prachtige voiture.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:49 schreef elcastel het volgende:
Citroën XM
Bedankt voor de bevestiging van mijn goeie smaak, maar wat bedoel je precies met plaatwerkafkeer ?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:52 schreef nogeenmaarten het volgende:
prachtige voiture.
helaas een no go ivm plaatwerkafkeer van oudere franse en italiaanse auto's.
Ik denk dat meneer denkt dat die 'oude' Franse bak van jou roest.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:57 schreef elcastel het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging van mijn goeie smaak, maar wat bedoel je precies met plaatwerkafkeer ?
Als er 1 auto niet roest dan is het een XM. het is nog net geen BX, maar dat is dan ook geen auto ...quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:02 schreef 2cv het volgende:
Ik denk dat meneer denkt dat die 'oude' Franse bak van jou roest.
En bedankt !quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als er 1 auto niet roest dan is het een XM. het is nog net geen BX, maar dat is dan ook geen auto ...
Whoops, sorry. Of eigenlijk niet, ik vind het gewoon geen mooie auto, maar ik geef toe; het is best een goeie auto.quote:
Volgens mij de latere CX-en ook al, de BX was er sowieso voor de XM, en die was al flink verzinkt (en kunststof), de XM heeft dat dus ook, iets minder plastic, maar wel verzinkt. Citroën heeft de naam en dat is ooit ontstaan bij de Snoek (DS) meen ik.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
bx is geen auto maar een icoon?
(idd is mij door 20 jaar plaatwerkervaring van mij pa bijgebracht dat vintage franse en italiaanse auto's een roestprobleem hebben)
xm is een van de eerste verzinkte?
Wacht even ... 20 jaar plaatwerkervaring en niet weten welke auto's wel en niet roesten ?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
bx is geen auto maar een icoon?
(idd is mij door 20 jaar plaatwerkervaring van mij pa bijgebracht dat vintage franse en italiaanse auto's een roestprobleem hebben)
xm is een van de eerste verzinkte?
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:32 schreef TheDarkPrince het volgende:
[..]
Hoe krijg je er 160pk uit, dat is niet standaard.. En hoezo geen achter-interieur meer...zit daat je woofer of is het gewoon gewichtsbesparing?
tja, half jaren 60 tot in de jaren 80 in de werkplaats (plaatwerk) en daarna nog decenia schadeexpert ...quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:19 schreef 2cv het volgende:
Wacht even ... 20 jaar plaatwerkervaring en niet weten welke auto's wel en niet roesten ?Goed, ik weet ook LANG niet alles op dat gebeid, maar ik weet wel dat BXen en XM's niet snel roesten.
Dat verklaart alles. BX is van 1982 en in 3 jaar rot een auto niet weg (uitzonderingen daar gelaten). En in de schade-expertise kom je alleen gekreukt plaatwerk tegen, geen roest.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:51 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
tja, half jaren 60 tot in de jaren 80 in de werkplaats (plaatwerk) en daarna nog decenia schadeexpert ...
Wat betaal je nou tegenwoordig voor zo'n kar?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:06 schreef Renesite het volgende:
Merk: Toyota
Type: Corolla
Jaar: 1998
Herkenbaar: 'ronde ogen type'
Kleur: Licht groen
KM stand: 97 á 98k
Cilinderinhoud: 1600cc
Vermogen: 105pk
Verleden: Spatbord een deuk in gereden, weer netjes gefixt
Voor de rest: Eigk niks. Telefoonhoudertje en een radiootje natuurlijk
Twee keer de helft.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat betaal je nou tegenwoordig voor zo'n kar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=5338420&sprid=118093750&cache=noquote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat betaal je nou tegenwoordig voor zo'n kar?
Een roestbestendige CX zul je niet gauw vinden; maar een XM is geen roestgevoelige auto, integendeel, stukken beter dan veel Duitse tijdgenoten...quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:18 schreef elcastel het volgende:
[..]
Whoops, sorry. Of eigenlijk niet, ik vind het gewoon geen mooie auto, maar ik geef toe; het is best een goeie auto.
[..]
Volgens mij de latere CX-en ook al, de BX was er sowieso voor de XM, en die was al flink verzinkt (en kunststof), de XM heeft dat dus ook, iets minder plastic, maar wel verzinkt. Citroën heeft de naam en dat is ooit ontstaan bij de Snoek (DS) meen ik.
(het lijkt me wel vrij dun plaatwerk overigens, maar het is wel gewoon sterk verder, en ik vind ze iets te krasgevoelig)
Ben ik het mee eens. De regel 'Het is Frans dus het roest' zat me alleen dwars.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:45 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een roestbestendige CX zul je niet gauw vinden; maar een XM is geen roestgevoelige auto, integendeel, stukken beter dan veel Duitse tijdgenoten...
Mijn Suzuki Swift uit 1997 heeft maar liefst 68 pkquote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:25 schreef TheDarkPrince het volgende:
[..]
Kerel, 71pk?! Met wind tegen sta je zeker stil op de snelweg?
Da's wel erg mager. Zelfs een Mini 1.3 van bouwjaar heeft nog 75 pk's.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:13 schreef CasB het volgende:
Opel Astra Stationwagon
Bouwjaar: 1995
Kleur: Groen
Km-stand: 133.000 (+/-)
Cilinderinhoud: 1600cc
Vermogen: 71pk
Hmmm, geld zat nog dus. Ik zit erover te denken om m'n Almera van de hand te doen, maar wil er iets ruimers voor terug. Ik ben bijna 2m lang, dus wil graag wat ruimer zitten, en een vlottere motor dan een 1400cc. Die 1600tjes van Toyota zijn op zich goed te doen, lopen tegen de 200 top en in iets meer dan 10 secs naar de 100. Geen wereldtijden, maar er zit tenminste een beetje pit in, da's het belangrijkst.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=5338420&sprid=118093750&cache=no
~ 5k
Voor verzekering en wegenbelasting betaal ik aan mijn ma 70 euro per maand
Slurpt 1 op 13 ofzo.
Super autoIk rijd er volgende week rustig mee naar Zuid-Frankrijk
!
Klopt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 10:58 schreef DurQ het volgende:
heej ken je dat truukje met de civic 1.4 city? onder het gasklephuis zit een pakking, als je die pakking vervangt voor de 1.4 I S variant (paar euro bij de dealer) heb je gelijk 90 PK. De pakking waarmee jij zeg maar rondrijdt is een geknepen versie!
1m80 ongeveer, mijn vader iets langer, 1m90/1m95? Hij reed laatst in die van mij en zette mijn stoel naar achteren, ik kwam niet bij het stuurquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hmmm, geld zat nog dus. Ik zit erover te denken om m'n Almera van de hand te doen, maar wil er iets ruimers voor terug. Ik ben bijna 2m lang, dus wil graag wat ruimer zitten, en een vlottere motor dan een 1400cc. Die 1600tjes van Toyota zijn op zich goed te doen, lopen tegen de 200 top en in iets meer dan 10 secs naar de 100. Geen wereldtijden, maar er zit tenminste een beetje pit in, da's het belangrijkst.
Hoe lang ben jij en hoe goed kun jij er in zitten?
Misschien binnenkort maar eens gaan rondkijken voor zo'n modelletje. Als ik iets leuks voor m'n Almera terug krijg, kan ik altijd nog kijken of ik een paar honderd euro bij kan leggen en in een nieuwer karretje kan rijden.
Zou kunnen. Ik rij als een mongool, maar heb nog geen klachten gehad. Wel een setje banden opgebrand na 25.000 km.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hoor een aantal mensen klagen dat ze een te dikke motor in de auto hebben gezet waardoor de rest van de auto het niet meer trekt en je daardoor veel bij de garage staat
Gek ding hoor die S70Rquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:08 schreef Sbv6 het volgende:
Ik rij zelf in een Volvo C30 D5 Summum en mijn vriendin in een Volvo S70R.
Die heb ik ook overwogen, maar een jaar geleden ben ik toch voor deze gegaan:quote:Op zondag 13 juli 2008 01:30 schreef GiSaE het volgende:
Merk: Renault
Model: Clio
Uitvoering: 16v
Vermogen: 107PK
0-100: 9.6 seconden
Topspeed: 190KM/h
KM-stand: 105.700
Bouwjaar: 2000
Kleur: Ijsberg zilver
Foefjes: Redelijk wat
Leuke auto, flotte motor, crappy standaard banden, te comfortabel onderstel en de remmen gaan faden als je flink remt. Dit gaan we dus ook aanpakken, onderstel, rem-upgrade staan in bestelling, velgen zitten er al onder. Motorisch blijft alles origineel, dus geen blèèèrpijp oid.
En er komt nog xenon in, 5000k achter lenzen. Mooi helder wit licht en door de lenzen ook een goed beeld zodat tegenliggers er geen last van hebben.
[ afbeelding ]
Hela, een RS phase II (of is 't een III?). 182 pk op 1010 kg, een prachtige combi!quote:
doe eens fotos posten an je civicquote:Op zondag 13 juli 2008 14:41 schreef retuow82 het volgende:
Merk: Honda
Model: Civic
Uitvoering: 1.8 16v ivtec
Vermogen: 140PK
0-100: 8.9 seconden
Topsnelheid: 205 KM/h
KM-stand: 26.000
Bouwjaar: augustus 2007
Kleur: Nighthawk zwart
Foefjes: op het inbouw navigatiesysteem en stoelverwarming na zit er alles op wat je in de folder tegenkomt.
Phase II, met 172 pk. De 182 kwam pas begin 2004 meen ik, als antwoord op de 206 RC.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:26 schreef Demarest het volgende:
Hela, een RS phase II (of is 't een III?). 182 pk op 1010 kg, een prachtige combi!
Civic:quote:
Nu met foto :quote:
Foto'squote:Op zondag 13 juli 2008 15:54 schreef LuckyLoek het volgende:
Merk/Type: Audi A3 Sportback
Motor: 1.8 TFSI (160 pk, gaat worden getuned naar 200 pk)
Topsnelheid: 235 km/h (met 4 gasten in de auto, vrij netjes dus)
Opties: volledig s-line (zowel buiten- als binnenkant), verder nog allerlei "standaard" opties.
Hier rijd ik nog een jaartje of 3 verder in, daarna eens kijken naar een A5.
Mijn strandquote:
Fotootje!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:06 schreef Renesite het volgende:
Merk: Toyota
Type: Corolla
Jaar: 1998
Herkenbaar: 'ronde ogen type'
Kleur: Licht groen
KM stand: 97 á 98k
Cilinderinhoud: 1600cc
Vermogen: 105pk
Verleden: Spatbord een deuk in gereden, weer netjes gefixt
Voor de rest: Eigk niks. Telefoonhoudertje en een radiootje natuurlijk
Zonde man, zo'n nieuwe A4 is toch welquote:Op zondag 13 juli 2008 15:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nu met foto :
[ afbeelding ]
Alleen hebben we de Audi weggedaan en hebben we onlangs een nieuwe 3 gekocht.. Kleine motor, maar wel helemaal BOMVOL
Ik heb niet zo snel foto's van mijn eigen A3 bij de hand, maar die kan ik van de week wel even online zetten. Maar het is onderstaande versie, alleen dan in het zwart.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |