quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:17 schreef TerroRobbie het volgende:Beetje ongebalanceerd veel verdedigers.
Deze zou ik erbij doen voor Rahli en misschien een rechtsback eruit:
Danny Verbeek, linksbuiten, links.
Tom van Weert, Spits, Rechts
Gerson Rodrigues kan eventueel ook wel op het middenveld uit de voeten in een defensieve rol toch? Of doet ie dat bij Jong DB nooit? Bij Dordt wel namelijk.
Dit artikel met Scheimann zullen jullie wellicht al opgespoord hebben, maar toch maar even plaatsen mocht het niet zo zijn.
quote:
Scheimann lacht elke dag
Samuel Scheimann vertrok dit seizoen van de amateurs van het Werkendamse Kozakken Boys naar FC Den Bosch. Vrijdag stond hij voor het eerst in de basis en won met zijn ploeg met 0-3 bij Cambuur.
JAN VOLWERK
DEN BOSCH
De twintigjarige Scheimann kreeg een dag eerder te horen dat hij in Leeuwarden de aftrap zou meemaken. ,,Er waren nogal wat geblesseerde spelers. De trainer, Theo Bos, had bovendien al een aantal keer geroepen dat hij vertrouwen in mij heeft. Dus hoopte ik stiekem op zo’n kans. Geweldig natuurlijk. Nee, ik schoot niet direct in de stress, hoor. Ik ben elke competitiewedstrijd ingevallen. Tegen MVV, vorige week, mocht ik er al na vijftien minuten in toen Arjan Ebbinge uitviel.’’
,,Het was wel een heksenketel in Leeuwarden’’, blikt de in het Iraëlische Aful geboren Scheimann met plezier terug. ,,Tienduizend Friezen die helemaal uit hun dak gaan. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt. Wij hebben overigens ook een fantastisch publiek. Ondanks een achterstand tegen MVV, bleven de supporters achter ons staan.’’ Een gehavend FC Den Bosch won verrassend ruim. Scheimann kon na afloop terugkijken op een prima wedstrijd. De ex-Kozak maakte het leven van Cambuur-aanvaller Marc Mboua zuur en stond aan het begin van een messcherpe counter die tot de derde treffer van FC Den Bosch leidde. ,,Ik kijk er met een heerlijk gevoel op terug. Spelen en winnen, het kan niet beter.’’Scheimann, die in de jeugd bij Feyenoord samenspeelde met jongens als Jonathan de Guzman, Royston Drenthe en Gianni Zuiverloon, geniet toch al elke dag van zijn avontuur in de Brabantse hoofdstad. ,,Geweldig toch, dat ik een jaar de kans krijg om me te bewijzen in het profvoetbal. Daar heb ik mijn hele leven van gedroomd en ook voor geleefd. Mijn glimlach krijgt niemand voorlopig van mijn gezicht.’’
Scheimann zag in de zomer van 2006 een droom om profvoetballer te worden in zijn geboorteland Israël in duigen vallen, omdat de oorlog uitbrak. In plaats van Hapoel Haifa werd het Kozakken Boys. Samuel Scheimann: ,,Ik heb mijn droom om prof te worden ook toen nooit opgegeven.’’ Afgelopen seizoen was er ineens belangstelling van Ajax. Scheimann redde het net niet, maar Ajax-trainer Aron Winter gaf hem de boodschap mee dat hij in het betaalde voetbal thuishoorde. ,,Winter heeft zich naar diverse clubs toe positief over mij uitgelaten,’’ aldus Scheimann. ,,Daar ben ik hem nog dankbaar voor. Of Ajax mij blijft volgen? Geen idee. Daar ben ik niet mee bezig. Ik ben nu bij Den Bosch en daar wil ik mij bewijzen.’’
Het werd dus de ploeg van Theo Bos. ,,De overgang was best groot. Weer zes, zeven keer trainen per week was fysiek erg zwaar. Maar ik heb een goede leerschool gehad: Feyenoord, NAC en Kozakken Boys. Ook daar heb ik me goed kunnen ontwikkelen en veel geleerd van de ervaren voetballers die daar speelden. Ik heb nog steeds contact met de meeste ’boys’ en ik ga ook zeker naar thuiswedstrijden kijken.’’ Scheimann beseft dat hij vrijdag in Venlo bij VVV niet automatisch in de basis staat. ,,Ik zal dat op de trainingen zelf af moeten dwingen.’’
Uit De Dordtenaar