abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 08:40:20 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60817904
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:09 schreef wakeuppp het volgende:

[..]

Loonsverlaging heb ik al toegepast, zins sinds eind juli wordt er alleen nog maar passief gewerkt
Passief werken is een reden voor loonsverlaging. Of je werkgever ook is overgegaan tot het aanpassen van de beloning is een tweede. Zeker als het pas per augustus is ingegaan. Ik zou de loonstrook voor de zekerheid nog maar eens controleren.
quote:
En mijn geld uitbetalen via mijn rekening in guersney heb ik ook al zins sinds 24 april jl afgeschaft
Op welke rekening het netto salaris wordt uitbetaald, maakt niets uit. De werkgever verstrekt aan het eind van het jaar een jaaropgave met daarop het belastbaar loon.
quote:
Maar naast het kopen van een duurder huis heb ik nog geen oplossingen gevonden die voor mooie verlagingen zorgen. Helaas is jouw tip al toegepast, nou zoek ik er nog een paar waardoor ik wel loonsverhoging kan behouden.
Het kopen van een huis zorgt voor een verlaging van het belastbare loon? Dat moet je uitleggen!

Verder zou ik zeggen: WakeUppp en verdiep je in de materie voordat je dit soort vragen gaat stellen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_60826740
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 08:40 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Passief werken is een reden voor loonsverlaging. Of je werkgever ook is overgegaan tot het aanpassen van de beloning is een tweede. Zeker als het pas per augustus is ingegaan. Ik zou de loonstrook voor de zekerheid nog maar eens controleren.
[..]
Met passief werken bedoel ik zelf geen werk meer uitvoer, alles wordt gecompenseerd met de opgebouwde overuren (Tijd voor Tijd). Hiervoor hoef ik niets te doen behalve mijn uren te boeken, ook mijn loon zal niet achteruit gaan aangezien ik net zoveel uren blijf boeken als voorheen.
Nog even voor de volledigheid; Passief: "gebeurend zonder dat men daarvoor actie hoeft te ondernemen" bron de dikke vandale.
quote:
[..]
Op welke rekening het netto salaris wordt uitbetaald, maakt niets uit. De werkgever verstrekt aan het eind van het jaar een jaaropgave met daarop het belastbaar loon.
[..]
Dit maakt zeker wel uit als je loon ontvangst welke niet via een Nederlandse BV wordt verloont.
quote:
[..]
Het kopen van een huis zorgt voor een verlaging van het belastbare loon? Dat moet je uitleggen!

Verder zou ik zeggen: WakeUppp en verdiep je in de materie voordat je dit soort vragen gaat stellen.
Wat betreft het belastbare loon ga ik van het volgende uit:
Stap 1: Wat is het verzamelinkomen of belastbare loon?
Heeft de aanvrager aangifte inkomstenbelasting gedaan? Dan neemt hij het verzamelinkomen van zijn meest recente (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting.

Heeft de aanvrager geen aangifte inkomstenbelasting gedaan? Dan neemt hij het belastbare bedrag dat te vinden is op zijn laatste jaaropgaaf van het loon, de uitkering of het pensioen.
(BRON: belastingdienst)
UITERAARD doe ik aangifte en is voor mij het verzamelinkomen van toepassing, door bijvoorbeeld een huis te kopen en gebruik te maken van de renteaftrek kan ik Netto meer doen met mijn Bruto verdiende salaris aangezien ik aan het einde van het jaar geld terugontvang. Mijn behaalde voordeel is dat ik hierdoor in een leuk optrekje kan bezitten.

ps, het is niet mijn bedoeling om hier over mijn gekozen bewoording een hele discussie te houden. Ik was benieuwd of er al ergens tips waren om je verzamelinkomen/ belastere loon te drukken.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:17:39 #28
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60828403
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:07 schreef wakeuppp het volgende:

[..]

Met passief werken bedoel ik zelf geen werk meer uitvoer, alles wordt gecompenseerd met de opgebouwde overuren (Tijd voor Tijd). Hiervoor hoef ik niets te doen behalve mijn uren te boeken, ook mijn loon zal niet achteruit gaan aangezien ik net zoveel uren blijf boeken als voorheen.
Nog even voor de volledigheid; Passief: "gebeurend zonder dat men daarvoor actie hoeft te ondernemen" bron de dikke vandale.
Met andere woorden: je doet het precies verkeerd om. Je werkt niet maar krijgt wel betaald. Om je belastbaar loon te verlagen moet je gaan werken maar niets betaald krijgen. Vandaar ook mijn opmerking om om een loonsverlaging te vragen.
quote:
[..]

Dit maakt zeker wel uit als je loon ontvangst welke niet via een Nederlandse BV wordt verloont.
Nee, het maakt niet uit op welke rekening je nettoloon gestort wordt. Ook kan het zijn dat het loon van een buitenlandse onderneming tot het binnenlands inkomen gerekend wordt. Dus ook het criterium 'Buitenlandse BV' is niet voldoende om een verlaging van het belastbaar loon te krijgen.
quote:
[..]

Wat betreft het belastbare loon ga ik van het volgende uit:
Stap 1: Wat is het verzamelinkomen of belastbare loon?
Heeft de aanvrager aangifte inkomstenbelasting gedaan? Dan neemt hij het verzamelinkomen van zijn meest recente (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting.
Er is een verschil tussen het verzamelinkomen en belastbaar loon. (Mocht je dat nog niet duidelijk zijn.)
quote:
Heeft de aanvrager geen aangifte inkomstenbelasting gedaan? Dan neemt hij het belastbare bedrag dat te vinden is op zijn laatste jaaropgaaf van het loon, de uitkering of het pensioen.
(BRON: belastingdienst)
Ook hier: er is een verschil tussen het belastbaar bedrag en een belastbaar loon.
quote:
UITERAARD doe ik aangifte en is voor mij het verzamelinkomen van toepassing, door bijvoorbeeld een huis te kopen en gebruik te maken van de renteaftrek kan ik Netto meer doen met mijn Bruto verdiende salaris aangezien ik aan het einde van het jaar geld terugontvang. Mijn behaalde voordeel is dat ik hierdoor in een leuk optrekje kan bezitten.
Ja, nu ga je twee termen door elkaar gebruiken. Je vraagt eerst hoe je een lager belastbaar loon kunt krijgen en nu ga je uit van het verzamelinkomen. Dat is appels met peren vergelijken.

Daarnaast: een hypotheek nemen kost netto (bijna) altijd geld. Het fabeltje om een 'zo hoog mogelijke hypotheek te nemen want dan krijg ik veel terug van de belasting' is een opmerking die, als je een beetje kunt rekenen, nergens op slaat want per saldo kost het (bijna) altijd geld.
quote:
ps, het is niet mijn bedoeling om hier over mijn gekozen bewoording een hele discussie te houden. Ik was benieuwd of er al ergens tips waren om je verzamelinkomen/ belastere loon te drukken.
Het gaat niet om een discussie over de gekozen bewoording. Maar als je een vraag stelt is het voor het antwoord wel van belang dat je de juiste bewoording gebruikt.
Voor de één kan het verzamelinkomen toevallig gelijk zijn aan het belastbaar loon. Maar in 99% (pin me niet vast op de laatste procentjes) is het verzamelinkomen niet gelijk aan het belastbaar loon.

Vandaar dat het voor het beantwoorden van de vraag wel van belang is wat je met je vraagstelling nu eigenlijk wilt bereiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ManAtWork op 14-08-2008 16:36:35 ]
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_60828748
Man At Work bedankt voor je reactie ; in dat geval ben ik alleen geintereseert om erachter te komen hoe ik mijn verzamelinkomen zo laag mogelijk kan houden. Nou snap ik overigens ookwaar de verwarring vandaan komt.

Dat het mij ergens geld gaat kosten zeker bij het kopen van een huis is mij meer dan duidelijk.
Oplossingen die wat geld kosten zijn voor mij dus geen probleem.

[ Bericht 22% gewijzigd door wakeuppp op 14-08-2008 16:44:31 ]
pi_70219773
Ik ga dit topic even een flinke kick geven.

Ik denk dat dit voor mij interessant is omdat ik van een zeer laag inkomen naar een bovenmodaal inkomen ben gegaan van het ene op het andere jaar.

Nou heb ik van de afgelopen jaren mijn inkomensverklaringen opgevraagd, maar daar staat niet alle benodigde informatie in. Er staat niet in hoeveel belasting ik heb betaald en wat de premie volksverzekeringen was. Die kan ik waarschijnlijk terugvinden op mijn definitieve aanslagen, maar ik weet niet of ik die van alle jaren nog zomaar kan terugvinden (tussendoor verhuisd enzo en ik ben niet altijd even bewaarderig ). Kun je je definitieve aanslagen ook opnieuw aanvragen?
pi_70220918
Even in 't archief gedoken en ik heb alleen van 2005 en 2006 de definitieve aanslagen kunnen vinden. Voor de berekening op die site heb ik maar even gebruik gemaakt van mijn voorlopige aanslagen van 2007, 2008 en 2009 en dan kan het me inderdaad geld opleveren (¤ 255,-). Ik zou de jaren 2006-2008 moeten middelen.
pi_70221224
Oh, ik zie net dat het vrij logisch is dat ik nog geen definitieve aanslagen heb van 2007 en 2008. Die van 2005 heb ik ontvangen op 7 maart 2007 en die van 2006 op 5 november 2008. Ze zijn dus waarschijnlijk nog helemaal niet klaar met die van 2007, laat staan met die van 2008. Ze werken daar blijkbaar nogal snel.
  zondag 21 juni 2009 @ 14:41:48 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70221302
Bij mij gaan ze er ook elk jaar langer over doen... Ik verwacht m'n definitieve aanslag over 2008 nu in 2009.
Ambtenaren
I.p.v. dat ze nou iedereen in de maand dat-ie jarig is aangifte laten doen, kunnen ze alles binnen 1 maand afronden, i.p.v. voor een jaar werk op 1 dag binnen te willen hebben.
censuur :O
pi_70221502
Okee, ik denk dat ik nu alles bijeengeraapt heb om die berekening te maken, alleen er is iets vreemds. Over 2007 heb ik twee voorlopige aanslagen, eentje daterend van 14 mei 2008 en eentje van 15 mei 2008. Op elk staat een terug te ontvangen bedrag en beide bedragen heb ik ook daadwerkelijk teruggekregen. Als ik beide bedragen optel, kom ik ongeveer uit op het bedrag dat ik zelf had berekend in het aangifteprogramma. Alleen: mijn inkomsten e.d. zijn niet gelijk in op beide formulieren. Nou meen ik mij te herinneren dat ik destijds de aangifte verzonden had en iets was vergeten en 'm daarom nog een keer verzonden heb. Misschien heeft het daarmee te maken. Ik maak wel een berekening met elk van de twee en dan stuur ik ze beide op. Zoeken ze zelf maar uit welke de goeie is.

Edit: Qua teruggave scheelt het 1 euro, dus ik weet niet of 't veel uitmaakt welke ik gebruik.
pi_70222885
Mijn berekening:

Alleen: ik heb dit dus gedaan met de definitieven aanslag 2006 en de voorlopige aanslagen 2007 en 2008. Zou ik moeten wachten op de definitieve aanslagen 2007 en 2008 voordat ik dit verzoek kan indienen? Ik denk dat ik het maar gewoon opstuur en dan zie ik wel wat ze doen.
  zondag 21 juni 2009 @ 15:31:06 #36
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70222921
TVP voor belastingdoekoes!
Intelligent, but fucked up.
pi_70223095
Op de site van de BD:
quote:
U moet uw verzoek om middeling doen binnen 36 maanden nadat de aanslag van het laatste jaar dat tot uw middelingstijdvak hoort onherroepelijk vaststaat. Een aanslag staat onherroepelijk vast als de termijn van 6 weken voor bezwaar, beroep, hoger beroep of cassatie is verstreken. Twijfelt u eraan of een aanslag onherroepelijk vaststaat, neem dan contact op met de BelastingTelefoon.
Ik moet dus blijkbaar wachten tot 2007 en 2008 onherroepelijk vaststaan. Nou, dan kan dus nog wel tot 2010 of 2011 duren.
pi_70223228
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Bij mij gaan ze er ook elk jaar langer over doen... Ik verwacht m'n definitieve aanslag over 2008 nu in 2009.
Ambtenaren
I.p.v. dat ze nou iedereen in de maand dat-ie jarig is aangifte laten doen, kunnen ze alles binnen 1 maand afronden, i.p.v. voor een jaar werk op 1 dag binnen te willen hebben.
Denk je dat het zinvol is om erover te bellen? Zou je zover kunnen krijgen dat ze de jouwe bovenop de stapel leggen ofzo?

Ik kan wel even een klein extraatje gebruiken gezien bepaalde omstandigheden.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:45:18 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70224906
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Denk je dat het zinvol is om erover te bellen? Zou je zover kunnen krijgen dat ze de jouwe bovenop de stapel leggen ofzo?
Ik geef je heel weinig kans...
quote:
Ik kan wel even een klein extraatje gebruiken gezien bepaalde omstandigheden.
Vertel!

Rare regeling eigenlijk, dat "middelen"... 't Klinkt als enorm veel werk, dat zouden ze prima zelf automatisch kunnen doen achteraf, kunnen ze zelfs kijken welke jaren het voordeligst zijn. O wacht, dan houden ze zichzelf niet aan het werk...
pi_70225054
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik geef je heel weinig kans...
Ik mezelf ook.
quote:
Vertel!
Iets met de crisis enzo.
quote:
Rare regeling eigenlijk, dat "middelen"... 't Klinkt als enorm veel werk, dat zouden ze prima zelf automatisch kunnen doen achteraf, kunnen ze zelfs kijken welke jaren het voordeligst zijn. O wacht, dan houden ze zichzelf niet aan het werk...
En vergeet niet dat ze dan veel meer geld kwijt zouden zijn, want de meeste mensen kennen deze regeling niet of maken er geen gebruik van, nemen de moeite niet, whatever. Ze gaan natuurlijk niet zomaar gratis geld 'weggeven'.

Ik vind het ook te belachelijk voor woorden dat je dat eerst zelf helemaal moet uitrekenen en dan je eigen berekening aan de BD moet sturen. Ik zou verwachten dat je gewoon een verzoek indient om je inkomen over de jaren X tot en met X te middelen en dat zij de rest doen. Aan de andere kant kun je het nu zelf netjes narekenen en weet je of het klopt.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:57:56 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70225279
Over 2 jaar ga ik dat "middelen" ook eens doorrekenen, wellicht is het dan zinnig voor mij.

Isegrim ==> Ik kwam een tijdje terug diverse websites tegen, waar je je gegevens invult en dan het beste resultaat er uit krijgt. Dus: 6 jaar invullen, en dan krijg je een lijstje met "winst" afhankelijk van de 3 jaar die je kiest.
http://www.je-eigen-bedrijf.nl/middeling-gratis-scan.html?step=0 bijvoorbeeld, maar ze zijn ook uitgebreider te vinden. Dat drempelbedrag maakt wel dat er heel snel heel weinig van over blijft...
pi_70225462
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Over 2 jaar ga ik dat "middelen" ook eens doorrekenen, wellicht is het dan zinnig voor mij.

Isegrim ==> Ik kwam een tijdje terug diverse websites tegen, waar je je gegevens invult en dan het beste resultaat er uit krijgt. Dus: 6 jaar invullen, en dan krijg je een lijstje met "winst" afhankelijk van de 3 jaar die je kiest.
http://www.je-eigen-bedrijf.nl/middeling-gratis-scan.html?step=0 bijvoorbeeld, maar ze zijn ook uitgebreider te vinden. Dat drempelbedrag maakt wel dat er heel snel heel weinig van over blijft...
Er staat ook zo'n site gelinkt in de OP. Heb ik gedaan. Alleen 2006-2008 levert me iets op.
pi_70314093
Ik weet niet waarom dat hele middelen bedacht is, ik vind het een van de domste regelingen ooit; maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik maar 100 Euro terug zou krijgen, minder dan de drempel.
Wartaal.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:47:58 #44
191838 mrfool
Why so serious?
pi_70314332
tvp
pi_70333262
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:39 schreef Billy_daKid het volgende:
Ik weet niet waarom dat hele middelen bedacht is, ik vind het een van de domste regelingen ooit;
Stel dat jij je één jaar helemaal suf werkt en 90.000 euro verdient, en daarna lekker twee jaar op je gat gaat zitten. En dat iemand anders drie jaar werkt voor 30.000 per jaar en dus ook 90.000 verdient. Dan betaal jij veel meer belasting dan die ander, omdat een groot deel van jouw verdiensten in de hoogste belastingschijf vallen. Dat zou onrechtvaardig zijn, vandaar dat je zulke sterk wisselende inkomsten over meerdere jaren mag middelen.
pi_70333292
Belasting is per definitie onrechtvaardig. Maar dat is wel extra onrechtvaardig ja.

Ik vind alleen die drempel een beetje debiel. Te hoog ook.
pi_70333565
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:57 schreef Isegrim het volgende:
Belasting is per definitie onrechtvaardig. Maar dat is wel extra onrechtvaardig ja.

Ik vind alleen die drempel een beetje debiel. Te hoog ook.
Als er geen drempel zou zijn, zou iedere malloot (het zijn wél Nederlanders, he....) bij een euro winst z'n verzoek indienen. Dan moet er geld bij.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70333691
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:06 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als er geen drempel zou zijn, zou iedere malloot (het zijn wél Nederlanders, he....) bij een euro winst z'n verzoek indienen. Dan moet er geld bij.
Maar er is wel veel verschil tussen 1 euro en 545 euro. Het kost de BD heus geen 545 euro om zo'n verzoek te verwerken. En al was dat wel zo, dat betaal ik dan op een andere manier toch wel.
pi_70334064
Mwoa... ik vind de regeling an sich al heel ruimhartig. Dat er dan een behoorlijke drempel is (die ik op zich niet eens zo hoog vind, eigenlijk, maar dat is natuurlijk relatief ) vind ik wel logisch.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_79106930
Ik vind het raar om te moeten constateren, dat een moderator mijn openingspost anderhalf jaar na dato geëdit heeft en er deze paragraaf uit heeft verwijderd:

Als je sterk wisselende inkomsten hebt gehad (ondernemers, starters op arbeidsmarkt, gepensioneerden, etc) is het zeker de moeite waard even je definitieve aanslagen van de laatste jaren erbij te pakken en de cijfers in te vullen op deze site: Berekenhet.nl. Die rekent dan uit of je over bepaalde jaren geld terug kan krijgen door ze te laten middelen.

Er zijn sindsdien op internet sites verschenen waar je tegen betaling een middelingsverzoek kunt laten uitwerken, maar op het linkje dat ik gaf wordt de berekening nog steeds gratis uitgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')