abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:45:43 #201
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60887631
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:38 schreef Stout het volgende:
Verbieden kun je het niet ....ik hoop alleen maar dat het goed gaat !
Ja, en niet bang maken. alleen maar voorzichtig...
Een ongeluk zit in een klein hoekje. En ook in héle onverwachte hoekjes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:09:31 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60888054
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 00:52 schreef poemojn het volgende:

Wat een vervelend besluit van de dag/week zo, LB! Heeft ze dan een lange dag gehad? En weet je ook wát ze allemaal niet kan?
Jolie gaat elke dag van 08:30 tot 13:15 naar school, alleen dinsdag daarna na de buitenschoolse opvang. Dat is haar enige 'lange dag.' Ik weet wel wat er mis ging. Er moest iets met plakken en ze moesten allemaal een potje met plaksel pakken en daar ergens is het niet goed gegaan. 'Alle kinderen stonden in mijn weg en om mij heen.' Dan is het overzicht kwijt en dan kan ze haar weg niet vinden. Ik ken dat heel goed van haar, ze heeft dat bijvoorbeeld ook in de Albert Heijn bij de kassa. Dan wilt ze graag langs de mensen lopen om even bij de televisie te kijken maar dat lukt haar bijna nooit. Ze durft prima te vragen of ze er langs mag maar ze kan haar weg gewoon niet meer vinden.

De juf had haar daarna wel geholpen met spulletjes pakken maar toen was ze al overstuur en kon ze niets meer. Ze kan dat ook duidelijk uitleggen. We hebben er vanavond al fietsend nog wel over gepraat. Over dat zulke dingen soms moeilijk zijn en ook dat ze de juffies van de peuterspeelzaal dan mist en dat daar alles lukte. Maar ook over hoe ze daar in het begin soms moest huilen en dat het ook leuk werd. Hopelijk een setje in de juiste richting.

Moussy, erg leuk dat René ook bij Cas in de klas mocht komen. Het ziet er sowieso vriendelijk uit, zo met dat bankje en alles.
pi_60894485
Wat jammer dat Jolie d'r tweede dag zo is verlopen, maar wat onwijs goed van d'r dat ze dat zo onder woorden kan brengen. Een gebeurtenis als dit aan het einde van de week vind ik altijd zo naar, het lijkt ook net alsof een weekend het erger maakt doordat je er langer als ouder en kind over nadenkt. Hopelijk is jouw uitleg inderdaad een steun voor d'r en gaat het volgende week wel gewoon een fijne week voor haar zijn.

Zo morgen voor ons ook weer een nieuwe week.

Vrijdag nog even met Jayden's juffie gesproken. Hij doet het goed, was net een spons, hij zoog alles maar op wat ie mee kon krijgen, rende van punt a naar punt b om maar niets te moeten missen. Was een erg aanwezig persoontje in de klas, enorm druk en enthousiast en volgende week gaat ze toch proberen wat meer regels op te stellen voor zijn eigen rust en die van de klas (maar dat hadden we wel verwacht te horen, met jayden heb je immers altijd het idee dat er tig kinderen om je heen staan) Ze was ook erg blij dat we er mee eens waren dat hij toch 1 ochtend in de week thuis ging blijven voor zowel zijn rust maar ook haar rust en die van de klas) (Hij zit in een klasje van 14 kinderen maar heel af en toe had juffie het idee dat de klas weer net zo groot was als voor de vakantie (22 stuks) zo druk is ie)

Alicia heeft de week wisselvalig uiteindelijk ervaren, ze vind het niet meer enorm spannend, vind de juffen wel aardig. Baalt nog steeds enorm dat er niet meer de hele dag gespeeld wordt, mist erg haar vriendinnetjes uit de oude klas en de kindjes in de nieuwe klas helpen ook niet echt mee haar een fijn plekkie te geven al kun je daar naar 1 week misschien nog niet veel over zeggen. Het fenomeen plagen heeft ze in elk geval leren kennen in deze week en hoop van harte dat dat afzwakt en niet verergert.

(ze heb een mega mindy beker en de rest heeft een blanco beker en nu zeggen ze volgens haar steeds bij het drinken: "hahahhaa jij hebt een mega mindy beker... mega mindy is stom" zo waren er nog wat dingetjes voorgevallen vertelde ze vrijdagavond uiteindelijk. Heb haar gevraagd of ze zelf haar mega mindy beker ook stom vond, maar dat vond ze niet. Heb aangegeven dat dat het belangrijkste is, of zij iets zelf stom vind en niet wat de andere kindjes vinden, maar tevens aangegeven dat als ze het heel vervelend vind we altijd kunnen zoeken naar een oplossing, bv een blanco beker voor op school en dan de mega mindy beker voor thuis. Maar (gelukkig) wilde ze dat nu nog niet)
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:02:13 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60894834
Verbieden gaat inderdaad niet, maar jeetje wat een verschrikking. En bij jou zijn nu 'wakker' geschud, maar andere ouders kunnen alleen maar waarschuwen en heel hard hopen dat de kids voorzichtig zijn.
pi_60894899
Jeetje ik hoop dat Alicia haar plekje snel kan vinden in de nieuwe groep. Wat een ellende als andere kids zo tegen haar doen

Arme Jolie, hopelijk zijn de juffies ervan bewust dat ze even een zetje in de goede richting nodig heeft.
  Licht Ontvlambaar zondag 17 augustus 2008 @ 14:28:03 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60899647
Mega mindy is superstoer hoor, vind ik Dikke kus voor Alicia en ook voor Jolie!

Ben erg benieuwd hoe het Isa zal vergaan morgen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 17 augustus 2008 @ 14:46:08 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60899982
vast goed sjeen.

Jolie wat goed dat je weet wat het probleem is en je juffies zullen er vast aan meehelpen om je weg te vinden.

Alicia mega mindy is zo stoer!!
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:51:49 #208
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60908718
En toch huilt ze nu alweer de hele tijd in bed.
'Als ik dan weer goed gegeten en geslapen heb waar moet ik dan heen?'
'Waarom mag ik niet meer bij de peuterklas?'
'Wanneer mag ik naar de oppas?'
'De klas is zo groot mama.'
'Ik denk steeds dat je me niet komt halen.'

pi_60908838
Hè bah LB, wat vervelend voor jullie allebei
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:59:24 #210
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60908911
Die kleuters toch. Ze moeten al zo zelfstandig zijn, het lijkt me hartstikke moeilijk ook.
LB, ik heb met je te doen (en met Jolie natuurlijk.) Hopelijk went ze snel. Luuke wil ook altijd heel vaak horen dat ik haar weer op kom halen. Dan breekt mijn hart, er is zo weinig wat je kunt doen om die angst weg te nemen. Hopelijk lukt het jou heel snel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:22:05 #211
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_60909540
Wat verschrikkelijk sneu LB
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:33:06 #212
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60909881
Ja. En het is ook echt zo dat morgen alles al weer anders kan zijn. Maar zo veel verdriet bij Jolie is iets dat ik eigenlijk niet ken. Dus het voelt meteen alsof het iets is dat niet meer goed kan komen en dan is het natuurlijk wel school...Ik hoop dat er morgen iets goeds gaat gebeuren, zodat ze weer blij wordt.
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:37:07 #213
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60910010
Ach wat rot voor jullie LB...Wat een knoop in je maag heb je dan hè?
Ik ken een kindje dat heel erg geholpen was met een klein fotootje van Mama. In zijn broekzak, en als ie het dan moeilijk had hielp dat fotootje heel goed.
Maar dat kan ook averechts werken, bedenk ik me nu.

Moeilijk hoor. Ik hoop dat je morgen iig even je ei kwijt kunt bij de juf, en dat die Jolietje goed opvangt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Licht Ontvlambaar zondag 17 augustus 2008 @ 22:37:07 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60910011
Jolietje toch... Het is natuurlijk wel een behoorlijk heftige ervaring, school. Iets dat helemaal nieuw en anders is, waarin iedereen z'n draai moet vinden en de dingen een plaats moet geven/verwerken.
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:47:40 #215
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60910359
Och LB en Jolie
Godzijdank is het bij ons nog vakantie, maar ik kan ook al tegen school opzien. Job vindt het ook nog steeds zo erg allemaal. Mijn hart breekt iedere dag, maar je moet gewoon door
Het houdt me ook tegen om te posten, merk ik. Al die succesvolle kleuters hier, het voelt voor mij of Job er niet bijhoort. Maar het gaat voor Jolie vast wel heel goed komen. Zodra ze de regels en de routine van de klas helemaal eigen heeft gemaakt, krijgt ze vast het zelfvertrouwen dat ze nodig heeft om het leuk te gaan vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_60910482
Livelink ik vraag me idd steeds al af hoe het bij jullie gaat, met de videotraining enzo.
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:55:39 #217
37150 livelink
pi_60910657
Videotraining gaat wel goed, we hebben nu 3 sessies gehad en juist omdat we we echt resultaat zien, gaan we ook door in september. Oorspronkelijk stonden er 3 opnames gepland en zouden we dus nu klaar zijn. Er zit ook wel een stijgende lijn in, maar gisteren waren we bij vrienden die ook een zoontje hadden die een maand jonger is dan Job en dat jongetje leek in gedrag en doen en laten wel een jaar ouder. En dat is ook een beetje het beeld wat ik hier heb als ik de verhalen over de kleuters lees. Ze lijken allemaal wel zoveel verder te zijn dan Job.
pi_60910715
Maar vind je dat alleen zelf of zien anderen dat ook Livelink? Zoals school bijvoorbeeld.
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:09:22 #219
37150 livelink
pi_60911123
Ja, op school zeggen ze dat ook. Hij lijkt te jong te zijn voor school. Het is moeilijk om iets te zeggen over zijn 'schoolprestaties', want hij heeft ook helemaal nog niks laten zien op school, dus objectief valt er nog niks te zeggen over of hij echt achterloopt of niet. Bij ons op school hebben ze voor de kleuters zo'n rapport waarin op onderdelen wordt aangegeven of dat is wat verwacht mag worden voor een kind van die leeftijd, of dat het achterloopt bij de ontwikkeling van leeftijdsgenoten of juist voorloopt. En dan scoort Job wel slecht. Veel minnetjes (achterlopen bij ontwikkeling), maar dat zegt nog weinig. Ik heb niet het gevoel dat er op dit gebied echt iets mis is met hem, maar het is duidelijk niet een 4-jarige, zoals de meeste 4-jarigen.
pi_60911308
En dat zou kunnen betekenen dat hij bijvoorbeeld over een half jaar ineens wel weer op 'schema' is?
Lastig hoor die onzekerheid. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 17-08-2008 23:23:19 ]
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:19:51 #221
37150 livelink
pi_60911510
We weten in ieder geval wel al zeker dat hij nog een jaartje extra gaat kleuteren. Ik verwacht niet dat hij in een half jaar op schema zit, maar positief is dat hij nu wel meer vriendjes krijgt. Voorheen gingen zijn vriendjes altijd liever met Katja spelen, maar tegenwoordig zijn er vriendjes die ook echt met hem komen spelen. En dat gaat dan ook wel goed. Dus het lijkt wel alsof hij al wel een sprongetje richting zijn leeftijdsgenoten heeft gemaakt.
pi_60911672
Dat klinkt iig wel positief. En ook fijn dat de videotraining lijkt te werken
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:42:53 #223
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60912185
Oh nou Livelink, ik hoop dat jullie aan al die dingen echt wat gaan hebben en dat het beter zal gaan. En post gewoon ook al voelt het zo, misschien heb je er toch wat aan.

Leah, ik denk dat zo'n fotootje niet goed werkt bij Jolie. Het is ergens ook een beetje gek want ze is zo vaak lang overal en nergens geweest. En dit ineens voelt niet goed genoeg voor haar. Die lieve kleine. En moeilijk ook, veel dagen zonder onze vaste oppas. Dat valt d'r denk ik ook zwaar. Dat afbouwen. Zo zie je maar weer hoe zoiets kan groeien.
  maandag 18 augustus 2008 @ 06:43:22 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_60915465
LB, dat is lastig als je je kind zo ziet strubbelen, ik denk het moeilijkste wat er is. Het is ook allemaal enorm wennen en er wordt ineens heel veel van zo'n jong ding verwacht. Ze moeten een eigen plekje veroveren. Dat neemt tijd in beslag en dan voor de 1 meer als voor de ander. Ik denk dat het wel goed komt, maar sterkte de komende tijd.

En Livelink, gewoon posten hoor. Ik heb toch ook een hele tijd gehad dat het met Liam niet goed ging en dat ik vooral strijd had? Mij hielp het wel om er hier over te "praten".
Op zich niks ergs aan als Job minder ver is als andere kinderen toch? zoals sommige "voorlopen" zo zullen er anderen zijn die "achterlopen" en dan nog vind ik het allemaal relatief hoor.
Het belangrijkste is dat het met hem langzamerhand beter met hem lijkt te gaan toch?
Fijn dat die video besprekingen hun vruchten afwerpen zeg!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2008 @ 08:40:33 #225
7074 moussy
kuttekop
pi_60916011
René loopt ook niet helemaal op 'schema' toch vind ík het heel vervelend om tussen de uitblinkers te posten wat soms de overhand heeft in dit topic terwijl er een ander topic voor is

LB'tje, ik hoop dat het allemaal goed is gegaan vanmorgen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Licht Ontvlambaar maandag 18 augustus 2008 @ 08:54:24 #226
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60916148
Mijn kleuter is op school

Ow en ze kan en wil ook nog helemaal niet zonder zijwieltjes fietsen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 09:01:20 #227
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60916219
Spannend Sjeen

Hoe ging het, LB?

Livelink, die vooruitgang van Job is wel hartstikke mooi zeg En in elke klas heb je wel kinderen die "kinderlijker" zijn dan de rest. Daar kun je nog weinig van zeggen als ze 4 zijn toch?

Bij Christan in het elftal heb je ook zo'n jochie. Motorisch loopt hij achter bij de rest, maar het is een heerlijk joch en helemaal opgenomen in de groep. Hij is heel spontaan en hoewel hij wat ouder is dan Christan komt hij jonger over. 't Is een schatje
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 augustus 2008 @ 09:14:34 #228
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60916398
Ach LB en Jolie! wat vervelend. Als je zo gevoelig bent komt alles ook nog eens dubbel en dwars binnen. Hopelijk gaat ze het vandaag wel een beetje naar d'r zin hebben en went ze snel. Zo lastig ze los te moeten laten.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 08:40 schreef moussy het volgende:
René loopt ook niet helemaal op 'schema' toch vind ík het heel vervelend om tussen de uitblinkers te posten wat soms de overhand heeft in dit topic terwijl er een ander topic voor is

LB'tje, ik hoop dat het allemaal goed is gegaan vanmorgen
Als moeder van een zgn "uitblinker" raakt me dit enorm. Ik voel al een enorme drempel om überhaupt iets te posten over de school"prestaties"van mijn kinderen. Net als ik daar IRL eigenlijk nooit over spreek. Het ligt bij andere ouders écht enorm gevoelig. Zo blijkt nu ook wel weer.
Ik vind ongeacht hoe je kind het doet op school dat er hier ruimte voor is. Het lijkt me namelijk ook een hele zorg als je kind moeite heeft met bepaalde vakken.(of alle, of een achterstand blijkt te hebben) Ze daar mee te zien strijden breekt ook je moederhart. Ik wil het wel horen. Mee helpen denken maar ook jullie als moeders misschien een hart onder de riem steken. Want dáár is dit topic voor bedoeld dacht ik.
En dan dat andere topic. Wanneer "moet" je daar dan heen? met het overleggen van een iq test? of als er alleen A's worden gescoord op Cito? Ik snap dat het vast als een luxeprobleem klinkt maar dat je kind door de lesstof vliegt brengt ook enorme zorgen met zich mee. En die lijken echt heel erg op de zorgen die je hebt als het niet lukt. Dus ik denk dat het naast elkaar kan. En wel hier. Want ik hoef niet zo nodig in een kijk mij eens een slim kind hebben topic. Nee dank je. Mijn kind is zoals ie is, net als de jouwe. Gewoon lekkere banjers met elk een eigen verhaal. En ze zijn allemaal even prachtig!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Jubileum moderator maandag 18 augustus 2008 @ 09:18:19 #229
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60916440
[even snel vanaf kantoor]

Buurvrouw
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60916585
Eens met buurvrouw.

De leerprestaties van mijn oudste zoon zijn geweldig maar zijn gedrag niet. Moet ik dan alleen in het ADHD topic posten? Nee, natuurlijk...
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2008 @ 09:31:26 #231
7074 moussy
kuttekop
pi_60916621
Hebben jullie het woord 'soms' niet zien staan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 10:22:21 #232
13151 crew  Rewimo
pi_60917307
Elk kind is anders en heeft zijn eigen problemen en uitschieters. Dat maakt je geen betere of slechtere ouder Hoe je ermee omgaat, dat is waar het om draait.

Om het fietsen zonder zijwieltjes dan maar even als voorbeeld te pakken: als ouder ben je hartstikke trots als je kind dat kan. Of het op dat moment nou 5 is of 8 Het is wel heel vervelend als de jouwe 8 is, dat nog niet kan en iedereen om je heen vraagt: Kan ie dat nou nòg niet? Dan heb je wel zoiets van

Maar ik heb niet de indruk dat dat hier in het topic gebeurt. Gelukkig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60917546
Mijn zoon van 7 fietst niet eens MET zijwieltje (laat staan zonder)

† In Memoriam † maandag 18 augustus 2008 @ 10:41:23 #234
7074 moussy
kuttekop
pi_60917664
Cas fiets pas sinds kort mét zijwieltjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 10:42:55 #235
13151 crew  Rewimo
pi_60917687
Gewoon trots zijn dus

Wat boeit dat fietsen nou?
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:11:59 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_60920156
Buuf

ow en Liam heeft nog niet eens een fiets
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 12:16:13 #237
13151 crew  Rewimo
pi_60920295
Weet iemand trouwens een leuk boekje over seksuele voorlichting voor 7/8-jarigen?

Christan komt met steeds meer vragen Ik vind dat prima, heb er geen moeite mee om erover te praten (het gaat voornamelijk over hoe baby's "ontstaan") maar ik zou het leuk vinden om er een boekje bij te hebben zodat ik wat uit kan leggen aan de hand van plaatjes.

Ik vind het trouwens geweldig hoe zo'n kind nadenkt over al die dingen! Zo om de paar dagen komt er weer een nieuwe vraag Overigens niet alleen hierover: vanmorgen ging het vragenuurtje over ruimtevaart.
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2008 @ 12:32:24 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_60920721
Rewimo, ik heb geen flauw idee, ik weet dat er hier in de bieb voorlichtingspakketjes op leeftijd liggen. Hier heeft nichtje van 14 het allemaal verteld, incl plaatjes via google toen ik het hoorde wist ik niet of ik moest lachen of huilen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 12:37:16 #239
13151 crew  Rewimo
pi_60920856
Ah, da's ook niet helemaal zoals je je dat voorstelt...

Wij zijn nog niet aan het technische gedeelte, zeg maar Hoewel de vraag al kwam "hoe komen die zaadjes dan in papa's lichaam" en er weer uit, maar dat hebben we nog even voor later bewaard
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:48:33 #240
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60921150
Goed verhaal debuurvrouw ik ben het helemaal met je eens!

Rewimo, ik heb toevallig net weer "Kindje lief, zo ben je ontstaan" geleend van de bibliotheek. Het is een boek voor kleine kinderen, dus niet voor 7/8 jarigen. Tristan vond dat vorig jaar zo'n leuk boekje en hij begon er laatst over dat ie het weer eens wilde lezen. Dus opnieuw opgehaald, maar dat boek is voor hem al niet meer afdoende, het wordt veel te summier uitgelegd, echt op peuter/kleuterniveau. Nou komt ie dus zelf met vragen, en die beantwoord ik natuurlijk ook, maar een geschikt boekje zou leuk zijn. Ik ben dus ook op zoek naar een iets uitgebreider boek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 12:56:22 #241
13151 crew  Rewimo
pi_60921333
Ik hoop eigenlijk dat Stout even binnen komt vallen, die heeft nogal eens goeie boekentips
pi_60921753
Wij hebben een dvd van een collega gekregen met de titel: waar kom ik vandaan? Deze is voor 8/9 jarige, heb ik begrepen.
Ik heb m nog niet bekeken (en Damon dus ook niet) dus ik weet niet eens of het wat is.

Wel zag hij een tijdje geleden een heel klein stukje van een geboorte (was bij "de wereld draait door") en hij had meteen zoiets van Ben ik ook zo geboren?

Toen ik ja zei: zei ie: uit je kont? Gatver

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 13:49:48 #243
13151 crew  Rewimo
pi_60922688
Damon

Ik geef de voorkeur aan een boekje maar als die DVD leuk blijkt, hoor ik het graag van je
pi_60936183
lily

Ik geloof dat het naar school gaan zich nu een beetje begint te uiten bij Morris. Wie waarschuwde er ook alweer voor korte lontjes ?
Diep in mijn hart vind ik het gewoonweg zielig maar we moeten toch wel tegen hem optreden. Hij doet echt vervelend tegen zijn zusje maar ook tegen ons. Op school gedraagt hij zich waarschijnlijk voorbeeldig en thuis moet hij vooral ontladen lijkt het wel.
Vanavond tijdens het eten besloot hij een andere papa en mama te gaan zoeken omdat hij ergens zijn zin niet in kreeg Begint dat nu al dacht ik, hij is pas 4!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2008 @ 22:19:07 #245
13151 crew  Rewimo
pi_60936569
Ja, ontladen doen ze thuis, Snoop. Dat is op zich een goed teken, thuis voelen ze zich veilig genoeg om zich helemaal te laten gaan. 't Is alleen niet leuk...
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:29:49 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_60936894
ach Morris nu al
Hier ook regelmatig een huilend dreinend kind thuis maar meestal trekt dat wel bij met een glaasje drinken, iets te eten en een leuke film
stormy waters...
sailin'
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:54:54 #247
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60939469
Oh herkenbaar !

LB? Hoe is het gegaan vandaag? Ik moest echt veel aan jullie denken, hoop dat het mee viel!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:21:20 #248
24188 Belana
kloon van belana
pi_60942950
Vannacht kwam Liam bij ons dat ie niet goed kon ademen en hij klonk ook helemaal raspend
Uiteindelijk is hij weer in slaap gevallen en nu slaapt hij nog. Ik weet niet zo goed wat ik moet. Misschien gaat het wel weer gewoon (ze zijn zo flexibel die kindjes, kan zomaar weer over zijn) en dan kan ie gewoon naar school. Maar dan moeten we wel opschieten. Of ik laat hem liggen en hij blijft lekker thuis vandaag.
Zo lullig, precies op de dag van zwemles
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:23:26 #249
13151 crew  Rewimo
pi_60942960
Ik zou de zwemles niet het belangrijkste laten zijn, Belana. Even aankijken hoe hij zich voelt en of hij zelf wel naar school wil. En als je het toch niet vertrouwt, lekker thuis houden
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:26:51 #250
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60942977
ligt eraan of jij tijd hebt, denk ik.
ik zou hem lekker laten slapen en school bellen dat hij of niet, of wat later komt.
maar als jij moet werken ligt dat natuurlijk anders.
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:30:06 #251
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60942991
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:16 schreef Rewimo het volgende:
Weet iemand trouwens een leuk boekje over seksuele voorlichting voor 7/8-jarigen?

Christan komt met steeds meer vragen Ik vind dat prima, heb er geen moeite mee om erover te praten (het gaat voornamelijk over hoe baby's "ontstaan") maar ik zou het leuk vinden om er een boekje bij te hebben zodat ik wat uit kan leggen aan de hand van plaatjes.

Ik vind het trouwens geweldig hoe zo'n kind nadenkt over al die dingen! Zo om de paar dagen komt er weer een nieuwe vraag Overigens niet alleen hierover: vanmorgen ging het vragenuurtje over ruimtevaart.
heb je hier wat aan?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:56:52 #252
24188 Belana
kloon van belana
pi_60943162
ik ben gelukkig thuis vandaag, dus hij zou wat later kunnen als hij nog wil inderdaad, goed idee Ik laat hem lekker liggen (hij slaapt nog steeds) en dat zwemmen, dat vind ik zo sneu omdat hij dat echt heel leuk vind, maar ook dat zie ik straks wel, het is pas om half 4 vanmiddag.

seksuele voorlichting dat gaat hier nog niet verder als "ik zat in jouw buik he mama" en simpele antwoorden voldoen nog. Ik heb wel een keer met Liam samen in het boek "het grote wonder" zitten bladeren, dat vond hij wel mooi.
stormy waters...
sailin'
pi_60943545
Myrthe fietst ook nog gewoon met zijwieltjes, hoor! Nu fietst ze eigenlijk helemaal niet, omdat ik de zijwieltjes die bij de fiets horen er weer op hebt gezet en die zijn wat minder stabiel dan degene die ik geleend had. Dus ik wil zelfs nieuwe zijwieltjes kopen nog voor mijn 4-jarige.
Gisteren heb ik 'r een dagje thuisgehouden, nu zit ze blij in de kring (dwz net wel, toen ik vertrok).. en vanmiddag hou ik haar ws weer thuis omdat ze eind vd middag ook nog zwemles heeft, en anders wordt 't te vermoeiend allemaal.

Hoe ging het nu, LB?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:51:38 #254
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60943621
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 07:56 schreef Belana het volgende:
ik ben gelukkig thuis vandaag, dus hij zou wat later kunnen als hij nog wil inderdaad, goed idee Ik laat hem lekker liggen (hij slaapt nog steeds) en dat zwemmen, dat vind ik zo sneu omdat hij dat echt heel leuk vind, maar ook dat zie ik straks wel, het is pas om half 4 vanmiddag.

seksuele voorlichting dat gaat hier nog niet verder als "ik zat in jouw buik he mama" en simpele antwoorden voldoen nog. Ik heb wel een keer met Liam samen in het boek "het grote wonder" zitten bladeren, dat vond hij wel mooi.
Tot je, om half acht 's ochtends, terwijl je net je eerste slok thee neemt de vraag krijgt...
Zeg mam, nou weet ik wel hoe kindjes uit je buik komen enzo hè. Maar hoe komen ze er eigenlijk ín.

Goeiemorgen.
Het is al bijna 5 jaar geleden, die vraag. Maar nog als ik 's ochtends thee drink moet ik er aan denken. Dus nu drink ik koffie.

Hoe gaat het met Liam nu? Misschien anders toch even naar de HAP? Vind het altijd maar eng, kroep enzo.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:58:59 #255
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60943750
Isa moest net heel hard huilen... Het duurde even voordat ik er duidelijk uit kreeg waarom. Papa zou haar naar school brengen en dan naar kantoor gaan. Ik werk vandaag thuis en ga haar ophalen straks. En daar lag het probleem, ze wilde niet dat ik thuis bleef maar dat ik ook naar kantoor ging... Naar school gaan was helemaal geen probleem, graag zelfs...

Rare dingen in kinderkoppies soms

Jolie, meissie, hoe is het nu?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:03:17 #256
13151 crew  Rewimo
pi_60943810
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 07:30 schreef lady-wrb het volgende:

heb je hier wat aan?
Tnx Jammer dat het al zo'n oude link is, maar wie weet zijn sommige boeken nog verkrijgbaar. Mocht je nog een recenter overzichtje weten te vinden dan houd ik me aanbevolen
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:10:25 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60943930
ja t is zeker een oude link. ik heb ze al gemaild of het niet eens aangepast moet worden (de prijzen staan zelfs nog in guldens )

tja, ik moet er een dezer dagen ook aan geloven, vind ik. luca interesseert het totaal niet, ik heb nou nog nooit een vraag in die richting gehad.

ik heb het boek "ik vind je lief" al jaaaaaaaren in de kast staan, maar meneer wil er gewoon niks van weten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:36:11 #258
13151 crew  Rewimo
pi_60944488
Ik ga tussen de middag maar even wat boekwinkels langs
pi_60945888
BOEM

(valt binnen)

Hier hebben we een heel oud boekje gebruikt, het gaat niet alleen over hoe je bent ontstaan maar ook over de rest van je lijf. Het heet ????? Ik heb hem op de slaapkamers staan. Volgt dus nog
Maar ik hoor van anderen dat : Ben jij ook op mij ook een goed boek is.

Succes !
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:43:21 #260
13151 crew  Rewimo
pi_60946104
*langzaam bijkomt van de schrik*

Dat is een van de titels die ik wil bekijken inderdaad. Ik hoor graag nog even die andere titel van je
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:59:43 #261
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60946532
Isa, het is ook raar... jij weg en mama thuis... die moet dan ook gewoon weg... dat is heel logisch!

Jolie, hoe gaat het nu?

Rewino, het boekje Dit ben ik... heeft het vroeger goed gedaan bij mij. En Fleur weet het nu uit het boek: Mijn lichaam. Gaat over meer dan alleen hoe worden kindjes geboren, maar ook over hersenen, bloedlichaampjes, plas enz.... pas op de laatste pagina wordt uitgelegd waar kindjes vandaan komen.

Belana, lijkt me wel schrikken als ze 'geen' adem krijgen. Ik laat Fleur als ze heel moe is ook liggen. Dan maar later naar school. Gelukkig kan dat nog.

Livelink vond het fijn om te lezen hoe het nu met Job gaat en de videotraining. Hopelijk blijft de vooruitgang erin zitten.

Vandaag was Fleur jarig op school. Dus trakteren. En mama was er niet bij Maar goed heb begrepen dat ze het leuk had en dat ze niet alleen op d'r eigen school getrakteerd had, maar ook op de openbare (even door de deur van het speellokaal) om daar d'r vriendjes wat te geven.

Nog 1 weekje en dan zijn we weer in volledig ritme. Nu is de oppas nog op vakantie en zorgt de zaterdagoppas voor de kids, maar ben blij als dit weekend ook voorbij is. Eindelijk weer de oude vertrouwde structuur. En niet alleen voor de kids, maar ook voor mama.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:02:45 #262
13151 crew  Rewimo
pi_60946603
Jammer dat je er niet bij kon zijn, chacama

Het boekje dat jij noemt lijkt me ook wel leuk, maar zoiets is niet helemaal wat ik op dit moment zoek
pi_60946961
Sexuele voorlichting is hier nog niet aan de orde.
Jans fietse ook al geruime tijd zonder zijwieltjes heel stoer vond ze dat (lees dan liep ze naast haar fiets zonder zijwieltjes en weigerde erop te gaan zitten, maar weigerde ook te fietsen met zijwieltjes want dat was niet stoer)
En een paar weken voor de vakantie stapte ze op en reed ze zo weg, zonder gemiep. Heb er nooit mee geoefend ofzo maar gewoon dr gang laten gaan. En ze is bijna 5
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:30:59 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_60947424
Het was meer dat zijn neus verstopt zat hoor en dan last van zijn keel erbij.
uiteindelijk werd hij vlak na mijn laatste post wakker en kwam vrolijk naar beneden. wel nog hoesterig, maar hij kon wel naar school zei hij, dus toen zijn we gaan opschieten en hij is dus gewoon naar school en hij maakte ook heel duidelijk dat hij gewoon naar zwemmen wil, dus nou, prima. tenzij hij er erg belabberd uit ziet natuurlijk vanmiddag

buuf, dat met die thee en die vraag enzo, daar denk ik niet aan....lalalalalalala, ik hoor je lekker niet
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:40:16 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60947723
Komt me bekend voor Hij doet het nu niet alleen bij zijn neefje maar ook bij mij

Als Bram dat heeft hoesten met zere keel enzo, heeft ie vaak kroep. Dan krijgt hij het zo rond een uur of 11, 12 ineens heel erg benauwd. Dat gaat dan over door rust en stomen, waarna hij verder slaapt. Een hoest als een zieke zeehond maar verder prima. Dit duurt een nacht of drie vier en dan is het weer over.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:50:55 #266
13151 crew  Rewimo
pi_60948060
Belana, als hij het zelf aangeeft zal het wel goed gaan Meestal licht ik dan wel even de juf in, dat ie niet helemaal in zijn gewone doen is. Gewoon voor de zekerheid.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:51:56 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60948099
Gister is het wel beter gegaan op school. Ze had het leuk gehad vertelde ze. En daarna zijn we nog even bij de buitenschoolse opvang wezen kijken. Daar moet ze vandaag namelijk heen. Haar juf loopt vanmiddag even met haar mee. Zodat ze niet met iemand die ze nog niet goed kent alleen hoeft mee te lopen. Het gaat dus op school wel beter. Gisteravond was ik sporten en heeft ons oppasje haar naar bed gebracht en toen is ze wel gewoon gaan slapen. Ze heeft zich niet meer in slaap gehuild zoals zondagavond.

Neemt niet weg dat ze gisterochtend van opstaan tot aan school heeft gehuild en vanmorgen heel hard toen ik wegging. Echt brullen en zielig. De andere kindjes kijken er ook steeds naar. Niet leuk vind ik dat voor haar. Dat het afscheid zo moeilijk is.

Ze gaf ook aan dat ze onze oppas mist en ook de dochter van de oppas. Niet gek natuurlijk. Morgen is ze een dag daar en haar vriendinnetje is dan ook vrij. Dan is ze daar misschien weer gerust op dat ze daar weer heen mag en het niet over is. Voor de rest hebben we gisteren lekkere dingetjes gekocht voor op brood. We eten thuis bijna geen brood dus we hadden nooit zo veel. Dat stemt haar wel positief, nu even wat bijzondere dingen voor haar. Het moet toch en ik kan alleen maar proberen om het leuker te maken. Zodat ze in ieder geval kleine dingetjes goed en fijn heeft.

Lief dat jullie er zo naar vragen. Ik weet echt wel dat het een keer over gaat maar het gaat over school en het voelt dan meteen zo groot. En dan is zij zo verdrietig. En ik zelf kreeg er zo'n inzinking van dat mijn collega's er van schrokken. Een kant die ze nog helemaal niet van mij kenden en ik had dat zo graag zo gehouden....
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:00:50 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60948351
LB, het is voor mij (en wrs. voor de anderen ook) niet meer dan logisch dat we meeleven. We hebben allemaal die eerste periode op school en naar school gaan meegemaakt. Ik zie het nu nog steeds bij een jongetje bij Fleur in de klas. Die heeft het 's ochtends echt moeilijk als mama of papa weggaat. Nog een laatste kus roept ie dan. Hij heeft het vooral bij zijn vader. Reden hiervan is dat papa in kwestie heel vaak weg is voor zijn werk en L. heeft het daar vaak moeilijk mee.

Vind het fijn om te lezen dat het gisteren in elk geval beter is gegaan. Hoop echt dat Jolie snel went. Gelukkig kan ze morgen weer even naar een vertrouwd adres. Even weer rust en zekerheid.

Voor jou een . Voor een mama is het ook niet makelijk om d'r eigen kindje zoveel verdriet te zien hebben. En tuurlijk vind je het niet leuk dat je collega's je dip hebben gezien, maar aan de andere kant zien ze dan ook dat je gewoon een mama bent die zich zorgen maakt om haar kleine 'grote' meid.

Belana, wat goed dat ie toch gewoon lekker is wakker geworden en naar school wilde. Hopelijk is de verkoudheid snel over.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:10:04 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_60948555
kroep, tja, zou best kunnen buuf, klinkt wel als een zeehond ja ff opletten dus.

LB, gelukkig gaat het al wat beter met Jolie. ach, je moederhart breekt gewoon als je kind verdriet heeft, dat is gewoon zo. En het ene kind fietst er makkelijker doorheen dan de ander, dat hele beginnen met school gebeuren. voor jullie
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:34:06 #270
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60949191
Ach jee, Jolie ook al.
Het is ook zo'n overgang allemaal.
Léon had er vanmorgen ook ineens moeite mee, rende me huilend achterna terwijl we al bijna buiten waren. Juf heeft hem uiteindelijk overgenomen. Ben wel benieuwd hoe het verder gegaan is, maar dat hoor ik morgen pas (vanmiddag gaat hij naar de bso)

Het hoort er allemaal bij. De een heeft er gewoon wat minder moeite mee dan de ander. Ik zie best nog wat kindjes op school die het ook hebben. Maar het is gewoon zielig en je gaat zelf zo twijfelen wat te doen. Ik heb dan het gevoel dat ik in spagaat lig: moet ik blijven tot hij uitgehuild is of moet ik toch gewoon gaan? Ik doe het laatste, want dat zegt je verstand. Maar in je hart voelt dat niet goed.
LB heel herkenbaar dus allemaal.

Ik kreeg gister trouwens nog een 'standje' van de juf. Gistermorgen moest Léon naar de logopedie en dat was op zo'n tijdstip dat het allemaal heel raar uitkwam. Dus had ik vorige week al gezegd dat hij pas 's middags weer zou komen. Nu heb ik met de logopediste voor de volgende keer beter af gesproken. En Léon had ook slecht geslapen, dus een rustig ochtendje kon hij wel gebruiken.
Maar juf wees mij er gister toch nog op, dat hij zo wel veel miste als hij een ochtend niet kwam. Dus of ik dat de volgende keer niet meer wilde doen.
Volgens mij mag hij gewoon nog een keertje thuis blijven tot zijn 5e en als ik dat nodig vind doe ik dat ook zeker. Daarnaast had ik al wat geregeld voor de volgende keer.
Als ik dit nu wekelijks zou doen vind ik het wat anders, maar dit is 1 keertje. Vond haar wel heel voorbarig.
En wat zou hij dan eigenlijk missen? Gisteravond zat ik met een vriendin al te geinen dat hij dan waarschijnlijk schrijfles had gemist en nu vast analfabeet werd. Beetje overdreven weet ik, maar ik vond deze opmerking van de juf ook wat overdreven.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:39:20 #271
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60949324
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:10 schreef Belana het volgende:
En het ene kind fietst er makkelijker doorheen dan de ander
Met of zonder zijwieltjes

Luchtbel, fijn dat het al wat beter gaat met Jolie op school.

Hier is de school ook weer begonnen (gisteren), ze hadden er allebei zin in, maar vooral Judith had veel zin. Het ging ook erg goed.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:50:11 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_60949579
ik vind de juf ook een tikkeltje overdreven dutch, maar misschien heeft ze slechte ervaringen ofzo.
het i trouwens ook niet alsof het voor de zomaar was zeg. nou ja, niet op letten maar.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:55:47 #273
7074 moussy
kuttekop
pi_60949716
Fijn LB dat het beter gaat met Jolie.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:34 schreef dutchie het volgende:iets over een betuttelende juf
ik moest lachen. Ik zou er wel wat van zeggen hoor, voor mijn gevoel slaat het nergens op. Kan je veel misschien in gr 1, volgens mij niet

Cas moet op deze school fruit mee t/m gr 3.. vind ik ergens ook zo betuttelend, er is toch niets zo makkelijk als een sultanaatje? Maar aan de andere kant snap ik dit ook wel, waar leg je de grens, ik snap dat ze geen chocoladekoeken in de klas willen, er zijn ook kleuters die zich helemaal onder kunnen smeren met dat zachte uit zo'n liga, maar dan kan je toch even naar de ouders lopen en dat aangeven. Nahjah, Cas wil alleen tomaatjes en stukken komkommer mee, ik weet niet of ze dáár zo blij mee moeten zijn
pi_60950131
Wat vervelend als je kind moeite heeft met het afscheid

'Onze' juf raadt het juist aan Dutchy! Zij zegt juist steeds dat je goed moet kijken wat het kind wel/niet kan. En dat je ze rustig kunt thuishouden als dat beter lijkt. Zo heeft Myrthe vorige week een paar keer 's middags thuis geslapen, en is ze gisteren de hele dag thuis geweest (druk weekend gehad en ze was nog erg moe van school). En vanmiddag dus nog weer thuis. Donderdag en vrijdag wel de hele dag denk ik, en dan misschien volgende week de hele week. Maar ik lees/hoor echt veel verhalen van kinderen die de eerste twee maanden alleen 's morgens gaan, en dan opbouwen met een middagje extra per week. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze erg veel missen (leren) zo.
en juliette kan zo tenminste ook een normaal middagdutje doen, is ook mooi meegenomen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:28:07 #275
13151 crew  Rewimo
pi_60950802
Ik heb daarnet dit boek gekocht:

Oh, zit dat zo!

Leuke teksten, duidelijke tekeningen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:31:38 #276
13151 crew  Rewimo
pi_60950906
Ik vind dat ook een tikkie onzin hoor, Dutchy. Ik hield Christan in overleg met de juf ook weleens een half dagje thuis. In groep 1 (of 2) kan dat nou echt niet zoveel kwaad lijkt me. Tenzij ze toevallig een cito hebben of zo, maar zo aan het begin van het jaar is dat ook niet erg waarschijnlijk.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:24:21 #277
61800 Rottdog
pi_60952562
Dutch wat een overdreven reactie van die juf

LB fijn dat ze een goede dag gehad heeft

Lijkt me wel een leuk boekje Rewimo

Hier zitten we al met de vraag toen ik nog niet in je buik zat waar was ik dan

Moussy dat van dat fruit hebben ze hier ook gevraagd of het moet gaan om gezonde koekjes maar beslist geen chocolade of snoep.

Volgende week komt hier de juf over de vloer en kreeg ik een vragenlijst mee of ik die wilde invullen voor als zij die middag komt. Nu vind ik wel dat er vragen instaan waarvan ik heb wat moeten jullie met die info. Hoe verliep de zwangerschap, de geboorte en de babytijd dat ze wat willen weten over mijn kind oke maar dit is erg overdreven.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:58:44 #278
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60953706
Zie je wel, het ligt dus toch niet aan mij.

Rottdog, da's inderdaad wel erg uitgebreid. Ze verdiepen zich zo wel heel erg in je kind. Maar of dat allemaal echt nodig is.
Relevanter lijkt me te vragen: Hoe zou u uw kind omschrijven qua karakter? Heeft uw kind een 'medische achtergrond' (allergie, bewegingsbeperkingen etc., temperamentje )
Maar de dingen die jij noemt vind ik een beetje gezocht voor op zo'n lijst.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:17:01 #279
7074 moussy
kuttekop
pi_60954315
Ik zou die dingen helemaal niet invullen niet omdat het allemaal zo dramatisch is, maar meer omdat ze er niets mee te maken hebben. Als het nou de schoolarts was ok, maar die kijkt maar in de map die hij/zij heeft gekregen van het cb.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:31:43 #280
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60954728
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:24 schreef Rottdog het volgende:
Dutch wat een overdreven reactie van die juf

LB fijn dat ze een goede dag gehad heeft

Lijkt me wel een leuk boekje Rewimo

Hier zitten we al met de vraag toen ik nog niet in je buik zat waar was ik dan

Moussy dat van dat fruit hebben ze hier ook gevraagd of het moet gaan om gezonde koekjes maar beslist geen chocolade of snoep.

Volgende week komt hier de juf over de vloer en kreeg ik een vragenlijst mee of ik die wilde invullen voor als zij die middag komt. Nu vind ik wel dat er vragen instaan waarvan ik heb wat moeten jullie met die info. Hoe verliep de zwangerschap, de geboorte en de babytijd dat ze wat willen weten over mijn kind oke maar dit is erg overdreven.
Dit zijn vragen die iets kunnen zeggen over de ontwikkeling van een kind. Er zijn bepaalde ontwikkelingsdingen of gebeurtenissen in een zwangerschap die invloed kunnen hebben of die iets zeggen over mogelijke "problemen". Samen met een beeld van je kind en het leerlingvolgsysteem kunnen puzzelstukjes net wat eerder op z'n plek vallen. Dus vandaar al die vragen
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:44:47 #281
7074 moussy
kuttekop
pi_60957189
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit zijn vragen die iets kunnen zeggen over de ontwikkeling van een kind. Er zijn bepaalde ontwikkelingsdingen of gebeurtenissen in een zwangerschap die invloed kunnen hebben of die iets zeggen over mogelijke "problemen". Samen met een beeld van je kind en het leerlingvolgsysteem kunnen puzzelstukjes net wat eerder op z'n plek vallen. Dus vandaar al die vragen
Als ze dat nou gewoon even op dat formulier zetten is het meteen duidelijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:50:45 #282
13151 crew  Rewimo
pi_60957385
Nou ja, ik kan me voorstellen dat als je kind veel te vroeg geboren is, of bijvoorbeeld een ziekte heeft (gehad), dat best relevant kan zijn. Maar dat zouden ze wel even kunnen uitleggen inderdaad.

Wij hebben maandag ouderavond Dan worden we bijgepraat over hoe het er in de Dritte Klasse aan toegaat, worden de klasseouders gekozen, telnrs uitgewisseld en zo. En ik las ook iets over toetsen die de derdeklassers krijgen (iets bundes-landigs heb ik begrepen - dus voor alle basisscholen). Nou ja, we zullen het allemaal wel horen.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:41:29 #283
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_60958652
Hier zijn de eerste twee schooldagen inmiddels weer achter de rug. Junior had er zondagavond nog helemaal geen zin in om weer naar school te gaan, maar inmiddels is het toch wel leuk, is ook de juf aardig en wat vooral belangrijk is: "Er kan weer afgesproken worden, want iedereen is weer terug van vacantie".

Hij keek er heel erg naar uit om in groep 6 met de fiets naar de gymles te gaan, maar dat plan is gewijzigd. Voorheen hadden alle groepen twee keer een uur in de week gym. Eén keer in de gymzaal van een andere basisschool en één keer in de sporthal in het dorpscentrum. Sinds jaar en dag gaan de kleuters altijd met de bus naar de gym, de groepen 3, 4 en 5 te voet en vanaf groep 6 gaan ze met de fiets.

Omdat er bij de sporthal vorig jaar regelmatig fietsen zijn gestolen, is besloten dat ze nu één keer in de week twee uur gym krijgen, en daar dan ook te voet naartoe gaan. Gym was één van de vakken waar hij altijd naar uitkeek en ook zijn energie lekker in kwijt kon. Nu dat nog maar één keer in de week is, duren de andere lessen veel te lang naar zijn zin, want "nu hebben we maar één keer gym".

Een kleine tegenvaller dus, maar gelukkig is hij blij met zijn juf EN met de opsplitsing die ze twee keer in de week krijgen. Als groep 7 gaat gymen [wel twee keer in de week], splitsen ze de klas in tweeën en krijgen beide groepen om en om ondersteuning van een andere juf. In zijn klas zitten 33 kindjes en dat is heel erg druk. Al twee jaar lang worstelen heel veel klasgenootjes met rekenen, spelling, AVI-lezen en dat soort dingen, gewoon omdat het altijd heel erg druk is in de klas en er weinig tijd is voor een wat individuelere aanpak. Hij vond de opsplitsing "lekker rustig" en "gaaf" [groepen 7 en 8 zitten op de eerste verdieping, dus ze mogen de trap op voor de opsplitsing!].

We zitten weer helemaal in het schoolse ritme van wekkers, tussen-de-middag thuis komen eten of overblijven, afspreken na school en ook de judo-lessen zijn weer begonnen. De vacantie lijkt alweer lang geleden. Maar het is wel goed dat de vacantie hier is afgelopen, want hij was er echt wel aan toe om weer naar school te gaan. Maar dat je zus dan nog een week extra vacantie heeft, omdat ze naar het middelbaar onderwijs gaat, dat is dan stom, gemeen en oneerlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 19-08-2008 20:12:21 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_60959994
ook maar weer een update:

Bij alicia zit het nog steeds niet lekkerop school, vorige week was het al 3 keer mis gegaan (maar had ze steeds een 'antwoord' : kon de wc niet vinden, juf zag mijn vinger niet en ik wa s te laat we waren buiten aan het spelen) ook deze weekis nat begonnen, zowel gisteren als vandaag weer in de broek geplast. Nou is alicia nooit echt super zindelijk geweest maar voor de vakantie ging het gewoon goed, de hele vakantie ging het gewoon goed en nu weer hopeloos mis Juf vind haar erg langzaam en ze mist dus nog steeds wat aansluiting.

Jayden heeft te kennen gegeven dat zijn oude school leuker is en dat is ook ongeveer alles wat hij uit zichzelf verteld (ow en dat dansen stom is en de meisjes hem stom vinden) verder krijg ik inmiddels wel antwoorden op de vragen die ik stel, maar het is nog niet van harte en/of enthousiast.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:59:29 #285
37150 livelink
pi_60960291
Knorretje, wat vervelend zeg
Arme Alicia, hopelijk gaat het snel wat beter. Wat die scholen allemaal al niet teweeg brengen bij de kinderen. Zoveel moeten, al die onzekerheid. Sterkte voor alle kindjes die er problemen mee hebben. Gelukkig zijn er ook kinderen die school wel hardstikke leuk vinden. Voor het broodnodige evenwicht

En Dutch, wat een rare juffrouw. Onze school moedigt het zelfs aan om de 4-jarigen regelmatig een dagje of half dagje thuis te laten. Of is het een speciaal soort onderwijs, waar je sneller wat mist of zo?
  Jubileum moderator dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:23:27 #286
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60962637
Juf vind haar erg langzaam? Dat is een snelle conclusie Knor, gets. Hoe kan ze dat nou 1 week al zo oordelen, misschien is Alicia wel gewoon heel verlegen en komt ze daardoor niet goed uit de verf.

Hier zijn 2 meisjes die het alweer gezien hebben op school "vakantie is veel leuker mama" en erg veel moeite hebben met het vroege opstaan en het snelle schema 's morgens. Dat laatste geldt vooral voor Iris die in de vakantie rustig anderhalf uur in een stoel lag voordat ze eindelijk eens ging aankleden, of spelen. Die houdt van langzaamaan 's morgens, en dat is door de weeks gewoon erg moeilijk.
Eva heeft weer een nieuw plekje in de taxi en vandaag kon ze eindelijk vertellen waarom "D. (haar vriendje) zit de hele tijd aan me, en nu zit ik naast K. die heeft zijn handjes lekker op zijn schoot"
Ze vind school wel leuk maar we merken bij alle 2 de meiden dat ze moe zijn, en moeten afreageren. Veel huilen, lekker obstinaat en erg snel over de rooie is hier aan de orde van de dag.
Iris begint en eindigt elke dag met stevige huilbuien, 's morgens horen we vooral snikkend 'ik ben ziehiek, ik kan niet naar school" en 's avonds vooral "ik ben zo moe" en bij Eva is alles gezellig weer "NEEEEEE!"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:26:07 #287
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60962700
Ach Knorretje Dat klinkt ook allemaal echt niet leuk hoor. Sterkte.

Vandaag toen we naar huis fietsten was het wel erg stil achter me. Maar dit keer geen gespannen of nagelbijtend meisje. Jolie zat onderuit gezakt met haar duim in d'r mond achterop de fiets. Thuis wilde ze ook meteen naar bed. Ze had op de buitenschoolse opvang soep gekregen dus ik heb d'r maar laten gaan. Alles was leuk vandaag. Alles was goed gegaan in de klas en bij de opvang. Ze heeft niet meer gehuild en lekker gespeeld. Opluchting! En tussendoor kreeg ik al een berichtje op mijn werkmail waarin stond dat het goed ging vandaag. Gelukkig en lief!

Rottdog, bij Jolie op school staan die dingetjes ook op de lijst. Wel met de uitleg erbij zoals debuurvrouw die geeft.
pi_60962763
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:22 schreef Lois het volgende:
Juf vind haar erg langzaam? Dat is een snelle conclusie Knor, gets. Hoe kan ze dat nou 1 week al zo oordelen, misschien is Alicia wel gewoon heel verlegen en komt ze daardoor niet goed uit de verf.
alicia is verlegen, maar ook erg langzaam hoor Ze kan een uur over een boterham doen, een uur over haar borstelen en wel een halve dag over aankleden, opruimen neemt dagen in beslag en je schrift/tekenblaadje pakken kost toch minimaal een kwartier etc etc. Dus ergens kan ik die conlusie wel snappen (ook na een week al) ze is niet gewoon wat langzamer, maar gewoon echt opvallend langzaam. Alleen hoopte wij natuurlijk dat het niet na een week al zo duidelijk zou opvallen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:52:41 #289
61800 Rottdog
pi_60963405
Als ik nou gelijk die onderbouw er bij had gekregen had ik het idd niet zo gek gevonden.

Jolie fijn.

Vervelend Knorretje

Hier begint de school ook in te hakken waren nog maar 2 min thuis of madam zat al voor straf op de gang.

Rebelse kleuters
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:25:09 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60964341
Dutch, mss kun je er bij de juf nog eens op terugkomen? Ik zou dat zelf (als juf dus) wel prettig vinden. Dan kan ze (beter) uitleggen waarom ze je er zo duidelijk op attendeerde. het zou kunnen dat ze in de klas met een thema bezig zijn ofzo, waar cas dan eea van zou hebben gemist. Maar zoals anderen ook al zeiden, zo af en toe in overleg een ochtend/middag thuishouden moet kunnen hoor, als dat ten bate is van je kind.

LB, ik ben blij te lezen dat het vandaag iig wat beter ging.

Mous, bij ons mogen ze vanaf dit jaar op de hele school alleen nog maar een boterham/fruit meenemen.
Ik vind het absurd, afschuwelijk betuttelend.
We worden ook geacht het te controleren en bij overtreding een briefje mee te geven.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_60964369
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 08:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Tot je, om half acht 's ochtends, terwijl je net je eerste slok thee neemt de vraag krijgt...
Zeg mam, nou weet ik wel hoe kindjes uit je buik komen enzo hè. Maar hoe komen ze er eigenlijk ín.

Oké, ik drink dan wel geen thee 's morgens, maar ik ben wel nieuwsgierig: Wat heb je voor antwoord gegeven???

Just to be prepared
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:28:06 #292
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60964442
Oh, en als iemand geinteresseerd is in sexuele voorlichting, ik heb toen ik zwanger was in groep 3 heel leuk en gezellig verteld hoe babies eruit komen en ook hoe ze er in komen. n.a.v. vragen van de kinderen.
Voor details, roept u maar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:30:00 #293
13151 crew  Rewimo
pi_60964492
De details ken ik wel

Ik zocht er wat verhelderende plaatjes bij
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:31:27 #294
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60964544
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:30 schreef Rewimo het volgende:
De details ken ik wel

Ik bedoelde het anders.
Maar plaatjes weet ik zo niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:33:09 #295
13151 crew  Rewimo
pi_60964609
Ja dat snap ik

Zie boven, ik heb een leuk boek vol plaatjes gevonden
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:39:14 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_60964858
vreselijk, de betutteling begint nu al op de lagere school
Ik hoorde van een vriendin van mij dat haar zoon op de middelbare school een convenant moest (mocht)tekenen waarin je dan zegt dat je niet zult roken en alcohol drinken. Ik word echt misselijk van dit soort acties want hoewel je het "vrijwillig" tekent wordt er wel druk op gelegd.
echt, die betutteling van deze maatschappij begint me danig de keel uit te hangen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:50:26 #297
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60965289
Ik vind het wel prettig het scheelt weer nadenken en discussie
Hier nemen de kleuters allemaal een boterham mee naar school, fruit en drinken krijgen ze van de juf. Ik vind het best makkelijk eigenlijk dat er niet nagedacht (en gezeurd) hoeft te worden over of fruit of brood of koek en alle varianten daarvan. Maar dat is misschien een stomme denkwijze.

Vond het al ingewikkeld om te beslissen wat voor eten ze mee moest nemen naar de opvang.
En dan maakt de juf soep en komt de helft van het eten weer terug naar huis

En hé zeg wat vind ik dit eigenlijk sloom gelul van mezelf allemaal. Maar ik ben er helemaal vol van dit school en kleuter gedoe. Tis net weer een baby, alles nieuw en anders.

[ Bericht 13% gewijzigd door Luchtbel op 19-08-2008 21:57:21 ]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:55:48 #298
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60965488
Mijn kleuter is nog gewoon lekker aan het logeren bij oma.. Schoolverhalen lijken nog zo ver van m'n bed
Nog 1,5 week vakantie te gaan hier

Morgen komt ze weer thuis van 4 dagen logeren bij oma. En steeds als ik haar aan de telefoon heb, vind ik 'r zo wijs klinken. Je kunt gewoon een heel echt telefoongesprek met haar houden, niet alleen met vragen door mij en antwoorden door haar, maar ze vertelt ook zelf van alles. Ben benieuwd hoe ze reageert op de gemetamorfoosde huiskamer morgen (zonder meubels ... die komen donderdag pas )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60965762
LB, zo voel ik het ook hoor! Alles nieuw en doe ik het wel goed. Ik voel me zelfs een beetje verlegen bij de juf Over een maand ofzo is alles vast weer heel gewoon. Denk ik.

Oh en Morris is vandaag zijn vestje al vergeten toen ze met de klas naar de speeltuin waren geweest en na school kon ik hem natuurlijk niet vinden daar Morgen maar eens kijken of iemand hem heeft afgeleverd bij de speeltuinmevrouw. Ik heb gelijk instrijklabels besteld met naam en telefoonnummer.
pi_60966036
Boek geplukt van de kast : De titel is : Dat ben jij van Claire Rayner, is uit 1980 ( ) ISBN 9027443661

Of het nog te krijgen is ? Ja hier !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')