Probleempje is ook nog eens dat HIRLAM niet op z'n volle resolutie kan draaien, en ECMWF liep ook niet helemaal lekker.quote:De situatie is in potentie riskant en lokaal kan overlast ontstaan. Daarom is een voorwaarschuwing uitgegeven. Modellen zijn niet helemaal gelijk wat timing, positie en intensiteit betreft dus wat dat betreft een slag om de arm houden. De situatie is in potentie riskant en een voorwaarschuwing is uitgegeven.
Ach morgen is het koeler, 1 dagje lukt nog wel toch?quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:41 schreef marcel-o het volgende:
mooi draaiding rechts van Italie
soms als t windstil is hier is t niet uit te houden..
zo maar eens n oude ServerFan aansluiten
Lijkt wel, die waaiers en iets van een oog.....quote:
Dat is nog is een mooi verkapte; gaat het nog regenen vandaagquote:Op donderdag 31 juli 2008 14:09 schreef APK het volgende:
Moet ik de planten nog water geven vanavond of wordt dat voor mij gedaan?
Dat word voor jou gedaan.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:09 schreef APK het volgende:
Moet ik de planten nog water geven vanavond of wordt dat voor mij gedaan?
quote:Waarschuwing ZWARE BUIEN
Toelichting Later vanavond en vannacht is er kans op enkele stevige onweersbuien, mogelijk met hagel en windstoten tot 70 km/uur.
Bericht nummer 1
Opgesteld donderdag 31 juli 2008 11.54 uur
Volgend bericht 16.00
Oh, moet ik toch nog het dak op om de potten goed vast te zetten, anders komen ze weer langs het raam vliegen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:14 schreef Fredo55 het volgende:
Dat word voor jou gedaan.![]()
Waarschuwing ZWARE BUIEN
Toelichting Later vanavond en vannacht is er kans op enkele stevige onweersbuien, mogelijk met hagel en windstoten tot 70 km/uur.
Bericht nummer 1
Opgesteld donderdag 31 juli 2008 11.54 uur
Volgend bericht 16.00
quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:23 schreef Drugshond het volgende:
Het is minder geworden qua Cape+Lift
[ afbeelding ]
Orkanen zullen niet zo gauw voorkomen op de middelandse zee.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:57 schreef SiGNe het volgende:
Zal me niks verbazen als we over een paar jaar inderdaad ook orkanen gaan zien in het middelandse zeegebied, al heb ik verder geen verstand van weer enzo.
Maar de laatste jaren krijgen wij in nederland toch ook een beetje een regenseizoen in de zomers, of is dat echt toeval dat we nu warme winters hebben en natte zomers?
Ach als er eenmaal iets getriggerd wordt, dan is er iig energie.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:23 schreef Drugshond het volgende:
Het is minder geworden qua Cape+Lift
[ afbeelding ]
Toen had ik een sneeuwstorm in de Franse Alpen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:38 schreef marcel-o het volgende:
en uiteraard deze niet te vergeten
[ link | afbeelding ]
Storm west europa
31-01-2008
Nee dat zowiezo niet, Cape+LI geeft de instabiliteit en mogelijke energie aan...maar verder heb je toch ook een sterke overgang in de verticaal bewegingskaarten nodig?quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ach als er eenmaal iets getriggerd wordt, dan is er iig energie.
Cape en LI zijn niet de enige factoren die bepalen of onweer zwaar gaat worden.
quote:Eerder werd gesproken over "zware buien" vanavond (donderdag) en daarna vrijdagochtend opnieuw veel regen. Inmiddels staat er bij het KNMI, kans op bui, daarna opklaringen, vrijdag trekken de buien weg. Kortom: niet meer sprake van 2 zones. En neerslag lijkt sowieso afgezwakt.
Krijgen we nu hooguit wat geïsoleerde buien of krijgen we meer egstructureerde en aaneengesloten complexen ? Nowcasting (zoals in guidance al gezegd) blijkt weer eens de enige zinnige bespiegeling op het weer voor de hele korte termijn ?!
Wellicht het omgekeerde firefox logo.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:43 schreef kahaarin het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit eigenlijk, iemand?
ik las zoiets op weerwoord ook ja.quote:
Waarschijnlijk een straaljager door de geluidsbarriere, hoorde hem net overkomen.quote:
Daar is dus ook iets aan de hand. In EHV hoorde ik ook een sonic-boom. Maar dat was meer dan 2 uur geleden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een straaljager door de geluidsbarriere, hoorde hem net overkomen.
Ik heb er zoeen:quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:11 schreef marcel-o het volgende:
Hier ook rond de 29..
Ventilator scheelt wel gelukkig..
staat geen zucht wind hier
Een warme luchtbel die met mach 1 opstijgt? Dat zou retegave convectie zijnquote:Op donderdag 31 juli 2008 15:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een straaljager door de geluidsbarriere, hoorde hem net overkomen.
Die tweede blijft geweldigquote:Op donderdag 31 juli 2008 14:38 schreef marcel-o het volgende:
Dit waren nog eens mooie dingen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
en uiteraard deze niet te vergeten
[ link | afbeelding ]
Storm west europa
31-01-2008
Maar die gaan ons missen denk ikquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:56 schreef DemonRage het volgende:
De eerste buien zijn al in de maak:
[ afbeelding ]
KABOEM!quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:56 schreef DemonRage het volgende:
De eerste buien zijn al in de maak:
[ afbeelding ]
Ja idd, ff in de gaten houden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:24 schreef kree het volgende:
je zou toch zeggen dat die buien in frankrijk naar het ZW van nederland zouden kunnen gaan
quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:29 schreef marcel-o het volgende:
wee nie, heb ik toen van nu.nl afgehaald geloof ik.
(17 juli 2004 in Enschede)
denk dat dat velen wel wat zegt
İquote:Het onweersfront werd voorafgegaan door een angstaanjagende rolwolk en verraderlijke zware tot zeer zware windstoten. Hoek van Holland registreerde 101 km/uur en in het binnenland schoten de windmeters ineens uit tot 80 à 95 km/uur. De passage van de buienlijn ging vergezeld van een plotseling luchtdrukverandering van enkele hPa, zichtbaar als "onweersneus" in het barogram. De temperatuur daalde binnen een half uur van bijna 30 graden naar 18 graden en op grote schaal vielen in een uur tijd 20 tot 30 mm neerslag, niet alleen in de vorm van slagregens maar ook hagel. Arcen in Limburg kreeg 38 mm, maart het meeste viel uiteindelijk in het uiterste noorden: 46 mm in Dokkum en 47 mm in Hollum op Ameland.
Die rolwolk..dat vergeet ik echt nooit meer.quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:54 schreef marcel-o het volgende:
[..]
[..]
İ
dat we dát nog eens mogen meemaken![]()
quote:Vanavond is het nog lang warm en vrij zonnig. In de tweede helft van de avond krijgt Zeeland mogelijk al met regen- en onweersbuien te maken. Vannacht worden er meer buien verwacht. Dit zijn dan lokaal forse onweersbuien waarbij ook hagel en windstoten kunnen voorkomen.
Voor morgen is heel Nederland code geel.quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmm.. hoop dat Gouda nog wat meepakt. Niet te harden hier.
Klikquote:Op donderdag 31 juli 2008 19:37 schreef ThaNetRunner het volgende:
en bij midden nederland neemt hij een bakkie koffie en een koekje.. doet rustig aan en gaat daarna op z;n gemak verder in het noorden.
Als ik hem zie zitten doe ik de groeten
Maar morgen is na 00:00..quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar morgen zit ik op mijn werk, dus dan kan ik er niet echt van genieten ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |