abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:59:11 #251
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60795305
Mooie prestatie van de Belgen. Jammer dat die strafcorner op het einde van de wedstrijd er niet inging.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 15:36:23 #252
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60796384
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:15 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zeker, het is sowieso al een topprestatie dat het team zich gekwalificeerd heeft.
wetende dat het allemaal (!) amateurs zijn, is het inderdaad een knappe prestatie
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_60809299
We hebben geen zekerheden voor een medaille. Maar wel nog enkele 'kanshebbers', zoals Van Acker, Maeyens, Keisse, Hellebaut, 4x100m vrouwen(?), Lansink, Godefroid. Dat zal het zo wel zijn denk ik. Gevaert zie ik wel sterk lopen. Maar een individuele medaille is te hoog gegrepen denk ik.
pi_60819784
Paniek in het Belgische atletendorp, want de "onprofessionele kleuters" van de voetbalploeg komen vandaag aan in Peking. .
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:05:42 #255
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_60820564
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

We zijn meer een artistiek dan sportief volkje, maken iig. betere muziek .
En zuipen, dat kunnen we ook beter!
quote:
do 14/08/08 - Waals minister van Sport Michel Daerden is in Peking om de Belgische sporters te steunen. Dat heeft hij de laatste dagen blijkbaar te opvallend gedaan. Daerden werd dronken opgemerkt in de tribunes van het tennis en het hockey.
Michel Daerden ging in Peking kijken naar de dubbelwedstrijd van tennissers Olivier Rochus en Steve Darcis tegen de Argentijnen Nalbandian en Cañas. (PhotoNews) Daerden zat blijkbaar dronken in de tribune en was erg luidruchtig, tot ongenoegen van David Nalbandian.

"Hé jij daar, jij kent zeker de regels bij het tennis niet?", riep de Argentijn Daerden toe.

Daerden werd ook dronken opgemerkt toen hij de hockeyploeg aanmoedigde.

"De minister kan onmogelijk in de staat geweest zijn waarin hij is beschreven", reageert de woordvoerster van Daerden.
pi_60823589
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:05 schreef placebeau het volgende:

[..]

En zuipen, dat kunnen we ook beter!
[..]

Waarom verbaast mij dit niet met Daerden
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:48:18 #257
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60824782
Van de Walle: "Er zal niks veranderen"
quote:
wo 13/08/08 - Robert Van de Walle, de delegatieleider van de Belgen op de Spelen van Athene 2004, is op uitnodiging van het BOIC naar Peking gevlogen. De ex-judoka neemt het topsportbeleid zwaar op de korrel.
Na Athene liet Van de Walle zich bijna niet meer zien. In De Morgen legt hij uit waarom.

"Ik was vreselijk ontgoocheld in de structuren en ik kon het niet meer aanzien. Vandaar. Ik heb zes maanden een depressie gehad."

"Nu gaat het beter met mij. Mijn vrouw heeft me doen beseffen dat het anders moest. Onlangs ben ik nog een weekje gaan mediteren met de fiets, van Bordeaux naar Genève. Ideaal voor het hart."

"Ik volg de sport niet meer zo fanatiek, maar ik zie weinig beterschap bij ons", zegt Van de Walle.

"In de Belgische sport zitten te weinig mensen die weten hoe je olympisch kampioen kunt worden. Er zijn veel te weinig ex-toppers betrokken bij het beleid. Niemand wijst talenten de weg."
"Bouw een nationaal opleidingscentrum"
"Ik hoorde IOC-voorzitter Jacques Rogge zeggen dat het slecht gaat met de Belgische sport omdat ons land maar 30 miljoen euro per jaar investeert", luidt het.
(Belga)
"Rogge vindt dat te weining in vergelijking met bijvoorbeeld Frankrijk of Groot-Brittannië."

"Wel, geef mij een deel van die 30 miljoen die we aan topsport kunnen geven en ik weet wel wat aan te vangen", gaat Van de Walle voort.

"Er moet een nationaal opleidingscentrum komen. Daar breng je de grootste talenten onder. Je kiest voor tien sporten. Turnen moeten wij niet doen, dat is kindermishandeling", vindt de oud-judoka.

"En onze top moet verdwijnen, bij het BOIC en bij Bloso."

"Dat verhaal van dat Topsporthuis van Bert Anciaux is zo gek niet. Maar als er echt verkeerde mensen zitten, is dat echt typisch voor de Belgische sport", klaagt Van de Walle.
"Al het geld moet naar het BOIC"
"Ik wou met de grootste talenten aan de slag en ze in Peking ervaring laten opdoen", zegt Van de Walle.

"Maar neen, er is een monsterverbond tussen BOIC en Bloso. Al het geld moet naar het BOIC."

"Hoe dan ook, ik zit echt in met de medailles in China. Wat gaan we doen als het slecht is? De revolutie? Maar nee. Let op mijn woorden: er zal niks veranderen en iedereen blijft zitten."
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:05:57 #258
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60825244
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:02 schreef Chimay het volgende:

[..]

Waarom verbaast mij dit niet met Daerden
Hij heeft dan ook vernietigende kritiek ontvangen van Bert Anciaux.

Het valt me nog op dat de veiligheidsofficials Daerden niet hebben afgevoerd uit de tennishal.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:11:02 #259
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60825356
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:48 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Voor de toekomst van de Belgische sport kunnen (eventueel) volledig mislukte Spelen wel eens een zegen zijn, want nu wordt echt duidelijk dat het roer om moet.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:32:59 #260
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60825881
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Voor de toekomst van de Belgische sport kunnen (eventueel) volledig mislukte Spelen wel eens een zegen zijn, want nu wordt echt duidelijk dat het roer om moet.
Ja maar vd Walle is er zeker van dat er niks gebeurd. De bestuurders laten hun snoepreisjes echt niet afpakken.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 18:07:37 #261
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60830974
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:02:35 #262
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60832215
Die 'top'mensen in de Belgische sport moeten snel aftreden en plaats maken voor verse mensen. Dit is schandalig. Dit verdienen (zelfs) de Belgen niet.
pi_60832299
En dan die minister die een tenniswedstrijd schijnt te hebben verstoord doordat ie te diep in het glaasje had gekeken...

Belgie in rep en roer...Voor het eerst sinds 24 jaar geen medaille gepakt in het judo...
Jammer voor onze zuiderburen.
Ik gun Gevaert wel een verrasinkje...supersprintster, lijkt me sympathiek en leuke meid om te zien!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:33:43 #264
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_60833040
Al die commotie omdat Daerden dronken in de tribunes zat. Volgens mij zitten wel meer hooggeplaatsten met een glaasje teveel op in de tribunes hoor Maar hij is politicus én Waal, wat in Vlaanderen een voldoende combinatie is om publiekelijk gestenigd te worden.

Ook die hetze van die medailles kan me wat gestolen worden. Nederland scoort gewoon bijzonder goed, maar zelfs grote landen als India (1x goud),Brazilië(4x brons),Argentinië (1x brons), Spanje (1x goud, 1x brons) scheren niet bepaald hoge toppen zo dunkt me. Al die onrealistische verwachtingen hier, ik word er wat kregelig van. We hadden enkel outsiders mee voor medailles, dus is het niet zo verwonderlijk dat we nog steeds op 0 staan
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:57:49 #265
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60833777
Natuurlijk komt er geen revolutie bij de Belgische sporttop. Dan moet "het volk" het al erg vinden dat er geen medailles worden gepakt en "het volk" is nauwelijks geïnteresseerd. Die vinden het erger dat Buren alweer 3 weken niet wordt uitgezonden, who gives a fuck dat er een Belg moet roeien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:11:27 #266
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_60834121
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Natuurlijk komt er geen revolutie bij de Belgische sporttop. Dan moet "het volk" het al erg vinden dat er geen medailles worden gepakt en "het volk" is nauwelijks geïnteresseerd. Die vinden het erger dat Buren alweer 3 weken niet wordt uitgezonden, who gives a fuck dat er een Belg moet roeien.
Dat zeg ik nu ook weer niet. Ik hoop gewoon dat het Belgische volk kijkt naar de wedstrijden, eerder dan enkel naar de medailletabel. En ja, er mag aan de bondstop wel wat veranderen, maar wat mij betreft is het aantal medailles op de spelen binnen pakweg 4 of 8 jaar behaald NIET het allerbelangrijkste daarin.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_60835158
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ergens wel juist, 90% van de sporten op de OS kan niemand iets schelen, alleen tijden de OS zit iedereen te mekkeren dat we geen medailles halen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:17:14 #268
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60835843
quote:

Wat gaan we doen als het slecht is? De revolutie? Maar nee. Let op mijn woorden: er zal niks veranderen en iedereen blijft zitten."
Waarom verbaast me dit niks? Dit is echt typisch Belgisch. Te angstig om te investeren in kwaliteitsverbetering, iets wat je ook in het voetbal ziet. En dus eigenlijk in het gehele sportklimaat in België.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:18:15 #269
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60835866
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:51 schreef Chimay het volgende:

[..]

Ergens wel juist, 90% van de sporten op de OS kan niemand iets schelen, alleen tijden de OS zit iedereen te mekkeren dat we geen medailles halen.
Maar je voelt je als inwoner van een 0-medailleland ook wel erg lullig, niet?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:24:44 #270
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60836037
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:18 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Maar je voelt je als inwoner van een 0-medailleland ook wel erg lullig, niet?
ik begrijp je wel, maar je zou er nog ferm van schrikken hoor
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_60836605
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:33 schreef Masanga het volgende:
Al die commotie omdat Daerden dronken in de tribunes zat. Volgens mij zitten wel meer hooggeplaatsten met een glaasje teveel op in de tribunes hoor Maar hij is politicus én Waal, wat in Vlaanderen een voldoende combinatie is om publiekelijk gestenigd te worden.
Zoveel commotie is er niet. En persoonlijk denk ik dat dit het nieuws haalt, omdat hij vaak dronken gespot wordt (zelfs op tv)

En nu bij het tennis én het hockey. Dat is een minister
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:48:33 #272
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60836847
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:41 schreef pinow het volgende:

[..]

Zoveel commotie is er niet. En persoonlijk denk ik dat dit het nieuws haalt, omdat hij vaak dronken gespot wordt (zelfs op tv)

En nu bij het tennis én het hockey. Dat is een minister
Ik denk dat ook meespeelt dat het al eerder gebeurd is, ik heb een tijd terug ook al beelden gezien waar hij in functie dronken op een publiek evenement was.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_60837067
Hoop voor de belgen dat ze toch nog een medaille kunnen halen.

Overigens helpt het feit dat je succesvol bent denk ik ook wel in het behouden van het succes.
De Nederlandse succesen in de verschillende sporten kunnen toch een inspiratiebron zijn voor jonge sporters die daardoor verder gaan en het succes van hun voorganger kunnen prolongeren.
pi_60837113
De Belgen halen nog een erg onverwachte medaille binnen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:08:06 #275
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60837602
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat ook meespeelt dat het al eerder gebeurd is, ik heb een tijd terug ook al beelden gezien waar hij in functie dronken op een publiek evenement was.
Waarom is die zatlap er altijd mee weggekomen?

In elk ander land zou een dronken overheidsfunctionaris allang op straat gegooid worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')