quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:25 schreef simmu het volgende:
we zijn thuis
selene ligt al in haar bedje, drukdrukdruk.
morgen doe ik wel een update, nu eerst naar bed, kraammevrouw opvangen, naar de apotheek, etc....
alle andere verse mama's en papa's: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zijn dat allemaal lactatiekundigen? Mijn idee was dat het (zeer goed geïnformeerde) vrijwilligers en ervaringsdeskundigen zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:29 schreef freecell het volgende:
[..]
De stichting borstvoeding natuurlijk geeft gratis telefonisch advies door lactatiekundigenDus ik snap nooit zo goed waarom je die lui zou gaan betalen
Ja, dat dacht ik ook. Ik ben aanvullend verzekerd. De op 1 na goedkoopste geloof ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:25 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Zijn dat allemaal lactatiekundigen? Mijn idee was dat het (zeer goed geïnformeerde) vrijwilligers en ervaringsdeskundigen zijn.
Hier is een consult in de praktijk 70 euro en aan huis 110 euro.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook. Ik ben aanvullend verzekerd. De op 1 na goedkoopste geloof ik.
Lactatiekundige kan ik een deel van vergoed krijgen. Vraag me af wat dat kost, zo'n consult.
Klopt!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:25 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Zijn dat allemaal lactatiekundigen? Mijn idee was dat het (zeer goed geïnformeerde) vrijwilligers en ervaringsdeskundigen zijn.
Soms kan je ook een telefonisch of email-consult hebben bij een lactatiekundige, een voorbeeld hiervan is Gonneke van Eurolac. op de site staan haar tarieven.quote:Het gemiddeld tarief voor een eerste consult bedraagt ongeveer ¤ 64,- per uur exclusief BTW. De lactatiekundige kan u nader informeren over het tarief.
Dat soort dromen gaan nog wel vaker komen klonelin, hoort er helemaal bij geloof ik. Ik droomde in het begin sowieso veel levendiger dan ik normaal doe.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:54 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Hier is een consult in de praktijk 70 euro en aan huis 110 euro.
Welkom Klonelin!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:40 schreef klonelin het volgende:
Mag ik ook in het lijstje?
Heb zojuist mijn 1e termijnecho gehad en weet nu wanneer ik uitgerekend ben!
20 februari is de dag, ik ben nu dus precies 12 weken zwanger.
De echofoto's zal ik later even posten want de scanner is niet aangesloten.
Maar wat mooi zo'n klein ding in je buik![]()
![]()
![]()
Ik heb het hartje gisteren bij de VK al even gehoord en vandaag heb ik gezien dat hij/zij ook daadwerkelijk 2 armen, 2 benen en 1 hoofd heeft (ik had gedroomd over een baby met 3 benen).
Hebben ze ook gezegd waarom er een uitstrijkje wordt gemaakt? Ik heb namelijk al meerdere malen bloed verloren en het lijkt alsof ze niets met deze informatie doen....quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:47 schreef DJMO het volgende:
omdat ik gisteren bloed verloor moest er wel een uitstrijkje gemaakt worden (was wel een beetje pijnlijk) heb ook een echo gehad (+ 2 afdrukken, zal ze zo inscannen) en ik heb het al die tijd goed gehad
* Popples loopt met rockabella meequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:54 schreef RockabeIIa het volgende:
* RockabeIIa vraagt zich af hoe het met Mibosje is...
dank je welquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:22 schreef DolleMina het volgende:
Simmu sloot het laatste topic, maar is nu lekker aan het genieten van haar pasgeboren Selene, dus ik neem even de honneurs waar en open het volgende topic.
[..]
Graag gedaan.quote:
Bevallingsverhalen deel 7quote:het was even heel hectisch met de kraamhulp die er nog niet was, het ziekenhuis wat tijden verkeerd opgeschreven had, telefoons (meervoud!) die gingen en veel meer!
ik ga geen hier geen bevallingsverhaal doen, behalve dat de mededeling dat het een zware was voor ons allebei (waar kan je dat trouwens wel? ik vind dit topic niet de plek). maar we zijn thuis, de kraamhulp is er, selene eet goed, doet het goed, ikke ook, en alles komt goed
foto's en plaatje van het door onszelf ontworpen kaartje komen vanavond of morgen!
quote:nogmaals: iedereen ook gefeliciteerd *knufs*
Mooie echo! Geloof dat jullie ook een gevoel hadden dat het een jongetje zou worden hè? Leuk!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:47 schreef DJMO het volgende:
welkom klonelin gefeliciteerd met je zwangerschap
ik heb ook de meest rare dromen hoor, ik kom net terug van het zh .. (ik was zo blij dat ik vergeten ben te vragen naar middeltjes tegen rugklachten
omdat ik gisteren bloed verloor moest er wel een uitstrijkje gemaakt worden (was wel een beetje pijnlijk) heb ook een echo gehad (+ 2 afdrukken, zal ze zo inscannen) en ik heb het al die tijd goed gehad
vriendlief en ik krijgen een zoontje![]()
-edit- de echo:
[ afbeelding ]
op de onderste foto is het geslacht te zien
als een modje het ook in de OP erbij wil zetten??
Ah, jouw echo is ook online! Ook zo'n mooie! Hoe ver ben je volgens de echo?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:37 schreef Carmella het volgende:
Ik heb vandaag m'n eerste echo gehad en alles was helemaal goed!
Een heel duidelijk kloppend hartje en bewegende zwaaiende handjes en voetjes![]()
Alles zag er goed uit, ik ben erg opgelucht en nog helemaal in een waas. Het dringt nog helemaal niet tot me door.Wat is dit apart en raar te bevatten als je het voor de allereerste keer meemaakt![]()
![]()
Dit is de eerste en meest duidelijke van m'n 2 foto's:
[ afbeelding ]
Over 3 weken krijg ik een nieuwe echo, omdat de datum nog meer nauwkeurig te bepalen, het scheelt nu een paar dagen.
ik heb het al die tijd "geweten" vriendlief twijfelde nogquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:46 schreef Raissa het volgende:
[..]
Mooie echo! Geloof dat jullie ook een gevoel hadden dat het een jongetje zou worden hè? Leuk!
Ik was 10 weken en 3 dagen, maar ws gaan er een paar dagen vanaf.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:47 schreef Raissa het volgende:
Ah, jouw echo is ook online! Ook zo'n mooie! Hoe ver ben je volgens de echo?
Ik heb ze nu voor me liggen, maar het idee dat dat van mij is is zo onwerkelijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:54 schreef DJMO het volgende:
mooi he carmella zo'n eerste echo!!! en deze is ook heel duidelijk![]()
wij konden het bij de eerste echo ook nog niet helemaal bevatten, maar het is nu wel zo duidelijk en realistisch dat we helemaal gewend zijn
Nee hoor. wij, de contactpersonen, zijn vrijwilligers. Wel ervaringsdeskundigen en goed opgeleid via een interne opleiding weliswaar, maar we zijn geen lactatiekundigen. De kracht zit hem nou juist in dat moeder tot moeder-contact, ondersteund door wetenschappelijke informatie en constante verplichte bijscholing.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:25 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nou, helaas is het geen beschermde titel, niet zoals bv. bij een verpleegkundige. Iedereen met een cursusje borstvoeding zou zich dus lactatiekundige kunnen noemen en helaas gebeurd dat maar al te vaak. Vooral kraamverzorgenden hebben er nog wel eens een handje van.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:55 schreef owlet het volgende:
[..]
Klopt!![]()
Lactatiekundige is een beschermde naam die je alleen mag gebruiken als je de (post)HBO studie hebt gedaan.
ik vind altijd alle echo's even mooiquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:48 schreef klonelin het volgende:
Ja die van jou ziet er ook goed uit!
Iets onduidelijker maar dat zal toch ook wel met het aantal weken te maken hebben.
Bijzonder heh?![]()
En DJMO, jouw echo's zijn echt superduidelijk!
Zelf wil ik maar niet weten wat we krijgen, maar wie weet verander ik die mening nog eens.
Ik zit me ook al zo te verheugen op het moment dat ik mijn babietje in mijn armen kan houden...quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:09 schreef Jelief het volgende:
Reinhilde die laatste dagen zijn idd heel spannend en ook leuk, beetje alsof je wacht op een groot feest oid. Helemaal als je de datum al weet vanwege inleiden.
Ga je op vakantie?quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:34 schreef DJMO het volgende:
ik ben vanaf morgen een onbekend aantal dagen/weken weg .. ik wens de llms heel veel sterkte en ik zal aan iedereen denken. ik laat zo tussendoor als ik internet tot mijn beschikking heb wel wat van me horen, maar ik weet niet wanneer dat kan/zal zijn. hopelijk tot heel snel allemaal
niet op vakantie .. was dat maar zoquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:31 schreef Carmella het volgende:
[..]
Ga je op vakantie?Hoop dat je tussendoor internet hebt
Nope, geen idee!quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:39 schreef OooLizaooO het volgende:
Zat even zonder internet (en pas weer deftig online vanaf volgende maandag)![]()
Nieuwe babies!!!Proficiat aan de ouders!!!
Ook veel mooie echo's gezien.
Hier bijna week 37. Volgende week nog meubeltjes ophalen, snoepjes voor doopsuiker oppikken en dan mag ie komen. Het begint ook allemaal wat meer pijn te doen, dus ik hoop dat de baby niet wacht tot 42 weken!
![]()
Freecell, weten jullie nu eigenlijk of het een jongen of een meisje wordt?
Wat een superlief kaartjequote:Op zondag 10 augustus 2008 18:33 schreef simmu het volgende:
hier een (geedit) plaatje van het kaartje, en dan ben ik weg
niet meer zwanger tenslotte
voorkant:
[ afbeelding ]
binnenkant:
[ afbeelding ]
en voor de volledigheid achterkant:
[ afbeelding ]
iedereen heel veel succes en sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:34 schreef DJMO het volgende:
ik ben vanaf morgen een onbekend aantal dagen/weken weg .. ik wens de llms heel veel sterkte en ik zal aan iedereen denken. ik laat zo tussendoor als ik internet tot mijn beschikking heb wel wat van me horen, maar ik weet niet wanneer dat kan/zal zijn. hopelijk tot heel snel allemaal
quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:26 schreef texelonia het volgende:
Het wordt eens tijd dat er nieuwe zwangeren komen die ná mij uitgerekend zijn!![]()
nee, dat niet, maar het is er wel vergelijkbaar mee...quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:11 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Beetje raar... zeg je je internet op? Moet je naar de gevangenis?
Gelijk met mij uitgerekend! Welkom D_D_T!quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:56 schreef D_D_T het volgende:
Hallo Meiden,
Na wat meelurken meld ik me ook.
Ik ben ondertussen 17 wkn zwanger en uitgerekend op 16 januari.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:34 schreef DJMO het volgende:
Daar ben ik het volledig mee eens!quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:26 schreef texelonia het volgende:
Het wordt eens tijd dat er nieuwe zwangeren komen die ná mij uitgerekend zijn!![]()
DJMO, ik hoop dat je echt de kracht hebt gevonden om te stoppen, ik wens je heel veel sterkte en hoop je hier straks met je babytje te zienquote:Op maandag 11 augustus 2008 00:20 schreef DJMO het volgende:
ach, waarom zou ik ook langer zwijgen ..
ik heb sinds mijn vierde onder toezicht gestaan, mijn oudste dochter is uit huis geplaatst, mijn ouders waren allebei alcoholist, en omdat ik de tussentijd ook een alcoholprobleem had (tussen de dood van mijn ouders en het weten van deze zwangerschap) wil de raad van de kinderbescherming maar niet geloven dat ik op eigen kracht gestopt ben. daarom eisen ze dat ik me laat opnemen om het bewijs te leveren, werk ik niet mee, word dit kind meteen bij me weggehaald zodra ik bevallen ben. vandaar dat ik een poosje weg ben vanaf morgen om aan de eisen van de RVK te voldoen. verdere vragen kunnen gesteld worden via PM.
Het ene lost het op als het probleem al bestaat(Rennie), het ander werkt preventief, dacht ik.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik begin nu ook overdag last van zuurbranden te krijgen. Yuk!
Rennies word ik misselijk van. Nu hoorde/las ik over regla ph en gaviscon. Enig idee wat het verschil is? Wat beter helpt?
Op zich maakt het niets uit, ze willen het alleen wel graag weten als je al wat zwaarder bent [sub[ zoals ik [/sub]en niet te zwaar wordt ivm risico op zw.vergiftiging. Ik ga gelijk op met toen ik zwanger was van Twan trouwens en toen ben ik in totaal 12 kilo aangekomen. Daar teken ik nu weer voor. Ik ken ook wel een aantal mensen die juist lichter zijn dan voor de zwangerschap.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:46 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Het ene lost het op als het probleem al bestaat(Rennie), het ander werkt preventief, dacht ik.
Ik gebruik Rennie omdat ik het pas neem als ik er echt last van heb, ik heb er namelijk niet altijd last van.
Ik ben tot nu toe hooguit één kilo aangekomen, en dan ben ik nog verder dan jij, Diaan. Ik hoop maar dat ik niet te weinig aankom ofzo?
Vreemd.. Gewoon indienen bij je verzekeraar, volgens mij krijg je het gewoon terug.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:14 schreef texelonia het volgende:
Madelieve wat een enorm lief droppie!Nog maar ruim 31 weken en dan heb ik ook weer zo'n schetig babietje
Mijn verloskundigenpraktijk heeft, blijkbaar, geen eigen echo apparatuur. Morgen heb ik de 1e afspraak en dan krijg ik een verwijzing voor een echo bij een echobureau. De echo heb ik 4 september, en ik kreeg vandaag de afspraakbevestiging per post. Er staat echter dat je vooraf moet betalen. Het wordt gewoon vergoed toch? Moet ik het dan eerst voorschieten en dan bij mijn verzekeraar declareren ofzow?
Volgensmij is de rekening voor poliklinisch bevallen (dus meteen weer naar huis) iets van 300/400 euro dus als ze dan max 102 euro vergoeden per dag, dan wordt inderdaad lang niet alles vergoed.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:06 schreef Raissa het volgende:
Omdat ik ergens las dat je voor bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie maar liefst ¤ 300,- eigen bijdrage moet betalen ben ik even gaan snuffelen in mijn eigen polisvoorwaarden.
Ik lees in mijn polisvoorwaarden het volgende:
Bevalling en/of kraambed in een ziekenhuis zonder medische indicatie in een kraamcentrum:
max. ¤ 102,- per dag, minus eigen bijdrage van ¤ 14,50 per dag van moeder en kind.
Komt het er dan op neer dat je dus ¤ 14,50 per dag betaald? Of zit je al snel over die maximale ¤ 102,- per dag?
Hmmm oké, thanks voor je antwoord.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:40 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Volgensmij is de rekening voor poliklinisch bevallen (dus meteen weer naar huis) iets van 300/400 euro dus als ze dan max 102 euro vergoeden per dag, dan wordt inderdaad lang niet alles vergoed.
Ik denk dat het nogal uitmaakt waar je de echo laat maken. De rekening voor de echo's in het ziekenhuis gaan volgens mij altijd rechtstreeks naar je verzekeraar en die van de wat grotere praktijken volgens mij ook.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:46 schreef texelonia het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig... de 12 weken echo is 35 euro dat is niet zo'n probleem. Maar hoe zit het met de 20 weken echo? Die is 128 euro en dat vind ik toch wat minder als je dat ook zelf moet voorschieten
Maar dat zal ik dan wel aan het echo bureau vragen. Lijkt me dat niet iedereen dat zomaar kan voorschieten toch?
Zou het trouwens mogelijk zijn om aan het einde van het jaar me beter te laten verzekeren? Of zouden ze daar niet intrappen als ik 6 maanden zwanger ben? Ik wil namelijk in het ziekenhuis bevallen en dat zou veel geld kunnen schelen
quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:30 schreef Diaan73 het volgende: Ik ken ook wel een aantal mensen die juist lichter zijn dan voor de zwangerschap.
Ah, dan is het inderdaad geen probleem denk ikquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:02 schreef texelonia het volgende:
"Menzis accepteert u zonder medische selectie voor de aanvullende verzekeringen en tandartsverzekeringen."
Zou dus geen probleem moeten zijn...
En kun je kiezen waar je je echo laat maken dan? De verloskundige praktijk gaf dit echobureau, dus vandaar dat ik daar een afspraak heb gemaakt. Maar ik zou dus ook een afspraak voor een echo in een ziekenhuis bijv. kunnen maken?
(Bij Noah zat ik bij een andere verloskundige, een buiten poli van het ziekenhuis, dus dit is allemaal nieuw voor me)
Volgens mij ben je met medische indicatie altijd 100% verzekerd... Alleen zonder medische indicatie zit er een hoop verschil in geloof ik..quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:56 schreef cattie het volgende:
Hmmm, als ik dit lees ben ik blij dat ik met medische indicatie beval en maximaal verzekerd ben qua ziekenhuis en kraamperiode. Wat een gedoe anders met die verzekeringen.
Ik was een week over tijd en de eerste twee testen (mat care ultra) waren negatief.. Ik heb toen een ander merk test (clear blue digitaal) geprobeerd en die was duidelijk positief! Maar met twee weken geen ervaring...quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:03 schreef mikoxx het volgende:
Hallo dames! Wat een prachtige foto's van al die pasgeborenen, word stiekem een klein beetje jaloers hoor....
Even een vraagje: Zijn er meiden die ervaring hebben met over tijd zijn (2 weken), negatieve testen en die toch zwanger waren/zijn? Ik ben nl zelf 2 weken over tijd, maar test negatief en wordt er zooooo onzeker van... Van de ha mag ik pas langs komen als ik de volgende cyclus ook niet ongesteld wordt....
Klopt, ik heb het wat onhandig opgeschreven, dat maximaal verzekerd zijn is handig voor de kraamtijd en eventueel lactatiekundige e.d.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:02 schreef Raissa het volgende:
[..]
Volgens mij ben je met medische indicatie altijd 100% verzekerd... Alleen zonder medische indicatie zit er een hoop verschil in geloof ik..
Ah okéquote:Op maandag 11 augustus 2008 18:28 schreef cattie het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het wat onhandig opgeschreven, dat maximaal verzekerd zijn is handig voor de kraamtijd en eventueel lactatiekundige e.d.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:41 schreef iamredleader het volgende:
Goeienavond dames (en incidenteel ook heren)![]()
Mijn vrouw Tinuviel en ik komen ons in dit topic aanmeldenTinuviel is 11 februari 2009 uitgerekend.
2 gescande foto's van de 11-weken echo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
* iamredleader wordt papa
![]()
Iddquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:44 schreef iamredleader het volgende:leuk, nu hebben jullie weer een goed excuus om hier te komen lurken
Hier loop je minstens drie maanden achter op het moment dat je zwanger bent. De wachttijden zijn één tot anderhalf jaar, en je kunt je pas inschrijven vanaf drie maanden zwangerschap. Als je 12 weken verlof hebt na de geboorte van je kindje, moet je dus voor drie maanden een alternatief vinden. Of als je pech hebt voor negen maanden...quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:38 schreef Raissa het volgende:
Even een andere vraag, vanaf wanneer is het verstandig te gaan kijken naar kinderopvang? Hoelang de wachttijd bedraagt staat niet op internet, is het dan gewoon verstandig alvast even te bellen?
En vanaf wanneer gaat een kindje ongeveer naar een kinderdagverblijf?
Wow had niet gedacht dat de wachttijden zo lang zouden zijn voor het kinderdag verblijf. Dank jullie wel voor de felicitaties.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:54 schreef Popples het volgende:
Tinuviel en iamredleader gefeliciteerd, mooie echo.
raissa ik zou er zo snel mogelijk bij zijn. waar ik stage liep moesten mensen 1 jaar minimaal wachten en idd maandag, dinsdag en donderdag zijn favoriete dagen.
Laatst las ik in een nieuwsbericht nog dat de wachttijden op sommige plekken zelfs vier jaar zijn...quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:03 schreef Raissa het volgende:
Eigenlijk kan je het best je al aanmelden voor je zwanger bent dus![]()
Dat is wel heel triest!quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:26 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Laatst las ik in een nieuwsbericht nog dat de wachttijden op sommige plekken zelfs vier jaar zijn...
Ik woon in Lelystad en hier zijn gelukkig wel een groot aantal kdv's. Eerst maar eens degene die ons het meest geschikt lijkt proberen, als dat niet lukt kunnen we er nog een stuk of 6 bellenquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:43 schreef cattie het volgende:
Raissa, zoals gezegd, ligt het heel erg aan waar je woont. In de nabije omgeving is hier maar 1 kdv, met een wachtlijst van tegen 1 jaar aan. Hopelijk kan de baby na mijn verlof direct naar het kdv, maar ze kunnen me nog geen garantie geven. Als je in een grotere plaats woont loont het heel erg om verschillende kdv's langs te gaan en langs te bellen, de wachtlijsten kunnen in 1 stad ook nogal verschillen.
Helaas niet heel ergquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:54 schreef cattie het volgende:
http://www.kinderopvangonline.nl/home/
Ik weet niet in hoeverre deze info betrouwbaar is, maar dit is misschien wel een handige site voor iedereen die opvang zoekt. Dan kun je zien welke kdv's in de buurt zijn en of ze plaats hebben.
Bij mij vond hij niet de KDV die hier letterlijk om de hoek zit.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:41 schreef marlieske het volgende:
[..]
Helaas niet heel ergin mijn kleine dorpje zitten 4 kd verblijven en deze link vind er maar 2....
zou dus toch ff rond vragen in je buurt (dan weet je meteen de ervaringen) en via de gouden gids/telefoonboek gaan zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |