opzich heb je van de verschillende voeren (iig van specific) verschillende varianten. Brok voeding, zachte voeding, pate, ect. Dus je zou kunnen afwisselen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:14 schreef Greys het volgende:
Oh! Ik zie nu pas je grote bericht daar boven! Wat zielig!
Misschien een heeeeeeel stomme vraag hoor, maar ik stel hem toch. Zigster is natuurlijk niet meer de jongste, dus (omdat ze zich verder niet slecht schijnt te voelen door die nieren) zou het dan zin hebben om haar op een héél streng dieet te zetten, of zou het ook een half-streng dieet mogen zijn? Dus wel dieetvoer, maar wel af en toe gewoon nog een lekker hapje.
Net als mijn opa vroeger.... die had niet meer jaren en jaren te leven (Ziggy hopelijk wel gewoon natuurlijk!!!!) en toen gingen ze hem zijn citroentje en sigaar verbieden. Ja, dag
Ik hoop idd dat dat kan, af en toe nog een lekker tussendoortje. Ze is al een enorme bedelaar [met een zeer indringende stemquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:14 schreef Greys het volgende:
Oh! Ik zie nu pas je grote bericht daar boven! Wat zielig!
Misschien een heeeeeeel stomme vraag hoor, maar ik stel hem toch.
Een supplement, ik zal het straks vragen want ik ben er dan tochquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:15 schreef Qwea het volgende:wat voor pijnstillers heb je eigenlijk meegekregen?
Dank je voor de tip!quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:28 schreef oh-oh het volgende:
Ow jakkes MB, dat eten kan je denk ik wel het beste geleidelijk aan introduceren als ze zo'n moeilijke eter is. Bij Chico let ik ook op eten mbt zn nieren, niks ergs of zo, gewoon vanwege zn leeftijd. Die krijgt voornamelijk lam eend en konijn vanwege de mindere fosfor gehaltes daarin. Maar voor katten is het veel moeilijker om zelf te gaan lopen kloten, die hebben meer voedingsstoffen nodig en zo. Mss kun je eens kijken op barfplaats of daar handige tips staan, qua lekkere en gezonde tussendoortjes en zo?
Dat spul van de DA is wel heel duur, maar met een poes als Ziggy doe je er ook heel erg lang mee. En dat is het best waard.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:27 schreef MissBliss het volgende:
Oh, dat Aldi-voer wil ik wel voor nok bewaren hoor!
[..]
Ik hoop idd dat dat kan, af en toe nog een lekker tussendoortje. Ze is al een enorme bedelaar [met een zeer indringende stem] en om nou alle lekkers van haar af te pakken lijkt me enorm zielig en vrijwel onleefbaar voor ons
Ik ga het straks even vragen bij de dierenarts. Het is wel zo dat ze nu nog niet ziek is, maar dat ze dus wel ziek kan worden als we dat dieetvoer niet gaan gebruiken, maar goed, we wachten af.
Sowieso wil ik op internet speuren naar dieetvoer wat evt goedkoper is, want dat spul van de da is natuurlijk enorm duur. Niet dat ik het er niet voor over heb, maar stel dat het goedkoper kan, dan graag
[..]
Een supplement, ik zal het straks vragen want ik ben er dan toch
Ik heb iets dat Metacam heet, (werkzame stof Meloxicam). Het is nogal nieuw hoorde ik en ze hadden er positieve reacties op gekregen. Het is een vloeistof waarvan ik elke 24 uur een klein beetje door haar eten doe. Ik weet nog niet of het werkt want ze heeft het pas 1 keer gehad. Er staat wel op het pakje dat het niet mag bij dieren met een verminderde nierfunctie
Metacam is alles behalve nieuw, en ik zou het mijn hond enkel geven als hij echt kapot gaat van de pijn en verder niks meer werkt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:27 schreef MissBliss het volgende:
Oh, dat Aldi-voer wil ik wel voor nok bewaren hoor!
[..]
Ik hoop idd dat dat kan, af en toe nog een lekker tussendoortje. Ze is al een enorme bedelaar [met een zeer indringende stem] en om nou alle lekkers van haar af te pakken lijkt me enorm zielig en vrijwel onleefbaar voor ons
Ik ga het straks even vragen bij de dierenarts. Het is wel zo dat ze nu nog niet ziek is, maar dat ze dus wel ziek kan worden als we dat dieetvoer niet gaan gebruiken, maar goed, we wachten af.
Sowieso wil ik op internet speuren naar dieetvoer wat evt goedkoper is, want dat spul van de da is natuurlijk enorm duur. Niet dat ik het er niet voor over heb, maar stel dat het goedkoper kan, dan graag
[..]
Een supplement, ik zal het straks vragen want ik ben er dan toch
Ik heb iets dat Metacam heet, (werkzame stof Meloxicam). Het is nogal nieuw hoorde ik en ze hadden er positieve reacties op gekregen. Het is een vloeistof waarvan ik elke 24 uur een klein beetje door haar eten doe. Ik weet nog niet of het werkt want ze heeft het pas 1 keer gehad. Er staat wel op het pakje dat het niet mag bij dieren met een verminderde nierfunctie
Ja het betekent iets heel anders maar het klinkt ook echt ranzig. Toch is het een hele handige sitequote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef Greys het volgende:
Nee, ik vind het ook een hele vies klinkende naam
Dat is waar, ze eet niet zoveel dus dat scheelt sowiesoquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat spul van de DA is wel heel duur, maar met een poes als Ziggy doe je er ook heel erg lang mee. En dat is het best waard.
Rosa was er wel ziek van, jaaaren geleden, en toen ben ik noodgedwongen voor alle poezen overgestapt op Waltham, wat de DA voorschreef. Ik had toen 4 katten en was in de maand een 6 kilozak kwijt van destijds ¤ 40,-
Ik mocht haar wel af en toe een klein hapje leverpastei geven. Daar deed ze een moord voor. Op het laatst was dat ook het enige dat ze nog at.En ik hou me aanbevbolen voor voorraden
Naja, gisteren wisten ze nog niet van die nieren he?quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Metacam is alles behalve nieuw, en ik zou het mijn hond enkel geven als hij echt kapot gaat van de pijn en verder niks meer werkt.
Beetje dom van je DA ook om dat mee te geven in combinatie met die nieren. Ik zat eerst te denken aan carprodyl voor je kat, maar mijn doosje zegt dat dat niet voor poesjes is.
Ik heb over metacam niet zulke goeie verhalen gehoord. Maar dat was in hoge doseringen omdat het voor de hond toegepast moest worden. Maar ik neem aan dat je kat niet een ontzettend hoge dosering krijgt toch?
Wat voor voer heb je van de DA meegekregen voor de nieren? Want er bestaat ook voer voor artrose, al is dat dan geloof ik ook weer niet voor de nieren.
Dan krijgt ze dus niet zoveel metacam, moet prima lukken denk ik. Ik zou het wel ff zeggen van de metacam en de nierenquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Naja, gisteren wisten ze nog niet van die nieren he?
Ik hoef maar een héél klein beetje te geven per dag, in een spuitje en dan ongeveer 1cm vullen.
Ik weet nog niet wat voor voer ze hebben, want ik ga straks pas naar de dierenarts. Ik krijg wel allerlei proefzakjes geloof ik om te kijken wat ze lust
-edit- Oh ja, ze hadden idd ook speciaal voer voor artrose, maar dat gaat natuurlijk niet in combinatie met een nierdieet.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:47 schreef MissBliss het volgende:
Ja, ik ga zo!
Even moed verzamelen voor de wandeling
paracetamol bij poes? Bij hondjes mag het niet voor zover ik weet, wel bij poesjes?quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:57 schreef Ingetje79 het volgende:
Meloxicam valt onder de NSAID's en die hele groep heeft nierfunctie-stoornissen als contra-indicatie.
Het werkt echter ook weer ontstekingsremmend, wat Ziggster nu juist ook nodig heeft.
Je zou het evt. ook met paracetamol kunnen proberen
Succes met ons aller rollatorpoesquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat is waar, ze eet niet zoveel dus dat scheelt sowieso
1 zak Aldi Premium coming your way!Oh, het is seniorvoer
Is dat goed? Of moet je de normale?
Poeze-paracetamooohooolquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
paracetamol bij poes? Bij hondjes mag het niet voor zover ik weet, wel bij poesjes?
Dat was bij wijze van spreken, ik weet nog niet hoe ik die zak bij jou ga krijgenquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Succes met ons aller rollatorpoes
Maar euh... coming my way...als je dat opstuurt is het duurder dan een zak kopen bij de aldi
Heb hier ook 2 kattekoppen die ouder dan 8 zijn. Dus senior is ook goed .
Specific is duur, maar ontzettend goed voer. Ik voer het zelf ook. Meneer heeft waarschijnlijk voedselallergie en staat daarom op een hypoallergeen dieet. Maar ook vanwege de prijs wil ik op termijn kijken naar wat goedkopers. Hill's is ook niet slecht btw.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:31 schreef MissBliss het volgende:
Nou, bij de da geweest dus en wat proefdingetjes meegenomen, namelijk:
Brokjes:
- Hill's: k/d
- Royal Canin Waltham: Renal
Natvoer: (krijgt ze 's ochtends en 's avonds een beetje van voor haar schildklierpillen)
- Specific
- Royal Canin Waltham: Renal s/o
- Royal Canin Veterinary: Renal
- Hills: k/d
Ze mag dus helemaal geen tussendoortjes meerIk kan eventueel 1 van de verschillende soorten voer niet geven als voer maar tussendoor als 'snoepje', dan lijkt het nog alsof ze snoepjes krijgt
Kattenmelk mag eventueel als het weinig eiwit bevat (hoeveel is weinig?) of anders vermengd met water.
Als blijkt dat ze het allemaal niet lust, kan ik dus gewoon voer geven, maar dan wordt ze dus ziek en "moet je afscheid nemen"... Ik kreeg helemaal een brok in mn keel toen de assistente dat zeiHopen dus dat ze er iets van lust.
Verder is idd Metacam niet goed voor de niertjes, maar omdat de dierenarts vond dat haar artrose wel heel erg is en ze het zo zielig vond, mag ik daar dan elke dag de halve dosis voor geven.. Hopelijk knappen die gewrichtjes dan wel wat op.
Nou ja, ik ben er niet vrolijk van geworden. Ik kwam thuis en Zig zat zielig of zeurderig te mauwen, dus ik heb haar nog maar een beetje Sheba gegeven, het open kuipje moet toch op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |