altijd lekker. Ik heb ook 1500 euro gepakt na het eerste werkjaar (september begonnen).quote:Op maandag 25 maart 2013 22:19 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik pak hem volgens jaar (dus middeling van 2011, 2012 en 2023). Ben in september 2012 begonnen met werken dus zal ook wel wat verschil tussen zitten. Krijg over 2012 ook ruim 1700 terug.
Heel simpel, bel de belastingdienst op en vraag om een kopie van de definitieve aanslagen over de drie belastingjaren (dus 2009/2010/2011 bijvoorbeeld). Als je deze gegevens gewoon invult komt er iets uit, deze brief opsturen naar de belastingdienst en dan wordt er gekeken of het klopt. Als je zelf wat gaat schatten hoeveel je verdient hebt schiet het niet op natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:17 schreef Sannne het volgende:
Ik krijg over 2010 3655 euro terug. Maar ik durf het niet in te dienen, bang een fout gemaakt te hebben
Jan, feb en maart gewerkt. April, mei, juni, juli thuis gezeten zonder inkomsten (geen ww aangevraagd, op mn eigen geld geleefd, woonde tijdelijk weer thuis) en daarna als oproepkracht gaan werken.
Zucht.. Zou wel lekker zijn
Van 2011 krijg ik 1500 terug, hiervan kreeg ik een brief van de belastingdienst, dus dat zal wel kloppen. Kan alleen de jaaropgaven niet vinden, dus kan nog geen aangifte doen..
Waarom een IB60? Gewoon een kopie definitieve aanslag, daar staan alle gegevens op die je nodig hebt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:22 schreef Sannne het volgende:
Zal voor 2011 nog even de ib60 aanvragen, maar daar staan geen loonheffingen en arbeidskortingen op..
Ok, ga ik doen, thanks!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Waarom een IB60? Gewoon een kopie definitieve aanslag, daar staan alle gegevens op die je nodig hebt.
zoveelste argument voor een flattaxquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:56 schreef dvr het volgende:
[..]
Stel dat jij je één jaar helemaal suf werkt en 90.000 euro verdient, en daarna lekker twee jaar op je gat gaat zitten. En dat iemand anders drie jaar werkt voor 30.000 per jaar en dus ook 90.000 verdient. Dan betaal jij veel meer belasting dan die ander, omdat een groot deel van jouw verdiensten in de hoogste belastingschijf vallen. Dat zou onrechtvaardig zijn, vandaar dat je zulke sterk wisselende inkomsten over meerdere jaren mag middelen.
Ik maak hem zelf. Maar ik heb dan ook een standaardbrief en een programma dat de berekening maakt en uit draait.quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:39 schreef From het volgende:
Schrijven jullie de brief inclusief de berekening zelf of heeft iemand hier een voorbeeld gebruikt van bijvoorbeeld belastinghelden.nl ?
Klopt.quote:
Mogelijk dat je dat naar mij mailt als voorbeeld?quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:08 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik maak hem zelf. Maar ik heb dan ook een standaardbrief en een programma dat de berekening maakt en uit draait.
Je moet het verzoek indienen binnen 36 maanden nadat je de definitieve aanslag hebt ontvangen over het laatste van die drie jaren.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:09 schreef 12345r het volgende:
Ik wil het over 2010 - 2011 - 2012 wil opvragen moet ik dan alle definitieve aanslagen binnen hebben?
Ik heb die van 2012 net ingevuld en ondertekend, als ik hiervan de gegevens overneem is het dan ook goed?
Je kunt tot 5 jaar terug aangifte doen, maar schijnbaar alleen als dat tot een teruggaaf van minstens 15 euro leidt. Als je niks verdiend hebt zul je waarschijnlijk ook geen belasting betaald hebben en dus geen recht op teruggaaf.. maar goed, je kunt het allicht proberen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:52 schreef Landgeld het volgende:
2008 had ik 0 inkomen, maar helaas geen aangifte gedaan.
Zijn er nog mogelijkheden dit alsnog, met terugwerkende kracht, te doen?
Een aangifte is geen aanslag. Die laatste is wat je moet hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:09 schreef 12345r het volgende:
Ik wil het over 2010 - 2011 - 2012 wil opvragen moet ik dan alle definitieve aanslagen binnen hebben?
Ik heb die van 2012 net ingevuld en ondertekend, als ik hiervan de gegevens overneem is het dan ook goed?
Het lijkt erop dat jij ook aanslagen met aangiftes verwart.. aanslagen ontvang je op papier. Als je de aanslagen niet had bewaard, stuur dan een briefje naar je belastingkantoor met het verzoek om kopieën over de betreffende jaren.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:17 schreef Osiris024 het volgende:
Hoe kan ik mijn oude aangiftes van 2005 tot nu opvragen.
Ik heb de bestanden niet meer.
De aanslagen heb ik, maar ik wil de gegevens hebben die ik jaarlijks naar de belastingdienst heb gestuurd d.m.v. het digitale aangifteprogramma.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:41 schreef dvr het volgende:
Het lijkt erop dat jij ook aanslagen met aangiftes verwart.. aanslagen ontvang je op papier. Als je de aanslagen niet had bewaard, stuur dan een briefje naar je belastingkantoor met het verzoek om kopieën over de betreffende jaren.
Die schijn je bij je belastingkantoor te kunnen opvragen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets met middeling te maken heeft?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:58 schreef Osiris024 het volgende:
De aanslagen heb ik, maar ik wil de gegevens hebben die ik jaarlijks naar de belastingdienst heb gestuurd d.m.v. het digitale aangifteprogramma.
En dat allemaal vanaf 2005.
Dat staat achterop je aanslag.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:58 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
De aanslagen heb ik, maar ik wil de gegevens hebben die ik jaarlijks naar de belastingdienst heb gestuurd d.m.v. het digitale aangifteprogramma.
En dat allemaal vanaf 2005.
Ik had vorige week gewoon de belastingtelefoon gebeld en daar de papieren over de periode 2008-2011 opgevraagd. Van de week lagen ze op de mat.quote:Op donderdag 28 maart 2013 03:54 schreef dvr het volgende:
[..]
Die schijn je bij je belastingkantoor te kunnen opvragen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets met middeling te maken heeft?
Tnxs !quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:00 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik had vorige week gewoon de belastingtelefoon gebeld en daar de papieren over de periode 2008-2011 opgevraagd. Van de week lagen ze op de mat.
Die had je drie dagen geleden ook al gesteld en je hebt er van Ikweethetookniet en van mij antwoord op gehad..quote:
Je moet dus alleen wel weten of je aangifteplichtig bent.quote:Op maandag 1 april 2013 18:28 schreef From het volgende:
Als je niet aangifte plichtig bent dat hoef je geen aangifte te doen, mag wel natuurlijk. Had er ook een jaar tussen zitten waar ik geen aangifte van heb gedaan.
True,, maar daar krijg je vanzelf bericht van dmv een mooie gekleurde envelopquote:Op maandag 1 april 2013 21:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je moet dus alleen wel weten of je aangifteplichtig bent.
Niet altijd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 07:09 schreef From het volgende:
[..]
True,, maar daar krijg je vanzelf bericht van dmv een mooie gekleurde envelop
Eerst krijg je een brief en dan heb je het vaak snel terugquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:13 schreef From het volgende:
[..]
Ik zag iemand die had het met 2 weken op ze rekening maar idd beetje ongeduldig
Dit heb ik ook gehad, bleek over 2009 nog geen aangifte te hebben gedaan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:30 schreef Broodboor het volgende:
Bij het opvragen van mijn aanslagen erachter gekomen dat ik voor 2008 nog geen aangifte heb gedaan, dus dat heb ik nu alsnog maar gedaan. Beter laat dan nooit
Brief binnenquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:13 schreef From het volgende:
[..]
Ik zag iemand die had het met 2 weken op ze rekening maar idd beetje ongeduldig
Jaaropgaaf moet je bij de werkgever zijn lijkt me. Je kan wel een kopie van de definitieve aanslag van dat jaar krijgen.quote:Op woensdag 17 april 2013 09:35 schreef xaban06 het volgende:
Is het mogelijk om een kopie jaaropgaaf te verkrijgen via de BD?
Oprapen? Je hebt het zelf betaald. Wat een ridicule TT.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:57 schreef dvr het volgende:
Bericht uit de Volkskrant over een weinig bekende manier om belasting terug te krijgen als je over bepaalde jaren sterk wisselende inkomsten hebt gehad:
[..]
Ik heb dit toevallig zelf laatst gedaan, en ik verwacht over 2003-2004-2005 zo'n 500 euro van de Belastingdienst terug te krijgen. 2006-2007-2008 ga ik ook proberen, maar dat kan pas als de aanslag over 2008 binnen is.
Het kan hier berekend worden.
Let op: Middeling betreft altijd een periode van drie jaren, en je moet het verzoek indienen binnen 36 maanden nadat je de definitieve aanslag hebt ontvangen over het laatste van die drie jaren. Zie ook de volledige voorwaarden bij de Belastingdienst.
Daar kom je vlot achter.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oprapen? Je hebt het zelf betaald. Wat een ridicule TT.
Laat WGR en met name belastinggerelateerde zaken links liggen. Onkunde doet pijn aan mijn ogen.quote:
Ga ik navragen, niet geschoten is altijd misquote:Op donderdag 30 januari 2014 08:03 schreef RemcoDelft het volgende:
@Sorella: Als het inkomen was waar inkomstenbelasting over is betaald: ja.
Dat laatste.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:39 schreef T_Killer het volgende:
Als ik dit jaar wil gaan middelen, moet ik dat verzoek tegelijkertijd met de aangifte indienen? Of eerst de definitieve aanslag afwachten en dan pas het middelingsverzoek indienen?
Als het een vorm van schadevergoeding is, acht ik de kans heel erg klein. Het is dan geen bron van inkomen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:12 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ga ik navragen, niet geschoten is altijd mis
Tnx
De papieren zullen nog wel ergens liggen, 1 gedeelte was belasting vrij, over het andere gedeelte is er belasting betaald dus die papieren hebben we dan nodig om te kijken wat het is en anders de belastingdienst bellen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:44 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als het een vorm van schadevergoeding is, acht ik de kans heel erg klein. Het is dan geen bron van inkomen.
Het enige waar je naar hoeft te kijken zijn de belastingaanslagen over de jaren die je zou willen middelen. Hoe het inkomen was samengesteld is voor middeling niet relevant.quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:37 schreef Sorella het volgende:
De papieren zullen nog wel ergens liggen, 1 gedeelte was belasting vrij, over het andere gedeelte is er belasting betaald dus die papieren hebben we dan nodig om te kijken wat het is en anders de belastingdienst bellen.
geen idee hoe dat proces precies gaat en of ze het uberhaupt narekenen.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:17 schreef GodsSon het volgende:
Leek mij ook. De telefonist dat echter van niet, na navragen.
Vandaar mijn twijfel en vraag :-)
Wat als ik het verzoek doe met die 11.000 en het blijkt de 13.000 te zijn, zou ik dan bij mogen betalen als ze het narekenen?
De telefonist snapt dan blijkbaar niet hoe de middeling werkt.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:17 schreef GodsSon het volgende:
Leek mij ook. De telefonist dat echter van niet, na navragen.
Vandaar mijn twijfel en vraag :-)
Wat als ik het verzoek doe met die 11.000 en het blijkt de 13.000 te zijn, zou ik dan bij mogen betalen als ze het narekenen?
Dank. Dan ga ik een mooi briefje schrijven :-)quote:Op zondag 2 februari 2014 22:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De telefonist snapt dan blijkbaar niet hoe de middeling werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |