Idd volledig gelijkquote:Op zondag 13 juli 2008 04:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang Van Dam geen cijfers heeft van niet Nederlanders moet hij of zijn mond houden of de titel van zijn column aanpassen
Mag ik je dan weer wijzen op het feit dat er nu cellen OVER zijn en dat ze dus aan het zoeken zijn om die cellen te vullen. Ze maken hun eigen vraag naar de cellen.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Voor de allerlaatste keer: in andere landen hebben ze ook last van alllochtonen die oververtegenwoordigd zijn in gevangenissen. Cijfers daarover heb ik al gepost.
En toch hebben we een extreem hoge prison rate.
Stuitend? Ja behoorlijk! Zeker gezien het feit dat ik nog wel wat geschikte klantjes heb. Staan op dit moment propjes te prikken in het park voor moord en verkrachting.quote:Op maandag 14 juli 2008 08:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mag ik je dan weer wijzen op het feit dat er nu cellen OVER zijn en dat ze dus aan het zoeken zijn om die cellen te vullen. Ze maken hun eigen vraag naar de cellen.
Is dat niet allejezus veel stuitender dan alle andere feitjes in het bericht wat je zelf hebt geplakt?
Voor moord en verkrachting ga je geen propjes prikkenquote:Op maandag 14 juli 2008 09:06 schreef RonaldRegen het volgende:
Stuitend? Ja behoorlijk! Zeker gezien het feit dat ik nog wel wat geschikte klantjes heb. Staan op dit moment propjes te prikken in het park voor moord en verkrachting.
Doch.quote:Op maandag 14 juli 2008 09:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voor moord en verkrachting ga je geen propjes prikken
Nee, dat is niet het ergste. Dat extra cellen zal leiden tot extra gevangenen is slechts een theorie. De kille cijfers - die zeggen dat we buitengewoon veel mensen opsluiten, van criminelen tot onschuldige mensen- zijn veel schokkender.quote:Op maandag 14 juli 2008 08:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mag ik je dan weer wijzen op het feit dat er nu cellen OVER zijn en dat ze dus aan het zoeken zijn om die cellen te vullen. Ze maken hun eigen vraag naar de cellen.
Is dat niet allejezus veel stuitender dan alle andere feitjes in het bericht wat je zelf hebt geplakt?
quote:Op maandag 14 juli 2008 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het ergste. Dat extra cellen zal leiden tot extra gevangenen is slechts een theorie. De kille cijfers - die zeggen dat we buitengewoon veel mensen opsluiten, van criminelen tot onschuldige mensen- zijn veel schokkender.
Maar aan de reacties te zien vinden mensen dat nog steeds te weinig. Het lijkt wel China hier.
Niet zo gek als ze een procent of 10 van de bevolking uitmaken en meer dan de helft van de gevangenissen bezetquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:07 schreef Klopkoek het volgende:
En natuurlijk de schuld blijven afschuiven op allochtonen..
Je bedoelt dit grafiekje?quote:Op zondag 13 juli 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Voor de allerlaatste keer: in andere landen hebben ze ook last van alllochtonen die oververtegenwoordigd zijn in gevangenissen. Cijfers daarover heb ik al gepost.
En toch hebben we een extreem hoge prison rate.
En dan hebben we het alleen nog maar over "vreemdelingen" en dus niet over "allochtonen". Laat staan over mijn definitie van het begrip "allochtonen".quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je bedoelt dit grafiekje?
[ afbeelding ]
Wat mij dit zegt is dat er wel eens een verband zou kunnen zijn tussen de hoge prison rate en het hoge aantal vreemdelingen. Want ook daar scoort Nederland hoog op.
Al met al blijven de beweringen van van Dam niet staan
Idd, maar kun je jouw definitie van het begrip "allochtonen" even voor ons verduidelijken? Even voor de zuiverheid van discussie.quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:08 schreef RonaldRegen het volgende:
En dan hebben we het alleen nog maar over "vreemdelingen" en dus niet over "allochtonen". Laat staan over mijn definitie van het begrip "allochtonen".
Kun je dit onderbouwen met cijfers? Anders lijkt dit verband toch echt wel aanwezigquote:Op woensdag 16 juli 2008 09:47 schreef Klopkoek het volgende:
Zucht.... Martijn.... kun je echt niet lezen.... er is geen verband.... je kunt niet zeggen "nederland veel allochtonen in cel, hoge prison rate ---> verband'. Er zitten namelijk ook landen tussen met een hoge prison rate en weinig allochtonen in de cel (UK).
Ik heb dat al gedaan en voor jou ga ik dat geen tweede keer doen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar kun je jouw definitie van het begrip "allochtonen" even voor ons verduidelijken? Even voor de zuiverheid van discussie.
[..]
Kun je dit onderbouwen met cijfers?
Toppunt van domheid. Zo'n verband suggereren op basis van één land is net zoiets als jouw eruit pikken en zeggen 'hij is een kok, stem rechts ---> er is een verband'.quote:Anders lijkt dit verband toch echt wel aanwezig
Hmmm interessant. Heb je een bron?quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Dit is te simpel!, waar NL juist sinds eind jaren 80 terug gaat naar meer conventionele strafwijzen en het verlengen/verzwaren van straffen op vonnissen (vergelijk de strafmaat van doodslag maar eens met 20 jaar terug) gaan ander landen juist met het NL van vóór die tijd aan de haal met progressievere wijzen. Zweden hanteert bijvoorbeeld huisarrest tot in vergaande vorm. Met dezelfde criminaliteitscijfers of zelfs een daling regel je zo dus makkelijk een hogere prison rate. Zegt wat over het politieke klimaat en verder zegt het geen ene ruk
Slotje!
sorry voor evt typos, ik rdp op een brakke reso
Heb je er dan een linkje naar? Ik kan alleen dat grafiekje vindenquote:Op woensdag 16 juli 2008 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb dat al gedaan en voor jou ga ik dat geen tweede keer doen.
Van Dam doet het zelfde en dan mag het welquote:Op woensdag 16 juli 2008 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
Toppunt van domheid. Zo'n verband suggereren op basis van één land is net zoiets als jouw eruit pikken en zeggen 'hij is een kok, stem rechts ---> er is een verband'.
Zo werkt het dus niet. Maar ik zit tegen een blok beton aan te praten dus laat maar zitten.
Hij baseerd zijn hele column op alleen de hoge prison rate in Nederlandquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |