Dan zal je toch zin/tijd moeten (vrij)maken:quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:45 schreef Coelho het volgende:
Geen zin/tijd nu om dit volledig door te rekenen, vandaar maar een vraag (tevens verkapte tvp):
Maar je "lagere" jaar komt dan weer in een hoger tarief terecht, dus weer meer aftrek. Oftewel, dat valt zo niet te zeggen, je zal het toch moeten uitrekenen of er voor jou nog wat te halen valt.quote:Heeft dit nog zin bij bezit van een eigen woning? Het is misschien leuk om in een lagere belastingschijf te komen, maar je loopt dus ook HRA mis tegen een hoger %.
Nee, dat doe je niet. Middeling vindt plaats over jaren waarover de definitieve aanslag al is vastgesteld, daar verandert niets meer aan.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:45 schreef Coelho het volgende:
Geen zin/tijd nu om dit volledig door te rekenen, vandaar maar een vraag (tevens verkapte tvp):
maar je loopt dus ook HRA mis tegen een hoger %.
Ik verdiende stukken meer dan 10.000 EUR maar als je net als velen op 15.000 EUR zat dan zit je bij 55.000 EUR nog onder de drempel (ik had in eerste instantie mijn cijfers ingevoerd in 2001-2003). Ik moet dit jaar 60.000 EUR verdienen om 20 EUR terug te krijgen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:48 schreef dvr het volgende:
Dat kan ik me haast niet voorstellen Fokski. Als ik een drietal jaren invul die bestaan uit 2x 10.000 en 1x 55.000, kom ik op een teruggave van ¤ 832,-. En als ik 30.000 invul voor dat laatste jaar kom ik al op meer dan 400 euro.
Heb je wel http://www.berekenhet.nl/(...)ng-inkomen-box1.html gebruikt? Voor een snelle berekening kun je volstaan met je geboortedatum en inkomen in te vullen. Als je het echt precies wilt doen, kun je ook de betaalde belasting- en premiebedragen invullen.
Leuke vangst.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:22 schreef Northside het volgende:
BAM JONGUH! Net even 3 jaar ingevuld met de definitieve aanslagen ernaast en uit die berekening rolt het mooie bedrag van 902¤ !!! (ik was toen starter, vandaar) Toch fijn als je dat even onverwacht extra in de schoot geworpen krijgt. Morgen maar een mooi net briefje schrijven naar meneer belasting dan. Ben benieuwd!
Je mag alleen maar gebruik maken van deze regeling als binnen 36 maanden nadat alle aanslagen van het tijdsvak onherroepelijk zijn geworden. Uitgaande van de periode 2004-2006 zal de laatste in de loop van 2007 onherroepelijk zijn geworden en had geclaimd kunnen worden t/m 2010. Beter lijkt het me dus om de range 2006-2012 te hanteren...quote:Op woensdag 28 november 2012 15:24 schreef dvr het volgende:
Zo, ik geef dit topic maar weer eens een kickje, want er moeten inmiddels weer heel wat Fokkers afgestudeerd zijn en begonnen met werken, of juist al dan niet vrijwillig met werken of ondernemen gestopt, zodat ze met een groot inkomstenverschil te maken hebben gehad. En in dat geval kan de hier besproken Middelingsregeling ze misschien een leuke duit opleveren!
Dus heeft je belastbare inkomen ergens tussen 2004-2011 door welke oorzaak ook een aanzienlijke stijging of daling meegemaakt (waarbij je i.i.g. in een andere Box-1 tariefgroep terecht bent gekomen), kijk dan eens of er niet een stapeltje gemeenschapsgeld op je ligt te wachten. Pluk de Staat!![]()
Hier nog even de uitleg van de Belastingdienst, en het handige bereken-linkje uit de OP werkt ook nog steeds (belastingaanslagen bij de hand houden).
Ik denk dat je gelijk hebt, onder normale omstandigheden zijn nu alle aanslagen t/m 2009 definitief zodat je maximaal tot 2006 kunt middelen. Ik schreef 2004 omdat je vroeger als ondernemer gemakkelijker extra uitstel van aangifte kreeg, maar ik geloof dat ze daar nu strenger bovenop zitten. Ik heb het aangepast.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef Coelho het volgende:
Beter lijkt het me dus om de range 2006-2012 te hanteren...
Jouw tvp of mijn kick?quote:edit: Overigens leverde een tvp-tje van maart 2010 mij zojuist 650 euro op
Het leek me toen verstandig een tvp te plaatsen, maar eerlijk gezegd was het niet in mijn tijdslijn omhoog gekomen wanneer jij niet gekickt zou hebben. Dank daarvoor!!quote:Op woensdag 28 november 2012 17:49 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, onder normale omstandigheden zijn nu alle aanslagen t/m 2009 definitief zodat je maximaal tot 2006 kunt middelen. Ik schreef 2004 omdat je vroeger als ondernemer gemakkelijker extra uitstel van aangifte kreeg, maar ik geloof dat ze daar nu strenger bovenop zitten. Ik heb het aangepast.
[..]
Jouw tvp of mijn kick?Gefeliciteerd!
Goede site, deze kwam ik ook pas tegen, en het is de enige (tot nog toe) die gewoon gratis een voorbeeldbrief maakt. Niet dat een brief maken moeilijk is, maar 't is wel sneller.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:05 schreef Coelho het volgende:
De link http://www.belastinghelden.nl/ staat hier volgens mij nog niet genoemd.
Ja, want die is in de berekening van de verschuldigde belasting en premies al meegenomen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:59 schreef Schuifpui het volgende:
- heffingskorting blijft buiten beschouwing bij deze berekening?
Ja, je volgt gewoon de aanwijzingen. Dus je vult voor ieder jaar bij 'inkomen' het bedrag in dat op de aanslag vermeld staat als "Belastbaar inkomen uit werk en woning". En als je in geen van die jaren 65 bent geworden kun je de belasting en premies achterwege laten, die kan de site dan zelf uitrekenen.quote:- Op berekenhet.nl vul ik dus belastbaar inkomen (na aftrekposten in) en de inkomsten belasting box1 en premie volksverzekeringen. (zonder heffingskorting mee te nemen?)
Nee. Als er geen bedragen meer openstaan, d.w.z. jij hebt per saldo betaald of teruggekregen wat er op de aanslagen vermeld stond, zodat die afgehandeld zijn, dan is de uitkomst van de middelingsberekening het bedrag dat je nu tegemoet kunt gaan zien (en anders zou het verrekend kunnen worden met wat er nog openstond). Maar jezelf rijk rekenen zou ik pas doen als het geld op je rekening staat, of je iig de beschikking in huis hebt, dus ren nog niet naar de mercedesdealer.quote:- Maakt het feit dat ik uiteindelijk geen belasting heb betaald (lees: alles terug gekregen) over 2010 en 2009 uit?
Ik vrees van niet. In de voorwaarden staat o.a.:quote:Op maandag 14 januari 2013 05:58 schreef Essebes het volgende:
Weet iemand of je kunt middelen met halve jaren?
das nou jammer!quote:Op maandag 14 januari 2013 06:20 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. In de voorwaarden staat o.a.:
• U kunt alleen middelen over een periode van 3 aaneengesloten hele kalenderjaren (het 'middelingstijdvak').
• U hebt over het hele middelingstijdvak belasting betaald in Nederland.
quote:Op maandag 14 januari 2013 05:58 schreef Essebes het volgende:
Weet iemand of je kunt middelen met halve jaren?
Ik bedoel het als volgt: in zomer 2010 ben ik naar het buitenland verhuisd (en GBA uitgeschreven) en heb de eerste 6 maanden wel fulltime in NL gewerkt. Mag ik dit jaar middelen met mijn 2 volle jaren ervoor, ondanks dat ik niet het hele jaar in NL heb gewoond?
Deze voorwaarden kende ik niet, maar ik heb wel gemiddeld met een jaar waarin ik maar drie maanden in NL gewoond heb. De rest van het jaar was ik ook niet in het GBA ingeschreven. Dit is wel geaccepteerd door de belastingdienst, dus misschien toch het proberen waard.quote:Op maandag 14 januari 2013 06:20 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. In de voorwaarden staat o.a.:
• U kunt alleen middelen over een periode van 3 aaneengesloten hele kalenderjaren (het 'middelingstijdvak').
• U hebt over het hele middelingstijdvak belasting betaald in Nederland.
Dat zou best kunnen kloppen, omdat je gemiddelde ongeveer 25.000 is. Je komt dan in box 2 terecht en je hebt eigenlijk constant ongeveer dat tarief betaald. Je hebt slechts met een heel klein bedrag het box 3 tarief betaald.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
Ik had ook gehoopt wat terug te krijgen, inkomensverschil is best fors.
verzamelinkomens:
2009: 14000 (net afgestudeerd, stage+5 maand gewerkt)
2010: 27000 (fulltime begonnen te werken)
2011: 35000
Maar krijg er rond de 200 euro uit, te weinig dus. Of doe ik wat fout?
En als je nou 2008-2010 probeert?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
Ik had ook gehoopt wat terug te krijgen, inkomensverschil is best fors.
verzamelinkomens:
2009: 14000 (net afgestudeerd, stage+5 maand gewerkt)
2010: 27000 (fulltime begonnen te werken)
2011: 35000
Maar krijg er rond de 200 euro uit, te weinig dus. Of doe ik wat fout?
Volgens mij mag je niet middelen met 0 inkomenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja daarom juist. Als 2008 0 inkomen had heeft middelen misschien nog meer zin.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij mag je niet middelen met 0 inkomen
Dan moet je het inkomen voor dat jaar op 0 stellen en daarmee middelen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:30 schreef ManAtWork het volgende:
En als je een negatief inkomen hebt? Hoe wil je het dan doen?
Juist wel... Daar is dat hele middelen nu juist voor bedoeld.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij mag je niet middelen met 0 inkomen
Zover ik weet is het nog steeds mogelijk om over 2009 aangifte te doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:20 schreef User_Tinus het volgende:
Even een vraag waarvoor een nieuw topic openen mij geen goed idee leek:
Om te kunnen middelen dien je de definitieve aanslag van de betreffende jaren te hebben ontvangen. Hierbij ben ik er achter gekomen dat ik over 2009 geen aangifte heb gedaan. Het geval wil dat ik nergens mijn administratie van dat jaar kan terugvinden. Ik heb enkel administratie van voor 2009, of van na 2009. Ik heb dus geen loonstroken/salarisbrieven meer van dat jaar. Wel weet ik wat ik ongeveer verdiend heb dat jaar (weinig).
Als ik nu aangifte doe voor 2009, met een schatting van mijn toenmalige inkomen, wordt dit dan geaccepteerd en, uiteraard na aanpassing BD voor daadwerkelijke bedragen, definitief gemaakt?
Ik dacht dat ik de vraag aan klikooooo had gesteld,...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:00 schreef dvr het volgende:
[..]
Dan moet je het inkomen voor dat jaar op 0 stellen en daarmee middelen.
Het is een publiek forum. Had je op een ander antwoord gehoopt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:58 schreef ManAtWork het volgende:
Ik dacht dat ik de vraag aan klikooooo had gesteld,...
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:23 schreef elby1988 het volgende:
Misshcien een rare vraag:
Heeft het invloed op je ontvangen studiefinanciering als je gaat middelen over de jaren dat je studeerde (2 jaar) en 1 jaar werken?
Dank, dat dacht ik zelf ook alquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:27 schreef ManAtWork het volgende:
Nee, want je belastbare inkomens veranderen niet.
Chill idd, mn netto inkomen (ff teruggekeken op mn ing) was zo rond de 900/1000 euro. Ik weet alleen niet meer of ik aangifte heb gedaan, vroeger bewaarde ik die zooi niet. 900/1000 netto is dat ook ongeveer bruto toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:03 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Juist wel... Daar is dat hele middelen nu juist voor bedoeld.
Dit heb ik inderdaad ook gedaan. Toen kwam ik er dusachter dat ik voor 2009 geen aangifte had gedaan. Kopie van 2010 was binnen 2 weken binnen. Het kan dus wel snel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
edit: beetje zoeken, kan idd vinden dat je een kopie kan opvragen. Morgen maar even bellen
Heb 2008 opgevraagd. Blijkt idd dat ik over 2007 nog geen aangifte gedaan had ook. Is dit nog mogelijk? Heb ook geen jaaropgaven meer van dat jaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:57 schreef User_Tinus het volgende:
[..]
Dit heb ik inderdaad ook gedaan. Toen kwam ik er dusachter dat ik voor 2009 geen aangifte had gedaan. Kopie van 2010 was binnen 2 weken binnen. Het kan dus wel snel.
Even bellen en je kunt een duplicaat opvragen van je definitieve aangifte.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
Deze regeling kan voor mij interessant zijn, maar mijn administratie is niet bepaald op orde en ik weet niet waar al die brieven zijn met de definitieve aanslagen van de belastingdienst. Is er een manier om die gegevens nogmaals te ontvangen of kan je ze ergens online inzien met je digiD?
Ik kan het op de site van de belastingdienst niet terugvinden..
Je moet definitieve belastingaanslagen hebben van tenminste drie opeenvolgende jaren, en daarin moeten door een flinke inkomensdaling of -stijging zodanige verschillen zitten dat je door middeling van de inkomens tot een teruggave komt. Als je tijdens je schooltijd geen aangiftes hebt gedaan (van bijbaantjes e.d.) zul je waarschijnlijk ook geen aanslagen hebben.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:23 schreef DobbelSteen200 het volgende:
Ik heb sinds deze maand een vaste baan. Na school, de afgelopen 11 maanden werkloos geweest (hier en daar part time werk, minimale inkomsten).. Kan ik profiteren van deze regeling? of moet ik 3 jaar beschikbaar zijn geweest in de arbeidsmarkt?
Moet je definitieve aanslagen hebben, of kan je ook met je jaaropgaven al ver genoeg komen?quote:Op maandag 28 januari 2013 01:04 schreef dvr het volgende:
[..]
Je moet definitieve belastingaanslagen hebben van tenminste drie opeenvolgende jaren, en daarin moeten door een flinke inkomensdaling of -stijging zodanige verschillen zitten dat je door middeling van de inkomens tot een teruggave komt. Als je tijdens je schooltijd geen aangiftes hebt gedaan (van bijbaantjes e.d.) zul je waarschijnlijk ook geen aanslagen hebben.
quote:Op maandag 28 januari 2013 14:21 schreef rene90 het volgende:
Moet je definitieve aanslagen hebben, of kan je ook met je jaaropgaven al ver genoeg komen?
quote:Op maandag 28 januari 2013 01:04 schreef dvr het volgende:
Je moet definitieve belastingaanslagen hebben van tenminste drie opeenvolgende jaren, en daarin moeten door een flinke inkomensdaling of -stijging zodanige verschillen zitten dat je door middeling van de inkomens tot een teruggave komt. Als je tijdens je schooltijd geen aangiftes hebt gedaan (van bijbaantjes e.d.) zul je waarschijnlijk ook geen aanslagen hebben.
Ahh, had even moeten lezen. Zijn inmiddels aangevraagd via de belastingtelefoon. Krijg ze binnen 10 werkdagen thuis, dan maar kijken of 2009/2010/2011 wat oplevert en anders wachten tot ik de 2012 heb gedaan en of dat meer oplevert.quote:
Maar is "middeling" niet vergeljikbaar met persoonlijke aftrekposten i.p.v. een windfall waar de werkgever recht op heeft?quote:The principles behind a "tax equalization policy" is that the employee will not need to suffer neither a financial hardship nor experiencing a financial windfall, all being the result of the tax consequences of an international assignment.
Ik denk het wel. Het is niet vergelijkbaar met persoonlijke aftrekposten. Als je door middeling geld terugkrijgt, had je blijkbaar over de betreffende jaren teveel belasting betaald. Ik neem aan dat het doel van zo'n equalization-overeenkomst is, dat je werkgever je feitelijk een bepaald nettoloon verschaft. In dat geval zou je zo'n belastingteruggaaf (althans voorzover die betrekking had op de jaren waarin die overeenkomst gold) inderdaad moeten doorsluizen..quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je onder tax equalization valt, is het dan correct als het bedrijf je middelingsteruggave wil hebben?
Kopie binnen, gelijk ingevuld op belastinghelden.nlquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als ik dat invul + 14000 van 2009, en 27000 van 2010 krijg ik toch nog zo'n 180 euro terug.
Nu blijf ik alleen me afvragen of ik aangifte heb gedaan. Iemand enig idee of zoiets nog op te vragen valt?
edit: beetje zoeken, kan idd vinden dat je een kopie kan opvragen. Morgen maar even bellen
En vandaag de brief gehad dat het klopt en dat het geld eraan komtquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kopie binnen, gelijk ingevuld op belastinghelden.nl
Herrekende belasting per jaar:
2008: 33,60% over 14.349 = 4.821
2009: 33,50% over 14.349 = 4.807
2010: 33,45% over 14.349 = 4.800
Totaal herrekende belasting: 14.428
Totaal verschuldigde belasting (15.185) - totaal herrekende belasting (14.428) = 757
Bedrag teruggaaf is (757 - 545 =) 212Mn lowlandskaartje die ik vandaag kocht weer ruim terugverdiend
Even bellen en navragen, kan gewoon bij de belastingtelefoon.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:28 schreef Landgeld het volgende:
Ik weet niet meer of ik een aantal jaar geleden al belasting aangifte deed.
Wat is de snelste manier dit terug te zoeken?
Verder: wat moet je op die site in de Belasting box1 invullen?
Hoe heb je dit gedaan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:32 schreef rene90 het volgende:
[..]
Even bellen en navragen, kan gewoon bij de belastingtelefoon.
Tevens heb ik het geld voor de middeling terug, toch 87 euro.
Bellen en vragen om een kopie van de definitieve aanslagen van de belastingjaren die jij wilt. Was geen enkel probleem.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |