Rommel(tje) tweequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:34 schreef RiKe het volgende:
[..]
De nacht is nog jong, er kan nog een hoop gebeuren
Dat wil zeggen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:43 schreef DemonRage het volgende:
Er ligt trouwens een strook over het land waar de temperatuur rond de 25°C ligt...
Schiphol - Eindhoven - Maastricht
Dat ligt op 1 lijn, parallel aan het naderende koufront/convergentielijn.
Ja, die 25 graden voel ik hier in Maastricht nog primaquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:43 schreef DemonRage het volgende:
Er ligt trouwens een strook over het land waar de temperatuur rond de 25°C ligt...
Schiphol - Eindhoven - Maastricht
Dat ligt op 1 lijn, parallel aan het naderende koufront/convergentielijn.
Hopelijk nog wat activatie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:44 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dat wil zeggen?
Broeiende oorlog in de lucht...staat ons nog heel wat te wachten?
(Sorry ben nog best noob met dit)
Zeg dat, leek welte spoken binnen, alle deuren klapten dichtquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:25 schreef RiKe het volgende:
Begint hier in Leiden ook ineens te waaien
Dat blijft nog wel makkelijk een uur zo door gaan volgens buienradar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:49 schreef Morwen het volgende:
[..]
Zeg dat, leek welte spoken binnen, alle deuren klapten dicht![]()
Nu een paar druppels regen
Mja,buienradar....ik heb vaak het idee dat het vlak voor Leiden oplost of eromheen trekt ofzoquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:51 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dat blijft nog wel makkelijk een uur zo door gaan volgens buienradar.
Ook zouden wij over een uur in de prijzen moeten vallen met onweer.
Ja dat idee heb ik ook, net als die buien van afgelopen weekend...losten ook dood leuk op vlak voor leidenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:55 schreef Morwen het volgende:
[..]
Mja,buienradar....ik heb vaak het idee dat het vlak voor Leiden oplost of eromheen trekt ofzo
Er zou wel eens wat in kunnen zitten. Kijk eens naar de radar en je ziet dat het boven België weer activeert (vlak onder Zeeland) in de aanvoerroute.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:01 schreef RiKe het volgende:
Demon
Wat denk jij?
Valt Leiden vanavond in de prijzen?
Zouden wij eerst dat deel wat nu boven Brabant hangt krijgen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Er zou wel eens wat in kunnen zitten. Kijk eens naar de radar en je ziet dat het boven België weer activeert (vlak onder Zeeland) in de aanvoerroute.
Dat zit ook in mijn aanvoerroute, maar ik moet eigenlijk naar bed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Er zou wel eens wat in kunnen zitten. Kijk eens naar de radar en je ziet dat het boven België weer activeert (vlak onder Zeeland) in de aanvoerroute.
Enlighten me!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:11 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm... precies wat ik dacht... triggering op de strook waar de temperatuur rond de 25°C zit.
Triggering betekent dat er iets is waardoor de buien willen ontstaan.quote:
Dankje voor de uitlegquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Triggering betekent dat er iets is waardoor de buien willen ontstaan.
Ik vertelde al eerder dat er een strook van hoge temperaturen (nabij de 25°C) lag, ruwweg van Schiphol - Eindhoven - Maastricht. Nu het front daar arriveert zie je aan de voorkant opeens allemaal buien ontstaan.
Je ben toch op vakantie in Zierikzee?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:15 schreef MissHobje het volgende:
zierikzee meld nog steeds vet onweer en flink regen inmiddels vanaf 22.30 en gaat maar door, erg mooi al dat onweer
Zie je wel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:20 schreef RiKe het volgende:
waaa dikke flitsen hier nu in de verte!
En de temperatuur kiept gelijk naar benedenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:20 schreef RiKe het volgende:
waaa dikke flitsen hier nu in de verte!
Je had gelijk met je triggeringquote:
jup ! enne gaat al uren tekeer echt weird! steeds als ik denk oh word minder dan gaat het weer wat harderquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:17 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Je ben toch op vakantie in Zierikzee?![]()
Al wat bij mij voorbij gaat, krijg jij natuurlijk.![]()
Hier begint het harder te regenen,onweer is wat afgenomen.
Onweer vanuit zee is idd mooi.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
jup ! enne gaat al uren tekeer echt weird! steeds als ik denk oh word minder dan gaat het weer wat harder
! wel mooi hoe het van de zee af komt, alleen die regen sucks!
Hier in Eindhoven 24,2°C en nog steeds niks.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:30 schreef nachtzuster het volgende:
19 graden, al anderhalf uur wat gerommel en beetje regen![]()
(zeeuws vlaanderen)
Hoe ver weg is het vanuit jou naar het huis van jouw overburen? Ik meende een keer op foto's te zien dat je in een bestwel vrijstaand huis (boerderij?) woont.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:31 schreef Fredo55 het volgende:
De Tering.![]()
Blikseminslag bij de overburen.![]()
Die mensen zijn toch op vakantie..maar stel dat er brand uitbreekt oid.
Jup, ik woon in een vrijstaand huis langs een provinciale weg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:32 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hoe ver weg is het vanuit jou naar het huis van jouw overburen? Ik meende een keer op foto's te zien dat je in een bestwel vrijstaand huis (boerderij?) woont.
okquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hier in Eindhoven 24,2°C en nog steeds niks.
Reaukze.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:47 schreef Xebber het volgende:
Jongens, ik ga nog even een jointje roken buiten op 't terras.
Hier in Best/Oirschot (campzone) ook mooie flitsen op het westenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:37 schreef DemonRage het volgende:
Yep...geflits zichtbaar (richting het westen) en neerslag en meer wind in Eindhoven. Vast zo'n spontane bui.
Om samen te smelten met de buien die net hier onstaan zijn, ook vrij weinig van gemerkt helaas.... Ik sip dus ff met je meequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:45 schreef DemonRage het volgende:
Op het moment weerlicht in het NW.
Ook weer precies wat ik dacht: buien ontstaan boven Eindhoven en trekken dan weg als ze actief zijn. ('t is een trend de laatste tijd)
Is allemaal hier ontstaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:51 schreef garnage-patrick het volgende:
hier in culemborg is een klein maar volgens mij wel pittig buitje naar onderweg!
harde wind, flitsflits boemboem!eindelijk!!
Duurt ook nog wel even voor het bij jou is, tijd zat om het te laten ontwikkelenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:59 schreef DemonRage het volgende:
Ik ben benieuwd of dat spul boven België nog iets gaat doen, recht ten zuiden van hier... ziet er nog niet erg actief uit.
Ik hoop het... er is net wat energie verloren gegaan door die buientriggering recht boven Eindhoven. De buien zijn inmiddels gevlogen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 02:03 schreef RiKe het volgende:
[..]
Duurt ook nog wel even voor het bij jou is, tijd zat om het te laten ontwikkelen
Mooi... hier is het alweer bijna weg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 02:07 schreef RiKe het volgende:
Hier begint het weer los te gaan, gaat weer harder regenen en iets vaker flitsen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |