MadMaster +1quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:55 schreef MadMaster het volgende:
Er zitten aardig wat Franstalige titels tussen en veel klassiek en hier en daar wat pop, dus ik denk Kruidvat-rekkenvuller Richard Clayderman...
Wordt Jan Smit uitgezonden naar Uruzganquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:34 schreef belsen het volgende:
Volendam, natuurlijk.
Geen idee, maar als ik een gemeente moet kiezen, dan kies ik voor Volendam, daar komt het meeste van dit soort sneu nieuws vandaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wordt Jan Smit uitgezonden naar Uruzgan
Die plaats is hier al zo vaak voorbij gekomen dat ik het antwoord van Belsen niet goed kan keuren, hoewel AC/DC wel 18 maanden op tournee gaat...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:55 schreef Mark het volgende:
War wooonde hij ook alweer: Aalten?
Ja, ligt in het verlengde van de vorige vraag.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:20 schreef ranja het volgende:
Meneer Dupont ligt teveel voor de hand denk ik?
Nee, de single is onder de zelfde naam uitgekomen als de naam van de serie CD's...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:03 schreef ranja het volgende:
Ik heb een single van Kayem ofzo, geen idee of dat er wat mee te maken heeft?
Ik vind die van Z mooier.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:36 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Opgezocht en deze is goed.
Die naam zocht ik. Hij speelde de hele serie volquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:54 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Synthesizer Greatest enzo
ik hoop dat ze het niet gezien hebben...quote:werd geboren in Praag. Zijn moeder was een bekende Tsjechische zangeres, zijn vader een dokter. Al van kinds af aan stond het leven van
in het teken van muziek en na zijn middelbare school ging hij studeren aan de prestigieuze Praagse Academie van Muziekkunsten.
Na de inval van de Sovjet-Unie in 1968 vertrokop verzoek van zijn ouders naar de Verenigde Staten, waar hij een beurs kreeg voor de Berklee School of Music in Boston. Nadat hij hier afgestudeerd was, vertrok
naar New York waar hij zich aansloot bij het Mahavishnu Orchestra. In de twee jaar dat hij deel uitmaakte van dit orkest (tussen 1971 en 1973) verkochten ze ruim twee miljoen platen.
Dat is hem inderdaadquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:14 schreef ranja het volgende:
Gokje op Jan Hammer, de enige Tsjechische muzikant die ik ken. Vraag me af of die al zo oud is trouwens.
Huppeldepup van de bumble bee (volgens mij bestaat er wel zo'n nummerquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:35 schreef ranja het volgende:
Een van mijn weinige favoriete kruisbestuivingen tussen klassiek en rock is gemaakt door B. Bumble & The Stingers. Waar zijn die ook weer bekend mee geworden?
and the flowers and the trees...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:54 schreef ranja het volgende:
bedoel je niet the birds and the bees?
In elk geval is de titel die ik zoek een single uit 1962.
Ik ken wel een Flight of the Bumblebeequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:39 schreef Charmian het volgende:
[..]
Huppeldepup van de bumble bee (volgens mij bestaat er wel zo'n nummer) .
MadMaster +1quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:02 schreef MadMaster het volgende:
Solomon Burke
Morgen weer een dag, nu
Die van Dj Jean is van Tiesto en heet Flight 643quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:12 schreef ranja het volgende:
Charlie Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days
MARRS - Pump up the Volume (house?)
Age of Love - Age of Love
Underworld - Born Slippy
Dj Jean - Flight 534
Metal lijkt me ook wel een ruim begrip.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:05 schreef ranja het volgende:
House. Kan het iets ruimer nog?Zijn het top40 nummers?
Sorry, ik ben vandaag 42 jaar geworden, dus ben van 'de oude stempel'...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:06 schreef Z het volgende:
Nieuwe Revu heet tegenwoordig Revu.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:07 schreef iggy_in_the_house het volgende:
House of Venus - Dish & Tell#2
Capricorn - 20 Hz
Joey Beltram - Energy Flash
Good Men - Give It Up#3
Jaydee - Plastic Dreams#1
?
Behoorlijk jaquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:14 schreef MadMaster het volgende:
Metal lijkt me ook wel een ruim begrip.
Mijn eerste singles kocht ik sinds m'n 6e jaar en thuis werd ik doodgegooid met jaren '50/'60-muziek...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:24 schreef ranja het volgende:
Oja, 42. Dat verklaart wel waarom jij meer vragen over 1981 en 82 stelt en ik meer over 83 en 84
Gefeliciteerd
quote:Een vrachtwagen met instrumenten vanis gestolen na diens optreden op een festival in Montreal. De waarde van de tour-truck met inhoud loopt in de "tienduizenden dollars", meldde een manager dinsdag op de site van de BBC.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Iggy en de Stooges?
De nieuwe Watt (quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:36 schreef MadMaster het volgende:
De oude Nighttown in Rotjeknor openen?
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:47 schreef MadMaster het volgende:
Ik zal het sowieso niet snel bezoeken...
Lijkt behoorlijk op de programmering van de nighttown de laatste jaren dat ie nog open was. Maar ik ben wel blij dat er weer een poppodium van die grootte is in R-dam. Nu hard werken aan die programmering!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
wat een compleet Nighttown onwaardige programmering tot nog toe daar in Watt zeg. om je dood te schamen![]()
Nighttown had zelfs op het dramatische eind nog wel een stuk spannendere dingen staan dan dit. De Basementquote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:54 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Lijkt behoorlijk op de programmering van de nighttown de laatste jaren dat ie nog open was. Maar ik ben wel blij dat er weer een poppodium van die grootte is in R-dam. Nu hard werken aan die programmering!
Uiteraard, maar je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nighttown had zelfs op het dramatische eind nog wel een stuk spannendere dingen staan dan dit. De Basement
Ik snap wat je bedoelt. En de programmering is ook een beetje wat Nighttown de das heeft omgedaan natuurlijk. Regelmatig optredens in de basement gezien met 10 man publiek, waarvan er 9 vrijkaarten haddenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:07 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je snapt wel wat ik bedoel.
feli MMquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:24 schreef ranja het volgende:
Oja, 42. Dat verklaart wel waarom jij meer vragen over 1981 en 82 stelt en ik meer over 83 en 84
Gefeliciteerd
Idd, ik hoop het ook. Zeker na alle ellende, Rotterdam kan het goed gebruiken en ik ben het reizen naar de paradiso meer dan zatquote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. En de programmering is ook een beetje wat Nighttown de das heeft omgedaan natuurlijk. Regelmatig optredens in de basement gezien met 10 man publiek, waarvan er 9 vrijkaarten hadden![]()
Laten we hopen dat het wat wordt met Watt
Ik kan er daarentegen geen genoeg van krijgen om naar Paradiso, de Melkweg of de HMH af te reizen...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:24 schreef bigshadow het volgende:
[..]
... ik ben het reizen naar de paradiso meer dan zat
En gefeliciteerd MM!![]()
idem hier!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kan er daarentegen geen genoeg van krijgen om naar Paradiso, de Melkweg of de HMH af te reizen...
Door die 3 lokaties (met het Patronaat in Haarlem, P60 in Amstelveen en De Kade in Zaandam als andere nabijgelegen goede concertpodia) is het aanbod in en om Amsterdam uitstekend. In steeds minder gevallen hoef ik daarom naar Ahoy o.i.d. af te reizen...
... nog eentje dan:quote:En dank weer voor de nieuwe felicitaties.
Racey. En toen heette het anders. Een meisjesnaam volgens mij.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:47 schreef MadMaster het volgende:
Wie gebruikte dat deuntje eerder met welke songtitel?
Ik gokte er wel op dat jij dit wist, goed genoeg ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Racey. En toen heette het anders. Een meisjesnaam volgens mij.
Hier is 't best erg tegenwoordig. Rotown, Waterfront ed in R'dam zijn leuk, maar klein en dus geen grote acts. En dan houdt het wel op. Paard heeft een kutprogrammering. Boerderij ook. LVC en Speakers hebben incidenteel iets leuks. En that's it. Gelukkig is Amsterdam best te treinen met het nachtnet. En natuurlijk hoop ik op Watt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kan er daarentegen geen genoeg van krijgen om naar Paradiso, de Melkweg of de HMH af te reizen...
Door die 3 lokaties (met het Patronaat in Haarlem, P60 in Amstelveen en De Kade in Zaandam als andere nabijgelegen goede concertpodia) is het aanbod in en om Amsterdam uitstekend. In steeds minder gevallen hoef ik daarom naar Ahoy o.i.d. af te reizen...
toch nog 6 minuten wachtenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:03 schreef Burnett het volgende:
blondie - denis
Astrid Nijgh dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:14 schreef Burnett het volgende:
[..]
vervolgvraag, het betreft een vrouw
Weet niet of dat nog interessant is. als je op youtube zoekt naar our darkness of sleeper in metropolis krijg je van die recente versies te horen wat weinig te maken heeft met het orgineel. Daarbij kom ik ook moeilijk door haar albums heen, die singles zijn echter wel briljantquote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:11 schreef MadMaster het volgende:
Nog even wat spammen voor Ranja...
Anne Clarke komt in november naar Nederland:
12.11.08 Zoetermeer (NL) - Boerderij
13.11.08 Amstelveen (NL) - P60
14.11.08 Apeldoorn (NL) - Gigant
15.11.08 Heerlen (NL) - Limburgzaal
16.11.08 Breda (NL) - Mezz
Ben dan helaas op vakantie...
Toen ik nog in Den Haag woonde was het Paard best goed, maar dat is dus veranderd nu?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hier is 't best erg tegenwoordig. Rotown, Waterfront ed in R'dam zijn leuk, maar klein en dus geen grote acts. En dan houdt het wel op. Paard heeft een kutprogrammering. Boerderij ook. LVC en Speakers hebben incidenteel iets leuks. En that's it. Gelukkig is Amsterdam best te treinen met het nachtnet. En natuurlijk hoop ik op Watt.
Het is vergane glorie en uitgekauwde meuk wat ze nu neerzetten. En veels te hoge entreeprijzen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:39 schreef bartrid het volgende:
[..]
Toen ik nog in Den Haag woonde was het Paard best goed, maar dat is dus veranderd nu?
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik weet alleen dat 't nummer oorspronkelijk voor een zangeres geschreven is..of ze 't daadwerkelijk ook nog opgenomen heeft..
quote:And your arm felt nice, wrapped around my shoulder. And I had a feeling I belonged. And I had a feeling I could be someone, be someone, be someone.
Ik heb vroeger als klein jochie heel lang gedacht dat het een man wasquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dan denk ik de Tracy er maar gewoon bij..
bigshadow + 1
quote:We know a place where no planes go
We know a place where no ships go
quote:possesses one of the most distinctive tenor saxophone sounds in jazz. Harmonically rich and heavy with overtones,
sound can be as raw and abrasive as it is possible for a saxophonist to produce. Yet,
is highly regarded to the point of reverence by a great many jazz fans.
quote:Although he made his name with expressionistic, nearly anarchic free jazz in John Coltrane's late ensembles of the mid-'60s,later music is guided by more graceful concerns.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:34 schreef ranja het volgende:
Alice Cooper?
bukgeit +1quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:00 schreef bukgeit het volgende:
Bad Candy
quote:Born in Berlin, Fetisch left home at 16 to live in New York and London. Most of his youth was spent in nightclubs and he was soon swept away by DJ’ing. He then returned to Berlin in 1994 to form. After releases on Compost and R&S Records,
quickly gained international recognition with their collaboration with Legendary Manuel Goettsching.
Tot wanneer kan je mee doen? Ben net bezig met voor mezelf een lijstje te maken met wat ik allemaal aan films gezien heb inmiddels.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:11 schreef ranja het volgende:
burnett ga jij nog een film lijst maken trouwens? ben wel benieuwd
edit: anderen ook natuurijk maar aangezien burnett ook in de fimtrivia meedoet
Oh, dat moet lukken. Misschien lukt het zelfs nog binnen een paar uur. Toch geen reet te doen op m'n werkquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:33 schreef ranja het volgende:
Minimaal tot 20 Augustus maar misschien nog wel wat langer, hangt van Gorro af wanneer die denkt dat iedereen genoeg tijd heeft gehadAls e rnog dagelijks inzendingen binnenkomen zal hij niet zo snel afsluiten denk ik.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:11 schreef ranja het volgende:
burnett ga jij nog een film lijst maken trouwens? ben wel benieuwd
Ah joh, ik ben al klaar. Nu weer geld verdienen voor de baas.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:23 schreef Burnett het volgende:
[..]
Niet te doen zo'n lijst, maar ik ga er over nadenken...
The Strokes - First Impressions Of Earthquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:16 schreef bukgeit het volgende:
Welke albums zijn dit?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
klopt, namens bukgeitquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:47 schreef schaap001 het volgende:
[..]
The Strokes - First Impressions Of Earth
Steely Dan - Aja
En de titel? Want die staat niet op de hoes, maar die heeft 'ie wel...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:34 schreef bukgeit het volgende:
Op de tweede kom ik niet, maar dit is de eerste:
http://img121.imageshack.(...)a0de62d5fda01qr4.jpg
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:39 schreef slaveloos het volgende:
is die tweede van rainbow?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:25 schreef schaap001 het volgende:
En deze twee dan? Artiest + titel graag: de volledigerd krijgt het punt!
Da's één!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:58 schreef bukgeit het volgende:
Enema Of The State van Blink.
Since you've been gone was met Graham Bonnet. En ik vind Long live Rock 'n Roll wel een classic albumquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:58 schreef ranja het volgende:
Since You've Been Gone?
of hebben ze nog meer classics?
Rising ook.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:12 schreef Mark het volgende:
[..]
Since you've been gone was met Graham Bonnet. En ik vind Long live Rock 'n Roll wel een classic album
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:33 schreef Burnett het volgende:
bring the cure??
reeds opgezocht en die kloptquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:00 schreef Burnett het volgende:
difficult to cure
lamaquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:00 schreef Burnett het volgende:
difficult to cure
Had willen zeggen dat ze allemaal een optreden in The Young Ones hebben verzorgd, maar dat gaat niet voor allemaal op.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:58 schreef Burnett het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen:
Madness, Dexys Midnight Runners, Motörhead, The Damned, Jools Holland, Stewart Copeland en Neneh Cherry?
Stiekem toch goed!!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:04 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Had willen zeggen dat ze allemaal een optreden in The Young Ones hebben verzorgd, maar dat gaat niet voor allemaal op.
Alles dat over Motörhead gaat, ZOU ik toch moeten weten.....hoe kan dit?
![]()
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:01 schreef cafca het volgende:
The one and only mister rock and roll........ Cliff Richard!
geen tijd voor een nieuwe vraag, sorry
Ik moest even aan Peavy van Rage denken, maar Duitse producers blijven bij mij niet zo hangenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:37 schreef knars het volgende:
Niemand?
Hij speelt metal, en draait aan knopjes.
Heb zelf wel een aantal cds in mijn kast staan die hij heeft geproduceerd.
2xquote:
Hangt er helemaal vanaf hoe vaak je een nummer gehoord hebt: ... en The River kan ik wel dromen!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:07 schreef ranja het volgende:
Hm er zijn maar heel weinig nummers die ik aan 2 regels tekst kan herkennen. Zoiets als "Can't start a fire without a spark" gaat nog wel maar deze zei me helemaal niks.
quote:She's got no mercy on a jealous heart
And she said it all right from the start
Zie wel je dat je het kanquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:16 schreef ranja het volgende:
hm die komt me wel bekend voor.
even denken
Weekend Love - Golden Earring.
ZO wel, denk ik:quote:
quote:Honey, get the feeling that I'm going insane
Feel so stupid using these old cliches
She's got no mercy on a jealous heart
And she said it all right from the start
Make no promises, make no debts
But I love that lady, I got to confess
Misschien wel AbbA? Volgens mij werden dat pas stelletjes nadat ze als band begonnen waren....quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:34 schreef Mark het volgende:
Klinkt Scandinavisch. Het zal wel een heel bekende band zijn. Ace of Base?
Juistquote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Juist
Ik zat al te zoeken naar een plaatje
quote:
Met Irene Cara had ik 50% kans op één van beide...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:11 schreef belsen het volgende:
Voor een tv-serie dan?
Springsteen misschien wel, maar Melissa Etheridgequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:30 schreef Burnett het volgende:
academy award (oscar) gewonnen voor die soundtrack/titelsong
Wilde net Isaak Hayes, Carly Simon, Lionel Ritchie en Stevie Wonder toevoegenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:30 schreef Burnett het volgende:
academy award (oscar) gewonnen voor die soundtrack/titelsong
Nee, want het waren niet allemaal titeltracksquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:40 schreef MadMaster het volgende:
Dan was mijn 2e antwoord op zich toch goed...![]()
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:54 schreef Mark het volgende:
Power station had toch een donkere meneer erbij?
Zal John Taylor ook blij mee zijn, dat iemand hem met Kim Deal verwartquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:15 schreef schaap001 het volgende:
dacht eerst dat het 4 kerels waren...![]()
Altijd wat te beleven live!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:21 schreef Z het volgende:
The Flaming Lips.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Zal John Taylor ook blij mee zijn, dat iemand hem met Kim Deal verwart
quote:is Dave Huismans. This project is characterized by a post-garage skippiness, with rolling bass and hyper-edited snares learned from broken beat, a sense of space and echo learned from dub, and a devastating 4x4 anchorage and attention to detail from techno old and new. The result is more than the sum of its parts, an incredibly fulsome yet lean, natural-sounding, dancefloor-wrecking hybrid that’s found favour not only among dubstep heads but anyone drawn to fresh and innovative club music.
'Do You Like My Tight Sweater?' inderdaad.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:34 schreef bartrid het volgende:
Hun eerste album heette toch zo?
Had wel wat moois kunnen worden, met Terry Reid en Jimmy Page in 1 band.....quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:43 schreef schaap001 het volgende:
Hm. Doet me een beetje denken aan dat verhaal van Terry Reid (wie?) die een aanbod afsloeg van Jimmy Page om bij Led Zeppelin te komen zingen omdat 'ie liever aan zijn solo-carriere ging werken. Maar hij kende nog wel iemand die misschien wel zou willen. Dat was dus Robert Plant.Terry Reid dus. Wie? Terry Reid, jahaa... ow, hij.
on topic: geen idee, maar ben beniewd.
En deze niet te vergeten...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:58 schreef cafca het volgende:
Had wel wat moois kunnen worden, met Terry Reid en Jimmy Page in 1 band.....
quote:Reid later turned down an offer to join Deep Purple when they decided to replace singer Rod Evans; Ian Gillan was given the position instead.
Goed genoeg. 2562. En nu weet ik gelijk waar de naam vandaan komt, het kwartje valt nu pas...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ja, de eerste 4 cijfers van een Haagse postcode. 2### dus.
quote:The song begins with a slow piano riff accompanying an acoustic guitar. After several verses, the song opens up into a slow, bass-driven beat, with an electric guitar coming in at the end, before the gradual diminuendo featuring extended interplay between's acoustic guitar and Marimba played by Mike Mainieri.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |