Probleempje is ook nog eens dat HIRLAM niet op z'n volle resolutie kan draaien, en ECMWF liep ook niet helemaal lekker.quote:De situatie is in potentie riskant en lokaal kan overlast ontstaan. Daarom is een voorwaarschuwing uitgegeven. Modellen zijn niet helemaal gelijk wat timing, positie en intensiteit betreft dus wat dat betreft een slag om de arm houden. De situatie is in potentie riskant en een voorwaarschuwing is uitgegeven.
Ach morgen is het koeler, 1 dagje lukt nog wel toch?quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:41 schreef marcel-o het volgende:
mooi draaiding rechts van Italie
soms als t windstil is hier is t niet uit te houden..
zo maar eens n oude ServerFan aansluiten
Lijkt wel, die waaiers en iets van een oog.....quote:
Dat is nog is een mooi verkapte; gaat het nog regenen vandaagquote:Op donderdag 31 juli 2008 14:09 schreef APK het volgende:
Moet ik de planten nog water geven vanavond of wordt dat voor mij gedaan?
Dat word voor jou gedaan.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:09 schreef APK het volgende:
Moet ik de planten nog water geven vanavond of wordt dat voor mij gedaan?
quote:Waarschuwing ZWARE BUIEN
Toelichting Later vanavond en vannacht is er kans op enkele stevige onweersbuien, mogelijk met hagel en windstoten tot 70 km/uur.
Bericht nummer 1
Opgesteld donderdag 31 juli 2008 11.54 uur
Volgend bericht 16.00
Oh, moet ik toch nog het dak op om de potten goed vast te zetten, anders komen ze weer langs het raam vliegen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:14 schreef Fredo55 het volgende:
Dat word voor jou gedaan.![]()
Waarschuwing ZWARE BUIEN
Toelichting Later vanavond en vannacht is er kans op enkele stevige onweersbuien, mogelijk met hagel en windstoten tot 70 km/uur.
Bericht nummer 1
Opgesteld donderdag 31 juli 2008 11.54 uur
Volgend bericht 16.00
quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:23 schreef Drugshond het volgende:
Het is minder geworden qua Cape+Lift
[ afbeelding ]
Orkanen zullen niet zo gauw voorkomen op de middelandse zee.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:57 schreef SiGNe het volgende:
Zal me niks verbazen als we over een paar jaar inderdaad ook orkanen gaan zien in het middelandse zeegebied, al heb ik verder geen verstand van weer enzo.
Maar de laatste jaren krijgen wij in nederland toch ook een beetje een regenseizoen in de zomers, of is dat echt toeval dat we nu warme winters hebben en natte zomers?
Ach als er eenmaal iets getriggerd wordt, dan is er iig energie.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:23 schreef Drugshond het volgende:
Het is minder geworden qua Cape+Lift
[ afbeelding ]
Toen had ik een sneeuwstorm in de Franse Alpen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:38 schreef marcel-o het volgende:
en uiteraard deze niet te vergeten
[ link | afbeelding ]
Storm west europa
31-01-2008
Nee dat zowiezo niet, Cape+LI geeft de instabiliteit en mogelijke energie aan...maar verder heb je toch ook een sterke overgang in de verticaal bewegingskaarten nodig?quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ach als er eenmaal iets getriggerd wordt, dan is er iig energie.
Cape en LI zijn niet de enige factoren die bepalen of onweer zwaar gaat worden.
quote:Eerder werd gesproken over "zware buien" vanavond (donderdag) en daarna vrijdagochtend opnieuw veel regen. Inmiddels staat er bij het KNMI, kans op bui, daarna opklaringen, vrijdag trekken de buien weg. Kortom: niet meer sprake van 2 zones. En neerslag lijkt sowieso afgezwakt.
Krijgen we nu hooguit wat geïsoleerde buien of krijgen we meer egstructureerde en aaneengesloten complexen ? Nowcasting (zoals in guidance al gezegd) blijkt weer eens de enige zinnige bespiegeling op het weer voor de hele korte termijn ?!
Wellicht het omgekeerde firefox logo.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:43 schreef kahaarin het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit eigenlijk, iemand?
ik las zoiets op weerwoord ook ja.quote:
Waarschijnlijk een straaljager door de geluidsbarriere, hoorde hem net overkomen.quote:
Daar is dus ook iets aan de hand. In EHV hoorde ik ook een sonic-boom. Maar dat was meer dan 2 uur geleden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een straaljager door de geluidsbarriere, hoorde hem net overkomen.
Ik heb er zoeen:quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:11 schreef marcel-o het volgende:
Hier ook rond de 29..
Ventilator scheelt wel gelukkig..
staat geen zucht wind hier
Een warme luchtbel die met mach 1 opstijgt? Dat zou retegave convectie zijnquote:Op donderdag 31 juli 2008 15:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een straaljager door de geluidsbarriere, hoorde hem net overkomen.
Die tweede blijft geweldigquote:Op donderdag 31 juli 2008 14:38 schreef marcel-o het volgende:
Dit waren nog eens mooie dingen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
en uiteraard deze niet te vergeten
[ link | afbeelding ]
Storm west europa
31-01-2008
Maar die gaan ons missen denk ikquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:56 schreef DemonRage het volgende:
De eerste buien zijn al in de maak:
[ afbeelding ]
KABOEM!quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:56 schreef DemonRage het volgende:
De eerste buien zijn al in de maak:
[ afbeelding ]
Ja idd, ff in de gaten houden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:24 schreef kree het volgende:
je zou toch zeggen dat die buien in frankrijk naar het ZW van nederland zouden kunnen gaan
quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:29 schreef marcel-o het volgende:
wee nie, heb ik toen van nu.nl afgehaald geloof ik.
(17 juli 2004 in Enschede)
denk dat dat velen wel wat zegt
İquote:Het onweersfront werd voorafgegaan door een angstaanjagende rolwolk en verraderlijke zware tot zeer zware windstoten. Hoek van Holland registreerde 101 km/uur en in het binnenland schoten de windmeters ineens uit tot 80 à 95 km/uur. De passage van de buienlijn ging vergezeld van een plotseling luchtdrukverandering van enkele hPa, zichtbaar als "onweersneus" in het barogram. De temperatuur daalde binnen een half uur van bijna 30 graden naar 18 graden en op grote schaal vielen in een uur tijd 20 tot 30 mm neerslag, niet alleen in de vorm van slagregens maar ook hagel. Arcen in Limburg kreeg 38 mm, maart het meeste viel uiteindelijk in het uiterste noorden: 46 mm in Dokkum en 47 mm in Hollum op Ameland.
Die rolwolk..dat vergeet ik echt nooit meer.quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:54 schreef marcel-o het volgende:
[..]
[..]
İ
dat we dát nog eens mogen meemaken![]()
quote:Vanavond is het nog lang warm en vrij zonnig. In de tweede helft van de avond krijgt Zeeland mogelijk al met regen- en onweersbuien te maken. Vannacht worden er meer buien verwacht. Dit zijn dan lokaal forse onweersbuien waarbij ook hagel en windstoten kunnen voorkomen.
Voor morgen is heel Nederland code geel.quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmm.. hoop dat Gouda nog wat meepakt. Niet te harden hier.
Klikquote:Op donderdag 31 juli 2008 19:37 schreef ThaNetRunner het volgende:
en bij midden nederland neemt hij een bakkie koffie en een koekje.. doet rustig aan en gaat daarna op z;n gemak verder in het noorden.
Als ik hem zie zitten doe ik de groeten
Maar morgen is na 00:00..quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar morgen zit ik op mijn werk, dus dan kan ik er niet echt van genieten ofzo
Why?quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:37 schreef Drugshond het volgende:
Niet voor het een of ander maar nachtelijk onweer heeft wel mijn duidelijke pre.
ondertussen is midden NL groen gewordenquote:Op donderdag 31 juli 2008 19:29 schreef Fredo55 het volgende:
[bla]MeteoAlarm heeft voor vandaag code geel voor het zuidwesten,zuidoosten en het noorden:
[ afbeelding ]
Morgen (lees: na 00:00) voor geheel Nederland code geel.
[bla]
Omdat je het dan beter ziet. Je kunt dan e.e.a. veel beter zien en localiseren.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Why?
Was net ook al hoor.. voor morgen is heel NL nog steeds geelquote:Op donderdag 31 juli 2008 20:51 schreef marcel-o het volgende:
buienradar geeft in ZW belgie onweer aankoers-->ZWN
[..]
ondertussen is midden NL groen geworden
Mwa, de laatste week is het ook steeds langs Tilburg af gegaan of er overheen gehupst, ik hou dus gewoon weer rekening met niets. Dan kan het alleen maar meevallen...quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:55 schreef Drugshond het volgende:
Denk dat Tilburg wel goed zit... Maar daar ben ik vandaag niet.
Wat ik mij nu afvraag, hoe kan midden Nederland nu groen zijn en Groningen geel? Waar komt dat onweer vandaan dan?quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:51 schreef marcel-o het volgende:
buienradar geeft in ZW belgie onweer aankoers-->ZWN
[..]
ondertussen is midden NL groen geworden
Jah.. maar ook niet té laat.. dat ik pas om 3 uur kan slapen omdat het dan pas is afgekoeld ofzo...quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:12 schreef DemonRage het volgende:
Laat maar komen, niet te snel, maar wel heftig: onweer in het donker is het leukst.![]()
ja en nee..quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:12 schreef DemonRage het volgende:
Laat maar komen, niet te snel, maar wel heftig: onweer in het donker is het leukst.![]()
Waar komt het nieuwe huisje trouwens te staan ? (ongeveer regio..)quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mwa, de laatste week is het ook steeds langs Tilburg af gegaan of er overheen gehupst, ik hou dus gewoon weer rekening met niets. Dan kan het alleen maar meevallen...
's nachts is wel ideaal voor bliksemfotografie.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:17 schreef marcel-o het volgende:
je kan er de donder()op zeggen dat ik heel diep slaap straks, en om half 5 wakker wordt van t laatste beetje
![]()
[..]
ja en nee..
je kan idd vette bliksems zien, je ziet straatverlichting uit en aan gaanmidden in de nacht autoalarmen
![]()
alleen kan je de dikke randen van die wolken niet zien
Wat dacht je van hartje centrumquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waar komt het nieuwe huisje trouwens te staan ? (ongeveer regio..)
Regen alleen heeft weinig zin, vond dat het juist benauwder werd de afgelopen paar keer dat we een bui hebben gehad. Het moet eens goed gaan waaien.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:20 schreef NorthernStar het volgende:
Vies benauwd stink en plak weer![]()
Wmb hoeft die regen echt niet tot vannacht te wachten. Mag best eerder.
ja, dat moet k ook nog eens proberenquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:21 schreef DemonRage het volgende:
's nachts is wel ideaal voor bliksemfotografie.
- offtopic -quote:
Iddquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:52 schreef knep het volgende:
Buien lijken recht naar het noorden te trekken en dus geen SW-NE richting.
Klopt.... ik zie het hier ook... Zeeland wellicht. Onder Parijs zit nog wat.... Maar ik sluit niks uit voor vandaag. Daarvoor was het simpelweg te benauwd.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:52 schreef knep het volgende:
Buien lijken recht naar het noorden te trekken en dus geen SW-NE richting.
Inderdaad, ofwel dat complex moet overkomen en anders is de hoop gevestigd op nieuwe buienvorming.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klopt.... ik zie het hier ook... Zeeland wellicht. Onder Parijs zit nog wat.... Maar ik sluit niks uit voor vandaag. Daarvoor was het simpelweg te benauwd.
temperaturen zijn nog idioot hoog inderdaad, in Amsterdam is het niet te harden, terassen zitten overvol!quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:53 schreef DemonRage het volgende:
De warmte blijft hier in Eindhoven lang hangen... laatste waarneming geeft 27°C aan.
Het shelfje misschien wel, maar geen registratie daarvan.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:05 schreef Fredo55 het volgende:
Ben benieuwd wat ik kan verwachten hier in Zeeland.
Het word al donker, dus een shelfje zit er niet in vrees ik.
Het is echt vies warm vanavond..ik heb alle deuren en ramen open gezet, maar het helpt geen fuck.
Misschien activeerd het wel voor mijn neus, net zoals afgelopen maandag.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het shelfje misschien wel, maar geen registratie daarvan.![]()
Misschien dat het heel erg gaat weerlichten, dan zou je misschien iets kunnen zien.
in de jaren 80 een keer zo'n nachtelijk onweer gehad, was denk ik een MCS vanuit Frankrijk. Je kon buiten gewoon een boek lezen met dat weerlicht, zo gigantisch veel ontladingen, ongekend!quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het shelfje misschien wel, maar geen registratie daarvan.![]()
Misschien dat het heel erg gaat weerlichten, dan zou je misschien iets kunnen zien.
Mazzelaar!quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:09 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Misschien activeerd het wel voor mijn neus, net zoals afgelopen maandag.
In '88 zat ik als klein Karinnetje bij mijn ouders in de auto op de ring van Parijs en dat is normaal al spannend maar toen stond er water op de weg en was er bijna volcontinu bliksem, zou dat die MCS kunnen zijn geweest? Dan heb ik hem ook meegemaakt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
in de jaren 80 een keer zo'n nachtelijk onweer gehad, was denk ik een MCS vanuit Frankrijk. Je kon buiten gewoon een boek lezen met dat weerlicht, zo gigantisch veel ontladingen, ongekend!
Dan is dat wel een hele lokale bui. Er valt hier namelijk nog niets uit de hemel.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:20 schreef Fredo55 het volgende:
Zware regen en onweersbui in Terneuzen volgens iemand op msn.
Dan zal hij wel aan het lullen zijn.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:26 schreef zoem het volgende:
[..]
Dan is dat wel een hele lokale bui. Er valt hier namelijk nog niets uit de hemel.
Wellicht niet, want zoals ik dus zei, ook West-Vlaanderen krijgt de volle lading.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:28 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dan zal hij wel aan het lullen zijn.
Ja idd, ik woon in het oosten van de provincie, straks even naar het weerlicht kijken.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:30 schreef marcel-o het volgende:
Die rode vlek gaat nu idd zeeland in.. lijkt er op dat ie groeit
Hier in noord West-Vlaanderen hebben we het afgelopen half uur storm gehad. Veel regen, veel wind, enkele heftige donderslagen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:41 schreef nachtzuster het volgende:
West Zws. Vlaanderen meldt
Eerste donderslag, hard waaien maar nog geen regen
Oh! begint te gieten nu terwijl ik dit typ
Buiten maffen, je wordt vanzelf wakker van een eventueel onweer.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:56 schreef -0- het volgende:
Heerlijk weer hier buiten nu.
Alleen moet zo toch maar naar ibnnen want morgen erg vroeg weg maar daar is het dus echt vies en veel te warm.
en dan leeggezogen worden door die zom vampiereen zeker?quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:58 schreef knep het volgende:
[..]
Buiten maffen, je wordt vanzelf wakker van een eventueel onweer.
Je moet er wat voor over hebben.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:01 schreef marcel-o het volgende:
[..]
en dan leeggezogen worden door die zom vampiereen zeker?
hmm de bewolking moet in ieder geval al in Eindhoven gearriveerd zijn.. verklaard dus ook de temperatuursstijging hier..quote:
quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:02 schreef Fredo55 het volgende:
Berichtje vanuit Groede:
Onweer is over. Nu (enkel) hevige regen. Nauwelijks wind. Ben d'r vandoor. Wordt op gevraagd om te helpen. Diverse tenten lopen vol. Wellicht tot later.
Of van de regen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:58 schreef knep het volgende:
[..]
Buiten maffen, je wordt vanzelf wakker van een eventueel onweer.
Ik denk eerder datdat ding boven Zeeland gaat afsterven.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:10 schreef Fredo55 het volgende:
Het onweer neemt weer toe op buienradar, of heb ik het mis?
quote:
De bliksems hoor je? Da's wel knap:)quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:14 schreef marcel-o het volgende:
op de am-radio zijn de bliksems al in de verte te horen
daar lijkt het wel opquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik denk eerder datdat ding boven Zeeland gaat afsterven.
rdamquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De bliksems hoor je? Da's wel knap:)
Waar woon je trouwens? Ik woon in Den Haag, ben wel benieuwd eigenlijk of het hier ook zover gaat komen :p
Geen punt, laat die energie maar richting oosten stromenquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:17 schreef kepler het volgende:
[..]
daar lijkt het wel op![]()
edit: alhoewel, er lijkt nu lijnvorming te ontstaan![]()
Oh zo, sorry vatte het verkeerd op :$ Ik luister niet vaak radio eigenlijk maar kan het me ergens wel voorstellen ja .quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:17 schreef marcel-o het volgende:
[..]
rdam
en ja bliksems kan je horen met een am-radio..
zet die maar eens aan als je bliksems ziet, zul je zie én horen wat ik bedoel
eensquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:18 schreef knep het volgende:
[..]
Geen punt, laat die energie maar richting oosten stromen.
gebruikte ik vroeger altijd om op onweer te scannen, prachtig!quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:17 schreef marcel-o het volgende:
[..]
rdam
en ja bliksems kan je horen met een am-radio..
zet die maar eens aan als je bliksems ziet, zul je zie én horen wat ik bedoel
dat dus, dan weet je iig zeker dat t gene wat je zag een bliksem was.. en niet een auto die over een hobbel gingquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:32 schreef Againzender het volgende:
gebruikte ik vroeger altijd om op onweer te scannen, prachtig!
op dit soort dagen had ik altijd een AM radio op een frequentie staan waar niets stond te zenden. Als het dan ergens begon te knallen pikte je dat gelijk opquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:34 schreef marcel-o het volgende:
[..]
dat dus, dan weet je iig zeker dat t gene wat je zag een bliksem was.. en niet een auto die over een hobbel ging
ja, van die voorspelling geloof ik dus erg weinigquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heel NL kan binnen de komende uren wel wat krijgen.
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
Als ik dit plaatje moet geloven dan kan ik rond een uur of 3 a 4 een dikke bui verwachtenquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heel NL kan binnen de komende uren wel wat krijgen.
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
k hoor al aardige knetters, maar zie nog niet de lucht oplichtenquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
op dit soort dagen had ik altijd een AM radio op een frequentie staan waar niets stond te zenden. Als het dan ergens begon te knallen pikte je dat gelijk op
Nou, met echt zwaar omweer zie je ook wel eens geen weerlicht heb ik wel gezien, denk door de zware regensluier ofzo die ervoor hangtquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:44 schreef marcel-o het volgende:
[..]
k hoor al aardige knetters, maar zie nog niet de lucht oplichten
Inderdaad vooral door de enorme temperatuursverschillen dan lijkt me.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:53 schreef DemonRage het volgende:
Dat het om 0:00u nog zo'n 25°C kan zijn wil wel zeggen dat er nog genoeg energie in de lucht zit om dat geval te voeden. Denk dat het nog wel kan aangroeien.
het is inderdaad belachelijkquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:52 schreef knep het volgende:
Temperatuur nog steeds boven de 25 graden.
daar lijkt het nu opquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:53 schreef DemonRage het volgende:
Dat het om 0:00u nog zo'n 25°C kan zijn wil wel zeggen dat er nog genoeg energie in de lucht zit om dat geval te voeden. Denk dat het nog wel kan aangroeien.
kan misschien ook nog een technisch iets zijn, dat ze dichter bij de radar komen?quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:55 schreef kepler het volgende:
[..]
daar lijkt het nu op
De rode plekken op de buienradar hebben zich naar voren verplaatst
daar valt op dit moment eigenlij niets zinnigs over te zeggen...quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:55 schreef daanski82 het volgende:
zal Enschede nog wat er van mee krijgen ?
Zoiets denk ik ook altijd. Omdat de buien ver van de radar verwijderd zijn zal een groot deel van de echo's geblokkeerd worden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
kan misschien ook nog een technisch iets zijn, dat ze dichter bij de radar komen?
lijkt me sterk, het is nog 25 graden rond Delftquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
kan misschien ook nog een technisch iets zijn, dat ze dichter bij de radar komen?
het zit ook al aardig in de buurt van Rotterdam natuurlijkquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:56 schreef marcel-o het volgende:
het licht op hier![]()
(rdamzuid)
en t is idd nog tering warm buiten..
ik ruik wel een muffe vochtige lucht buiten..
straks misschien nog beetje warme natte tegels lucht
Weltrusten... ik blijf nog ff op iigquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
het zit ook al aardig in de buurt van Rotterdam natuurlijk
Met de huidige koers gaat het denk ik net langs Amsterdam, maar met de warmte die nu nog boven Nederland hangt heb ik eigenlijk geen idee wat er gaat gebeuren.
Ik ga een poging ondernemen te slapen, zal wel niet gaan lukken
Inderdaad, trok het daar ook zo plotseling aan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:13 schreef marcel-o het volgende:
best vaag, van de hele dag geen zucht ineens van die zwaaiende bomen, en je hoort buiten vanalles omvallen(kliko's ed)
Ja, totdat de zooi ineens weer activeert en ik straks om 04:30 zweterig en klam wakker schrik van een enorme donderklapquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:13 schreef Rikketik het volgende:
Als ik buienradar mag geloven gaat die hele buienlijn finaal langs het oosten des lands heentrekken. Though luck, nachtonweer is het fijnste onweer.
Ach, zolang het maar afkoelt.
lombardijenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Inderdaad, trok het daar ook zo plotseling aan?
Hier(Spijkenisse) braken plotseling takken af etc.
Heerlijk toch?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, totdat de zooi ineens weer activeert en ik straks om 04:30 zweterig en klam wakker schrik van een enorme donderklap
Ik heb zo'n idee dat het 'gat' tussen die twee banden nog wel aangroeit tot één lijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:18 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Heerlijk toch?Niets rustgevender dan onweer, mits in de nacht.
Maar goed, als die buienlijn nou heel duidelijk op Enschede af was komen drijven dan had ik de stekkers eruit getrokken. Nu laat ik me wel gewoon verrassen.
De nacht is nog jong, er kan nog een hoop gebeurenquote:
Rommel(tje) tweequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:34 schreef RiKe het volgende:
[..]
De nacht is nog jong, er kan nog een hoop gebeuren
Dat wil zeggen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:43 schreef DemonRage het volgende:
Er ligt trouwens een strook over het land waar de temperatuur rond de 25°C ligt...
Schiphol - Eindhoven - Maastricht
Dat ligt op 1 lijn, parallel aan het naderende koufront/convergentielijn.
Ja, die 25 graden voel ik hier in Maastricht nog primaquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:43 schreef DemonRage het volgende:
Er ligt trouwens een strook over het land waar de temperatuur rond de 25°C ligt...
Schiphol - Eindhoven - Maastricht
Dat ligt op 1 lijn, parallel aan het naderende koufront/convergentielijn.
Hopelijk nog wat activatie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:44 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dat wil zeggen?
Broeiende oorlog in de lucht...staat ons nog heel wat te wachten?
(Sorry ben nog best noob met dit)
Zeg dat, leek welte spoken binnen, alle deuren klapten dichtquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:25 schreef RiKe het volgende:
Begint hier in Leiden ook ineens te waaien
Dat blijft nog wel makkelijk een uur zo door gaan volgens buienradar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:49 schreef Morwen het volgende:
[..]
Zeg dat, leek welte spoken binnen, alle deuren klapten dicht![]()
Nu een paar druppels regen
Mja,buienradar....ik heb vaak het idee dat het vlak voor Leiden oplost of eromheen trekt ofzoquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:51 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dat blijft nog wel makkelijk een uur zo door gaan volgens buienradar.
Ook zouden wij over een uur in de prijzen moeten vallen met onweer.
Ja dat idee heb ik ook, net als die buien van afgelopen weekend...losten ook dood leuk op vlak voor leidenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:55 schreef Morwen het volgende:
[..]
Mja,buienradar....ik heb vaak het idee dat het vlak voor Leiden oplost of eromheen trekt ofzo
Er zou wel eens wat in kunnen zitten. Kijk eens naar de radar en je ziet dat het boven België weer activeert (vlak onder Zeeland) in de aanvoerroute.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:01 schreef RiKe het volgende:
Demon
Wat denk jij?
Valt Leiden vanavond in de prijzen?
Zouden wij eerst dat deel wat nu boven Brabant hangt krijgen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Er zou wel eens wat in kunnen zitten. Kijk eens naar de radar en je ziet dat het boven België weer activeert (vlak onder Zeeland) in de aanvoerroute.
Dat zit ook in mijn aanvoerroute, maar ik moet eigenlijk naar bed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Er zou wel eens wat in kunnen zitten. Kijk eens naar de radar en je ziet dat het boven België weer activeert (vlak onder Zeeland) in de aanvoerroute.
Enlighten me!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:11 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm... precies wat ik dacht... triggering op de strook waar de temperatuur rond de 25°C zit.
Triggering betekent dat er iets is waardoor de buien willen ontstaan.quote:
Dankje voor de uitlegquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Triggering betekent dat er iets is waardoor de buien willen ontstaan.
Ik vertelde al eerder dat er een strook van hoge temperaturen (nabij de 25°C) lag, ruwweg van Schiphol - Eindhoven - Maastricht. Nu het front daar arriveert zie je aan de voorkant opeens allemaal buien ontstaan.
Je ben toch op vakantie in Zierikzee?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:15 schreef MissHobje het volgende:
zierikzee meld nog steeds vet onweer en flink regen inmiddels vanaf 22.30 en gaat maar door, erg mooi al dat onweer
Zie je wel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:20 schreef RiKe het volgende:
waaa dikke flitsen hier nu in de verte!
En de temperatuur kiept gelijk naar benedenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:20 schreef RiKe het volgende:
waaa dikke flitsen hier nu in de verte!
Je had gelijk met je triggeringquote:
jup ! enne gaat al uren tekeer echt weird! steeds als ik denk oh word minder dan gaat het weer wat harderquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:17 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Je ben toch op vakantie in Zierikzee?![]()
Al wat bij mij voorbij gaat, krijg jij natuurlijk.![]()
Hier begint het harder te regenen,onweer is wat afgenomen.
Onweer vanuit zee is idd mooi.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
jup ! enne gaat al uren tekeer echt weird! steeds als ik denk oh word minder dan gaat het weer wat harder
! wel mooi hoe het van de zee af komt, alleen die regen sucks!
Hier in Eindhoven 24,2°C en nog steeds niks.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:30 schreef nachtzuster het volgende:
19 graden, al anderhalf uur wat gerommel en beetje regen![]()
(zeeuws vlaanderen)
Hoe ver weg is het vanuit jou naar het huis van jouw overburen? Ik meende een keer op foto's te zien dat je in een bestwel vrijstaand huis (boerderij?) woont.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:31 schreef Fredo55 het volgende:
De Tering.![]()
Blikseminslag bij de overburen.![]()
Die mensen zijn toch op vakantie..maar stel dat er brand uitbreekt oid.
Jup, ik woon in een vrijstaand huis langs een provinciale weg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:32 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hoe ver weg is het vanuit jou naar het huis van jouw overburen? Ik meende een keer op foto's te zien dat je in een bestwel vrijstaand huis (boerderij?) woont.
okquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hier in Eindhoven 24,2°C en nog steeds niks.
Reaukze.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:47 schreef Xebber het volgende:
Jongens, ik ga nog even een jointje roken buiten op 't terras.
Hier in Best/Oirschot (campzone) ook mooie flitsen op het westenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:37 schreef DemonRage het volgende:
Yep...geflits zichtbaar (richting het westen) en neerslag en meer wind in Eindhoven. Vast zo'n spontane bui.
Om samen te smelten met de buien die net hier onstaan zijn, ook vrij weinig van gemerkt helaas.... Ik sip dus ff met je meequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:45 schreef DemonRage het volgende:
Op het moment weerlicht in het NW.
Ook weer precies wat ik dacht: buien ontstaan boven Eindhoven en trekken dan weg als ze actief zijn. ('t is een trend de laatste tijd)
Is allemaal hier ontstaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:51 schreef garnage-patrick het volgende:
hier in culemborg is een klein maar volgens mij wel pittig buitje naar onderweg!
harde wind, flitsflits boemboem!eindelijk!!
Duurt ook nog wel even voor het bij jou is, tijd zat om het te laten ontwikkelenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:59 schreef DemonRage het volgende:
Ik ben benieuwd of dat spul boven België nog iets gaat doen, recht ten zuiden van hier... ziet er nog niet erg actief uit.
Ik hoop het... er is net wat energie verloren gegaan door die buientriggering recht boven Eindhoven. De buien zijn inmiddels gevlogen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 02:03 schreef RiKe het volgende:
[..]
Duurt ook nog wel even voor het bij jou is, tijd zat om het te laten ontwikkelen
Mooi... hier is het alweer bijna weg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 02:07 schreef RiKe het volgende:
Hier begint het weer los te gaan, gaat weer harder regenen en iets vaker flitsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |