Oh wacht, je doelt natuurlijk op het 'iets minder behoeft aan contact met de buitenwereld'quote:
Gaat dus uren zo door hier op een dag , Chico vergeet dat ie 10 is alquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:23 schreef Greys het volgende:
Oh wat een dolle pret met zijn allen! Die geluiden er bij ook, heullllllll 'gevaarlijk'![]()
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:22 schreef Greys het volgende:
Ja sorry, dat had ik gelezen hoor, had ook nog op Morrie gereageerd.
Maar ik trok even het bruggetje tussen dat gesprek en het woord 'kluizenaren' niet, ik was niet zo vlot
Even je filmpje kijken!
Oh dat kan ik ook pas sinds ik per ongeluk die betere nieuwe cam kreegquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:50 schreef Greys het volgende:
Ja ik vraag me ook steeds af hoe je het toch voor elkaar krijgt om die honden zo op de foto te zetten - bv tijdens tikkertje - dat ze net in de lucht hangen en dat het toch allemaal scherp is enzo. Bij mij zou je dan een wazige streep zien ipv hupsende hondjes
Dat kunnen wij ook. Sluitertijden handmatig aanpassenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:50 schreef Greys het volgende:
Ja ik vraag me ook steeds af hoe je het toch voor elkaar krijgt om die honden zo op de foto te zetten - bv tijdens tikkertje - dat ze net in de lucht hangen en dat het toch allemaal scherp is enzo. Bij mij zou je dan een wazige streep zien ipv hupsende hondjes
mogguh.quote:
Gollum is toch ook een mannetje?quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:56 schreef oh-oh het volgende:
Mogguh!
Ik ga vandaag het huis hier es een grote beurt geven. Morgen komt de bazin weer thuis![]()
Karel en Gollum hebben net weer een uur lopen sexen aan het water.
Kittenpups anyone?
Neuh tis geen mannetje, tis een castraat en dat is hele andere soep natuurlijkquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Gollum is toch ook een mannetje?
Dan is Karel niet alleen gay, maar ook waarlijk interraciaal. Een voorbeeld voor onze samenleving
En die kunnen dan miauwen en blaffen he!quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:13 schreef Greys het volgende:
Hahahaha dat zal een lekker species worden![]()
![]()
* Greys ziet even een kate kat met Karel's bolle plop-ogen voor zich![]()
Jippieeeeeeeeequote:Op woensdag 30 juli 2008 11:19 schreef verita het volgende:
Er zijn waarschijnlijk al twee donateurs via kattenplaza
quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Neuh tis geen mannetje, tis een castraat en dat is hele andere soep natuurlijk![]()
Nou wie wil op de puppykittenlijst?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:48 schreef Qwea het volgende:
* moe is
*gesport heeft
Ik ben 4 kg afgevallenwoei
Nog snel. Neem aan dat je dan ook je voedingspatroon hebt aangepast naast het sporten?quote:
Ehm, neequote:Op woensdag 30 juli 2008 12:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nog snel. Neem aan dat je dan ook je voedingspatroon hebt aangepast naast het sporten?
Gaat goed hoor
quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:44 schreef oh-oh het volgende:
Ow damn Karel is vandaag echt zo histig als maar zijn kan, telkens maar piepen naar die kat, echt afschuwelijk![]()
Billy wil de kat alleen nog maar meer opeten nu![]()
Ik ga Bil ff een kouwe douche geven
Hills, specific en proplan hadden dacht ik goed voer voor poesjes met nier problemen. Artrose is kut. Boemdik heeft het ookquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:08 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Sorry, maar dit klinkt echt onwijs grappig![]()
Bleh, ik kom even zeuren
Gisteren jaarlijkse checkup van Ziggy gehad + inentingen en ontwormen. Dat was allemaal oke, ze ziet er erg goed uit vergeleken met vorig jaar[2,57 kg nu]
Omdat ze zo stram is en ws artrose heeft, heb ik vloeibare pijnstiller en ontstekingsremmer gehad, dan wordt zs\e misschien wat kwieker. Was wel zielig, ze heeft kennelijk een vergroeing in haar rug en verder nog pijn aan de hakken van haar pootjes, haar knieën en haar heupjesMaar goed, die pijnstiller is ws wel goed daarvoor
Alleen vond ik dat ze zoveel plast tegenwoordig en nu hebben ze een bloedonderzoek gedaan en het blijkt dat ze slechte nieren heeftDus ze moet op dieet
Das dus duur, onhandig [want ze lust bijna niks] en zielig want ze wordt zo verwend qua tussendoortjes nu door onsen dat mag dan natuurlijk niet meer...
Naja, niet leuk dus [ afbeelding ]
opzich heb je van de verschillende voeren (iig van specific) verschillende varianten. Brok voeding, zachte voeding, pate, ect. Dus je zou kunnen afwisselen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:14 schreef Greys het volgende:
Oh! Ik zie nu pas je grote bericht daar boven! Wat zielig!
Misschien een heeeeeeel stomme vraag hoor, maar ik stel hem toch. Zigster is natuurlijk niet meer de jongste, dus (omdat ze zich verder niet slecht schijnt te voelen door die nieren) zou het dan zin hebben om haar op een héél streng dieet te zetten, of zou het ook een half-streng dieet mogen zijn? Dus wel dieetvoer, maar wel af en toe gewoon nog een lekker hapje.
Net als mijn opa vroeger.... die had niet meer jaren en jaren te leven (Ziggy hopelijk wel gewoon natuurlijk!!!!) en toen gingen ze hem zijn citroentje en sigaar verbieden. Ja, dag
Ik hoop idd dat dat kan, af en toe nog een lekker tussendoortje. Ze is al een enorme bedelaar [met een zeer indringende stemquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:14 schreef Greys het volgende:
Oh! Ik zie nu pas je grote bericht daar boven! Wat zielig!
Misschien een heeeeeeel stomme vraag hoor, maar ik stel hem toch.
Een supplement, ik zal het straks vragen want ik ben er dan tochquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:15 schreef Qwea het volgende:wat voor pijnstillers heb je eigenlijk meegekregen?
Dank je voor de tip!quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:28 schreef oh-oh het volgende:
Ow jakkes MB, dat eten kan je denk ik wel het beste geleidelijk aan introduceren als ze zo'n moeilijke eter is. Bij Chico let ik ook op eten mbt zn nieren, niks ergs of zo, gewoon vanwege zn leeftijd. Die krijgt voornamelijk lam eend en konijn vanwege de mindere fosfor gehaltes daarin. Maar voor katten is het veel moeilijker om zelf te gaan lopen kloten, die hebben meer voedingsstoffen nodig en zo. Mss kun je eens kijken op barfplaats of daar handige tips staan, qua lekkere en gezonde tussendoortjes en zo?
Dat spul van de DA is wel heel duur, maar met een poes als Ziggy doe je er ook heel erg lang mee. En dat is het best waard.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:27 schreef MissBliss het volgende:
Oh, dat Aldi-voer wil ik wel voor nok bewaren hoor!
[..]
Ik hoop idd dat dat kan, af en toe nog een lekker tussendoortje. Ze is al een enorme bedelaar [met een zeer indringende stem] en om nou alle lekkers van haar af te pakken lijkt me enorm zielig en vrijwel onleefbaar voor ons
Ik ga het straks even vragen bij de dierenarts. Het is wel zo dat ze nu nog niet ziek is, maar dat ze dus wel ziek kan worden als we dat dieetvoer niet gaan gebruiken, maar goed, we wachten af.
Sowieso wil ik op internet speuren naar dieetvoer wat evt goedkoper is, want dat spul van de da is natuurlijk enorm duur. Niet dat ik het er niet voor over heb, maar stel dat het goedkoper kan, dan graag
[..]
Een supplement, ik zal het straks vragen want ik ben er dan toch
Ik heb iets dat Metacam heet, (werkzame stof Meloxicam). Het is nogal nieuw hoorde ik en ze hadden er positieve reacties op gekregen. Het is een vloeistof waarvan ik elke 24 uur een klein beetje door haar eten doe. Ik weet nog niet of het werkt want ze heeft het pas 1 keer gehad. Er staat wel op het pakje dat het niet mag bij dieren met een verminderde nierfunctie
Metacam is alles behalve nieuw, en ik zou het mijn hond enkel geven als hij echt kapot gaat van de pijn en verder niks meer werkt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:27 schreef MissBliss het volgende:
Oh, dat Aldi-voer wil ik wel voor nok bewaren hoor!
[..]
Ik hoop idd dat dat kan, af en toe nog een lekker tussendoortje. Ze is al een enorme bedelaar [met een zeer indringende stem] en om nou alle lekkers van haar af te pakken lijkt me enorm zielig en vrijwel onleefbaar voor ons
Ik ga het straks even vragen bij de dierenarts. Het is wel zo dat ze nu nog niet ziek is, maar dat ze dus wel ziek kan worden als we dat dieetvoer niet gaan gebruiken, maar goed, we wachten af.
Sowieso wil ik op internet speuren naar dieetvoer wat evt goedkoper is, want dat spul van de da is natuurlijk enorm duur. Niet dat ik het er niet voor over heb, maar stel dat het goedkoper kan, dan graag
[..]
Een supplement, ik zal het straks vragen want ik ben er dan toch
Ik heb iets dat Metacam heet, (werkzame stof Meloxicam). Het is nogal nieuw hoorde ik en ze hadden er positieve reacties op gekregen. Het is een vloeistof waarvan ik elke 24 uur een klein beetje door haar eten doe. Ik weet nog niet of het werkt want ze heeft het pas 1 keer gehad. Er staat wel op het pakje dat het niet mag bij dieren met een verminderde nierfunctie
Ja het betekent iets heel anders maar het klinkt ook echt ranzig. Toch is het een hele handige sitequote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef Greys het volgende:
Nee, ik vind het ook een hele vies klinkende naam
Dat is waar, ze eet niet zoveel dus dat scheelt sowiesoquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat spul van de DA is wel heel duur, maar met een poes als Ziggy doe je er ook heel erg lang mee. En dat is het best waard.
Rosa was er wel ziek van, jaaaren geleden, en toen ben ik noodgedwongen voor alle poezen overgestapt op Waltham, wat de DA voorschreef. Ik had toen 4 katten en was in de maand een 6 kilozak kwijt van destijds ¤ 40,-
Ik mocht haar wel af en toe een klein hapje leverpastei geven. Daar deed ze een moord voor. Op het laatst was dat ook het enige dat ze nog at.En ik hou me aanbevbolen voor voorraden
Naja, gisteren wisten ze nog niet van die nieren he?quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Metacam is alles behalve nieuw, en ik zou het mijn hond enkel geven als hij echt kapot gaat van de pijn en verder niks meer werkt.
Beetje dom van je DA ook om dat mee te geven in combinatie met die nieren. Ik zat eerst te denken aan carprodyl voor je kat, maar mijn doosje zegt dat dat niet voor poesjes is.
Ik heb over metacam niet zulke goeie verhalen gehoord. Maar dat was in hoge doseringen omdat het voor de hond toegepast moest worden. Maar ik neem aan dat je kat niet een ontzettend hoge dosering krijgt toch?
Wat voor voer heb je van de DA meegekregen voor de nieren? Want er bestaat ook voer voor artrose, al is dat dan geloof ik ook weer niet voor de nieren.
Dan krijgt ze dus niet zoveel metacam, moet prima lukken denk ik. Ik zou het wel ff zeggen van de metacam en de nierenquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Naja, gisteren wisten ze nog niet van die nieren he?
Ik hoef maar een héél klein beetje te geven per dag, in een spuitje en dan ongeveer 1cm vullen.
Ik weet nog niet wat voor voer ze hebben, want ik ga straks pas naar de dierenarts. Ik krijg wel allerlei proefzakjes geloof ik om te kijken wat ze lust
-edit- Oh ja, ze hadden idd ook speciaal voer voor artrose, maar dat gaat natuurlijk niet in combinatie met een nierdieet.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:47 schreef MissBliss het volgende:
Ja, ik ga zo!
Even moed verzamelen voor de wandeling
paracetamol bij poes? Bij hondjes mag het niet voor zover ik weet, wel bij poesjes?quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:57 schreef Ingetje79 het volgende:
Meloxicam valt onder de NSAID's en die hele groep heeft nierfunctie-stoornissen als contra-indicatie.
Het werkt echter ook weer ontstekingsremmend, wat Ziggster nu juist ook nodig heeft.
Je zou het evt. ook met paracetamol kunnen proberen
Succes met ons aller rollatorpoesquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat is waar, ze eet niet zoveel dus dat scheelt sowieso
1 zak Aldi Premium coming your way!Oh, het is seniorvoer
Is dat goed? Of moet je de normale?
Poeze-paracetamooohooolquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
paracetamol bij poes? Bij hondjes mag het niet voor zover ik weet, wel bij poesjes?
Dat was bij wijze van spreken, ik weet nog niet hoe ik die zak bij jou ga krijgenquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Succes met ons aller rollatorpoes
Maar euh... coming my way...als je dat opstuurt is het duurder dan een zak kopen bij de aldi
Heb hier ook 2 kattekoppen die ouder dan 8 zijn. Dus senior is ook goed .
Specific is duur, maar ontzettend goed voer. Ik voer het zelf ook. Meneer heeft waarschijnlijk voedselallergie en staat daarom op een hypoallergeen dieet. Maar ook vanwege de prijs wil ik op termijn kijken naar wat goedkopers. Hill's is ook niet slecht btw.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:31 schreef MissBliss het volgende:
Nou, bij de da geweest dus en wat proefdingetjes meegenomen, namelijk:
Brokjes:
- Hill's: k/d
- Royal Canin Waltham: Renal
Natvoer: (krijgt ze 's ochtends en 's avonds een beetje van voor haar schildklierpillen)
- Specific
- Royal Canin Waltham: Renal s/o
- Royal Canin Veterinary: Renal
- Hills: k/d
Ze mag dus helemaal geen tussendoortjes meerIk kan eventueel 1 van de verschillende soorten voer niet geven als voer maar tussendoor als 'snoepje', dan lijkt het nog alsof ze snoepjes krijgt
Kattenmelk mag eventueel als het weinig eiwit bevat (hoeveel is weinig?) of anders vermengd met water.
Als blijkt dat ze het allemaal niet lust, kan ik dus gewoon voer geven, maar dan wordt ze dus ziek en "moet je afscheid nemen"... Ik kreeg helemaal een brok in mn keel toen de assistente dat zeiHopen dus dat ze er iets van lust.
Verder is idd Metacam niet goed voor de niertjes, maar omdat de dierenarts vond dat haar artrose wel heel erg is en ze het zo zielig vond, mag ik daar dan elke dag de halve dosis voor geven.. Hopelijk knappen die gewrichtjes dan wel wat op.
Nou ja, ik ben er niet vrolijk van geworden. Ik kwam thuis en Zig zat zielig of zeurderig te mauwen, dus ik heb haar nog maar een beetje Sheba gegeven, het open kuipje moet toch op
Serieus?quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:36 schreef Greys het volgende:
NouDat ze dat zei zeg!
![]()
Dat is dan vast als een soort shocktherapie voor jou bedoeld ofzo, dat je je strikt aan het dieet zult houden. Maar het klinkt walgelijk en niet erg doordachtIk ga voor je duimen dat ze het lust!!!
Net als Bink, die was een paar jaar geleden wat te dik en toen ik gewoon voor haar jaarlijkse prik kwam zei die dierenarts "Zeg, mevrouw Greys, hóudt u wel van uw hond".
Ik: "Euh, ja, hoezo?"![]()
Dierenarts: "Als dat zo was, had u haar niet zo stevig laten worden".
Dus acuut op sperziebonendieet. Maar dat had hij best iets aardiger mogen zeggen
Nou ik denk dat je moet gaan rekenen rond de 40 a 50 euro voor een kilo of 7 a 8. Van specific dan he.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:37 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb nog geen idee van de prijzen dus
Ik ga eerst maar eens gewoon kijken wat ze lust
Dank je!
Het natvoer zal ze wel lusten hoor, brokjes zijn meestal het probleem... Ik vond het ook nogal een kutopmerking, maar ik geloof niet dat ze het echt gemeen bedoelde. Het was alleen een beetje 'in your face'.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:36 schreef Greys het volgende:
NouDat ze dat zei zeg!
![]()
Dat is dan vast als een soort shocktherapie voor jou bedoeld ofzo, dat je je strikt aan het dieet zult houden. Maar het klinkt walgelijk en niet erg doordachtIk ga voor je duimen dat ze het lust!!!
Net als Bink, die was een paar jaar geleden wat te dik en toen ik gewoon voor haar jaarlijkse prik kwam zei die dierenarts "Zeg, mevrouw Greys, hóudt u wel van uw hond".
Ik: "Euh, ja, hoezo?"![]()
Dierenarts: "Als dat zo was, had u haar niet zo stevig laten worden".
Dus acuut op sperziebonendieet. Maar dat had hij best iets aardiger mogen zeggen
Oei!quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ik denk dat je moet gaan rekenen rond de 40 a 50 euro voor een kilo of 7 a 8. Van specific dan he.
jaquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:42 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oei!
Maar 7 a 8 kilo doet Ziggy ééuwen mee, dus dat valt het wel mee.
Kan dat ook nog? Ineens geen nierfunctie meer?quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Idd niet echt leuk gezegd van de ass.
Maar tis helaas wel waar.
Onze kat was binnen 2 weken dood, maar die had gewoon nagenoeg GEEN nierfunctie meer van het een op andere moment![]()
We gaan duimen voor Ziggsters eetlust
Ik heb zo geen zin in koken vandaagquote:Op woensdag 30 juli 2008 17:03 schreef MissBliss het volgende:
Wat gemeen
Ik vind bloemkool wel lekker eigenlijk
De Hillsbrokjes eet mevrouw in eerste instantie! Niet te vroeg juichen, want ik eerste instantie eet ze alles bijna, tis meestal de 2e dag dat ze moeilijk gaat doen, maar toch wel een kleinewaard!
Morriequote:Op woensdag 30 juli 2008 19:40 schreef Morretje het volgende:![]()
![]()
![]()
MB, arme Ziggy zeg. Hopen dat ze morgen ook nog eten wil dan. Wat eennieuws..
![]()
Er kwamen wel weer leuke filmpjes en foto's hier voorbij, van da Binken de roedel van oh-oh..
![]()
Ravage is thuis
Ow chips, sorry MB, doe ik het weer hoor, ik was zo moequote:Op donderdag 31 juli 2008 00:59 schreef Greys het volgende:
Oh-oh, wat een heerlijk verslag van een heerlijke dag!
Heb je nog foto's gemaakt van die hele kudde-van-tien op het strand?
Veel succes morgen met de lange terugreis!
En je schrijft DM maar daar bedoel je vast MB mee?![]()
Nok! Kay aan de hol! Maar goed dat ze weer veilig voor de deur in de kast () zat dan
Oeh, oeh, ik ga even op de vorige bladzijde kijken, volgens mij heb ik Cricket foto's gemist!
Haha, maakt niet uit hoorquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ow chips, sorry MB, doe ik het weer hoor, ik was zo moe![]()
Ik ga inpakken!
Goedquote:Op donderdag 31 juli 2008 13:01 schreef Ingetje79 het volgende:
Ziek...yeah right![]()
Hoest met Ziggster MB?
Mwoa, hij voelt zich in elk geval niet lekker. Heeft nog niet eens koffie gehad!quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:01 schreef Ingetje79 het volgende:
Ziek...yeah right![]()
Hoest met Ziggster MB?
Jullie hebben toch wel 2 wc's he?quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:17 schreef Morretje het volgende:
[..]
Mwoa, hij voelt zich in elk geval niet lekker. Heeft nog niet eens koffie gehad!En is ook aan de dunne..
Op het kamp hadden ze een uitbraak van buikgriep trouwens, kans is dus wel aanwezig dattie dat heeft opgelopen..
Ah, Ziggy.. Wat gek dat het minder goed gaat nu, terwijl het juist beter zou moeten gaan.. Toch?
Oh, dat klinkt echt wel een beetje ziek ja!quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:17 schreef Morretje het volgende:
[..]
Mwoa, hij voelt zich in elk geval niet lekker. Heeft nog niet eens koffie gehad!En is ook aan de dunne..
Op het kamp hadden ze een uitbraak van buikgriep trouwens, kans is dus wel aanwezig dattie dat heeft opgelopen..
Ah, Ziggy.. Wat gek dat het minder goed gaat nu, terwijl het juist beter zou moeten gaan.. Toch?
Nee..quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:19 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Jullie hebben toch wel 2 wc's he?![]()
Wel vervelend, maar kan me voorstellen dat je met zo'n rommelbuik liever niet het OV instapt
Ah ok, het is 'normaal' dusquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:07 schreef Qwea het volgende:
Dat van die wankelpoten, dat is redelijk normaal bij artrose. Ook bij het opstaan kan het zijn dat ze gaat hinken. Baloe heeft er ook last van. En als hij eenmaal een poosje in de benen is, is het weg.
Opstaan stijfheid noemen ze dat ook wel.
Dat vroeg ik me ook gelijk af: hoeveel eiwitten bevat zo'n muis?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:08 schreef Ingetje79 het volgende:
Mag dat wel van de dokter?![]()
Hebben jullie muizen in huus dan?
Hoe gaat het trouwens met het andere voer?
Ze krijgt 's ochtends en 's avonds al een (kleine) portie, voor de medicijnen. Maar ik was er al snel achter dat ze van te veel natvoer verandert in een bitchcat!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:35 schreef Ingetje79 het volgende:
Mag ze niet gewoon 2 keer per dag natvoer dan?
Als dat na een week niet weg is, dan moet je even de DA bellen. De metacam zou dat moeten "verhelpen" iig in het begin. Er zit een ontsteking, en de metcam is een NSAID (onstekingsremmer) en pijnstiller. Dus het zou iig in de eerste week minder/weg moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:29 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ah ok, het is 'normaal' dusFijn om te horen!
Ze lijkt wel dronken soms als ze zo rondzwabbert
Ik hou het in de gaten!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als dat na een week niet weg is, dan moet je even de DA bellen. De metacam zou dat moeten "verhelpen" iig in het begin. Er zit een ontsteking, en de metcam is een NSAID (onstekingsremmer) en pijnstiller. Dus het zou iig in de eerste week minder/weg moeten zijn.
Baloe staat al een poosje op carprodyl en dan 2x daags een halve, als ik het verhoog gaat het een tijdje goed, maar echt helemaal weg is het dan ook niet. Ennu met die 2x een half is het ook niet helemaal weg. Zeker niet gezien zn kruisband stuk is nu
Neequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:15 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik hou het in de gaten!
Arme Baloe, het zit hem ook niet mee he?
Goehoed!!quote:
Hij went zo snel dat ik gister even moest nadenken omdat ik in mijn hoofd had dat hij er al twee weken was. Maar dat was pas een week.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 01:09 schreef MissBliss het volgende:
Wat fijn dat Thomas al zo went zeg![]()
Gaat sneller dan ik gedacht had.
En gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd Greys!![]()
![]()
Weet EW het nog niet?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 08:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hij went zo snel dat ik gister even moest nadenken omdat ik in mijn hoofd had dat hij er al twee weken was. Maar dat was pas een week.
Nou.... vanavond komt EW thuis (met naar verwachting erg erg brak hoofd). Ben erg benieuwd naar zijn reactie.
En owwwww, Tom KAN mert heeeel erg veel gewring en moeite door het kattenluik. Het is dat het vastgeschroeft zit, anders zou hij doorlopen met een kattenluik om zijn dikke pens
En zijn krabpaal wordt nooit meer door hem gebruikt. Merlijn heeft die ingenomen als uitkijkpost.
" HEY! we hadden toch bloemkool!?!?!?!?!"quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:02 schreef Greys het volgende:
Ohhhhhh, Cricket, wat een droppie
En MissBliss, goed begin in elk geval!!! Ziggy, zet hem op!
Morrie, fijn dat je hubbie weer terug is. Stelletje lovebirds!![]()
Qwea, heeft MM de nasi toch met smaak gegeten?
De mijne is een dief.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:51 schreef Topspin het volgende:
Proficiat Greys
Hond van mij is niet snel tevreden, heb 3 vitakraft snacks mee genomen van de AH en gegeven achter elkaar en dan begint hij me heel zielig aan te kijken en te joenken voor meer. Had de lege verpakkingen op tafel gelegd en toen wilde hij op de tafel springen zo lekker vind hij die dingen. Daarna maar lege verpakking in afvalbak gegooid maar ook dat mocht niet helpen.
59 cent voor een salami-snack van vitakraft, ga echt geen 5 per dag kopenDingen schijnt energie in te zitten dus ik wil ook geen adhd hondje.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
De mijne is een dief.
Er viel een stuk ananas op de vloer bij het maken van mn pizza. Dus ik stuur hem naar zn kleed om een doekje te pakken, en godver nog geen 4 sec later is hij snel naar de keuken geraced en heeft de ananas opgegeten.
Terwijl hij dat helemaal niet mag want hij staat op een streng voedselallergie dieet![]()
en dan ook nog zielig kijken als hij voor straf op zn kleed moet liggen
Inderdaad iets verwend denk ikquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:56 schreef Greys het volgende:
Dank je Topspin!
Hahaha je hebt je hond teveel verwend zo te horen![]()
Met oudejaars avond had ik mn appelflap op tafel staan, ikke naar wc, ikke terug, weg appelflap. En de kruimels zaten in zn mondhoeken en op zn kleedjequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:02 schreef Topspin het volgende:
[..]
Mijn opa en oma hadden vroeger een tekkel zo brutaal als maar wat en die stal alles dat los en vast zat, je kon geen mars of snicker op tafel leggen zonder het in de gaten te houden want hij sprong zo de tafel op om die mars op te wreten in een keer.
Die tekkel kwam uit het asiel en had een gebroken staart dus kan zijn dat het daaraan lag
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:23 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Weet EW het nog niet?Dat wordt een leuke verrassing dan!
Heeeyyy, TS.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:51 schreef Topspin het volgende:
Proficiat Greys
Hond van mij is niet snel tevreden, heb 3 vitakraft snacks mee genomen van de AH en gegeven achter elkaar en dan begint hij me heel zielig aan te kijken en te joenken voor meer. Had de lege verpakkingen op tafel gelegd en toen wilde hij op de tafel springen zo lekker vind hij die dingen. Daarna maar lege verpakking in afvalbak gegooid maar ook dat mocht niet helpen.
59 cent voor een salami-snack van vitakraft, ga echt geen 5 per dag kopenDingen schijnt energie in te zitten dus ik wil ook geen adhd hondje.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
De mijne is een dief.
Er viel een stuk ananas op de vloer bij het maken van mn pizza. Dus ik stuur hem naar zn kleed om een doekje te pakken, en godver nog geen 4 sec later is hij snel naar de keuken geraced en heeft de ananas opgegeten.
Terwijl hij dat helemaal niet mag want hij staat op een streng voedselallergie dieet![]()
en dan ook nog zielig kijken als hij voor straf op zn kleed moet liggen
Zo brutaal als een hondquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Met oudejaars avond had ik mn appelflap op tafel staan, ikke naar wc, ikke terug, weg appelflap. En de kruimels zaten in zn mondhoeken en op zn kleedje
Hallo Nokjequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:43 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heeeyyy, TS.
Was even in de war.
Dacht: huh?Ik zat toch in F&F. Maar ik zit ook in F&F
Ik ben juist wel blij dat ze niet zo oud worden. Ze zijn in deze wereld afhankelijk van ons. Wat gebeurt er met al die dieren wiens mens sterft? Daar moet ik duis niet aan denken. Dan maar wat verdriet omdat ze eerder gaan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:28 schreef Topspin het volgende:
Heb je ze wel in een kistje begraven?
Zou je ze nog kunnen meenemenErg bizar natuurlijk om een kist uit te graven en opnieuw in te graven als je gaat verhuizen
Tis eigenlijk jammer dat katten en honden geen 80 worden net als vissen en schildpadden.
Dan zou je mensen moeten hebben die het dier overnemen als je dood gaat maar dan nog dat het dier aan het baasje gewend is inderdaad. Alsnog vind ik maximaal 20 jaar voor kat of hond erg jong op de een of andere manier. 30 jaar zou ik meer mee kunnen leven ondanks dat 20 jaar lang genoeg kan zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik ben juist wel blij dat ze niet zo oud worden. Ze zijn in deze wereld afhankelijk van ons. Wat gebeurt er met al die dieren wiens mens sterft? Daar moet ik duis niet aan denken. Dan maar wat verdriet omdat ze eerder gaan.
Een kind voed je op en dat is dan volwassen en onafhankelijk. Die redt het wel als ik oud ben en sterf. Maar huisdieren komen dan maar al te vaak in asielen terecht of bij mensen die er geen bal van snappen.
Ik heb mijn katten allenaal in rieten mandjes begraven. Ik had er een paar staan die toen toevallig van pas kwamen. Zo'n klein rieten koffertje. Dekentje erin, poes erop. Dus dat is niet echt een aanrader.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:18 schreef Freubeltje41 het volgende:
Hoi allemaal, Greys nog gefeliciteerd!!! Dus Nokwanda, EW keek raar op? Hahaha had het wel willen zien, die dacht natuurlijk wat mot die vent in huis. Leuk om te lezen ook dat het verder goed gaat met Tom, ik volg het elke dag wel hier. Ga nu lekker van mijn vrije avond en morgen van mijn vrije dag genieten. Prettig weekend allemaal en doegggggg
De mijne komt eerst mij wakker likken (de deur van de slaapkamer staat open zodat hij kan komen wanneer hij wil) en dan MikeyMo.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:30 schreef Topspin het volgende:
Veel plezier op het veld
Vanmorgen toen ik opstond kreeg ik weer een begroeting van mijn hondDan ben ik net onder en begint hij in mijn arm te bijten alsof hij op een knook wilt bijten.
breek me de bek niet openquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:44 schreef Topspin het volgende:
Mijne ook vaker mee naar bed genomen, eerste uren ligt hij rustig te slapen en dan rond 0400 begint hij wakker te worden en dan gaat hij zichzelf schoon wassen met zijn tong en geluiden maken en dan kom ik niet meer in slaap dus dat doe ik niet meer zo snel.
Ook vaker wakker geworden omdat hij aan het dromen was. Honden die dromen vind ik ook apart, alsof het net mensen zijn die ook iets meemaken in de slaap
Denk dat ik vanmiddag eens een lange wandeling ga maken met de hond, ipod opzetten en eens een uur of 2 zomaar lopen en hem de route laten bepalen. Jammer dat hij om de have klap wilt snuffelen maar goed, een hond heeft ook zijn behoeftes.
Die van mij kan ik niet los laten lopen omdat hij de weg zomaar kan oversteken, hij is zich niet echt bewust van gevaar, beetje wilde hond is het ook. Snuffelen word ik soms gestoord van, dan wilt hij 5 minuten op dezelfde plek blijven snuffelen en dan ook vaker likken op straat waar er iets ligt van een teefje. Dat likken vind ik al helemaal niet in orde maar ook dat krijg ik hem niet afgeleerd meer.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:51 schreef oh-oh het volgende:Ik heb 4 reuen en die snuffelen wat af, gelukkig loop ik in 5 minuten naar het veld en gooi ik dan de hele meute los, als ik maar doorloop volgen ze vanzelf wel hoor
quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
breek me de bek niet openBaloe doet regelmatig piep slaapjes om 03:00
Kan een film herinneren waar ze iets tegen dat likken deden, hond was zich aan de ballen aan het likken en toen smeerde iemand mosterd op de ballenquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:56 schreef oh-oh het volgende:
Mijnes dromen meestal als ze overdag slapen, 's nachts eigenlijk nooit ( of ik hoor het gewoon niet).
En ze likken zichzelf en elkaar voor ze in slaap vallen, en als ik zeg kappen dan kappen ze ermee, want ik word er soms ook een beetje gek van, dat gelik
Een week of zo. de rest van die zomer was nat en koud. Alleen een week vroeg in het jaar en de week dat ik in het ziekenhuis lag toen EW geboren werd waren erg warm. Maar dat haalde die zomer later wel in aangezien het tot ver in oktober mooi bleef na alle nattigheid.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:31 schreef Ingetje79 het volgende:
2003 was toch ook een hittegolf?
Tenminste...we gingen toen trouwen en het was gewoon de hele week ervoor dik over de 30 graden.
Ik zag mezelf al de hele dag zwetend in de jurk.
Gelukig was het op de dag zelf afgekoeld tot "slechts" 26 graden![]()
Nog 4 weekjes en dan vliegt Ingetje naar Kreta
Volgens mij niet stom maar heel normaal om te bellen daarvoorquote:Op zondag 3 augustus 2008 15:29 schreef Qwea het volgende:
Is het stom om hem te bellen of hij die fiets nog wil?
Wat is het eigenlijk voor kleurtje, en is het wel katvriendelijk.. niet op dieren getest, biologisch afbreekbaar en zo voooooort?quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:34 schreef nokwanda het volgende:
Hier net de haartjes weer netjes geverfd en geknipt. Nu lijkt het weer ergens op.
Ik gooi er bij hem wekelijks zo'n zilverspoeling doorheen, maar het wil niet altijd helpen. Maar als ik het niet doe heeft ie net teveel een wilderskapselquote:Op zondag 3 augustus 2008 18:06 schreef Rimpelhond het volgende:![]()
[..]
Wat is het eigenlijk voor kleurtje, en is het wel katvriendelijk.. niet op dieren getest, biologisch afbreekbaar en zo voooooort?
Ik vind het hem wel cute staan, maar wat is het nou eigenlijk voor kleurtje... asblond met een grijstint?
[ afbeelding ]
Nou ja.. merlijn
Goed idee. Belde net onbekend toen nam hij niet op. Zal zometeen ff mn nr aan doen en bellen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:32 schreef nokwanda het volgende:
Bel en zeg dat je graag wil weten of hij nog wil omdat hij als eerste in onderhandeling was.
Dark knight is echt goedquote:Op zondag 3 augustus 2008 18:14 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik gooi er bij hem wekelijks zo'n zilverspoeling doorheen, maar het wil niet altijd helpen. Maar als ik het niet doe heeft ie net teveel een wilderskapsel
Op mijn hoofd gewoon hetzelfde rood. Knalrood. Beetje bijwerken. Het was nogal uitgegroeid.
Zometeen met EW, vriend en diens moeder naar de Mac en de bios. Batman of zo. Soort van vakantieafsluiter.
@Ing![]()
Geweeeeeldig, dat tuig van jou. Wat zijn ze lief voor elkaar.
Jammer als mensen niet gewoon kunnen zeggen dat ze zich bedacht hebben zodat de andere partij gewoon simpel weet waar hij of zij aan toe is.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:42 schreef Qwea het volgende:
mooi dat het wel dezelfde is. Ik heb onder MM zn account gereageerd op die advertentie van hem, waar ik dat foon nr vandaan had. Zelfde mail adres
ochquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:54 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Jammer als mensen niet gewoon kunnen zeggen dat ze zich bedacht hebben zodat de andere partij gewoon simpel weet waar hij of zij aan toe is.
maar je spit actie...
pas je op dat je geen stalker wordt?
Oooooohquote:Op zondag 3 augustus 2008 18:08 schreef Ingetje79 het volgende:
Nok![]()
Mooie foto van Merlijn.
Ongelooflijk hoe die kat is bijgekomen![]()
Dit trof ik net beneden op de bank aan![]()
[afbeelding]
Coma-poessies
Ja, fijn is dat he, niet eens even 5 minuten dat ding schoon latenquote:Op zondag 3 augustus 2008 23:59 schreef Ingetje79 het volgende:
Een plassende poes![]()
Is hier ook altijd zo; als ik de bak heb schoongemaakt en de nieuwe korrels zitten erin, moeten ze spontaan allemaal zeiken. En ik sta er een beetje bij te kijken met de kap in de hand
Hij doet het eromquote:Op zondag 3 augustus 2008 18:32 schreef Rimpelhond het volgende:
Merlijn is wel een beetje een narcistje....
nog een keer Merlijn dus en nu als baby inclusief zilveren bijtring
[ afbeelding ]
Toen Rimpelhond hier was zaten we een avondje met een vriend in de achtertuin. De enige open kattenbak die we hebben (Merlijn durft niet op een overdekte) staat naast de keukendeur. Als je bij mij buiten zit kijk je daar dus op. Merlijn moest en stond te draaien en naar ons te kijken. Hij stond zowat met zijn achterpootjes gekruist. Hij dook er even snel op om te plassen en begroef dat snel, naast de bak staand. Hij bleef wat dralen. Ik zei tegen mijn gezelschap: wacht effe, ik doe de deur even dicht zodat wij hem niet kunnen zien, want hij voelt zich ongemakkelijk als we kijken. Ze keken me beide aan alsof ik een beetje coocoo wasquote:Op zondag 3 augustus 2008 23:57 schreef MissBliss het volgende:
[..]
OooooohDat wil ik ooohooooook!
![]()
![]()
Re ging vanmiddag de kattenbak schoonmaken, dus dak eraf, komt Ziggy aanlopen en die gaat dus gewoon op die bak zitten plassenMaar toen kwam er op het balkon een (normaal heel schuwe) kat voor de deur zitten en die ging uitgebreid naar Ziggy lopen staren
(Bak staat voor deur met raam) Ziggy ziet dat en gaat me een partij blazen en mauwen naar dat beest, terwijl ze gewoon rustig doorplast
![]()
![]()
![]()
Nou ja, apart schouwspel dusDie kat bleef ook maar zitten, die vond het wel interessant geloof ik
Why? Ziggy doet het toch.quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:13 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, fijn is dat he, niet eens even 5 minuten dat ding schoon laten![]()
Gut, volgens mij hebben we een muizenepidemie, ik zie nu steeds een kleintje rondrennen
Ben bang dat we als we op vakantie gaan toch vallen moeten zetten ofzo
quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:32 schreef Rimpelhond het volgende:
Ow nok!
Ik hoop dat de mac en de film gezellig waren.. is de film de moeite waard?
Donderdag komt de oudste van mij thuis en dan probeer ik iets voor hem en mij samen te plannen...
en.........http://forum.fok.nl/topic/1182905 Ger en Bil in hun nieuwe huis!
Ze zijn alleen anders gedoopt door Merlyn..
En het slaat echt nergens op. Die film is alleen duister. Echt veel geweld of bloed komt er niet eens in voor.quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:38 schreef nokwanda het volgende:
Ow, de film is net effe wat anders geworden. Batman was streng verboden onder de 16. Blijkbaar heb ik als ouder ook niets meer te vertellen over wat mijn zoon van 15 wel of niet mag zien.
Dus zijn we met z'n vieren maar naar The Mummy gegaan. Leuk popcormvermaak.
Ziggy is dan ook 2 weken op vakantiequote:
Het feit dat zij dat voor ons bepalen vind ik ook echt veeeel te ver gaan.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
En het slaat echt nergens op. Die film is alleen duister. Echt veel geweld of bloed komt er niet eens in voor.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:17 schreef Morretje het volgende:Wat goed dat je ons daaraan herinnerd Rimpel!
Ik begin al vast met een beetje voorpret, ben je anders toch ook niet vies van?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:01 schreef nokwanda het volgende:
jaaahaaaaa, bijna. Morgen, okay!!!
Nu nog niet
quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:03 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik begin al vast met een beetje voorpret, ben je anders toch ook niet vies van?![]()
En dat je maar veeeeeeel cadeautjes mag krijgen
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:41 schreef Morretje het volgende:
Ik gaat werken... Tot vanavond ergens!
Ik kreeg een verhaardagskaart van Chippyquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:32 schreef Greys het volgende:
Misschien omdat ze Nok een werkvrije dag toewenst en zelf gaat werken ofzo?
We missen iets
Wat leukquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:15 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik kreeg een verhaardagskaart van Chippy
Crosspostquote:
Oooh, klote zegquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wals even over alles heen en hoop dat niemand het erg vind![]()
Mijn lieve vriendje heeft het vanmiddag uitgemaakt omdat ie een gevoel mist en nu voel ik me nogal kut![]()
![]()
Sorry het moest er even uit.
Thnxquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:08 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oooh, klote zeg
Heel veel sterkte!
Qwea: Sterkte met Baloe, arm beestje...
-edit-:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:15 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik kreeg een verhaardagskaart van Chippy
Ja, maar ik dacht dat hondjes wel iets makkelijker warenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:50 schreef nokwanda het volgende:
Tsja Q.... kindjes.... zo gaat dat. Of het nou hondekindjes of mensenkindjes zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |