De infrastructuur in de VS ligt er al, alleen moeten de grootste talenten op hun 18e al naar de MLS toe(of direct naar Europa zoals bijvoorbeeld Bradley) de mindere talenten kunnen zich dan 3-4 jaar ontwikkelen op college niveauquote:Op maandag 28 juli 2008 23:52 schreef Shivo het volgende:
MLS zal heus wel groeien, maar het kan nooit de hoofdsporten baseball and American football overtreffen in populariteit. De meest getalenteerde sporters zullen dus eerder die sporten beoefenen en daardoor zal het niet zo'n vaart lopen met de VS denk ik. Dan China, met een potentieel van 750 miljoen waar toch altijd wel een paar groeibriljanten tussen zullen zitten. Het wachten is alleen op de infrastructuur.
Het huidige team USA kan al hoge ogen gooien op een WK en de grootste talenten hebben nog 2 jaar om te groeienquote:Op maandag 28 juli 2008 23:56 schreef popolon het volgende:
Het heeft geen grote toekomst: Er is geen hond die er naar kijkt en dus geen inkomsten, geen bestaansrecht op hoog niveau.
De voetballiefhebbers die ik ken kijken naar de Spaanse en Engelse competities, de MLS doet ze niks.
Bovendien zit je nog met die achterlijke salary caps, waardoor een modale Amerikaanse prof geen drol verdient.quote:Op maandag 28 juli 2008 23:56 schreef popolon het volgende:
Het heeft geen grote toekomst: Er is geen hond die er naar kijkt en dus geen inkomsten, geen bestaansrecht op hoog niveau.
De voetballiefhebbers die ik ken kijken naar de Spaanse, Engelse en Zuid Amrikaanse competities, de MLS doet ze niks.
Salary caps zijn juist een prachtuitvinding, zeker bij de grote sporten, echter de budgetten in de MLS zijn zo klein dat 't allemaal niet veel bijzonders is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:03 schreef Mugger het volgende:
[..]
Bovendien zit je nog met die achterlijke salary caps, waardoor een modale Amerikaanse prof geen drol verdient.
Het is jammer dat amerikaansgedrag het niet zo gunt, beetje het speed skating effect, gaat het goed dan kijken ze even op en laten het daarna vallen als een baksteen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Salary caps zijn juist een prachtuitvinding, zeker bij de grote sporten, echter de budgetten in de MLS zijn zo klein dat 't allemaal niet veel bijzonders is.
150-200k voor een basisspeler met de kans op het 10-20 voudige in Europa. Daarvoor hoef je niet te gaan Baseballenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:14 schreef popolon het volgende:
Salarissen MLS in 2008 (sorry PDF file)
Dat bedoel ik, heel veel beter zal 't niet worden.
$ 2,3 million a team.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Salary caps zijn juist een prachtuitvinding, zeker bij de grote sporten, echter de budgetten in de MLS zijn zo klein dat 't allemaal niet veel bijzonders is.
Ja belachelijk natuurlijk. Zo laat je de rijke clubs maar goede spelers wegkapen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:15 schreef Mugger het volgende:
[..]
$ 2,3 million a team.
Dat zijn ze bij Chelsea in een week kwijt.
Dat is toch al een keer eerder gebeurd?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:19 schreef popolon het volgende:
Maar zoals ik al zei in m'n eerste post: Geen animo, geen inkomsten.
Paar keer al.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:21 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Dat is toch al een keer eerder gebeurd?
Dat een goede speler naar een betere club gaat in Europa is niet slecht voor de VSquote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:19 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja belachelijk natuurlijk. Zo laat je de rijke clubs maar goede spelers wegkapen.
Maar zoals ik al zei in m'n eerste post: Geen animo, geen inkomsten.
quote:
Nee, voor mensen die voetbal leuk vinden en immigrantenkinderen uit voetballandenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:27 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Die Amerikanen hebben hun eigen sporten, voetbal is voor degene die 't daar niet redden of zo?
Ok, dat gaat nog wel wat jaren duren dan voordat het serieus genomen gaat worden.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, voor mensen die voetbal leuk vinden en immigrantenkinderen uit voetballanden
Jawel, want dan speelt hij niet meer in de VS en ligt de toekomst (hij dus) niet meer in de VS. Vergelijk het maar gewoon met Nederland. Kwa kwantiteit talenten ongeveer gelijk (over kwaliteit laat ik me nu even niet uit, maar die ligt in NL denk ik hoger). Alle goede spelers worden voor hun 23e weggekocht, waardoor de competitie kut blijft, de salarissen blijven laag en de competitie wordt niet bepaald beter. Het Nationale Elftal misschien wel, maar het land zelf niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat een goede speler naar een betere club gaat in Europa is niet slecht voor de VS
Alleen spelen er in de VS 20x keer meer kinderen voetbal dan in Nederland.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jawel, want dan speelt hij niet meer in de VS en ligt de toekomst (hij dus) niet meer in de VS. Vergelijk het maar gewoon met Nederland. Kwa kwantiteit talenten ongeveer gelijk (over kwaliteit laat ik me nu even niet uit, maar die ligt in NL denk ik hoger). Alle goede spelers worden voor hun 23e weggekocht, waardoor de competitie kut blijft, de salarissen blijven laag en de competitie wordt niet bepaald beter. Het Nationale Elftal misschien wel, maar het land zelf niet.
En omdat het land/competitie zelf niet groeit, zal de infrastructuur niet verbeteren maar stilstaan, waardoor het niveau weer achteruit gaat.
Vicieuze cirkel waar Nederland ook in zit.
Verder DAM lijstjes-opsom-topic #292.
De kans dat voetballers die hard kunnen lopen dan in de atletiek gaan is in de VS een stuk groter.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederland heeft alleen het voordeel dat het een voetballand is, een goede infractuur ligt en dat het een klein land is
Gelukkig betekent als je hard kan lopen niet dat je een goede voerballer bentquote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:41 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
De kans dat voetballers die hard kunnen lopen dan in de atletiek gaan is in de VS een stuk groter.
Voetbal in de VS is een kinder- en vrouwensport. Daar houdt het dan meestal bij op, omdat jongens in de leeftijd van 12-14 vanzelf meer interesse krijgen in een populairdere (mannen)sport als basketbal, honkbal of American Football. Hetzij door de overweldigende aandacht van de media, hetzij door 'druk' uit de omgeving.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen spelen er in de VS 20x keer meer kinderen voetbal dan in Nederland.
Nederland heeft alleen het voordeel dat het een voetballand is, een goede infractuur ligt en dat het een klein land is
Vraag maar aan Griekenlandquote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Voetbal in de VS is een kinder- en vrouwensport. Daar houdt het dan meestal bij op, omdat jongens in de leeftijd van 12-14 vanzelf meer interesse krijgen in een populairdere (mannen)sport als basketbal, honkbal of American Football. Hetzij door de overweldigende aandacht van de media, hetzij door 'druk' uit de omgeving.
Een land waar voetbal niet de grootste sport is, zal nooit een groot toernooi winnen.
Welke sport is er in Griekenland dan groter? Waterpolo?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vraag maar aan Griekenland
Basketball.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Welke sport is er in Griekenland dan groter? Waterpolo?
Als ik dit lijstje mag gelovenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Welke sport is er in Griekenland dan groter? Waterpolo?
Ook qua aantallen beoefenaars?quote:
Bij de VS staat:quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:48 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Als ik dit lijstje mag geloven
http://nl.wikipedia.org/wiki/Populairste_sporten_ter_wereld
Griekenland
Atletiek
Schermen
Turnen
Voetbal
Worstelen
Maar die kwantiteit wordt bepaald niet in kwaliteit omgezet. Veel jongeren en ook talenten stoppen of stappen over naar een andere sport op een bepaalde leeftijd. De salarissen zijn bij andere sporten of bij een maatschappelijke carričre gewoon veel aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
VS heeft de meeste voetballers van alle landen
In het voetbal is het ook veel makkelijker om door te breken en je maatschappelijke carriere kan je ook een boost geven door naar een college te gaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:54 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Maar die kwantiteit wordt bepaald niet in kwaliteit omgezet. Veel jongeren en ook talenten stoppen of stappen over naar een andere sport op een bepaalde leeftijd. De salarissen zijn bij andere sporten of bij een maatschappelijke carričre gewoon veel aantrekkelijker.
Maar je hébt er niks aan om door te breken. Je wint er 9van de 10 keer niks mee, tenzij je Adu of Altidore heet en gegarandeerd naar Europa kan. De gemiddelde salarissen zijn gewoon te laag, waardoor een maatschappelijke carriere interessanter is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In het voetbal is het ook veel makkelijker om door te breken en je maatschappelijke carriere kan je ook een boost geven door naar een college te gaan.
Op kinder niveau misschien, maar verder echt in de verste verste verste verte niet hoor. Bovendien is de kennis van voetbal op jeugdniveau zeer miniem.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel toeschouwers tekt een MLS-wedstrijd dan gemiddeld? Als ik soms vlagen vansamenvattingen te zien krijg, lijkt het toch we redelijk vol te zitten.quote:Op maandag 28 juli 2008 23:56 schreef popolon het volgende:
De voetballiefhebbers die ik ken kijken naar de Spaanse, Engelse en Zuid Amrikaanse competities, de MLS doet ze niks.
Sommige clubs trekken wel gemiddelden van 16.000 of meer. Maar sommigen ook veel minder. De fluctuaties in de aantallen zijn een probleem. Regent het, dan blijft men gewoon thuis.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:38 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Hoeveel toeschouwers tekt een MLS-wedstrijd dan gemiddeld? Als ik soms vlagen vansamenvattingen te zien krijg, lijkt het toch we redelijk vol te zitten.
Denk je dat het gebrek aan traditie een gebrek is? Voetbalclubs worden eens in de zoveel tijd opgeheven en onder een andere naam opnieuw opgericht. Voor jonge kids in Nederland is spelen voor Ajax/Feyenoord vaak een jongensdroom. In de VS worden maar weinig mvoetballertjes warm bij het horen van de namen van LA "wij veranderen ons shirt even voor Beckham" Galaxy of Columbus Crew. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Honkbal.
http://tijdblogs.typepad.com/bigapple/2007/08/beckham.htmlquote:De man naast me op de bus geeft toe dat het pas de eerste keer is dat hij naar de New York Red Bulls, de voetbalploeg van New York, gaat kijken. Hij is nochtans een voetbalfan, zegt hij terwijl hij me een blikje bier aanreikt uit een enorme plastieken zak. ‘Ik volg de Spaanse en de Engelse competitie. De Amerikaanse stelt niet veel voor’, vertelt deze Amerikaan. Maar vanavond maakt hij een uitzondering. Superster David Beckham is immers ‘in town’ voor een wedstrijd met zijn ploeg Los Angeles Galaxy. Hoewel mijn buurman Beckham ‘overroepen’ vindt, wil hij hem toch eens graag aan het werk zien.
Hij is blijkbaar niet de enige. Het reusachtige Giants Stadium – de thuisbasis van het American football-team New York Giants – is zo goed als uitverkocht. Normaal gezien spelen de Reb Bulls er voor een kleine 12.000 toeschouwers. Nu zijn er maar liefst 66.237 betalende bezoekers. Het is van 1980 geleden dat een voetbalmatch in New York nog zoveel volk op de been bracht. 27 jaar geleden zorgde ene Franz Beckenbauer – toen spelend voor de intussen ter ziele gegane New York Cosmos – voor een gelijkaardige stormloop.
In het stadion heerst een leuke sfeer. Telkens wanneer Beckham de bal beroert, klinkt er boegroep van de New Yorkse supporters. Toch kunnen ze hun fascinatie voor het voetbalfenomeen niet verbergen, te oordelen aan het onafgebroken geflits van camera’s op de tribunes. Wanneer Beckham zich opmaakt voor een hoekschop of een vrije trap, staat heel het stadion recht. De 32-jarige Engelsman stelt niet teleur. Hoewel hij zelf niet scoort, is hij wel goed voor drie assists en enkele schitterende passes. Het wordt een spektakelstuk met negen goals. De Red Bulls winnen uiteindelijk met 5-4. Maar eigenlijk zijn de toeschouwers en het Amerikaanse voetbal de winnaar. De kritiek van Amerikanen dat voetbal een sport is waarin weinig gescoord en dus gejuicht wordt, gaat deze keer niet op. En Beckham speelt perfect zijn rol van ambassadeur door na de wedstrijd te verkondigen dat ‘hij zo’n match niet meer had meegemaakt sinds hij 9 of 10 jaar was’.
Beckham is een hype in de VS. Hij lokt een recordaantal toeschouwers naar de stadions waar hij verschijnt. De media volgen zijn avonturen op de voet. Toen hij vorige vrijdag in Harlem een wedstrijdje speelde met kinderen, ontstond er een stormloop. De Major League Soccer (MLS), de Amerikaanse voetbalcompetitie, is uiteraard blij met de aandacht die Beckham genereert voor de sport. Elke sport heeft sterren nodig, zeker in de VS. De glamoureuze Beckham (en zijn vrouw Posh) is een perfect uithangbord.
De grote vraag is of Beckham het voetbal definitief op de kaart kan zetten in de VS. Daar is het de MLS uiteindelijk om te doen. Een gelijkaardige poging eind jaren 70 – toen vedetten als Pelé en Beckenbauer in New York speelden – liep falliekant af. Na een kortstondige stormloop ging de professionele voetbalcompetitie toen failliet. De vrees bestaat dat de Beckham-hype even snel zal overwaaien.
Vandaag is voetbal in de VS nog altijd een marginale televisiesport. De tv-rechten leveren 20 miljoen dollar per jaar op, een peulschil in vergelijking met het gigantisch populaire American football en baseball. Voetbal wordt hier nog vaak beschouwd als een sport voor kinderen en meisjes. Bovendien heeft het een ietwat elitaire connotatie. Volgens de gewone man is het de kosmopolitische linkse elite in de VS die het ‘Europese’ voetbal omarmt en daarmee verraad pleegt tegenover de echte Amerikaanse sporten als baseball. Sommige invloedrijke sportjournalisten laten geen kans voorbijgaan om voetbal belachelijk te maken.
Toch zijn er indicaties dat het voetbal stilaan terrein wint in de VS. 16,9 miljoen Amerikanen zagen de finale van de wereldbeker voetbal in 2006. Dat waren er meer dan het gemiddelde van 15,8 miljoen Amerikanen die dat jaar naar de verschillende wedstrijden van de World Series keken, de finale van het baseball. Amerikanen spelen ook voetbal. Vorig jaar waren er 14,5 miljoen Amerikaanse voetballers. Het aantal kinderen dat voetbal speelt is sinds 1990 fors gestegen, terwijl baseball bij kinderen minder populair is geworden. De demografische evolutie helpt ook een handje. Hispanics zijn de snelst groeiende bevolkingsgroep in de VS, en Mexicanen en andere mensen uit Midden- en Zuid-Amerika zijn doorgaans voetballiefhebbers.
De MLS is er dan ook van overtuigd dat voetbal binnen 5 tot 20 jaar een dominante sport zal zijn in de VS. Er zijn de voorbije jaren nieuwe voetbalstadions gebouwd en de bezoekersaantallen groeien gestaag. Dit jaar is het de eerste keer dat alle Amerikaanse voetbalwedstrijden op televisie worden uitgezonden. Toch erkennen verschillende voetbalbonzen dat de VS eerst de wereldbeker moeten winnen alvorens het voetbal zich definitief in de Amerikaanse cultuur en huiskamers kan nestelen. Als dat waar is, zal Beckham nog veel Amerikaanse kinderen voetballes moeten geven.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Yanks spelen liever met hun handen dan met hun voeten en daarbij zijn NFL& co allemaal tv sporten en voetbal niet echt( wij hebben dus niet van die intermissions elke keer waarbij het spel stilligt en ze in de VS naar een commercial kunnen gaan waardoor een wedstrijd dus erg lang duurt)quote:Op maandag 28 juli 2008 23:52 schreef Shivo het volgende:
MLS zal heus wel groeien, maar het kan nooit de hoofdsporten baseball and American football overtreffen in populariteit. De meest getalenteerde sporters zullen dus eerder die sporten beoefenen en daardoor zal het niet zo'n vaart lopen met de VS denk ik. Dan China, met een potentieel van 750 miljoen waar toch altijd wel een paar groeibriljanten tussen zullen zitten. Het wachten is alleen op de infrastructuur.
Je moet niet teveel de wijsneus gaan uithangen,dat valt op.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:25 schreef spy08 het volgende:
[..]
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Yanks spelen liever met hun handen dan met hun voeten en daarbij zijn NFL& co allemaal tv sporten en voetbal niet echt( wij hebben dus niet van die intermissions elke keer waarbij het spel stilligt en ze in de VS naar een commercial kunnen gaan waardoor een wedstrijd dus erg lang duurt)
Chivas in de USA heeft dezelfde eigenaar, meen ik, als Guadelajara. De Amerikaanse variant heet Chivas USA en speelt zijn wedstrijden in Carson, California.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar sinds het begin van MLS is er nog geen sprake van een echte doorbraak hoor. Ja, de kijkcijfers voor Euro2008 waren verassend goed.
Maar voor clubvoetbal zijn ze nog steeds moeilijk te porren (die cultuur hebben ze daar nu eenmaal niet), de meeste Mexicaanse immigranten zijn voor Mexico en Chivas de Guadalajara (uit Mexico) is de best gesupporte club van de MLS.
Vraag me alleen af of dat ook de naam is waaronder ze mee doen, de club heet iig Chivas.
Dankquote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Chivas in de USA heeft dezelfde eigenaar, meen ik, als Guadelajara. De Amerikaanse variant heet Chivas USA en speelt zijn wedstrijden in Carson, California.
Momenteel draaien ze matig, maar het is idd geen spek en bonen elftal meer.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Chivas.
De resultaten van het nationaal elftal zijn al jarenlang goed, nu nog een doorbraak op de OS of WK en er gaan nog meer mensen in de VS voetballen
5 WK´s op een rijquote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Momenteel draaien ze matig, maar het is idd geen spek en bonen elftal meer.
Voornaamste probleem is een gebrek aan goede tegenstanders in hun confederatie.
Dus?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
5 WK´s op een rij
4e plek OS 2000
2001,2005,2007 Gold Cup
Zo effe uit het hoofd
Die wk-deelnames stellen weinig voor als je die kwalificatie-poules van de VS bekijkt,quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
5 WK´s op een rij
4e plek OS 2000
2001,2005,2007 Gold Cup
Zo effe uit het hoofd
1 keer 2e ronde een keer kwartfinale, laatste 4 OSquote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die wk-deelnames stellen weinig voor als je die kwalificatie-poules van de VS bekijkt,
Hetzelfde geldt voor de deelnemers aan de Gold cup.
Als ik zo de tegenstanders bekijk in de gewonnen tournooien door de VS, vind ik dat nog wel meevallenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gold Cup is gewoon een volwaardig toernooi
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Bij de VS staat:
American football
Honkbal
IJshockey
Basketbal
Golf
Daar staat heul geen voetbal bij. Dus niet hetzelfde.
In het ijshockey spelen enorm veel buitenlanders, dus dat veel mensen het beoefenen wil nog niet direct veel talent bepalen. Dan had de NHL wel veel meer Amerikanen gehad.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ligt aan je definitiequote:Op woensdag 30 juli 2008 01:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Is een feit, maar nog geen antwoord op mijn vraag.
Alleen in 2006 waren de cijfers voor de World Series slechter dan de finale van de World Cup. De jaren ervoor, en erna waren de cijfers beter. Een beetje selectief nummergebruik.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het haalt al meer TV kijkers dan de World series
Definitie van wat?quote:
Nonsens DAM. Je zult ook geen Amerikaan ouder dan 14 vinden die dit zou onderschrijven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze staan nu al bij de beste 10 voetballanden van de wereld
Gold Cup is 1 serieuze tegenstander, de rest is niveautje Oostenrijk na een nachtje sletten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
5 WK´s op een rij
4e plek OS 2000
2001,2005,2007 Gold Cup
Zo effe uit het hoofd
En toch kan ik makkelijk 10 betere landen opnoemen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze staan nu al bij de beste 10 voetballanden van de wereld
doe nou niet zo flauw, je weet zelf ook wel dat ie 100 bedoeldequote:Op woensdag 30 juli 2008 11:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En toch kan ik makkelijk 10 betere landen opnoemen.
Doe je bestquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En toch kan ik makkelijk 10 betere landen opnoemen.
Ze zijn het gewoon. Dat zijn FEITENquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nonsens DAM. Je zult ook geen Amerikaan ouder dan 14 vinden die dit zou onderschrijven.
Argentiniequote:
Op die dramatische FIFA World Ranking zeker?quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze zijn het gewoon. Dat zijn FEITEN
Grapjasquote:
Portugal werd ook jaren geroemd om de goede jeugdelftallen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
onder 20 WC:
1997: Second round. Finished 3rd in Group C. Lost to Uruguay in second round.
1999: Second round. Finished 2nd in Group E. Lost to Spain in second round.
2001: Second round. Finished 2nd in Group C. Lost to Egypt in second round.
2003: Quarterfinalist. Won Group F. Beat Côte d'Ivoire in second round. Lost to Argentina in quarterfinal.
2005: Second round. Won Group D. Lost to Italy in second round.
2007: Quarterfinalist. Won Group D. Beat Uruguay in second round. Lost to Austria in quarterfinal.
Onder 17
1999 Fourth Place
2001 Round 1
2003 Quarterfinals
2005 Quarterfinals
2007 Round of 16
Geef me maar 10 laanden die het beter doen
Omdat dat meestal de bedoeling is van een internetforumquote:Op woensdag 30 juli 2008 17:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom reageer je op de topic?
Maar het geeft wel aan dat jeugdprestaties helemaal niets zeggen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bagataliseren heeft in elk geval geen toegevoegde waarde
De beste prestatie die de VS ooit heeft geleverd op een internationaal toernooi is nog steeds de halve finale in 1930 van het WK.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zegt het wel en de prestaties van de het grote VS team zijn ook gewoon goed
4 keer de Gold Cup gewonnenquote:Op woensdag 30 juli 2008 17:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
De beste prestatie die de VS ooit heeft geleverd op een internationaal toernooi is nog steeds de halve finale in 1930 van het WK.
Laat ze dat maar eerst eens overtreffen.
Maar ik ben het wel met je eens dat de prestaties voor een land als VS dat niets met voetbal heeft goed zijn.
Het is echter in mijn optiek geen topland, daarvoor hebben ze op grote toernooien te weinig bereikt.
Brazilie, Frankrijk, Kroatie, Zuid-Korea, Turkije, Duitsland, Italie, Zweden, Bulgarije hebben sowieso al een halve finale gehaald de laatste 15 jaar op een WK.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat zijn dan in de laatste 15 jaar de landen die meer gepresteerd hebben?
Wow, met tegenstand van Honduras en Panama nou niet echt een hoogstaand toernooi.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
4 keer de Gold Cup gewonnen
Waar ze heel vrolijk op de 30ste plaats staan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Op die dramatische FIFA World Ranking zeker?
Toch hebben die zogenaamde prutslanden 8 van de 17 toernooien gewonnen, zoals zo vaak heb je weer geen flauw benul waar je over praat. Ik denk dat je beter gewoon kan terug trekkenquote:Op woensdag 30 juli 2008 17:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wow, met tegenstand van Honduras en Panama nou niet echt een hoogstaand toernooi.
Buiten Mexico zijn het allemaal recreanten die meedoen.
Plus het feit dat het om de 2 jaar wordt gehouden dus vaker te winnen is dan een groot toernooi als het WK en het EK.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel landen hebben de laatste 5 toernooien gespeeld?
Is de copa America, Confederation Cup of Gold Cup nu opeens geen internationaal toernooi?
8 van welke 17 toernooien?quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Toch hebben die zogenaamde prutslanden 8 van de 17 toernooien gewonnen, zoals zo vaak heb je weer geen flauw benul waar je over praat. Ik denk dat je beter gewoon kan terug trekken
Gold Cupquote:
Waar zit ik verkeerd dan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je zit verkeerd, zoals al in heel deze topic.
VS is wel 3e gewordenquote:Op woensdag 30 juli 2008 17:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waar zit ik verkeerd dan.
Je kan het behalve steeds herhalen met oneliners ook eens precies uitleggen waar ik dan precies verkeerd zit en dit onderbouwen met feiten.
8 van de 19. Dus van je bewering klopt weer niksquote:Op woensdag 30 juli 2008 17:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij 19 keer al gehouden was.
Wat wil je met deze stelling dan beweren?quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
8 van de 19. Dus van je bewering klopt weer niks
Klopt. Overigens won de VS de Gold Cup voor het eerst in 1991. Daarna kon alleen Canada in 2000 de reeks van de VS en Mexico doorbreken. Waarbij ze in de finale wonnen van Colombia.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij 19 keer al gehouden was.
Dus Canada en Honduras zijn ook toplanden omdat ze de Gold Cup hebben gewonnen?quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat jij ongelijk hebt
Geen enkel jaar als ik Wiki zo eens doorlees. Wel werden ze 4e in 1995 (verloren met 4-1 van Colombia).quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus Canada en Honduras zijn ook toplanden omdat ze de Gold Cup hebben gewonnen?
En in welk jaar werd de VS dan 3e tijdens de Copa America?
Je beantwoord mijn vraag nog niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als het zou kloppen wel. De resultaten geven een ander beeld en dat zal bij de OS bevestigd gaan worden
quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn vraag nog niet.
Welk jaar werd Amerika dan 3e tijdens de CA?
Freddy Adu (op huurbasis naar AS Monaco terwijl hij bij benfica nooit mocht spelen)quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou eens gaan kijken welke Amerikanen er op het hoogste niveau spelen in Europa
Nee, alleen het niveau van Brazilie en Argentinie ligt wel veel hoger dan dat van de VS.quote:In Zuid Amerika steken Brazilie en Argentinie er ook ver bovenuit, betekent dat het ook geen goede competitie is?
Waar dan?quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is al beantwoord
Ik zie hier geen antwoord op de vraag wanneer de VS 3e werd op de Copa America, iets wat jij beweerde.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als het zou kloppen wel. De resultaten geven een ander beeld en dat zal bij de OS bevestigd gaan worden
Is meestal als je de helft vergeetquote:Op woensdag 30 juli 2008 18:55 schreef sjimz het volgende:
Dat zijn toch niet echt namen die je gelijk doet beven van angst.
Wie ben ik dan vergeten?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is meestal als je de helft vergeet
Dan moet ik bekennen dat de meeste spelers echt bij middelmatige clubs spelen of vaak nog daaronder.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
TS lezen
Als je een lijstje van Nederland overhandigd dan moet ik je toch nageven dat die talenten hebben zitten bij de grote clubs van Europa.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkt maar weer dat je er geen kijk op hebt
Als je dit lijstje vergelijkt met landen als Argentinie, Spanje, Brazilie, Portugal, Nederland, Frankrijk, Mexico en Italie dan verliest de VS op alle fronten.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2007 Gold Cup
1 GK Tim Howard March 6, 1979 (27) 18 0 Everton F.C.
3 DF Carlos Bocanegra May 25, 1979 (28) 44 6 Fulham F.C.
5 MF Benny Feilhaber January 19, 1985 (22) 2 0 Hamburger SV
6 MF Michael Bradley July 31, 1987 (19) 4 0 SC Heerenveen
7 MF DaMarcus Beasley May 24, 1982 (25) 62 12 PSV Eindhoven
8 MF Clint Dempsey March 9, 1983 (23) 26 6 Fulham F.C.
9 FW Eddie Johnson March 31, 1984 (23) 24 9 Kansas City Wizards
10 FW Landon Donovan March 4, 1982 (25) 88 30 Los Angeles Galaxy
12 DF Jay DeMerit December 4, 1979 (27) 1 0 Watford F.C.
13 DF Jonathan Bornstein November 7, 1984 (22) 2 1 Chivas USA
15 DF Frankie Simek October 13, 1984 (22) 1 0 Sheffield Wednesday
16 DF Michael Parkhurst January 24, 1984 (23) 0 0 New England Revolution
17 DF Jonathan Spector March 1, 1984 (23) 5 0 West Ham United F.C.
19 MF Ricardo Clark February 10, 1983 (24) 3 0 Houston Dynamo
20 FW Taylor Twellman February 29, 1980 (27) 20 5 New England Revolution
21 MF Justin Mapp October 18, 1984 (22) 2 0 Chicago Fire
22 DF Oguchi Onyewu May 13, 1982 (25) 18 1 Standard Ličge
23 GK Brad Guzan September 9, 1984 (22) 1 0 Chivas USA
Dit was het team van de 2007 Gold Cup team zonder wat oudere spelers. Met een stuk of 5 grote talenten van het OS team kan dit team makkelijk de 2e ronde halen van het WK en iemand die de onder 17 en onder 19 kent weet dat er nog veel meer aankomt maar dat wordt interessant voor 2014 of de OS van 2012
Nigeria en Ivoorkust wil ik dan ook nog noemen net als Engeland.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je komt dus niet meer verder dan 8 landen. Goed om te weten dat je mij gelijk geeft
De jeugdploeg van Mexico is een stuk talentvoller dan die van USA.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder zou ik een keer gaan kijken naar de onderlinge ontmoetingen tussen Mexico en de VS, weet je meteen weer waarom je er geen kijk op hebt
Ze kunnen zich kwalificeren voor de SA en ze moeten gewoon mee doen aan de Libertadores. Ze zijn al de derde beste competitie van de Americasquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:23 schreef Radegast het volgende:
Puik topic weer.![]()
Kunnen MLS-teams zich kwalificeren voor de Copa Sudamericana? Of moeten ze hopen op een uitnodiging?
Ben benieuwd hoeveel hiervan er echt doorbreken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Núm. Nombre Fecha de nacimiento Posición Clubes Altura Peso
1 Josh LAMBO 19/11/1990 AR Chicago Magic (USA) 182 93
2 Sheanon WILLIAMS 17/03/1990 DF Greater Boston (USA) 180 93
3 Mykell BATES 15/04/1990 DF River City Clash (USA) 175 77
4 Tommy MEYER 20/03/1990 DF Scott Gallagher (USA) 187 77
5 Chris KLUTE 05/03/1990 DF Dallas Texans (USA) 184 70
6 Danny WENZEL 13/04/1990 MC FC United (USA) 180 74
7 Kofi SARKODIE 22/03/1991 DF Ohio FC Mutiny (USA) 170 63
8 Jared JEFFREY 14/06/1990 MC Dallas Texans (USA) 178 72
9 Ellis MC LOUGHLIN 08/07/1990 DL Crossfire Premier (USA) 178 77
10 Bryan DOMINGUEZ 07/03/1991 MC Concorde Fire (USA) 162 65
11 Abdusalam IBRAHIM 15/08/1991 MC FC Dallas (USA) 182 70
12 Kirk URSO 06/03/1990 MC Chicago Sockers (USA) 180 72
13 Billy SCHULER 27/04/1990 DL Match Fit Academy (USA) 180 70
14 Daniel CRUZ 03/01/1990 DL Sereno Eagles (USA) 170 77
15 Dane SHEA 28/02/1990 DF Dallas Texans (USA) 190 81
16 Brandon ZIMMERMAN 06/10/1990 DF Crossfire Premier (USA) 175 81
17 Greg GARZA 16/08/1991 MC Dallas Texans (USA) 169 63
18 Zac MACMATH 07/08/1991 AR Clearwater Chargers (USA) 184 77
19 Alex NIMO 21/03/1990 DL Univ. Portland (USA) 167 68
20 Larry JACKSON 28/09/1990 AR De Anza Force (USA) 180 93
21 Brendan KING 25/02/1990 MC Chicago Magic (USA) 180 68
Entrenador: HACKWORTH John (USA)
Deze namen gaan hoge ogen gooien in Londen en 2 jaar later in Brazilie
Niet de laatste 15 jaar en zeker niet de laatste 5 jaarquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
De jeugdploeg van Mexico is een stuk talentvoller dan die van USA.
Dat bewijst de prijzenkast wel
Er zijn misschien 3 landen die een betere selectie hebben, maar dat wordt wel duidelijk wanneer er weer een jeugd WK is.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel hiervan er echt doorbreken.
Maar zo'n lijstje kan je voor ieder land wel maken, dus wat wil je met dit lijstje nou precies duidelijk maken?
Welke ploegen uit de VS hebben er dan wel eens meegedaan aan de SA of CL de afgelopen jaren? Ik kan er me geen herinneren eigenlijk. Wel dat er een ploeg uit Honduras meedeed...quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze kunnen zich kwalificeren voor de SA en ze moeten gewoon mee doen aan de Libertadores. Ze zijn al de derde beste competitie van de Americas
Hoe vaak heeft de VS dan al een jeugd WK gewonnen de laatste 15 of 5 jaar?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet de laatste 15 jaar en zeker niet de laatste 5 jaar
Je draaft volledig doorquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze kunnen zich kwalificeren voor de SA en ze moeten gewoon mee doen aan de Libertadores. Ze zijn al de derde beste competitie van de Americas
Ik denk dat jij je eigen advies moet gaan opvolgenquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je draaft volledig door
Check effe de resultaten van MLS clubs in uitwedstrijden tegen Midden- en Zuid-Amerikaanse clubs.
Ze werden (en worden vzv mij bekend) regelmatig gesloopt. Niet zo heel gek, want ze spelen vaak voor een uitzonderlijk vijandig en aggresief publiek.
Maar als de spelers zo superieur zijn dan moet dat toch geen probleem zijn?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat komt omdat het buiten het MLS seizoen valt
Jij kijkt teveel naar resultaten in jeugdtournooien, maar die zeggen uiteindelijk niet veel, want hoeveel Amerikaanse talenten zijn er de laatste jaren nou echt doorgebroken?quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt de laatste 15 jaar liggen slapen als je dat beweerd
Oke, vertel maar eens wie en kom dan eens met een passend antwoord en niet met een verwachte oneliner van je.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veel
mwah het Portugal wat hier maar steeds wordt aangehaald haalde wel meerdere malen de laatste 4 van grote toernooien. Dan kan je toch niet zeggen dat de talenten het niet hebben waargemaakt. Ander voorbeeld is het Italië wat het EK onder de 21 won en 6 later worden ze wereldkampioen. De ploeg van Joegoslavië die uit elkaar viel is ook een prachtig voorbeeld, Kroatië werd met een deel nog 3e op het WK.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:45 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Jij kijkt teveel naar resultaten in jeugdtournooien, maar die zeggen uiteindelijk niet veel,
Jammer dat je weer zo'n verwachte oneliner hebt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alle spelers in de TS bijvoorbeeld
Klopt ik was even vergeten dat Nigeria en Ivoorkust ook al tijden tot de EU behoren.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook een niet EU land vergelijken met een EU land
Volgens mij heb ik elke speler persoonlijk toegelicht.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij moet er inhoudelijk op in gaan
quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geef eens 10 landen die de afgelopen 15 jaar op internationaal niveau meer gepresteerd hebben.
Nog dommer reageren is na deze echt onmogelijkquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan neem ik als graadmeter het WK omdat het enige eerlijke vergelijkingsmateriaal is aangezien daar alle landen aan mee kunnen doen.
1: Brazilie (Wereldkampioen geworden 2002)
2: Italie (Wereldkampioen geworden 2006)
3: Frankrijk (Wereldkampioen geworden 1998)
4: Duitsland (verliezend finalist 2002)
5: Portugal (halve finalist 2006)
6: Kroatie (Halve finalist 1998)
7: Zuid Korea (Halve finalist 2002)
8: Turkije (Halve finalist 2002)
9: Nederland (Halve finalist 1998)
10: Zweden (Halve finalist 1994)
11: Bulgarije (Halve finalist 1994)
Dit zijn sowieso al 11 landen die een betere prestatie tijdens de laatste WK's hebben neergezet dan de VS die nooit verder dan de kwartfinale kwamen.
Dat is meer te wijten aan het niveau van de kwalificatiereeks.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die deden toch ook allemaal de laatste 5 keer mee toch?
Je zit verkeerd, zoals al in heel deze topic.quote:
Het kan dus nog dommer. Wowquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat is meer te wijten aan het niveau van de kwalificatiereeks.
Met alle respect maar die is voor de VS een stuk makkelijker dan voor de Europese landen waar er relatief gezien meer toplanden om de plaatsen moeten strijden.
Zoals jij blijft volhouden dat het behoord is?quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:42 schreef koemleit het volgende:
sowieso nu gewoon beweren dat VS bij de wereldtop behoord en het gewoon volhouden.
briljant eigenlijk
De toekomst zal het bewijzen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:42 schreef koemleit het volgende:
sowieso nu gewoon beweren dat VS bij de wereldtop behoord en het gewoon volhouden.
briljant eigenlijk
nee ik geef nu toe dat het behoort moet zijn en ik dus een fout heb gemaakt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoals jij blijft volhouden dat het behoord is?
Omdat Angola aan het laatste WK heeft deelgenomen, of Trinidad en Tobago, zijn die landen dan beter dan een Engeland dat het EK heeft gemist?quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het kan dus nog dommer. Wow
Gelukkig maak jij nooooooit spelfouten.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoals jij blijft volhouden dat het behoord is?
DAM ziet alles. Zelfs wedstrijden van Ajax waarin Gabri slecht speelt, en Juanfran ooit goed speelde.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:46 schreef Radegast het volgende:
Die Gold Cup van vorig jaar, heb jij die wedstrijden gezien DAM?
Ik mag hopen dat je zelf ook inziet dat het een argument is dat nergens op slaatquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Omdat Angola aan het laatste WK heeft deelgenomen, of Trinidad en Tobago, zijn die landen dan beter dan een Engeland dat het EK heeft gemist?
Meedoen is belangrijker dan presteren?quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nog dommer reageren is na deze echt onmogelijk
Maar jij zelf gebruikt het wel weer als argument?quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je zelf ook inziet dat het een argument is dat nergens op slaat
quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:46 schreef Radegast het volgende:
Die Gold Cup van vorig jaar, heb jij die wedstrijden gezien DAM?
owkeej nu weet ik het zekerquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je zelf ook inziet dat het een argument is dat nergens op slaat
Was een opmerking. Ik ga niet in discussie met domme mensenquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar jij zelf gebruikt het wel weer als argument?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
België is beter dan Nederland, want die waren er in 2002 wél bij.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nog dommer reageren is na deze echt onmogelijk
Denken sommigen anders over...quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]![]()
Een goed VS, dat team met wat jonge talenten die er aan komen staat er in 2010
En hoe vond je de USA op de Copa America vorig jaar?quote:Some commentators have been disappointed by the team's apparent struggles to kill off games against clearly inferior opponents.
Veel van die spelers staan anders wel op jouw lijstjes in dit topic.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Slecht maar dat was ook de 2e keus
Heb je ook een verslag van de finale?
Landen als Roemenië, Tsjechië, Finland, Servië, België, Ierland, Zwitserland en Noorwegen verbleken inderdaad bij zulke grootheden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt
Meer dan jij, blijkbaar.quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt er kijk op
dat stil houden had jij 5 pagina's geleden al moeten doen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij zegt dat er veel talenten zijn, ik vraag welke.
Daarna mag je of stil houden(aan te bevelen) of weer on-topic gaan
Ze staan er toch? Een selectie vol talenten. Net als in jouw OP.quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarna mag je of stil houden(aan te bevelen) of weer on-topic gaan
Branislav Ivanovićquote:Op donderdag 31 juli 2008 00:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Smiljanic kan ook zeer behoorlijk ballen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:36 schreef Radegast het volgende:
[..]
Branislav Ivanović
Nemanja Rnić
Gojko Kačar
Aleksandar Kolarov
Du¨ko To¨ić
Du¨an Basta
Slobodan Rajković
Antonio Rukavina
Bo¨ko Janković
Dejan Milovanović
Milo¨ Krasić
En waarom zijn die #263´en beter dan die van de VS?quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:36 schreef Radegast het volgende:
[..]
Branislav Ivanović
Nemanja Rnić
Gojko Kačar
Aleksandar Kolarov
Du¨ko To¨ić
Du¨an Basta
Slobodan Rajković
Antonio Rukavina
Bo¨ko Janković
Dejan Milovanović
Milo¨ Krasić
Hoeveel aandacht schenken de sportzenders in de US eigenlijk aan de MLS?? Ik weet dat het 5-10 jaar geleden erg weinig was, is dat de laatste jaren meer geworden?quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:43 schreef popolon het volgende:
Zeg ik was met één post toch wel duidelijk genoeg?
Waarom zijn die van de VS beter dan deze namen?quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En waarom zijn die #263´en beter dan die van de VS?
De meeste spelen niet of weinig. In de MLS krijgen ze tenminste de kans om te spelen en maken ze de overtstap als ze er echt klaar voor zijnquote:Op donderdag 31 juli 2008 01:18 schreef Radegast het volgende:
[..]
Waarom zijn die van de VS beter dan deze namen?
Veel van deze Serviers spelen in grotere competities op een goed niveau.
Onderbouw eens. Want dat klopt niet met de cijfers die ik zie...quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat meer, 1 á 2 wedstrijden per week en alle wedstrijden op de lokale kanalen.
Qua TV geld zijn ze de NHL in elk geval ruim voorbij
8 (of 20) miljoen voor de hele MLS is minder dan 30 x 6 miljoen. Tenminste volgens mijn rekenmachine.quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je geeft het zelf al aan
Je keek even over de woorden per team heen?quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je geeft het zelf al aan
Het niveau in de MLS, en met name de trainingen, ligt dermate laag dat ze dat vrij snel ontgroeid zijn. Bovendien zijn de salarissen van deze talenten daar over het algemeen zo karig, dat ze met de eerste de beste bananenboot naar een derderangs club in Europa vertrekken, waar zij niet beter van worden en de competitie helemaal niet.quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De meeste spelen niet of weinig. In de MLS krijgen ze tenminste de kans om te spelen en maken ze de overtstap als ze er echt klaar voor zijn
En dan is de NHL nog een relatief kleine sport vergeleken met de grote.quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:50 schreef SlamD het volgende:
[..]
Onderbouw eens. Want dat klopt niet met de cijfers die ik zie...
MLS: $8 miljoen per jaar voor de nationale rechten
NHL: $6 tot 8 miljoen per team voor de nationale rechten
Freddy Adu kan nog wel wat worden, niet echt te vergelijken dus met PvH.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:41 schreef Weet_ik_niet het volgende:
En verander je naam aub in ADU, Diego ben je niet waardig met zo'n belabberde kijk op voetbal.
Geef eens een voorbeeld van een speler die van de MLS naar een derderangsploeg ging?quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het niveau in de MLS, en met name de trainingen, ligt dermate laag dat ze dat vrij snel ontgroeid zijn. Bovendien zijn de salarissen van deze talenten daar over het algemeen zo karig, dat ze met de eerste de beste bananenboot naar een derderangs club in Europa vertrekken, waar zij niet beter van worden en de competitie helemaal niet.
Ach kom op. Friedel bij Manchester een tijdje, dat was okee, maar was een keeper. Daarnaast hebben ze er 1 bij Everton maar die speelt volgens mij niet.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een speler die van de MLS naar een derderangsploeg ging?
Blijf je willekeurig dingen posten die nergens op slaan?quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
Landon Donovan - de grote failure bij Leverkusen (als ik me niet vergis)
Je vraagt om MLS spelers die naar een 3e rangs club vertrekken.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Blijf je willekeurig dingen posten die nergens op slaan?
Je geeft geen voorbeelden, dus schijnbaar zijn ze er nietquote:Op donderdag 31 juli 2008 15:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je vraagt om MLS spelers die naar een 3e rangs club vertrekken.
Overigens, dit hele topic slaat nergens op en hangt van verkeerde aannames en veronderstellingen jouwerzijds aan elkaar.
Gelukkig zijn de Amerikanen zelf een stuk realistischer.
Ik geef je net een voorbeeld. Landon Donovan is vanuit de MLS naar Leverkusen gegaan en is met de staart tussen de benen weer terug gegaan. Hij speelde niet of nauwelijks en dat trok ie niet.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je geeft geen voorbeelden, dus schijnbaar zijn ze er niet
Das nu net een voorbeeld van een speler die eerst naar de MLS had moeten gaan, maar bedankt voor de moeite, jij kan er ook niks aan doen dat je gewoon weinig kijk op hebtquote:Op donderdag 31 juli 2008 15:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik geef je net een voorbeeld. Landon Donovan is vanuit de MLS naar Leverkusen gegaan en is met de staart tussen de benen weer terug gegaan. Hij speelde niet of nauwelijks en dat trok ie niet.
Dat was voor zover mij bekend de grootste transfer vanuit de MLS.
Genoeg om te weten dat MLS clubs nog nimmer iets gepresteerd hebben als er wat op het spel stond. Genoeg ook om te weten dat jij geen enkele uit de MLS afkomstige speler kunt noemen die het gemaakt heeft.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Das nu net een voorbeeld van een speler die eerst naar de MLS had moeten gaan, maar bedankt voor de moeite, jij kan er ook niks aan doen dat je gewoon weinig kijk op hebt
Zegt de sukkel die aan een ander moet vragen wat 'pluisje' betekentquote:Op donderdag 31 juli 2008 15:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij op zijn 21e naar Europa was gegaan was het anders gelopen.
Maar ik heb toch geen zin om met iemand te praten die er niks van snapt. Dus veel succes verder
Ik had het dan ook niet over de MLS, maar bedankt voor de moeitequote:Op donderdag 31 juli 2008 15:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Genoeg om te weten dat MLS clubs nog nimmer iets gepresteerd hebben als er wat op het spel stond. Genoeg ook om te weten dat jij geen enkele uit de MLS afkomstige speler kunt noemen die het gemaakt heeft.
En genoeg om te weten dat Landon Donovan destijds de nr 1 Amerikaanse voetballer was. De held van de kwartfinaleplaats van 2002.
Maar neeeeee, die speelde niet in de MLS.
En waar is ie nu dan?
Je lult gewoon uit je nek DAM. MLS is up and coming, maar nog steeds een niets voorstellende competitie.
TS lezen zou helpenquote:
We zitten nu op pagina 6. De MLS is in de tussentijd vaak genoeg voorbij gekomen dacht ik zo.quote:
Vind je dat Freddy Adu te vroeg naar Europa is gegaan, of te laat?quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij op zijn 21e naar Europa was gegaan was het anders gelopen.
Maar ik heb toch geen zin om met iemand te praten die er niks van snapt. Dus veel succes verder
Wie dan? Noem eens namen dan?quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die doen het allemaal goed in de grote competities in Europa
Hoe weet je nou of Altidore het goed doet in Europa?quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Howard - 85 wedstrijden
Demsey - 71 wedstrijden - 25 goals
Johnson - 84 wedstrijden - 24 goals
Guzan - 82 wedstrijden
Danny Califf - 123 wedstrijden - 7 goals
Carlos Bocanegra - 87 wedstrijden - 5 goals
Freddy Adu - 87 wedstrijden - 11 goals
Michael Bradley - 30 wedstrijden - 1 goal
DaMarcus Beasley - 88 wedstrijden - 14 goals
Jozy Altidore - 37 wedstrijden - 15 goals
Dat zijn ook meteen de belangrijke spelers en die het redelijk tot goed doen in Europa
Cherundolo en Ogenewu hebben het ook wel redelijk gedaan zonder de MLS
dat deed ik ookquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het gaat dan ook om spelers die na de MLS bij een goede club terecht komen.
Misschien toch maar eens gaan lezen
quote:Dat zijn ook meteen de belangrijke spelers en die het redelijk tot goed doen in Europa
Nee want Altidore doet het nog niet goed in Europa.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat klopt dan ook gewoon.
Van Persiequote:Op donderdag 31 juli 2008 16:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Howard - 85 wedstrijden
Demsey - 71 wedstrijden - 25 goals
Johnson - 84 wedstrijden - 24 goals
Guzan - 82 wedstrijden
Danny Califf - 123 wedstrijden - 7 goals
Carlos Bocanegra - 87 wedstrijden - 5 goals
Freddy Adu - 87 wedstrijden - 11 goals
Michael Bradley - 30 wedstrijden - 1 goal
DaMarcus Beasley - 88 wedstrijden - 14 goals
Jozy Altidore - 37 wedstrijden - 15 goals
Dat zijn ook meteen de belangrijke spelers en die het redelijk tot goed doen in Europa
Cherundolo en Ogenewu hebben het ook wel redelijk gedaan zonder de MLS
post van de dagquote:Op donderdag 31 juli 2008 00:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dat staat er toch?
Je begrijpt het WEER nietquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Van Persie
Zuiverloon
Drenthe
Van der Vaart
Sneijder
Kromkamp
Van Bommel
Landzaat
Robben
Boulahrouz
Castelen
Nigel de Jong
Ooijer
Allemaal spelers uit de Eredivisie die in het buitenland beter geslaagd zijn dan die Amerikaantjes van jou, DAM.
Leg het dan eens uit!quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het WEER niet
Moet je toch wat minder vaak in de spiegel kijken denk ik.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen zin in, vandaag weer genoeg kanslozen gezien voor een paar weken
Wie wel? Zonnestralen, regendruppels, sneeuwvlokken, smarties, olifanten?quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het WEER niet
En de keeper van de Japanners zag er nou ook niet echt goed uit bij die goal.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:19 schreef sjimz het volgende:
Ze werden weggespeeld door de Japanners maar als die zelfs voor open doel weigeren te scoren dan is het al gauw bekeken natuurlijk.
Ja, wegrennen zodra je je als los zand aan mekaar hangende kreten een keer moet beargumenteren is natuurlijk ook een optie.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen zin in, vandaag weer genoeg kanslozen gezien voor een paar weken
Winnen van Jappen kan iedereen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:18 schreef DirkScheringa het volgende:
nou vandaag was het ook niet verheffend, maar helaas wonnen ze wel
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:07 schreef Crazy_maniac het volgende:
de USA snapt nog niet eens wat football inhoudt, laat staan dat ze het kunnen spelen
Was het topic net aan het opzoeken.quote:
quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:07 schreef Put4 het volgende:
tvp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |