Ik vrees van niet. In de voorwaarden staat o.a.:quote:Op maandag 14 januari 2013 05:58 schreef Essebes het volgende:
Weet iemand of je kunt middelen met halve jaren?
das nou jammer!quote:Op maandag 14 januari 2013 06:20 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. In de voorwaarden staat o.a.:
• U kunt alleen middelen over een periode van 3 aaneengesloten hele kalenderjaren (het 'middelingstijdvak').
• U hebt over het hele middelingstijdvak belasting betaald in Nederland.
quote:Op maandag 14 januari 2013 05:58 schreef Essebes het volgende:
Weet iemand of je kunt middelen met halve jaren?
Ik bedoel het als volgt: in zomer 2010 ben ik naar het buitenland verhuisd (en GBA uitgeschreven) en heb de eerste 6 maanden wel fulltime in NL gewerkt. Mag ik dit jaar middelen met mijn 2 volle jaren ervoor, ondanks dat ik niet het hele jaar in NL heb gewoond?
Deze voorwaarden kende ik niet, maar ik heb wel gemiddeld met een jaar waarin ik maar drie maanden in NL gewoond heb. De rest van het jaar was ik ook niet in het GBA ingeschreven. Dit is wel geaccepteerd door de belastingdienst, dus misschien toch het proberen waard.quote:Op maandag 14 januari 2013 06:20 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. In de voorwaarden staat o.a.:
• U kunt alleen middelen over een periode van 3 aaneengesloten hele kalenderjaren (het 'middelingstijdvak').
• U hebt over het hele middelingstijdvak belasting betaald in Nederland.
Dat zou best kunnen kloppen, omdat je gemiddelde ongeveer 25.000 is. Je komt dan in box 2 terecht en je hebt eigenlijk constant ongeveer dat tarief betaald. Je hebt slechts met een heel klein bedrag het box 3 tarief betaald.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
Ik had ook gehoopt wat terug te krijgen, inkomensverschil is best fors.
verzamelinkomens:
2009: 14000 (net afgestudeerd, stage+5 maand gewerkt)
2010: 27000 (fulltime begonnen te werken)
2011: 35000
Maar krijg er rond de 200 euro uit, te weinig dus. Of doe ik wat fout?
En als je nou 2008-2010 probeert?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
Ik had ook gehoopt wat terug te krijgen, inkomensverschil is best fors.
verzamelinkomens:
2009: 14000 (net afgestudeerd, stage+5 maand gewerkt)
2010: 27000 (fulltime begonnen te werken)
2011: 35000
Maar krijg er rond de 200 euro uit, te weinig dus. Of doe ik wat fout?
Volgens mij mag je niet middelen met 0 inkomenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja daarom juist. Als 2008 0 inkomen had heeft middelen misschien nog meer zin.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij mag je niet middelen met 0 inkomen
Dan moet je het inkomen voor dat jaar op 0 stellen en daarmee middelen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:30 schreef ManAtWork het volgende:
En als je een negatief inkomen hebt? Hoe wil je het dan doen?
Juist wel... Daar is dat hele middelen nu juist voor bedoeld.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij mag je niet middelen met 0 inkomen
Zover ik weet is het nog steeds mogelijk om over 2009 aangifte te doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:20 schreef User_Tinus het volgende:
Even een vraag waarvoor een nieuw topic openen mij geen goed idee leek:
Om te kunnen middelen dien je de definitieve aanslag van de betreffende jaren te hebben ontvangen. Hierbij ben ik er achter gekomen dat ik over 2009 geen aangifte heb gedaan. Het geval wil dat ik nergens mijn administratie van dat jaar kan terugvinden. Ik heb enkel administratie van voor 2009, of van na 2009. Ik heb dus geen loonstroken/salarisbrieven meer van dat jaar. Wel weet ik wat ik ongeveer verdiend heb dat jaar (weinig).
Als ik nu aangifte doe voor 2009, met een schatting van mijn toenmalige inkomen, wordt dit dan geaccepteerd en, uiteraard na aanpassing BD voor daadwerkelijke bedragen, definitief gemaakt?
Ik dacht dat ik de vraag aan klikooooo had gesteld,...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:00 schreef dvr het volgende:
[..]
Dan moet je het inkomen voor dat jaar op 0 stellen en daarmee middelen.
Het is een publiek forum. Had je op een ander antwoord gehoopt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:58 schreef ManAtWork het volgende:
Ik dacht dat ik de vraag aan klikooooo had gesteld,...
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:23 schreef elby1988 het volgende:
Misshcien een rare vraag:
Heeft het invloed op je ontvangen studiefinanciering als je gaat middelen over de jaren dat je studeerde (2 jaar) en 1 jaar werken?
Dank, dat dacht ik zelf ook alquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:27 schreef ManAtWork het volgende:
Nee, want je belastbare inkomens veranderen niet.
Chill idd, mn netto inkomen (ff teruggekeken op mn ing) was zo rond de 900/1000 euro. Ik weet alleen niet meer of ik aangifte heb gedaan, vroeger bewaarde ik die zooi niet. 900/1000 netto is dat ook ongeveer bruto toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:03 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Juist wel... Daar is dat hele middelen nu juist voor bedoeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |