abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2008 @ 22:54:39 #126
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60051544
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:44 schreef RonaldRegen het volgende:
Neehoor. Het CBS doet zijn uiterste best om "de allochtoon" er zo goed mogelijk uit te laten komen, om onrust te voorkomen.
Als de cijfers van het CBS niet uit komen in het verhaal van KK kloppen ze niet en anders mogen ze wel als bron gebruikt worden. KK is daar heel selectief in en wil daardoor ook niet inzien dat Marcel van Dam een denkfout maakt.
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:49 schreef Klopkoek het volgende:
Heb je stront voor je ogen ofzo. Lees je wel wat ik neer heb getypt. Ik ben het nu zat om mezelf te gaan herhalen.
Een beetje fatsoen is je ook vreemd he? Als je je zelf moet herhalen zijn een paar quotes toch voldoende?
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 18:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
M77, Marcel van Dam ist immer richtig. Dat weet je toch wel? Ook als hij aantoonbaar liegt (0.01% misbruik van sociale voorzieningen comes to mind).
Idd, dit lijkt wel een gevalletje met oogkleppen naar een onderwerp kijken van van Dam. Maar ja als je dat met CBScijfers tegenspreekt heb je toch nog geen gelijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60051842
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
Naar aanleiding van een column van Marcel van Dam die vandaag in de Volkskrant stond:
Zeldzaam! Een stukje van Marcel van Dam waar ik het roerend mee eens ben. Sterker nog: ik herinner mij posts van mijzelf alhier die ik enigszins geredigeerd teruglees in het stukje.
quote:
Wij Nederlanders zijn dus een crimineel volkje

Enfin, ik vraag me dus af waarom dat cijfer zo hoog is. Zorgwekkend is het wel.\
Het is heel simpel: Nederland straft veel en deelt hoge straffen uit. Dat roep ik al jaaaaaaren hier op fok, maar niemand die het geloven wil, nee... de straffen moeten NOG hoger!

En wat heeft het allemaal opgeleverd? Geen donder. Eerder het tegenovergestelde, want steeds vaker lees je berichten waaruit blijkt dat al die zwaar gestraften het criminele pad blijven kiezen, in weerwil van diegenen die enkele decennia geleden helemaal geen straf kregen (maar wel thuis, dan wel sociaal gecorrigeerd werden... dat speelt ook mee natuurlijk).

Het is inderdaad zorgwekkend, zeker aangezien de politiek maar blijft inzetten op repressie. En maar afvragen waarom de maatschappij verhard (EG, mocht je dit lezen: dat ligt dus (ook) aan de overheid).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60051934
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:43 schreef kriele het volgende:

Maar volgens mij leven er in Zweden ook aardig wat minder verschillende culturen door elkaar. Nederland is veel meer een multi culti land met al haar verschillende nationaliteiten, gewoontes, religies en normen en waarden. In dat opzicht lijkt mij het dan ook vrij logisch dat je wat meer onvrede/criminaliteit hebt dan in landen waar dat een stuk minder is.
Ik wil niets of niemand naar beneden halen, maar het lijkt me gewoon pure logica. Dat en men zorgt in landen als Zweden ook gewoon wat beter voor elkaar.
Ga maar even naar Zweden, daar is nl. ook een probleem met een deel van de allochtonen. En wat dacht je van Frankrijk? Die berichten ken je toch nog wel? Lijkt mij een groter probleem dan hier, toch minder mensen in de cel...
pi_60052032
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:40 schreef Napalm het volgende:

En als je nu eens nagaat dat onze politie zelden een dader pakt, de straffen erg laag zijn en veel drugzaken in Nederland uberhaupt niet leiden tot gevangenisstraf is het natuurlijk helemaal bizar.
Kun je nagaan... naar aanleiding van de duidelijke cijfers dat we op het VK na de meeste mensen in de cel hebben nog steeds een reactie met "lage straffen, als je al gestraft wordt".

Leg mij eens uit: hoe kan het dat NL niet bepaaldelijk crimineler is dan gemiddeld in de EU (geloof me...) en dat we toch meer mensen in de cel hebben als we laag straffen en weinig straffen.

Mathematisch heb ik nu een probleem hoor...
pi_60052134
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:09 schreef Klopkoek het volgende:

Maar wat ik wel weet is dat dus sinds 1985 het aantal gedetineerden per 100000 inwoners in NL is verviervoudigd. Met alle respect: ik denk niet dat je dan de allochtonentoestroom als enige oorzaak kan benoemen.
Ik begrijp uit een van de teksten alhier dat pas na 1996 het percentage allochtonen toenam in de detentiestatistieken.

Dat kan diverse oorzaken hebben, ik loop daar maar even niet op vooruit. Hoewel ik niet denk dat het helpt om als verdachte Marokkaan te zijn wonende in Slotervaart.
pi_60052201
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:17 schreef pisnicht het volgende:

Als hele Poolse steden naar Nederland verkassen omdat de politie hier toch geen ene reet doet, verklaart dat dan misschien al iets? En zo geldt dat ook voor veel moslims inderdaad. Wij hebben gewoon de lagere sociale klasse naar ons toe getrokken en die staan nou niet echt bekend om hun voorbeeldige gedrag.
NL wil nogal eens kiezen om niet inwoners gewoon de grens over te zetten. Dat heet dan "goedkope oplossing".

Dat staat wel los van de behandeling van inwoners, ongeacht afkomst.
pi_60052282
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:49 schreef Ringo het volgende:
Weet niet of dit al genoemd is, maar:

http://www.trouw.nl/hetni(...)l_uitzetten#readmore
In de praktijk mag NL helemaal niet een illegaal onbeperkt opsluiten. Die EU norm (6 maanden) is feitelijk wat NL ook hanteert.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 11:50:31 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60056889
Valt me mee dat je dat allemaal zo zegt DS4. Normaal gesproken ben je een knetterharde. Maarja, je zult wel je eigen belangen hierbij hebben als advocaat en daardoor bepaalde wensen hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 12 juli 2008 @ 11:51:54 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60056906
quote:
Ik begrijp uit een van de teksten alhier dat pas na 1996 het percentage allochtonen toenam in de detentiestatistieken.

Dat kan diverse oorzaken hebben, ik loop daar maar even niet op vooruit. Hoewel ik niet denk dat het helpt om als verdachte Marokkaan te zijn wonende in Slotervaart.
Wat denk je dat de oorzaak is dat pas halverwege jaren '90 het zo sterk toenam? Allochtonen zitten immers hier al veel langer...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 12 juli 2008 @ 11:53:16 #135
182269 sneakypete
On the edge
pi_60056928
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat denk je dat de oorzaak is dat pas halverwege jaren '90 het zo sterk toenam? Allochtonen zitten immers hier al veel langer...
Toen werden hun kinderen geboren
pi_60056961
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:50 schreef Klopkoek het volgende:
Valt me mee dat je dat allemaal zo zegt DS4. Normaal gesproken ben je een knetterharde. Maarja, je zult wel je eigen belangen hierbij hebben als advocaat en daardoor bepaalde wensen hebben.
Dit is toch wel idioot... Meteen uitgaan van een eigenbelang. Leg mij eens uit welk belang een advocaat heeft bij een minder streng vervolgings- en bestraffingsbeleid? Immers, strengere straffen en meer zaken voor de rechter levert meer werk op.

En ik ben helemaal niet knetterhard. Hoe kom je daar nu bij?
pi_60057000
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

Lastig te zeggen, maar als ik moet gokken: deels veranderende gezinssamenstellingen bij allochtonen (meer gebroken gezinnen, hetgeen statistisch gezien een grotere kans geeft op ontsporing kinderen), deels meer aandacht (en dus meer opsporingsprioriteit) voor achterstandswijken en de daarbij behorende problematiek.

Maar goed: natte vinger...
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:04:12 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60057060
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit is toch wel idioot... Meteen uitgaan van een eigenbelang. Leg mij eens uit welk belang een advocaat heeft bij een minder streng vervolgings- en bestraffingsbeleid? Immers, strengere straffen en meer zaken voor de rechter levert meer werk op.
Mja, daar heb je gelijk in.
quote:
En ik ben helemaal niet knetterhard. Hoe kom je daar nu bij?
Omdat je bij sociaal-economische thema's wel gelooft in de heilzame werking van het slaan met de stok. In dit geval geloof je daar duidelijk niet in.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60057199
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:04 schreef Klopkoek het volgende:

Omdat je bij sociaal-economische thema's wel gelooft in de heilzame werking van het slaan met de stok. In dit geval geloof je daar duidelijk niet in.
Dan bedoel je neem ik aan op het feit dat ik meen dat mensen die kunnen werken moeten werken (recente discussie).

Noem dat maar slaan met een stok... Dat is toch niet hard, maar gewoon common sense? Niet in het minst omdat ik daar ook helemaal geen geld mee op wil halen, maar iedereen mee wil laten doen.

Wat dat betreft is het niet anders dan met het opvoeden van kinderen. Alles maar goedvinden zal kinderen uiteindelijk parten spelen. Dat is dus juist de harde variant: er niet om geven, laat maar waaien. Ik vertik dat! Ik zal dat vertikken ten aanzien van mijn kinderen als ik vader mocht worden, ik vertik dat ook te accepteren ten opzichte van diegenen die nu geen uitzicht hebben op werk.

Dus ja, enige dwang. Dat is socialer dan afschrijven!
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:03:29 #140
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_60060974
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:25 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Dus wel, want er is geen westers land met zo'n hoog percentage Marokkanen èn negertjes als Nederland! In Duitsland bijvoorbeeld is het percentage islamitische allochtonen sowieso lager en negertjes hebben ze er al helemaal bijna niet. Daarnaast zijn de meeste moslims daar Turks in plaats van Marokkaans en Turken zijn nu eenmaal gemiddeld genomen een stuk minder crimineel dan Marokkanen. Hiermee is het kleinere aantal gevangenen in dat land dus al ruimschoots verklaard.

Mensen die dit nog steeds niet weten of ontkennen leven echt op een andere planeet, waarschijnlijk in Friesland/Groningen ofzo. Sorry, maar deze informatie is echt bááásis.
Hoewel ik het iets anders zou verwoorden ben ik het wel met je eens .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:18:10 #141
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_60061204
Het zou veel interessanter zijn om de eerder besproken statstieken naar inkomensgroep verdeeld te zien. Er wordt nu wel makkelijk van uitgegaan dat allochtonen per definitie 'crimineler' zouden zijn dan Nederlanders, terwijl daar geen enkel bewijs voor is.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 12 juli 2008 @ 18:41:09 #142
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_60062454
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:18 schreef reem het volgende:
Het zou veel interessanter zijn om de eerder besproken statstieken naar inkomensgroep verdeeld te zien. Er wordt nu wel makkelijk van uitgegaan dat allochtonen per definitie 'crimineler' zouden zijn dan Nederlanders, terwijl daar geen enkel bewijs voor is.
Dan kom je al gauw uit op het volgende:
quote:
Jaarrapport Integratie 2005: Taalachterstand is hardnekkig en veel schooluitval

Achterstand van allochtonen in basisonderwijs neemt af, taalachterstand nog hardnekkig (SCP/CBS)
Op de basisschool hebben Turkse en Antilliaanse leerlingen in groep 8 nog een taalachterstand van bijna tweeëneenhalf jaar op autochtone niet-achterstandsleerlingen. Marokkaanse leerlingen lopen twee jaar achter en Surinaamse – net als autochtone achterstandsleerlingen – nog ongeveer één jaar op autochtone niet-achterstandsleerlingen. Bij het rekenen liggen Turkse, Marokkaanse en Surinaamse leerlingen in groep 8 ongeveer een half jaar en Antilliaanse leerlingen driekwart jaar achter op de autochtone niet-achterstandsleerlingen. De leerachterstand van alle allochtone groepen ten opzichte van de autochtone niet-achterstandsleerlingen is nog beduidend groter dan die van autochtone achterstandsleerlingen.
De afgelopen 15 jaar hebben Turkse en Marokkaanse leerlingen circa een derde van hun taalachterstand ingelopen. Bij het rekenen werd bijna de helft van de achterstand ingelopen. Antilliaanse leerlingen maakten ruim 10% van hun taalachterstand goed, maar maakten weinig vorderingen bij het rekenen.
In vijftien jaar tijd hebben de zwarte scholen de taalachterstanden ten opzichte van witte scholen met de helft teruggedrongen en de rekenafstanden met driekwart.

Relatief veel schooluitval onder allochtone leerlingen in voortgezet onderwijs (SCP/CBS)
Ongeveer 20% van de Turkse en Marokkaanse leerlingen volgt een havo-vwo opleiding. Bij de Surinaamse en Antilliaanse leerlingen bedraagt dit aandeel 25%, terwijl dit bij de autochtone leerlingen op bijna 50% ligt. Ook van de Iraanse leerlingen volgt bijna de helft havo of vwo. Bij de (voormalige) Joegoslavische en Afghaanse leerlingen ligt dit aandeel op 38%, bij de Iraakse leerlingen op 30% en bij de Somalische leerlingen op minder dan 20%. De grote meerderheid (80%) van de Turkse, Marokkaanse en Somalische jongeren in het voortgezet onderwijs zit op het vmbo.[/b[b]] Ongeveer één op de tien niet-westerse allochtone leerlingen in de lagere leerwegen van het vmbo, maar ook in de eindexamenklassen van havo en vwo, verlaat de school zonder diploma.
De instroom in het hoger onderwijs is, hoewel nog steeds op een lager niveau dan onder autochtonen, onder Turkse en Marokkaanse jongeren sinds 1995 verdubbeld. De deelname van allochtone vrouwen aan het hoger onderwijs is in de meeste etnische groepen sneller gestegen dan die van de mannen.

Dit zijn enkele conclusies uit het Jaarrapport Integratie 2005 dat op 20 september 2005 is verschenen. Het rapport, dat op verzoek van de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie gezamenlijk werd opgesteld door onderzoekers van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatie Centrum (WODC) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), geeft een beeld van de positie van allochtonen in Nederland. Aan de orde komen onder meer de inburgering, opleiding, arbeidsmarktpositie en woonomstandigheden van allochtonen, de positie van allochtone vrouwen, de relatie tussen allochtone jongeren en criminaliteit en, tot slot, de opvattingen van autochtonen en allochtonen over de multi-etnische samenleving. De aandacht richt zich op de allochtone groepen die al langer in Nederland verblijven (Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen) en op de grote vluchtelingengroepen.
Ik bedoel, zonder diploma kun je ook geen knap betaalde baan krijgen. Als je het al vertikt om je middelbare school diploma te halen, om daar de motivatie voor op te brengen en je ervoor kiest om de criminaliteit in te gaan (want dat verdient veel meer dan vakkenvullen), dan verbaast het me niets dat zulk soort tuig in de cel zit. Om te stellen dat ze crimineler zijn dan autochtonen durf ik niet te zeggen, maar een groot deel zoekt het wel op.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60062924
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:03 schreef Steeven het volgende:

[..]

Hoewel ik het iets anders zou verwoorden ben ik het wel met je eens .
Ik verwoord het zo omdat ik er zolangzamerhand zo ontzettend moe en narrig van word om hier te lezen dat "Nederlanders een crimineel volkje zijn", alsof wij ons als "Nederlander" aangesproken zouden moeten voelen, terwijl anno 2008 toch iedereen inmiddels wel moet weten waar het werkelijke probleem zit. Maar nee, toch hardnekkig volhouden dat het aan "ons allemaal" ligt, en dat het er helemaal niet aan zou liggen dat we de afgelopen decennia honderdduizenden migranten van een nogal bedenkelijk allooi hebben binnengelaten.

Overigens, dat laatste neem ik die migranten zelf helemaal niet kwalijk. Die mensen konden er immers ook niks aan doen dat ze waren zoals ze waren toen we hen binnenlieten. Nee, ik neem dat de politiek kwalijk, van links tot rechts, maar vooral de PvdA. De PvdA die destijds een klimaat schiep waarin dergelijke zaken niet eens besproken mochten worden, en waardoor een relatief eenvoudig probleem zich heeft kunnen uitbreiden tot een heel naar abces.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:47:04 #144
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60063529
Stiekem zou ik willen dat er in Nederland geen allochtonen waren. Dan had je:
a) Minder conflicten
b) Zou de sfeer minder verzuurd zijn
c) Minder onnodig belastinggeld uitgetrokken terwijl de k*nk*rgrootgraaiers van het bedrijfsleven miljarden hebben verdiend
d) Kunnen problemen niet voortdurend worden afgeschoven naar de allochtonen
e) Worden problemen eens aangepakt in plaats van het aanwijzen van een zondebok.
f) Waren figuren als RonaldRegen in het gekkenhuis opgesloten, een habitat waar ze thuis horen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:52:28 #145
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60063638
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
f) Waren figuren als RonaldRegen in het gekkenhuis opgesloten, een habitat waar ze thuis horen.
Jij hebt er echt moeite mee he, om op een volwassen manier te discussiëren en niet gelijk ad hominem te gaan als iemand niet in jouw straatje loopt.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60064566
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:52 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Jij hebt er echt moeite mee he, om op een volwassen manier te discussiëren en niet gelijk ad hominem te gaan als iemand niet in jouw straatje loopt.
Och, laat hem lekker. Ik wist dat hij zo zou reageren, vooral doordat ik de PvdA erin betrok.
pi_60064679
quote:
a) Minder conflicten
c) Minder onnodig belastinggeld uitgetrokken terwijl de k*nk*rgrootgraaiers van het bedrijfsleven miljarden hebben verdiend
e) Worden problemen eens aangepakt in plaats van het aanwijzen van een zondebok.
100% mee eens. Je vergeet alleen:
f) Zouden er überhaupt al minder problemen zijn

Het voornaamste verschil tussen jou en mij is dat jij het "stiekem" zou willen, terwijl ik het gewoon openlijk uitspreek. En wat die "k*nk*rgrootgraaiers" betreft, daar heb ik net zo'n hekel aan als jij.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 21:10:02 #148
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60065039
quote:
a) Minder conflicten
Dan zou je de grens volledig dicht moeten gooien, en ieder individu in Nederland ook de mogelijkheid moeten ontnemen om elders groener gras op te zoeken, van New York tot LA en van Singapore tot Dubai.

Kortom: onacceptabel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 21:58:09 #149
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60065810
quote:
New York tot LA en van Singapore tot Dubai.
Dat zijn dan ook geen samenlevingen meer maar miljoenen harkende geldrobots bij elkaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:01:15 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60065870
quote:
RonaldRegen is degene die iedereen bruskeert. En als er cijfers worden gepost gaan hij en JohnDope alleen maar harder blèren (onder andere dat die cijfers politiek correct gekleurd zijn, zonder onderbouwing natuurlijk).
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')