abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:03:23 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_60493870
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 en 13

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

Grijs:: grijze TricotSlen / (merkloze?) korte niet-rekkende doek (te leen) / Storchenwiege Ulli 4.6

lcicle: draagdoek.nl

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5,4 / 2 Llewella-gemaakte ringslings

Macka: Barabarn Chili 2.6 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Ergo NG black-cranberry / Storm Op Zolder Aziatische doek / Mackagemaakte ringsling / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Yamo Moccha Streaks / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo

Owlet: tricot draagdoek.nl / storchenwiege Anna 5,20 / zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta, slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo LaRae 3,60 / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry.

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde Ellaroo Mei Tai

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2

Ticootje: ringsling, Storchenwiege Vicky 4.6

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Hoppediz Oslo 4.1 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / onderweg: Storchenwiege Ulli /Girasol Tuulpaani /GypsyMama Morgaine

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Ellaroo La Rae 4.6 / Mister Mirko Mei Tai / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea 4.6 / Girasol Lampo 4.6 / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 /Didymos Red Tom 4.6 / Girasol Blau Ringsling / Zara Candy 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Antigua / Girasol Chococabana 2.7 / Amazonas Natural / Zara Ocean / Didymos Millefiori grun/rot 6

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

[ Bericht 50% gewijzigd door Webkim op 08-08-2008 23:50:56 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:09:43 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_60493954
En een linkje naar het rondreisdoekentopic:

[OUD] Lampo on tour! Stop #3 - YPPY
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:37:18 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60494418
Briljante foto, maneki! had hij dino zelf geknoopt?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60495033
nee ik had hem geholpen maar hij wilde het zelf
Saartje
pi_60495461
Wat leuk maneki Hoppediz heeft ook van die speciale kinderdoeken, zo grappig Ik zie Dylan er ook nog wel mee lopen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:35:09 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60496746
O wat leuk Maneki!

Ik heb straks een betere torsoknoop voor elkaar gekregen, maar hij zat te laag om Simon heen, waardoor hij al vlug ging zwalken. Hoger dan zijn navel wil hij niet ingepakt zitten.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60496841
PM, dat torsodragen leek mij ook wel wat, maar volgens Eva tijdens de workshop is dat niet veilig te doen, tenzij je kindje met tenminste 1 arm, liefst 2 binnenboord zit.
Hier echt geen optie dus.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:44:34 #8
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_60496906
Ik heb zojuist mijn eerste reactie geplaatst in het fototopic, een reactie op sugar. Door haar verhalen (en die van Renzel) ben ik op de hoogte van het bestaan van FOK!forum en op dit moment ben ik aan het oefenen met het plaatsen van foto's .

Ik heb zo af en toe hier meegelezen en ik wilde even laten zien dat mijn dochtertje Stella ook erg geniet van de draagdoek. Ik heb er dan wel maar eentje, maar die bevalt errug goed . Oh, en dat op de rug knopen, wat ik jullie op foto's zie doen... het ziet er hééél lief uit en ik hoop dat ik dat snel aandurf met Stella. Leuk topic dit .

en nu kijken of het me lukt, een foto plaatsen.

Mijn aardbeidenmeisje :

[ Bericht 4% gewijzigd door Webkim op 01-08-2008 20:56:47 ]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:48:45 #9
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_60496988
Dag lekker aardbeienkuiken!

Hé pssst, Guus, je moet je foto's eigenlijk verkleinen voor je ze plaatst. Heb je toevallig een programma waarin je dat kunt doen?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:53:38 #10
223453 Guuzewuus
pi_60497102
oh, bij mij is ie goed in beeld, niet te groot. Nou, ik dacht net dat het gelukt was . Geen idee hoe ik die krengen kan verkleinen. Ik ben nog erger dan jij met computers . Teach me?

En kleine lettertjes, hoe doe je dat?
pi_60497272
Wat een lief zo, aarbeienStella in de draagdoek.
Is het een tricotdoek? Dan kan je er beter niet mee rugdragen; dat is vanwege de grotere kans op doorhangen niet veilig en op je rug grijp je haar niet 1-2-3 als er iets mis gaat.
De kleine lettertjes krijg je met het knopje boven je tekstinvoerveld waar x2 bij staat (de linkse van de 2). Als je erop klikt zet ie [ sub ] en [ / sub ] neer en alle tekst die je tussen die 2 tags plaatst wordt klein.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:04:14 #12
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_60497338
Guus, ik stuur je wel even een mailtje met wat uitleg, digibeet.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:05:41 #13
223453 Guuzewuus
pi_60497380
Ja, het is een tricot slen. Niet doen dus op de rug? Jammer . Misschien moet ik dan toch ook maar gaan sparen voor een tweede doek .

en dank voor de tip over de kleine lettertjes Webkim
pi_60497416

Nog ff, omdat ik het zo leuk vind dat m`n knulletjes de draagdoek ook zo leuk vinden

Wat een leukie, die Stella Welkom hier Guuzewuus
Saartje
pi_60497489
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:41 schreef p_iglet het volgende:
PM, dat torsodragen leek mij ook wel wat, maar volgens Eva tijdens de workshop is dat niet veilig te doen, tenzij je kindje met tenminste 1 arm, liefst 2 binnenboord zit.
Hier echt geen optie dus.
Daar ben ik het toch niet echt mee eens, geloof ik Wél dat het lastiger is om het stevig en goed te doen als je kind graag met de armen buitenboord zit maar als ik de pod stevig om doe dan zit Ronja eigenlijk standaard met beide armen boven de doek en ze kan leunen wat ze wil maar vallen doet ze niet.
  Jubileum moderator vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:11:11 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60497507
Hahaha die dino kostelijk!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:14:07 #17
223453 Guuzewuus
pi_60497574
Maneki.neko. Wat lief, zo'n stoere knul met een dino op z'n rug .Èn met stofzuiger . Dat doe je goed .
pi_60497702
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:10 schreef owlet het volgende:

[..]

Daar ben ik het toch niet echt mee eens, geloof ik Wél dat het lastiger is om het stevig en goed te doen als je kind graag met de armen buitenboord zit maar als ik de pod stevig om doe dan zit Ronja eigenlijk standaard met beide armen boven de doek en ze kan leunen wat ze wil maar vallen doet ze niet.
Misschien is er dan nog een verschil of je torsodraagt met een echte podaegie of met een rechthoekige kleine lap stof wat we met de workshop deden
pi_60497917
Dat zou zo maar kunnen idd. Met een pod kruis je natuurlijk nog een keer onder/over de billen/benen, bij een pagne niet.
pi_60498093
Dan wil ik een podaegi (ik wil zoveel )

Maneki, wat is je kleinste man stoer zo!!
pi_60498309
knusjes.be heeft bij het tabje 'vriendelijke prijsjes' (ben te lui om te linken ) nog een paar héél goedkope pods staan.
Het design moet je wel aanspreken
pi_60498354
de is wat mij betreft idd op zijn plaats...
die beertjes
pi_60499146
Maar de podaegi's van Ellaroo zijn bij voedingskleding.nl ook niet zo duur als een knoopdoek en over een tijdje zijn ze er niet meer want ze worden niet meer gemaakt
pi_60499191
jamaar, jamaar, das zo'n hele jurk..... en die vind ik niet mooi
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:56:05 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60499939
De amazonas is nog niet heeel veel gebruikt, maar tijdens een wandeling naar het strand kwam het goed uit. Iris was erg moe, en in de doek viel ze in 5 minuten in slaap

Op de terugweg zat ze ook in de doek en toen wa shet beter geknoopt, goed over de billetjes gespreid. Zat een stuk confortabeler, iig voor mij, maar voor iris ook denk ik!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')