abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:07:02 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_60497412
Dit is het grappigste campagne filmpje dat ik tot nu toe heb gezien. Iemand nog leukere gevonden?

http://sendables.jibjab.com/view/usXw4wqugRtT5AUv
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_60497567
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:07 schreef darktower het volgende:
Dit is het grappigste campagne filmpje dat ik tot nu toe heb gezien. Iemand nog leukere gevonden?

Wow geniaal
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_60497646
quote:

Hilarisch

Ik ga eind oktober ook richting Amerika om verslag te doen van de verkiezingen, kan niet wachten
// Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:42:56 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60498153
quote:

Geniaal
Carpe Libertatem
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:08:33 #5
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_60500538
tvptje.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:01:58 #7
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_60501420
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:17 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Hilarisch

Ik ga eind oktober ook richting Amerika om verslag te doen van de verkiezingen, kan niet wachten
Verslag te doen voor wat?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_60503771
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 08:03:08 #9
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60504620
Nog meer bewijs dat McCain niet de enige flip-floppende kandidaat is:

Obama Shifts, Says He May Back Offshore Drilling

http://www.huffingtonpost(...)-emerg_n_116450.html

Ben uiteraard voor, maar vraag me alleen af of dit in de komende 4 jaar verwezenlijkt kan worden. Meer holle verkiezingsretoriek?
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:39:56 #10
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60505519
quote:

Ik vind hem niet zo sterk als de vroegere JibJabs eigenlijk...
pi_60509492
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 00:01 schreef darktower het volgende:

[..]

Verslag te doen voor wat?
Vanuit de School voor Journalistiek in Utrecht gaat er een groep studenten heen. We maken sowieso elke dag een krant die in Utrecht uitgegeven wordt, en we zijn nu nog bezig om andere media te benaderen om de verhalen ook te publiceren.

Dus als iemand nog leuke connecties heeft in Amerika voor een interessant interview, graag!
// Last.fm
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:36:18 #12
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_60509906
Ah, zit je in die groep. Ik ben onlangs benaderd door Gie Meeuwis daarover. Die moet je dan wel kennen neem ik aan?

En waar ga je precies heen? Welke steden/staten? Ik raad je aan om niet hierheen te komen (DC), of NY, want je moet echt zorgen dat je in een swingstate zit. Daar gebeurt het dan. Wij gaan zelf de laatste week voor de verkiezingen waarschijnlijk ook weg hier op het hoofdkantoor, en worden dan verspreid over het land ingezet bij field offices. Maar hoe of wat weet ik nog niet precies. Nog drie maanden te gaan..
pi_60510172
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:36 schreef darktower het volgende:
Ah, zit je in die groep. Ik ben onlangs benaderd door Gie Meeuwis daarover. Die moet je dan wel kennen neem ik aan?

En waar ga je precies heen? Welke steden/staten? Ik raad je aan om niet hierheen te komen (DC), of NY, want je moet echt zorgen dat je in een swingstate zit. Daar gebeurt het dan. Wij gaan zelf de laatste week voor de verkiezingen waarschijnlijk ook weg hier op het hoofdkantoor, en worden dan verspreid over het land ingezet bij field offices. Maar hoe of wat weet ik nog niet precies. Nog drie maanden te gaan..
Nee, die ken ik niet. Twee andere leraren nemen het initiatief.

Het idee is volgens mij, de details weet ik nog niet, om toch wel een paar dagen naar NY te gaan, en dan in de week van de verkiezingen naar DC. Maar er zijn vast wel mogelijkheden om voor verhalen naar andere staten te gaan, maar dat moet ik nog even overleggen.

Misschien is het wel leuk om elkaar daar nog te ontmoeten, als je natuurlijk tijd hebt!
// Last.fm
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:55:42 #14
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60511306
http://www.dailymotion.com/video/x6bc9e_obamaone1

Net wanneer je denkt dat McCain niet nog meer irrelevante kinderachtige reclamespots kan maken, is dit alweer de 4de in twee weken.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 18:11:06 #15
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_60512544
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:51 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Nee, die ken ik niet. Twee andere leraren nemen het initiatief.

Het idee is volgens mij, de details weet ik nog niet, om toch wel een paar dagen naar NY te gaan, en dan in de week van de verkiezingen naar DC. Maar er zijn vast wel mogelijkheden om voor verhalen naar andere staten te gaan, maar dat moet ik nog even overleggen.

Misschien is het wel leuk om elkaar daar nog te ontmoeten, als je natuurlijk tijd hebt!
Als jullie naar DC komen, dan moet je dat even op tijd laten weten, misschien kan ik een rondleiding bij de DNC voor jullie regelen (maar dat ligt ook wel aan het aantal mensen en aan hoe druk het is). Maar eerlijk gezegd rad ik het HEEL sterk af om naar NY of DC te komen. Dat is met het oog op de verkiezingen werkelijk volstrekt zinloos. In NY wordt geen campagne gevoerd, want die staat gaat toch wel naar Obama, en in DC is het al helemaal nutteloos, want daar haalt Obama waarschijnlijk meer dan 90% van de stemmen. Dit is een Democratisch bolwerk.

Er zijn wel swing states in de buurt, ga daar dan heen bijv. Daar heb je echt 100 keer meer aan, want daar gebeurt dan echt heel erg veel. Duizenden vrijwilligers die dag in dag uit op pad zijn die je op kunt zoeken... Voor- en tegenstanders van de kandidaten interviewen, etc. En de kans dat McCain of Obama in een swingstate langs komen in die tijd is ook veel groter natuurlijk.
pi_60515200
Damn, Pim, ik ben jaloers op je man. Ik ga ook een Journalistieke opleiding doen (begin in september met een Master in Leiden) maar zoiets maakt geen deel uit van ons curriculum
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:45:58 #17
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60515447
Hmm, ik lees nu net de achtergrond van een artikel in de WSJ, of Obama niet te dun zou zijn om president te worden. Het blijkt dat ze 2 weken van tevoren een topic is gestart op een discussieforum, en de enige cynische(?) post gebruikt heeft als citaat en onderbouwing dat dit leeft, tezamen met directe citaten uit McCains' campagneteam.

Voor het hele verhaal: http://www.sadlyno.com/archives/10322.html
Géén kloon van tvlxd!
pi_60515496
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:45 schreef Montov het volgende:
Hmm, ik lees nu net de achtergrond van een artikel in de WSJ, of Obama niet te dun zou zijn om president te worden. Het blijkt dat ze 2 weken van tevoren een topic is gestart op een discussieforum, en de enige cynische(?) post gebruikt heeft als citaat en onderbouwing dat dit leeft, tezamen met directe citaten uit McCains' campagneteam.

Voor het hele verhaal: http://www.sadlyno.com/archives/10322.html
Tja Montov, wat wil je van Rupert Murdoch's krant...

Alhoewel ik dit wel echt heel erg treurig vind, zelfs voor hun doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Richardfun op 02-08-2008 20:55:04 ]
pi_60516102
Obama is een beetje de Pim Fortuyn van de Verenigde Statense politiek. Daarom steun ik die Change. Alleen voor de VS'ers dan. Europa vaart wel bij het afbreken van de Trans-Atlantische banden en niet meegesleept worden in de val na de hoogmoed van de VS.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:49:22 #20
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_60520276
Eindelijk, de Amerikaanse tv gaat wat grappen maken over Obama's sterrenstatus:
quote:
Perhaps one of the clearest indications emerged Tuesday from the world of late-night comedy, when David Letterman offered his “Top Ten Signs Barack Obama is Overconfident.” The examples included Obama proposing to change the name of Oklahoma to “Oklobama” and measuring his head for Mount Rushmore.

Jon Stewart teased that the presumptive Democratic nominee traveled to Israel to visit his birthplace at Bethlehem’s Manger Square
Obama heeft de Lincoln-style townhall meetings zoals voorgesteld door McCain afgeblazen, nadat hij en zijn staf hadden gecalculeerd dat McCain daar vooral baat bij zou hebben. Dus blijft het bij de 3 debatten in oktober.
  zondag 3 augustus 2008 @ 03:10:10 #21
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_60520905
Er komen vier debatten, waarvan de eerste al in september is. Drie presidentiele debatten, 1 vice-presidentieel debat. En de reden die jij denkt te weten, klopt niet.
Groeten uit de staf.
  zondag 3 augustus 2008 @ 03:42:31 #22
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_60521102
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 03:10 schreef darktower het volgende:
En de reden die jij denkt te weten, klopt niet.
Groeten uit de staf.
Nice power play
Hillary Clinton spreekt op dinsdag in Denver, ze wordt dus geen VP, want die spreken altijd op woensdag. Denk dat de staf dat kan bevestigen, niet?
pi_60521487
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 16:55 schreef Montov het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/x6bc9e_obamaone1

Net wanneer je denkt dat McCain niet nog meer irrelevante kinderachtige reclamespots kan maken, is dit alweer de 4de in twee weken.
Het lijkt er op dat de aanloop naar de verkiezingen nu op een kritiek punt is beland. Deze spot, waarin Obama met Mozes wordt vergeleken, is bij veel evangelicals in het verkeerde keelgat geschoten en laat dat nu net de groep zijn waar McCain al problemen had. Aan de andere kant heb je nog steeds een stel gefrustreerde Clinton-fans die het juist toejuichen als Obama belachelijk wordt gemaakt. Het is nu de vraag wat zwaarder gaat wegen.

Als McCain aankomende maandag of dinsdag een dip in de Gallup-poll krijgt zou dat de kunnen betekenen dat de Schmidt-strategie, die een paar weken geleden is ingevoerd, als onsuccesvol wordt afgeschreven. Als McCain juist stijgt gaan dit soort spots helaas waarschijnlijk de norm worden tijdens deze verkiezingen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:19:16 #24
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60521920
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 03:10 schreef darktower het volgende:
Er komen vier debatten, waarvan de eerste al in september is. Drie presidentiele debatten, 1 vice-presidentieel debat. En de reden die jij denkt te weten, klopt niet.
Obama should have taken lessons long ago to rid himself of the "stammer" problem. It's really detrimental to his debate performance, something that's going to be critical from the looks of it. Take his response to the heckler, for example:

I mean, he's actually quite unimpressive when he gets going with this. The scripted stuff is just that... scripted.

I can't wait to laugh at the debates with McCain.
pi_60526583
Ik vind Obama juist behoorlijk goed spreken in dat filmpje. Alleen op de momenten dat mensen uit het publiek schreeuwen (wat in het filmpje misschien niet duidelijk te horen is omdat het publiek niet rechtstreeks in de microfoon praat) herhaalt hij een woord totdat het publiek wat stiller is. Dat lijkt mij juist een goede manier om te zorgen dat de mensen in het publiek kunnen blijven volgen wat hij zegt.
  zondag 3 augustus 2008 @ 16:18:21 #26
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60528615
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:38 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Ik vind Obama juist behoorlijk goed spreken in dat filmpje. Alleen op de momenten dat mensen uit het publiek schreeuwen (wat in het filmpje misschien niet duidelijk te horen is omdat het publiek niet rechtstreeks in de microfoon praat) herhaalt hij een woord totdat het publiek wat stiller is. Dat lijkt mij juist een goede manier om te zorgen dat de mensen in het publiek kunnen blijven volgen wat hij zegt.
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:10:19 #27
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60529700
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:18 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Géén kloon van tvlxd!
pi_60531286
Slechts 3 tv-debatten Obama-McCain

Weer een flipflop van Obama !

Verder erg slim van Obama. Meerdere debatten zou betekenen dat hij niet met scherp kan schieten. Nu houdt hij zijn kruid droog voor de slechts 3 debatten .
pi_60531400
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 08:19 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Obama should have taken lessons long ago to rid himself of the "stammer" problem. It's really detrimental to his debate performance, something that's going to be critical from the looks of it. Take his response to the heckler, for example:

I mean, he's actually quite unimpressive when he gets going with this. The scripted stuff is just that... scripted.

I can't wait to laugh at the debates with McCain.
Dit is gewoon een hele vervelende neger die constant loopt te janken over de "Afro-African-community" . Die gozerd is zelf een racist. Ik denk dat McCain zich veel slechter zou redden tegenover zo'n neger.

Ik heb Obama wel vaker vragen uit het publiek zien beantwoorden, en dat ging meer dan prima.
  maandag 4 augustus 2008 @ 04:32:09 #30
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_60542418
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:31 schreef pberends het volgende:
Slechts 3 tv-debatten Obama-McCain

Weer een flipflop van Obama !

Hij vindt nu ook dat Florida en Michigan plots een volledige stem moeten krijgen op de conventie.

http://politicalticker.bl(...)n-florida-delegates/

Terwijl dat in de laatste weken van de primaries toch op leven en dood was bevochten, dat de spelbrekers gestraft moesten worden en Clinton zo slechts 17 delegates inliep. Obama zegt, dat het omwille van "unity" nu zo moet zijn.
  maandag 4 augustus 2008 @ 07:50:18 #31
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60542724
One Week, 9-Point Lead Lost for Obama in Tracking Poll

by Associated Press
Sunday, August 3, 2008

WASHINGTON — Intensified attacks by Republican John McCain on the character of his Democratic opponent have coincided with Barack Obama losing a 9 percentage point advantage in a national poll, which showed the candidates running dead even over the weekend.

McCain, who had vowed to avoid the kind of negative tactics that were used against him in the 2000 Republican primary contest with George W. Bush, began attacking Obama during the Illinois senator’s trip to Iraq and Afghanistan late last month.

In the course of the McCain offensive, Obama’s lead in a Gallup Poll tracking survey slid from nine percentage points on July 26, when he returned from overseas, to nothing by Saturday, when the poll showed the candidates tied at 44 percent.

[...]

http://elections.foxnews.(...)ma-in-tracking-poll/
  maandag 4 augustus 2008 @ 08:03:26 #32
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60542786
http://www.slate.com/blog(...)fshore-drilling.aspx

Obama Sells Out on Offshore Drilling

Recent reports that Barack Obama is, in fact, a politician, and therefore fully capable of calculation, compromise and confessional performance art, neither alarmed nor crept up on me; throughout the primary season, every time I heard someone moan that that poor pie-in-the-sky Obambi was just too darn naïve to run with the big dogs, the extra set of eyeballs I keep on the inside of my head would twirl around in their sockets and I'd think, People, the man is from Chicago! Who is it again who's being naïve? Sorry, but to best Hillary Clinton while (mostly) making it look like you aren't resorting to politics as usual? Anyone who can do that has got some moves, that's all.

Now, though, he's taken flexibility too far, by selling out on offshore drilling. While campaigning in Florida yesterday, Obama told the Palm Beach Post that he would be willing to open Florida's coast for more drilling as part of a "comprehensive energy policy that can bring down gas prices.'' And what's even worse than the shift itself -- yes, sometimes compromise is necessary -- is the ridiculous claim that it will bring gas prices down. It's never necessary to say something you know isn't true.

[...]

So what's the difference between Obama's loss of nerve and McCain's earlier switch on the same issue? In May, McCain knew offshore drilling was a step in the wrong direction, but by June, he'd seen the polling and seen the light. Now, he thinks offshore drilling is crucial.

There is no mystery about why Obama has now changed his mind, too, although his position seems to be that offshore drilling is still a bad idea, but we should do it anyway: A national poll taken last week showed that 57 percent of voters favor offshore drilling because 56 percent think gas prices would fall as a result. Only they wouldn't, and both candidates know it.

[...]
pi_60547075
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 07:50 schreef SuikerVuist het volgende:
WASHINGTON — Intensified attacks by Republican John McCain on the character of his Democratic opponent have coincided with Barack Obama losing a 9 percentage point advantage in a national poll, which showed the candidates running dead even over the weekend.
Dit is overigens dus wel essentieel: John McCain valt Obama's karakter aan. Constant. John McCain zegt niet wat hij gaat doen, hij zegt niet hoe hij wat gaat doen. Nee, hij valt Obama's karakter aan. Obama heeft standpunten, een visie, hij komt met punten. En John McCain? Och, Obama is een zwarte beroemdheid, stem op mij.

God verhoede dat deze gek wint.
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:54:14 #34
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60547379
Gallup geeft Obama overigens nu weer een kleine voorsprong: 45% tegen 44%.

maandag 4 augustus 2008 @ 16:17:34 #35
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_60552114
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 08:03 schreef SuikerVuist het volgende:

There is no mystery about why Obama has now changed his mind, too, although his position seems to be that offshore drilling is still a bad idea, but we should do it anyway: A national poll taken last week showed that 57 percent of voters favor offshore drilling because 56 percent think gas prices would fall as a result. Only they wouldn't, and both candidates know it.
Dat is het erge ja, het heeft helemaal geen effect op de olieprijs, niet eens in 2013... Amerika heeft 20 miljoen vaten olie per dag nodig en zorgt alleen zelf voor 5 miljoen. Probleem blijkt ook, dat ze niet genoeg raffinaderijen hebben om de olie te verwerken.

Alleen het bouwen van een raffinaderij neemt een jaartje of 5 in beslag. Plus het feit natuurlijk dat de olieprijs niet door de USA bepaald wordt. Maar okee, offshore drilling, dan doe je tenminste iets, is de gedachte...
pi_60552340
Ach, de olie-platforms in de Noordzee hebben ook maar een minimale invloed op de olieprijs. Maar ze leveren wel geld op.
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:44:56 #37
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60554057
Boehoehoe, de media besteden alleen maar aandacht aan Obama.

Bron: http://www.washingtonpost(...)GR2008080102726.html
Géén kloon van tvlxd!
pi_60554069
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 04:32 schreef Perico het volgende:

[..]

Hij vindt nu ook dat Florida en Michigan plots een volledige stem moeten krijgen op de conventie.

http://politicalticker.bl(...)n-florida-delegates/

Terwijl dat in de laatste weken van de primaries toch op leven en dood was bevochten, dat de spelbrekers gestraft moesten worden en Clinton zo slechts 17 delegates inliep. Obama zegt, dat het omwille van "unity" nu zo moet zijn.
Gewoon tactisch spel van Obama. Immers heeft hij al 2/3 van de superdelegates achter zich .
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:04:55 #39
141482 Q.
JurassiQ
pi_60563064
For great justice!
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 23:21:18 #41
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:33:47 #42
141482 Q.
JurassiQ
pi_60563873
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:06 schreef pberends het volgende:
Jarige Obama zet McCain neer als oliemarionet

Geniaal filmpje van Obama.
Doet het niet meer.
For great justice!
pi_60564559
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]
Is dat uit z'n stand up comedy show?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60567759
pi_60567776
Obama

Die man heeft net vier jaar in de senaat gediend en meent nu al president te mogen worden? Wat een clown. Hij komt ook zo hopeloos pretentieus over... wanhopig presidentieel pogen te spreken, terwijl het overduidelijk is dat hij aan het acteren is. McCain is helemaal geen goede republikeinse kandidaat, maar met zo'n erbarmelijk slechte tegenstander moet McCain het wel vreselijk bont maken wil hij niet winnen.

Obama's vrouw is trouwens een beroepsraciste... google maar eens "michelle obama racist."
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60568322
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 06:06 schreef StefanP het volgende:
Obama's vrouw is trouwens een beroepsraciste... google maar eens "michelle obama racist."
Oh, dat wist ik nog niet... Wat voor een beroep is dat dan?
pi_60568540
quote:
Obama

Die man heeft net vier jaar in de senaat gediend en meent nu al president te mogen worden? Wat een clown. Hij komt ook zo hopeloos pretentieus over... wanhopig presidentieel pogen te spreken, terwijl het overduidelijk is dat hij aan het acteren is. McCain is helemaal geen goede republikeinse kandidaat, maar met zo'n erbarmelijk slechte tegenstander moet McCain het wel vreselijk bont maken wil hij niet winnen.

!

Nee, McCain komt niet als een acteur over:
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:36:03 #48
141482 Q.
JurassiQ
pi_60569060
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:25 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik nog niet... Wat voor een beroep is dat dan?
En verdient het nog een beetje? Ik ben ook wel geinteresseerd.

Trouwens, ik denk dat als McCain gekozen wordt de steun voor de USA in de rest van de wereld nog verdwijnt, de dollar zou wel eens heel snel na zijn verkiezing kunnen vallen. Want het lijkt me aardig duidelijk: niemand buiten de USA wil McCain als president zien.
For great justice!
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:39:38 #49
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60569116
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:36 schreef Q. het volgende:
Want het lijkt me aardig duidelijk: niemand buiten de USA wil McCain als president zien.
Nouja, behalve dan iedereen die er belang bij heeft dat het oorlogsapparaat van de VS blijft draaien. Israel, Saoedie Arabie, etc.
Carpe Libertatem
pi_60569440
quote:
Sinds wanneer is dat voor jou een probleem?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:16:38 #51
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60570938
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:06 schreef pberends het volgende:
Jarige Obama zet McCain neer als oliemarionet

Geniaal filmpje van Obama.
Misleidend filmpje van de Obama-campagne. Zie hier hoe Romney verbaal gehakt maakt van het filmpje en de overigens kittig geklede Kiran Chetry:

http://edition.cnn.com/vi(...)omney.mccain.ads.cnn
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:31:05 #52
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60571266
Zucht, die Romney was een veel sterkere kandidaat geweest dan McCain, ondanks zijn mormoonse achtergrond.
pi_60571456
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:36 schreef Q. het volgende:

[..]

En verdient het nog een beetje? Ik ben ook wel geinteresseerd.

Trouwens, ik denk dat als McCain gekozen wordt de steun voor de USA in de rest van de wereld nog verdwijnt, de dollar zou wel eens heel snel na zijn verkiezing kunnen vallen. Want het lijkt me aardig duidelijk: niemand buiten de USA wil McCain als president zien.
Nou ja, ik weet niet of McCain voor de dollar een ramp is. Maar de Amerikanen mogen inderdaad wel aan wat introspectie doen als ze na twee desastreuze, conservatieve Bush-regeringen, ze nu John McCain kiezen.
pi_60571498
quote:
Obama

Hm, ja. Pretentieuze acteurs met weinig politieke ervaring... Een ramp.
quote:
ZOMG! Het Internet zegt dat de Obama's subversieve negers zijn! Shock.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:17:40 #55
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60572402
Romney heeft zich na totaal belachelijk gemaakt na zijn zielige concessiespeech.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60572456
quote:
Obama

Die man heeft net vier jaar in de senaat gediend en meent nu al president te mogen worden? Wat een clown. Hij komt ook zo hopeloos pretentieus over... wanhopig presidentieel pogen te spreken
Ik herinner me een Nederlander die hetzelfde deed. Ene Fortuyn. En de hele goegemeente maar klagen dat het een groentje was die niets van politiek (bedrijven) wist. Zeer zwak argument.

Obama is een frisse verschijning en een die wellicht het Amerikaanse verrotte systeem wat kan veranderen. Dat is altijd te prefereren boven een ingekakte maar dappere Vietnamstrijder.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_60573904
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:31 schreef Wheelgunner het volgende:
Zucht, die Romney was een veel sterkere kandidaat geweest dan McCain, ondanks zijn mormoonse achtergrond.
Romney heeft tenminste een gladde All-American kop en is tenminste niet seniel. Hij heeft best de looks van een president.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:23:09 #58
141482 Q.
JurassiQ
pi_60573923
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, ik weet niet of McCain voor de dollar een ramp is.
Wel voor het vertrouwen wat de rest van de wereld in de USA heeft. En de rest van de wereld is het enige wat de USA nu nog draaiende houdt. Als China/S-A geen dollars meer zou kopen kunnen ze nergens heen met hun dan waardeloos geworden wc-papier.
For great justice!
pi_60573935
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:17 schreef Montov het volgende:
Romney heeft zich na totaal belachelijk gemaakt na zijn zielige concessiespeech.
McCain maakt is 8 van de 10 keer belachelijk. Vooral met die grijns van 'm.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:44:45 #60
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60574540
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Romney heeft tenminste een gladde All-American kop en is tenminste niet seniel. Hij heeft best de looks van een president.
Inderdaad, hij lijkt in ieder geval een stuk intelligenter en beter bespraakt dan McCain. En met dat hoofd kun je in elke serie of film die ideale president spelen, dus misschien in het echt ook wel
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:48:10 #61
141482 Q.
JurassiQ
pi_60574641
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Inderdaad, hij lijkt in ieder geval een stuk intelligenter en beter bespraakt dan McCain
Alsof dat zo moeilijk is.
For great justice!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:55:49 #62
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60574836
Niet echt nee, helaas.

Ik heb trouwens ook maar Dreams of My Father gekocht, ben benieuwd.
pi_60577253
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:55 schreef Wheelgunner het volgende:
Niet echt nee, helaas.

Ik heb trouwens ook maar Dreams of My Father gekocht, ben benieuwd.
McCain schijnt ook met een persoonlijk boek te komen. Dreams of My Grand-grandchildren.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:41:05 #64
Stranger than fiction
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:43:57 #65
Stranger than fiction
pi_60581585
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  woensdag 6 augustus 2008 @ 01:14:18 #66
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_60590878
Paris Hilton met een geestige maar ook hout snijdende video, waarin ze "the white haired dude and the change guy" toespreekt over de energiecrisis.

Nu ze door McCain met de haren in de campagne is gesleept, wil ze er ook wel in blijven:
"See you at the debates, bitches!"

http://www.funnyordie.com/videos/64ad536a6d
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:50:29 #67
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60593388
Het lijkt op Tim Pawlenty, als running mate voor McCain.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60593400
Vrij typisch trouwens dat iedereen hier zich druk maakt over wie er in de VS verkozen wordt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60593447
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:51 schreef StefanP het volgende:
Vrij typisch trouwens dat iedereen hier zich druk maakt over wie er in de VS verkozen wordt.
Hoezo typisch ? Het is 1 van de machtigste (zo niet de machtigste) baantjes op aarde, met grote invloed op de wereld politiek, dus zou de hele wereld zich wel druk mogen maken

Overigens Stefan, die McCain is nu 70 ? Wordt dat niet gezien als een probleem in de US ? Je wordt voor 4 jaar gekozen dus aan het eind van zijn termijn is hij een jaar of 74 ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:09:19 #70
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60593570
quote:
Internationale solidariteit in Nederland.
Hoewel het ook in Amerika voorkomt, je hebt daar zelfs mensen die vanuit Amerika op een Nederlands forum gaat posten, in het Nederlands.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60593584
quote:
De Amerikaanse president heeft meer invloed op de gang van zaken in Nederland dan de nederlandse MP hoor. .
For great justice!
pi_60593602
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Overigens Stefan, die McCain is nu 70 ? Wordt dat niet gezien als een probleem in de US ? Je wordt voor 4 jaar gekozen dus aan het eind van zijn termijn is hij een jaar of 74 ?
"I will not make age an issue of this campaign. I am not going to exploit, for political purposes, my opponent's youth and inexperience"

-- R. Reagan.
For great justice!
pi_60593802
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:14 schreef Perico het volgende:
Paris Hilton met een geestige maar ook hout snijdende video, waarin ze "the white haired dude and the change guy" toespreekt over de energiecrisis.

Nu ze door McCain met de haren in de campagne is gesleept, wil ze er ook wel in blijven:
"See you at the debates, bitches!"

http://www.funnyordie.com/videos/64ad536a6d
.

Bij McCain kan je inderdaad net zo goed een filmpje maken met "Is he ready to lead?" .

Je zet er gewoon wat seniele beelden onder en klaar is kees.
pi_60593816
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoezo typisch ? Het is 1 van de machtigste (zo niet de machtigste) baantjes op aarde, met grote invloed op de wereld politiek, dus zou de hele wereld zich wel druk mogen maken

Hij wordt deze maand nog 72 .
pi_60594009
quote:
Ja erg typisch inderdaad dat iedereen op een politiek forum zich druk maakt over wie er in een belangrijke speler op het wereldtoneel tot president wordt verkozen.
pi_60594187
quote:
Nou, iedereen. ..
Het maakt niet echt veel uit of je door de hond of de kat gebeten wordt. Bovendien doet Nederland er helemaal niet toe en 'onze' voorkeur (lees: de voorkeur van journalistiek Nederland) al helemaal niet.
Obama is hier helemaal niet langs geweest, maar dat hebben maar weinig mensen in de gaten.
Het is slechts een terugkerend ritueel waarin een ieder zijn/haar aantrekkingskracht met anderen wil delen. Zo ging het niet anders met presidentskandidaten Al Gore en John Kerry.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:00:29 #77
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60595666
quote:
Jij maakt je ook nog steeds nogal druk over wat er in NL en Europa gebeurt volgens mij...
pi_60599455
Hier is het filmpje waarin McCain zijn eigen vrouw aanbiedt voor een "beauty contest" op een biker festival:

Hier is een filmpje van de betreffende beauty contest (NSFW):

En voor de volledigheid ook een krantenbericht uit 1986 over McCain:

http://www.rumromanismreb(...)orilla_rape_joke.pdf
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:41:16 #79
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60602303
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:41:26 #80
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60602304
Over de grilligheid van de Galluppolls waar veel mensen allerlei kortetermijnconclusies aan verbinden: http://www.huffingtonpost(...)gallup_n_117058.html
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:34:23 #81
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_60608619
Wellicht is de plotselinge daling in de polls wel te wijten aan "teveel van het goede":

48% van de Amerikanen vindt dat ze teveel over Obama horen
  donderdag 7 augustus 2008 @ 10:37:07 #82
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60621143

Jammer van McCain en Obama eigenlijk. Had meer vertrouwen in resp. Romney en Clinton, of veel beter nog... Bloomberg.
pi_60621795
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:37 schreef SuikerVuist het volgende:
[ afbeelding ]

Jammer van McCain en Obama eigenlijk. Had meer vertrouwen in resp. Romney en Clinton, of veel beter nog... Bloomberg.
Geniaal .
pi_60621839
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:34 schreef Perico het volgende:
Wellicht is de plotselinge daling in de polls wel te wijten aan "teveel van het goede":

48% van de Amerikanen vindt dat ze teveel over Obama horen
Helemaal mee eens. Wat mij betreft kan McCain veel meer in de schijnwerpers. Hij heeft immers toch niets nieuws te vertellen en komt totaal niet over in de media, en maakt fout op fout. Win-win situatie voor Obama als McCain meer aandacht krijgt.
pi_60623022
quote:
[ afbeelding ]

pi_60627064
quote:
[ afbeelding ]
Leuk plaatje, maar de kritiek is onterecht.

Clinton had een surplus in een tijd dat het erg voorspoedig met de economie ging. Logischerwijs maakte bedrijven meer winst en had hij meer ontvangsten. Reagan, heeft de overheid structureel verkleind, zijn deficit werd veroorzaakt door cold war spending een tijdelijke uitgaaf. Bush sr. had een deficit in economisch slechtere tijden en de golfoorlog, niet door een structureel uitdijende overheid.

Wat betreft Bush jr. weet ik het niet, daar heb ik geen zicht op, maar gezien de war on terror en de economische malaise en de permante taxcuts, vind ik 480 aan de lage kant in vergelijking met 1980 dollars.

Fiscal conservative betekent dat op de lange termijn met hetzelfde beleid het overheidsbudget in balans is. Tijdelijke uitgaven tellen niet mee
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:33:53 #87
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60627553
De fiscal conservatives hebben wel vaak tijdelijke uitgaven aan oorlog, vind je niet?

De economische malaise en vooral de permanente belastingverlagingen zijn wel degelijk Bush aan te rekenen. De recente rebate checks, 150 miljard dollar uitkeren aan de Amerikaanse bevolking, is nou ook niet een goed voorbeeld wat een fiscal conservative zou doen...
Géén kloon van tvlxd!
pi_60630787
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:33 schreef Montov het volgende:
De fiscal conservatives hebben wel vaak tijdelijke uitgaven aan oorlog, vind je niet?
Hangt ervanaf wie je een fiscal conservative noemt en welke periode je in het ogenschouw neemt, maar de grootste oorlogen waren weldegelijk onder de democraten Wilson, Roosevelt en Kennedy/Johnson. Die niet bekend stonden als fiscal conservatives.

Dan is natuurlijk ook de vraag aan wie je de koude oorlog uitgaven gaat toerekenen gezien gedurende zowel niet als wel fiscal conservatives in het witte huis zaten.
quote:
De economische malaise en vooral de permanente belastingverlagingen zijn wel degelijk Bush aan te rekenen. De recente rebate checks, 150 miljard dollar uitkeren aan de Amerikaanse bevolking, is nou ook niet een goed voorbeeld wat een fiscal conservative zou doen...
Dat heb ik ook niet gezegd. Mijn opmerking betreft bush jr. richtte zich op de hoogte v/h tekort ivg met de andere tekorten nadat je hebt gecorrigeerde voor inflatie, de belastingverlaging en de slechte economische situatie.

Een economische malaise kan je moeilijk een president aanrekenen gezien de vele verschillende factoren en instituties die in de plaats zijn gezet door zijn voorgangers. Bush die trad aan in 2001, toen er al sprake was van een economische teruggang. Door de eerste serie belastingverlagingen is een recessie voorkomen en had de Verenigde Staten een zeer indrukwekkende economische groei.

Ik denk dat je ook een verkeerd beeld hebt van een fiscal conservative. Je moet het woord niet letterlijk vertalen in de zin van dat conservatief slaat op de fiscale in- en uitgaven. Conservatief slaat gewoon op het wereldbeeld, dat er sprake dient te zijn van een kleine overheid, een rebate of een taxcut past in die zin prima binnen de ideologie. Fiscal slaat erop dat er een structureel evenwicht dient te zijn tussen de in- en uitgaven. Structureel betekent dat in goede tijden er een overschot is en in slechte tijden een tekort.
pi_60632455
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:16 schreef erasmusman het volgende:
Ik denk dat je ook een verkeerd beeld hebt van een fiscal conservative. Je moet het woord niet letterlijk vertalen in de zin van dat conservatief slaat op de fiscale in- en uitgaven. Conservatief slaat gewoon op het wereldbeeld, dat er sprake dient te zijn van een kleine overheid, een rebate of een taxcut past in die zin prima binnen de ideologie. Fiscal slaat erop dat er een structureel evenwicht dient te zijn tussen de in- en uitgaven. Structureel betekent dat in goede tijden er een overschot is en in slechte tijden een tekort.
Desondanks zie ik Bush niet als een fiscal conservative. Neem zijn No Child Left Behind plan. Een verdubbeling van de uitgaven in het onderwijs, wat weer neerkwam op een structurele verhoging van de lerarensalarissen. Maar niets wijst erop dat kinderen ook daadwerkelijk beter zijn gaan leren. Een bijkomend nadelig effect van No child left behind is dat de machtige onderwijsvakbonden nog machtiger zijn geworden. Het Prescription Drugs plan van Bush, om daarmee de stemmen van miljoenen ouderen aan zich te binden, is een ander voorbeeld van uitgaven die niet door een fiscal conservative gedaan hadden mogen worden. Je zou die uitgaven ook kunnen zien als staatssteun aan de Amerikaanse farmaceutische industrie, die het eigenlijk al erg goed doet.

Maareh, ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk van je eerdere analyse van de cartoon was. Welkom!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_60632614
Een president die "investeert" in 2 doelloze oorlogen in twee landen waar al 2000 jaar lang rotzooi heerst kan natuurlijk nooit als "fiscal conservative" door het leven gaan.

Wat dat betreft snap ik die "rechtse" adoratie voor de grootste mislukkeling in de Amerikaanse presidentsgeschiedenis ook nooit. Zelfs de SP heeft nog een verstandiger geldbestedingsplan.

pi_60632771
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:34 schreef El_Matador het volgende:
Een president die "investeert" in 2 doelloze oorlogen in twee landen waar al 2000 jaar lang rotzooi heerst kan natuurlijk nooit als "fiscal conservative" door het leven gaan.

Wat dat betreft snap ik die "rechtse" adoratie voor de grootste mislukkeling in de Amerikaanse presidentsgeschiedenis ook nooit. Zelfs de SP heeft nog een verstandiger geldbestedingsplan.
Wat betreft Afghanistan ben ik het met je eens dat het daar al eeuwenlang een puinhoop is. Maar als je het over "investeren" hebt, dan is Irak wel degelijk een goede investering. D'r zit daar naar schatting tegen de dertig duizend miljard dollar aan olie onder de grond en met een beetje vrijheid stamp je daar zo een hele redelijke - niet-Westerse- democratie uit de grond. Als het lukt om Irak aan onze kant te krijgen, dan zullen andere landen volgen. Wat dat betreft hadden de neo-conservatives het helemaal aan het rechte eind.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:01:39 #92
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60633140
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:16 schreef erasmusman het volgende:

[..]

Hangt ervanaf wie je een fiscal conservative noemt en welke periode je in het ogenschouw neemt, maar de grootste oorlogen waren weldegelijk onder de democraten Wilson, Roosevelt en Kennedy/Johnson. Die niet bekend stonden als fiscal conservatives.
Het gaat om de periode in de cartoon, en de republikeinen werden vaak gezien, of willen graag gezien worden als fiscal conservative.
quote:
Dat heb ik ook niet gezegd. Mijn opmerking betreft bush jr. richtte zich op de hoogte v/h tekort ivg met de andere tekorten nadat je hebt gecorrigeerde voor inflatie, de belastingverlaging en de slechte economische situatie.
Aan de andere kant erfde W Bush wel een hele gunstige situatie van Clinton, en werd dat, onafhankelijk van 9/11, behoorlijk snel omgedraaid in recordtekorten.
quote:
Een economische malaise kan je moeilijk een president aanrekenen gezien de vele verschillende factoren en instituties die in de plaats zijn gezet door zijn voorgangers. Bush die trad aan in 2001, toen er al sprake was van een economische teruggang. Door de eerste serie belastingverlagingen is een recessie voorkomen en had de Verenigde Staten een zeer indrukwekkende economische groei.
Maar bijvoorbeeld ook een recordaantal verloren banen in zijn eerste 4 jaar. Je hebt gelijk dat de begroting niet het enige meetpunt is, maar door nu alleen de economische groei te noemen is dan ook weer vertekend. Ook nu heeft de VS nog een redelijke economische groei, dacht ik, maar zolang je daar niets van terugziet qua werkgelegenheid, pensioenen en stabiliteit in de huizenmarkt, dan koop je daar niets voor.

Wanneer 10 miljonairs er 50% op vooruit gaan, en 1000 middenklassers gaan er 10% op achteruit, dan kan je netto gezien nog steeds met 10% groeien. Misschien een overdreven voorbeeld, maar iets dergelijks is wel aan de gang met de flinke belastingverlagingen voor de allerrijksten terwijl de modalen de klappen opvangen van de huidige situatie.

Tevens wil ik in dit verhaal ook nog kwijt dat de bevolking van de VS jaarlijks toeneemt met bijna 1%, waardoor je dus 1% economische groei nodig hebt om te zorgen voor een gelijkblijvende welvaartspeil. Dit in tegenstelling tot Nederland(/Europa).

Maar dit heeft weinig meer te maken met de cartoon.
quote:
Erg Keynesiaans hoor.
De fiscal conservatives, ook in Nederland, laten meer het beeld zien van "in slechte tijden belastingverlaging om de economie te helpen en in betere tijden belastingverlaging om de burgers mee te laten profiteren van de groei".

Fiscal conservatives gebruiken vaak het argument dat je niet meer kan uitgaven dan dat er binnenkomt, en hebben het imago van een strenge geldkistbeheerder die niet cadeautjes geeft aan de bevolking en de begroting op peil houden. De omstandigheden als smoesjes of zeggen dat de uitgaven wel veel positiefs heeft gebracht past niet in dat beeld en dat weet de cartoon heel goed uit te beelden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60633158
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:25 schreef Lyrebird het volgende:
Desondanks zie ik Bush niet als een fiscal conservative. Neem zijn No Child Left Behind plan. Een verdubbeling van de uitgaven in het onderwijs, wat weer neerkwam op een structurele verhoging van de lerarensalarissen. Maar niets wijst erop dat kinderen ook daadwerkelijk beter zijn gaan leren. Een bijkomend nadelig effect van No child left behind is dat de machtige onderwijsvakbonden nog machtiger zijn geworden. Het Prescription Drugs plan van Bush, om daarmee de stemmen van miljoenen ouderen aan zich te binden, is een ander voorbeeld van uitgaven die niet door een fiscal conservative gedaan hadden mogen worden. Je zou die uitgaven ook kunnen zien als staatssteun aan de Amerikaanse farmaceutische industrie, die het eigenlijk al erg goed doet.
Oh dat zeker, er zijn voldoende punten van kritiek te noemen op de jongere Bush. Ik kan echter vanwege zijn warspending moeilijk zien of hij overall een fiscal conservative is of niet. Hij liep iig op het platform van een beperkte overheid en no nation building.
quote:
Maareh, ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk van je eerdere analyse van de cartoon was. Welkom!
Bedankt.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:10:31 #94
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60633292
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:42 schreef Lyrebird het volgende:

Als het lukt om Irak aan onze kant te krijgen, dan zullen andere landen volgen. Wat dat betreft hadden de neo-conservatives het helemaal aan het rechte eind.
Klopt, maar oorlog als de manier om dat te doen? Daar hadden de neo conservatieven het totaal aan het verkeerde eind, en het uiteindelijke doel dat andere landen gaan volgen is verder weg dan ooit. Tenzij die gaan volgen, in de zin van nog een oorlog. Ja, dan is het mogelijk. En overal een jarenlange bezetting gevolgd door marionettenregeringen, misschien wat grenzen hertekenen met een lineaal, en dan staat het Midden-Oosten aan onze kant. Een beetje het kolonisatiemodel. Been there, done that, didn't work.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60633413
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:10 schreef Montov het volgende:

[..]

Klopt, maar oorlog als de manier om dat te doen? Daar hadden de neo conservatieven het totaal aan het verkeerde eind, en het uiteindelijke doel dat andere landen gaan volgen is verder weg dan ooit. Tenzij die gaan volgen, in de zin van nog een oorlog. Ja, dan is het mogelijk. En overal een jarenlange bezetting gevolgd door marionettenregeringen, misschien wat grenzen hertekenen met een lineaal, en dan staat het Midden-Oosten aan onze kant. Een beetje het kolonisatiemodel. Been there, done that, didn't work.
Ik heb goede hoop. De ontwikkelingen in Libie, Libanon, Syrie, Saudi Arabie en andere golfstaten (muv Iran) zijn hoopvol. Als de bevolking van die landen zien in wat voor een vrijheid de Irakezen genieten, dan zal er druk op de ketel komen in het Midden-Oosten om hervormingen door te voeren, met name in Iran. Ik zie Irak als het Polen van Lech Walesa en Solidaridad.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:37:48 #96
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60633855
Back to the campaign

Ook nog eens een invalidewagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montov op 07-08-2008 18:43:28 ]
Géén kloon van tvlxd!
pi_60633965
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:01 schreef Montov het volgende:

Het gaat om de periode in de cartoon, en de republikeinen werden vaak gezien, of willen graag gezien worden als fiscal conservative.
Ik ontken ook niet dat republikeinen te boek staan als fiscal conservatives. Mijn reactie was gericht jegens de generalisatie dat (alle) fiscale conservatives op oorlogspad zijn, waar jouw opmerking op doelde.
quote:
Aan de andere kant erfde W Bush wel een hele gunstige situatie van Clinton, en werd dat, onafhankelijk van 9/11, behoorlijk snel omgedraaid in recordtekorten.
Nee Clinton bevond zich in een hele gunstige situatie, een van de langste onafgebroken periode van welvaartsgroei die de westerse wereld heeft gekend. Toen die situaties omsloeg, sloegen de overschotten logischerwijs ook om in tekorten van enige omvang. Als je niet corrigeert voor hoogconjunctuur ben je gewoonweg appels met peren aan het vergelijken.

Daarbij door de zaken enkel en alleen aan presidenten toe te rekenen misken je de rol die het Amerikaanse Congres heeft.
quote:
Maar bijvoorbeeld ook een recordaantal verloren banen in zijn eerste 4 jaar. Je hebt gelijk dat de begroting niet het enige meetpunt is, maar door nu alleen de economische groei te noemen is dan ook weer vertekend. Ook nu heeft de VS nog een redelijke economische groei, dacht ik, maar zolang je daar niets van terugziet qua werkgelegenheid, pensioenen en stabiliteit in de huizenmarkt, dan koop je daar niets voor.
Een recordaantal? Ik zou voorzichtig zijn met het gebruik van dit soort krachttermen. Je vertekent de zaak daarmee. Een recordaantal is wat je ziet in een depressie. 2%< is geen recordaantal. Daarbij wederom reken je iets aan wat volkomen buiten de controle van een president ligt.
quote:
Wanneer 10 miljonairs er 50% op vooruit gaan, en 1000 middenklassers gaan er 10% op achteruit, dan kan je netto gezien nog steeds met 10% groeien. Misschien een overdreven voorbeeld, maar iets dergelijks is wel aan de gang met de flinke belastingverlagingen voor de allerrijksten terwijl de modalen de klappen opvangen van de huidige situatie.
Wanneer we het hebben over economische groei meten we de economische productie van een land in een jaar t.o.v. het vorige jaar. Een situatie zoals jij die beschrijft heeft ten eerste te maken met de inkomensverdeling, waar je echt bizarre toeren voor zou moeten uithalen zou je dit tot stand willen brengen en ten tweede heeft een belastingverlaging betrekking op besteedbaar inkomen. Geld zit niet stil, wordt het uitgegeven dan komt het ten goede aan anderen, zit het op de bank dan wordt kapitaal goedkoper.
quote:
Tevens wil ik in dit verhaal ook nog kwijt dat de bevolking van de VS jaarlijks toeneemt met bijna 1%, waardoor je dus 1% economische groei nodig hebt om te zorgen voor een gelijkblijvende welvaartspeil. Dit in tegenstelling tot Nederland(/Europa).
Eeh? Wat is het nut van deze opmerking?
quote:
Erg Keynesiaans hoor.
De fiscal conservatives, ook in Nederland, laten meer het beeld zien van "in slechte tijden belastingverlaging om de economie te helpen en in betere tijden belastingverlaging om de burgers mee te laten profiteren van de groei".
Ho, dit was niet wat ik zei he. Een belastingverlaging past in het straatje van een kleinere overheid, dit heeft voor de rest bar weinig te maken met keynesiaans-zijn of niet. Daarbij was Keynes van mening dat de overheid de vraag diende te stimuleren in slechtere tijden door de overheidsproductie op te voeren. Dat is een fundamenteel verschil met wat jij zegt.
quote:
Fiscal conservatives gebruiken vaak het argument dat je niet meer kan uitgaven dan dat er binnenkomt, en hebben het imago van een strenge geldkistbeheerder die niet cadeautjes geeft aan de bevolking en de begroting op peil houden. De omstandigheden als smoesjes of zeggen dat de uitgaven wel veel positiefs heeft gebracht past niet in dat beeld en dat weet de cartoon heel goed uit te beelden.
Als men zich niet meer mag beroepen op omstandigheden zou geen enkel situatie vergelijkbaar zijn met een ander situatie. Ik vind je smoesjes argument dus niet heel erg sterk. Daarnaast geeft de cartoon een sterk vertekend beeld van de realiteit bedoeld om de lezers aan het lachen te maken, niet om als serieus argument te gebruiken in een discussie. Het is leuk als humor, maar probeer er geen feiten aan te ontlenen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:12:33 #98
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60634646
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:42 schreef erasmusman het volgende:

Een belastingverlaging past in het straatje van een kleinere overheid, dit heeft voor de rest bar weinig te maken met keynesiaans-zijn of niet. Daarbij was Keynes van mening dat de overheid de vraag diende te stimuleren in slechtere tijden door de overheidsproductie op te voeren. Dat is een fundamenteel verschil met wat jij zegt.

(...)

Als men zich niet meer mag beroepen op omstandigheden zou geen enkel situatie vergelijkbaar zijn met een ander situatie. Ik vind je smoesjes argument dus niet heel erg sterk.
"Je kan geen geld uitgeven wat je niet hebt". Dat is geen principe wat alleen in goede tijden te handhaven is. De liberals worden juist in slechtere tijden verweten teveel geld uit te geven en jouw argumenten worden normaal alleen gebezigd door Keyeniaanse progressieven, namelijk een anti-cyclisch beleid en de positieve effecten van het uitgeven van geleend geld benadrukken.
quote:
Daarnaast geeft de cartoon een sterk vertekend beeld van de realiteit bedoeld om de lezers aan het lachen te maken, niet om als serieus argument te gebruiken in een discussie. Het is leuk als humor, maar probeer er geen feiten aan te ontlenen.
Helaas voor jou zijn het wel feiten, ook al zijn er nuances te noemen, en het is zowel om te lachen als om te huilen. Vooral dat mensen er maar weer intrappen in dat imago van Republikeinen en Republikeinen er mee blijven koketteren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60634815
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat betreft Afghanistan ben ik het met je eens dat het daar al eeuwenlang een puinhoop is. Maar als je het over "investeren" hebt, dan is Irak wel degelijk een goede investering. D'r zit daar naar schatting tegen de dertig duizend miljard dollar aan olie onder de grond en met een beetje vrijheid stamp je daar zo een hele redelijke - niet-Westerse- democratie uit de grond. Als het lukt om Irak aan onze kant te krijgen, dan zullen andere landen volgen. Wat dat betreft hadden de neo-conservatives het helemaal aan het rechte eind.
Geld in een bodemloze oorlog pompen is geen investeren.

Geld vrijmaken voor onderwijs, innovatieve energie-opwekking en het -eindelijk- es afbetalen van je schulden zijn wel gezonde investeringen.

Die olie zit net zo hard in Iran, Rusland, Venezuela, Mexico, Nigeria, Saudi-Arabie, Kuweit, VAE en Brazilie.

Bovendien was de strategie in Irak volkomen verkeerd, dat kon elke kleuter voorspellen. En dus gaat er elke dag zoveel miljoen naartoe, alleen al aan troepen en materieel. Om over imagoschade -en bijbehorende (beurs)onzekerheid nog maar te spreken-.

Het geeft niet, ik kijk er handenwrijvend naar, laat dat land maar lekker economisch kapotgaan, maar vanuit henzelf bekeken zijn ze zo onverstandig als de neten geweest. Wie Bush jr. niet uitkotst, is gek.

† In Memoriam † donderdag 7 augustus 2008 @ 19:43:37 #100
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60635316
quote:
WASHINGTON - De Verenigde Staten lijden aan een overdosis Barack Obama in het nieuws. Bijna de helft van de Amerikanen is Obama-moe, blijkt uit een opiniepeiling van een Amerikaans instituut waarvan de resultaten donderdag zijn bekendgemaakt.

Van de ondervraagden gaf 48 procent aan genoeg te hebben van de berichtgeving over de gedoodverfde Democratische presidentskandidaat. Slechts 26 procent gaf een dergelijke negatieve verklaring over Obama's rivaal, de Republikein John McCain.

Van de ondervraagden wil nog maar 10 procent tot de verkiezingen in november iets nieuws over de zwarte politicus ervaren. In berichtgeving over McCain is 38 procent geïnteresseerd.
http://www.nu.nl/news/169(...)ama-moe_(video).html

Obamoe
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')