Ik wil cijfers zien, cijfers. Geen boude beweringen van GeenStijl.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:25 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dus wel, want er is geen westers land met zo'n hoog percentage Marokkanen èn negertjes als Nederland! In Duitsland bijvoorbeeld is het percentage islamitische allochtonen sowieso lager en negertjes hebben ze er al helemaal bijna niet. Daarnaast zijn de meeste moslims daar Turks in plaats van Marokkaans en Turken zijn nu eenmaal gemiddeld genomen een stuk minder crimineel dan Marokkanen. Hiermee is het kleinere aantal gevangenen in dat land dus al ruimschoots verklaard.
Mensen die dit nog steeds niet weten of ontkennen leven echt op een andere planeet, waarschijnlijk in Friesland/Groningen ofzo. Sorry, maar deze informatie is echt bááásis.
Je bent al heel lang niet in Frankrijk en de UK geweest he?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:25 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dus wel, want er is geen westers land met zo'n hoog percentage Marokkanen èn negertjes als Nederland! In Duitsland bijvoorbeeld is het percentage islamitische allochtonen sowieso lager en negertjes hebben ze er al helemaal bijna niet. Daarnaast zijn de meeste moslims daar Turks in plaats van Marokkaans en Turken zijn nu eenmaal gemiddeld genomen een stuk minder crimineel dan Marokkanen. Hiermee is het kleinere aantal gevangenen in dat land dus al ruimschoots verklaard.
Mensen die dit nog steeds niet weten of ontkennen leven echt op een andere planeet, waarschijnlijk in Friesland/Groningen ofzo. Sorry, maar deze informatie is echt bááásis.
Ik denk niet dat Nederland meer Islamieten en zwartjes heeft dan bijvoorbeeld Frankrijk. Ook betwijfel ik of ons rechtssysteem strenger is. In theorie zouden Fransen meer mensen in het gevang moeten hebben. Maar toch hebben wij relatief meer mensen opgesloten in onze gevangenissen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:21 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Wat zit je nou toch weer allemaal voor waardeloze statistieken te posten? Het gaat om het percentage islamitische allochtonen en zwartjes, dat weet toch godverdomme zeker iedereen zolangzamerhand wel? Moet ik alles voorkauwen ofzo? Kun je niet zelf nadenken?
Probleem is gewoon dat jij je in allerlei belachelijke bochten zit te wringen om maar te kunnen ontkennen dat we hier vooral een probleem hebben met criminele allochtonen i.p.v. met criminele Nederlanders. Nog meer dan in andere landen, door de hoeveelheid en de aard van de allochtonen in dit land (véél Marokkanen en véél pipa-negers).quote:
Weet je zeker dat je zelf geen allochtoon bent?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:28 schreef RonaldRegen het volgende:
Draai er niet omheen, geef gewoon volmondig toe dat het zo is, de allochtonen zijn schuld, en dan hoeven we het verder nergens meer over te hebben. Kan deze topic ook meteen op slot.
''Deze topic'' mag ook hoor.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je zelf geen allochtoon bent?
Deze topic? Hmmzz.. bekt een beetje als 'die ruitje', maar okee.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
''Deze topic'' mag ook hoor.
Maar dat die RR een irritante troll is, is wel duidelijk ja.
Het aantal islamieten (of mensen met een islamitische achtergrond) in Frankrijk is ongeveer even hoog als in Nederland. Wat het aantal zwarten betreft zou ik het niet weten, maar er zit natuurlijk sowieso een verschil tussen de pipa-negertjes die wij importeren uit onze "overzeese gebieden" en zwarten uit sommige andere delen van de wereld.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Nederland meer Islamieten en zwartjes heeft dan bijvoorbeeld Frankrijk. Ook betwijfel ik of ons rechtssysteem strenger is. In theorie zouden Fransen meer mensen in het gevang moeten hebben. Maar toch hebben wij relatief meer mensen opgesloten in onze gevangenissen.
"de allochtonen zijn schuld" is een germanisme, vind ik leuk. En "deze topic" klinkt inderdaad voor geen meter maar het is wel juist, juister dan "dit topic". Net zoiets als "de idee".quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je zelf geen allochtoon bent?
Ik had al zo'n vermoeden dat Duitsland tot je verbeelding sprakquote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:55 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
"de allochtonen zijn schuld" is een germanisme, vind ik leuk. En "deze topic" klinkt inderdaad voor geen meter maar het is wel juist, juister dan "dit topic". Net zoiets als "de idee".
Je weet zelf toch ook wel dat het CBS een stelletje hoaxers zijn als het om dit soort netelige kwesties gaat.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik wil cijfers zien, cijfers. Geen boude beweringen van GeenStijl.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet zelf toch ook wel dat het CBS een stelletje hoaxers zijn als het om dit soort netelige kwesties gaat.
Maakt het uit? De ciijfers van het CBS betreffende allochtonen, criminaliteit en allochtonencriminaliteit zijn toch compleet waardeloos (o.a. door de politiek correcte definitie van het woord "allochtoon" die het CBS hanteert), en de conclusies uit die cijfers zijn dus minstens net zo waardeloos.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:37 schreef pfaf het volgende:
Publiceren ze de cijfers nooit dan? Of alleen de conclusies?
Wat een onzin. De cijfers zijn eerder geflatteerd omdat buiten Nederland er geen enkel ander land bestaat waar je nog als buitenlander gezien wordt wanneer je kleinkind bent van eem migrant.quote:Maakt het uit? De ciijfers van het CBS betreffende allochtonen, criminaliteit en allochtonencriminaliteit zijn toch compleet waardeloos (o.a. door de politiek correcte definitie van het woord "allochtoon" die het CBS hanteert), en de conclusies uit die cijfers zijn dus minstens net zo waardeloos.
Je hebt zeker niet naar mijn andere posts en argumenten gekekenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je kraakt Marcel van Dam af met smilies omdat het Marcel van Dam is. Niet vanwege zijn verhaaltje. Je hebt geen argumenten.
Maarja, dat doet rechts wel vaker, mensen bij voorbaat afschrijven en niet op hun merites beoordelen (zoals in dit topic met allochtonen weer).
Enfin, ik heb daar maar één woord voor: triest.
Geen argumenten.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Marcel van DamDat is toch die schijheilige PvdA-er die de laatste verkiezingen op de SP stemde?
![]()
Daarnaast columns zijn geen nieuws beweer jij altijd als ik met een column aan kom. En nu het een column is van een links persoon is het in een keer wel nieuws![]()
[..]
Heb je daar cijfers van? Ik ben wel benieuwd naar hoe de bevolkingsverdeling in de bajes is.
Geen argumenten.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Meer dan de helft heeft Nederland niets als geboortenland![]()
Maar daar hoor je Marcel van Dam niet over
Blabla dat al eerder in het topic in perspectief is geplaatst maar daar ga je niet op in. Natuurlijk niet want dan treedt er een malfunction op in je Elseviertm-chippie.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 08:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Jij linkt een hoge prison rate in Nederland aan het steeds crmineler worden van Nederlanders terwijl aangetoond wordt dat het merendeel van de gevangenen Nederland niets als geboorteland heeft.
Je maakt dezelfde denkfout als Marcel van Dam. Maar dat wil je niet inzien![]()
Geen argumenten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en Marcel van Dam heeft altijd gelijk.![]()
Net zoals hij toen de Exota de nek om draaide.
Toon het niet bestaan van die verbanden dan eens aan? Of liegen de cijfers van het CBS nu in een keer omdat ze de grote wijze van Dam tegenspreken?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:36 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind het uitermate teleurstellend dat door wat relusertjes de allochtonen weer als bliksemafleider bij worden gehaald.
Als je het topic had doorgelezen dan weet je dat er geen verband tussen bestaat. Andere landen kennen net zo goed allochtonen, vaak nog meer dan in Nederland, en daar is de prison rate lager. In de UK is de prison rate het hoogste van heel Europa maar kent men weinig allochtonen.
Jammer dat de allochtonen altijd bij alles als zondebok moeten gelden
En je skipt gemakshalve de CBS cijfers enzo die toch bevestiggen dat het een merendeel mensen met een ander geboorteland dan Nederland zijn die in de bajes zitten. Dus de conclusie dat de Nederlanders steeds crimineler worden is niet met cijfers te onderbouwen. Dus van Dam maakt een denkfout net als hij wel eens vaker doetquote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:33 schreef Klopkoek het volgende:
Argumenten Martijn?
[..]
Geen argumenten.
[..]
Geen argumenten.
[..]
Blabla dat al eerder in het topic in perspectief is geplaatst maar daar ga je niet op in. Natuurlijk niet want dan treedt er een malfunction op in je Elseviertm-chippie.
[..]
Geen argumenten.
Neehoor. Het CBS doet zijn uiterste best om "de allochtoon" er zo goed mogelijk uit te laten komen, om onrust te voorkomen. Vooral bij provincialen werkt deze propagande (nog) goed, velen van hen hebben nauwelijks echte allochtonen in hun omgeving en geloven nog steeds in de politiek correcte sprookjes van weleer. Zij snappen bijvoorbeeld ook totaal niet waarom iemand op Geert Wilders zou kunnen stemmen. Nou stem ik zelf ook niet op Geert (de laatste keer tenminste nog niet), maar ik begrijp prima waarom anderen wel op hem stemmen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een onzin. De cijfers zijn eerder geflatteerd omdat buiten Nederland er geen enkel ander land bestaat waar je nog als buitenlander gezien wordt wanneer je kleinkind bent van eem migrant.
Heb je stront voor je ogen ofzo. Lees je wel wat ik neer heb getypt. Ik ben het nu zat om mezelf te gaan herhalen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En je skipt gemakshalve de CBS cijfers enzo die toch bevestiggen dat het een merendeel mensen met een ander geboorteland dan Nederland zijn die in de bajes zitten. Dus de conclusie dat de Nederlanders steeds crimineler worden is niet met cijfers te onderbouwen. Dus van Dam maakt een denkfout net als hij wel eens vaker doet
Als de cijfers van het CBS niet uit komen in het verhaal van KK kloppen ze niet en anders mogen ze wel als bron gebruikt worden. KK is daar heel selectief in en wil daardoor ook niet inzien dat Marcel van Dam een denkfout maakt.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:44 schreef RonaldRegen het volgende:
Neehoor. Het CBS doet zijn uiterste best om "de allochtoon" er zo goed mogelijk uit te laten komen, om onrust te voorkomen.
Een beetje fatsoen is je ook vreemd he? Als je je zelf moet herhalen zijn een paar quotes toch voldoende?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:49 schreef Klopkoek het volgende:
Heb je stront voor je ogen ofzo. Lees je wel wat ik neer heb getypt. Ik ben het nu zat om mezelf te gaan herhalen.
Idd, dit lijkt wel een gevalletje met oogkleppen naar een onderwerp kijken van van Dam. Maar ja als je dat met CBScijfers tegenspreekt heb je toch nog geen gelijkquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
M77, Marcel van Dam ist immer richtig. Dat weet je toch wel? Ook als hij aantoonbaar liegt (0.01% misbruik van sociale voorzieningen comes to mind).
Zeldzaam! Een stukje van Marcel van Dam waar ik het roerend mee eens ben. Sterker nog: ik herinner mij posts van mijzelf alhier die ik enigszins geredigeerd teruglees in het stukje.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
Naar aanleiding van een column van Marcel van Dam die vandaag in de Volkskrant stond:
Het is heel simpel: Nederland straft veel en deelt hoge straffen uit. Dat roep ik al jaaaaaaren hier op fok, maar niemand die het geloven wil, nee... de straffen moeten NOG hoger!quote:Wij Nederlanders zijn dus een crimineel volkje
Enfin, ik vraag me dus af waarom dat cijfer zo hoog is. Zorgwekkend is het wel.\
Ga maar even naar Zweden, daar is nl. ook een probleem met een deel van de allochtonen. En wat dacht je van Frankrijk? Die berichten ken je toch nog wel? Lijkt mij een groter probleem dan hier, toch minder mensen in de cel...quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:43 schreef kriele het volgende:
Maar volgens mij leven er in Zweden ook aardig wat minder verschillende culturen door elkaar. Nederland is veel meer een multi culti land met al haar verschillende nationaliteiten, gewoontes, religies en normen en waarden. In dat opzicht lijkt mij het dan ook vrij logisch dat je wat meer onvrede/criminaliteit hebt dan in landen waar dat een stuk minder is.
Ik wil niets of niemand naar beneden halen, maar het lijkt me gewoon pure logica. Dat en men zorgt in landen als Zweden ook gewoon wat beter voor elkaar.
Kun je nagaan... naar aanleiding van de duidelijke cijfers dat we op het VK na de meeste mensen in de cel hebben nog steeds een reactie met "lage straffen, als je al gestraft wordt".quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:40 schreef Napalm het volgende:
En als je nu eens nagaat dat onze politie zelden een dader pakt, de straffen erg laag zijn en veel drugzaken in Nederland uberhaupt niet leiden tot gevangenisstraf is het natuurlijk helemaal bizar.
Ik begrijp uit een van de teksten alhier dat pas na 1996 het percentage allochtonen toenam in de detentiestatistieken.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:09 schreef Klopkoek het volgende:
Maar wat ik wel weet is dat dus sinds 1985 het aantal gedetineerden per 100000 inwoners in NL is verviervoudigd. Met alle respect: ik denk niet dat je dan de allochtonentoestroom als enige oorzaak kan benoemen.
NL wil nogal eens kiezen om niet inwoners gewoon de grens over te zetten. Dat heet dan "goedkope oplossing".quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:17 schreef pisnicht het volgende:
Als hele Poolse steden naar Nederland verkassen omdat de politie hier toch geen ene reet doet, verklaart dat dan misschien al iets? En zo geldt dat ook voor veel moslims inderdaad. Wij hebben gewoon de lagere sociale klasse naar ons toe getrokken en die staan nou niet echt bekend om hun voorbeeldige gedrag.
In de praktijk mag NL helemaal niet een illegaal onbeperkt opsluiten. Die EU norm (6 maanden) is feitelijk wat NL ook hanteert.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:49 schreef Ringo het volgende:
Weet niet of dit al genoemd is, maar:
http://www.trouw.nl/hetni(...)l_uitzetten#readmore
Wat denk je dat de oorzaak is dat pas halverwege jaren '90 het zo sterk toenam? Allochtonen zitten immers hier al veel langer...quote:Ik begrijp uit een van de teksten alhier dat pas na 1996 het percentage allochtonen toenam in de detentiestatistieken.
Dat kan diverse oorzaken hebben, ik loop daar maar even niet op vooruit. Hoewel ik niet denk dat het helpt om als verdachte Marokkaan te zijn wonende in Slotervaart.
Toen werden hun kinderen geborenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat denk je dat de oorzaak is dat pas halverwege jaren '90 het zo sterk toenam? Allochtonen zitten immers hier al veel langer...
Dit is toch wel idioot... Meteen uitgaan van een eigenbelang. Leg mij eens uit welk belang een advocaat heeft bij een minder streng vervolgings- en bestraffingsbeleid? Immers, strengere straffen en meer zaken voor de rechter levert meer werk op.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:50 schreef Klopkoek het volgende:
Valt me mee dat je dat allemaal zo zegt DS4. Normaal gesproken ben je een knetterharde. Maarja, je zult wel je eigen belangen hierbij hebben als advocaat en daardoor bepaalde wensen hebben.
Lastig te zeggen, maar als ik moet gokken: deels veranderende gezinssamenstellingen bij allochtonen (meer gebroken gezinnen, hetgeen statistisch gezien een grotere kans geeft op ontsporing kinderen), deels meer aandacht (en dus meer opsporingsprioriteit) voor achterstandswijken en de daarbij behorende problematiek.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
Wat denk je dat de oorzaak is dat pas halverwege jaren '90 het zo sterk toenam? Allochtonen zitten immers hier al veel langer...
Mja, daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit is toch wel idioot... Meteen uitgaan van een eigenbelang. Leg mij eens uit welk belang een advocaat heeft bij een minder streng vervolgings- en bestraffingsbeleid? Immers, strengere straffen en meer zaken voor de rechter levert meer werk op.
Omdat je bij sociaal-economische thema's wel gelooft in de heilzame werking van het slaan met de stok. In dit geval geloof je daar duidelijk niet in.quote:En ik ben helemaal niet knetterhard. Hoe kom je daar nu bij?
Dan bedoel je neem ik aan op het feit dat ik meen dat mensen die kunnen werken moeten werken (recente discussie).quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:04 schreef Klopkoek het volgende:
Omdat je bij sociaal-economische thema's wel gelooft in de heilzame werking van het slaan met de stok. In dit geval geloof je daar duidelijk niet in.
Hoewel ik het iets anders zou verwoorden ben ik het wel met je eensquote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:25 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Dan kom je al gauw uit op het volgende:quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:18 schreef reem het volgende:
Het zou veel interessanter zijn om de eerder besproken statstieken naar inkomensgroep verdeeld te zien. Er wordt nu wel makkelijk van uitgegaan dat allochtonen per definitie 'crimineler' zouden zijn dan Nederlanders, terwijl daar geen enkel bewijs voor is.
Ik bedoel, zonder diploma kun je ook geen knap betaalde baan krijgen. Als je het al vertikt om je middelbare school diploma te halen, om daar de motivatie voor op te brengen en je ervoor kiest om de criminaliteit in te gaan (want dat verdient veel meer dan vakkenvullen), dan verbaast het me niets dat zulk soort tuig in de cel zit. Om te stellen dat ze crimineler zijn dan autochtonen durf ik niet te zeggen, maar een groot deel zoekt het wel op.quote:Jaarrapport Integratie 2005: Taalachterstand is hardnekkig en veel schooluitval
Achterstand van allochtonen in basisonderwijs neemt af, taalachterstand nog hardnekkig (SCP/CBS)
Op de basisschool hebben Turkse en Antilliaanse leerlingen in groep 8 nog een taalachterstand van bijna tweeëneenhalf jaar op autochtone niet-achterstandsleerlingen. Marokkaanse leerlingen lopen twee jaar achter en Surinaamse – net als autochtone achterstandsleerlingen – nog ongeveer één jaar op autochtone niet-achterstandsleerlingen. Bij het rekenen liggen Turkse, Marokkaanse en Surinaamse leerlingen in groep 8 ongeveer een half jaar en Antilliaanse leerlingen driekwart jaar achter op de autochtone niet-achterstandsleerlingen. De leerachterstand van alle allochtone groepen ten opzichte van de autochtone niet-achterstandsleerlingen is nog beduidend groter dan die van autochtone achterstandsleerlingen.
De afgelopen 15 jaar hebben Turkse en Marokkaanse leerlingen circa een derde van hun taalachterstand ingelopen. Bij het rekenen werd bijna de helft van de achterstand ingelopen. Antilliaanse leerlingen maakten ruim 10% van hun taalachterstand goed, maar maakten weinig vorderingen bij het rekenen.
In vijftien jaar tijd hebben de zwarte scholen de taalachterstanden ten opzichte van witte scholen met de helft teruggedrongen en de rekenafstanden met driekwart.
Relatief veel schooluitval onder allochtone leerlingen in voortgezet onderwijs (SCP/CBS)
Ongeveer 20% van de Turkse en Marokkaanse leerlingen volgt een havo-vwo opleiding. Bij de Surinaamse en Antilliaanse leerlingen bedraagt dit aandeel 25%, terwijl dit bij de autochtone leerlingen op bijna 50% ligt. Ook van de Iraanse leerlingen volgt bijna de helft havo of vwo. Bij de (voormalige) Joegoslavische en Afghaanse leerlingen ligt dit aandeel op 38%, bij de Iraakse leerlingen op 30% en bij de Somalische leerlingen op minder dan 20%. De grote meerderheid (80%) van de Turkse, Marokkaanse en Somalische jongeren in het voortgezet onderwijs zit op het vmbo.[/b[b]] Ongeveer één op de tien niet-westerse allochtone leerlingen in de lagere leerwegen van het vmbo, maar ook in de eindexamenklassen van havo en vwo, verlaat de school zonder diploma.
De instroom in het hoger onderwijs is, hoewel nog steeds op een lager niveau dan onder autochtonen, onder Turkse en Marokkaanse jongeren sinds 1995 verdubbeld. De deelname van allochtone vrouwen aan het hoger onderwijs is in de meeste etnische groepen sneller gestegen dan die van de mannen.
Dit zijn enkele conclusies uit het Jaarrapport Integratie 2005 dat op 20 september 2005 is verschenen. Het rapport, dat op verzoek van de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie gezamenlijk werd opgesteld door onderzoekers van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatie Centrum (WODC) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), geeft een beeld van de positie van allochtonen in Nederland. Aan de orde komen onder meer de inburgering, opleiding, arbeidsmarktpositie en woonomstandigheden van allochtonen, de positie van allochtone vrouwen, de relatie tussen allochtone jongeren en criminaliteit en, tot slot, de opvattingen van autochtonen en allochtonen over de multi-etnische samenleving. De aandacht richt zich op de allochtone groepen die al langer in Nederland verblijven (Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen) en op de grote vluchtelingengroepen.
Ik verwoord het zo omdat ik er zolangzamerhand zo ontzettend moe en narrig van word om hier te lezen dat "Nederlanders een crimineel volkje zijn", alsof wij ons als "Nederlander" aangesproken zouden moeten voelen, terwijl anno 2008 toch iedereen inmiddels wel moet weten waar het werkelijke probleem zit. Maar nee, toch hardnekkig volhouden dat het aan "ons allemaal" ligt, en dat het er helemaal niet aan zou liggen dat we de afgelopen decennia honderdduizenden migranten van een nogal bedenkelijk allooi hebben binnengelaten.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:03 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hoewel ik het iets anders zou verwoorden ben ik het wel met je eens.
Jij hebt er echt moeite mee he, om op een volwassen manier te discussiëren en niet gelijk ad hominem te gaan als iemand niet in jouw straatje loopt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
f) Waren figuren als RonaldRegen in het gekkenhuis opgesloten, een habitat waar ze thuis horen.
Och, laat hem lekker. Ik wist dat hij zo zou reageren, vooral doordat ik de PvdA erin betrok.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:52 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Jij hebt er echt moeite mee he, om op een volwassen manier te discussiëren en niet gelijk ad hominem te gaan als iemand niet in jouw straatje loopt.
100% mee eens.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
Stiekem zou ik willen dat er in Nederland geen allochtonen waren. Dan had je:
a) Minder conflicten
b) Zou de sfeer minder verzuurd zijn
c) Minder onnodig belastinggeld uitgetrokken terwijl de k*nk*rgrootgraaiers van het bedrijfsleven miljarden hebben verdiend
d) Kunnen problemen niet voortdurend worden afgeschoven naar de allochtonen
e) Worden problemen eens aangepakt in plaats van het aanwijzen van een zondebok.
Dan zou je de grens volledig dicht moeten gooien, en ieder individu in Nederland ook de mogelijkheid moeten ontnemen om elders groener gras op te zoeken, van New York tot LA en van Singapore tot Dubai.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
Stiekem zou ik willen dat er in Nederland geen allochtonen waren. Dan had je:
a) Minder conflicten
b) Zou de sfeer minder verzuurd zijn
c) Minder onnodig belastinggeld uitgetrokken terwijl de k*nk*rgrootgraaiers van het bedrijfsleven miljarden hebben verdiend
d) Kunnen problemen niet voortdurend worden afgeschoven naar de allochtonen
e) Worden problemen eens aangepakt in plaats van het aanwijzen van een zondebok.
f) Waren figuren als RonaldRegen in het gekkenhuis opgesloten, een habitat waar ze thuis horen.
Dat zijn dan ook geen samenlevingen meer maar miljoenen harkende geldrobots bij elkaar.quote:New York tot LA en van Singapore tot Dubai.
RonaldRegen is degene die iedereen bruskeert. En als er cijfers worden gepost gaan hij en JohnDope alleen maar harder blèren (onder andere dat die cijfers politiek correct gekleurd zijn, zonder onderbouwing natuurlijk).quote:Jij hebt er echt moeite mee he, om op een volwassen manier te discussiëren en niet gelijk ad hominem te gaan als iemand niet in jouw straatje loopt.
Idd volledig gelijkquote:Op zondag 13 juli 2008 04:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang Van Dam geen cijfers heeft van niet Nederlanders moet hij of zijn mond houden of de titel van zijn column aanpassen
Mag ik je dan weer wijzen op het feit dat er nu cellen OVER zijn en dat ze dus aan het zoeken zijn om die cellen te vullen. Ze maken hun eigen vraag naar de cellen.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Voor de allerlaatste keer: in andere landen hebben ze ook last van alllochtonen die oververtegenwoordigd zijn in gevangenissen. Cijfers daarover heb ik al gepost.
En toch hebben we een extreem hoge prison rate.
Stuitend? Ja behoorlijk! Zeker gezien het feit dat ik nog wel wat geschikte klantjes heb. Staan op dit moment propjes te prikken in het park voor moord en verkrachting.quote:Op maandag 14 juli 2008 08:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mag ik je dan weer wijzen op het feit dat er nu cellen OVER zijn en dat ze dus aan het zoeken zijn om die cellen te vullen. Ze maken hun eigen vraag naar de cellen.
Is dat niet allejezus veel stuitender dan alle andere feitjes in het bericht wat je zelf hebt geplakt?
Voor moord en verkrachting ga je geen propjes prikkenquote:Op maandag 14 juli 2008 09:06 schreef RonaldRegen het volgende:
Stuitend? Ja behoorlijk! Zeker gezien het feit dat ik nog wel wat geschikte klantjes heb. Staan op dit moment propjes te prikken in het park voor moord en verkrachting.
Doch.quote:Op maandag 14 juli 2008 09:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voor moord en verkrachting ga je geen propjes prikken
Nee, dat is niet het ergste. Dat extra cellen zal leiden tot extra gevangenen is slechts een theorie. De kille cijfers - die zeggen dat we buitengewoon veel mensen opsluiten, van criminelen tot onschuldige mensen- zijn veel schokkender.quote:Op maandag 14 juli 2008 08:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mag ik je dan weer wijzen op het feit dat er nu cellen OVER zijn en dat ze dus aan het zoeken zijn om die cellen te vullen. Ze maken hun eigen vraag naar de cellen.
Is dat niet allejezus veel stuitender dan alle andere feitjes in het bericht wat je zelf hebt geplakt?
quote:Op maandag 14 juli 2008 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het ergste. Dat extra cellen zal leiden tot extra gevangenen is slechts een theorie. De kille cijfers - die zeggen dat we buitengewoon veel mensen opsluiten, van criminelen tot onschuldige mensen- zijn veel schokkender.
Maar aan de reacties te zien vinden mensen dat nog steeds te weinig. Het lijkt wel China hier.
Niet zo gek als ze een procent of 10 van de bevolking uitmaken en meer dan de helft van de gevangenissen bezetquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:07 schreef Klopkoek het volgende:
En natuurlijk de schuld blijven afschuiven op allochtonen..
Je bedoelt dit grafiekje?quote:Op zondag 13 juli 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Voor de allerlaatste keer: in andere landen hebben ze ook last van alllochtonen die oververtegenwoordigd zijn in gevangenissen. Cijfers daarover heb ik al gepost.
En dan hebben we het alleen nog maar over "vreemdelingen" en dus niet over "allochtonen". Laat staan over mijn definitie van het begrip "allochtonen".quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je bedoelt dit grafiekje?
[ afbeelding ]
Wat mij dit zegt is dat er wel eens een verband zou kunnen zijn tussen de hoge prison rate en het hoge aantal vreemdelingen. Want ook daar scoort Nederland hoog op.
Al met al blijven de beweringen van van Dam niet staan
Idd, maar kun je jouw definitie van het begrip "allochtonen" even voor ons verduidelijken? Even voor de zuiverheid van discussie.quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:08 schreef RonaldRegen het volgende:
En dan hebben we het alleen nog maar over "vreemdelingen" en dus niet over "allochtonen". Laat staan over mijn definitie van het begrip "allochtonen".
Kun je dit onderbouwen met cijfers? Anders lijkt dit verband toch echt wel aanwezigquote:Op woensdag 16 juli 2008 09:47 schreef Klopkoek het volgende:
Zucht.... Martijn.... kun je echt niet lezen.... er is geen verband.... je kunt niet zeggen "nederland veel allochtonen in cel, hoge prison rate ---> verband'. Er zitten namelijk ook landen tussen met een hoge prison rate en weinig allochtonen in de cel (UK).
Ik heb dat al gedaan en voor jou ga ik dat geen tweede keer doen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar kun je jouw definitie van het begrip "allochtonen" even voor ons verduidelijken? Even voor de zuiverheid van discussie.
[..]
Kun je dit onderbouwen met cijfers?
Toppunt van domheid. Zo'n verband suggereren op basis van één land is net zoiets als jouw eruit pikken en zeggen 'hij is een kok, stem rechts ---> er is een verband'.quote:Anders lijkt dit verband toch echt wel aanwezig
Hmmm interessant. Heb je een bron?quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Dit is te simpel!, waar NL juist sinds eind jaren 80 terug gaat naar meer conventionele strafwijzen en het verlengen/verzwaren van straffen op vonnissen (vergelijk de strafmaat van doodslag maar eens met 20 jaar terug) gaan ander landen juist met het NL van vóór die tijd aan de haal met progressievere wijzen. Zweden hanteert bijvoorbeeld huisarrest tot in vergaande vorm. Met dezelfde criminaliteitscijfers of zelfs een daling regel je zo dus makkelijk een hogere prison rate. Zegt wat over het politieke klimaat en verder zegt het geen ene ruk
Slotje!
sorry voor evt typos, ik rdp op een brakke reso
Heb je er dan een linkje naar? Ik kan alleen dat grafiekje vindenquote:Op woensdag 16 juli 2008 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb dat al gedaan en voor jou ga ik dat geen tweede keer doen.
Van Dam doet het zelfde en dan mag het welquote:Op woensdag 16 juli 2008 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
Toppunt van domheid. Zo'n verband suggereren op basis van één land is net zoiets als jouw eruit pikken en zeggen 'hij is een kok, stem rechts ---> er is een verband'.
Zo werkt het dus niet. Maar ik zit tegen een blok beton aan te praten dus laat maar zitten.
Hij baseerd zijn hele column op alleen de hoge prison rate in Nederlandquote:
En daaruit leren we dat de politie in Nederland haar werk goed heeft gedaan !quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hij baseerd zijn hele column op alleen de hoge prison rate in Nederland
Kan best wezen (volgens mij hebben ze in de UK ook zat allochtonen, magoed), hier in Nederland ligt het toch echt aan de aanwezigheid van een hoog percentage allochtonen van een bepaald slag. De tot nu toe in deze topic getoonde cijfers tonen dat ook gewoon aan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:47 schreef Klopkoek het volgende:
Zucht.... Martijn.... kun je echt niet lezen.... er is geen verband.... je kunt niet zeggen "nederland veel allochtonen in cel, hoge prison rate ---> verband'. Er zitten namelijk ook landen tussen met een hoge prison rate en weinig allochtonen in de cel (UK).
http://www.europarl.europa.eu/pv2/pv2?PRG=CALDOC&FILE=981217&LANGUE=NL&TPV=DEF&LASTCHAP=7&SDOCTA=14&TXTLST=1&Type_Doc=FIRST&POS=1quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hmmm interessant. Heb je een bron?
Klinkt wel beter zo
Ach in de jaren 80 hadden we cellen tekort en werden gevangenen gewoon heengezonden. Ook werden er heel veel mensen vervroegd naar huis gestuurd. Er werden relatief lage gevangenisstraffen uitgedeeld en stond nederland bij de criminele bekent als het land waar je alles uit kon halen want binnen een paar dagen stond je weer buiten. Inmiddels was de bevolking het zat dat het slachtoffer het slechter had dan de dader. Nu moeten veel meer mensen de straf uitzitten die ze hebben gehad, is levenslang ook echt levenslang (was vroeger dacht ik effectief iets van 13 jaar) en krijg je eerder een zwaardere straf. Dan is het opzich niet zo vreemd dat we nu meer mensen in het gevang hebben zitten dan vroeger.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
In een liberale staat zijn de regels die er zijn inderdaad strak maar houd men het aantal regels beperkt, aangezien dit in Nederland nooit het geval is geweest in de afgelopen eeuw, is Nederland dus ook nooit een vrije liberale staat geweest.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:18 schreef marky het volgende:
We zijn tot de ontdekking gekomen dat een vrije liberale staat alleen kan functioneren als je de regels waarbinnen dit gebeurd strak houdt.
Als men erachter komt dat al de regels die er nu zijn moeilijk te handhaven zijn en dat daardoor de boel dichtslibt zal er in de toekomst echt een keer een beweging komen die de regels echt gaat afschaffen. Vorige kabinetten hebben het geprobeerd maar huidige kabinet kan het niet laten om weer met meer regels te komen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
In een liberale staat zijn de regels die er zijn inderdaad strak maar houd men het aantal regels beperkt, aangezien dit in Nederland nooit het geval is geweest in de afgelopen eeuw, is Nederland dus ook nooit een vrije liberale staat geweest.
Idd, echt een onmogelijke redenatiequote:Op woensdag 16 juli 2008 10:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
En daaruit leren we dat de politie in Nederland haar werk goed heeft gedaan !
Maar we sluiten wel meer mensen op hoor!quote:Daling criminaliteit stagneert
ANP
gepubliceerd op 21 juli 2008 10:29, bijgewerkt op 10:32
DEN HAAG - De daling van de criminaliteit die in 2002 begon, stagneert. Dat concludeert het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag. Vorig jaar registreerde de politie 1,2 miljoen misdrijven in Nederland. In 2006 werd er evenveel criminaliteit gesignaleerd.
Bijna de helft van alle misdrijven werd in 2007 in de 25 grootste gemeenten gepleegd. Het gaat hierbij om in totaal 541.000 gevallen. Dat is in vergelijking met 2002 overigens een daling van 18 procent.
Utrecht
In Utrecht daalde de criminaliteit sinds 2002 het meest per duizend inwoners: van 268 in 2002 naar 162 in 2007. Daarom is Utrecht niet langer de gemeente met de meeste misdrijven per duizend inwoners. Amsterdam heeft die positie nu overgenomen, constateert het CBS. In de hoofdstad plegen criminelen 170 misdrijven per duizend inwoners. Ook in Eindhoven, Maastricht en Rotterdam lag het aantal criminele incidenten in 2007 volgens het CBS relatief hoog.
Meer dan de helft van de misdrijven betreft diefstal. Toch is het aantal diefstallen in de laatste jaren juist sterk afgenomen. In 2007 waren er ruim een kwart miljoen diefstallen minder dan in het piekjaar 2002.
Toename
Andere veel voorkomende misdrijven zijn vernieling, geweld en verkeersmisdrijven. Tussen 2002 en 2007 namen deze vormen van criminaliteit juist toe.
En jij gelooft dat ècht, dat de criminaliteit momenteel daalt?quote:Op maandag 21 juli 2008 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar we sluiten wel meer mensen op hoor!
En het oplossingspercentage amper stijgt en ver achterblijft bij de doelstellingen.quote:Op maandag 21 juli 2008 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er staat dat de criminaliteit al jaren achtereen daalt. Dat heb ik al vaker gelezen. Tegelijkertijd daalt niet de gevoelsbeleving van criminaliteit (zie eerdere berichten in dit topic en het SCP, die houdt dat ook bij).quote:Op maandag 21 juli 2008 11:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
En het oplossingspercentage amper stijgt en ver achterblijft bij de doelstellingen.
Wat wil je hier mee zeggen? Dat het niet meer verder dalen van de criminaliteit en het opsluiten van meer mensen aan elkaar gelinkt is?quote:Op maandag 21 juli 2008 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gedaalde criminaliteit, marginaal hoger oplossingspercentage en toch meer mensen opsluiten is natuurlijk tegenstrijdig.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:11 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat wil je hier mee zeggen? Dat het niet meer verder dalen van de criminaliteit en het opsluiten van meer mensen aan elkaar gelinkt is?
Idd, dat is behoorlijk tegenstrijdig te noemen. Wil je hier mee beweren dat de grote van Dam de plank misslaat met de conclussie dat Nederlanders steeds crimineler worden? Want deze conclusie trek ik wel naar aanleiding van dit topicquote:Op maandag 21 juli 2008 12:32 schreef Chewie het volgende:
Gedaalde criminaliteit, marginaal hoger oplossingspercentage en toch meer mensen opsluiten is natuurlijk tegenstrijdig.
Tuurlijk alles is toe te wijzen aan Elsevier als het fout gaatquote:Op maandag 21 juli 2008 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk dat het met de gevoelsbeleving te maken heeft. De gevoelsbeleving van criminaliteit is niet gedaald, zelfs licht gestegen (met dank aan de Prutsevier). Daarom is er een extra motief voor de politiek om meer mensen op te sluiten.
Ik geloof dat de door jou zo geliefde PvdA ook in dit kabinet zit waarom doen deze er dan niets aan? Of hang jij deze scheiding ook aan?quote:Op maandag 21 juli 2008 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
Het komt politici ook goed uit: des te meer criminaliteit, des te meer excuses om een aristocratische tweedeling in de maatschappij te bewerkstelligen (een tweedeling tussen je clientele en je niet-clientele). Ook is het een uitstekende mogelijkheid om zo de privacy nog verder aan te tasten.
Ja de cijfers tonen een daling aan, dat de daling stagneert is wat anders.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, dat is behoorlijk tegenstrijdig te noemen. Wil je hier mee beweren dat de grote van Dam de plank misslaat met de conclussie dat Nederlanders steeds crimineler worden? Want deze conclusie trek ik wel naar aanleiding van dit topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |