Gadverdamme, vertyfde a-grappige wijvenseriequote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:39 schreef Bellatrix het volgende:
Will and Grace
kloptquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:54 schreef marcb1974 het volgende:
Jericho (al schijnt die gecanceld te zijn)
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:04 schreef Jesse_ het volgende:
Arrested Development, gewoon geniaal.
Coupling (UK) ook briljant.
How I Met Your Mother is ook tof
Me2quote:
Oh ja, ik wist dat ik er eentje was vergeten.quote:Op zondag 13 juli 2008 00:33 schreef Cavalier1 het volgende:
entourage!
De serie heeft VEEL te weinig aandacht gekregen in Nederland. Het is echt met afstand de beste serie ooit vind ik. Al vond ik juist seizoen 2 het beste. Ik ben nu net bezig met seizoen 5 dus ben benieuwd hoe dat gaat wordenquote:Op zondag 13 juli 2008 12:26 schreef zatoichi het volgende:
[ afbeelding ]
Al één keertje genoemd, maar mag niet ontbreken. Serie speelt zich af in Baltimore waar je de verhaal lijnen zorgt van de drugsdealers op straat tot de burgemeester van de stad. Ik vond vooral deel vier erg goed, maar ben nu toch weer met één begonnen.
quote:Op zondag 13 juli 2008 13:26 schreef BobRooney het volgende:
Ga zelf binnenkort maar eens aan The Wire beginnen denk ik. Er zijn hier aardige wat mensen positief over.
Want?quote:Op zondag 13 juli 2008 13:27 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
![]()
Das het leuke van de user tips !
Ik ben trouwens een vreemde kijkert![]()
Ik kijk vaak 5 Eps. van een serie, als het me dan leuk lijkt,quote:
Is niet zo heel raar hoor, ik denk dat de meesten zo kijken. Ik haat het iig om series op tv te kijken. Heb het eerste seizoen van Lost ook geprobeerd te kijken op tv. Maar ben na 10 afleveringen gestopt omdat ik al die reclames spuugzat was. Op dvd kijken is veel beterquote:Op zondag 13 juli 2008 13:41 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ik kijk vaak 5 Eps. van een serie, als het me dan leuk lijkt,
kijk ik ze allemaal achter elkaar ( dus wacht en spaar ze op)
Daarna begin in met een andere serie![]()
1. Vind 1 Eps zo kort
2. Zit dan lekker in het verhaal
3. Lees ook pas daarna de topic's ~ben geen spoiler junk
Ik werd bij de start van LOST gek van de hype !quote:Op zondag 13 juli 2008 13:51 schreef Breach het volgende:
[..]
Is niet zo heel raar hoor, ik denk dat de meesten zo kijken. Ik haat het iig om series op tv te kijken. Heb het eerste seizoen van Lost ook geprobeerd te kijken op tv. Maar ben na 10 afleveringen gestopt omdat ik al die reclames spuugzat was. Op dvd kijken is veel beter
Dat had ik ook met Grey's Anatomy. Als er zóveel reclame voor wordt gemaakt voor de tijd, heb ik al geen zin meer om het te kijken. Toen het even niet meer op tv werd uitgezonden heb ik dvd's van iemand geleend en ben nu helemaal verslaafd. Daar zal het ook nog wel eens van komen met Lost denk ik.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:55 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ik werd bij de start van LOST gek van de hype !
Kreeg er ( voor dat ik het kende) al weerstand tegen.
Toen gewacht en na 2 S alles gekeken
Yep !quote:Op zondag 13 juli 2008 13:59 schreef Sengha het volgende:
[..]
Dat had ik ook met Grey's Anatomy. Als er zóveel reclame voor wordt gemaakt voor de tijd, heb ik al geen zin meer om het te kijken. Toen het even niet meer op tv werd uitgezonden heb ik dvd's van iemand geleend en ben nu helemaal verslaafd. Daar zal het ook nog wel eens van komen met Lost denk ik.
Klinkt stom, maar ik vond het kantoor zo stoffig ( in vergelijking met 24quote:Op zondag 13 juli 2008 13:59 schreef werkeend het volgende:
the west wing (zeker de eerdere seizoenen) is gewoon geniaal. De snelheid, de humor, de characters en de relevantie van de onderwerpen is gewoon zeer zeer goed
Ik heb meestal geen tijd om al die series die leuk zijn te volgen. Meestal onthoud ik welke leuk zijn en dan in de vakantie kijk ik de rest welquote:Op zondag 13 juli 2008 13:59 schreef Sengha het volgende:
[..]
Dat had ik ook met Grey's Anatomy. Als er zóveel reclame voor wordt gemaakt voor de tijd, heb ik al geen zin meer om het te kijken. Toen het even niet meer op tv werd uitgezonden heb ik dvd's van iemand geleend en ben nu helemaal verslaafd. Daar zal het ook nog wel eens van komen met Lost denk ik.
Beste series die je gezien hebtquote:Op zondag 13 juli 2008 14:39 schreef Zhenar het volgende:
Waarom zie ik Dexter nergens vermeld?!![]()
[ afbeelding ]
quote:
tjah the west wing was realistisch, 24 deed heel erg high-tech.. de meeste kantoren zien er echt niet als in 24. Daarnaast boeit het compleet niet want het gaat om het verhaal niet om of er nu een sexy apple staat of een saaie ibmquote:Op zondag 13 juli 2008 14:11 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Yep !
Gewoon ff lekker je eigen tijd nemen en starten maar !
M'n beste vriendin is fan van alles met medische shit. Belde me 100 x dat ik het MOEST zien![]()
Ben zelf al bang voor een prikje, dus wacht nog even
[..]
Klinkt stom, maar ik vond het kantoor zo stoffig ( in vergelijking met 24)
Echt he!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:56 schreef Beelzebufo het volgende:
Cold Lazarus. Mogelijk niet zo bekend, maar écht heel erg goed.
Geen tieten, geen schieten, geen helicopters. Eigenlijk is het voornamelijk een pijnlijke ethische discussie.
Maar ik bleef er destijds voor thuis!
Ik zelf kijk die series ooit, behalve Will and Grace en ik ben gewoon een jongen hoorquote:Op zondag 13 juli 2008 17:07 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Echt he!De voorganger was 'Karaoke', ook ontzettend goed.
Ik vind zelf Friends, Will & Grace, Grey's Anatomy, Buffy the Vampire Slayer en Charmed goeie series.. Magoed, ben dan ook een vrouw.![]()
Heb alle seizoenen van Friends en Buffy op DVD, Charmed seizoen 4t/m8. Van Will & Grace ben ik ze nog aan het sparen, maar ik kan seizoen 4 dus nergens vindenHeb 1,2,3 en 5, maar 5 kan ik dus nog niet kijken omdat ik 4 nog niet heb gevonden xD
Kijk die serieus ooit? Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 13 juli 2008 17:56 schreef Wiiperdiipii het volgende:
[..]
Ik zelf kijk die series ooit, behalve Will and Grace en ik ben gewoon een jongen hoorMaar ik hou vooral van drama etc
Die was ik vergeten, geniaal!quote:Op zondag 13 juli 2008 21:30 schreef The_Verve het volgende:
- Everybody Loves Raymond
quote:Op zondag 13 juli 2008 15:20 schreef werkeend het volgende:
[..]
de meeste kantoren zien er echt niet uit als in 24.
Ik bedoel : Ik kijk die series ookquote:Op zondag 13 juli 2008 21:52 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Kijk die serieus ooit? Wat bedoel je daarmee?![]()
Haha, nouja, het zijn vooral vrouwenseries, vind ik dan.. Niks mis mee als je het als jongen ook kijkt!![]()
The Wonder Years... daar moest ik ook meteen aan denken. Fawlty towers is ook oke.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:29 schreef Arcee het volgende:
Wonder_Years
Fawlty Towers
All in the Family
Eindelijk nog iemand die rome zegtquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:42 schreef Locusta het volgende:
1. The X-files
2. Rome
3. Band of Brothers
4. Heroes
5. Greys Anatomy
6. Futurama
7. Family Guy
8. Chicago Hope
9. Sex and the City
10. Desperate Housewives
Verder valt het me op dat veel dezelfde series worden genoemd
En wat vind iedereen in godsnaam toch leuk aan die Amerikaanse lachmachine-series? Ik kan ze uit irritatie niet eens kijkenAls er dan misschien al een leuk grapje wordt gemaakt, sneeuwt dat volledig onder door het irritante en nutteloze gebruik van zo'n lachmachine. Net alsof wij erop geattendeerd moeten worden dat we moeten gaan lachen, want er is iets grappigs gezegd!
Dat is tevens een van de redenen dat ik nooit Friends heb gekeken.
bij sommige series staat er idd een lachmachine, maar bij veel series staat er dat het opgenomen is voor een live-publiek. er zit dus echt een publiek bij. dit gebeurt oa bij freinds en de fesh prince. dat je daarom een serie niet kijkt is een beetje bekrompen. het is ook gebleken dat het werkt, als andere lachen werkt dat aanstekelijk. niet elke serie heeft het nodig, maar het kan zeker geen kwaad.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:42 schreef Locusta het volgende:
En wat vind iedereen in godsnaam toch leuk aan die Amerikaanse lachmachine-series? Ik kan ze uit irritatie niet eens kijkenAls er dan misschien al een leuk grapje wordt gemaakt, sneeuwt dat volledig onder door het irritante en nutteloze gebruik van zo'n lachmachine. Net alsof wij erop geattendeerd moeten worden dat we moeten gaan lachen, want er is iets grappigs gezegd!
Wat een domme reden dan om een comedy niet de kans te geven.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:42 schreef Locusta het volgende:
1. The X-files
2. Rome
3. Band of Brothers
4. Heroes
5. Greys Anatomy
6. Futurama
7. Family Guy
8. Chicago Hope
9. Sex and the City
10. Desperate Housewives
United states startdatumsquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:39 schreef lara88 het volgende:
Veel seizoenen in Amerika zijn nu gestopt, weet iemand waar je de airdata kunt vinden van de nieuwe seizoenen?
Nou, voor mij geldt precies hetzelfde, ik vind het neplachen ook buitengewoon irritant en kan ook niet naar dit soort series kijkenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
Wat een domme reden dan om een comedy niet de kans te geven.
Laat maar ik ga je niet eens serieus nemen want je hebt Sex and the City in je lijst staan.
O nee nu ben ik net zo erg als jij
Dan nog stoort het lachen mij enorm! Ik heb niet de lach van iemand anders nodig om zelf iets leuk te vinden.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:50 schreef AgeEll het volgende:
bij sommige series staat er idd een lachmachine, maar bij veel series staat er dat het opgenomen is voor een live-publiek. er zit dus echt een publiek bij. dit gebeurt oa bij freinds en de fesh prince. dat je daarom een serie niet kijkt is een beetje bekrompen. het is ook gebleken dat het werkt, als andere lachen werkt dat aanstekelijk. niet elke serie heeft het nodig, maar het kan zeker geen kwaad.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Wat een domme reden dan om een comedy niet de kans te geven.
Laat maar ik ga je niet eens serieus nemen want je hebt Sex and the City in je lijst staan.
O nee nu ben ik net zo erg als jij
Geweldige seriequote:
Friends gebruikte ook een lachmachine. Ik meen me te herinneren uit een making of dat veel studiogelach vervangen werd door 'beter passende' lachsalvo's (als er niet hard genoeg gelachen werd bv).quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:50 schreef AgeEll het volgende:
[..]
bij sommige series staat er idd een lachmachine, maar bij veel series staat er dat het opgenomen is voor een live-publiek. er zit dus echt een publiek bij. dit gebeurt oa bij freinds en de fesh prince. dat je daarom een serie niet kijkt is een beetje bekrompen. het is ook gebleken dat het werkt, als andere lachen werkt dat aanstekelijk. niet elke serie heeft het nodig, maar het kan zeker geen kwaad.
Mooie serie maar zo over de top steeds blijf me verbazen wat ze steeds weer verzinnenquote:Op maandag 21 juli 2008 19:21 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nip Tuck, vanwege de verdorven weergave van onze tijdsgeest..Je kots er bijna van zo mooi neergezet!
Terminator: Sarah Connor Chroniclesquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:36 schreef JohnLennon het volgende:
Wat vind je de beste series? Ben van plan nieuwe series te downloaden maar uit de topic 'welke series kijk jij' zie ik iedereen met enorme lijsten komen waarvan ik geen zin heb om ze allemaal te proberen
Die ben ik ook aan het kijken! Wel een leuke serie, trouwens... alleen voor mij geen top10 nominatiequote:
Ook wel leuk dat de TS vraagt om series die je gezien -->hebt<--. Ofwel iets in de VERLEDEN tijd. Dan had hij de vraag anders moeten stellen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:04 schreef PirE het volgende:
Wel leuk trouwens dat TS vraagt om nieuwe series en dat 90% series opnoemt die allang gestopt zijn of in Season 3 of verder zitten
Grappig, dat zijn precies de redenen waarom ik na 9 afleveringen gestopt was met kijken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef JohnLennon het volgende:
jericho is dus alles behalve slecht he. Matige kijkcijfers kan ik absoluut niet verklaren. Muziek, acteerwerk van met name de 2 hoofdpersonen en het verhaallijn zijn goed
Haha, heb ooit de eerste afl. gezien, was écht soap (non)kwaliteit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef JohnLennon het volgende:
jericho is dus alles behalve slecht he. Matige kijkcijfers kan ik absoluut niet verklaren. Muziek, acteerwerk van met name de 2 hoofdpersonen en het verhaallijn zijn goed
jezus, die serie is uit de oude doosquote:
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO hahahahaquote:Op zondag 12 oktober 2008 00:47 schreef Skeletor het volgende:
Marry Chery!!!!![]()
Had ik al vermeld dat ik geen bi ben?
Nou bij deze dan: ik ben geen bi hoorquote:Op zondag 12 oktober 2008 00:48 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO hahahaha
quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:54 schreef Skeletor het volgende:
[..]
Nou bij deze dan: ik ben geen bi hoor
De US versie vond ik echt om te huilen zo slecht. De the office met Ricky Gervais is gewoon veel beter, vind ik dan.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:14 schreef zarGon het volgende:
The Office (US) is ook tof. De UK versie moet ik nog zien, die blijkt net zo goed te zijn.
quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:54 schreef bueno-nacho het volgende:
Er is maar 1 serie waarin je zo in zit als in prison break, wat een eind ook !
Wat een kutkickquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:54 schreef bueno-nacho het volgende:
Er is maar 1 serie waarin je zo in zit als in prison break, wat een eind ook !
Hoezo dat nou weer? Ik mis prison break nog steeds...quote:Op woensdag 13 april 2011 13:45 schreef Symer het volgende:
Elke keer dat Prison Break genoemd wordt in dit topic zit ik in m'n polsen te krassen.
Omdat Prison Break voor mij exact, maar dan ook echt exact, het tegenovergestelde is van de 'Beste serie die ik gezien heb'.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:16 schreef bueno-nacho het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer? Ik mis prison break nog steeds...
Voor jou Mss wel, maar ik denk dat veel mensen het met me eens zijn..quote:Op woensdag 13 april 2011 20:50 schreef Symer het volgende:
[..]
Omdat Prison Break voor mij exact, maar dan ook echt exact, het tegenovergestelde is van de 'Beste serie die ik gezien heb'.
Ik heb nog nooit iemand gehoord die enthousiast was over het 4e seizoen!! Het had klaar moeten zijn na 1 jaar, beter een spin-off dan maar doorgaan.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:03 schreef bueno-nacho het volgende:
[..]
Voor jou Mss wel, maar ik denk dat veel mensen het met me eens zijn..
Eenschquote:Op donderdag 14 april 2011 02:05 schreef Anatool het volgende:
Lost
Prison Break
Rest vd series komt er niet bij in de buurt, Breaking Bad kan eventueel nog als het derde seizoen het tweede overstijgt
Je zegt 'nog te pruimen'. Daar geef je de eerste twee seizoenen veel te weinig credits mee. Die zitten namelijk gewoon op het niveau van de beste alle topseries. Daarna werd het zwak tot gewoon dermate saai dat er veel mensen begrijpelijk afgehaakt zijn. Maar dat die eerste twee seizoenen gewoon top zijn staat als een paal boven water, en wanneer iemand Prison Break niet gekeken heeft, moet deze daar zeker aan beginnen.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:33 schreef CarOnline het volgende:
Ik snap niet dat men nog zo blij wordt van Prison Break.
Deel één en twee zijn nog best te pruimen, drie vond ik al slechter en na 3 afleveringen van vier heb ik het huilend afgezet. Om nooit meer naar te kijken.
Wat een slecht verhaal!
Echt teleurstellend. Al met al.
quote:Op donderdag 14 april 2011 02:05 schreef Anatool het volgende:
Lost
Prison Break
Rest vd series komt er niet bij in de buurt, Breaking Bad kan eventueel nog als het derde seizoen het tweede overstijgt
Òf jullie zijn te beperkt in jullie vermogen om open te staan voor iets nieuws, of.... Nee, dat is het gewoon. Want als je aan niets nieuws begint, sta je er ook niet open voor. En Prison Break als totaal was gewoon matig, aangezien de seizoenen na 2 gewoon matig tot slecht waren. Lost was niet slecht, na de eerste 2 seizoenen (de eerste twee waren briljant), maar ook zeker niet top.quote:
Inderdaad, het was BRILJANTquote:Op donderdag 14 april 2011 12:50 schreef Xaobotnik het volgende:
Lost was niet slecht, na de eerste 2 seizoenen.
Hoe zou dat nou komen.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:16 schreef SevD het volgende:
Valt me op dat NCIS te weinig genoemd wordt
paar ken ik niet, maar Chroestjov zegt het dus snel checkenquote:Op donderdag 14 april 2011 16:51 schreef chroestjov het volgende:
- Lost
- Deadwood
- The Wire
- Battlestar Galactica
- La Piovra
- Breaking Bad
- Sopranos
- Dexter
- Twin Peaks
- Seinfeld
Top 10 in random volgorde.
Enkele die daar weer net buiten vallen:
- The 4400
- Coupling
- Newsradio
- X-files
- The Office UK
- Caprica
- Aspe
- Messiah
Zeer goede zaak.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:55 schreef leeell het volgende:
[..]
paar ken ik niet, maar Chroestjov zegt het dus snel checken
Ehm...PB werd niet op zomerdagen uitgezonden, gewoon maandagavond ná 24. Of ervoor, dat weet ik niet precies.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:50 schreef bueno-nacho het volgende:
Xaobotnik, kijk gewoon even naar de kijkcijfers(wereldwijd, gemm over alle seizoenen).. en reken daarbij dat het op doordeweekse zomerdagen uit werd gezonden. En kijk ook naar de gewonnen prijzen ( serie en acteurs id serie ) , vergelijk dit met andere series en vertel me dan nog een keer dat het een matige serie was. Zelfs incl seizoen 3 en 4 ..
Die kijkcijfers zeggen me niet zo veel. Jericho was ook een topserie, maar won niets en is zelfs van de buis gehaald omdat het te slecht scoorde. En ook de prijzen als de Oscars en Emmy's zeggen maar weinig. Lost en Prison Break waren goed de eerste twee seizoenen, en daarna was het maar zo zo. Check een paar van de series die ik noem, en je zult zien dat ik gelijk heb dat ze zeker wel nagestreeft konden worden. En als totaal zijn ze gewoon voorbij gegaan, aangezien alles wat na het tweede seizoen kwam, hen naar beneden heeft getrokken.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:50 schreef bueno-nacho het volgende:
Xaobotnik, kijk gewoon even naar de kijkcijfers(wereldwijd, gemm over alle seizoenen).. en reken daarbij dat het op doordeweekse zomerdagen uit werd gezonden. En kijk ook naar de gewonnen prijzen ( serie en acteurs id serie ) , vergelijk dit met andere series en vertel me dan nog een keer dat het een matige serie was. Zelfs incl seizoen 3 en 4 ..
Jericho was idd wel vetquote:Op donderdag 14 april 2011 19:57 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Die kijkcijfers zeggen me niet zo veel. Jericho was ook een topserie, maar won niets en is zelfs van de buis gehaald omdat het te slecht scoorde. En ook de prijzen als de Oscars en Emmy's zeggen maar weinig. Lost en Prison Break waren goed de eerste twee seizoenen, en daarna was het maar zo zo. Check een paar van de series die ik noem, en je zult zien dat ik gelijk heb dat ze zeker wel nagestreeft konden worden. En als totaal zijn ze gewoon voorbij gegaan, aangezien alles wat na het tweede seizoen kwam, hen naar beneden heeft getrokken.
uiteraard, maar iedereen ken die al ben ik bangquote:
Ok dan:quote:Op donderdag 14 april 2011 20:14 schreef leeell het volgende:
[..]
uiteraard, maar iedereen ken die al ben ik bang
Okee, ben het daar toch wel mee eens. Maar de rede waarom ik prison break anders vind als andere, zijn de laatste 3 afleveringen waarbij je scofields dood ziet en z'n graf, heeft echt indruk gemaakt op me, en totaal onverwacht... Maar idd de rest van seizoen 4 viel wel beetje tegenquote:Op donderdag 14 april 2011 19:57 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Die kijkcijfers zeggen me niet zo veel. Jericho was ook een topserie, maar won niets en is zelfs van de buis gehaald omdat het te slecht scoorde. En ook de prijzen als de Oscars en Emmy's zeggen maar weinig. Lost en Prison Break waren goed de eerste twee seizoenen, en daarna was het maar zo zo. Check een paar van de series die ik noem, en je zult zien dat ik gelijk heb dat ze zeker wel nagestreeft konden worden. En als totaal zijn ze gewoon voorbij gegaan, aangezien alles wat na het tweede seizoen kwam, hen naar beneden heeft getrokken.
quote:Op donderdag 14 april 2011 23:18 schreef bueno-nacho het volgende:
[..]
Okee, ben het daar toch wel mee eens. Maar de rede waarom ik prison break anders vind als andere, zijn de laatste 3 afleveringen waarbij je scofields dood ziet en z'n graf, heeft echt indruk gemaakt op me, en totaal onverwacht... Maar idd de rest van seizoen 4 viel wel beetje tegen
Dit dus. En indruk op mij kon het ook niet maken. Ik bedoel, hij zou toch al spoedig door gaan, dus was zijn opoffering niet zo bijzonder. Seizoen 2 werd gered door de karakter van Mahone die ik erg goed vond. Seizoen 3 was een soort van matige herhaling van 1 met veel onwaarschijnlijke zaken. En 4 was gewoon zeer matig. En die 'film' was een aardig einde, maar had net zo goed niet gemaakt kunnen worden. Niet dat deze slecht was, maar zonder die film was er ook al een eind. Maar nu deed Scofield het effe iets waar hij eerst een heel seizoen voor nodig had, terwijl hij de blauwdrukken al had.quote:Op donderdag 14 april 2011 23:54 schreef fwokker het volgende:
Totaal onverwacht? Volgens mij wist je al het halve seizoen dat hij een hersentumor had.
Ik vond het echt een goede serie. En ik ben niet de enige hier op FOK!. Erg jammer dat ze er een eind aan moesten maken.quote:
das waar, wat me trouwens is opgevallen is dat scofield in seizoen 1 ook al een keer erg trilt met z'n hand en beroerd kijkt( voor 4 sec.) en als sara binenkomt zegt dat er niks is, zou dit ook al met die hersentumor te maken hebben gehad?? want volgens mij kwam dat idee pas later..quote:Op donderdag 14 april 2011 23:54 schreef fwokker het volgende:
Totaal onverwacht? Volgens mij wist je al het halve seizoen dat hij een hersentumor had.
Beiden top inderdaad. Maar wat ik me afvraag: Heb je ook wel eens gekeken naar The Wire (soortgelijke dynamiek als in The Shield, maar dan realistischer) en 24 (commercieel overgeproduceerd, maar toch redelijk hard en veel spannender dan The Shield)? En mocht je ze gezien hebben, waarom vind je The Shield dan beter?quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:40 schreef HostiMeister het volgende:
Battlestar Galactica
The Shield
Tpoic kan dicht
Rot op met je spoilers.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:39 schreef bueno-nacho het volgende:
[..]
das waar, wat me trouwens is opgevallen is dat scofield in seizoen 1 ook al een keer erg trilt met z'n hand en beroerd kijkt( voor 4 sec.) en als sara binenkomt zegt dat er niks is, zou dit ook al met die hersentumor te maken hebben gehad?? want volgens mij kwam dat idee pas later..
Moet ik toegeven dat ik The Wire gewoon en hele partij saaier vond dan The Shield, maar ook sterk vond. Alleen de karakters trokken me minder en bij The Shield had iedereen een uitgediept karakter, was niemand 'goed' of 'slecht'; het waren mensen. Dingen werden niet expliciet uitgesproken, het was verfijnder, in mijn ogen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:54 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Beiden top inderdaad. Maar wat ik me afvraag: Heb je ook wel eens gekeken naar The Wire (soortgelijke dynamiek als in The Shield, maar dan realistischer) en 24 (commercieel overgeproduceerd, maar toch redelijk hard en veel spannender dan The Shield)? En mocht je ze gezien hebben, waarom vind je The Shield dan beter?
Hahaha, ik vond The Wire juist beter, omdat ik de personages daar meer mensen vond (dan The Shield) in hun onmacht. En heerlijk hoe ze de acties van McNulty ook niet proberen te nuanceren door hem goede dingen te laten doen. Nee, hij is gewoon een klootzak en een verdomd goede detective maar daar blijft het bij.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Moet ik toegeven dat ik The Wire gewoon en hele partij saaier vond dan The Shield, maar ook sterk vond. Alleen de karakters trokken me minder en bij The Shield had iedereen een uitgediept karakter, was niemand 'goed' of 'slecht'; het waren mensen. Dingen werden niet expliciet uitgesproken, het was verfijnder, in mijn ogen.
Kwa 24 kan ik me wel vinden in wat je zegt. Maar met die cliffhangers was het wel leuker om het in één keer door te kijken. Wat The Wire betreft, vind ik het net als Bril_idioot wel opvallend dat je dat anders ziet dan wij. Ik vond The Shield juist tussen 'hollywood' en het realistische in staan. In het echt kom je echt niet met de dingen weg die Vic Mackey deed. The Wire vind ik kwa uitdieping van karakters juist erg ver gaan, en kwa sociale constructen èrg goed. Het benaderde de werkelijkheid gewoon. Maar om die reden kan het inderdaad wel saai overkomen voor sommigen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Moet ik toegeven dat ik The Wire gewoon en hele partij saaier vond dan The Shield, maar ook sterk vond. Alleen de karakters trokken me minder en bij The Shield had iedereen een uitgediept karakter, was niemand 'goed' of 'slecht'; het waren mensen. Dingen werden niet expliciet uitgesproken, het was verfijnder, in mijn ogen.
24 is ook niet slecht, maar minder realistisch, niet zo rauw. Veel meer hollywood dan The Shield.
The Wire is niet zo overgeproduceerd als de series die je nu noemt (al komt BSG niet zo overgeproduceerd over, daar zit wel het nodige aan geld in). Voor mij is het een van de beste series ooit, misschien wel de beste. Ik ben benieuwd wat iemand als jij die toch meer de hpllywood series noemt, hiervan vind.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:14 schreef TBNA het volgende:
Battlestar Galactica is echt geweldig, Caprica is ook verdomd goed (valt me tegen dat niemand die nog genoemd heeft : / ). Voor de rest Dexter, de Stargate series (heerlijk popcorn entertainment), Prison Break en Heroes (beide minus seizoen 4 die gewoon slecht waren).
The Wire moet ik noet ik nog steeds kijken, zeer goede dingen over gehoord, dus ik ben benieuwd
Mwah, houd normaal wel van drama, mits het goed geacteerd is en de personages geloofwaardig zijn natuurlijk. 'Hollywoodseries' vind ik gewoon lekker om ff onderuitgezakt naar te kijken, maar af en toe stoor ik me aan het gebrek aan diepgang - 24 en Lost, toch wel de bekendste 'Hollywoodseries' , vond ik drie keer niks.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:22 schreef Xaobotnik het volgende:
The Wire is niet zo overgeproduceerd als de series die je nu noemt (al komt BSG niet zo overgeproduceerd over, daar zit wel het nodige aan geld in). Voor mij is het een van de beste series ooit, misschien wel de beste. Ik ben benieuwd wat iemand als jij die toch meer de hpllywood series noemt, hiervan vind.
Het begin was inderdaad te traag, zat zelf ook te twijfelen of ik door moest kijken. Blij dat ik het wel gedaan heb, want de tweede helft was gewoon echt goed - het werkte vooral vanwege de opbouw en de verkenning van de personages in de eerste helft. Maar ik snap waarom mensen het minder vinden, ja.quote:Caprica vond ik redelijk, maar niet meer dan dat. Het deed totaal geen recht aan het niveau dat door BSG werd neergezet. Onwaarschijnlijk verhaal, geen echte sciencefiction, op de setting na dan. Maar die setting was ook van alles mis mee. En het verhaal verliep op een gegeven moment gewoon te traag. Maar ik denk dat ze daar ook wel een fout hebben gemaakt door het te verbinden aan BSG. Op zichzelf had het best kunnen werken. Maar mensen konden gewoon niet leven met de BSG-setting die niet overkwam als BSG.
Tip die ik je trouwens wil geven als je The Wire gaat kijken: geef het minstens een heel seizoen de kans. Ik heb het zelf als een vrij taaie serie ervaren om in te komen. Juist omdat het niet zo Hollywood is. Wat uiteindelijk ook weer de kracht van de serie is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:36 schreef TBNA het volgende:
[..]
Mwah, houd normaal wel van drama, mits het goed geacteerd is en de personages geloofwaardig zijn natuurlijk. 'Hollywoodseries' vind ik gewoon lekker om ff onderuitgezakt naar te kijken, maar af en toe stoor ik me aan het gebrek aan diepgang - 24 en Lost, toch wel de bekendste 'Hollywoodseries' , vond ik drie keer niks.
Wat was er in godesnaam 'goed' aan caprica, behalve de eerste aflevering?quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:14 schreef TBNA het volgende:
Caprica is ook verdomd goed (valt me tegen dat niemand die nog genoemd heeft : / ).
Personages, verhaal, de setting, weerspiegeling van de huidige samenleving, actie, drama... Ik vond genoeg dingen goed, hoorquote:Op vrijdag 15 april 2011 17:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat was er in godesnaam 'goed' aan caprica, behalve de eerste aflevering?
Bijna vergeten. OZquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |