik mijn hele leven van gedroomd en ook voor geleefd. Mijn glimlach krijgt niemand voorlopig van mijn gezicht.’’
Scheimann zag in de zomer van 2006 een droom om profvoetballer te worden in zijn geboorteland Israël in duigen vallen, omdat de oorlog uitbrak. In plaats van Hapoel Haifa werd het Kozakken Boys. Samuel Scheimann: ,,Ik heb mijn droom om prof te worden ook toen nooit opgegeven.’’ Afgelopen seizoen was er ineens belangstelling van Ajax. Scheimann redde het net niet, maar Ajax-trainer Aron Winter gaf hem de boodschap mee dat hij in het betaalde voetbal thuishoorde. ,,Winter heeft zich naar diverse clubs toe positief over mij uitgelaten,’’ aldus Scheimann. ,,Daar ben ik hem nog dankbaar voor. Of Ajax mij blijft volgen? Geen idee. Daar ben ik niet mee bezig. Ik ben nu bij Den Bosch en daar wil ik mij bewijzen.’’
Het werd dus de ploeg van Theo Bos. ,,De overgang was best groot. Weer zes, zeven keer trainen per week was fysiek erg zwaar. Maar ik heb een goede leerschool gehad: Feyenoord, NAC en Kozakken Boys. Ook daar heb ik me goed kunnen ontwikkelen en veel geleerd van de ervaren voetballers die daar speelden. Ik heb nog steeds contact met de meeste ’boys’ en ik ga ook zeker naar thuiswedstrijden kijken.’’ Scheimann beseft dat hij vrijdag in Venlo bij VVV niet automatisch in de basis staat. ,,Ik zal dat op de trainingen zelf af moeten dwingen.’’
Die 3 zijn we dus lange tijd kwijt.quote:Paul Jans komt dit seizoen nog in actie voor FC Den Bosch, dat een slechte boodschap kreeg over de blessure van keeper Niki Mäenpää.
Voor Jans dreigde het seizoen door een knieblessure al na één wedstrijd voorbij te zijn. Ondanks een scheurtje in een kruisband is een operatie niet noodzakelijk, zo luidde ook de conclusie van een second opinion. 'Hoe lang dat duurt weet ik niet, maar in ieder geval niet het hele seizoen', zei trainer Theo Bos in het Brabants Dagblad over de verwachte hersteltijd.
Tegenover het positieve nieuws over Jans stond een flinke tegenvaller voor Niki Mäenpää. De Finse doelman dacht binnen een maand hersteld te zijn van een schouderblessure die hij had opgelopen in het competitieduel met MVV.
Nader onderzoek heeft uitgewezen dat er een scheurtje zit in het kapsel en dat een operatie noodzakelijk is. De ingreep staat gepland voor dinsdag. De doelman kan pas over minimaal vier maanden weer binnen de lijnen komen.
Arjan Ebbinge heeft al een knieoperatie ondergaan die hem van meniscusproblemen moet verlossen. De verdediger dient vier weken toe te kijken.
Zag het op TV. Terechte penalty hoor.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Terechte nederlaag..
Wel een dubieuze penalty maar hij kan hem geven.
Zag er totaal niet uit vanuit ons vak.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:52 schreef fanneke het volgende:
[..]
Zag het op TV. Terechte penalty hoor.
Vlak na die goal moet je gewoon 2-0 maken.quote:Op maandag 15 september 2008 22:14 schreef DutchGooner het volgende:
65-70 minuten Fortuna achter de bal aan laten lopen en nadat je op 1-0 bent gekomen ga je weer teruglopen
Klopt, zelfs in blessuretijd moet je dat "gewoon" doen maar na de 1-0 liet je ze wel meer voetballen en dat is absoluut jezelf te verwijten.quote:Op maandag 15 september 2008 22:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Vlak na die goal moet je gewoon 2-0 maken.
Nam Regi Blinker erna niet zelf wraak?quote:Op maandag 15 september 2008 22:14 schreef DutchGooner het volgende:
Wat een tyfusseizoen,stop er maar mee
65-70 minuten Fortuna achter de bal aan laten lopen en nadat je op 1-0 bent gekomen ga je weer teruglopen zoals we altijd doen sinds Theo aan het roer staat.
Penalty was misschien terecht maar anders was het zeker een goedmakertje voor de niet gegeven pingel in de eerste helft.
Wanneer wordt Aborah trouwens eens echt beschermd?
Zoveel overtredingen worden er op hem gemaakt maar relatief veel wordt er met de mantel der liefde bedankt.
Zelfs natrappen werd vandaag niet met rood bestraft.
Fortuna tyfusploeg maar ze hebben gespeeld naar hun mogelijkheden en dat deden ze slim.
Oja, Ouweland,
Nam ie zelf ook, totaal niet goed te praten maar absoluut te begrijpen als je op dat moment al iets van 8 schoppen hebt gehad en dit natrappen was.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:48 schreef Evertje het volgende:
[..]
Nam Regi Blinker erna niet zelf wraak?
Waarom geeft de scheidsrechter daar geel voor? Als ie een kaart geeft moet ie rood geven volgens mij.
Als je veel overtredingen maakt krijg je dat idee al snel, idem met ons afgelopen vrijdag tegen VVVquote:Fortuna zal vast hard hebben gespeeld, maar had soms ook het idee dat de scheids wel erg één richting uitfloot.
Na de TV beelden te hebben gezien was ie terecht, was dom van de Fortuna keeperquote:De penalty kon ik echt niet goed zien, maar kwam idd over als een goedmakertje, die in de eerste helft was idd eerder een penalty.
Zijn we het toch nog ergens over eens want die was echt kut.quote:Ook die donkere grens, wat een malloot. Eerst zn vlag opsteken en dan weer intrekken. Mag eens wat gedaan worden aan het abitrale niveau in de jupiler league, echt frustrerend.
Gister op het doelpunt na niets gezien van hem maar dat neem ik hem niet kwalijk in zijn eerste wedstrijd.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Mooi debuut ook voor Seedorf, goede aanwinst is dat voor jullie.
Hij probeerde het wel verschillende keren gisteren maar heeft nog te weinig ritme denk ik.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:39 schreef methodmich het volgende:
Matusiwa komt nog niet heel erg uit de verf lijkt het of vergis ik me daarin?
Okee, zou leuk zijn voor hem. Bij Omniworld had hij ook een aanloopperiode nodig trouwens, misschien hoort dat ook wel bij hem.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:01 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hij probeerde het wel verschillende keren gisteren maar heeft nog te weinig ritme denk ik.
Als die jongen een paar wedstrijden achter elkaar zou spelen komt het vanzelf goed met hem.
Zeker met dit kutweer.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:01 schreef Yeahinho het volgende:
Je zult niet de enige zijn, ben ik bang.
Met 2.000 toeschouwers mogen we zeker in onze handjes wrijven denk ik.
Niet piepen, jij wilt een Duitsland bij onze Oosterburen bivakeren.quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:07 schreef fanneke het volgende:
Spelen we eindelijk een keer thuis in de beker, ben ik er niet bij.
Nou ja, volgende ronde dan maar weer.
Is dit geheimtaal voor 35+'ers?quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:45 schreef DutchGooner het volgende:
Niet piepen, jij wilt een Duitsland bij onze Oosterburen bivakeren.
Tering he, wat een tyfuszin zegquote:Op dinsdag 23 september 2008 17:53 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Is dit geheimtaal voor 35+'ers?
Ik heb nog geprobeerd iets van die zin te maken, maar het lukt me niet...quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:42 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Tering he, wat een tyfuszin zeg
Dank je Den Bosch, dat was niptquote:Op dinsdag 23 september 2008 17:26 schreef TLC het volgende:
Bij mijn Toto select heb ik hier een 1 aangekruist ; dus kom op Den Bosch !
Kwam ie er niet uit?quote:Op woensdag 24 september 2008 16:44 schreef methodmich het volgende:
Hoe heette die doelpuntenmaker nou, Humberto Tan?
Maar op zich knap ingeschoten nog, zo half uit de draai.
Had je niet liever een eredicieclub thuis gehad ?quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Saaie loting inderdaad. Maar niet geheel kansloos. Er zaten nog 16 eredivisieploegen in de koker. Dus het had ook slechter gekund.
Ojaquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou met Yeahinho op de trambaan weet je het nooit.
Dat schot ging er via het achterwerk van Aborah in.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:43 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad zonde hoe snel die gelijkmaker steeds geslikt moest worden. Wel een aardige goal van Scheimann trouwens. Maar ja, daar heb je later niks meer aan als het 2-2 wordt.
Dat klopt en in potentie een hele aardige speler maar iedereen wist dat deze jongen zo blessuregevoelig is dat ik hier niet van sta te kijken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Hij was toch niet geblesseerd toen ze hem haalden?
Wat een drama voor die jongen zeg...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:47 schreef DutchGooner het volgende:
Seizoen voor Jans duurt negen minuten
01-10-2008
Het seizoen is voorbij voor FC Den Bosch-aanvaller Paul Jans. De 27-jarige Keldonker onderging dinsdag een kijkoperatie, waaruit bleek dat zijn kruisband - in tegenstelling tot wat eerder werd gemeld - toch helemaal is afgescheurd.
Na de operatie, die niet eerder kan plaatshebben dan over vier of vijf weken, duurt zijn herstel acht tot twaalf maanden. In het gunstigste geval (negen maanden) kan de nieuwe spits van de Bossche club bij de voorbereiding op volgend seizoen weer aansluiten.
Jans kwam dit seizoen niet verder dan negen speelminuten. Hij was invaller bij de eerste competitiewedstrijd tegen RKC Waalwijk, maar moest snel worden vervangen. In eerste instantie leek zijn blessure een maand of vier te duren en was een operatie niet nodig. Nu Jans meerdere keren door zijn knie ging, moest hij opnieuw een kijkoperatie ondergaan.
Tsja, en waarom kijkt niemand hier van op?
Wat een domme aankoop
De keeper raakte hem nog aan, waardoor ie binnenkant paal ging.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:06 schreef Yeahinho het volgende:
Die tweede keer dat ie loeihard de paal raakte was het vanaf de achterlijn, dus kans was groot dat dat geen goal werd. Maar die eerste die wil ik nog wel eens terugzien op tv. Voor open goal, hoe krijgt ie het voor elkaar?!
Zag het nu inderdaad op tv. Heel anders dan ie in mijn beleving was gegaan. Maar goed, ik stond ook 100 meter verderop en keek er in een helemaal verkeerde hoek naar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:08 schreef fanneke het volgende:
[..]
De keeper raakte hem nog aan, waardoor ie binnenkant paal ging.
Mooi dat je dat toegeeft, maar je schiet er niks mee opquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:51 schreef Mindlight het volgende:
Onterecht 3 punten voor ons, gelijkspel was meer op zijn plaats geweest imo.
Dat denk ik ook maar dat is makkelijk praten na afloopquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:51 schreef Mindlight het volgende:
Onterecht 3 punten voor ons, gelijkspel was meer op zijn plaats geweest imo.
Had inzet, was actief maar had er minimaal eentje moeten maken natuurlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou gisteren was die nog niet zo slecht eigenlijk.
Je verheugt je op een wedstrijd van FC Den Bosch?quote:
Ja tuurlijk, zo vaak kom ik er niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:26 schreef fanneke het volgende:
[..]
Je verheugt je op een wedstrijd van FC Den Bosch?
Jan Schouten bleef lachen. En terecht destijdsquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:52 schreef Stereotomy het volgende:
doet de voorzitter extra aardig tegen je.
bron: brabantsdagblad.nlquote:DEN BOSCH - Even wennen voor supporters, spelers én trainers: een vol trainingsveld bij FC Den Bosch. De ploeg mist vrijdag in de thuiswedstrijd tegen FC Emmen alleen Paul Jans en Niki Mäenpää, die nog maanden uitgeschakeld zijn.
Alle andere leden van de ziekenboeg zijn weer inzetbaar. De blessures van Stanley Aborah, Stefano Seedorf en Abid el Idrissi bleken mee te vallen en Arjan Ebbinge, Ivo Rossen en Mohamed el Makrini zijn weer beschikbaar.
Middelen om (nu, danwel in de winterstop) een extra aanvaller of doelman aan te trekken, heeft FC Den Bosch volgens manager voetbalzaken Fred van der Hoorn niet. "Ik heb gewoon geen geld. Ook niet om een speler te huren. Daarvoor hebben we eerst extra inkomsten nodig."
mierenneukerquote:
Rossen zal morgen wel weer een tik op z'n enkel of zo krijgen en er tot half november uitliggen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:51 schreef Yeahinho het volgende:
Oja, en ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat Rossen en Aborah weer out zijn.
18-0quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:04 schreef tong80 het volgende:
Het schijnt dat iedereen fit is voor vanavond.
Ik verwacht een 5-0
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:04 schreef tong80 het volgende:
Ik verwacht een 5-0
Gezien de kansen vanavond had het er misschien wel ingezeten.quote:
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:09 schreef ScottTracy het volgende:
Goede wedstrijd, alleen de eerste helft wat kansen gemist die erin hadden gemogen. Maar ik heb genoten, vooral van een bijzonder goede Matusiwa!!
Ik verwacht een 5-0
Ik verwacht een 5-0
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:31 schreef DutchGooner het volgende:
vd Biezen heeft gelijk laten zien waarom hij niet in de ere speelt zoals door zichzelf gewenst, prutser.
Och, als een club(s) je aan je hart gaat, krijgen de emoties wel eens de boventoon.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Eigenlijk is dit best een domme uitspraak
quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:00 schreef fanneke het volgende:
[..]
Och, als een club(s) je aan je hart gaat, krijgen de emoties wel eens de boventoon.
Dat slijt wel als je ouder wordt.
Want?quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Eigenlijk is dit best een domme uitspraak
Omdat daar allang geen sprake meer van is en hij dat ook nooit op die manier gezegd heeft. Er was interesse van verschillende clubs in Nederland en buitenland waaronder oa. swansea en blijkbaar ook clubs uit de eredivisie. Dan is het natuurlijk volkomen te begrijpen dat hij daarvoor open staat.quote:
Goed excuus om 2 dotten van kansen weer te laten liggenquote:Op zondag 12 oktober 2008 13:14 schreef TerroRobbie het volgende:
Verder was die geblesseerd, speelde met een injectie en deed het desondanks niet slecht.
Weet je wat het ergste is? Met de kop van een oorwurm gaan lopen als een van je ploeggenoten wél scoort en als de gevierde goalgetter over het veld rennen als je een pingel benut. Dát is triest.quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:11 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Goed excuus om 2 dotten van kansen weer te laten liggen
Was er echt concrete interesse uit de Eredivisie? Volgens mij viel dat wel mee, terwijl vd Biezen wel hoog van de toren blies door aan te geven dat wij weg wilde....quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:14 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Omdat daar allang geen sprake meer van is en hij dat ook nooit op die manier gezegd heeft. Er was interesse van verschillende clubs in Nederland en buitenland waaronder oa. swansea en blijkbaar ook clubs uit de eredivisie. Dan is het natuurlijk volkomen te begrijpen dat hij daarvoor open staat.
Verder was die geblesseerd, speelde met een injectie en deed het desondanks niet slecht.
Viel wel mee toch... Volgens mij deed die een handjeklap met Aborah. En was er daarna een "groepsknuffel" en dat was het.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:43 schreef Dylan Dog het volgende:
Weet je wat het ergste is? Met de kop van een oorwurm gaan lopen als een van je ploeggenoten wél scoort en als de gevierde goalgetter over het veld rennen als je een pingel benut. Dát is triest.
quote:Profs Scheimann en Rutjes jeugdtrainer bij Alexandria'66
dinsdag, 21 oktober 2008 10:28 Persbericht Alexandria'66
Met de komst van Nathan Rutjes (Sparta Rotterdam) en Samuel Scheimann (FC Den Bosch) heeft Alexandria’66 twee ervaren spelers toegevoegd aan het trainerskorps van de club. Technisch coördinator Edwin Mostert: ,,De club heeft op dit moment de grootste jeugdafdeling binnen de Rotterdamse grenzen en wij zijn dan ook erg blij met de steun van de twee betaald voetballers.” Met de komst van de nieuwe trainers gaat niet alleen de kwaliteit van de jeugdopleiding weer een stukje omhoog, maar is vooral de voorbeeldfunctie belangrijk. ,,De kinderen kunnen zich optrekken aan de trainers. Zij hebben zelf ook de jeugdopleiding van de club uit Oosterflank doorlopen.” aldus Mostert die verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de jeugdopleiding.
Nathan Rutjes zal iedere week de jeugd van de B-afdeling tot en met de E-pupillen individuele techniek training gaan geven. Mostert: ,,In het hedendaagse voetbal wordt er veel aandacht besteed aan de prestaties en ontwikkeling van een team. Door onze individuele techniek trainingen willen wij benadrukken dat de individuele ontwikkeling minstens zo belangrijk is.” Samuel Scheimann wordt assistent-trainer bij de A-junioren en zal gaan letten op de individuele prestaties van spelers die binnen 1 a 2 jaar de overstap moeten gaan maken naar het 1e elftal en belofteteam van de club.
Mostert tot slot: ,,De hoogste teams in de verschillende leeftijdsgroepen spelen bij Alexandria’66 op landelijk niveau en bijna alle spelers van het 1e elftal komen uit de eigen opleiding. Wij zijn trots op dit gegeven, maar willen met de jeugd nog hogerop. Alexandria’66 heeft ook een eigen trainersopleiding. Voor meer informatie over een trainersfunctie kunt u mailen naar edwinmostert@kabelfoon.nlDit e-mail adres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. of bellen met 06-21543482.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef fanneke het volgende:
Hoe lang laten ze Bos nog aanmodderen. Het leek vanavond weer nergens op.
Wisselen als de 0-1 is gevallen terwijl het daarvoor al totaal niet liep.
Eindhoven won dik en dik verdiend en heeft waarschijnlijk zelden zo'n gemakkelijke avond gehad.
Volgens het BD stond de wissel al klaar voordat de 0-1 er in ging.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef fanneke het volgende:
Wisselen als de 0-1 is gevallen terwijl het daarvoor al totaal niet liep.
Je blijft echt tot in den treure proberen om de FC vrij te pleiten hequote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:21 schreef TerroRobbie het volgende:
De vrijwilligers van de amateurclub in kwestie hebben ze niet goed geinstrueerd dan.
Als ik naar de foto's kijk op fcdenbosch.nl, zie ik de spelers gewoon meespelen, regelen en al...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:33 schreef Yeahinho het volgende:
Je blijft echt tot in den treure proberen om de FC vrij te pleiten he.
Dit is al de zoveelste keer dat Brus compleet is afgemaakt door de rechter. Ik ben benieuwd wanneer we iets van het geld gaan zien.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:29 schreef DutchGooner het volgende:
Uitspraak rechtbank Brus - FC Den Bosch
28-10-2008
De rechtbank heeft het verzoek van oud-voorzitter Hans Brus - om het crediteurenakkoord uit 2001 te ontbinden - integraal afgewezen. FC Den Bosch is op geen enkel punt in gebreke jegens de crediteuren. De zaak diende inhoudelijk dinsdag.
De uitkomst van de beschikking van de rechtbank is vandaag binnengekomen bij de advocaat van FC Den Bosch, mr. D.I.J. Snijders. De club houdt zich aan het akkoord dat zeven jaar geleden is opgesteld en valt niets te verwijten. Men wil bij deze benadrukken dat er dientengevolge van deze uitspraak ook geen sprake is van een faillissement van FC Den Bosch. Dit zou - indien de rechtbank niet een wettelijke hersteltermijn van een maand zou hebben gegeven, welke kans vrijwel nihil was - in het meest vergaande geval de sanctie op niet naleving van het akkoord uit 2001 zijn. Daarvan is dus geen sprake.
Voor de goede orde en wellicht ten overvloede hecht FC Den Bosch er aan op te merken dat - mocht die suggestie al gedaan zijn - er geen sprake is van faillissementsdreiging als zou er thans in 2008 niet aan enige betalingsverplichting voldaan kunnen worden.
Voorts staat FC Den Bosch open voor een gesprek met de heer Brus en Bruscom B.V. om tot een op redelijkheid gebaseerde oplossing te komen in deze procedure.
FC Den Bosch merkt daarbij op dat er door de heer Brus ook garantstellingen zijn gedaan voor het seizoen 2000-2001 en er bovendien als gevolg van de niet nakoming schade is ontstaan, die uiteraard ook vergoed zal moeten worden.
Bron: Persbericht FC Den Bosch
Daar leek het op televisie ook verdacht veel op.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:19 schreef ScottTracy het volgende:
Verdiende overwinning vanavond, al ging het wat moeizaam. Al had het al eerder 2-1 moeten worden, volgens mij stond Seedorf absoluut geen buitenspel.
quote:Droomweek Barakat krijgt ook droomeinde
01-11-2008
Krap twee uurtjes slaap kreeg Barakat gisternacht. Maar de geboorte van zijn dochter (gisteren om 5.30 uur) gaf hem dermate veel energie dat hij zijn droomweek nóg mooier kon maken. Met de winnende treffer klopte zijn FC Den Bosch gisteravond RBC: 2-1.
"Vanochtend om half acht heb ik de trainer gebeld dat ik niet zou komen. Ik wilde gewoon bij mijn dochter zijn. Ze is zo mooi, dat wilde ik niet missen. Mijn vrouw zei even later 'doe niet zo raar, ga gewoon voetballen'. Dat ben ik maar gaan doen. Ik dacht 'misschien wordt het nog wel wat'." Een gouden beslissing. Maar de vrouw van Barakat had hun dochter bijna eerder ter wereld gebracht (in drie uurtjes) dan dat FC Den Bosch RBC over de knie kreeg. Hoewel het in het eerste halfuur nog leek uit te draaien op een eenvoudig avondje voor de thuisploeg.
RBC wilde FC Den Bosch namelijk met drie verdedigers te lijf gaan en al snel bleek dat te positief. Zeker ook omdat die defensie geen beste indruk maakte. FC Den Bosch begon agressief, liet duidelijk zien dat het wat recht had te zetten. Na eerste plaagstootjes van Van der Biezen en Matusiwa was het na een goed kwartier laatstgenoemde die de score terecht opende. Een heel lange bal, eigenlijk een counter, van rechtsback Alper Göbel viel precies tussen twee RBC-verdedigers in. Matusiwa pikte goed op, speelde zich vrij en rondde beheerst af.
Een curieus doelpunt volgde. Uit een gevaarloze vrije trap werd de bal richting Zaari gekopt. Die liep achteruit en moest uitkijken dat hij de bal niet achter de lijn zou vangen. Waarschijnlijk daarom liet hij de bal vallen. Net toen hij die weer op wilde pikken kreeg Sjoerd Ars er zijn voet tegen: 1-1.
En dus kon FC Den Bosch weer opnieuw beginnen. Maar omdat het ook in de tweede helft sterker was, hield de ploeg vertrouwen. Twaalf minuten voor tijd kon Barakat de mooiste dag van zijn leven nóg mooier maken. Op aangeven van Aborah zag hij keeper Christianen te ver voor zijn goal staan. "Ik kon maar één ding doen: stiften." De drie punten werden verdedigd.
De speler die na afloop het snelst naar huis wilde, moest het langste blijven. Eén voor één moest hij alle journalisten af, iedereen wilde zijn verhaal horen. Hij vertelde het met liefde en vertrok vervolgens als de bliksem naar Amsterdam.
Bron: Brabants Dagblad
Als leerkracht van een basisschool in (de omgeving van) Den Bosch had ik onze school ook aangemeld voor de clinic 'Sporten met een hoger doel'. Een paar weken geleden kwamen 2 spelers de clinic geven, een informatief gedeelte en een sportief gedeelte. Beide spelers (v.d. Biezen en Aliskan) deden het erg leuk, al gaven ze zelf aan dat ze de middag ervoor pas informatie hadden gekregen van FCDB over het 'hoe en wat'. Ik kan me voorstellen dat wanneer je dan niet vaak voor zo'n groep kinderen staat en je redelijk onvoorbereid bent, het niet makkelijk is, maar de leerlingen vonden het geweldig en de spelers vonden het zelf volgens mij ook wel leuk.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als ik naar de foto's kijk op fcdenbosch.nl, zie ik de spelers gewoon meespelen, regelen en al...
http://www.fcdbfans.nl/?include=nieuws&id=893quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:29 schreef Stereotomy het volgende:
En wat is eigenlijk 'het hogere doel' van die clinic? Zeg maar, profsporter worden? Of was het voor een goed doel?
quote:FC Dordrecht krijgt van FC Den Bosch een lesje in effectiviteit
FC Dordrecht slaagt er, ondanks de betere prestaties in de laatste wedstrijden, maar niet in om echt uit de onderste regionen van de Jupiler League weg te komen. Het elftal van Gert Kruys stond ook vrijdagavond na het weinig enerverende thuisduel met FC Den Bosch weer eens met lege handen: 0-1. Het betekende tevens dat er forse averij werd opgelopen in de strijd om de derde periodetitel.
ANDRÉ VALK
DORDRECHT
,,We hebben een lesje in effectiviteit gehad,’’ blikte Gert Kruys terug. ,,Zij creëren slechts twee kansen. En wij krijgen zeker drie levensgrote mogelijkheden die we moeten maken. Het scoren wordt zo langzamerhand wel zorgwekkend. Verdedigend staan we goed in de organisatie. Maar ja, we blijven door deze nederlaag nog wel steeds onderin bivakkeren.’’
FC Dordrecht, zonder de langdurig geblesseerden Marcel van der Sloot en Brian Pinas, had de bezoekers in de eerste helft 43 minuten goed onder controle. Vooral verdedigend stond het bij de thuisclub, zoals de laatste weken toch al het geval was, weer prima. Daar was trouwens wel opperste concentratie achterin voor nodig. Met Koen van der Biezen als beresterk aanspeelpunt, en de beweeglijke en veel van posities wisselende Stanley Aborah, Stefano Seedorf en Adnan Barakat om hem heen, hadden de Brabanders wel voortdurend dreiging.
Slechts eenmaal kwam het doel van Govert Boyen serieus onder vuur te liggen. Halverwege deel één kreeg de Fransman Yoann de Boer veel te veel ruimte in de ’zestien’, waarop de paal redding moest brengen.
FC Dordrecht was diverse malen dichtbij de openingstreffer, al was het veelzeggend dat verdediger Johan Versluis voor het echte gevaar moest zorgen. Eerst mikte hij rakelings voorlangs uit een vrije trap en later leverde zijn kopbal net niet de 1-0 op. En bij andere kansrijke situaties was óf de eindpass onder de maat óf ontbrak de scherpte voor de Bossche goal.
Twee minuten voor de pauze werd één defensieve fout van de gastheren door FC Den Bosch, waar de van het Werkendamse Kozakken Boys overgekomen Samuel Scheimann als linkshalf een onopvallende partij speelde, direct afgestraft. De buitenspelval vertoonde mankementen, waarop Stefano Seedorf na een pass van De Boer plotseling vrije doorgang richting Boyen kreeg. Behendig omzeilde het neefje van Clarence Seedorf de Belg om beheerst te doelpunten. ,,Vanuit mijn positie kon ik niet zien of de treffer buitenspel was,’’ sprak Kruys achteraf.
De Zeistenaar greep tijdens de rust in in zijn elftal en haalde middenvelder Juanito Sequeira naar de kant ten faveure van aanvaller Moussa Kalisse. Didi Longuet schoof op rechts door naar het middenveld, Nick Coster schermde de zone op links af, Bart van Muyen werd rechtsback, terwijl Kalisse links voorin voor impulsen moest zorgen. Deze tactiek leverde FC Dordrecht binnen vijf minuten een geweldige kans op. Longuet kwam vrij en legde, waar hij ook zelf had kunnen schieten, breed op Eddy Putter die het doel te hoog zocht. Ook John van Loenhout mocht een keer vrij uithalen, maar zijn poging strandde op een Brabants been.
Hoewel FC Dordrecht meer ruimte diende weg te geven, werden de gasten nog zelden gevaarlijk. FC Den Bosch beperkte zich onder aanvoering van de routiniers Peter van den Berg en Arjan Ebbinge tot vrij massaal verdedigen, waardoor er voor de ’groen-witten’ amper een doorkomen aan was. Slechts Rihairo Meulens (kopballetje) en Longuet (knal op vuisten van doelman Brahim Zaari) vonden nog een gaatje. Ook het inbrengen van Rocky Siberie en Jerson Ribeiro leidde niet meer tot de vurig nagestreefde, en ook zeker verdiende, gelijkmaker.
Waar ga je naar toe?quote:Op zaterdag 8 november 2008 20:18 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Nog niet, rond de kerst/januari
Oud-Beijerland en ik zit op Lopes te wachten, gegarandeerd problemen.quote:Op zondag 9 november 2008 06:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar ga je naar toe?
Cecilio Lopes komt naar FCDB?
Bij Mindlight dus?quote:Op zondag 9 november 2008 13:11 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Oud-Beijerland en ik zit op Lopes te wachten, gegarandeerd problemen.
Weer? Komen jullie zovaak in Rotterdam per seizoen?quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:13 schreef Yeahinho het volgende:
Vanavond weer naar Rotterdam.
Paar weken terug waren we er ook al, voor de competitie.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
Weer? Komen jullie zovaak in Rotterdam per seizoen?
quote:
Heb dus niks gemist.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:16 schreef Yeahinho het volgende:
Eerste kwartier na rust was wel aardig, beetje feller met jagen en druk zetten. Maar zonder echt resultaat, op die inzet van Rossen na. Verder was het niet veel en de wissels zijn voor mij onbegrijpelijk...
Wat begrijp je er niet aan? Jij vond Barakat goed spelen?quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:16 schreef Yeahinho het volgende:
Eerste kwartier na rust was wel aardig, beetje feller met jagen en druk zetten. Maar zonder echt resultaat, op die inzet van Rossen na. Verder was het niet veel en de wissels zijn voor mij onbegrijpelijk...
Nee, maar die kan nog uit het niets een vrije trap of voorzet geven. En waarom brengt ie in hemelsnaam Van Moorsel? Als iemand niet lekker in z'n vel zit en geen goeie bikkelaar is voor een bekerwedstrijd, dan is hij het wel. De Boer werd ook gewisseld en die vond ik zeker niet slecht spelen. Seedorf verprutste zowat elke bal, maar mocht blijven staan...quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:25 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Wat begrijp je er niet aan? Jij vond Barakat goed spelen?
Ja, de bierkranen staan naar verluid openquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:35 schreef tong80 het volgende:
Troosten we ons met de thuis nederlaag van RKC ?
Van Moorsel zit niet goed in zn vel? Hoezo? Is zn kat overleden?quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
Nee, maar die kan nog uit het niets een vrije trap of voorzet geven. En waarom brengt ie in hemelsnaam Van Moorsel? Als iemand niet lekker in z'n vel zit en geen goeie bikkelaar is voor een bekerwedstrijd, dan is hij het wel. De Boer werd ook gewisseld en die vond ik zeker niet slecht spelen. Seedorf verprutste zowat elke bal, maar mocht blijven staan...
Excelsior had meer balbezit maar buiten de 2 doelpunten kwam Excelsior ook niet verder dan 2 schoten op doel.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:34 schreef Mindlight het volgende:
Jawel, die bal die van de lijn werd gehaald door van Peppen, maar over de gehele partij gezien leek mij de zege terecht (in ieder geval veel terechter dan de competitiezege).
Dat kloptquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:37 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Excelsior had meer balbezit maar buiten de 2 doelpunten kwam Excelsior ook niet verder dan 2 schoten op doel.
Van Moorsel heb ik al maanden niet meer fatsoenlijk zien voetballen, dus zit die niet lekker in z'n vel. Of hij kan er gewoon ineens niks meer van, wat jij wil. Het is in ieder geval geen versterking.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:37 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Van Moorsel zit niet goed in zn vel? Hoezo? Is zn kat overleden?
Tsjah Matu voor de Boer. Na de 0-1. Een spits voor een verdedigend ingestelde speler. Lijkt me ook niet zo gek. Ook al speelde Seedorf inderdaad niet goed.
vd Berg maakte zich "breed" op het moment dat die Excelsior speler langs kwam.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:41 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Van Moorsel heb ik al maanden niet meer fatsoenlijk zien voetballen, dus zit die niet lekker in z'n vel. Of hij kan er gewoon ineens niks meer van, wat jij wil. Het is in ieder geval geen versterking.
Wat was er met Vd Berg?
Wat deed ie verkeerd vanavond ?quote:
Nouja, trainer kan er weinig aan doen dat een klutsbal erin wordt getrapt in de 93e minuut. Ik vind die lange spits van Den Bosch, nummer 19, slecht spelen. Die had er wel eerder uit gemogen voor die El Khatabbi-kloon die ervoor in kwam. Maar dat vind ik wel vaker bij van die lange grote spitsen die alleen een aanspeelpunt zijn.quote:
Yup, ik zei het gisteren al toen het doelpunt viel en op TV werd dit bevestigd.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Heb het niet gezien maar de 1-1 zou buitenspel zijn?
Dat is Biezen ja, die nummer 19... En wat ie in het veld doet is iedereen een raadsel. Ja, af en toe een bal binnenrammen (zoals gisteren), maar verder kan ie nog geen bal fatsoenlijk aannemenquote:Op zaterdag 15 november 2008 19:38 schreef Stereotomy het volgende:
Oh, was dat nou Koen van der Biezen?Ik ken nog niet alle namen, ga er wel vaker heen, dus geef me nog een paar wedstrijden.
Maar okee, als hij dan ook geen aanspeelpunt is, wat doet hij dan nog in het veld?Mannetje uitkappen kan ie niet, hij is niet snel, hij is niet lenig. Ja hij houdt 1 of 2 verdedigers bezig, maar dat is het dan ook zo ongeveer.
Peters deed het trouwens uitstekend in het centrum, je moet er maar gaan staan zo midden in de wedstrijd.
Dan heb ik me denk ik vergist en is het De Graafschap geweest.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Van de Graafschap wel, maar waar heb je WII gelezen?
Heb jij je kaartje nog?quote:Op maandag 17 november 2008 20:17 schreef Dylan Dog het volgende:
Peters centraal is gewoon erg goed!
Verder was die 1-1 natuurlijk goed balen.
Waar ging het over?quote:Op maandag 17 november 2008 20:36 schreef DutchGooner het volgende:
De oude Vliert nog net bij Netwerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |