quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:02 schreef Fredo55 het volgende:
Berichtje vanuit Groede:
Onweer is over. Nu (enkel) hevige regen. Nauwelijks wind. Ben d'r vandoor. Wordt op gevraagd om te helpen. Diverse tenten lopen vol. Wellicht tot later.
Of van de regen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:58 schreef knep het volgende:
[..]
Buiten maffen, je wordt vanzelf wakker van een eventueel onweer.
Ik denk eerder datdat ding boven Zeeland gaat afsterven.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:10 schreef Fredo55 het volgende:
Het onweer neemt weer toe op buienradar, of heb ik het mis?
quote:
De bliksems hoor je? Da's wel knap:)quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:14 schreef marcel-o het volgende:
op de am-radio zijn de bliksems al in de verte te horen
daar lijkt het wel opquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik denk eerder datdat ding boven Zeeland gaat afsterven.
rdamquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De bliksems hoor je? Da's wel knap:)
Waar woon je trouwens? Ik woon in Den Haag, ben wel benieuwd eigenlijk of het hier ook zover gaat komen :p
Geen punt, laat die energie maar richting oosten stromenquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:17 schreef kepler het volgende:
[..]
daar lijkt het wel op![]()
edit: alhoewel, er lijkt nu lijnvorming te ontstaan![]()
Oh zo, sorry vatte het verkeerd op :$ Ik luister niet vaak radio eigenlijk maar kan het me ergens wel voorstellen ja .quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:17 schreef marcel-o het volgende:
[..]
rdam
en ja bliksems kan je horen met een am-radio..
zet die maar eens aan als je bliksems ziet, zul je zie én horen wat ik bedoel
eensquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:18 schreef knep het volgende:
[..]
Geen punt, laat die energie maar richting oosten stromen.
gebruikte ik vroeger altijd om op onweer te scannen, prachtig!quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:17 schreef marcel-o het volgende:
[..]
rdam
en ja bliksems kan je horen met een am-radio..
zet die maar eens aan als je bliksems ziet, zul je zie én horen wat ik bedoel
dat dus, dan weet je iig zeker dat t gene wat je zag een bliksem was.. en niet een auto die over een hobbel gingquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:32 schreef Againzender het volgende:
gebruikte ik vroeger altijd om op onweer te scannen, prachtig!
op dit soort dagen had ik altijd een AM radio op een frequentie staan waar niets stond te zenden. Als het dan ergens begon te knallen pikte je dat gelijk opquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:34 schreef marcel-o het volgende:
[..]
dat dus, dan weet je iig zeker dat t gene wat je zag een bliksem was.. en niet een auto die over een hobbel ging
ja, van die voorspelling geloof ik dus erg weinigquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heel NL kan binnen de komende uren wel wat krijgen.
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
Als ik dit plaatje moet geloven dan kan ik rond een uur of 3 a 4 een dikke bui verwachtenquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heel NL kan binnen de komende uren wel wat krijgen.
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
k hoor al aardige knetters, maar zie nog niet de lucht oplichtenquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
op dit soort dagen had ik altijd een AM radio op een frequentie staan waar niets stond te zenden. Als het dan ergens begon te knallen pikte je dat gelijk op
Nou, met echt zwaar omweer zie je ook wel eens geen weerlicht heb ik wel gezien, denk door de zware regensluier ofzo die ervoor hangtquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:44 schreef marcel-o het volgende:
[..]
k hoor al aardige knetters, maar zie nog niet de lucht oplichten
Inderdaad vooral door de enorme temperatuursverschillen dan lijkt me.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:53 schreef DemonRage het volgende:
Dat het om 0:00u nog zo'n 25°C kan zijn wil wel zeggen dat er nog genoeg energie in de lucht zit om dat geval te voeden. Denk dat het nog wel kan aangroeien.
het is inderdaad belachelijkquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:52 schreef knep het volgende:
Temperatuur nog steeds boven de 25 graden.
daar lijkt het nu opquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:53 schreef DemonRage het volgende:
Dat het om 0:00u nog zo'n 25°C kan zijn wil wel zeggen dat er nog genoeg energie in de lucht zit om dat geval te voeden. Denk dat het nog wel kan aangroeien.
kan misschien ook nog een technisch iets zijn, dat ze dichter bij de radar komen?quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:55 schreef kepler het volgende:
[..]
daar lijkt het nu op
De rode plekken op de buienradar hebben zich naar voren verplaatst
daar valt op dit moment eigenlij niets zinnigs over te zeggen...quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:55 schreef daanski82 het volgende:
zal Enschede nog wat er van mee krijgen ?
Zoiets denk ik ook altijd. Omdat de buien ver van de radar verwijderd zijn zal een groot deel van de echo's geblokkeerd worden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
kan misschien ook nog een technisch iets zijn, dat ze dichter bij de radar komen?
lijkt me sterk, het is nog 25 graden rond Delftquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
kan misschien ook nog een technisch iets zijn, dat ze dichter bij de radar komen?
het zit ook al aardig in de buurt van Rotterdam natuurlijkquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:56 schreef marcel-o het volgende:
het licht op hier![]()
(rdamzuid)
en t is idd nog tering warm buiten..
ik ruik wel een muffe vochtige lucht buiten..
straks misschien nog beetje warme natte tegels lucht
Weltrusten... ik blijf nog ff op iigquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
het zit ook al aardig in de buurt van Rotterdam natuurlijk
Met de huidige koers gaat het denk ik net langs Amsterdam, maar met de warmte die nu nog boven Nederland hangt heb ik eigenlijk geen idee wat er gaat gebeuren.
Ik ga een poging ondernemen te slapen, zal wel niet gaan lukken
Inderdaad, trok het daar ook zo plotseling aan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:13 schreef marcel-o het volgende:
best vaag, van de hele dag geen zucht ineens van die zwaaiende bomen, en je hoort buiten vanalles omvallen(kliko's ed)
Ja, totdat de zooi ineens weer activeert en ik straks om 04:30 zweterig en klam wakker schrik van een enorme donderklapquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:13 schreef Rikketik het volgende:
Als ik buienradar mag geloven gaat die hele buienlijn finaal langs het oosten des lands heentrekken. Though luck, nachtonweer is het fijnste onweer.
Ach, zolang het maar afkoelt.
lombardijenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Inderdaad, trok het daar ook zo plotseling aan?
Hier(Spijkenisse) braken plotseling takken af etc.
Heerlijk toch?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, totdat de zooi ineens weer activeert en ik straks om 04:30 zweterig en klam wakker schrik van een enorme donderklap
Ik heb zo'n idee dat het 'gat' tussen die twee banden nog wel aangroeit tot één lijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:18 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Heerlijk toch?Niets rustgevender dan onweer, mits in de nacht.
Maar goed, als die buienlijn nou heel duidelijk op Enschede af was komen drijven dan had ik de stekkers eruit getrokken. Nu laat ik me wel gewoon verrassen.
De nacht is nog jong, er kan nog een hoop gebeurenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |