abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60066147
Beetje laat, maar TVP om het later door te lezen.
pi_60070272
Zolang Van Dam geen cijfers heeft van niet Nederlanders moet hij of zijn mond houden of de titel van zijn column aanpassen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 juli 2008 @ 12:48:06 #153
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60073033
quote:
Op zondag 13 juli 2008 04:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang Van Dam geen cijfers heeft van niet Nederlanders moet hij of zijn mond houden of de titel van zijn column aanpassen
Idd volledig gelijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60077855
Laatste statistieken die ik gezien heb was dat van alle menen in het gevang 30% geen Nederlands paspoort had
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 juli 2008 @ 20:27:49 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60082230
Voor de allerlaatste keer: in andere landen hebben ze ook last van alllochtonen die oververtegenwoordigd zijn in gevangenissen. Cijfers daarover heb ik al gepost.

En toch hebben we een extreem hoge prison rate.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60089219
Omdat andere landen er ook last van hebben klopt de bewering van Marcel van Dam ineens?
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2008 @ 08:43:03 #157
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60089686
quote:
Op zondag 13 juli 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Voor de allerlaatste keer: in andere landen hebben ze ook last van alllochtonen die oververtegenwoordigd zijn in gevangenissen. Cijfers daarover heb ik al gepost.

Mag ik je dan weer wijzen op het feit dat er nu cellen OVER zijn en dat ze dus aan het zoeken zijn om die cellen te vullen. Ze maken hun eigen vraag naar de cellen.

Is dat niet allejezus veel stuitender dan alle andere feitjes in het bericht wat je zelf hebt geplakt?
Carpe Libertatem
pi_60089914
quote:
Op maandag 14 juli 2008 08:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mag ik je dan weer wijzen op het feit dat er nu cellen OVER zijn en dat ze dus aan het zoeken zijn om die cellen te vullen. Ze maken hun eigen vraag naar de cellen.

Is dat niet allejezus veel stuitender dan alle andere feitjes in het bericht wat je zelf hebt geplakt?
Stuitend? Ja behoorlijk! Zeker gezien het feit dat ik nog wel wat geschikte klantjes heb. Staan op dit moment propjes te prikken in het park voor moord en verkrachting.
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2008 @ 09:19:49 #159
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60090084
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:06 schreef RonaldRegen het volgende:
Stuitend? Ja behoorlijk! Zeker gezien het feit dat ik nog wel wat geschikte klantjes heb. Staan op dit moment propjes te prikken in het park voor moord en verkrachting.
Voor moord en verkrachting ga je geen propjes prikken
Carpe Libertatem
pi_60090550
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Voor moord en verkrachting ga je geen propjes prikken
Doch.
  maandag 14 juli 2008 @ 09:54:18 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60090565
quote:
Op maandag 14 juli 2008 08:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het ergste. Dat extra cellen zal leiden tot extra gevangenen is slechts een theorie. De kille cijfers - die zeggen dat we buitengewoon veel mensen opsluiten, van criminelen tot onschuldige mensen- zijn veel schokkender.

Maar aan de reacties te zien vinden mensen dat nog steeds te weinig. Het lijkt wel China hier.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60091418
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het ergste. Dat extra cellen zal leiden tot extra gevangenen is slechts een theorie. De kille cijfers - die zeggen dat we buitengewoon veel mensen opsluiten, van criminelen tot onschuldige mensen- zijn veel schokkender.

Maar aan de reacties te zien vinden mensen dat nog steeds te weinig. Het lijkt wel China hier.

Dramaqueen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:06:33 #163
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60115086
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:07:46 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60115101
En natuurlijk de schuld blijven afschuiven op allochtonen..
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60136012
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:07 schreef Klopkoek het volgende:
En natuurlijk de schuld blijven afschuiven op allochtonen..
Niet zo gek als ze een procent of 10 van de bevolking uitmaken en meer dan de helft van de gevangenissen bezet
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:03:51 #166
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60137628
quote:
Op zondag 13 juli 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:

Je bedoelt dit grafiekje?

Wat mij dit zegt is dat er wel eens een verband zou kunnen zijn tussen de hoge prison rate en het hoge aantal vreemdelingen. Want ook daar scoort Nederland hoog op.

Al met al blijven de beweringen van van Dam niet staan
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60137694
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:03 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je bedoelt dit grafiekje?

[ afbeelding ]

Wat mij dit zegt is dat er wel eens een verband zou kunnen zijn tussen de hoge prison rate en het hoge aantal vreemdelingen. Want ook daar scoort Nederland hoog op.

Al met al blijven de beweringen van van Dam niet staan
En dan hebben we het alleen nog maar over "vreemdelingen" en dus niet over "allochtonen". Laat staan over mijn definitie van het begrip "allochtonen".
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:47:07 #168
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60138264
Zucht.... Martijn.... kun je echt niet lezen.... er is geen verband.... je kunt niet zeggen "nederland veel allochtonen in cel, hoge prison rate ---> verband'. Er zitten namelijk ook landen tussen met een hoge prison rate en weinig allochtonen in de cel (UK).

Je haalt het bloed onder m'n nagels vandaan met je acts.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:52:01 #169
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60138357
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:08 schreef RonaldRegen het volgende:
En dan hebben we het alleen nog maar over "vreemdelingen" en dus niet over "allochtonen". Laat staan over mijn definitie van het begrip "allochtonen".
Idd, maar kun je jouw definitie van het begrip "allochtonen" even voor ons verduidelijken? Even voor de zuiverheid van discussie.
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:47 schreef Klopkoek het volgende:
Zucht.... Martijn.... kun je echt niet lezen.... er is geen verband.... je kunt niet zeggen "nederland veel allochtonen in cel, hoge prison rate ---> verband'. Er zitten namelijk ook landen tussen met een hoge prison rate en weinig allochtonen in de cel (UK).
Kun je dit onderbouwen met cijfers? Anders lijkt dit verband toch echt wel aanwezig
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:56:30 #170
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_60138447
Dit is te simpel!, waar NL juist sinds eind jaren 80 terug gaat naar meer conventionele strafwijzen en het verlengen/verzwaren van straffen op vonnissen (vergelijk de strafmaat van doodslag maar eens met 20 jaar terug) gaan ander landen juist met het NL van vóór die tijd aan de haal met progressievere wijzen. Zweden hanteert bijvoorbeeld huisarrest tot in vergaande vorm. Met dezelfde criminaliteitscijfers of zelfs een daling regel je zo dus makkelijk een hogere prison rate. Zegt wat over het politieke klimaat en verder zegt het geen ene ruk

Slotje!

sorry voor evt typos, ik rdp op een brakke reso
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:59:44 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60138496
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar kun je jouw definitie van het begrip "allochtonen" even voor ons verduidelijken? Even voor de zuiverheid van discussie.
[..]

Kun je dit onderbouwen met cijfers?
Ik heb dat al gedaan en voor jou ga ik dat geen tweede keer doen.
quote:
Anders lijkt dit verband toch echt wel aanwezig
Toppunt van domheid. Zo'n verband suggereren op basis van één land is net zoiets als jouw eruit pikken en zeggen 'hij is een kok, stem rechts ---> er is een verband'.

Zo werkt het dus niet. Maar ik zit tegen een blok beton aan te praten dus laat maar zitten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:00:51 #172
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60138517
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Dit is te simpel!, waar NL juist sinds eind jaren 80 terug gaat naar meer conventionele strafwijzen en het verlengen/verzwaren van straffen op vonnissen (vergelijk de strafmaat van doodslag maar eens met 20 jaar terug) gaan ander landen juist met het NL van vóór die tijd aan de haal met progressievere wijzen. Zweden hanteert bijvoorbeeld huisarrest tot in vergaande vorm. Met dezelfde criminaliteitscijfers of zelfs een daling regel je zo dus makkelijk een hogere prison rate. Zegt wat over het politieke klimaat en verder zegt het geen ene ruk

Slotje!

sorry voor evt typos, ik rdp op een brakke reso
Hmmm interessant. Heb je een bron?

Klinkt wel beter zo
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:11:30 #173
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60138724
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb dat al gedaan en voor jou ga ik dat geen tweede keer doen.
Heb je er dan een linkje naar? Ik kan alleen dat grafiekje vinden
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
Toppunt van domheid. Zo'n verband suggereren op basis van één land is net zoiets als jouw eruit pikken en zeggen 'hij is een kok, stem rechts ---> er is een verband'.

Zo werkt het dus niet. Maar ik zit tegen een blok beton aan te praten dus laat maar zitten.
Van Dam doet het zelfde en dan mag het wel
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:16:26 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60138801
"Van Dam doet hetzelfde". Leg uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:25:16 #175
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60138995
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
"Van Dam doet hetzelfde". Leg uit.
Hij baseerd zijn hele column op alleen de hoge prison rate in Nederland
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')