Ik denk Evi Van Acker en eventueel Tia Hellebout. De rest niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:02 schreef wimderon het volgende:
Op de Olympische Spelen van 2004 behaalden onze zuiderburen maarliefst 3 medailles. 2 bronzen medailles en Justine Henin pakte goud in het tennis. Die laatste is er dit jaar niet bij, dus zal het nog lastig worden om zelfs maar één medaille te pakken.
Grootste kanshebbers op een medaille bij de Belgen:
-Tia Hellebaut (hoogspringen)
-4x100 meter estafetteploeg vrouwen (atletiek)
-Jos Lansink (jumping)
-Iljo Keisse (puntenkoers) + met de Ketele (madison)
-Heylen/Van Tichelt/Jacques zijn outsiders bij het judo
-bij het zeilen Evi van Acker en het duo Godfroid-Brouwer
U leest het al, weinig tot geen uitgesproken medaillekandidaten. Gaan ze het halen, die zwaarbevochten medaille?
Komt alleen uit voor Belgie omdat in NL de concurrentie wat groter isquote:
Carolijn Brouwer is een Nederlanderquote:
Is Belg geworden omdat z´n paard (uit de stal van Melchior) het was. Paard en ruiter moeten dezelfde nationaliteit hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:43 schreef borisz het volgende:
[..]
Komt alleen uit voor Belgie omdat in NL de concurrentie wat groter is
Ze sprong afgelopen zondag toch alweer over 2 meter, medaille zit er in.quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hellebaut haalt helemaal niets, die komt (door omstandigheden) veel te laat in vorm.
Ik zie haar op de OS niet hoger dan dat springen. Dat kan natuurlijk voldoende zijn, maar dan moet de rest toch ook al falen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:38 schreef wimderon het volgende:
Ze sprong afgelopen zondag toch alweer over 2 meter, medaille zit er in.
Naar Belgische traditie net op tijd uit vorm.quote:Kim Gevaert en Tia Hellebaut houden povere repetitie
Twee weken voor de start van de Olympische Spelen blijken Kim Gevaert en Tia Hellebaut nog werk aan de winkel te hebben. Op de Grand Prix-meeting van Londen eindigde Kim Gevaert zevende op de 100 meter, terwijl Hellebaut niet over 1.95 geraakte.
Gevaert was opgevist voor de finale in Londen, nadat ze in de reeksen de tweede beste verliezende tijd had gelopen. Ze klokte in de eerste van twee reeksen af als vijfde, in 11'19".
In de finale kon Gevaert haar niveau niet opkrikken. Ze ging behoorlijk van start maar moest met een tijd van 11'28" alle andere finalistes op één na laten voorgaan. Wereldkampioene Veronica Campbell won de wedstrijd in een erg snelle 10'87. Shelly Ann Fraser, net als Campbell een Jamaicaanse, ging ook onder de 11 seconden; zij werd tweede in 10'95". De Amerikaanse Marshevet Hooker vervolledigde de top drie met een tijd van 11'07".
Hellebaut vierde
Tia Hellebaut, die als favoriete van start ging in Londen, kon de verwachtingen niet inlossen. Een week nadat ze in Heusden-Zolder voor het eerst sind 2006 over 2 meter ging, bleef ze in de Engelse hoofdstad steken op 1.92, waarvoor ze overigens ook drie pogingen nodig had. Op 1.95 faalde ze driemaal.
De Russische Anna Chicherova won het hoogspringen in Londen, zij ging over 2.01. De Canadese Nicole Forrester werd op afstand tweede met 1.92, een hoogte die ook de Amerikaanse Amy Cuff haalde. Beiden hadden daarvoor minder pogingen nodig dan Hellebaut, waardoor zij onze landgenote van het podium hielden.
Nee. De Belgen zijn op zowat alle onderdelen, disciplines en afstanden van de triatlon, duatlon en nog allerlei takken goed, behalve de olympische afstand van de triatlon zowat. En laat dat nu net het enige olympische nummer zijn.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:24 schreef Pedroso het volgende:
Op de Triatlon heeft België toch ook enkele kanshebbers of vergis ik me nu ? Een half jaar geleden had ik ook Sven Nijs tot een medaille kandidaat gezien maar daar lijkt de top toch te hoog gegrepen.
Hellebaut is een kanshebber, kan zelf goud halen als het een beetje meezit (kan overigens ook buiten de eerste 6 vallen als het een beetje tegenzit). België is overigens in de breedte wel vooruit gegaan t.o.v. 4 jaar geleden maar dit zal in Peking nog geen (extra) medailles opleveren.
Ze mag blij zijn als ze de finale haaltquote:
Hoezo?quote:Op maandag 28 juli 2008 18:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze mag blij zijn als ze de finale haalt
Omdat het geen wereldtopper is. In europa wel maar er komen plots sprinsters uit diberse landen.quote:
Daardoor werd ze (bijv.) vorig jaar 5e in Osaka?quote:Op maandag 28 juli 2008 18:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Omdat het geen wereldtopper is. In europa wel maar er komen plots sprinsters uit diberse landen.
Ok duimen voor de Belgen bij wie een vijfde plaats op de spelen een haleluja wordtquote:Op maandag 28 juli 2008 18:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daardoor werd ze (bijv.) vorig jaar 5e in Osaka?
Dat ze geen goud gaat halen weet ik ook wel, maar ik verwacht zeker een finaleplaats..
Flauw.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok duimen voor de Belgen bij wie een vijfde plaats op de spelen een haleluja wordt
5e plaats op een ijzersterk onderdeel op een atletieknummer is niet verkeerd. Nederland heeft helemaal geen atleten op wereldniveau. Het zijn vnl. de B-sporten waarin wij uitblinken. In sporten waar de Amerikanen, Russen en Chinezen prioriteit aan geven komen we bijna niet aan de bak (net zoals de meeste kleinere landen).quote:Op maandag 28 juli 2008 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok duimen voor de Belgen bij wie een vijfde plaats op de spelen een haleluja wordt
Ja zwemmen doen ze niet in Amerika, Rusland of China.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
5e plaats op een ijzersterk onderdeel op een atletieknummer is niet verkeerd. Nederland heeft helemaal geen atleten op wereldniveau. Het zijn vnl. de B-sporten waarin wij uitblinken. In sporten waar de Amerikanen, Russen en Chinezen prioriteit aan geven komen we bijna niet aan de bak (net zoals de meeste kleinere landen).
zo is het maar net!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:53 schreef pfaf het volgende:
België heeft ook zwem- en Judogoud uit Atlanta.
Dat België niet zo'n groot sportland als Nederland is, maakt het nog niet tot een lachertje. Per inwoner gehaalde medailles zitten ze in de middenmoot...
Dat moet ik eerst nog zien. Is echt een totaal andere discipline.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:31 schreef placebeau het volgende:
En laat ons sven nys niet vergeten. Die gaat alle echte mountainbikers naar huis rijden.
Gaat ook niet gebeuren, Nys mag blij zijn met een top-20 plaats.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat moet ik eerst nog zien. Is echt een totaal andere discipline.
Ik denk dat wimderon aardig goed zit. Met top-20 mag Nys zeker tevreden zijn. Zeker aangezien hij niet al te goed tegen de omstandigheden daar kan.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:44 schreef placebeau het volgende:
ja,tuurlijk.
ik dacht dat beste positie tot nu toe een 8ste plaats was in een wereldbekerwedstrijd, toch best straf na al een hele winter top te zijn geweest. maar podium zit er niet in. eventueel paulussen maardie is dit jaar ook net uit vorm.
Onzin. Smith, Kiplagat en Kibet zijn zeker van wereldniveau. Ook een Ruckstuhl is dat, maar die kan er helaas op de Spelen niet bijzijn. En als Van der Westen goed herstelt van zijn blessure, zie ik hem misschien wel voor een verrassing zorgen en een finale halen op de Spelen. Al is dat misschien nog wat te hoog gegrepen, maar als het gebeurt, zal ik ook niet echt verbaasd zijn.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
5e plaats op een ijzersterk onderdeel op een atletieknummer is niet verkeerd. Nederland heeft helemaal geen atleten op wereldniveau. Het zijn vnl. de B-sporten waarin wij uitblinken. In sporten waar de Amerikanen, Russen en Chinezen prioriteit aan geven komen we bijna niet aan de bak (net zoals de meeste kleinere landen).
Mwoah, een paar weken geleden is Paulissen wereldkampioen mtb marathon geworden. Versloeg regerend xc- en marathonkampioen Sauser. Weliswaar door een dubieuze jurybeslissing, maar toch. Die is dus hartstikke goed in vorm. Ik denk dat hij meer kans maakt dan Nijs.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:44 schreef placebeau het volgende:
eventueel paulussen maardie is dit jaar ook net uit vorm.
Dat veldrijden niet olympisch is, is echt niet vanwege vage redenen hoor.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:07 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Mwoah, een paar weken geleden is Paulissen wereldkampioen mtb marathon geworden. Versloeg regerend xc- en marathonkampioen Sauser. Weliswaar door een dubieuze jurybeslissing, maar toch. Die is dus hartstikke goed in vorm. Ik denk dat hij meer kans maakt dan Nijs.
Nogal zuur voor onze zuiderburen is dat de sporten waar ze echt goed in zijn - veldrijden en motorcross - om vage redenen niet Olympisch zijn. Tot het overlijden van Benny Vansteelant had ook de biathlon een zekere gouden medaille geweest, als dat een Olympisch nummer zou zijn.
België
In tegenstelling tot wereldsport schaatsen, dat dan nog eens wordt uit elkaar getrokken in een half dozijn afstanden/disciplines, waardoor die paar geïnteresseerde landen geen 3 medailles mogen verdelen, maar meteen 18.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:38 schreef pfaf het volgende:
Dat veldrijden niet olympisch is, is echt niet vanwege vage redenen hoor.Alleen Belgen en her en der wat verdwaalde Italianen en Nederlanders beoefenen dat.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:07 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Mwoah, een paar weken geleden is Paulissen wereldkampioen mtb marathon geworden. Versloeg regerend xc- en marathonkampioen Sauser. Weliswaar door een dubieuze jurybeslissing, maar toch. Die is dus hartstikke goed in vorm. Ik denk dat hij meer kans maakt dan Nijs.
Nogal zuur voor onze zuiderburen is dat de sporten waar ze echt goed in zijn - veldrijden en motorcross - om vage redenen niet Olympisch zijn. Tot het overlijden van Benny Vansteelant had ook de biathlon een zekere gouden medaille geweest, als dat een Olympisch nummer zou zijn.
België
Het parcours is nou niet Boonen-like zeg maar.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:35 schreef tong80 het volgende:
België is geen sportland.
Ze hebben een keer 2 goeie tenisters en komen klaar.
Verder is het niks behalve een verdwaalde judoka of zwemmer.
Daar gaat dan alle aandacht naar uit.
Ja Tom Boonen kan ook niks fout doen.
In elke Tour reportage in de Tour werd zijn naam 50 keer genoemd
Neh. De enige kandidaten/outsiders op een medaille zijn Van Acker, Van Tichelt, Hellebaut, Keisse/De Ketele en eventueel de 4x100 meter sprintploeg bij de dames.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:41 schreef PieterBas het volgende:
Gevaerts zou met veel geluk een plak kunnen pakken, maar een finaleplaats moet zeker wel lukken.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Naar Belgische traditie net op tijd uit vorm.
Zelfs onze wielerploeg stelt dit jaar echt helemaal niks voor op de OSquote:Op woensdag 30 juli 2008 16:09 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Het parcours is nou niet Boonen-like zeg maar.
We beginnen al door na de eerste en/of tweede match onze halve basisploeg terug naar huis te laten gaan hoor ...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:24 schreef groenen het volgende:
Het voetbalelftal is ook een enorme kanshebber hoor.![]()
Uiteraard, België haalt namelijk op de winterspelen alleen medailles met schaatsende Nederlandersquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:53 schreef TheArt het volgende:
[had ook de biathlon een zekere gouden medaille geweest]
Ik mag toch aannemen dat je duatlon bedoelde.
En door niet teveel spelers van dezelfde ploeg te selecteren, waardoor er bijvoorbeeld een paar van Standard sowieso al thuis zijn geblevenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 06:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
We beginnen al door na de eerste en/of tweede match onze halve basisploeg terug naar huis te laten gaan hoor ...![]()
Maarja, wat was 't met het boogschieten?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 08:30 schreef Trainspotter het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB_op_de_Olympische_Spelen
Wordt tijd dat België weer eens de Spelen organiseert. In Antwerpen is zowat een kwart van de totaaloogst behaald.
Er namen zelfs maar drie landen deel daaraan : België , Frankrijk en Nederlandquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 14:07 schreef WATERWORLD het volgende:
[..]
Maarja, wat was 't met het boogschieten?
De Belgen mochten zelf de onderdelen verzinnen?
Die voorronde CL is een beetje overmacht, waarbij je nog blij mag zijn dat Ajax werd uitgeschakeld door Twente.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 06:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
We beginnen al door na de eerste en/of tweede match onze halve basisploeg terug naar huis te laten gaan hoor ...![]()
Geen overmacht, die spelers kunnen gewoon opgeëist worden. Net zoals bijvoorbeeld Babel ook gewoon op de Spelen zit, terwijl Liverpool nota bene tegen Standard speelt (alsof Standard daarvan gaat winnen en spelers voor moet thuishoudenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:59 schreef groenen het volgende:
[..]
Die voorronde CL is een beetje overmacht, waarbij je nog blij mag zijn dat Ajax werd uitgeschakeld door Twente.
Maar de competitie gaat toch gewoon door? Er zijn toch een paar clubs die wat wedstrijden willen uitstellen? .
Aan sommige onderdelen deed zelfs maar één land mee, België.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 14:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er namen zelfs maar drie landen deel daaraan : België , Frankrijk en Nederland
Die komt nog uit de tijd dat de Belgen nog doping namen de dieren nog spraken hé ...quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:21 schreef TheArt het volgende:
Ik geloof dat Robert Van de Walle nog leeft in droomwerelden, want die voorspelde net in Sportweekend 10 medailles voor België
Je weet toch wel hoe groot mijn aversie tegen schaatsen is?quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wereldsport schaatsen, dat dan nog eens wordt uit elkaar getrokken in een half dozijn afstanden/disciplines, waardoor die paar geïnteresseerde landen geen 3 medailles mogen verdelen, maar meteen 18.
Ja ja, schaatsen heeft Amerikanen, Russen, Chinezen en weet ik veel. En waarom? Omdat het Olympisch is.
tja, parcours is wat te zwaar voor de belgen. Devolder heeft afgezegd, misschien dat vandenbroeck wel kan volgen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:42 schreef Leatherface het volgende:
Jullie mogen hopen op een stuntje in de wegrace, hoewel Devolder niet zo goed uit de Tour komt.
Maar toch, België is het toch wel aan de reputatie als wielerland verplicht om ten minste een rol van betekenis te spelen in het wielrennen.
Iljo Keisse kan misschien nog verrassen op de baan.
Het volledige artikel (sporza.be):quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:55 schreef placebeau het volgende:
nieuws uit het Belgenkamp trouwens, Kim gevaert stopt na dit seizoen. Nog ene die kinderen wil gaan produceren.
Hopelijk sluit ze haar carrierre mooi af in Bejing.
quote:Gevaert: "Dit is laatste zomerseizoen"
ma 04/08/08 - Kim Gevaert heeft bekendgemaakt dat ze aan haar laatste zomerseizoen bezig is. Dat heeft de spurtster gezegd op een persconferentie in China.
Mogelijk loopt Gevaert ook nog enkele wedstrijden in de winter, maar daarna zet ze definitief een punt achter haar carrière.
(Belga)
Gevaert had in het verleden al verschillende keren laten verstaan dat ze een vurige kinderwens koestert. Dat ze er straks mee stopt, is dus geen verrassing. Dinsdag wordt ze 30 jaar.
Samen met Tia Hellebaut is Gevaert het uithangbord van de Belgische atletiek.
Op haar palmares staan onder andere vijf Europese titels, twee outdoor en drie indoor.
Op de Spelen loopt Gevaert de 100 meter en de 4x100 meter. Over haar deelname aan de 200 meter twijfelt ze nog.
"Lichaam begint wat tegen te pruttelen"
"Ik wil kindjes", sprak Kim Gevaert in Yantai de pers toe. "Niet één, maar meerdere. En eens je mijn leeftijd hebt, wacht je best niet te lang meer."
"Daarnaast voel ik ook dat mijn lichaam wat begint tegen te pruttelen. Ik had er vorige week al over gesproken met Rudi Diels (haar coach, red) en nu is de beslissing definitief: dit is zeker mijn laatste zomerseizoen", klonk het.
"Bovendien heb ik ook al mijn sportieve dromen gerealiseerd."
"Mijn nieuwe leven zal alleszins huiselijker worden, met meer tijd voor familie en vrienden", zegt de spurtster.
"Ik zou wel een link met atletiek willen behouden, maar wat ik precies ga doen, weet ik nog niet. Na het seizoen ga ik daarover nadenken."
"Kans op winterseizoen is klein"
Dat Kim Gevaert haar beslissing nu bekend maakt, is niet zonder reden: "Zo anticipeer ik op de telkens terugkerende vraag en kan ik me honderd procent concentreren op de Olympische Spelen."
"Wat mijn laatste wedstrijd wordt, weet ik nog niet. Ik loop natuurlijk de Van Damme Memorial en nog wat wedstrijden"
"Ik weet echter nog niet of ik me zal kunnen plaatsen voor de Grand Prix-finale in Stuttgart", vertelde ze.
"Mogelijk doe ik er nog een winterseizoen bij, maar de kans is klein", zei Gevaert, die dinsdag 30 wordt. "Mijn verjaardag hebben we thuis al gevierd."
Gevaert kwam maandagochtend samen met Hanna Mariën, Elodie Ouedraogo, Olivia Borlée, Frauke Penen, Elisabeth Davin, Veerle Dejaeghere, Nathalie De Vos en Pieter Desmet aan in het Belgische oefenkamp in Yantai.
Niet dus:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wel sterk gezien van Gevaert om dat nu bekend te maken eigenlijk. Nu mag ze zeker de Belgische vlag dragen vrijdag ...
Saive droeg de vlag al in Athene. Terecht dus dat Godefroid nu mag. Gevaert had al aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn bij de openingsceremonie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
Niet dus:
Godefroid draagt de Belgische vlag
wo 06/08/08 - Zeiler Sébastien Godefroid heeft de eer om vrijdag de Belgische vlag te dragen op de openingsceremonie van de Olympische Spelen. Dat maakte delegatieleider Philippe Rogge bekend.
Sébastien Godefroid mag op basis van zijn olympische prestaties de Belgische vlag dragen op de openingsceremonie. (PhotoNews) De 37-jarige Godefroid is al aan zijn vierde Olympische Spelen toe.
Ik had het saive wel gegund.
Ze zei wel aanwezig te zijn mocht ze uitgekozen worden om de vlag te dragen , maar op zich wel terecht dat het dan nog Godefroid is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Saive droeg de vlag al in Athene. Terecht dus dat Godefroid nu mag. Gevaert had al aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn bij de openingsceremonie.
Oe, de jaloezie!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:40 schreef misteriks het volgende:
ik verwacht er dan ook niks van.
zal al blij zijn als belgie een medaille haalt. Nadien een biertje op drinken!
de nederlanders gaan, ofwel gek worden van euforie omdat ze denken met een aantal medailles ineens weer een geopolitieke wereldspeler te zullen zijn, ofwel is het 3 weken gezeik omdat ze maar 1 gouden 12 zilvere en 9 brons behaald hebben...
Beide opties zijn nogal , tja , lullig
We zijn meer een artistiek dan sportief volkje, maken iig. betere muziekquote:
Interessante site heb je daarquote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:52 schreef misteriks het volgende:
om de trend effe verder te zetten :
wie herinnert zich dit http://users.belgacom.net/broeken/Ingeborg.htm nog ?
Ik woonde toen in dezelfde gemeente ; en het lokale krantje had reeds maanden op voorhand een column met haar.
Bij haar terugkomst een oorverdovende stilte...![]()
Nadien,; bij de lokale verkiezingen stond ze wel op de lijst van de cdenv, en had welgeteld het allerminste aantal voorkeurstemmen op deze lijst![]()
![]()
![]()
Ingeborg Marx, wat een heldin![]()
Kibet is niet van wereldnivo. Hoogstens een gemiddelde subtopper.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Onzin. Smith, Kiplagat en Kibet zijn zeker van wereldniveau. Ook een Ruckstuhl is dat, maar die kan er helaas op de Spelen niet bijzijn. En als Van der Westen goed herstelt van zijn blessure, zie ik hem misschien wel voor een verrassing zorgen en een finale halen op de Spelen. Al is dat misschien nog wat te hoog gegrepen, maar als het gebeurt, zal ik ook niet echt verbaasd zijn.
Volgens mij is pas de helft van de deelnemers geweest aangezien de Nederlander pas morgen moet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:48 schreef wimderon het volgende:
Karin Donckers gaat lekker bij het eventing
Er moeten er nog iets van 30 morgen, waaronder inderdaad Tim Lips. Maar goed, daarna nog cross-country en jumping.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens mij is pas de helft van de deelnemers geweest aangezien de Nederlander pas morgen moet.
Maar 2es is toch behoorlijk
En de dressuur van vandaag is normaal gezien haar zwakke punt, dus dat is wel hoopgevend. Maar traditioneel geven de Belgen het wel op de laatste dag uit handen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er moeten er nog iets van 30 morgen, waaronder inderdaad Tim Lips. Maar goed, daarna nog cross-country en jumping.
Maar het valt me tegen, wat de Belgen presteren op hun nationale sport Wielrennen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:43 schreef Reya het volgende:
Als wielrennen nou onderverdeeld was in meer disciplines...tweehonderdvijftig kilometer Flandrien, bijvoorbeeld
ze moet nog twee wedstrijden winnen voor ze brons heeft.quote:Op zondag 10 augustus 2008 10:14 schreef Denewar het volgende:
heylen om brons vanmiddag ze zijn er dichtbij
quote:Op zondag 10 augustus 2008 10:22 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
ze moet nog twee wedstrijden winnen voor ze brons heeft.
quote:
Hoera , we hebben de 24ste beste turnster ter wereld bij de vrouwen. Steek de vreugdevuren maar al aan ... Organiseer een volksfeest op de Brusselse markt ...quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:48 schreef zagevent het volgende:
Gaelle Mys naar de finale bij het turnen.
Maar is dat niet een beetje logisch? Ik bedoel: in het voetbal zal een vierde plaats van Cercle Brugge toch ook altijd anders belicht worden dan een derde van Anderlecht.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iedereen is nu weer bezig van "geweldig die Gaelle Mys plaatst zich als 24ste voor de finale" , maar in feite is de net gemiste medaille van Ilse Heylen - die dan weer als negatief belicht wordt - gewoon een internationaal betere prestatie.
maak dan van die patat pistolé'ke hèquote:
Doet me spontaan terugdenken aan de beelden van zijn terugkomst op zaventem na zijn medaille op een of ander kampioenschap. Alsof hij 3 vaten gedronken had en net voor landen met het vliegtuig uit een diepe coma gehaald werd (en zijn medaille even kwijt was uiteraard)quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:55 schreef groenen het volgende:
Straks een kans op brons voor Van Tichelt.
K3 zeker?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
De OS zijn al half geslaagd voor België als Godefroid de vlag niet laat vallen.
[..]
We zijn meer een artistiek dan sportief volkje, maken iig. betere muziek.
Graag gedaan, ik vind het anders ook zo sneu voor jullie! En ik hoef maar een kwartiertje te fietsen en ik zit al in België dus eigenlijk ben ik gewoon een halve Belg.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:57 schreef misteriks het volgende:
Het is ons niet gegund![]()
alvast bedankt voor de support Cee
Ja en nee. Het is logisch dat het voor bv Mys zelf een héél goeie prestatie is omdat ze allicht gewoon niet beter kan en er alles uithaalde. Maar globaal gezien is dat natuurlijk niet zo'n bijzondere prestatie ...quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:21 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Maar is dat niet een beetje logisch? Ik bedoel: in het voetbal zal een vierde plaats van Cercle Brugge toch ook altijd anders belicht worden dan een derde van Anderlecht.
Op de skiff heeft Belgie nog wel een kans, verder kan er natuurlijk altijd ergens een konijn uit de hoge hoed komen. Helaas is het te laat voor Frank Vandenbroucke om nog aan de wegwedstrijd deel te nemen...quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:40 schreef Pedroso het volgende:
Op welke onderdelen zijn er de meeste kansen voor België om nog medailles te halen ?
Evy Van Acker in het "Laser Radial zeilen" hoort bij de topfavorieten voor goud in haar sport, Jos Lansink in de jumping maakt nog een goeie kans, Keisse/De Ketele hebben in het baanwielrennen misschien een kans, de 4x100 vrouwen heeft een kansje, Hellebaut heeft een kansje. Heel misschien Catherine Jacques in het judo. Of Raes/Poelvoorde in het roeien. En heel heel misschien maakt Roel Paulissen in de MTB wel een kansje. Of kan Sven Nys daar enorm verrassen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:40 schreef Pedroso het volgende:
Op welke onderdelen zijn er de meeste kansen voor België om nog medailles te halen ?
Het gezamelijke budget van alle sportbonden in België is 'per inwoner per jaar' al minder dan de helft dan dat van Nederland. Dat zegt ook al iets natuurlijk ...quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:48 schreef BonJovi het volgende:
hoe kan het zijn dat belgie ongeveer net zo groot is als NL maar dat wij beter zijn in sporten?
Komt dat door wallonie? in Vlaanden zal het toch wel beter zijN?quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het gezamelijke budget van alle sportbonden in België is 'per inwoner per jaar' al minder dan de helft dan dat van Nederland. Dat zegt ook al iets natuurlijk ...
Het sportbudget van vlaanderen en wallonie is per inwoner gezien zo ongeveer gelijk hoor. Alleen verdwijnt het in Wallonië rechtstreeks (enfin via een ommetje langs de jupiler-brouwerij) in de keel van deze zatlap hun minister van sportquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:54 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Komt dat door wallonie? in Vlaanden zal het toch wel beter zijN?
Hellebaut is zeker een kanshebber op een medaille. Volgens mij is alleen die Kroatische beter alhoewel er op een O.S. ook wel anderen opeens boven komen drijven. 2.05 cm zit absoluut in haar mogelijkheden en dat kan zomaar goed zijn voor goud. Er zit volgens mij ook wel 'goede kop' op. Ze kan presteren als het er echt om gaat (en ze is fit, waar ze het laatste jaar nogal sukkelde). Over de anderen kan ik niet echt een inschatting maken, denk alleen dat bij het MTB een medaille te hoog gegrepen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Evy Van Acker in het "Laser Radial zeilen" hoort bij de topfavorieten voor goud in haar sport, Jos Lansink in de jumping maakt nog een goeie kans, Keisse/De Ketele hebben in het baanwielrennen misschien een kans, de 4x100 vrouwen heeft een kansje, Hellebaut heeft een kansje. Heel misschien Catherine Jacques in het judo. Of Raes/Poelvoorde in het roeien. En heel heel misschien maakt Roel Paulissen in de MTB wel een kansje. Of kan Sven Nys daar enorm verrassen.
Jammer dan dat bier dinken geen Olympische sport is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het sportbudget van vlaanderen en wallonie is per inwoner gezien zo ongeveer gelijk hoor. Alleen verdwijnt het in Wallonië rechtstreeks (enfin via een ommetje langs de jupiler-brouwerij) in de keel van deze zatlap hun minister van sport
Overigens, volgens mij zijn de vroegere kolonies ook een niet te onderschatten voordeel van Nederland op sportvlak.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:42 schreef BillyBeflap het volgende:
Komaan Zuiderburen!!
Ik denk overigens dat er nog wel wat redenen zijn dat Belgie minder presteert dan Nederland. Hier in Nederland komen ook veel minder bekende sporten op tv, waardoor er altijd weer mensen geintereseerd zijn om die sport te gaan beoefenen. Als ik de Belgische sportprogramma's bekijk, is het toch vooral wielrennen, motorcross en voetbal wat ze uitzenden. Zo zorgen ze ervoor dat kinderen dan ook vooral in die sporten geinteresseerd raken.
Daarnaast wordt NL gekenmerkt door heel diverse regio's met elk weer heel andere interesses. Veel waterrijke gebieden, gebieden zonder water. Grote verschillen tussen bijv. het oosten, het zuiden en de randstad, etc.
Tenslotte wordt er gewoonweg veel geld in sport gepompt hier, met vaak uitstekende trainingsfaciliteiten. Veel bedrijven doen ook aan sportsponsoring, omdat dat in NL enorm veel goede publiciteit genereert.
Ik Belgie moet men eens echt gaan investeren in sport, dan komt het wel goed. Natuurlijk heeft NL 6 miljoen inwoners meer, zodat men in principe altijd meer medailles gaan behalen.....maar het verschil kan nooit zo groot zijn (ongeveer zelfde lichaamsbouw in beide landen).
Het Nederlandse Noc/nsf.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het sportbudget van vlaanderen en wallonie is per inwoner gezien zo ongeveer gelijk hoor. Alleen verdwijnt het in Wallonië rechtstreeks (enfin via een ommetje langs de jupiler-brouwerij) in de keel van deze zatlap hun minister van sport
Die hebben jullie toch ook...quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens, volgens mij zijn de vroegere kolonies ook een niet te onderschatten voordeel van Nederland op sportvlak.
Het meest typerend vond ik nog hoe Bart Somers bij de vorige OS werd afgemaakt toen hij het luchtballonnetje lanceerde om Vlaanderen of Brussel kandidaat te stellen als gaststad voor de spelen van 2016 of 2020. In Nederland zou dat op gejuich onthaald worden , in België werd hij uitgelachen en sprak men van geldverspilling ...quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als er morgen één of andere minister komt aankondigen dat we mits een investering van X miljoen euro op de volgende OS 10 medailles zullen halen, dan zullen de meeste Belgen wel reageren met "Gebruik dat geld maar ergens anders voor, iets wat nuttig is".
Ik kan mij toch maar weinig sportgrootheden die uit Congo kwamen en voor België presteerden herinneren eigenlijk hoor ...quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die hebben jullie toch ook...
Overigens tellen die vooral in het voetbal mee, op de OS hebben we daar weinig medailles door behaald denk ik, alleen toevallig vandaag.
Deed jij toen zelf niet gewoon mee met dat afbreken?quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het meest typerend vond ik nog hoe Bart Somers bij de vorige OS werd afgemaakt toen hij het luchtballonnetje lanceerde om Vlaanderen of Brussel kandidaat te stellen als gaststad voor de spelen van 2016 of 2020. In Nederland zou dat op gejuich onthaald worden , in België werd hij uitgelachen en sprak men van geldverspilling ...
Ik ben nochtans een van de weinigen die daar eigenlijk voorstander van zijn, denk ik. Van de OS dan , niet van een WK voetbal.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:05 schreef Masanga het volgende:
[..]
Deed jij toen zelf niet gewoon mee met dat afbreken?
Tegenwoordig wel, maar dat was ooit ook wel anders. De kandidatuur van Amsterdam voor de Spelen van 1992 is ook verpest door actievoerders. Niet dat we het anders van Barcelona gewonnen hadden, maar het was wel beter verlopen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In Nederland zou dat op gejuich onthaald worden ,
Dat klopt, maar jullie hebben die ex-koloniën wel, dus ik bedoel dat dat het verschil niet kan zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik kan mij toch maar weinig sportgrootheden die uit Congo kwamen en voor België presteerden herinneren eigenlijk hoor ...
Tja, en alleen in het voetbal ? Jullie gouden medaille is nu al voor 25 % te danken aan een meisje van koloniale afkomst toch ?
Nederland haalt vooral medailles met zwemmen, judo, wielrennen en in mindere mate zeilen, roeien en hockey en dat waren m.u.v. het damesjudo toen allemaal al olympische sporten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vraag ik mij spontaan af, hoeveel medailles zou Nederland tegenwoordig halen als je alleen de disciplines die bv in de jaren '70 al op de spelen waren meetelt ?
Het gekke is dat op een WK voetbal enthousiaster in België dan in Nederland gereageerd wordt. Wel jammer dat die judo-Belg verloor van een Tadzjiek, alhoewel ik Tadzjikistan ook een bronzen plak gunde. Dat land moet het nu ook niet bepaald hebben van grote sporthelden.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het meest typerend vond ik nog hoe Bart Somers bij de vorige OS werd afgemaakt toen hij het luchtballonnetje lanceerde om Vlaanderen of Brussel kandidaat te stellen als gaststad voor de spelen van 2016 of 2020. In Nederland zou dat op gejuich onthaald worden , in België werd hij uitgelachen en sprak men van geldverspilling ...
Het meisje zelf is een halfbloedjequote:Op maandag 11 augustus 2008 19:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tja, en alleen in het voetbal ? Jullie gouden medaille is nu al voor 25 % te danken aan een meisje van koloniale afkomst toch ?
Lansink, Brouwers ...... ex-Nederlanders!quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:59 schreef knep het volgende:
Welke medaillekansen hebben de Belgen nu nog? Lansink o.a. ?
Die partner van Brouwers (Sebbe Godefroid dacht ik) is dat wel een Belg?quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:01 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Lansink, Brouwers ...... ex-Nederlanders!
12,5%.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Jullie gouden medaille is nu al voor 25 % te danken aan een meisje van koloniale afkomst toch ?
Belgen zijn altijd stinkend jaloers geweest op de vele Nederlandse sportsuccessen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu , aan de andere kant , is Nederland wel zoveel beter "in sport" ? Een Justine Henin of Kim Clijsters of een Tom Boonen heeft Nederland toch ook al een tijdje niet meer gehad. (iemand die dan in wat je een "grote sport" zou kunnen noemen echt een hele grote topper is)
Alleen heb je bij ons bijna niks naast zo nu en dan eens zo'n topper. In Nederland wel. En is Nederland vooral ook altijd top in B-sporten die Olympische medailles kunnen opleveren. Onze B-sporten (ik noem maar veldrijden, motorcross, duathlon, triathlon lange afstand, enzo) zitten daar helaas niet bij ...
Het klopt ook niet eens, je kunt zwemmen, wielrennen en roeien zeker geen olympische B-sporten noemen en zeilen en judo ook niet echt. Hockey wellicht wel, maar dan nog.quote:
Dat is nonsens, er zijn best nog deelnemers die een redelijke tot goeie kans hebben op een medaille. Mirakels zijn er echt niet nodig.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:01 schreef Ziggenmufter het volgende:
Het zou een wonder zijn als Belgie een medaille haalt.
Dat maakt niet uit, maar wat ik daarmee bedoel is dat Nederland destijds veel actiever was op het koloniale vlak en dat op sportvlak zijn voordelen kan opleveren. (landen als Groot-Brittanië en Frankrijk halen daar nog véél meer voordeel uit trouwens) Bij België is dat effect op enkele Congolese halfbloedvoetballers na eigenlijk altijd nihil geweest.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:39 schreef wokkkel het volgende:
En wat maakt het uit dat Kromowidojo een halfbloedje is? Ze is 100% NL, geboren en getogen. Er zitten twee NL springruiters en een zeilster is het Belgische team. Die zijn 0% Belg.
Het overgrote deel van de Nederlandse Olympische winnaars zijn blonde, blauwogige ariërs hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, maar wat ik daarmee bedoel is dat Nederland destijds veel actiever was op het koloniale vlak en dat op sportvlak zijn voordelen kan opleveren. (landen als Groot-Brittanië en Frankrijk halen daar nog véél meer voordeel uit trouwens) Bij België is dat effect op enkele Congolese halfbloedvoetballers na eigenlijk altijd nihil geweest.
Als we toch bezig zijn, de VS heeft ook niet te klagen met alle slaven uit Afrika die ooit die kant op zijn gesleept. Hun nazaten hebben ze ook al aardig wat medailles opgeleverdquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, maar wat ik daarmee bedoel is dat Nederland destijds veel actiever was op het koloniale vlak en dat op sportvlak zijn voordelen kan opleveren. (landen als Groot-Brittanië en Frankrijk halen daar nog véél meer voordeel uit trouwens) Bij België is dat effect op enkele Congolese halfbloedvoetballers na eigenlijk altijd nihil geweest.
Volgens mij gaat dit topic over Belgen die misprijzend doen over Nederlandse Olympische prestaties.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan dat Belgie-Nederland gedoe niet in een ander topic of zijn er nog niet genoeg topics voor Nederlanders dat ook dat ene België-topic ook nog voor de helft moet gaan over hoe Nederlanders toch beter zijn?
Maar dat zegt dan eigenlijk enkel iets over het falen van de Belgische sportbonden.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het zegt iets over het gebrek aan sportieve ambities van de Belgen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar dat zegt dan eigenlijk enkel iets over het falen van de Belgische sportbonden.
Om het maar eens te duiden, er doet een Belgische mee aan de Eventing, en hoe heet haar paard ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:51 schreef misteriks het volgende:
Het is wel vreemd dat sommige nederlanders zich ineens wél met dat "kleine broertje' willen vergelijken
De redenen zijn inderdaad al genoemd. Belgie heeft gewoon minder met sport. Je kan ook niet alles hebben hè. Onze zomer stikt van de gezellige festivals; lekker bier en feesten maar. Mij krijg je op een zondagochtend echt niet in 'n sportclub hoor
In nederland sport men om gezond te blijven; in Belgie om de bierbuik toch geen al te prominente rol te geven
Waar lees jij dat dan ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:49 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic over Belgen die misprijzend doen over Nederlandse Olympische prestaties.
Dus jij durft te beweren dat niet-blanke mensen beter zijn in sport dan blanke? Hmm.. En hoeveel zwemmers met een koloniale achtergrond heb jij met het zwemmen in de finales gezien? Ik kan ze op één hand tellen. En dat de Congolese inbrengen weinig effect heeft gehad op de Belgische sportprestaties heeft dan inderdaad te maken met het belabberde sportklimaat in Belgie.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wij hebben Belgen altijd al Bourgondiërs gevonden: lekker eten en drinken en vooral je niet inspannen. Echt katholiek dus.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:51 schreef misteriks het volgende:
Het is wel vreemd dat sommige nederlanders zich ineens wél met dat "kleine broertje' willen vergelijken
De redenen zijn inderdaad al genoemd. Belgie heeft gewoon minder met sport. Je kan ook niet alles hebben hè. Onze zomer stikt van de gezellige festivals; lekker bier en feesten maar. Mij krijg je op een zondagochtend echt niet in 'n sportclub hoor
In nederland sport men om gezond te blijven; in Belgie om de bierbuik toch geen al te prominente rol te geven
Precies, neem het dameswielrennen. Wielrennen is toch volkssport nummer 1 daar, maar toch slaagt men er niet in 1 Belgische naar de top te brengen. En als het daar niet lukt, waar dan wel?quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:55 schreef wokkkel het volgende:
het belabberde sportklimaat in Belgie.
Gisteren heb ik meegedaan aan een mountainbike-cyclo in Trooz, bij Luik. In Nederland kun je een kop koffie of een dorstlesser krijgen bij de finish, daar konden we kiezen uit vijf soorten bier en stond de barbecue al lekker de dampen te verspreiden van vette worsten. Het was half twee in de middag.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:51 schreef misteriks het volgende:
Klinkt goedquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:01 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Gisteren heb ik meegedaan aan een mountainbike-cyclo in Trooz, bij Luik. In Nederland kun je een kop koffie of een dorstlesser krijgen bij de finish, daar konden we kiezen uit vijf soorten bier en stond de barbeque al lekker de dampen te verspreiden van vette worsten. Het was half twee in de middag.
manquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, neem het dameswielrennen. Wielrennen is toch volkssport nummer 1 daar, maar toch slaagt men er niet in 1 Belgische naar de top te brengen. En als het daar niet lukt, waar dan wel?
Ik hoef dat heus niet te horen hoor maar het komt zo zielig over als jullie de Nederlandse prestaties afkraken.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:54 schreef misteriks het volgende:
[..]
Waar lees jij dat dan ?![]()
Je moet ons inderdaad niet vragen om wildenthousiast met de hollandse glorie mee te zeulen; da's wel meer dan 'n brugje te ver
Maar soit; omdat sommigen er indirect op aansturen : JA, JULLIE , NEDERLANDERS, zijn veel beter in vele sporten !![]()
Inderdaad.. Jullie hebben lekker bier..quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:04 schreef misteriks het volgende:
[..]
manJij snapt het plaatje toch niet helemaal hoor. Flandriens heeft niets te zien met Flandriennes.
Dameswielrennen is voor manwijven ; daar vallen wij niet op ! Wij hebben liever dat onze vrouwen lekker kunnen koken...
Enneh; vooraleer het hier weer 'n bashtopic wordt : belabberd sportland, maar cultureel o zo superieur
Heel veel bier .....quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:06 schreef wokkkel het volgende:
[..]
Inderdaad.. Jullie hebben lekker bier..
Zo is het maar netquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:01 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Gisteren heb ik meegedaan aan een mountainbike-cyclo in Trooz, bij Luik. In Nederland kun je een kop koffie of een dorstlesser krijgen bij de finish, daar konden we kiezen uit vijf soorten bier en stond de barbecue al lekker de dampen te verspreiden van vette worsten. Het was half twee in de middag.
en dat bier is zelfs 'n tourist trapquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:06 schreef wokkkel het volgende:
[..]
Inderdaad.. Jullie hebben lekker bier..
Toch denk ik niet dat dit de hoofdreden is van het structurele Belgische falen, ik denk dat het vooral schort aan een goede opleiding voor de grote talenten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:07 schreef misteriks het volgende:
[..]
Zo is het maar netHet is gewoon typisch zo. De overgrote amateur sporter hier , gaat na het sporten de dorst lessen in de kroeg. Je moet trouwens eens op zondagochtend door vlaanderen rijden. Fietsclubjes overal , maar vanaf 'n uur of elf zit de bende op café.... Da's de ware aard van sport hier. NIet het competitieve, maar wel het "plezante" dat er rond hangt . Vrije tijd met een vleugje sport er rond
En zo hoort het, op zondag zitten hele pelotons aan wielertoeristen Leffe's of trappisten op een terrasje te hijsen ...quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:07 schreef misteriks het volgende:
[..]
Zo is het maar netHet is gewoon typisch zo. De overgrote amateur sporter hier , gaat na het sporten de dorst lessen in de kroeg. Je moet trouwens eens op zondagochtend door vlaanderen rijden. Fietsclubjes overal , maar vanaf 'n uur of elf zit de bende op café.... Da's de ware aard van sport hier. NIet het competitieve, maar wel het "plezante" dat er rond hangt . Vrije tijd met een vleugje sport er rond
Maargoed. Dat is in Nederland echt niet anders. Na het voetbal voltanken in de kantine. En toen ik nog competitie tenniste, had ik de eerste biertjes al op terwijl ik mn mixed-partij nog moest spelen. Dus het zal echt wel andere redenen hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:07 schreef misteriks het volgende:
[..]
Precies, bij amateursport is dat hier net zo, maar het topsportklimaat is hier om wat voor reden dan ook veel beter.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:11 schreef wokkkel het volgende:
[..]
Maargoed. Dat is in Nederland echt niet anders. Na het voetbal voltanken in de kantine. En toen ik nog competitie tenniste, had ik de eerste biertjes al op terwijl ik mn mixed-partij nog moest spelen. Dus het zal echt wel andere redenen hebben.
Kan natuurlijk ook komen doordat fietsen de Vlaamse volkssport is. Bij ons zie je die taferelen bij het voetbal. Alles lager dan het tweede elftal presteert vooral goed in de derde helft.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:07 schreef misteriks het volgende:
Je moet trouwens eens op zondagochtend door vlaanderen rijden. Fietsclubjes overal , maar vanaf 'n uur of elf zit de bende op café.... Da's de ware aard van sport hier. NIet het competitieve, maar wel het "plezante" dat er rond hangt . Vrije tijd met een vleugje sport er rond
Je kan dit natuurlijk niet met topsport vergelijken ; en kan dan ook het excuus niet zijn. Maar dit zit wel wat in de genen. ZOals iemand hierboven schrijft missen we vaak de ambitie. Er zijn natuurlijk 'n pak uitzonderingen ; maar het maakt de schifting wel groter natuurlijkquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Toch denk ik niet dat dit de hoofdreden is van het structurele Belgische falen, ik denk dat het vooral schort aan een goede opleiding voor de grote talenten.
Maar die dingen kloppen allemaal!!quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:29 schreef misteriks het volgende:
Trouwens , ik denk dat menig Belg sympatie en bewondering heeft voor z'n, al bij al ook kleine maar ,succesvolle noorderbuur hoor ! Waarom niet de Nederlander ipv de Oezbeek die de medaille wint ! Hetgeen hier als afgunst wordt omschreven is eerder het onbegrip op de nogal lichtontvlambare patriotistische gevoelens als dat succes er is. Commentatoren door doordrijven ; oranjegekte , 150000 karnavalgangers op een plein in Bern, of een Maxima verdient goud topic hier op Fok !...
Juichen mag, maar dan liefst met iets meer voetjes op de grond
Maar in het voetbal hebben wij dat ook *trots*quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:13 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook komen doordat fietsen de Vlaamse volkssport is. Bij ons zie je die taferelen bij het voetbal. Alles lager dan het tweede elftal presteert vooral goed in de derde helft.
Er ligt in Zoetermeer een copie van de wildwater baan van de China, had ik begrepen vandaag.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:39 schreef wokkkel het volgende:
Er zijn gewoonweg een aantal redenen waarom NL het wél goed doet op de OS en Belgie gewoonweg niet. De Nederlandse sportinfrastructuur is vergeleken met BE veel beter. Betere trainingsfaciliteiten, betere opleiding van trainers, er wordt veel meer geld in de sport gepompt. In Belgie is dit gewoonweg niet het geval, of in ieder geval in mindere mate. Door de komst van Erica Terpstra als voorzitter van NOC-NSF zal Nederland de aankomende jaren alleen nog maar groeien als "sportland". Zeker als NL zich kandidaat gaat stellen voor de OS in 2028.
[
Hoezo geldverspilling? De kanoers van de toekomst kunnen nu in Nederland trainen en hoeven niet telkens meer naar het buitenland. Alsof ze die baan speciaal voor Bouten hebben gebouwd hehe. Nu hebben we tenminste een kanobaan in Nederland. Past precies in de plannen van het NOC op het gebied van sportinfrastructuur. Een bobbaan is niet haalbaar in NL, omdat het gewoon in de winter te warm is in NL. Ze zullen zich kapotbetalen aan electriciteitkosten als het niet vriest.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:38 schreef rja het volgende:
[..]
Er ligt in Zoetermeer een copie van de wildwater baan van de China, had ik begrepen vandaag.
Voor 1 sporter - Bouke of zoiets - was het toch, die toch geen medialle haalt.
Dat noem ik nou geld verspilling, leg dan een bob baan aan, daar kunnen we wel medialles mee winnen op de winter spelen.
In Winterberg ligt wel een bob baan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:50 schreef wokkkel het volgende:
[..]
Hoezo geldverspilling? De kanoers van de toekomst kunnen nu in Nederland trainen en hoeven niet telkens meer naar het buitenland. Een bobbaan is niet haalbaar in NL, omdat het gewoon in de winter te warm is in NL. Ze zullen zich kapotbetalen aan electriciteitkosten als het niet vriest.
Maar waarom zouden ze er dan één in NL bouwen, terwijl Winterberg een paar uurtjes vanaf de grens ligt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:56 schreef rja het volgende:
[..]
In Winterberg ligt wel een bob baan.
Daar is het echt niet veel kouder als in Nederland.
Ligt zeer weinig sneeuw in Sauerland.
Vertel? valt wel mee hoor misschien 1tje maar verder niet.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens, volgens mij zijn de vroegere kolonies ook een niet te onderschatten voordeel van Nederland op sportvlak.
Waarom wel 32 miljoen euro, voor een wildwater baan ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:39 schreef wokkkel het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze er dan één in NL bouwen, terwijl Winterberg een paar uurtjes vanaf de grens ligt.
Levert wel sponsors op.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:29 schreef misteriks het volgende:
Trouwens , ik denk dat menig Belg sympatie en bewondering heeft voor z'n, al bij al ook kleine maar ,succesvolle noorderbuur hoor ! Waarom niet de Nederlander ipv de Oezbeek die de medaille wint ! Hetgeen hier als afgunst wordt omschreven is eerder het onbegrip op de vaak nogal lichtontvlambare patriotistische gevoelens die volgen als dat succes er is. Commentatoren die doordrijven ; oranjegekte , 150000 karnavalgangers op een plein in Bern, of een Maxima verdient goud topic hier op Fok !...
Juichen mag, maar dan liefst met iets meer voetjes op de grond
Ik snap niet waar al die commotie omging , ik vroeg gewoon netjes wat het verschil was. En niet van OMFGZ WE ZIJN VEEL BETER OFZO.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:54 schreef misteriks het volgende:
[..]
Waar lees jij dat dan ?![]()
Je moet ons inderdaad niet vragen om wildenthousiast met de hollandse glorie mee te zeulen; da's wel meer dan 'n brugje te ver
Maar soit; omdat sommigen er indirect op aansturen : JA, JULLIE , NEDERLANDERS, zijn veel beter in vele sporten !![]()
Da's ook een Belgisch gefokt paard dan, een Nederlands gefokte heet: Kleurenfoto, Onze Fons, De Sjiem enzo.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om het maar eens te duiden, er doet een Belgische mee aan de Eventing, en hoe heet haar paard ?
Gazelle de la Brasserie ...
Blijkbaar zijn wij nog goed in paarden fokken. Er rijden ook nog een paar arabieren op de spelen rond met een Belgisch paard , geloof ik. (ja, daar aan dat soort dingen klampen de Belgische kranten zich al vast. Straks wint een Saudier een medaille met een Belgisch paard en staat het hier in de krant)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:33 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Da's ook een Belgisch gefokt paard dan, een Nederlands gefokte heet: Kleurenfoto, Onze Fons, De Sjiem enzo.
De paardensport is een Olympisch onderdeel met veel historie en uitstraling.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn wij nog goed in paarden fokken. Er rijden ook nog een paar arabieren op de spelen rond met een Belgisch paard , geloof ik. (ja, daar aan dat soort dingen klampen de Belgische kranten zich al vast. Straks wint een Saudier een medaille met een Belgisch paard en staat het hier in de krant)
Nederland doet het ook niet gek, met paarden fokken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn wij nog goed in paarden fokken. Er rijden ook nog een paar arabieren op de spelen rond met een Belgisch paard , geloof ik. (ja, daar aan dat soort dingen klampen de Belgische kranten zich al vast. Straks wint een Saudier een medaille met een Belgisch paard en staat het hier in de krant)
Weinig kaas gegeten van, hoe het in de Olympische paardenhandel toegaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 02:28 schreef rja het volgende:
[..]
Nederland doet het ook niet gek, met paarden fokken.
Maar de beste paarden, willen we hier houden, voor onze ruiters.
Dat lukt niet altijd, meer geld voor beschikbaar als in Belgie ?
We verkopen weleens een goed paard.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 02:37 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Weinig kaas gegeten van, hoe het in de Olympische paardenhandel toegaat.
De beste NL springpaarden hebben Holstein bloed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 02:42 schreef rja het volgende:
[..]
We verkopen weleens een goed paard.
Maar de Nederlanders hebben wel de betere paarden.
Mooi mooi, zich niet teveel vermoeien, dat helpt!quote:di 12/08/08 - Rochus krijgt 3de ronde cadeau. Zijn opponent in de tweede ronde, Tipsarevic, moest opgeven met een enkelblessure.
waarschijnlijk de enige belg die wel net op tijd in topform is, begon beter te varen naarmate de OS naderden.quote:di 12/08/08 - Zeilster Evi Van Acker werd in eerste race in de Laser Radial eerste. Ze had een grote voorsprong ten opzichte van haar concurrenten
Als je er geen medaille mee wint heb je er dan in ieder geval nog een flinke mep geld aan verdiend.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar het Nederlandse team heeft de betere paarden en de betere ruiters.quote:Het laatste over de BE/NL hetze die ik kwijt wil : Heb familie in de paardenwereld ; en daar is altijd al geweten dat de beste bloedlijn van Belgische origine is... ! we mogen elkaar een beetje jennen ; maar correctheid is toch nog altijd boven wishfull fantaseren geprefereerd
Ik las dat er een ruiter uit Hong Kong met een echte Hollandse KWPNer rijdt (v. Burggraaf)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 02:28 schreef rja het volgende:
[..]
Nederland doet het ook niet gek, met paarden fokken.
Maar de beste paarden, willen we hier houden, voor onze ruiters.
Dat lukt niet altijd, meer geld voor beschikbaar als in Belgie ?
he ja, lekker ruziemaken over de stamboekenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:57 schreef misteriks het volgende:
Het laatste over de BE/NL hetze die ik kwijt wil : Heb familie in de paardenwereld ; en daar is altijd al geweten dat de beste bloedlijn van Belgische origine is... ! we mogen elkaar een beetje jennen ; maar correctheid is toch nog altijd boven wishfull fantaseren geprefereerd
super was geweest als ze geen fout gemaakt had.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:37 schreef Juweel het volgende:
Ontopic: Karin Donckers heeft het super gedaan!
OK, het is vooralsnog de Belg die het dichtst in de buurt van een medaille kwam, maar het lijkt me toch sterk indien Rogge plots een stunt zou uithalen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:48 schreef placebeau het volgende:
morgen moeten een hoop belgen. Misschien kan jacques ons verrassen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
OK, het is vooralsnog de Belg die het dichtst in de buurt van een medaille kwam, maar het lijkt me toch sterk indien Rogge plots een stunt zou uithalen.
Wie buiten Hellebaut kan daar dan zelfs nog maar in de buurt van een medaille komen dan ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:01 schreef Heero87 het volgende:.
Maar het wordt toch stilaan tijd om er eentje te pakken. Dan kijk ik vooral richting Jacques en Van Acker. Want als die eerste medaille uitblijft, dan wordt de druk wel heel groot op onze kanshebbers in de atletiek.
Misschien de 4x100 vrouwen, als alles wat meezit, maken die wel een kansje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wie buiten Hellebaut kan daar dan zelfs nog maar in de buurt van een medaille komen dan ?
Het probleem van België is dat het op veel fronten "zomaar kan lukken", maar dat er nergens een zekerheidje is (zoals bv. Henin in haar 2007-vorm had geweest). En als alles dan een beetje tegen zit, val je straks overal net naast de boot...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:59 schreef DutchSL het volgende:
Puntenkoers/madison kan met een beetje geluk ook zomaar lukken
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien Rochus/Darcis, dat mannendubbel kan soms verrassend verlopen en ze zitten niet meteen in de zwaarste helft.
Mocht dat de norm worden zijn wij Belgen de Chinezen en USAers tesamen op de tabellen ! Zelfs in het fierlejeppen is er een dikke pwnd met knipoog naar noorderbuur en andere EUslachtoffersquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:13 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Alles lager dan het tweede elftal presteert vooral goed in de derde helft.
Je moet maar eens de ware toedracht lezen over hoe het enige echte nederlandse trekpaard ontstaan isquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:39 schreef Juweel het volgende:
[..]
he ja, lekker ruziemaken over de stamboeken![]()
alleszins een pak dichter dan cathérine jacquesquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
OK, het is vooralsnog de Belg die het dichtst in de buurt van een medaille kwam, maar het lijkt me toch sterk indien Rogge plots een stunt zou uithalen.
haar, cathérine jacquesquote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:36 schreef Plato1980 het volgende:
Welke sport doet die Jacques waar jullie het de hele tijd over hebben? En wat is zijn achternaam, ook niet onbelangrijk, of is het z'n achternaam?
Inderdaadquote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:36 schreef placebeau het volgende:
die mouha ziet er trouwens precies uit als haar naam al deed vermoeden.
ah , fuck , was dat de halve finale die daarnet uitgezonder werd ?quote:
De kans dat de Belgische hockeyploeg een medaille haalt is praktisch nihil denk ik, dan is de kans bij de voetballers nog groter denk ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:05 schreef rja het volgende:
1 - 1 tegen Duitsland bij het Hockey.
Belgie nog niet uitgeschakeld, geen strafcornerkanon zoals Taekema bij Nederland , die de laatste strafcorner er in schiet
Toch, knap die 1 - 1 tegen Duitsland.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De kans dat de Belgische hockeyploeg een medaille haalt is praktisch nihil denk ik, dan is de kans bij de voetballers nog groter denk ik.
Zeker, het is sowieso al een topprestatie dat het team zich gekwalificeerd heeft.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:11 schreef rja het volgende:
[..]
Toch, knap die 1 - 1 tegen Duitsland.
Een grootmacht in hockey, die altijd mee doet voor medailles.
wetende dat het allemaal (!) amateurs zijn, is het inderdaad een knappe prestatiequote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zeker, het is sowieso al een topprestatie dat het team zich gekwalificeerd heeft.
En zuipen, dat kunnen we ook beter!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
We zijn meer een artistiek dan sportief volkje, maken iig. betere muziek.
quote:do 14/08/08 - Waals minister van Sport Michel Daerden is in Peking om de Belgische sporters te steunen. Dat heeft hij de laatste dagen blijkbaar te opvallend gedaan. Daerden werd dronken opgemerkt in de tribunes van het tennis en het hockey.
Michel Daerden ging in Peking kijken naar de dubbelwedstrijd van tennissers Olivier Rochus en Steve Darcis tegen de Argentijnen Nalbandian en Cañas. (PhotoNews) Daerden zat blijkbaar dronken in de tribune en was erg luidruchtig, tot ongenoegen van David Nalbandian.
"Hé jij daar, jij kent zeker de regels bij het tennis niet?", riep de Argentijn Daerden toe.
Daerden werd ook dronken opgemerkt toen hij de hockeyploeg aanmoedigde.
"De minister kan onmogelijk in de staat geweest zijn waarin hij is beschreven", reageert de woordvoerster van Daerden.
Waarom verbaast mij dit niet met Daerdenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:05 schreef placebeau het volgende:
[..]
En zuipen, dat kunnen we ook beter!
[..]
quote:wo 13/08/08 - Robert Van de Walle, de delegatieleider van de Belgen op de Spelen van Athene 2004, is op uitnodiging van het BOIC naar Peking gevlogen. De ex-judoka neemt het topsportbeleid zwaar op de korrel.
Na Athene liet Van de Walle zich bijna niet meer zien. In De Morgen legt hij uit waarom.
"Ik was vreselijk ontgoocheld in de structuren en ik kon het niet meer aanzien. Vandaar. Ik heb zes maanden een depressie gehad."
"Nu gaat het beter met mij. Mijn vrouw heeft me doen beseffen dat het anders moest. Onlangs ben ik nog een weekje gaan mediteren met de fiets, van Bordeaux naar Genève. Ideaal voor het hart."
"Ik volg de sport niet meer zo fanatiek, maar ik zie weinig beterschap bij ons", zegt Van de Walle.
"In de Belgische sport zitten te weinig mensen die weten hoe je olympisch kampioen kunt worden. Er zijn veel te weinig ex-toppers betrokken bij het beleid. Niemand wijst talenten de weg."
"Bouw een nationaal opleidingscentrum"
"Ik hoorde IOC-voorzitter Jacques Rogge zeggen dat het slecht gaat met de Belgische sport omdat ons land maar 30 miljoen euro per jaar investeert", luidt het.
(Belga)
"Rogge vindt dat te weining in vergelijking met bijvoorbeeld Frankrijk of Groot-Brittannië."
"Wel, geef mij een deel van die 30 miljoen die we aan topsport kunnen geven en ik weet wel wat aan te vangen", gaat Van de Walle voort.
"Er moet een nationaal opleidingscentrum komen. Daar breng je de grootste talenten onder. Je kiest voor tien sporten. Turnen moeten wij niet doen, dat is kindermishandeling", vindt de oud-judoka.
"En onze top moet verdwijnen, bij het BOIC en bij Bloso."
"Dat verhaal van dat Topsporthuis van Bert Anciaux is zo gek niet. Maar als er echt verkeerde mensen zitten, is dat echt typisch voor de Belgische sport", klaagt Van de Walle.
"Al het geld moet naar het BOIC"
"Ik wou met de grootste talenten aan de slag en ze in Peking ervaring laten opdoen", zegt Van de Walle.
"Maar neen, er is een monsterverbond tussen BOIC en Bloso. Al het geld moet naar het BOIC."
"Hoe dan ook, ik zit echt in met de medailles in China. Wat gaan we doen als het slecht is? De revolutie? Maar nee. Let op mijn woorden: er zal niks veranderen en iedereen blijft zitten."
Hij heeft dan ook vernietigende kritiek ontvangen van Bert Anciaux.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:02 schreef Chimay het volgende:
[..]
Waarom verbaast mij dit niet met Daerden
Voor de toekomst van de Belgische sport kunnen (eventueel) volledig mislukte Spelen wel eens een zegen zijn, want nu wordt echt duidelijk dat het roer om moet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:48 schreef Ziggenmufter het volgende:
Van de Walle: "Er zal niks veranderen"
[..]
Ja maar vd Walle is er zeker van dat er niks gebeurd. De bestuurders laten hun snoepreisjes echt niet afpakken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Voor de toekomst van de Belgische sport kunnen (eventueel) volledig mislukte Spelen wel eens een zegen zijn, want nu wordt echt duidelijk dat het roer om moet.
Dat zeg ik nu ook weer niet. Ik hoop gewoon dat het Belgische volk kijkt naar de wedstrijden, eerder dan enkel naar de medailletabel. En ja, er mag aan de bondstop wel wat veranderen, maar wat mij betreft is het aantal medailles op de spelen binnen pakweg 4 of 8 jaar behaald NIET het allerbelangrijkste daarin.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Natuurlijk komt er geen revolutie bij de Belgische sporttop. Dan moet "het volk" het al erg vinden dat er geen medailles worden gepakt en "het volk" is nauwelijks geïnteresseerd. Die vinden het erger dat Buren alweer 3 weken niet wordt uitgezonden, who gives a fuck dat er een Belg moet roeien.
Ergens wel juist, 90% van de sporten op de OS kan niemand iets schelen, alleen tijden de OS zit iedereen te mekkeren dat we geen medailles halen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Natuurlijk komt er geen revolutie bij de Belgische sporttop. Dan moet "het volk" het al erg vinden dat er geen medailles worden gepakt en "het volk" is nauwelijks geïnteresseerd. Die vinden het erger dat Buren alweer 3 weken niet wordt uitgezonden, who gives a fuck dat er een Belg moet roeien.
Waarom verbaast me dit niks? Dit is echt typisch Belgisch. Te angstig om te investeren in kwaliteitsverbetering, iets wat je ook in het voetbal ziet. En dus eigenlijk in het gehele sportklimaat in België.quote:Van de Walle: "Er zal niks veranderen"
Wat gaan we doen als het slecht is? De revolutie? Maar nee. Let op mijn woorden: er zal niks veranderen en iedereen blijft zitten."
Maar je voelt je als inwoner van een 0-medailleland ook wel erg lullig, niet?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:51 schreef Chimay het volgende:
[..]
Ergens wel juist, 90% van de sporten op de OS kan niemand iets schelen, alleen tijden de OS zit iedereen te mekkeren dat we geen medailles halen.
ik begrijp je wel, maar je zou er nog ferm van schrikken hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:18 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Maar je voelt je als inwoner van een 0-medailleland ook wel erg lullig, niet?
Zoveel commotie is er niet. En persoonlijk denk ik dat dit het nieuws haalt, omdat hij vaak dronken gespot wordt (zelfs op tv)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:33 schreef Masanga het volgende:
Al die commotie omdat Daerden dronken in de tribunes zat. Volgens mij zitten wel meer hooggeplaatsten met een glaasje teveel op in de tribunes hoorMaar hij is politicus én Waal, wat in Vlaanderen een voldoende combinatie is om publiekelijk gestenigd te worden.
![]()
Ik denk dat ook meespeelt dat het al eerder gebeurd is, ik heb een tijd terug ook al beelden gezien waar hij in functie dronken op een publiek evenement was.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:41 schreef pinow het volgende:
[..]
Zoveel commotie is er niet. En persoonlijk denk ik dat dit het nieuws haalt, omdat hij vaak dronken gespot wordt (zelfs op tv)
En nu bij het tennis én het hockey. Dat is een minister
Waarom is die zatlap er altijd mee weggekomen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat ook meespeelt dat het al eerder gebeurd is, ik heb een tijd terug ook al beelden gezien waar hij in functie dronken op een publiek evenement was.
Er altijd mee weggekomen ? Dat is een stemmenkanon hé , bij de vorige verkiezingen haalde niemand in Wallonië in hun kiesdistrict zoveel voorkeurstemmen als hij (per inwoner gezien dan)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom is die zatlap er altijd mee weggekomen?
In elk ander land zou een dronken overheidsfunctionaris allang op straat gegooid worden.
Voetbalquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:54 schreef kraakschandaal het volgende:
De Belgen halen nog een erg onverwachte medaille binnen.
Tjah, hij is burgemeester van een randstad van Luik hé , zijn electoraat bestaat grotendeels al uit alcoholiekers of steuntrekkers , of alcoholische steuntrekkers ...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:33 schreef Reya het volgende:
Het is een Waal hè, op deze manier identificeert een groot deel van zijn electoraat zich met hem.
dat zijn er dan zo'n 10 miljoenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, hij is burgemeester van een randstad van Luik hé , zijn electoraat bestaat grotendeels al uit alcoholiekers of steuntrekkers , of alcoholische steuntrekkers ...
Als je er even bij stilstaat misschien wel, maar als je er nog langer bij stilstaat besef je dat de OS toch niet zoveel boeien in België. Misschien wel even tijdens de Spelen zelf, maar daarbuiten maakt het echt niet uit.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:18 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Maar je voelt je als inwoner van een 0-medailleland ook wel erg lullig, niet?
Net als bij het tennis, compleet van de kaart geveegd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:48 schreef tong80 het volgende:
Joost wat is er met België judo-land gebeurd.
Die kans is best aanwezig, groter dan de kans dat NL daar een medaille wint denk ik.quote:
Maar waar was die Nederlandse in deze finale ?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:14 schreef Montov het volgende:
Bij de vierkamp turnen zag ik een Belgische laatste worden, met 3 punten a?chterstand op de een-na-laatste.
Die was 1e reserve, maar kwam verrassend toch niet in de finale vanwege geen afzegging.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:48 schreef misteriks het volgende:
[..]
Maar waar was die Nederlandse in deze finale ?
Ok, krampachtig, maar wat wil je op de duur nog dat we zeggen ?
In plaats van Tom Boonen want die schijnt tegenwoordig hard drugs te gebruiken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 10:03 schreef Plato1980 het volgende:
Maeyens zal nu wel sportman van het jaar worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |