abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60733153
Amber is inderdaad al voor de vakantie naar school geweest om te wennen.
Ik vind het aan de ene kant ook vervelend zo...., ze zou oorspronkelijk ook eerder al gaan wennen bij de BSO, maar door onze vakantie kon dat niet meer. In juli wennen kon niet, verzekeringtechnisch gezien.
Maar zonder wennen daarheen gaan vond ik ook niet leuk voor haar, dus vandaar dat ik vandaag vrij heb genomen (na 6 weken thuis en 4 weken bouwvak zou ik eigenlijk ook niet langer vrij durven vragen ) zodat ik haar in ieder geval wel steeds kon halen en brengen en alles onderwijl kon vertellen en uitleggen. Ik denk dat ik ook wel even bij de BSO mag blijven. Voordeel is ook dat een nichtje van me daar werkt, dus dat ze zich waarschijnlijk niet helemaal verloren zal voelen.

Aan de andere kant, is dit misschien wel duidelijk voor haar, ze weet hoe een dag in elkaar zit als ik moet werken enz enz.

Wat geven jullie eigenlijk mee voor te drinken op school? Ik wil geen melk meegeven, want als ik zelf ergens een hekel aan heb en iets vies vind is het melk die niet ijskoud is Water kan ik natuurlijk wel zo nu en dan meegeven. Misschien maar gewoon een pakje o.i.d.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 augustus 2008 @ 14:47:18 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60733238
Christan krijgt schoolmelk. Maar hij krijgt ook drinken mee. Pakjes mogen hier niet (vanwege het afval), dus krijgt hij een hervulbaar flesje mee. Wat we erin stoppen varieert. Hij heeft een apfelschorle-periode gehad (wordt hier veel gedronken: soort mix van appelsap met prikwater), een tijdje aanmaaklimonade en nu wil hij gewoon water.

Overigens kunnen ze op school ook water en tussen de middag apfelschorle drinken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:22:23 #103
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_60734049
Als ik dat hier allemaal zo lees, vind ik het hier wel heel erg voor mijn kleuter van amper 2,5 jaar die al van de eerste schooldag hele dagen ging en ook nog eens in de opvang moest blijven na school.
En die van jullie zijn al 4 jaar!
En volgend schooljaar is nummer twee hier al aan de beurt.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:03:43 #104
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60735231
Ik geef een pakje yoghurtdrink mee, LadyS.

Libel, dat lijkt mij inderdaad behoorlijk lang voor een 2,5 jarige. Maar ja, je hoort ook vaak genoeg van kleine baby's die de hele dag naar de creche gaan.
pi_60736057
Yoghurtdrink kan idd ook!
Ik heb net even rondgeneusd in de supermarkt en heb voor de komende dagen een pak Dubbelfrissss gekocht. Voor in haar bekertje

Amber is nu toch thuis. Ze is ziek..... Ik zat op het bankje op het schoolplein en ze was vrijwel meteen bij me in slaap gevallen. Eenmaal thuis heeft ze overgegeven en nu ligt ze te slapen op de bank.
edit: en ze heeft dus een temp van 38,5
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 augustus 2008 @ 16:39:06 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60736114
Beterschap Amber.
Is t misschien allemaal teveel geweest?

Ranja, Dubbelfriss, 50/50 van roosvicee, Oplosthee, alles kan eigenlijk wel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60736185
Nou, ik had vanmorgen al een beetje het idee dat ze niet helemaal 100% was, maar ik ben altijd een beetje bang te overbezorgd te zijn wat dat aangaat. En ze was ook heel vrolijk, dus het leek mee te vallen.
En 1 ochtendje naar school was ze al gewend... nou ja, het zal alles bijelkaar wel geweest zijn
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:48:11 #108
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60736321
wat jammer dat ze ziek is, LadyS..
Misschien een beetje van de spanning?

Ik geef trouwens gewoon limonade in een beker mee
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:50:05 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60737691
He wat sneu LadyS, hopelijk is ze gauw beter.

En fijn dat het goed ging bij jullie allemaal. Dat eerste dagje.
En Erodome, hoe oud is jouw zoon ook alweer ongeveer? Dat lijkt me ook gek om dan weer een aantal weken een groter kind wel in huis te hebben en vervolgens weer niet.

Jolie moet één middag in de week naar bso. De tweede week kan ik haar meteen niet zelf ophalen, mijn zus haalt haar dan. Ze wilde Jolie dan eigenlijk meteen om 13:15 uur uit school halen maar ik ben bang dat het dan te lang duurt voordat ze weer naar bso gaat. Het is altijd maar afwachten zulke dingen en kijken met werken en hoe het gaat wat er allemaal kan. Ik kan de eerste schooldag ook niet langer dan een kwartiertje blijven. Sneu vind ik ook maar het is niet anders....
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:37:57 #110
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60738705
Beterschap voor Amber! Hier vond ik Tristan wel erg warm aanvoelen vanmiddag. Blijkt dat ie 39 graden koorts heeft. Hij hoefde gelukkig niet over te geven, en heeft als avondeten een half bolletje met kipfilet en wat appelmoes gehad (wij aten kip, broccoli met aardappelen en appelmoes erbij) en hij heeft ook nog een toetje gehad (vla). Hopelijk blijft dat erin. Ik zet voor de zekerheid vanavond maar een emmer bij z'n bed.
  Jubileum moderator maandag 11 augustus 2008 @ 20:15:09 #111
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60741555
Agossie Amber ziek, en Tristan ook al

Iris had een geweldige dag gehad, die was zo blij dat ze weer naar school mocht. Vanmorgen heb ik haar lekker zelf even weggebracht, en dat vond ze wel fijn. Bram en zij hebben nu naast elkaar gelegen lokalen en dat was helemaal fantastisch natuurlijk, ze liepen maar heen en weer om te kijken bij welk tafeltje ze zaten.
In de klas waren veel nieuwe kindjes die allemaal en masse begonnen te huilen. Iris, heel gevoelig voor verdriet, kreeg ook helemaal een bibberlipje maar toen ik in haar oor fluisterde dat ze nu in groep 2 zit en een beetje moet zorgen voor de kleintjes leefde ze weer helemaal op en ging een kindje troosten.

Eva was ook hysterisch blij dat ze weer naar school mocht want dit schooljaar zou haar vriendje van het dagverblijf waar ze hiervoor op zat ook starten op dezelfde school. Hij zat vanmorgen al in de taxibus en het was een ontroerend weerzien. Eva gelijk tegen de chauffeur "Rob, rohob! Mijn stoeltje moet naast D. hoor, ik wil een nieuw plekje" en zo zwaaiden ze me lief na, hand in hand, naast elkaar achter in de taxibus.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:28:53 #112
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60742017
Lois, wat een ontroerend weerzien tussen Eva en haar vriendje! En die lieve gevoelige Iris, da's ook een prachtverhaal.
pi_60742701
Met Myrthe ging het ook goed vandaag, niet huilen bij het afscheid ofzo. Alleen waren ze vergeten om haar mee naar binnen te nemen na het buitenspelen.. 's middags werd er beter op toegezien geloof ik. Is ook een open plein dus als ze bedacht om dan maar naar huis te gaan was het minder leuk afgelopen. Maar ze werd snel gemist en was zelf al bij de deur aan 't zoeken naar het goede lokaal, dus dat is een beter einde.
Ik vond het zelf wel vreselijk druk; had ook twee oppaskinderen vandaag en dan is een uurtje voor pauze & broodeten tussendoor wel erg kort.. misschien moet ze dan toch maar 1x/week gaan overblijven.

Myrthe blijft dus nog niet over, maar voor de ochtendpauze krijgt ze diksap mee en fruit (vandaag appel/aardbeien).
Morgen heeft ze haar eerste zwemles, en wil ik haar daarom 'smiddags thuishouden. Maar zij wil niet. Ze krijgt nl ook gym morgen, en ze heeft nieuwe (roze! vandaar) gymkleren die ze dan graag aan wil (heeft ze gisteren nog aangepast en ze bleef er maar mee rennen ) . Dus als er pas 's middags gymles is houd ik haar niet thuis, denk ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door poemojn op 11-08-2008 21:41:35 ]
pi_60742935
Morris zei vanavond nog dat hij zo'n leuke dag heeft gehad. Toen ik vroeg wat hij dan zo leuk vond zei hij: 'dat ik op school ben geweest'

Ik heb hem wat diksap meegegeven in zijn beker.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 augustus 2008 @ 21:16:00 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60743635
Saskia heeft zich helemaal zelf fietsen zonder zijwieltjes aangeleerd . 2 maanden geleden heb ik er 1 straat achteraan gerend (en dat is met mijn omvang geen sinicure) toen ze goddank ( ) niet meer wilde. Zijwieltjes er weer op. Ze wilde niet oefenen. Maar ze oefende wel 'stiekem' op fietsen van vriendinnetjes.

En vandaag fietste ze zo maar de straat heen en weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 11-08-2008 21:23:01 ]
pi_60743887
Saskia
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:23:36 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60743934
Gheghe! Voor je omvang was het dan wrs beter geweest als Saskia niet zo snel zonder zijwieltjes had leren fietsen!

Ik heb hier even gespiekt. Zo leuk om (als kleuterjuf) de verhalen te lezen 'van de andere kant'.
Fijn dat het Morris en Amber goed is bevallen, die eerste spannende dag.
En de mama's hebben het ook weer overleefd.
Lijkt me zóóóóó moeilijk...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:37:33 #118
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60744525
Ik vond het niet zo moeilijk . Freek was het zoooo zat thuis (had ook nogal een lange vakantie, werd in mei 4, ging eind aug pas naar school), en ik was er ook helemaal klaar mee. Heb het idd wel lang griezelig gevonden, met dat weglopen van 'm, en een sloot naast het plein .

Ik vind dit jaar het naar groep 3 gaan moeilijker, denk ik. Het grote plein, minder toezicht, is de nieuwe juf wel net zo lief als onze vertrouwde kleuterjuf (kan haast niet ), en kan ie zich een beetje staande houden tussen al die groten?
Heel spannend vind ik het.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60745001
Om eerlijk te zijn is het ook best moeilijk Moonah Zo'n kindje in een klas met allemaal vreemde kinderen en een vreemde juf. Waarschijnlijk denken wij er als ouders natuurlijk veel meer over na van te voren en ik vind dan ook dat Morris zich er, om in zijn eigen woorden te spreken, superstoer doorheen heeft geslagen.

Maar hoe is dat nou voor een juf, zo'n dag? Moet ook wel een beetje spannend zijn toch?
En ondanks dat ik het al wel wist voelde het toch een beetje gek dat de juf 'maar' 2 zinnen met je kan wisselen over hoe het gegaan is met je kind. Niet meer dan dat want er zitten er nog 18 die allemaal iets moeten.

Maar morgen wil hij iig weer graag gaan, alhoewel hij ook nog vroeg toen ik hem ophaalde: gaan we nu naar Italië
pi_60745118
leuk, die schoolverhalen

Damon is de laatste weken echt veranderd vind ik, kan dat in zo'n korte tijd?

Veel groter en (nog) wijzer en volwassener, echt bizar. Hij gaat volgende week naar groep 4 alweer (jammer dat de vakantie voorbij is, vind ik)

hoe gaat het met Freek trouwens?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 augustus 2008 @ 22:55:19 #121
13151 crew  Rewimo
pi_60747468
Saskia, knap hoor

Ik vond hier eindelijk de brief terug met de spulletjes die Christan mee moet nemen (die had ik iets te goed opgeborgen ). Ik heb alleen geen idee wat 4 schrijfschriften Nr.3 zijn, of 1 rekenschrift Nr. 28 Morgen de brief maar even meenemen naar een winkel waar ze schoolspullen verkopen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:01:36 #122
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60753878
Wow Swetsenegger, wat goed van Saskia! ik vind dat echt een mijlpaal, fietsen zonder zijwieltjes. Hartstikke stoer!
pi_60754600
Heerlijk he, dat ze dat kunnen ! Gefeliciteerd Saskia !!

Hier ook de eerste schooldag achter de rug, Timo bij de juffen van Merijn van vorig jaar...ben benieuwd, hij was gisteren behoorlijk boos omdat hij niet naar avi 8 mocht omdat de boeken te moelijk te begrijpen zijn... Tot hij zei dat ie Harry Potter ook snapt..Geloof dat juf m iet wat onderschat... effe in de smiezen houden

En merijn : eerst maar een goede tafel geregeld (hij zat nu aan een tafel en dan zaten zijn knieen dik tegen de onderkant van de tafel... Meerster had niet gerekend op 5 lange heren, hij heeft nu een tafel van groep 7...
Zijn vriendjes nog niet, er waren 2 te kort.. Verder vond ie het prachtig !
pi_60754601
gisteren waren we al een uurtje wezen kijken, maar vandaag moesten we dan toch echt naar school zonder mama of papa. Jayden was al wat opstandig en nerveus vanmorgen en alicia had er al twee huilbuien opzitten voor we op pad gingen naar school toe. (Danny was ook mee, want in je eentje twee kinderen op twee plekken krijgen moet ik me nog even aanleren )

Alciia werd tijdens het wachten op het belletje steeds nerveuzer en bleker, en eindelijk kwam de juf ze dan halen, de slinger die ze vormde bestond uit trillende kinderhandjes en een boel gespannen gezichtjes met hier en daar een traan. Jasen uit, tassen weg, pantoffels aan, dat ging nog allemaal verbazend goed, Juffie een hand geven ook nog, en tja dan moet je de klas in.. geen kring maar tafels, op iedere tafel stond een potje met schaar, een glas en een naambordje, tja en dan word het best lastig als je niet kunt lezen je plekkie te vinden. Wij als ouders bleven op de gang lijdend toekijken hoe de kinderen zaten te worstelen met de kaartjes en dat resulteerde toch wel in wat snikken aan weerszijden. Uiteindelijk heb ieder kindje natuurlijk zijn plekkie gevonden en waren ze al druk met elkaar bezig voordat de deur van de klas dicht was (gelukkig) Straks bij het ophalen mogen we na hun eerste resultaten kijken, ben benieuwd.

Jayden zat ondertussen al in de kring samen met danny om daar de dag te openen, ik was net op tijd om nog een kus te geven en om aantehoren dat hij het echt beter vond als ik ook zou blijven, juffie heb gelukkig direct daarop gereageerd dat dat niet kon want dan kon hij toch strakkies niet vertellen wat ze allemaal gedaan hadden want dan wist ik het al. Na het loswrikken van mijn armen en vingers dus aar gauw weggegaan. Hij had bij de dagopening al een aantal keren aangegeven wel weer mee naar huis te gaan tegen Danny dus we hebben gezorgd echt snel weg te zijn

(op de peuterspeelzaal is het hem een aantal keren gelukt te 'ontsnappen' en dat wilde we nu voorkomen door te zorgen dat we ook echt weg zijn en hij geen andere keus had dan te blijven)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:06:47 #125
13151 crew  Rewimo
pi_60755097
Wat naar dat ze er zo'n moeite mee hebben, knor. Hopelijk wennen ze snel hè. Alicia gaat nu naar groep 3 begrijp ik? Spannend hoor.

Christan de stoere bink hoefde ik vanmorgen al niet meer in de klas af te leveren Hij blijft nu 3x per week een half uurtje op de opvang na school. Rond half 4 kan ik hem oppikken. Afgelopen jaar heeft qltel hem steeds om 3 uur gehaald maar Christan vindt het gelukkig geen probleem om een half uurtje naar de opvang te gaan. Dat scheelt qltel een half uur heen en een half uur terug.
pi_60755135
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:50 schreef Luchtbel het volgende:
He wat sneu LadyS, hopelijk is ze gauw beter.

En fijn dat het goed ging bij jullie allemaal. Dat eerste dagje.
En Erodome, hoe oud is jouw zoon ook alweer ongeveer? Dat lijkt me ook gek om dan weer een aantal weken een groter kind wel in huis te hebben en vervolgens weer niet.

Jolie moet één middag in de week naar bso. De tweede week kan ik haar meteen niet zelf ophalen, mijn zus haalt haar dan. Ze wilde Jolie dan eigenlijk meteen om 13:15 uur uit school halen maar ik ben bang dat het dan te lang duurt voordat ze weer naar bso gaat. Het is altijd maar afwachten zulke dingen en kijken met werken en hoe het gaat wat er allemaal kan. Ik kan de eerste schooldag ook niet langer dan een kwartiertje blijven. Sneu vind ik ook maar het is niet anders....
Hij wordt 9 in september alweer, een hele vent wordt het al

Ik hoor sommige ouders zeggen dat ze het wel fijn vinden, weer wat rust in huis, maar ik vind er niks aan, het is zo gezellig met hem thuis, hij is ook nog zat weg door spelen e.d., maar ze spelen hier ook veel, het is een huis vol bedrijvigheid in de vakantie, veel volk over de vloer.
Ik kan daar echt van genieten.

Maar hij geniet, heeft al een mooi griezelboek te pakken die geshowt werd vanmorgen(met een knijpkamer met allemaal vingers, een skelettenkamer, erg leuk allemaal), een vriendje van hem is blijven zitten en zit nu naast hem, vorig jaar zaten ze niet in dezelfde klas, dus die zijn door het dolle heen, hij vindt de juf super.
Het gaat een mooi schooljaar worden als het even meezit zo te zien.

Maar voor mij blijft het wennen zo zonder die drukte in huis, moet weer even wennen aan mezelf vermaken ipv die kleine kletskous en een berg andere kinderen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:23:09 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_60755444
Liam vond het heerlijk de eerste schooldag
beetje vaag met juffen, want zijn echte juf heeft een zwaar ongeluk gehad en komt pas over een tijdje weer dus nu heeft ie 2 andere juffen voorlopig. wat ik wel raar vond is dat er gezegd was door de vorige juf dat Liam bij haar in de klas zou blijven en dat is dus niet zo. heel vreemd. Liam moest daar ook even aan wennen, maar ik bracht hem vanmorgen en hij vind het toch wel goed zo.
stormy waters...
sailin'
pi_60767108
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Wat naar dat ze er zo'n moeite mee hebben, knor. Hopelijk wennen ze snel hè. Alicia gaat nu naar groep 3 begrijp ik? Spannend hoor.
ze gaat inderdaad nu naar groep 3(klas 1).

Grootste klacht van haar toen we haar op hebben gehaald: we hebben maar heel weinig mogen spelen verder hadden ze een bepaald strepen patroon moeten nadoen op het bord (wat we als ouders mochten bewonderen, en uiteraard haar tafeltje van dichtbij bekijken en het poppenhuis waar ze graag mee speelt en de zandbak en zo ratelde ze door dus volgens mij vond ze het best leuk. Jayden heb nog niet veel verteld aan ons, direct uit de klas vroeg hij naar alicia en of hij thuis zijn boterham verder mocht opeten, is toen naar alicia gegaan verteld wat hij allemaal gedaan had (buiten spelen in de regen, binnen spelen en opruimen) en eenmaal in de auto hoopte ik het verhaal te horen wat ie gedaan had ipv op een afstandje 'afluisteren' tussen zus en broer maar was het enige wat ie nog wilde vragen of ie mocht slapen.... en dat heeft ie dus maar gedaan

[ Bericht 0% gewijzigd door knorretje op 12-08-2008 17:12:21 ]
pi_60818725
Oei Knorretje dat lijkt me ook moeilijk. Dat je via Alicia moet horen hoe Jayden het heeft gehad op school.

Hier een jarig Jetje. En ik moet zeggen dat ze het heel goed gedaan heeft met aftellen. Maandag vertelde ze nog dat ze er niet teveel aan ging denken omdat het dan te spannend zou zijn. En gisteren wist ze uit te leggen waarom we de slingers op moesten hangen. Niet voor haar, maar zodat iedereen kon zien dat ze jarig is.

Vanochtend heeft ze het cadeautje van ons gehad en later van de oppas. Nu is het afwachten op de komst van opa en tegen elf uur d'r vriendinnetjes van school. Het weer werkt tot nu toe mee.... we gaan picknicken!!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 augustus 2008 @ 09:34:57 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60818753
Gefeliciteerd Chacama
geniet van de dag en ook die grote meid van je

en knor, heeft hij gister wel verteld hoe het was geweest?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2008 @ 09:36:18 #131
13151 crew  Rewimo
pi_60818784
Gefeliciteerd, chacama En veel plezier met de picknick, 't is lekker zonnig hier
pi_60819806
alicia vertelde destijds ook niks en juffie heeft toen verteld/uitgelegd dat dat heel normaal is dat ze niks vertellen. beginnende kinderen op de kleuterschool kunnen het nog niet loskoppelen van thuis en zijn de situatie van vertellen helemaal niet gewend. Voor hun is het tevens 'heel normaal' wat ze gedaan hebben en gaan ervan uit dat je ergens (gezien het feit dat ze dat gewend zijn) daar zelf ook deel vanuit hebt gemaakt. Komt ook door de vragen die je als ouder stelt begreep ik, vragen als: ging het goed ? was het leuk ? zijn vragen waar ze niks mee kunnen, ga je vragen of ze buiten gespeeld hebben of dat ie getekend heeft, met de blokken gebouwd etc etc geef je al aan dat je enige kennis hebt van hun dagritme (ondanks dat je als ouder alleen maar gokt en hoopt op verhalen vertel je eigenlijk precies wat ze gedaan hebben etc etc)

dus ik wsacht af en hoor vanzelf wel wat, bij alicia had ik het daar moeilijker mee, je bent nieuwsgiereiger en je bent nog helemaal nieuw als ouder daarin. Nu bij jayden weet ik dat het wel goed komt en dat hij ooit wel eens wat te vertellen heeft.

Gisteren ging goed bij beiden, jayden klampt zich nog wel vast bij het afscheid, alicia heeft het woordje IK leren schrijven. Vandaag dag 3 en ik had alicia beloofd dat het iedere dag iets minder spannend zou worden en dat ze volgende week zelf niet meer zou weten waarom dag 1 nou zo eng was, vanmorgen kwam ze me vertellen dat ik gelijk had en dat het helemaal niet eng is om naar de eerste klas te gaan
pi_60820152
Zo..oudste mag morgen een skeletfoto gaan laten maken om vast te stellen of hij vervroegd in de puberteit aan het raken is. Pas vroeg ik al over een zweetlucht, maar daar bleef het niet bij. Plots puistjes rond zijn neus, en een explosie van haar! het lijkt wel een yeti
Nu maar afwachten..volgende week heb ik een afspraak staan bij de kinderarts voor de uitslag
Saartje
  Jubileum moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 10:49:11 #134
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60820181
Wat is het risico van een vervroegde puberteit Maneki?

Wat lief die uitleg Knor, die ga ik onthouden
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60820256
Het risico is dat hij te vroeg z`n groeispurt maakt, en daardoor te klein blijft. Ik zou graag zien dat hij langer dan 1.70 wordt..daaronder is toch vrij kort voor mannen.
Saartje
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2008 @ 10:56:00 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60820342
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het risico is dat hij te vroeg z`n groeispurt maakt, en daardoor te klein blijft. Ik zou graag zien dat hij langer dan 1.70 wordt..daaronder is toch vrij kort voor mannen.
zo lang wordt luca volgens de kinderarts
  Jubileum moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 10:59:16 #137
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60820412
Aha nu snap ik het, vandaar die skeletfoto natuurlijk. Jeutje.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60820442
jee..zijn de mensen in jullie familie over het algemeen van die lengte? of is hij dan een uitzondering?

In onze familie ben ik de uitzondering..iedereen is formaat lantaarnpaal
Saartje
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2008 @ 11:03:05 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60820509
dat is zijn italiaanse kant vrees ik.
ik ben 1.67, pa is ook zoiets en opa (van pa zijn kant) haalt net 1,55 ofzo

maar ach, ik hou goede moed.
hij zit nu op 1,34 m.
ik let wel heel scherp op voldoende voedingsstoffen en vitamines. misschien scheelt dat.
feit is wel dat bijna al zijn vriendjes minimaal 10 cm groter zijn.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:04:58 #140
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60820555
Ik gebruik de tip van Rewimo nog geregeld.
Want ik krijg er hier ook niks uit over wat ze gedaan hebben. "Weet ik niet meer."

En als ik dan iets compleet idioots vraag dan komt het vaak wel los..
"hebben jullie op de kop gestaan en rondjes op je handen gelopen?"
"HUH? Neeeeeee! We hebben eerst in de kring gezeten en, daarna werkjes gemaakt, toen gespeeld en toen opgeruimd.... enz. enz.."
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_60820577
1,55 is echt wel kort! 1,70 op zich is nog wel een acceptabele lengte vind ik..daaronder wordt het wat aan de krappe kant en dan nóg..bij sommige mensen valt het niet eens op dat ze kort zijn..die tonen gewoon lang
Enniehow..als er eerst een lengte van zeker wel 1m80 wordt voorspeld..en daarna blijkt hij dat misschien wel bij lange na niet te halen, dan is het verschil zo groot.
Saartje
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:07:22 #142
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60820610
En wat als het er naar uit ziet dat hij wel zo klein blijft?
Laten jullie het dan zo of is er een mogelijkheid tot groeihormonen ofzo?
Maxi, Midi & Mini
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2008 @ 11:07:58 #143
13151 crew  Rewimo
pi_60820625
Er is toch een formule voor hoe lang kinderen ongeveer worden? Iets met de lengte van beide ouders en er dan nog wat bijtellen voor een jongen of zo...

* Rewimo zoeken gaat
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:08:57 #144
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60820656
Deze formule?
Streeflengte
Maxi, Midi & Mini
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2008 @ 11:09:06 #145
13151 crew  Rewimo
pi_60820662
Ah, hier heb je hem:

Voor jongens:
(lengte vader + lengte moeder) x 1,08, gedeeld door 2

Voor meisjes:
(lengte vader x 0,923) + lengte moeder, gedeeld door 2
pi_60820703
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:07 schreef Noli. het volgende:
En wat als het er naar uit ziet dat hij wel zo klein blijft?
Laten jullie het dan zo of is er een mogelijkheid tot groeihormonen ofzo?
Dat hangt er wmb van af wat de uiteindelijke lengte dan zal gaan worden. Ik hoef hem echt niet koste wat kost naar de 1m80 te hebben..die hormonen zal ook niet geweldig gezond zijn. Dan moeten we denk ik een afweging gaan maken tussen het voordeel van meer lengte, en het nadeel van hormonen toedienen.
Saartje
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:12:22 #147
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60820737
Oi, met die van Rewimo wordt W i l y a n 1,99 en H a n n e 1,77 (één cm langer dan ik )
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2008 @ 11:12:47 #148
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60820753
op die manier kom ik voor luca op 1,79.
die andere lengte is vastgesteld aan de hand van een röntgenfoto van zijn hand.
dat is gedaan toen hij 1 was.
zou zoiets nog veranderen in de loop van de jaren?
pi_60820771
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
meisjes groeien nog maar maximaal 5 centimeter na het beginnen van hun menstruatie.
Jongens groeien volgens mij gewoon door na het beginnen van hun puberteit en hoeven volgens mij niet perse een groeispurt te krijgen. Onze zoons zijn geleidelijk aan doorgegroeid, zonder groeispurt tot 2.00meter en 2.04.
Onze dochter is laat in de puberteit gekomen en inderdaad niet veel meer gegroeid na haar menstruatiestart.
Mij is het toendertijd uitgelegd als: Bij meisjes zetten de groeihormonen zich om in geslachtshormonen en bij jongens ontwikkelen de geslachtshormonen zich naast de groeihormonen.
pi_60820813
Oh echt? Dat is anders dan hoe ik het begrepen had, maar dat zou op zich wel mooi zijn!
Ik zal het volgende week ook nog eens goed navragen aan de kinderarts allemaal
Saartje
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:16:04 #151
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60820847
W i l y a n wordt volgens die site
quote:
De streeflengte voor deze jongen is 195.5cm.
Een eindlengte van 9 centimeter boven of onder de streeflengte is normaal.
en H a n n e
quote:
De streeflengte voor dit meisje is 182.5cm.
Een eindlengte van 9 centimeter boven of onder de streeflengte is normaal.
Maxi, Midi & Mini
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2008 @ 11:17:26 #152
13151 crew  Rewimo
pi_60820886
Christan wordt volgens die formule ongeveer 1,91. Dat is ietsje langer dan qltel is. Kijk ik niet van op, hij is altijd al lang geweest voor zijn leeftijd.
pi_60821022
als ik die formule toepas krijgen de kinderen een normale lengte, volg ik de groeicurves online, wat ergens misschien wat realistischer is aangezien ze altijd klein zijn geweest, worden ze niet zo lang (eerder klein tussen de 155 en 160)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2008 @ 11:31:33 #154
13151 crew  Rewimo
pi_60821253
Tja, het is maar een schatting. Ik denk dat je ook al een heel eind komt als je kijkt naar de bouw van je kind (lijkt ie op papa of mama) en tenzij het lengteverschil tussen papa en mama heel groot is, zal je kind wel bij een van de ouders in de buurt uitkomen qua lengte.
  Jubileum moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 12:30:07 #155
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60822664
Als ik de streeflengte voor Eva invul wordt ze 1.77m maar als ik kijk volgens groeicurves wordt ze ergens tussen de 1.55 en de 1.60m wat mij realistischer lijkt omdat ze zo achterblijft in groei.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:48:46 #156
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_60824799
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:12 schreef lady-wrb het volgende:
op die manier kom ik voor luca op 1,79.
die andere lengte is vastgesteld aan de hand van een röntgenfoto van zijn hand.
dat is gedaan toen hij 1 was.
zou zoiets nog veranderen in de loop van de jaren?
In mijn geval klopte het niet, zou naar schatting röntgen 1.76 worden ben alleen blijven hangen op 1.68.
pi_60825000
Die formule kende ik nog niet.

Maar dan worden mijn beide kinderen dus 1,96

jeutje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2008 @ 13:59:33 #158
13151 crew  Rewimo
pi_60825069
Al dat groeien ook Spijkerbroeken die een paar maanden geleden prima zaten geven nu alweer hoog water
pi_60825648
ja, ken ik

en in de breedte zijn ze dan veel te groot (bij Damon dan want hij is 1.36 en weegt 24 kilo)

Ik kocht altijd de broeken bij H&M met elastiek in de band. Maar die gaan maar tot 128. Probleem dus...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2008 @ 14:40:39 #160
13151 crew  Rewimo
pi_60826062
Zelfde probleem hier. Gelukkig vind je hier wel vrij veel broeken met elastiek (tip: laatst een stel goede spijkerbroeken bij de Action gekocht met knoopsgatenelastiek erin).

Niet dat Christan nou echt mager is (rond de 30 kilo), maar qua broekmaat loopt hij achter bij zijn shirtmaat, 't zakt allemaal van zijn billen Maar dan zit je dus weer met de lengte ja.
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2008 @ 15:33:27 #161
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60827382
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:23 schreef lily het volgende:
ja, ken ik

en in de breedte zijn ze dan veel te groot (bij Damon dan want hij is 1.36 en weegt 24 kilo)

Ik kocht altijd de broeken bij H&M met elastiek in de band. Maar die gaan maar tot 128. Probleem dus...
hema en coolcat of cars af geprobeerd?
pi_60827614
nee, nog niet

Ik ben niet zo'n HEMA fan (maar ik ga zeker kijken)

en coolcat dus..

bedankt voor de tip (want hij heeft echt dat elastiek nodig en ik ben zelf niet handig)

@ Rewimo: hmm, Action.. is dat wel een beetje leuk model dan
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2008 @ 15:45:06 #163
7074 moussy
kuttekop
pi_60827673
wibra, zeeman, wibra valt smal en bij beide hebben ze ook broeken met knoopsgatenelastiek. Dat zijn bij ons de snelle broeken voor er bij... de ik-loop-in-de-stad-en-laat-mn-milkshake-op-mn-schoot-vallen-broeken
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:47:08 #164
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60827724
Jolie is vandaag voor het eerst naar school geweest. Ze had zin om te gaan en was blij met d'r spulletjes en d'r klas met veel meisjes. Maar tranen bij het afscheid. Toch behoorlijk naar, vond ik het.
Maaaar bij het ophalen was ze vrolijk en opgelucht. De juf vond d'r lief en zelfstandig. Zei dat ze vond dat ze al van alles was gaan spelen en ook zomaar zelf naar de wc was gegaan en geen hulp nodig had met jas en schoenen voor het buitenspelen. Goed gegaan dus. Morgen weer.
Ze vond zelf ook dat het goed was gegaan en dat het leuk was en vertelde wat ze allemaal gedaan had. Tekenen, met een meisje en een pop gespeeld, gegeten, buiten gespeeld, verjaardag gevierd. Gelukkig vertelt Jolie wel altijd van alles. Komt volgens mij ook doordat het een eind fietsen is en doordat we elkaar natuurlijk wel vaker niet zo veel zien. Volgens mij is het ook echt fijn dat we drie vrije middagen hebben voortaan. Ze is nu ook lekker buiten met een buurmeisje, dus dat is echt allemaal fijn voor haar.

Jolie op haar eerste schooldag

pi_60828060
Ik heb echt een zwak voor Joliefje Gelukkig dat ze het naar haar zin heeft gehad vandaag..tis best best wat zo`n eerste schooldag
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2008 @ 16:17:02 #166
13151 crew  Rewimo
pi_60828395
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:43 schreef lily het volgende:

@ Rewimo: hmm, Action.. is dat wel een beetje leuk model dan
Ik vind ze er prima uitzien Gewone rechte pijpen en beetje donkere stof. Niks mis mee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 augustus 2008 @ 16:18:03 #167
13151 crew  Rewimo
pi_60828409
Ze ziet er blij uit, Luchtbel
pi_60828878
Deze dag zit er dus op LB Fijn dat het zo goed ging

De juffrouw van Morris vertelde vandaag dat ze het zo goed vond gaan. Dat hij zo makkelijk meedeed met alles. Dat geeft een fijn gevoel
pi_60828941
Hier ook het probleem dat als de broeken net een beetje lekker gaan zitten ze hoog water hebben.
Ik heb ze ook met elastiek erin, maar op de een of andere manier zit dat toch niet zo lekker.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2008 @ 16:48:41 #170
7074 moussy
kuttekop
pi_60828997
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:46 schreef easy-going het volgende:
Hier ook het probleem dat als de broeken net een beetje lekker gaan zitten ze hoog water hebben.
Ik heb ze ook met elastiek erin, maar op de een of andere manier zit dat toch niet zo lekker.
Cas heeft altijd last van die knoopjes.
pi_60833485
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:48 schreef moussy het volgende:

[..]

Cas heeft altijd last van die knoopjes.
Timo ook : ik naai dus nu gewoon een stuk elastiek in zijn broeken.
Moet ook wel, hij is toe aan broeken 134/140 (eerder de laatste momenteel) maar die zakken hem zo van zijn bips...die past nog in maatje 104/1110

Als ik Merijn en Timo bereken kom ik uit op 192.5 voor beide... voor Timo zal het aardig kloppen maar Merijns berekende lengte is 202-208 (choolarts juni 08) Kan ook wel kloppen denk ik, hij is nu bijna 148 cm Zeg maar ff niks over broeken ( )
pi_60837871
Ik vind die berekeningen maar onzin, maar dat komt misschien ook wel omdat ik langer ben dan mijn 2 broers (en we komen toch echt uit dezelfde ouders ) dan moet dan helemaal niet kunnen. (ok, het is maar 1 cm ofzo) en ook die marge van 9cm, ja duh, zo kan ik ook schatten.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:29:17 #173
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60838229
Hier ook hoor. Mijn broer is niet bovengemiddeld lang, ik ben voor een vrouw wel behoorlijk aan de maat.
Voor zover ik weet toch ook dezelfde ouders .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60839742
Hier komt er 180 cm uit.. en Myrthe is nu 112 cm, pas weer eens opgemeten.
Fijn dat het goed gaat met alle nieuwe kleuters!
Hier komen ook wel wat verhalen los gelukkig, ze vertelt de verhalen na die de juf heeft voorgelezen, dat ze een zonnebloem geschilderd en geplakt heeft vandaag, dat het vandaag de groene dag was, enz. Alleen niet meteen, ze heeft wat tijd nodig anders 'weet ze het niet meer' ofwel heeft ze gewoon geen zin om erover te praten. Én ze wil heel graag op school overblijven, vraagt ze nu elke dag om.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:00:23 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60848709
Dat van die broeken is hier ook een probleem. Nu draagt oudste de broeken van Hennes met een riem. Dan blijft er alleen zo ontzettend veel stof achter over

Cars broeken schijnen smal te vallen. Maar ik weet niet wat het verder voor model is dan. Heb ook wel eens van die goedkope broeken gehad van Bentex ofzo. Werkelijk geen porem.
Hier hangen de heren allemaal bovenin de curve. Volgens de formule worden ze 1.97 ( )
Alleen middelste zit nu al, of nog steeds, op de twee meter plus lijn. Daar denk ik dan maar even niet te lang over na...

[ Bericht 5% gewijzigd door debuurvrouw op 15-08-2008 16:43:03 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:03:30 #176
13151 crew  Rewimo
pi_60848794
Ik zie dat echt zo voor me over een jaar of 10, een OUD-meet met allemaal hele lange kinderen en kleine mama's
pi_60848811
Broeken van V&D vallen wel een stuk smaller dan die van de H&M. Die kunnen gewoon netjes met een riem om zonder dat er zo`n capuchon aan de achterkant komt te hangen.
Saartje
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:10:14 #178
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60848944
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie dat echt zo voor me over een jaar of 10, een OUD-meet met allemaal hele lange kinderen en kleine mama's
nou, ik ook. En dan ben ik met mijn 1.80 niet eens héél klein. Maar die knullen spugen op mijn kruin straks
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:41:21 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_60849760
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:03 schreef Rewimo het volgende:
René scheelt niet zo heel veel meer met mij, maar dat kan al snel met mijn 1.54
pi_60858311
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:41 schreef moussy het volgende:

[..]

René scheelt niet zo heel veel meer met mij, maar dat kan al snel met mijn 1.54
oeps dan kijk merijn je dus bijna in de ogen
Als ik het goed berekend heb, is merijn mij over 2-2,5 jaar voorbij in lengte (ben 169, hij groeit tussen de 12 en 15 cm per jaar )
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:38:07 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60866224
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:18 schreef Rewimo het volgende:
Ze ziet er blij uit, Luchtbel
En vandaag kwam ze helemaal niet blij de klas uit
'Ik kan niks en ik ben te klein. Mag ik morgen bij jou blijven?'

Niet leuk. Ondanks dat de juf zei dat ze ook echt wel plezier gehad heeft en dat ik heus wel weet dat het maandag allemaal weer anders kan zijn. Gewoon echt niet leuk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:41:19 #182
13151 crew  Rewimo
pi_60866321
Ze mag nu weer twee dagen bij jou blijven School is vreselijk vermoeiend voor die ukken, dat zal ook wel meespelen.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:45:20 #184
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60866441
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:38 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Niet leuk. Ondanks dat de juf zei dat ze ook echt wel plezier gehad heeft en dat ik heus wel weet dat het maandag allemaal weer anders kan zijn. Gewoon echt niet leuk.
Och, de tranen springen me in de ogen. Jolie kan zoveel juist, ze is zo'n knap kind. Ik begrijp dat je dat echt rottig vindt. Natuurlijk betekent het niet dat het echt rottig ís, maar zoals je zelf zegt: "Het is wel Jolie."
Ik duim dat het snel (nog) veel fijner voor d'r voelt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:45:25 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_60866445
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:38 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

ow joh, als je eens wist hoe vaak Liam uit school komt met "het is niet leuk en ik wordt gepest en en en..." ik heb ook het idee dat ze (of sommige dan) zich even moeten afreageren na school. het is vermoeiend in het begin allemaal.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:48:19 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60866518
Ja. Ik heb echt heel kalm gereageerd. Maar echt, het sloeg in als een bom. Heel stom ook maar het voelt gewoon automatisch zo. En daarna waren we bij de huisarts voor mij maar hij wilde met Jolie nog even de ogentest proberen. In de hoop dat hij haar een test bij de oogarts kon besparen. Maar het lukte d'r niet en ze moest weer zo huilen. 'Ik weet de antwoorden niet, mama.'

Thuis hebben we er nog wel een draai aan kunnen geven maar ze ging wel weer verdrietig naar bed. En dat vind ik wel echt vervelend.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:50:11 #187
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_60866567
Ik weet het Belana en ook dat ze vaak eerst het negatieve benoemen. Ik trek verder ook geen conclusies. Behalve dan dat ik dit een echte rotdag vind.
  † In Memoriam † vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:10:12 #188
7074 moussy
kuttekop
pi_60867048
Oef dat is ook echt heel naar LB... Het is dat Cas zijn verjaardag vandaag ook op school vierde, anders was hij ook boos thuis gekomen. Cas wil nog geen sokken aan en een jongetje had gezegd dat ie stink zweetpootjes had en daar was hij wel verdrietig om.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:29:44 #189
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_60867538
Dan breekt echt ff je hart

Zoë is vandaag echt ingekakt, ze lag om kwart over 7 in bed en reken maar dat dat heel vroeg is. Wij waren in de veronderstelling dat ze boven aan het spelen was Hebben haar helemaal niet naar bed gebracht, geen verhaaltje niets de mop
  † In Memoriam † vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:53:02 #190
7074 moussy
kuttekop
pi_60868029
Ach gus.. Cas viel om 21:15 in zn piratenpak in slaap op de bank Helemaal af.. maar wel 5 nu!

Op school was het ook zo leuk. Wij mochten er bij zijn, maar ook René Cas en ik haalde René op uit de klas en toen gingen ze zingen Cas vond het maar zo zo.. van hem hoeft dat niet, wat hij later ook zei Daarna kwam de muts/hoed/kroon/dinges met liedje weer erg leuk trouwens, ik kende de liedjes niet eens Wat ik ook héél erg leuk vond was dat de juf één voor één de kaarsjes aan stak en bij ieder kaarsje wat vertelde of vroeg aan Cas. Toen alles achter de rug was, Cas vond het behoorlijk spannend zo in de belangstelling staan mocht hij een kadootje uitkiezen Hij koos een bloem met een drukknopje aan de onderkant, die je dan kan laten bewegen door het knopje in te drukken. Daarna mocht hij eindelijk zijn cake-ijsjes trakteren nadat hij gezegd had dat ze wel mochten stoppen met zingen

Eenmaal thuis kwam de eerste ronde visite, morgen meer en meneer viel helemaal afgeknoedeld in slaap Hij was echt met zijn hele lijf jarig en vond al zijn kadootjes even mooi
pi_60869061
Nog gefeliciteerd met Cas!

Wat een vervelend besluit van de dag/week zo, LB! Heeft ze dan een lange dag gehad? En weet je ook wát ze allemaal niet kan?
Myrthe heeft deze week ineens weer wat middagen geslapen, dus nu ze naar school gaat is het 's middags extreem rustig hier in huis. In haar wakkere tijd maakt ze dat wel weer ruimschoots goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:04:25 #192
13151 crew  Rewimo
pi_60871843
Zoe

Cas, wat klinkt dat allemaal leuk! Gefeliciteerd!

Christan moet in de derde klas verplicht aan elkaar schrijven. Eindelijk kunnen we lezen wat hij opschrijft
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:23:51 #193
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60872487
Dat klinkt als een superverjaardag! Nog gefeliciteerd Cas!
  Jubileum moderator zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:34:09 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60874442
Wat een leuke verjaardag Cas

LB het is heel herkenbaar hoor, Iris is hier de 1e weken dagelijks boos geweest omdat ze nog niet had leren lezen en schrijven. Iris was afgelopen donderdag bij een vriendinnetje lunchen en ik zag haar weer toen ik Bram na de lunch in de klas bracht. Het was hartstikke leuk geweest bij het vriendinnetje maar toen ze mij zag storte ze in elkaar en kon alleen nog maar huilen. Doodmoe was ze, en na een tijdje te hebben gepraat zagen juf en ik allebei wel in dat we haar niet konden troosten, ze moest gewoon een dutje doen. Ik heb haar lekker mee naar huis genomen en we hebben heerlijk op de bank gelegen samen.
Zo fijn als dat nog kan, als ze eenmaal 5 is zal dat erg moeilijk worden....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:23:14 #195
7074 moussy
kuttekop
pi_60877097
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 12:34 schreef Lois het volgende:
Wat een leuke verjaardag Cas

LB het is heel herkenbaar hoor, Iris is hier de 1e weken dagelijks boos geweest omdat ze nog niet had leren lezen en schrijven. Iris was afgelopen donderdag bij een vriendinnetje lunchen en ik zag haar weer toen ik Bram na de lunch in de klas bracht. Het was hartstikke leuk geweest bij het vriendinnetje maar toen ze mij zag storte ze in elkaar en kon alleen nog maar huilen. Doodmoe was ze, en na een tijdje te hebben gepraat zagen juf en ik allebei wel in dat we haar niet konden troosten, ze moest gewoon een dutje doen. Ik heb haar lekker mee naar huis genomen en we hebben heerlijk op de bank gelegen samen.
Zo fijn als dat nog kan, als ze eenmaal 5 is zal dat erg moeilijk worden....
Welnee, ze schrijven dat weg onder doktersbezoek, ziek of wat dan ook, niet druk om maken, als het kind op is en zo verschrikkelijk verdrietig van vermoeidheid kan ik me niet voorstellen dat ze er echt moeilijk om doen.

Vanmiddag deel 2 van de verjaardag 11 man + wij 4 en dan morgen nog een staartje.. Wel gezellig, maar ik ben 's avonds deud. Gister zaten we met zn 11-en aan tafel, ik moet maar verhuizen of het huis van de buren er bij kopen voor de verjaardagen
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:33:21 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60877349
LB Zo moeilijk als je kindje boos en verdrietig van school afkomt. Fleur heeft het in het begin ook gehad. Moe en teleurgesteld dat iets niet lukte of de anderen kindjes 'raar' deden. Dan wil je ze alleen maar bij je nemen en zeggen dat ze niet meer hoeft te gaan, maar dat doe je niet. En nu een jaar later telt ze af.... wanneer mag ik weer naar school en lijken al die 'slechte' momenten te zijn verdwenen.

Cas wat heb jij een leuke verjaardag gehad. voor jou

Als ze vijf zijn en nog toe zijn aan rust, dan zijn de juffen/meesters echt niet te beroerd om mee te werken aan die rust(mid)dag. Ze hebben liever gezellige en meewerkende kindjes in de klas dan vermoeide kindjes.

Rewino, fijn dat jij nu wel kunt lezen wat Christan schrijft.

Nog 2 dagen en dan mogen we naar school en dinsdag tracteren....
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:40:07 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60877494
Dat klinkt als een Geweldige verjaardag voor Cas!! Nog gefeliciteerd.

En Jolie... Het raakt je zo enorm als je kinderen het niet naar hun zin hebben of verdrietig zijn. Bram wilde ook niet meer naar school. Ik ben anders dan de andere kinderen mama, ik wil niet meer.
Oi, wat bedoel je? De kinderen snappen me niet en pesten me. Tja. zo je hart in. Maar toch maar gaan. En dan heeft ie toch veel plezier en baalt ie als ie vrijdags vrij is. Heel raar.

Nog even over die broeken..... Hennes verkoopt nu X-generous broeken. Extra breedtemaat. Er zijn dus serieus kinderen die niet in de broeken passen in de breedte... Dat had ik me nooit gerealiseerd. Bij mij staat Hennes te boek als ruim.
pi_60887304
Gisteren is er hier in de buurt een 8-jarige jongetje uit een boom gevallen...6 meter naar beneden...dood
Trauma helicopter en 2 ambu's + motor ambu, maar hij is later in het ziekenhuis overleden.
Vreselijk zo iets....je kind buiten laten spelen en het dan zo verliezen...
Onze mannen klimmen ook in bomen, ik moet er niet aan denken dat dit bij ons ook had kunnen gebeuren.
Ze waren flink onder de indruk en durven niet meer in de boom te klimmen.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:36:41 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60887445
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:30 schreef Stout het volgende:
Gisteren is er hier in de buurt een 8-jarige jongetje uit een boom gevallen...6 meter naar beneden...dood
Trauma helicopter en 2 ambu's + motor ambu, maar hij is later in het ziekenhuis overleden.
Vreselijk zo iets....je kind buiten laten spelen en het dan zo verliezen...
Onze mannen klimmen ook in bomen, ik moet er niet aan denken dat dit bij ons ook had kunnen gebeuren.
Ze waren flink onder de indruk en durven niet meer in de boom te klimmen.
Ik las er iets over net..... Wát verschrikkelijk.
En wat moet je? ze verbieden in bomen te klimmen? Ik word altijd zo onzeker van dit soort gebeurtenissen.
Maar voor die ouders. Wat een verschrikking. Heb er geen woorden voor......
pi_60887478
Verbieden kun je het niet ....ik hoop alleen maar dat het goed gaat !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')