quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef fanneke het volgende:
Hoe lang laten ze Bos nog aanmodderen. Het leek vanavond weer nergens op.
Wisselen als de 0-1 is gevallen terwijl het daarvoor al totaal niet liep.
Eindhoven won dik en dik verdiend en heeft waarschijnlijk zelden zo'n gemakkelijke avond gehad.
Volgens het BD stond de wissel al klaar voordat de 0-1 er in ging.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef fanneke het volgende:
Wisselen als de 0-1 is gevallen terwijl het daarvoor al totaal niet liep.
Je blijft echt tot in den treure proberen om de FC vrij te pleiten hequote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:21 schreef TerroRobbie het volgende:
De vrijwilligers van de amateurclub in kwestie hebben ze niet goed geinstrueerd dan.
Als ik naar de foto's kijk op fcdenbosch.nl, zie ik de spelers gewoon meespelen, regelen en al...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:33 schreef Yeahinho het volgende:
Je blijft echt tot in den treure proberen om de FC vrij te pleiten he.
Dit is al de zoveelste keer dat Brus compleet is afgemaakt door de rechter. Ik ben benieuwd wanneer we iets van het geld gaan zien.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:29 schreef DutchGooner het volgende:
Uitspraak rechtbank Brus - FC Den Bosch
28-10-2008
De rechtbank heeft het verzoek van oud-voorzitter Hans Brus - om het crediteurenakkoord uit 2001 te ontbinden - integraal afgewezen. FC Den Bosch is op geen enkel punt in gebreke jegens de crediteuren. De zaak diende inhoudelijk dinsdag.
De uitkomst van de beschikking van de rechtbank is vandaag binnengekomen bij de advocaat van FC Den Bosch, mr. D.I.J. Snijders. De club houdt zich aan het akkoord dat zeven jaar geleden is opgesteld en valt niets te verwijten. Men wil bij deze benadrukken dat er dientengevolge van deze uitspraak ook geen sprake is van een faillissement van FC Den Bosch. Dit zou - indien de rechtbank niet een wettelijke hersteltermijn van een maand zou hebben gegeven, welke kans vrijwel nihil was - in het meest vergaande geval de sanctie op niet naleving van het akkoord uit 2001 zijn. Daarvan is dus geen sprake.
Voor de goede orde en wellicht ten overvloede hecht FC Den Bosch er aan op te merken dat - mocht die suggestie al gedaan zijn - er geen sprake is van faillissementsdreiging als zou er thans in 2008 niet aan enige betalingsverplichting voldaan kunnen worden.
Voorts staat FC Den Bosch open voor een gesprek met de heer Brus en Bruscom B.V. om tot een op redelijkheid gebaseerde oplossing te komen in deze procedure.
FC Den Bosch merkt daarbij op dat er door de heer Brus ook garantstellingen zijn gedaan voor het seizoen 2000-2001 en er bovendien als gevolg van de niet nakoming schade is ontstaan, die uiteraard ook vergoed zal moeten worden.
Bron: Persbericht FC Den Bosch
Daar leek het op televisie ook verdacht veel op.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:19 schreef ScottTracy het volgende:
Verdiende overwinning vanavond, al ging het wat moeizaam. Al had het al eerder 2-1 moeten worden, volgens mij stond Seedorf absoluut geen buitenspel.
quote:Droomweek Barakat krijgt ook droomeinde
01-11-2008
Krap twee uurtjes slaap kreeg Barakat gisternacht. Maar de geboorte van zijn dochter (gisteren om 5.30 uur) gaf hem dermate veel energie dat hij zijn droomweek nóg mooier kon maken. Met de winnende treffer klopte zijn FC Den Bosch gisteravond RBC: 2-1.
"Vanochtend om half acht heb ik de trainer gebeld dat ik niet zou komen. Ik wilde gewoon bij mijn dochter zijn. Ze is zo mooi, dat wilde ik niet missen. Mijn vrouw zei even later 'doe niet zo raar, ga gewoon voetballen'. Dat ben ik maar gaan doen. Ik dacht 'misschien wordt het nog wel wat'." Een gouden beslissing. Maar de vrouw van Barakat had hun dochter bijna eerder ter wereld gebracht (in drie uurtjes) dan dat FC Den Bosch RBC over de knie kreeg. Hoewel het in het eerste halfuur nog leek uit te draaien op een eenvoudig avondje voor de thuisploeg.
RBC wilde FC Den Bosch namelijk met drie verdedigers te lijf gaan en al snel bleek dat te positief. Zeker ook omdat die defensie geen beste indruk maakte. FC Den Bosch begon agressief, liet duidelijk zien dat het wat recht had te zetten. Na eerste plaagstootjes van Van der Biezen en Matusiwa was het na een goed kwartier laatstgenoemde die de score terecht opende. Een heel lange bal, eigenlijk een counter, van rechtsback Alper Göbel viel precies tussen twee RBC-verdedigers in. Matusiwa pikte goed op, speelde zich vrij en rondde beheerst af.
Een curieus doelpunt volgde. Uit een gevaarloze vrije trap werd de bal richting Zaari gekopt. Die liep achteruit en moest uitkijken dat hij de bal niet achter de lijn zou vangen. Waarschijnlijk daarom liet hij de bal vallen. Net toen hij die weer op wilde pikken kreeg Sjoerd Ars er zijn voet tegen: 1-1.
En dus kon FC Den Bosch weer opnieuw beginnen. Maar omdat het ook in de tweede helft sterker was, hield de ploeg vertrouwen. Twaalf minuten voor tijd kon Barakat de mooiste dag van zijn leven nóg mooier maken. Op aangeven van Aborah zag hij keeper Christianen te ver voor zijn goal staan. "Ik kon maar één ding doen: stiften." De drie punten werden verdedigd.
De speler die na afloop het snelst naar huis wilde, moest het langste blijven. Eén voor één moest hij alle journalisten af, iedereen wilde zijn verhaal horen. Hij vertelde het met liefde en vertrok vervolgens als de bliksem naar Amsterdam.
Bron: Brabants Dagblad
Als leerkracht van een basisschool in (de omgeving van) Den Bosch had ik onze school ook aangemeld voor de clinic 'Sporten met een hoger doel'. Een paar weken geleden kwamen 2 spelers de clinic geven, een informatief gedeelte en een sportief gedeelte. Beide spelers (v.d. Biezen en Aliskan) deden het erg leuk, al gaven ze zelf aan dat ze de middag ervoor pas informatie hadden gekregen van FCDB over het 'hoe en wat'. Ik kan me voorstellen dat wanneer je dan niet vaak voor zo'n groep kinderen staat en je redelijk onvoorbereid bent, het niet makkelijk is, maar de leerlingen vonden het geweldig en de spelers vonden het zelf volgens mij ook wel leuk.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als ik naar de foto's kijk op fcdenbosch.nl, zie ik de spelers gewoon meespelen, regelen en al...
http://www.fcdbfans.nl/?include=nieuws&id=893quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:29 schreef Stereotomy het volgende:
En wat is eigenlijk 'het hogere doel' van die clinic? Zeg maar, profsporter worden? Of was het voor een goed doel?
quote:FC Dordrecht krijgt van FC Den Bosch een lesje in effectiviteit
FC Dordrecht slaagt er, ondanks de betere prestaties in de laatste wedstrijden, maar niet in om echt uit de onderste regionen van de Jupiler League weg te komen. Het elftal van Gert Kruys stond ook vrijdagavond na het weinig enerverende thuisduel met FC Den Bosch weer eens met lege handen: 0-1. Het betekende tevens dat er forse averij werd opgelopen in de strijd om de derde periodetitel.
ANDRÉ VALK
DORDRECHT
,,We hebben een lesje in effectiviteit gehad,’’ blikte Gert Kruys terug. ,,Zij creëren slechts twee kansen. En wij krijgen zeker drie levensgrote mogelijkheden die we moeten maken. Het scoren wordt zo langzamerhand wel zorgwekkend. Verdedigend staan we goed in de organisatie. Maar ja, we blijven door deze nederlaag nog wel steeds onderin bivakkeren.’’
FC Dordrecht, zonder de langdurig geblesseerden Marcel van der Sloot en Brian Pinas, had de bezoekers in de eerste helft 43 minuten goed onder controle. Vooral verdedigend stond het bij de thuisclub, zoals de laatste weken toch al het geval was, weer prima. Daar was trouwens wel opperste concentratie achterin voor nodig. Met Koen van der Biezen als beresterk aanspeelpunt, en de beweeglijke en veel van posities wisselende Stanley Aborah, Stefano Seedorf en Adnan Barakat om hem heen, hadden de Brabanders wel voortdurend dreiging.
Slechts eenmaal kwam het doel van Govert Boyen serieus onder vuur te liggen. Halverwege deel één kreeg de Fransman Yoann de Boer veel te veel ruimte in de ’zestien’, waarop de paal redding moest brengen.
FC Dordrecht was diverse malen dichtbij de openingstreffer, al was het veelzeggend dat verdediger Johan Versluis voor het echte gevaar moest zorgen. Eerst mikte hij rakelings voorlangs uit een vrije trap en later leverde zijn kopbal net niet de 1-0 op. En bij andere kansrijke situaties was óf de eindpass onder de maat óf ontbrak de scherpte voor de Bossche goal.
Twee minuten voor de pauze werd één defensieve fout van de gastheren door FC Den Bosch, waar de van het Werkendamse Kozakken Boys overgekomen Samuel Scheimann als linkshalf een onopvallende partij speelde, direct afgestraft. De buitenspelval vertoonde mankementen, waarop Stefano Seedorf na een pass van De Boer plotseling vrije doorgang richting Boyen kreeg. Behendig omzeilde het neefje van Clarence Seedorf de Belg om beheerst te doelpunten. ,,Vanuit mijn positie kon ik niet zien of de treffer buitenspel was,’’ sprak Kruys achteraf.
De Zeistenaar greep tijdens de rust in in zijn elftal en haalde middenvelder Juanito Sequeira naar de kant ten faveure van aanvaller Moussa Kalisse. Didi Longuet schoof op rechts door naar het middenveld, Nick Coster schermde de zone op links af, Bart van Muyen werd rechtsback, terwijl Kalisse links voorin voor impulsen moest zorgen. Deze tactiek leverde FC Dordrecht binnen vijf minuten een geweldige kans op. Longuet kwam vrij en legde, waar hij ook zelf had kunnen schieten, breed op Eddy Putter die het doel te hoog zocht. Ook John van Loenhout mocht een keer vrij uithalen, maar zijn poging strandde op een Brabants been.
Hoewel FC Dordrecht meer ruimte diende weg te geven, werden de gasten nog zelden gevaarlijk. FC Den Bosch beperkte zich onder aanvoering van de routiniers Peter van den Berg en Arjan Ebbinge tot vrij massaal verdedigen, waardoor er voor de ’groen-witten’ amper een doorkomen aan was. Slechts Rihairo Meulens (kopballetje) en Longuet (knal op vuisten van doelman Brahim Zaari) vonden nog een gaatje. Ook het inbrengen van Rocky Siberie en Jerson Ribeiro leidde niet meer tot de vurig nagestreefde, en ook zeker verdiende, gelijkmaker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |