Ik vrees van niet. In de voorwaarden staat o.a.:quote:Op maandag 14 januari 2013 05:58 schreef Essebes het volgende:
Weet iemand of je kunt middelen met halve jaren?
das nou jammer!quote:Op maandag 14 januari 2013 06:20 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. In de voorwaarden staat o.a.:
• U kunt alleen middelen over een periode van 3 aaneengesloten hele kalenderjaren (het 'middelingstijdvak').
• U hebt over het hele middelingstijdvak belasting betaald in Nederland.
quote:Op maandag 14 januari 2013 05:58 schreef Essebes het volgende:
Weet iemand of je kunt middelen met halve jaren?
Ik bedoel het als volgt: in zomer 2010 ben ik naar het buitenland verhuisd (en GBA uitgeschreven) en heb de eerste 6 maanden wel fulltime in NL gewerkt. Mag ik dit jaar middelen met mijn 2 volle jaren ervoor, ondanks dat ik niet het hele jaar in NL heb gewoond?
Deze voorwaarden kende ik niet, maar ik heb wel gemiddeld met een jaar waarin ik maar drie maanden in NL gewoond heb. De rest van het jaar was ik ook niet in het GBA ingeschreven. Dit is wel geaccepteerd door de belastingdienst, dus misschien toch het proberen waard.quote:Op maandag 14 januari 2013 06:20 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. In de voorwaarden staat o.a.:
• U kunt alleen middelen over een periode van 3 aaneengesloten hele kalenderjaren (het 'middelingstijdvak').
• U hebt over het hele middelingstijdvak belasting betaald in Nederland.
Dat zou best kunnen kloppen, omdat je gemiddelde ongeveer 25.000 is. Je komt dan in box 2 terecht en je hebt eigenlijk constant ongeveer dat tarief betaald. Je hebt slechts met een heel klein bedrag het box 3 tarief betaald.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
Ik had ook gehoopt wat terug te krijgen, inkomensverschil is best fors.
verzamelinkomens:
2009: 14000 (net afgestudeerd, stage+5 maand gewerkt)
2010: 27000 (fulltime begonnen te werken)
2011: 35000
Maar krijg er rond de 200 euro uit, te weinig dus. Of doe ik wat fout?
En als je nou 2008-2010 probeert?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
Ik had ook gehoopt wat terug te krijgen, inkomensverschil is best fors.
verzamelinkomens:
2009: 14000 (net afgestudeerd, stage+5 maand gewerkt)
2010: 27000 (fulltime begonnen te werken)
2011: 35000
Maar krijg er rond de 200 euro uit, te weinig dus. Of doe ik wat fout?
Volgens mij mag je niet middelen met 0 inkomenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja daarom juist. Als 2008 0 inkomen had heeft middelen misschien nog meer zin.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij mag je niet middelen met 0 inkomen
Dan moet je het inkomen voor dat jaar op 0 stellen en daarmee middelen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:30 schreef ManAtWork het volgende:
En als je een negatief inkomen hebt? Hoe wil je het dan doen?
Juist wel... Daar is dat hele middelen nu juist voor bedoeld.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij mag je niet middelen met 0 inkomen
Zover ik weet is het nog steeds mogelijk om over 2009 aangifte te doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:20 schreef User_Tinus het volgende:
Even een vraag waarvoor een nieuw topic openen mij geen goed idee leek:
Om te kunnen middelen dien je de definitieve aanslag van de betreffende jaren te hebben ontvangen. Hierbij ben ik er achter gekomen dat ik over 2009 geen aangifte heb gedaan. Het geval wil dat ik nergens mijn administratie van dat jaar kan terugvinden. Ik heb enkel administratie van voor 2009, of van na 2009. Ik heb dus geen loonstroken/salarisbrieven meer van dat jaar. Wel weet ik wat ik ongeveer verdiend heb dat jaar (weinig).
Als ik nu aangifte doe voor 2009, met een schatting van mijn toenmalige inkomen, wordt dit dan geaccepteerd en, uiteraard na aanpassing BD voor daadwerkelijke bedragen, definitief gemaakt?
Ik dacht dat ik de vraag aan klikooooo had gesteld,...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:00 schreef dvr het volgende:
[..]
Dan moet je het inkomen voor dat jaar op 0 stellen en daarmee middelen.
Het is een publiek forum. Had je op een ander antwoord gehoopt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:58 schreef ManAtWork het volgende:
Ik dacht dat ik de vraag aan klikooooo had gesteld,...
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:23 schreef elby1988 het volgende:
Misshcien een rare vraag:
Heeft het invloed op je ontvangen studiefinanciering als je gaat middelen over de jaren dat je studeerde (2 jaar) en 1 jaar werken?
Dank, dat dacht ik zelf ook alquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:27 schreef ManAtWork het volgende:
Nee, want je belastbare inkomens veranderen niet.
Chill idd, mn netto inkomen (ff teruggekeken op mn ing) was zo rond de 900/1000 euro. Ik weet alleen niet meer of ik aangifte heb gedaan, vroeger bewaarde ik die zooi niet. 900/1000 netto is dat ook ongeveer bruto toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:03 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Juist wel... Daar is dat hele middelen nu juist voor bedoeld.
Dit heb ik inderdaad ook gedaan. Toen kwam ik er dusachter dat ik voor 2009 geen aangifte had gedaan. Kopie van 2010 was binnen 2 weken binnen. Het kan dus wel snel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
edit: beetje zoeken, kan idd vinden dat je een kopie kan opvragen. Morgen maar even bellen
Heb 2008 opgevraagd. Blijkt idd dat ik over 2007 nog geen aangifte gedaan had ook. Is dit nog mogelijk? Heb ook geen jaaropgaven meer van dat jaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:57 schreef User_Tinus het volgende:
[..]
Dit heb ik inderdaad ook gedaan. Toen kwam ik er dusachter dat ik voor 2009 geen aangifte had gedaan. Kopie van 2010 was binnen 2 weken binnen. Het kan dus wel snel.
Even bellen en je kunt een duplicaat opvragen van je definitieve aangifte.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
Deze regeling kan voor mij interessant zijn, maar mijn administratie is niet bepaald op orde en ik weet niet waar al die brieven zijn met de definitieve aanslagen van de belastingdienst. Is er een manier om die gegevens nogmaals te ontvangen of kan je ze ergens online inzien met je digiD?
Ik kan het op de site van de belastingdienst niet terugvinden..
Je moet definitieve belastingaanslagen hebben van tenminste drie opeenvolgende jaren, en daarin moeten door een flinke inkomensdaling of -stijging zodanige verschillen zitten dat je door middeling van de inkomens tot een teruggave komt. Als je tijdens je schooltijd geen aangiftes hebt gedaan (van bijbaantjes e.d.) zul je waarschijnlijk ook geen aanslagen hebben.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:23 schreef DobbelSteen200 het volgende:
Ik heb sinds deze maand een vaste baan. Na school, de afgelopen 11 maanden werkloos geweest (hier en daar part time werk, minimale inkomsten).. Kan ik profiteren van deze regeling? of moet ik 3 jaar beschikbaar zijn geweest in de arbeidsmarkt?
Moet je definitieve aanslagen hebben, of kan je ook met je jaaropgaven al ver genoeg komen?quote:Op maandag 28 januari 2013 01:04 schreef dvr het volgende:
[..]
Je moet definitieve belastingaanslagen hebben van tenminste drie opeenvolgende jaren, en daarin moeten door een flinke inkomensdaling of -stijging zodanige verschillen zitten dat je door middeling van de inkomens tot een teruggave komt. Als je tijdens je schooltijd geen aangiftes hebt gedaan (van bijbaantjes e.d.) zul je waarschijnlijk ook geen aanslagen hebben.
quote:Op maandag 28 januari 2013 14:21 schreef rene90 het volgende:
Moet je definitieve aanslagen hebben, of kan je ook met je jaaropgaven al ver genoeg komen?
quote:Op maandag 28 januari 2013 01:04 schreef dvr het volgende:
Je moet definitieve belastingaanslagen hebben van tenminste drie opeenvolgende jaren, en daarin moeten door een flinke inkomensdaling of -stijging zodanige verschillen zitten dat je door middeling van de inkomens tot een teruggave komt. Als je tijdens je schooltijd geen aangiftes hebt gedaan (van bijbaantjes e.d.) zul je waarschijnlijk ook geen aanslagen hebben.
Ahh, had even moeten lezen. Zijn inmiddels aangevraagd via de belastingtelefoon. Krijg ze binnen 10 werkdagen thuis, dan maar kijken of 2009/2010/2011 wat oplevert en anders wachten tot ik de 2012 heb gedaan en of dat meer oplevert.quote:
Maar is "middeling" niet vergeljikbaar met persoonlijke aftrekposten i.p.v. een windfall waar de werkgever recht op heeft?quote:The principles behind a "tax equalization policy" is that the employee will not need to suffer neither a financial hardship nor experiencing a financial windfall, all being the result of the tax consequences of an international assignment.
Ik denk het wel. Het is niet vergelijkbaar met persoonlijke aftrekposten. Als je door middeling geld terugkrijgt, had je blijkbaar over de betreffende jaren teveel belasting betaald. Ik neem aan dat het doel van zo'n equalization-overeenkomst is, dat je werkgever je feitelijk een bepaald nettoloon verschaft. In dat geval zou je zo'n belastingteruggaaf (althans voorzover die betrekking had op de jaren waarin die overeenkomst gold) inderdaad moeten doorsluizen..quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je onder tax equalization valt, is het dan correct als het bedrijf je middelingsteruggave wil hebben?
Kopie binnen, gelijk ingevuld op belastinghelden.nlquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als ik dat invul + 14000 van 2009, en 27000 van 2010 krijg ik toch nog zo'n 180 euro terug.
Nu blijf ik alleen me afvragen of ik aangifte heb gedaan. Iemand enig idee of zoiets nog op te vragen valt?
edit: beetje zoeken, kan idd vinden dat je een kopie kan opvragen. Morgen maar even bellen
En vandaag de brief gehad dat het klopt en dat het geld eraan komtquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kopie binnen, gelijk ingevuld op belastinghelden.nl
Herrekende belasting per jaar:
2008: 33,60% over 14.349 = 4.821
2009: 33,50% over 14.349 = 4.807
2010: 33,45% over 14.349 = 4.800
Totaal herrekende belasting: 14.428
Totaal verschuldigde belasting (15.185) - totaal herrekende belasting (14.428) = 757
Bedrag teruggaaf is (757 - 545 =) 212Mn lowlandskaartje die ik vandaag kocht weer ruim terugverdiend
Even bellen en navragen, kan gewoon bij de belastingtelefoon.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:28 schreef Landgeld het volgende:
Ik weet niet meer of ik een aantal jaar geleden al belasting aangifte deed.
Wat is de snelste manier dit terug te zoeken?
Verder: wat moet je op die site in de Belasting box1 invullen?
Hoe heb je dit gedaan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:32 schreef rene90 het volgende:
[..]
Even bellen en navragen, kan gewoon bij de belastingtelefoon.
Tevens heb ik het geld voor de middeling terug, toch 87 euro.
Bellen en vragen om een kopie van de definitieve aanslagen van de belastingjaren die jij wilt. Was geen enkel probleem.quote:
Ik pak hem volgens jaar (dus middeling van 2011, 2012 en 2023). Ben in september 2012 begonnen met werken dus zal ook wel wat verschil tussen zitten. Krijg over 2012 ook ruim 1700 terug.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:22 schreef moonhammer het volgende:
Ook eens even uitgezocht. Nog even de definitieve aanslag 2012 afwachten en 2010 aangifte doen, komen we toch op een sjieke 1200 euro teruggave
altijd lekker. Ik heb ook 1500 euro gepakt na het eerste werkjaar (september begonnen).quote:Op maandag 25 maart 2013 22:19 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik pak hem volgens jaar (dus middeling van 2011, 2012 en 2023). Ben in september 2012 begonnen met werken dus zal ook wel wat verschil tussen zitten. Krijg over 2012 ook ruim 1700 terug.
Heel simpel, bel de belastingdienst op en vraag om een kopie van de definitieve aanslagen over de drie belastingjaren (dus 2009/2010/2011 bijvoorbeeld). Als je deze gegevens gewoon invult komt er iets uit, deze brief opsturen naar de belastingdienst en dan wordt er gekeken of het klopt. Als je zelf wat gaat schatten hoeveel je verdient hebt schiet het niet op natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:17 schreef Sannne het volgende:
Ik krijg over 2010 3655 euro terug. Maar ik durf het niet in te dienen, bang een fout gemaakt te hebben
Jan, feb en maart gewerkt. April, mei, juni, juli thuis gezeten zonder inkomsten (geen ww aangevraagd, op mn eigen geld geleefd, woonde tijdelijk weer thuis) en daarna als oproepkracht gaan werken.
Zucht.. Zou wel lekker zijn
Van 2011 krijg ik 1500 terug, hiervan kreeg ik een brief van de belastingdienst, dus dat zal wel kloppen. Kan alleen de jaaropgaven niet vinden, dus kan nog geen aangifte doen..
Waarom een IB60? Gewoon een kopie definitieve aanslag, daar staan alle gegevens op die je nodig hebt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:22 schreef Sannne het volgende:
Zal voor 2011 nog even de ib60 aanvragen, maar daar staan geen loonheffingen en arbeidskortingen op..
Ok, ga ik doen, thanks!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Waarom een IB60? Gewoon een kopie definitieve aanslag, daar staan alle gegevens op die je nodig hebt.
zoveelste argument voor een flattaxquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:56 schreef dvr het volgende:
[..]
Stel dat jij je één jaar helemaal suf werkt en 90.000 euro verdient, en daarna lekker twee jaar op je gat gaat zitten. En dat iemand anders drie jaar werkt voor 30.000 per jaar en dus ook 90.000 verdient. Dan betaal jij veel meer belasting dan die ander, omdat een groot deel van jouw verdiensten in de hoogste belastingschijf vallen. Dat zou onrechtvaardig zijn, vandaar dat je zulke sterk wisselende inkomsten over meerdere jaren mag middelen.
Ik maak hem zelf. Maar ik heb dan ook een standaardbrief en een programma dat de berekening maakt en uit draait.quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:39 schreef From het volgende:
Schrijven jullie de brief inclusief de berekening zelf of heeft iemand hier een voorbeeld gebruikt van bijvoorbeeld belastinghelden.nl ?
Klopt.quote:
Mogelijk dat je dat naar mij mailt als voorbeeld?quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:08 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik maak hem zelf. Maar ik heb dan ook een standaardbrief en een programma dat de berekening maakt en uit draait.
Je moet het verzoek indienen binnen 36 maanden nadat je de definitieve aanslag hebt ontvangen over het laatste van die drie jaren.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:09 schreef 12345r het volgende:
Ik wil het over 2010 - 2011 - 2012 wil opvragen moet ik dan alle definitieve aanslagen binnen hebben?
Ik heb die van 2012 net ingevuld en ondertekend, als ik hiervan de gegevens overneem is het dan ook goed?
Je kunt tot 5 jaar terug aangifte doen, maar schijnbaar alleen als dat tot een teruggaaf van minstens 15 euro leidt. Als je niks verdiend hebt zul je waarschijnlijk ook geen belasting betaald hebben en dus geen recht op teruggaaf.. maar goed, je kunt het allicht proberen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:52 schreef Landgeld het volgende:
2008 had ik 0 inkomen, maar helaas geen aangifte gedaan.
Zijn er nog mogelijkheden dit alsnog, met terugwerkende kracht, te doen?
Een aangifte is geen aanslag. Die laatste is wat je moet hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:09 schreef 12345r het volgende:
Ik wil het over 2010 - 2011 - 2012 wil opvragen moet ik dan alle definitieve aanslagen binnen hebben?
Ik heb die van 2012 net ingevuld en ondertekend, als ik hiervan de gegevens overneem is het dan ook goed?
Het lijkt erop dat jij ook aanslagen met aangiftes verwart.. aanslagen ontvang je op papier. Als je de aanslagen niet had bewaard, stuur dan een briefje naar je belastingkantoor met het verzoek om kopieën over de betreffende jaren.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:17 schreef Osiris024 het volgende:
Hoe kan ik mijn oude aangiftes van 2005 tot nu opvragen.
Ik heb de bestanden niet meer.
De aanslagen heb ik, maar ik wil de gegevens hebben die ik jaarlijks naar de belastingdienst heb gestuurd d.m.v. het digitale aangifteprogramma.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:41 schreef dvr het volgende:
Het lijkt erop dat jij ook aanslagen met aangiftes verwart.. aanslagen ontvang je op papier. Als je de aanslagen niet had bewaard, stuur dan een briefje naar je belastingkantoor met het verzoek om kopieën over de betreffende jaren.
Die schijn je bij je belastingkantoor te kunnen opvragen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets met middeling te maken heeft?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:58 schreef Osiris024 het volgende:
De aanslagen heb ik, maar ik wil de gegevens hebben die ik jaarlijks naar de belastingdienst heb gestuurd d.m.v. het digitale aangifteprogramma.
En dat allemaal vanaf 2005.
Dat staat achterop je aanslag.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:58 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
De aanslagen heb ik, maar ik wil de gegevens hebben die ik jaarlijks naar de belastingdienst heb gestuurd d.m.v. het digitale aangifteprogramma.
En dat allemaal vanaf 2005.
Ik had vorige week gewoon de belastingtelefoon gebeld en daar de papieren over de periode 2008-2011 opgevraagd. Van de week lagen ze op de mat.quote:Op donderdag 28 maart 2013 03:54 schreef dvr het volgende:
[..]
Die schijn je bij je belastingkantoor te kunnen opvragen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets met middeling te maken heeft?
Tnxs !quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:00 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik had vorige week gewoon de belastingtelefoon gebeld en daar de papieren over de periode 2008-2011 opgevraagd. Van de week lagen ze op de mat.
Die had je drie dagen geleden ook al gesteld en je hebt er van Ikweethetookniet en van mij antwoord op gehad..quote:
Je moet dus alleen wel weten of je aangifteplichtig bent.quote:Op maandag 1 april 2013 18:28 schreef From het volgende:
Als je niet aangifte plichtig bent dat hoef je geen aangifte te doen, mag wel natuurlijk. Had er ook een jaar tussen zitten waar ik geen aangifte van heb gedaan.
True,, maar daar krijg je vanzelf bericht van dmv een mooie gekleurde envelopquote:Op maandag 1 april 2013 21:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je moet dus alleen wel weten of je aangifteplichtig bent.
Niet altijd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 07:09 schreef From het volgende:
[..]
True,, maar daar krijg je vanzelf bericht van dmv een mooie gekleurde envelop
Eerst krijg je een brief en dan heb je het vaak snel terugquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:13 schreef From het volgende:
[..]
Ik zag iemand die had het met 2 weken op ze rekening maar idd beetje ongeduldig
Dit heb ik ook gehad, bleek over 2009 nog geen aangifte te hebben gedaan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:30 schreef Broodboor het volgende:
Bij het opvragen van mijn aanslagen erachter gekomen dat ik voor 2008 nog geen aangifte heb gedaan, dus dat heb ik nu alsnog maar gedaan. Beter laat dan nooit
Brief binnenquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:13 schreef From het volgende:
[..]
Ik zag iemand die had het met 2 weken op ze rekening maar idd beetje ongeduldig
Jaaropgaaf moet je bij de werkgever zijn lijkt me. Je kan wel een kopie van de definitieve aanslag van dat jaar krijgen.quote:Op woensdag 17 april 2013 09:35 schreef xaban06 het volgende:
Is het mogelijk om een kopie jaaropgaaf te verkrijgen via de BD?
Oprapen? Je hebt het zelf betaald. Wat een ridicule TT.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:57 schreef dvr het volgende:
Bericht uit de Volkskrant over een weinig bekende manier om belasting terug te krijgen als je over bepaalde jaren sterk wisselende inkomsten hebt gehad:
[..]
Ik heb dit toevallig zelf laatst gedaan, en ik verwacht over 2003-2004-2005 zo'n 500 euro van de Belastingdienst terug te krijgen. 2006-2007-2008 ga ik ook proberen, maar dat kan pas als de aanslag over 2008 binnen is.
Het kan hier berekend worden.
Let op: Middeling betreft altijd een periode van drie jaren, en je moet het verzoek indienen binnen 36 maanden nadat je de definitieve aanslag hebt ontvangen over het laatste van die drie jaren. Zie ook de volledige voorwaarden bij de Belastingdienst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |