Passief werken is een reden voor loonsverlaging. Of je werkgever ook is overgegaan tot het aanpassen van de beloning is een tweede. Zeker als het pas per augustus is ingegaan. Ik zou de loonstrook voor de zekerheid nog maar eens controleren.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:09 schreef wakeuppp het volgende:
[..]
Loonsverlaging heb ik al toegepast, zins sinds eind juli wordt er alleen nog maar passief gewerkt![]()
Op welke rekening het netto salaris wordt uitbetaald, maakt niets uit. De werkgever verstrekt aan het eind van het jaar een jaaropgave met daarop het belastbaar loon.quote:En mijn geld uitbetalen via mijn rekening in guersney heb ik ook al zins sinds 24 april jl afgeschaft![]()
Het kopen van een huis zorgt voor een verlaging van het belastbare loon? Dat moet je uitleggen!quote:Maar naast het kopen van een duurder huis heb ik nog geen oplossingen gevonden die voor mooie verlagingen zorgen. Helaas is jouw tip al toegepast, nou zoek ik er nog een paar waardoor ik wel loonsverhoging kan behouden.
Met passief werken bedoel ik zelf geen werk meer uitvoer, alles wordt gecompenseerd met de opgebouwde overuren (Tijd voor Tijd). Hiervoor hoef ik niets te doen behalve mijn uren te boeken, ook mijn loon zal niet achteruit gaan aangezien ik net zoveel uren blijf boeken als voorheen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:40 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Passief werken is een reden voor loonsverlaging. Of je werkgever ook is overgegaan tot het aanpassen van de beloning is een tweede. Zeker als het pas per augustus is ingegaan. Ik zou de loonstrook voor de zekerheid nog maar eens controleren.
[..]
Dit maakt zeker wel uit als je loon ontvangst welke niet via een Nederlandse BV wordt verloont.quote:[..]
Op welke rekening het netto salaris wordt uitbetaald, maakt niets uit. De werkgever verstrekt aan het eind van het jaar een jaaropgave met daarop het belastbaar loon.
[..]
Wat betreft het belastbare loon ga ik van het volgende uit:quote:[..]
Het kopen van een huis zorgt voor een verlaging van het belastbare loon? Dat moet je uitleggen!
Verder zou ik zeggen: WakeUppp en verdiep je in de materie voordat je dit soort vragen gaat stellen.
Met andere woorden: je doet het precies verkeerd om.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:07 schreef wakeuppp het volgende:
[..]
Met passief werken bedoel ik zelf geen werk meer uitvoer, alles wordt gecompenseerd met de opgebouwde overuren (Tijd voor Tijd). Hiervoor hoef ik niets te doen behalve mijn uren te boeken, ook mijn loon zal niet achteruit gaan aangezien ik net zoveel uren blijf boeken als voorheen.
Nog even voor de volledigheid; Passief: "gebeurend zonder dat men daarvoor actie hoeft te ondernemen" bron de dikke vandale.
Nee, het maakt niet uit op welke rekening je nettoloon gestort wordt. Ook kan het zijn dat het loon van een buitenlandse onderneming tot het binnenlands inkomen gerekend wordt. Dus ook het criterium 'Buitenlandse BV' is niet voldoende om een verlaging van het belastbaar loon te krijgen.quote:[..]
Dit maakt zeker wel uit als je loon ontvangst welke niet via een Nederlandse BV wordt verloont.
Er is een verschil tussen het verzamelinkomen en belastbaar loon. (Mocht je dat nog niet duidelijk zijn.)quote:[..]
Wat betreft het belastbare loon ga ik van het volgende uit:
Stap 1: Wat is het verzamelinkomen of belastbare loon?
Heeft de aanvrager aangifte inkomstenbelasting gedaan? Dan neemt hij het verzamelinkomen van zijn meest recente (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting.
Ook hier: er is een verschil tussen het belastbaar bedrag en een belastbaar loon.quote:Heeft de aanvrager geen aangifte inkomstenbelasting gedaan? Dan neemt hij het belastbare bedrag dat te vinden is op zijn laatste jaaropgaaf van het loon, de uitkering of het pensioen.
(BRON: belastingdienst)
Ja, nu ga je twee termen door elkaar gebruiken. Je vraagt eerst hoe je een lager belastbaar loon kunt krijgen en nu ga je uit van het verzamelinkomen. Dat is appels met peren vergelijken.quote:UITERAARD doe ik aangifte en is voor mij het verzamelinkomen van toepassing, door bijvoorbeeld een huis te kopen en gebruik te maken van de renteaftrek kan ik Netto meer doen met mijn Bruto verdiende salaris aangezien ik aan het einde van het jaar geld terugontvang. Mijn behaalde voordeel is dat ik hierdoor in een leuk optrekje kan bezitten.
Het gaat niet om een discussie over de gekozen bewoording. Maar als je een vraag stelt is het voor het antwoord wel van belang dat je de juiste bewoording gebruikt.quote:ps, het is niet mijn bedoeling om hier over mijn gekozen bewoording een hele discussie te houden. Ik was benieuwd of er al ergens tips waren om je verzamelinkomen/ belastere loon te drukken.
Ik moet dus blijkbaar wachten tot 2007 en 2008 onherroepelijk vaststaan. Nou, dan kan dus nog wel tot 2010 of 2011 duren.quote:U moet uw verzoek om middeling doen binnen 36 maanden nadat de aanslag van het laatste jaar dat tot uw middelingstijdvak hoort onherroepelijk vaststaat. Een aanslag staat onherroepelijk vast als de termijn van 6 weken voor bezwaar, beroep, hoger beroep of cassatie is verstreken. Twijfelt u eraan of een aanslag onherroepelijk vaststaat, neem dan contact op met de BelastingTelefoon.
Denk je dat het zinvol is om erover te bellen? Zou je zover kunnen krijgen dat ze de jouwe bovenop de stapel leggen ofzo?quote:Op zondag 21 juni 2009 14:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Bij mij gaan ze er ook elk jaar langer over doen... Ik verwacht m'n definitieve aanslag over 2008 nu in 2009.
Ambtenaren
I.p.v. dat ze nou iedereen in de maand dat-ie jarig is aangifte laten doen, kunnen ze alles binnen 1 maand afronden, i.p.v. voor een jaar werk op 1 dag binnen te willen hebben.
Ik geef je heel weinig kans...quote:Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Denk je dat het zinvol is om erover te bellen? Zou je zover kunnen krijgen dat ze de jouwe bovenop de stapel leggen ofzo?
Vertel!quote:Ik kan wel even een klein extraatje gebruiken gezien bepaalde omstandigheden.
Ik mezelf ook.quote:
Iets met de crisis enzo.quote:Vertel!
En vergeet niet dat ze dan veel meer geld kwijt zouden zijn, want de meeste mensen kennen deze regeling niet of maken er geen gebruik van, nemen de moeite niet, whatever. Ze gaan natuurlijk niet zomaar gratis geld 'weggeven'.quote:Rare regeling eigenlijk, dat "middelen"... 't Klinkt als enorm veel werk, dat zouden ze prima zelf automatisch kunnen doen achteraf, kunnen ze zelfs kijken welke jaren het voordeligst zijn. O wacht, dan houden ze zichzelf niet aan het werk...
Er staat ook zo'n site gelinkt in de OP. Heb ik gedaan.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Over 2 jaar ga ik dat "middelen" ook eens doorrekenen, wellicht is het dan zinnig voor mij.
Isegrim ==> Ik kwam een tijdje terug diverse websites tegen, waar je je gegevens invult en dan het beste resultaat er uit krijgt. Dus: 6 jaar invullen, en dan krijg je een lijstje met "winst" afhankelijk van de 3 jaar die je kiest.
http://www.je-eigen-bedrijf.nl/middeling-gratis-scan.html?step=0 bijvoorbeeld, maar ze zijn ook uitgebreider te vinden. Dat drempelbedrag maakt wel dat er heel snel heel weinig van over blijft...
Stel dat jij je één jaar helemaal suf werkt en 90.000 euro verdient, en daarna lekker twee jaar op je gat gaat zitten. En dat iemand anders drie jaar werkt voor 30.000 per jaar en dus ook 90.000 verdient. Dan betaal jij veel meer belasting dan die ander, omdat een groot deel van jouw verdiensten in de hoogste belastingschijf vallen. Dat zou onrechtvaardig zijn, vandaar dat je zulke sterk wisselende inkomsten over meerdere jaren mag middelen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:39 schreef Billy_daKid het volgende:
Ik weet niet waarom dat hele middelen bedacht is, ik vind het een van de domste regelingen ooit;
Als er geen drempel zou zijn, zou iedere malloot (het zijn wél Nederlanders, he....) bij een euro winst z'n verzoek indienen. Dan moet er geld bij.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:57 schreef Isegrim het volgende:
Belasting is per definitie onrechtvaardig.Maar dat is wel extra onrechtvaardig ja.
Ik vind alleen die drempel een beetje debiel. Te hoog ook.
Maar er is wel veel verschil tussen 1 euro en 545 euro.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als er geen drempel zou zijn, zou iedere malloot (het zijn wél Nederlanders, he....) bij een euro winst z'n verzoek indienen. Dan moet er geld bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |