abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:31:38 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60950906
Ik vind dat ook een tikkie onzin hoor, Dutchy. Ik hield Christan in overleg met de juf ook weleens een half dagje thuis. In groep 1 (of 2) kan dat nou echt niet zoveel kwaad lijkt me. Tenzij ze toevallig een cito hebben of zo, maar zo aan het begin van het jaar is dat ook niet erg waarschijnlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:24:21 #277
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_60952562
Dutch wat een overdreven reactie van die juf

LB fijn dat ze een goede dag gehad heeft

Lijkt me wel een leuk boekje Rewimo

Hier zitten we al met de vraag toen ik nog niet in je buik zat waar was ik dan

Moussy dat van dat fruit hebben ze hier ook gevraagd of het moet gaan om gezonde koekjes maar beslist geen chocolade of snoep.

Volgende week komt hier de juf over de vloer en kreeg ik een vragenlijst mee of ik die wilde invullen voor als zij die middag komt. Nu vind ik wel dat er vragen instaan waarvan ik heb wat moeten jullie met die info. Hoe verliep de zwangerschap, de geboorte en de babytijd dat ze wat willen weten over mijn kind oke maar dit is erg overdreven.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:58:44 #278
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60953706
Zie je wel, het ligt dus toch niet aan mij.

Rottdog, da's inderdaad wel erg uitgebreid. Ze verdiepen zich zo wel heel erg in je kind. Maar of dat allemaal echt nodig is.
Relevanter lijkt me te vragen: Hoe zou u uw kind omschrijven qua karakter? Heeft uw kind een 'medische achtergrond' (allergie, bewegingsbeperkingen etc., temperamentje )
Maar de dingen die jij noemt vind ik een beetje gezocht voor op zo'n lijst.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:17:01 #279
7074 moussy
kuttekop
pi_60954315
Ik zou die dingen helemaal niet invullen niet omdat het allemaal zo dramatisch is, maar meer omdat ze er niets mee te maken hebben. Als het nou de schoolarts was ok, maar die kijkt maar in de map die hij/zij heeft gekregen van het cb.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:31:43 #280
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60954728
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:24 schreef Rottdog het volgende:
Dutch wat een overdreven reactie van die juf

LB fijn dat ze een goede dag gehad heeft

Lijkt me wel een leuk boekje Rewimo

Hier zitten we al met de vraag toen ik nog niet in je buik zat waar was ik dan

Moussy dat van dat fruit hebben ze hier ook gevraagd of het moet gaan om gezonde koekjes maar beslist geen chocolade of snoep.

Volgende week komt hier de juf over de vloer en kreeg ik een vragenlijst mee of ik die wilde invullen voor als zij die middag komt. Nu vind ik wel dat er vragen instaan waarvan ik heb wat moeten jullie met die info. Hoe verliep de zwangerschap, de geboorte en de babytijd dat ze wat willen weten over mijn kind oke maar dit is erg overdreven.
Dit zijn vragen die iets kunnen zeggen over de ontwikkeling van een kind. Er zijn bepaalde ontwikkelingsdingen of gebeurtenissen in een zwangerschap die invloed kunnen hebben of die iets zeggen over mogelijke "problemen". Samen met een beeld van je kind en het leerlingvolgsysteem kunnen puzzelstukjes net wat eerder op z'n plek vallen. Dus vandaar al die vragen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:44:47 #281
7074 moussy
kuttekop
pi_60957189
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit zijn vragen die iets kunnen zeggen over de ontwikkeling van een kind. Er zijn bepaalde ontwikkelingsdingen of gebeurtenissen in een zwangerschap die invloed kunnen hebben of die iets zeggen over mogelijke "problemen". Samen met een beeld van je kind en het leerlingvolgsysteem kunnen puzzelstukjes net wat eerder op z'n plek vallen. Dus vandaar al die vragen
Als ze dat nou gewoon even op dat formulier zetten is het meteen duidelijk
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:50:45 #282
13151 crew  Rewimo
pi_60957385
Nou ja, ik kan me voorstellen dat als je kind veel te vroeg geboren is, of bijvoorbeeld een ziekte heeft (gehad), dat best relevant kan zijn. Maar dat zouden ze wel even kunnen uitleggen inderdaad.

Wij hebben maandag ouderavond Dan worden we bijgepraat over hoe het er in de Dritte Klasse aan toegaat, worden de klasseouders gekozen, telnrs uitgewisseld en zo. En ik las ook iets over toetsen die de derdeklassers krijgen (iets bundes-landigs heb ik begrepen - dus voor alle basisscholen). Nou ja, we zullen het allemaal wel horen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:41:29 #283
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_60958652
Hier zijn de eerste twee schooldagen inmiddels weer achter de rug. Junior had er zondagavond nog helemaal geen zin in om weer naar school te gaan, maar inmiddels is het toch wel leuk, is ook de juf aardig en wat vooral belangrijk is: "Er kan weer afgesproken worden, want iedereen is weer terug van vacantie".

Hij keek er heel erg naar uit om in groep 6 met de fiets naar de gymles te gaan, maar dat plan is gewijzigd. Voorheen hadden alle groepen twee keer een uur in de week gym. Eén keer in de gymzaal van een andere basisschool en één keer in de sporthal in het dorpscentrum. Sinds jaar en dag gaan de kleuters altijd met de bus naar de gym, de groepen 3, 4 en 5 te voet en vanaf groep 6 gaan ze met de fiets.

Omdat er bij de sporthal vorig jaar regelmatig fietsen zijn gestolen, is besloten dat ze nu één keer in de week twee uur gym krijgen, en daar dan ook te voet naartoe gaan. Gym was één van de vakken waar hij altijd naar uitkeek en ook zijn energie lekker in kwijt kon. Nu dat nog maar één keer in de week is, duren de andere lessen veel te lang naar zijn zin, want "nu hebben we maar één keer gym".

Een kleine tegenvaller dus, maar gelukkig is hij blij met zijn juf EN met de opsplitsing die ze twee keer in de week krijgen. Als groep 7 gaat gymen [wel twee keer in de week], splitsen ze de klas in tweeën en krijgen beide groepen om en om ondersteuning van een andere juf. In zijn klas zitten 33 kindjes en dat is heel erg druk. Al twee jaar lang worstelen heel veel klasgenootjes met rekenen, spelling, AVI-lezen en dat soort dingen, gewoon omdat het altijd heel erg druk is in de klas en er weinig tijd is voor een wat individuelere aanpak. Hij vond de opsplitsing "lekker rustig" en "gaaf" [groepen 7 en 8 zitten op de eerste verdieping, dus ze mogen de trap op voor de opsplitsing!].

We zitten weer helemaal in het schoolse ritme van wekkers, tussen-de-middag thuis komen eten of overblijven, afspreken na school en ook de judo-lessen zijn weer begonnen. De vacantie lijkt alweer lang geleden. Maar het is wel goed dat de vacantie hier is afgelopen, want hij was er echt wel aan toe om weer naar school te gaan. Maar dat je zus dan nog een week extra vacantie heeft, omdat ze naar het middelbaar onderwijs gaat, dat is dan stom, gemeen en oneerlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 19-08-2008 20:12:21 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_60959994
ook maar weer een update:

Bij alicia zit het nog steeds niet lekkerop school, vorige week was het al 3 keer mis gegaan (maar had ze steeds een 'antwoord' : kon de wc niet vinden, juf zag mijn vinger niet en ik wa s te laat we waren buiten aan het spelen) ook deze weekis nat begonnen, zowel gisteren als vandaag weer in de broek geplast. Nou is alicia nooit echt super zindelijk geweest maar voor de vakantie ging het gewoon goed, de hele vakantie ging het gewoon goed en nu weer hopeloos mis Juf vind haar erg langzaam en ze mist dus nog steeds wat aansluiting.

Jayden heeft te kennen gegeven dat zijn oude school leuker is en dat is ook ongeveer alles wat hij uit zichzelf verteld (ow en dat dansen stom is en de meisjes hem stom vinden) verder krijg ik inmiddels wel antwoorden op de vragen die ik stel, maar het is nog niet van harte en/of enthousiast.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:59:29 #285
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60960291
Knorretje, wat vervelend zeg
Arme Alicia, hopelijk gaat het snel wat beter. Wat die scholen allemaal al niet teweeg brengen bij de kinderen. Zoveel moeten, al die onzekerheid. Sterkte voor alle kindjes die er problemen mee hebben. Gelukkig zijn er ook kinderen die school wel hardstikke leuk vinden. Voor het broodnodige evenwicht

En Dutch, wat een rare juffrouw. Onze school moedigt het zelfs aan om de 4-jarigen regelmatig een dagje of half dagje thuis te laten. Of is het een speciaal soort onderwijs, waar je sneller wat mist of zo?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:23:27 #286
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60962637
Juf vind haar erg langzaam? Dat is een snelle conclusie Knor, gets. Hoe kan ze dat nou 1 week al zo oordelen, misschien is Alicia wel gewoon heel verlegen en komt ze daardoor niet goed uit de verf.

Hier zijn 2 meisjes die het alweer gezien hebben op school "vakantie is veel leuker mama" en erg veel moeite hebben met het vroege opstaan en het snelle schema 's morgens. Dat laatste geldt vooral voor Iris die in de vakantie rustig anderhalf uur in een stoel lag voordat ze eindelijk eens ging aankleden, of spelen. Die houdt van langzaamaan 's morgens, en dat is door de weeks gewoon erg moeilijk.
Eva heeft weer een nieuw plekje in de taxi en vandaag kon ze eindelijk vertellen waarom "D. (haar vriendje) zit de hele tijd aan me, en nu zit ik naast K. die heeft zijn handjes lekker op zijn schoot"
Ze vind school wel leuk maar we merken bij alle 2 de meiden dat ze moe zijn, en moeten afreageren. Veel huilen, lekker obstinaat en erg snel over de rooie is hier aan de orde van de dag.
Iris begint en eindigt elke dag met stevige huilbuien, 's morgens horen we vooral snikkend 'ik ben ziehiek, ik kan niet naar school" en 's avonds vooral "ik ben zo moe" en bij Eva is alles gezellig weer "NEEEEEE!"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:26:07 #287
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60962700
Ach Knorretje Dat klinkt ook allemaal echt niet leuk hoor. Sterkte.

Vandaag toen we naar huis fietsten was het wel erg stil achter me. Maar dit keer geen gespannen of nagelbijtend meisje. Jolie zat onderuit gezakt met haar duim in d'r mond achterop de fiets. Thuis wilde ze ook meteen naar bed. Ze had op de buitenschoolse opvang soep gekregen dus ik heb d'r maar laten gaan. Alles was leuk vandaag. Alles was goed gegaan in de klas en bij de opvang. Ze heeft niet meer gehuild en lekker gespeeld. Opluchting! En tussendoor kreeg ik al een berichtje op mijn werkmail waarin stond dat het goed ging vandaag. Gelukkig en lief!

Rottdog, bij Jolie op school staan die dingetjes ook op de lijst. Wel met de uitleg erbij zoals debuurvrouw die geeft.
pi_60962763
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:22 schreef Lois het volgende:
Juf vind haar erg langzaam? Dat is een snelle conclusie Knor, gets. Hoe kan ze dat nou 1 week al zo oordelen, misschien is Alicia wel gewoon heel verlegen en komt ze daardoor niet goed uit de verf.
alicia is verlegen, maar ook erg langzaam hoor Ze kan een uur over een boterham doen, een uur over haar borstelen en wel een halve dag over aankleden, opruimen neemt dagen in beslag en je schrift/tekenblaadje pakken kost toch minimaal een kwartier etc etc. Dus ergens kan ik die conlusie wel snappen (ook na een week al) ze is niet gewoon wat langzamer, maar gewoon echt opvallend langzaam. Alleen hoopte wij natuurlijk dat het niet na een week al zo duidelijk zou opvallen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:52:41 #289
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_60963405
Als ik nou gelijk die onderbouw er bij had gekregen had ik het idd niet zo gek gevonden.

Jolie fijn.

Vervelend Knorretje

Hier begint de school ook in te hakken waren nog maar 2 min thuis of madam zat al voor straf op de gang.

Rebelse kleuters
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:25:09 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60964341
Dutch, mss kun je er bij de juf nog eens op terugkomen? Ik zou dat zelf (als juf dus) wel prettig vinden. Dan kan ze (beter) uitleggen waarom ze je er zo duidelijk op attendeerde. het zou kunnen dat ze in de klas met een thema bezig zijn ofzo, waar cas dan eea van zou hebben gemist. Maar zoals anderen ook al zeiden, zo af en toe in overleg een ochtend/middag thuishouden moet kunnen hoor, als dat ten bate is van je kind.

LB, ik ben blij te lezen dat het vandaag iig wat beter ging.

Mous, bij ons mogen ze vanaf dit jaar op de hele school alleen nog maar een boterham/fruit meenemen.
Ik vind het absurd, afschuwelijk betuttelend.
We worden ook geacht het te controleren en bij overtreding een briefje mee te geven.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_60964369
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 08:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Tot je, om half acht 's ochtends, terwijl je net je eerste slok thee neemt de vraag krijgt...
Zeg mam, nou weet ik wel hoe kindjes uit je buik komen enzo hè. Maar hoe komen ze er eigenlijk ín.

Oké, ik drink dan wel geen thee 's morgens, maar ik ben wel nieuwsgierig: Wat heb je voor antwoord gegeven???

Just to be prepared
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:28:06 #292
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60964442
Oh, en als iemand geinteresseerd is in sexuele voorlichting, ik heb toen ik zwanger was in groep 3 heel leuk en gezellig verteld hoe babies eruit komen en ook hoe ze er in komen. n.a.v. vragen van de kinderen.
Voor details, roept u maar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:30:00 #293
13151 crew  Rewimo
pi_60964492
De details ken ik wel

Ik zocht er wat verhelderende plaatjes bij
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:31:27 #294
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60964544
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:30 schreef Rewimo het volgende:
De details ken ik wel

Ik bedoelde het anders.
Maar plaatjes weet ik zo niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:33:09 #295
13151 crew  Rewimo
pi_60964609
Ja dat snap ik

Zie boven, ik heb een leuk boek vol plaatjes gevonden
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:39:14 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_60964858
vreselijk, de betutteling begint nu al op de lagere school
Ik hoorde van een vriendin van mij dat haar zoon op de middelbare school een convenant moest (mocht)tekenen waarin je dan zegt dat je niet zult roken en alcohol drinken. Ik word echt misselijk van dit soort acties want hoewel je het "vrijwillig" tekent wordt er wel druk op gelegd.
echt, die betutteling van deze maatschappij begint me danig de keel uit te hangen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:50:26 #297
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60965289
Ik vind het wel prettig het scheelt weer nadenken en discussie
Hier nemen de kleuters allemaal een boterham mee naar school, fruit en drinken krijgen ze van de juf. Ik vind het best makkelijk eigenlijk dat er niet nagedacht (en gezeurd) hoeft te worden over of fruit of brood of koek en alle varianten daarvan. Maar dat is misschien een stomme denkwijze.

Vond het al ingewikkeld om te beslissen wat voor eten ze mee moest nemen naar de opvang.
En dan maakt de juf soep en komt de helft van het eten weer terug naar huis

En hé zeg wat vind ik dit eigenlijk sloom gelul van mezelf allemaal. Maar ik ben er helemaal vol van dit school en kleuter gedoe. Tis net weer een baby, alles nieuw en anders.

[ Bericht 13% gewijzigd door Luchtbel op 19-08-2008 21:57:21 ]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:55:48 #298
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60965488
Mijn kleuter is nog gewoon lekker aan het logeren bij oma.. Schoolverhalen lijken nog zo ver van m'n bed
Nog 1,5 week vakantie te gaan hier

Morgen komt ze weer thuis van 4 dagen logeren bij oma. En steeds als ik haar aan de telefoon heb, vind ik 'r zo wijs klinken. Je kunt gewoon een heel echt telefoongesprek met haar houden, niet alleen met vragen door mij en antwoorden door haar, maar ze vertelt ook zelf van alles. Ben benieuwd hoe ze reageert op de gemetamorfoosde huiskamer morgen (zonder meubels ... die komen donderdag pas )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60965762
LB, zo voel ik het ook hoor! Alles nieuw en doe ik het wel goed. Ik voel me zelfs een beetje verlegen bij de juf Over een maand ofzo is alles vast weer heel gewoon. Denk ik.

Oh en Morris is vandaag zijn vestje al vergeten toen ze met de klas naar de speeltuin waren geweest en na school kon ik hem natuurlijk niet vinden daar Morgen maar eens kijken of iemand hem heeft afgeleverd bij de speeltuinmevrouw. Ik heb gelijk instrijklabels besteld met naam en telefoonnummer.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60966036
Boek geplukt van de kast : De titel is : Dat ben jij van Claire Rayner, is uit 1980 ( ) ISBN 9027443661

Of het nog te krijgen is ? Ja hier !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')