quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:31 schreef easy-going het volgende:
Sven neemt nooit gymschoenen mee naar school
Ik heb school er ook nooit over gehoord eigenlijk, en nu ik het net aan hem vraag komt er geen duidelijk antwoord uit
Ik weet wel dat ze met slecht weer in het gym(speel)lokaal dingen doen, dat zal wel op sokken of blote voeten zijn dan.
edit: o, wacht, ik vind net de schoolgids van vorig jaar: De groepen 1 en 2 maken gebruik van het speellokaal. De groepen 3 tm 8 maken gebruik van het gymnastieklokaal in een plaatselijke sporthal. Kinderen uit deze groepen dienen een gymbroek, shirt of gympakje, gymschoenen zonder zwarte zolen en eventueel een handdoek mee te nemen op de dag dat ze gym hebben.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:44 schreef Belana het volgende:
god, die mag ik ook wel nieuw kopen ja, gymschoenen
sowieso moet ik me even voorbereiden op dat hele school gebeuren, want ik ben natuurlijk alle papieren kwijt geraakt
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Is er geen website van de school? Daar staat ook vaak veel info op, scheelt je zoeken.En bij ons is er in de tweede schoolweek een avond voor ouders van kinderen die naar groep 3 gaan, ook om alle veranderingen t.o.v. groep 1/2 even te noemen en waar je als ouder vragen kunt stellen. En als dat bij jou ook zo is, maar je weet de datum niet meer, dan is dat de eerste schooldag gauw gevraagd.
Het is gewoon zo lekker, vakantie. De jongens vermaken zich, zijn hele dagen buiten en op pad. Talen nog niet naar school. En ik keutel er een beetje tussendoor. Straks dus weer vroeg opstaan en een ritme enzoquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:18 schreef Belana het volgende:
nou, ik weet het meeste wel, Liam gaat nu naar groep 1/2 weer en zit bij dezelfde juf. Maar ik had een lijst met namen en adressen gekregen van alle klasgenootjes bijvoorbeeld en ik ben bang dat die bij het oud papier beland isIk ben zo wazig soms
waarom wil je er nog niet aan denken buuf?
Liam heeft er echt alweer zin in bijvoorbeeldfijn om te merken vind ik dat.
Ik heb zelf nogal geslaapwandeld. Ik zeg: geen hoogslaper geven. Ik ben van de mijne afgedoken al dromende. Gelukkig is het goed afgelopen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Niemand hier ervaring met slaapwandelaars?
Ik was er zelf één vroeger, tenminste, dat zeiden mijn ouders altijdquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier is de vakantie nog maar net begonnenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik wil nog helemaal niet nadenken over het begin van school
Rub it inquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 23:23 schreef easy-going het volgende:
[..]
Hier is de vakantie nog maar net begonnen
Hier hetzelfde. Heerlijk vind ik dat; met z'n allen vrij, lekker aanmodderen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Het is gewoon zo lekker, vakantie. De jongens vermaken zich, zijn hele dagen buiten en op pad. Talen nog niet naar school. En ik keutel er een beetje tussendoor. Straks dus weer vroeg opstaan en een ritme enzo![]()
Maar goed, husb is ook nog vrij, dus we klooien maar wat aan
ik heb het zelf veel gedaan vroeger.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
jawel maar was ff offlinequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
yup. meer kun je ook niet doen...t schijnt vanzelf weer over te gaan.... (hoe wel, mijn moeder doet het nog steedsquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
ok..volgende keer dus weer z`n bed in dirigeren zoals ik al deed. Bedankt
Dank je....quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 07:45 schreef Belana het volgende:
jeu! 12 jaar! daar kan ik me nog niks bij voorstellen
van harte!
Gaat ze nu naar de middelbare school ook al?
Hier hebben ze 6 weken zomervakantie (basisscholen 4-12 jaar).quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:34 schreef Libel het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de zomervakantie bij jullie?
Hier in België hebben we gewoon juli en augustus vakantie. School begint weer op 1 september. Is het in Nederland korter dan? Zijn er dan andere vakanties langer of hoe zit dat precies?
Dat heb ik ook al, Christan wordt over 2 maanden 8... Dat kàn toch helemaal niet zo snelquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:33 schreef Maneki.Neko het volgende:
12 jaar..dat is een hele leeftijd! Gefeliciteerd Vamp.
Mijn oudste wordt over 3 weken alweer 8. Ik ga mezelf zo`n oud wijf voelen daardoor
8 Alweer..het lijkt alsof hij vorige week is geboren
Hier wordt oudste 9. En inderdaad, net of ie vorige week geboren is. Echt raar om moeder te zijn van een kind van 9.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:33 schreef Maneki.Neko het volgende:
12 jaar..dat is een hele leeftijd! Gefeliciteerd Vamp.
Mijn oudste wordt over 3 weken alweer 8. Ik ga mezelf zo`n oud wijf voelen daardoor
8 Alweer..het lijkt alsof hij vorige week is geboren
hoe is dat gegaan snoop?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:54 schreef snoopy het volgende:
Gefeliciteerd Vamperotica
12 jaardaar kan ik me nog helemaal niks bij voorstellen...
Vanmiddag hebben we een kennismakingsgesprek met de juffrouw van Morris. Ben benieuwd hoe dat gaat.
ik neem wel vrij. Ze kunnen er weinig van zeggen aangezien ik er toch uitgegooid wordtquote:
Dat zei de juf ook alquote:Arme Lis, zeggen de vissen niet eens wat terug![]()
![]()
33quote:Hier ook aan het begin van het jaar ongeveer 20 kindjes.. volgens mij een stuk prettiger dan waar SAskia in terecht kwam als nr. 33![]()
quote:Klikte het wel met de juf?
Op Sven's echte eerste schooldag waren er 3 jarigen in zijn klas, 2 jongens werden 6 en eentje 5, wat een drukte was dat, ik vond hem helemaal verloren gaan tussen al die grote kinderen (hij had er helemaal geen problemen mee verderquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:45 schreef E.T. het volgende:
Hier ook aan het begin van het jaar ongeveer 20 kindjes.. volgens mij een stuk prettiger dan waar SAskia in terecht kwam als nr. 33![]()
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:48 schreef Lemijn het volgende:
Snoopy,
ben toevallig even gratis online in Frankrijk. Iets beters dan dwang of ergens doorheen weet ik ook niet, maar misschien kan je een ander antibioticum krijgen dat minder vies smaakt en ook werkt voor hem? Of slikt hij misschien pillen? En probeerde je al met een spuitje? Dat is soms effectievere dwang dan laten drinken... Wat ellendig!
heb een baan. ben per 15 sept niet meer beschikbaar voor overdag oppassen. fijn voor mij!
Ik ben vrijquote:Op maandag 11 augustus 2008 13:34 schreef moussy het volgende:
Wat is het zo een lange dag meteen LadySvrij nemen zat er niet in, of wilde je dat bewust niet? Ik vind het wat sneu
Hij wordt 9 in september alweer, een hele vent wordt het alquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:50 schreef Luchtbel het volgende:
He wat sneu LadyS, hopelijk is ze gauw beter.
En fijn dat het goed ging bij jullie allemaal. Dat eerste dagje.
En Erodome, hoe oud is jouw zoon ook alweer ongeveer? Dat lijkt me ook gek om dan weer een aantal weken een groter kind wel in huis te hebben en vervolgens weer niet.
Jolie moet één middag in de week naar bso. De tweede week kan ik haar meteen niet zelf ophalen, mijn zus haalt haar dan. Ze wilde Jolie dan eigenlijk meteen om 13:15 uur uit school halen maar ik ben bang dat het dan te lang duurt voordat ze weer naar bso gaat. Het is altijd maar afwachten zulke dingen en kijken met werken en hoe het gaat wat er allemaal kan. Ik kan de eerste schooldag ook niet langer dan een kwartiertje blijven. Sneu vind ik ook maar het is niet anders....
ze gaat inderdaad nu naar groep 3(klas 1).quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Wat naar dat ze er zo'n moeite mee hebben, knor. Hopelijk wennen ze snel hè. Alicia gaat nu naar groep 3 begrijp ik? Spannend hoor.
zo lang wordt luca volgens de kinderartsquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het risico is dat hij te vroeg z`n groeispurt maakt, en daardoor te klein blijft. Ik zou graag zien dat hij langer dan 1.70 wordt..daaronder is toch vrij kort voor mannen.
Dat hangt er wmb van af wat de uiteindelijke lengte dan zal gaan worden. Ik hoef hem echt niet koste wat kost naar de 1m80 te hebben..die hormonen zal ook niet geweldig gezond zijn. Dan moeten we denk ik een afweging gaan maken tussen het voordeel van meer lengte, en het nadeel van hormonen toedienen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:07 schreef Noli. het volgende:
En wat als het er naar uit ziet dat hij wel zo klein blijft?
Laten jullie het dan zo of is er een mogelijkheid tot groeihormonen ofzo?
meisjes groeien nog maar maximaal 5 centimeter na het beginnen van hun menstruatie.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het risico is dat hij te vroeg z`n groeispurt maakt, en daardoor te klein blijft. Ik zou graag zien dat hij langer dan 1.70 wordt..daaronder is toch vrij kort voor mannen.
en H a n n equote:De streeflengte voor deze jongen is 195.5cm.
Een eindlengte van 9 centimeter boven of onder de streeflengte is normaal.
quote:De streeflengte voor dit meisje is 182.5cm.
Een eindlengte van 9 centimeter boven of onder de streeflengte is normaal.
In mijn geval klopte het niet, zou naar schatting röntgen 1.76 worden ben alleen blijven hangen op 1.68.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:12 schreef lady-wrb het volgende:
op die manier kom ik voor luca op 1,79.
die andere lengte is vastgesteld aan de hand van een röntgenfoto van zijn hand.
dat is gedaan toen hij 1 was.
zou zoiets nog veranderen in de loop van de jaren?
hema en coolcat of cars af geprobeerd?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:23 schreef lily het volgende:
ja, ken ik
en in de breedte zijn ze dan veel te groot (bij Damon dan want hij is 1.36 en weegt 24 kilo)
Ik kocht altijd de broeken bij H&M met elastiek in de band. Maar die gaan maar tot 128. Probleem dus...
Ik vind ze er prima uitzienquote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:43 schreef lily het volgende:
@ Rewimo: hmm, Action.. is dat wel een beetje leuk model dan![]()
Cas heeft altijd last van die knoopjes.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:46 schreef easy-going het volgende:
Hier ook het probleem dat als de broeken net een beetje lekker gaan zitten ze hoog water hebben.
Ik heb ze ook met elastiek erin, maar op de een of andere manier zit dat toch niet zo lekker.
Timo ook : ik naai dus nu gewoon een stuk elastiek in zijn broeken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:48 schreef moussy het volgende:
[..]
Cas heeft altijd last van die knoopjes.
nou, ik ook. En dan ben ik met mijn 1.80 niet eens héél klein.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie dat echt zo voor me over een jaar of 10, een OUD-meet met allemaal hele lange kinderen en kleine mama's
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie dat echt zo voor me over een jaar of 10, een OUD-meet met allemaal hele lange kinderen en kleine mama's
oeps dan kijk merijn je dus bijna in de ogenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:41 schreef moussy het volgende:
[..]René scheelt niet zo heel veel meer met mij, maar dat kan al snel met mijn 1.54
En vandaag kwam ze helemaal niet blij de klas uitquote:
Och, de tranen springen me in de ogen. Jolie kan zoveel juist, ze is zo'n knap kind. Ik begrijp dat je dat echt rottig vindt. Natuurlijk betekent het niet dat het echt rottig ís, maar zoals je zelf zegt: "Het is wel Jolie."quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:38 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
En vandaag kwam ze helemaal niet blij de klas uit![]()
'Ik kan niks en ik ben te klein. Mag ik morgen bij jou blijven?'
Niet leuk. Ondanks dat de juf zei dat ze ook echt wel plezier gehad heeft en dat ik heus wel weet dat het maandag allemaal weer anders kan zijn. Gewoon echt niet leuk.
ow joh, als je eens wist hoe vaak Liam uit school komt met "het is niet leuk en ik wordt gepest en en en..." ik heb ook het idee dat ze (of sommige dan) zich even moeten afreageren na school. het is vermoeiend in het begin allemaal.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:38 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
En vandaag kwam ze helemaal niet blij de klas uit![]()
'Ik kan niks en ik ben te klein. Mag ik morgen bij jou blijven?'
Niet leuk. Ondanks dat de juf zei dat ze ook echt wel plezier gehad heeft en dat ik heus wel weet dat het maandag allemaal weer anders kan zijn. Gewoon echt niet leuk.
Welnee, ze schrijven dat weg onder doktersbezoek, ziek of wat dan ook, niet druk om maken, als het kind op is en zo verschrikkelijk verdrietig van vermoeidheid kan ik me niet voorstellen dat ze er echt moeilijk om doen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:34 schreef Lois het volgende:
Wat een leuke verjaardag Cas
LB het is heel herkenbaar hoor, Iris is hier de 1e weken dagelijks boos geweest omdat ze nog niet had leren lezen en schrijven. Iris was afgelopen donderdag bij een vriendinnetje lunchen en ik zag haar weer toen ik Bram na de lunch in de klas bracht. Het was hartstikke leuk geweest bij het vriendinnetje maar toen ze mij zag storte ze in elkaar en kon alleen nog maar huilen. Doodmoe was ze, en na een tijdje te hebben gepraat zagen juf en ik allebei wel in dat we haar niet konden troosten, ze moest gewoon een dutje doen. Ik heb haar lekker mee naar huis genomen en we hebben heerlijk op de bank gelegen samen.
Zo fijn als dat nog kan, als ze eenmaal 5 is zal dat erg moeilijk worden....
Ik las er iets over net..... Wát verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:30 schreef Stout het volgende:
Gisteren is er hier in de buurt een 8-jarige jongetje uit een boom gevallen...6 meter naar beneden...dood
Trauma helicopter en 2 ambu's + motor ambu, maar hij is later in het ziekenhuis overleden.
Vreselijk zo iets....je kind buiten laten spelen en het dan zo verliezen...
Onze mannen klimmen ook in bomen, ik moet er niet aan denken dat dit bij ons ook had kunnen gebeuren.
Ze waren flink onder de indruk en durven niet meer in de boom te klimmen.
Ja, en niet bang maken. alleen maar voorzichtig...quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:38 schreef Stout het volgende:
Verbieden kun je het niet ....ik hoop alleen maar dat het goed gaat !
Jolie gaat elke dag van 08:30 tot 13:15 naar school, alleen dinsdag daarna na de buitenschoolse opvang. Dat is haar enige 'lange dag.' Ik weet wel wat er mis ging. Er moest iets met plakken en ze moesten allemaal een potje met plaksel pakken en daar ergens is het niet goed gegaan. 'Alle kinderen stonden in mijn weg en om mij heen.' Dan is het overzicht kwijt en dan kan ze haar weg niet vinden. Ik ken dat heel goed van haar, ze heeft dat bijvoorbeeld ook in de Albert Heijn bij de kassa. Dan wilt ze graag langs de mensen lopen om even bij de televisie te kijken maar dat lukt haar bijna nooit. Ze durft prima te vragen of ze er langs mag maar ze kan haar weg gewoon niet meer vinden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:52 schreef poemojn het volgende:
Wat een vervelend besluit van de dag/week zo, LB! Heeft ze dan een lange dag gehad? En weet je ook wát ze allemaal niet kan?
Als moeder van een zgn "uitblinker" raakt me dit enorm. Ik voel al een enorme drempel om überhaupt iets te posten over de school"prestaties"van mijn kinderen. Net als ik daar IRL eigenlijk nooit over spreek. Het ligt bij andere ouders écht enorm gevoelig. Zo blijkt nu ook wel weer.quote:Op maandag 18 augustus 2008 08:40 schreef moussy het volgende:
René loopt ook niet helemaal op 'schema' toch vind ík het heel vervelend om tussen de uitblinkers te posten wat soms de overhand heeft in dit topic terwijl er een ander topic voor is
LB'tje, ik hoop dat het allemaal goed is gegaan vanmorgen
heb je hier wat aan?quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:16 schreef Rewimo het volgende:
Weet iemand trouwens een leuk boekje over seksuele voorlichting voor 7/8-jarigen?
Christan komt met steeds meer vragenIk vind dat prima, heb er geen moeite mee om erover te praten (het gaat voornamelijk over hoe baby's "ontstaan") maar ik zou het leuk vinden om er een boekje bij te hebben zodat ik wat uit kan leggen aan de hand van plaatjes.
Ik vind het trouwens geweldig hoe zo'n kind nadenkt over al die dingen! Zo om de paar dagen komt er weer een nieuwe vraagOverigens niet alleen hierover: vanmorgen ging het vragenuurtje over ruimtevaart.
Tot je, om half acht 's ochtends, terwijl je net je eerste slok thee neemt de vraag krijgt...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 07:56 schreef Belana het volgende:
ik ben gelukkig thuis vandaag, dus hij zou wat later kunnen als hij nog wil inderdaad, goed ideeIk laat hem lekker liggen (hij slaapt nog steeds) en dat zwemmen, dat vind ik zo sneu omdat hij dat echt heel leuk vind, maar ook dat zie ik straks wel, het is pas om half 4 vanmiddag.
seksuele voorlichtingdat gaat hier nog niet verder als "ik zat in jouw buik he mama" en simpele antwoorden voldoen nog. Ik heb wel een keer met Liam samen in het boek "het grote wonder" zitten bladeren, dat vond hij wel mooi.
Tnxquote:
Met of zonder zijwieltjesquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:10 schreef Belana het volgende:
En het ene kind fietst er makkelijker doorheen dan de ander
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:34 schreef dutchie het volgende:iets over een betuttelende juf
Dit zijn vragen die iets kunnen zeggen over de ontwikkeling van een kind. Er zijn bepaalde ontwikkelingsdingen of gebeurtenissen in een zwangerschap die invloed kunnen hebben of die iets zeggen over mogelijke "problemen". Samen met een beeld van je kind en het leerlingvolgsysteem kunnen puzzelstukjes net wat eerder op z'n plek vallen. Dus vandaar al die vragenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:24 schreef Rottdog het volgende:
Dutch wat een overdreven reactie van die juf![]()
LB fijn dat ze een goede dag gehad heeft![]()
Lijkt me wel een leuk boekje Rewimo
Hier zitten we al met de vraag toen ik nog niet in je buik zat waar was ik dan
Moussy dat van dat fruit hebben ze hier ook gevraagd of het moet gaan om gezonde koekjes maar beslist geen chocolade of snoep.
Volgende week komt hier de juf over de vloer en kreeg ik een vragenlijst mee of ik die wilde invullen voor als zij die middag komt. Nu vind ik wel dat er vragen instaan waarvan ik heb wat moeten jullie met die info. Hoe verliep de zwangerschap, de geboorte en de babytijd dat ze wat willen weten over mijn kind oke maar dit is erg overdreven.
Als ze dat nou gewoon even op dat formulier zetten is het meteen duidelijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dit zijn vragen die iets kunnen zeggen over de ontwikkeling van een kind. Er zijn bepaalde ontwikkelingsdingen of gebeurtenissen in een zwangerschap die invloed kunnen hebben of die iets zeggen over mogelijke "problemen". Samen met een beeld van je kind en het leerlingvolgsysteem kunnen puzzelstukjes net wat eerder op z'n plek vallen. Dus vandaar al die vragen
alicia is verlegen, maar ook erg langzaam hoorquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:22 schreef Lois het volgende:
Juf vind haar erg langzaam? Dat is een snelle conclusie Knor, gets. Hoe kan ze dat nou 1 week al zo oordelen, misschien is Alicia wel gewoon heel verlegen en komt ze daardoor niet goed uit de verf.
Oké, ik drink dan wel geen thee 's morgens, maar ik ben wel nieuwsgierig: Wat heb je voor antwoord gegeven???quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 08:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Tot je, om half acht 's ochtends, terwijl je net je eerste slok thee neemt de vraag krijgt...
Zeg mam,nou weet ik wel hoe kindjes uit je buik komen enzo hè. Maar hoe komen ze er eigenlijk ín.
![]()
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |