abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60447360
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
Mexico
Turkije
Rusland
Grapjas

Verder zei je meer dan 10 maar je zal wel niet kunnen tellen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60447426
onder 20 WC:

1997: Second round. Finished 3rd in Group C. Lost to Uruguay in second round.
1999: Second round. Finished 2nd in Group E. Lost to Spain in second round.
2001: Second round. Finished 2nd in Group C. Lost to Egypt in second round.
2003: Quarterfinalist. Won Group F. Beat Côte d'Ivoire in second round. Lost to Argentina in quarterfinal.
2005: Second round. Won Group D. Lost to Italy in second round.
2007: Quarterfinalist. Won Group D. Beat Uruguay in second round. Lost to Austria in quarterfinal.

Onder 17

1999 Fourth Place
2001 Round 1
2003 Quarterfinals
2005 Quarterfinals
2007 Round of 16

Geef me maar 10 laanden die het beter doen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60447595
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
onder 20 WC:

1997: Second round. Finished 3rd in Group C. Lost to Uruguay in second round.
1999: Second round. Finished 2nd in Group E. Lost to Spain in second round.
2001: Second round. Finished 2nd in Group C. Lost to Egypt in second round.
2003: Quarterfinalist. Won Group F. Beat Côte d'Ivoire in second round. Lost to Argentina in quarterfinal.
2005: Second round. Won Group D. Lost to Italy in second round.
2007: Quarterfinalist. Won Group D. Beat Uruguay in second round. Lost to Austria in quarterfinal.

Onder 17

1999 Fourth Place
2001 Round 1
2003 Quarterfinals
2005 Quarterfinals
2007 Round of 16

Geef me maar 10 laanden die het beter doen
Portugal werd ook jaren geroemd om de goede jeugdelftallen.
Ze hebben uiteindelijk helemaal niets bij de"senioren" gewonnen.
En prijzen tellen uiteindelijk.
pi_60447642
Waarom reageer je op de topic?
pi_60447725
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom reageer je op de topic?
Omdat dat meestal de bedoeling is van een internetforum
pi_60447749
Bagataliseren heeft in elk geval geen toegevoegde waarde
pi_60447772
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bagataliseren heeft in elk geval geen toegevoegde waarde
Maar het geeft wel aan dat jeugdprestaties helemaal niets zeggen.
pi_60447787
Dat zegt het wel en de prestaties van de het grote VS team zijn ook gewoon goed
pi_60447836
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zegt het wel en de prestaties van de het grote VS team zijn ook gewoon goed
De beste prestatie die de VS ooit heeft geleverd op een internationaal toernooi is nog steeds de halve finale in 1930 van het WK.
Laat ze dat maar eerst eens overtreffen.

Maar ik ben het wel met je eens dat de prestaties voor een land als VS dat niets met voetbal heeft goed zijn.
Het is echter in mijn optiek geen topland, daarvoor hebben ze op grote toernooien te weinig bereikt.
pi_60447856
Wat zijn dan in de laatste 15 jaar de landen die meer gepresteerd hebben?
pi_60447862
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:20 schreef sjimz het volgende:

[..]

De beste prestatie die de VS ooit heeft geleverd op een internationaal toernooi is nog steeds de halve finale in 1930 van het WK.
Laat ze dat maar eerst eens overtreffen.

Maar ik ben het wel met je eens dat de prestaties voor een land als VS dat niets met voetbal heeft goed zijn.
Het is echter in mijn optiek geen topland, daarvoor hebben ze op grote toernooien te weinig bereikt.
4 keer de Gold Cup gewonnen
pi_60447950
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat zijn dan in de laatste 15 jaar de landen die meer gepresteerd hebben?
Brazilie, Frankrijk, Kroatie, Zuid-Korea, Turkije, Duitsland, Italie, Zweden, Bulgarije hebben sowieso al een halve finale gehaald de laatste 15 jaar op een WK.

Even de prestaties van de VS tijdens de laatste WK's:

WK 1994 1/8 finale eruit
WK 1998: laatste in de groepsronde met 0 punten, waaronder het verlies tegen grootmacht Iran
Wk 2002: goed toernooi gespeeld met een kwartfinale als resultaat.
WK 2006: 1 punt en dus wederom laatste in de groepsronde.

Dit zijn toch niet echt prestaties van een topland gezien over een langere periode op het grootste mondiale toernooi.
pi_60447967
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

4 keer de Gold Cup gewonnen
Wow, met tegenstand van Honduras en Panama nou niet echt een hoogstaand toernooi.

Buiten Mexico zijn het allemaal recreanten die meedoen.
Plus het feit dat het om de 2 jaar wordt gehouden dus vaker te winnen is dan een groot toernooi als het WK en het EK.
pi_60447975
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:46 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Op die dramatische FIFA World Ranking zeker?
Waar ze heel vrolijk op de 30ste plaats staan.

Ranking

Al hebben ze dacht ik een aardige tijd geleden wel een keer rond de 10e plaats gestaan. Al zegt dat niet echt veel natuurlijk
pi_60447985
Hoeveel landen hebben de laatste 5 toernooien gespeeld?

Is de copa America, Confederation Cup of Gold Cup nu opeens geen internationaal toernooi?
pi_60448006
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wow, met tegenstand van Honduras en Panama nou niet echt een hoogstaand toernooi.

Buiten Mexico zijn het allemaal recreanten die meedoen.
Plus het feit dat het om de 2 jaar wordt gehouden dus vaker te winnen is dan een groot toernooi als het WK en het EK.
Toch hebben die zogenaamde prutslanden 8 van de 17 toernooien gewonnen, zoals zo vaak heb je weer geen flauw benul waar je over praat. Ik denk dat je beter gewoon kan terug trekken
pi_60448035
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel landen hebben de laatste 5 toernooien gespeeld?

Is de copa America, Confederation Cup of Gold Cup nu opeens geen internationaal toernooi?

Buiten het feit dat het voor de VS makkelijker is om zich te kwalificeren door de minimale tegenstand is het de VS nog nooit gelukt om dat toernooi te winnen.
Dus Denemarken en Mexico staan qua resultaten op de Confederation Cup nog ruim boven de VS.

En volgens mij heeft de VS nog nooit in de top 3 van de Copa America gestaan of zit ik verkeerd?
pi_60448061
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Toch hebben die zogenaamde prutslanden 8 van de 17 toernooien gewonnen, zoals zo vaak heb je weer geen flauw benul waar je over praat. Ik denk dat je beter gewoon kan terug trekken
8 van welke 17 toernooien?
pi_60448067
Je zit verkeerd, zoals al in heel deze topic.
pi_60448073
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:36 schreef sjimz het volgende:

[..]

8 van welke 17 toernooien?
Gold Cup
pi_60448086
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je zit verkeerd, zoals al in heel deze topic.
Waar zit ik verkeerd dan.
Je kan het behalve steeds herhalen met oneliners ook eens precies uitleggen waar ik dan precies verkeerd zit en dit onderbouwen met feiten.
pi_60448088
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gold Cup
Ik dacht dat hij 19 keer al gehouden was.
pi_60448108
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:37 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waar zit ik verkeerd dan.
Je kan het behalve steeds herhalen met oneliners ook eens precies uitleggen waar ik dan precies verkeerd zit en dit onderbouwen met feiten.
VS is wel 3e geworden
pi_60448120
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

VS is wel 3e geworden
In welke Copa America was dat dan?
pi_60448121
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

8 van de 19. Dus van je bewering klopt weer niks
pi_60448128
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

8 van de 19. Dus van je bewering klopt weer niks
Wat wil je met deze stelling dan beweren?
pi_60448141
Dat jij ongelijk hebt
pi_60448155
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Klopt. Overigens won de VS de Gold Cup voor het eerst in 1991. Daarna kon alleen Canada in 2000 de reeks van de VS en Mexico doorbreken. Waarbij ze in de finale wonnen van Colombia.
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:43:45 #129
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60448167
Zeg ik was met één post toch wel duidelijk genoeg?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60448174
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat jij ongelijk hebt
Dus Canada en Honduras zijn ook toplanden omdat ze de Gold Cup hebben gewonnen?

En in welk jaar werd de VS dan 3e tijdens de Copa America?
pi_60448191
Als het zou kloppen wel. De resultaten geven een ander beeld en dat zal bij de OS bevestigd gaan worden
pi_60448192
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:44 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dus Canada en Honduras zijn ook toplanden omdat ze de Gold Cup hebben gewonnen?

En in welk jaar werd de VS dan 3e tijdens de Copa America?
Geen enkel jaar als ik Wiki zo eens doorlees. Wel werden ze 4e in 1995 (verloren met 4-1 van Colombia).
pi_60448217
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als het zou kloppen wel. De resultaten geven een ander beeld en dat zal bij de OS bevestigd gaan worden
Je beantwoord mijn vraag nog niet.
Welk jaar werd Amerika dan 3e tijdens de CA?
pi_60448705
Vaag heb ik het vermoeden dat de groeiende belangstelling voor voetbal komt door de latino's in de (zuidelijke) staten..
Culturele verschillen zullen er voor blijven zorgen dat voor voetbal geschikte talenten andere sporten zullen beoefenen; je kunt dan nog wel veel voetballers hebben, maar als iedereen boven het niveau de Treffers voor Baseball, Football ed. word uitgenodigd heb je daar toch niets aan. De huidige Amerikaanse selectie schat ik niet al te hoog in; supervedette Landon Donovan bijvoorbeeld faalde al in Europa;
de Gold Cup stelt NIETS voor; alleen omdat Panama een keer zo'n competitie wint, hoeft niet te betekenen dat er veel tegenstand is in die Cup; Griekenland won toch ook hier eens een EK met topspits Charisteas in de gelederen? De enige tegenstander van formaat is dus Mexico.
Zolang het Amerikaanse team geen WK wint zal voetbal niet verder kunnen ontwikkelen; deze gebeurtenis acht ik dan ook onwaarschijnlijk, omdat Europese clubs liever scouten in Europa of in erkende voetbalnaties als Argentinië of Brazilië.
pi_60449230
Ik zou eens gaan kijken welke Amerikanen er op het hoogste niveau spelen in Europa

In Zuid Amerika steken Brazilie en Argentinie er ook ver bovenuit, betekent dat het ook geen goede competitie is?
pi_60449246
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:46 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je beantwoord mijn vraag nog niet.
Welk jaar werd Amerika dan 3e tijdens de CA?
pi_60449275
Is al beantwoord
pi_60449468
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou eens gaan kijken welke Amerikanen er op het hoogste niveau spelen in Europa
Freddy Adu (op huurbasis naar AS Monaco terwijl hij bij benfica nooit mocht spelen)
Bocanegra bij Fulham (nou niet echt een topploeg)
Bradley bij Heerenveen (kan een hele goede worden)
Cherundolo bij Hannover (middelmatige voetballer bij een middelmatige ploeg)
Convey bij Reading (zie Cherundolo)
DeMerit bij Watford (matig en niet op het hoogste niveau)
Dempsey bij Fulham (zie Bocanegra)
Feilhaber bij Derby County (waar hij 10 wedstrijden speelde in het topseizoen in de PL speelt nu dus niet meer op het hoogste niveau )
Goodson bij IFK Start (hoort niet echt bij hoog niveau)
Howard bij Everton (een van de weinige topspelers)
Johnson bij Fulham (stelde teleur bij een matige ploeg)
Lewis bij Derby County (zie Feilhaber)
Noonan bij Aalesund (de topploeg natuurlijk!)
Onyewu bij Standard Luik ( redelijke speler die een vroeger een beetje gehyped werd)
Pearce bij Hansa Rostock (middelmatige club)
Spector bij West Ham United (Kan nog wel wat worden)
White bij AGF in Denemarken ( zie Noonan )
Wolff bij 1860 Munchen (grote naam qua club maar natuurlijk al een tijd een middelmatige club qua niveau)
Altidore die naar Villareal gaat (groot talent en hopelijk kan hij het in Europa waarmaken)
Zimmerman die in het 2e van HSV speelt (talentje maar zal het verder niet echt redden vrees ik)

Dat zijn toch niet echt namen die je gelijk doet beven van angst.
quote:
In Zuid Amerika steken Brazilie en Argentinie er ook ver bovenuit, betekent dat het ook geen goede competitie is?
Nee, alleen het niveau van Brazilie en Argentinie ligt wel veel hoger dan dat van de VS.
pi_60449478
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is al beantwoord
Waar dan?
Blijkbaar heb ik dat gemist.
Zou je dat antwoord even kunnen quoten svp?
pi_60449515
17.45
pi_60449547
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zie hier geen antwoord op de vraag wanneer de VS 3e werd op de Copa America, iets wat jij beweerde.
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:03:19 #142
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_60449636
Is Freddy Adu nu alweer de nieuwe pele aan het worden?
pi_60449694
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:55 schreef sjimz het volgende:
Dat zijn toch niet echt namen die je gelijk doet beven van angst.
Is meestal als je de helft vergeet
pi_60449709
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is meestal als je de helft vergeet
Wie ben ik dan vergeten?
pi_60449726
TS lezen
pi_60449792
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
TS lezen
Dan moet ik bekennen dat de meeste spelers echt bij middelmatige clubs spelen of vaak nog daaronder.
pi_60449841
Blijkt maar weer dat je er geen kijk op hebt
pi_60449842
Het OS team van VS speelde trouwens erg belabberd tegen Ivoorkust.
pi_60449910
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkt maar weer dat je er geen kijk op hebt
Als je een lijstje van Nederland overhandigd dan moet ik je toch nageven dat die talenten hebben zitten bij de grote clubs van Europa.

Het zelfde geldt voor landen als Frankrijk, Brazilie en Argentinie.

(Spanje heb ik buiten beschouwing gelaten omdat de meeste talenten in hun eigen competitie spelen op enkele "Engelsen" daargelaten)
pi_60449919
2007 Gold Cup

1 GK Tim Howard March 6, 1979 (27) 18 0 Everton F.C.
3 DF Carlos Bocanegra May 25, 1979 (28) 44 6 Fulham F.C.
5 MF Benny Feilhaber January 19, 1985 (22) 2 0 Hamburger SV
6 MF Michael Bradley July 31, 1987 (19) 4 0 SC Heerenveen
7 MF DaMarcus Beasley May 24, 1982 (25) 62 12 PSV Eindhoven
8 MF Clint Dempsey March 9, 1983 (23) 26 6 Fulham F.C.
9 FW Eddie Johnson March 31, 1984 (23) 24 9 Kansas City Wizards
10 FW Landon Donovan March 4, 1982 (25) 88 30 Los Angeles Galaxy
12 DF Jay DeMerit December 4, 1979 (27) 1 0 Watford F.C.
13 DF Jonathan Bornstein November 7, 1984 (22) 2 1 Chivas USA
15 DF Frankie Simek October 13, 1984 (22) 1 0 Sheffield Wednesday
16 DF Michael Parkhurst January 24, 1984 (23) 0 0 New England Revolution
17 DF Jonathan Spector March 1, 1984 (23) 5 0 West Ham United F.C.
19 MF Ricardo Clark February 10, 1983 (24) 3 0 Houston Dynamo
20 FW Taylor Twellman February 29, 1980 (27) 20 5 New England Revolution
21 MF Justin Mapp October 18, 1984 (22) 2 0 Chicago Fire
22 DF Oguchi Onyewu May 13, 1982 (25) 18 1 Standard Liège
23 GK Brad Guzan September 9, 1984 (22) 1 0 Chivas USA

Dit was het team van de 2007 Gold Cup team zonder wat oudere spelers. Met een stuk of 5 grote talenten van het OS team kan dit team makkelijk de 2e ronde halen van het WK en iemand die de onder 17 en onder 19 kent weet dat er nog veel meer aankomt maar dat wordt interessant voor 2014 of de OS van 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')