abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:25:58 #91
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60120638
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:21 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Of gewoon bezuinigen, dat kan ook.
Dat kan in theorie. In de praktijk kan de burger bezuinigen omdat de overheid meer gaat innen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60120660
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:23 schreef Amigo het volgende:

[..]

Er moet op dit moment te veel geïnvesteerd worden in Onderwijs.
De overheid moet es die idiote 2e fase in het VO es terugdraaien en het rekenmodel voor subsidies op de schop nemen, al die fusies en megascholen hebben nagenoeg niks opgeleverd dan ellende.

En onderwijs kan je niet genoeg in investeren, het moet alleen wel goed en verstandig gebeuren.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:27:10 #93
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60120695
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:24 schreef hassanjassan het volgende:
Nou ja zinloos of niet, ik als niet-roker zit nu voortaan in een rookvrije horecagelegenheid dankzij de nieuwe wet en daar is niks aan te doen, door niemand niet.
Maar dat heeft dan weer geen moer te maken met de bewering dat mensen door het rookverbod minder zouden gaan drinken. Een bewering die je dus ook niet hard kunt maken, houd die voortaan gewoon voor je.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60120819
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:57 schreef hassanjassan het volgende:
Laat ik maar effe zeggen dat ik een anti-roker ben. En als reactie op deze post....
[..]

Ik vind het onbeschoft om te roken terwijl anderen nog aan het eten zijn, je bederft het eten van de niet-rokers. Dat is pas geen rekening houden met je mede-gasten. Kijk als je die ranzige rook kon bedwingen om niet verder dan jouw eigen tafeltje te komen dan zou ik zeggen...ga gerust je gang en steek er maar lekker een paar op, maar zolang je dat niet kan dan vind ik het zeer fijn als je dan niet zou roken in een restaurant.

Het gaat niet om de persoon die rookt, maar om de rook zelf die zo storend is, je zou het kunnen vergelijken met een hond die je meeneemt in het restaurant en maar tegen ieder anders been laat rijden of datie bij elke tafel gaat bedelen om eten. Dit is iets wat een baasje niet laat gebeuren...waarom....omdat het storend en irritant is t.o. de andere mensen....nou dat is dus ook met sigaretten/sigarenrook.

dus ja ik eet nu weer met plezier in een restaurant.

Ik vind het onbeschoft om kinderen los te laten lopen terwijl anderen nog aan het eten zijn, je bederft het eten van de mensne die geen kinderen hebben meegenomen . Dat is pas geen rekening houden met je mede-gasten. Kijk als je die ranzigekinderen kon bedwingen om niet verder dan jouw eigen tafeltje te komen dan zou ik zeggen...ga gerust je gang en laat ze los, maar zolang je dat niet kan dan vind ik het zeer fijn als je dan niet je kinderen wil laten rennen in een restaurant.

Het gaat niet om de persoon die kinderen heeft , maar om de kinderen zelf die zo storend zijn, je zou het kunnen vergelijken met een hond die je meeneemt in het restaurant en maar tegen ieder anders been laat rijden of datie bij elke tafel gaat bedelen om eten. Dit is iets wat een baasje niet laat gebeuren...waarom....omdat het storend en irritant is t.o. de andere mensen....nou dat is dus ook met kinderen.

dus ja ik eet nu weer met minder plezier in een restaurant. omdat mensen nu wel hun kinderen meenemen nu het rookvrij is
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:31:35 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60120827
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:24 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Gelukkig is geld niet de enige motivatie. -
Het is dus een slecht argument.
quote:

[..]

Nou ja zinloos of niet, ik als niet-roker zit nu voortaan in een rookvrije horecagelegenheid dankzij de nieuwe wet en daar is niks aan te doen, door niemand niet.
En de rokers gaan ergens anders naartoe om te roken. Vervolgens is het lekker rustig en gaan de niet-rokers ook weg, want waar gerookt word is het wel gezellig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:36:51 #96
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60120971
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is dus een slecht argument.
[..]

En de rokers gaan ergens anders naartoe om te roken. Vervolgens is het lekker rustig en gaan de niet-rokers ook weg, want waar gerookt word is het wel gezellig.
je zal mij dus echt niet zien in een kroeg/restaurant waar gerookt wordt. En vele met mij. Dus je lult stierenstront.

Kom eerst maar eens met cijfers en bronnen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_60120987
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan het gewoon niet hebben dat je wegens de wet niet meer kan roken in de horeca en dat ga je dan hiero botvieren. Je logica is immers erg verdraaid, want gezelligheid staat niet gelijk aan daar waar gerookt wordt, wat je dus wel stelt.

Ik heb het altijd erg gezellig als ik met mijn vrienden en/of familie op stap ga of uitga. Daar hoef ik niet voor in de rook te staan, jij blijkbaar wel.

Ik neem mijn pet af voor de rokers die het fatsoen gewoon hebben weten op te brengen om per 1 juli dan maar voortaan of buiten te gaan roken of dit te bewaren voor buiten, na de maaltijd. Er is toch niks minder gezelligs aan dan?
pi_60121119
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:37 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Je kan het gewoon niet hebben dat je wegens de wet niet meer kan roken in de horeca en dat ga je dan hiero botvieren. Je logica is immers erg verdraaid, want gezelligheid staat niet gelijk aan daar waar gerookt wordt, wat je dus wel stelt.

Ik heb het altijd erg gezellig als ik met mijn vrienden en/of familie op stap ga of uitga. Daar hoef ik niet voor in de rook te staan, jij blijkbaar wel.

Ik neem mijn pet af voor de rokers die het fatsoen gewoon hebben weten op te brengen om per 1 juli dan maar voortaan of buiten te gaan roken of dit te bewaren voor buiten, na de maaltijd. Er is toch niks minder gezelligs aan dan?
Als ik zie wat een verzuurde mensen die niet rokers in dit topic zijn, kan ik mij nauwelijks voorstellen dat het gezellig stappen is met deze mensen. Het is alleen maar Ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Het woord sigaret wordt systematisch vervangen door het woord kankerstokje .
En bijnamen hebben ze ook al in overvloed voor rokers.
Nee echt gezellige mensen. lijken mij dat
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_60121577
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:42 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

Als ik zie wat een verzuurde mensen die niet rokers in dit topic zijn, kan ik mij nauwelijks voorstellen dat het gezellig stappen is met deze mensen. Het is alleen maar Ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Het woord sigaret wordt systematisch vervangen door het woord kankerstokje .
En bijnamen hebben ze ook al in overvloed voor rokers.
Nee echt gezellige mensen. lijken mij dat
Het aantal bijnamen voor rokers en diens instrumenten lijkt me al kenmerkend genoeg. Ik denk dat we, rokers en niet-rokers, het er over eens kunnen zijn dat rook in een horeca-gelegenheid iets is wat je niet kan beheersen, ja toch? Je kan niet bepalen dat rook verder mag gaan dan 10cm van je tafelrand oid.

Nou, iets waarvan je als roker de veroorzaker bent en datgene kan je ook niet beheersen, lijkt me voor de handliggend dat de roker de aangewezne persoon is om er wat aan te doen.

De rokers kunnen dan zich de gebeten hond voelen, maar ze hebben het fenomeen zelf in de hand, zelfs letterlijk.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:11:23 #100
pi_60121800
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:37 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

De niet-rokers hebben dat bewezen door jarenlang tegen hun zin en ten koste van hun gezondheid naar rook-kroegen te gaan.
quote:

Ik kies daarvoor maar omdat de niet rokern jaloerse mensen zijn mag dat niet meer. Dan maar de illegaliteit in.
quote:

Er is niet zo gezellig als na het eten bij een bak koffie een peuk op te steken, heb ik na 1 juli gemerkt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:21:33 #101
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60122032
Heren, dames, dit topic gaat de verkeerde kant op.

Dynamisch duo MikeyMo en Qwea, ga verdomme lekker blaten over de inhoud van het rookverbod in de tientallen NWS topics over het verbod, dit is CUL.

TS geeft aan ervaringen te willen lezen van mensen die uit eten zijn geweest na invoering van het rookverbod. Praat daar dan over. Tot op zekere hoogte begrijp ik jullie gang van gedachten, maar stop eens met topicverneuken.

Gegroet.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:24:30 #102
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60122095
heeft niks met topic verneuken te maken, is gewoon waarheid. En nog inhoudelijk ook.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:30:36 #103
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60122229
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:24 schreef Qwea het volgende:
heeft niks met topic verneuken te maken, is gewoon waarheid. En nog inhoudelijk ook.
Eh, klopt. Maar al snel verval je weer in je gebruikelijke gejank, waar niemand iets aan heeft.

Voorbeelden:
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

sneu dat ze niet even zonder kunnen.
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

tjah, sommige mensen zijn blijkbaar niet ubersneu
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

omg, wat ben jij een partij sneu zegt. Sukkeltje
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vooral die laatste is een prachtvoorbeeld. Dit is jouw reactie op iemand die zegt dat ze het smerig vindt om in een rokerig restaurant te zitten. Serieus, waarom thumbs up? Dat is alles? Op die manier profileer je je meer als een simpele zieltjeswinner. Kom eens met iets nieuws, ofzo.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:33:14 #104
pi_60122281
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

je zal mij dus echt niet zien in een kroeg/restaurant waar gerookt wordt. En vele met mij. Dus je lult stierenstront.

Dus al die niet rokers die klaagden dat er geen niet-rook horeca was die hebben systematisch gelogen?!?!

Schande! Niet-rokers zijn leugenaars!
  Moderator dinsdag 15 juli 2008 @ 15:35:49 #105
9859 crew  Karina
Woman
pi_60122337
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:24 schreef Qwea het volgende:
Inhoudelijk is het niet, mijn vraag was aan de rokers (wat jij niet bent begrijp ik) en wat ze doen nu ze niet meer in restaurants mogen roken. Dat het niet gezond is weten we nu zo langzamerhand wel.

Ik was ook benieuwd wat voor (eventuele) oplossingen er door restaurants (daar ging het mij voornamelijk om) waren gevonden om rokers tegemoet te komen of misschien is het gewoon "niet roken" en verder niets. De "roken is niet gezond en geeft overlast voor anderen" discussie is al 10000 maal gevoerd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:45:01 #106
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60122543
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:30 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Eh, klopt.
Mooi, dank je wel. Zie je nou wel dat ik gewoon gelijk heb.
pi_60122560
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Horecacijfers uit Ierland en Duitsland geven je ongelijk...
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:45:42 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60122562
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus al die niet rokers die klaagden dat er geen niet-rook horeca was die hebben systematisch gelogen?!?!

Schande! Niet-rokers zijn leugenaars!
jij hebt moeite met lezen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:46:34 #109
21258 Amigo
Gewoon aanwezig...
pi_60122581
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:35 schreef Karina het volgende:

[..]

Inhoudelijk is het niet, mijn vraag was aan de rokers (wat jij niet bent begrijp ik) en wat ze doen nu ze niet meer in restaurants mogen roken. Dat het niet gezond is weten we nu zo langzamerhand wel.

Ik was ook benieuwd wat voor (eventuele) oplossingen er door restaurants (daar ging het mij voornamelijk om) waren gevonden om rokers tegemoet te komen of misschien is het gewoon "niet roken" en verder niets. De "roken is niet gezond en geeft overlast voor anderen" discussie is al 10000 maal gevoerd.
Feitelijk is het vanaf 1 juli: niet meer roken lekker puh!
Want als je ergens mag roken, dan mag het personeel je in die ruimte niet serveren omdat zij dan aan tabaksrook worden blootgesteld en dat mag niet van de wet.

Ach de overheden hebben roken lang als melkkoe gebruikt (ondanks dat in de vijftig al door studies is vastgesteld dat roken schadelijk is voor de gezondheid), maar de sociale druk is kennelijk te groot geworden en nu speelt de volksgezondheid een belangrijkere rol.

De kosten om je café of restaurant zo in te richten dat er gerookt mag worden, zijn zo hoog dat niemand het simpelweg kan betalen.
.:: Amigo.log::.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:47:07 #110
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60122603
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:35 schreef Karina het volgende:

[..]

Ah, fijn dat je hetzelfde als ik constateerde TS.

Bij deze mogen we er dan ook van uit gaan dat Qwea en de andere warriors hun laatste post hebben gedaan in dit topic, tenzij ze bereid zijn ontopic te reageren.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:49:36 #111
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60122656
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mooi, dank je wel. Zie je nou wel dat ik gewoon gelijk heb.
!!11!!

Werkelijk, hoe simpel ben jij!?

Selectief reageren op iemand ligt jou wel, is het niet? Is het nu echt zo ingewikkeld om toe te geven dat je er inderdaad naast zat wat betreft inhoudelijkheid en dat jouw bijdrage aan dit topic tot dusverre marginaal is?

Ik kijk al weer met verlangen uit naar je volgende post en ben benieuwd welke passages je er ditmaal uit zult knippen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:51:12 #112
pi_60122695
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

jij hebt moeite met lezen?
Jij hebt moeite met argumenteren en je bent off--topic.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:52:43 #113
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60122723
Hmm, misschien is het eenvoudiger voor sommigen als ik zelf even een voorbeeld geef van ontopic reageren.

Ik ben sinds het rookverbod nog maar eenmaal uit eten geweest. Het voornaamste dat mij opviel was dat het een stuk frisser rook in het restaurant, doordat de lucht zich enkel vulde met de geur van lekker eten. Het restaurant beschikte ook over een terras, wat eigenlijk louter bevolkt was door rokers.

Ik heb diverse malen mensen die binnen zaten te eten tussen de gangen door naar buiten zien wandelen, om daar haastig aan een sigaretje te trekken alvorens weer naar binnen te lopen. Meerdere malen was dit ook een enkele persoon, die in gezelschap van vier of vijf andere mensen aan het eten was. Die liep dus telkens in haar eentje naar buiten. Een ietwat trieste aanblik.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:52:58 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60122727
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:47 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ah, fijn dat je hetzelfde als ik constateerde TS.

Bij deze mogen we er dan ook van uit gaan dat Qwea en de andere warriors hun laatste post hebben gedaan in dit topic, tenzij ze bereid zijn ontopic te reageren.
We zijn gewoon ontopic heur.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:56:47 #115
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60122831
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

We zijn gewoon ontopic heur.
En jij bent gewoon niet zo intelligent heur.

Heeft iemand je ooit al eens uitgelegd wat 'ontopic' inhoudt? Indien ja, dan heeft hij/zij gefaald.
pi_60122849
Punt is wel, en dat vind ik gezien het CUL forum wel verantwoord.....ik als niet-roker kan veel meer genieten van mijn maaltijd zonder de penetrante geur van verbrande tabak erbij te hebben, dit en vele niet-rokers kunnen dit beamen denk ik en dat is wel een mooie winst voor iedereen, want nu heb je geen nare blikken meer richting de roker.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:13:08 #117
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_60133493
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:38 schreef appelbanaancitroen het volgende:

[..]

Ik zie wel wat in een doucheplicht Je mag toch ook altijd pas het zwembad in als je even onder de douche gestaan hebt? Laten we dat ook doen bij alle café's
Haha...doucheplicht bij het uitgaan...jaaa... zal zeker voor wat fraaie taferelen bij het tafelen zorgen... Hahaha...
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  woensdag 16 juli 2008 @ 02:20:10 #118
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_60136261
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:52 schreef Beauregard het volgende:
Hmm, misschien is het eenvoudiger voor sommigen als ik zelf even een voorbeeld geef van ontopic reageren.

Ik ben sinds het rookverbod nog maar eenmaal uit eten geweest. Het voornaamste dat mij opviel was dat het een stuk frisser rook in het restaurant, doordat de lucht zich enkel vulde met de geur van lekker eten. Het restaurant beschikte ook over een terras, wat eigenlijk louter bevolkt was door rokers.

Ik heb diverse malen mensen die binnen zaten te eten tussen de gangen door naar buiten zien wandelen, om daar haastig aan een sigaretje te trekken alvorens weer naar binnen te lopen. Meerdere malen was dit ook een enkele persoon, die in gezelschap van vier of vijf andere mensen aan het eten was. Die liep dus telkens in haar eentje naar buiten. Een ietwat trieste aanblik.
Hier in Belgie waar het rookverbod toch al een tijdje geldig is kan ik mij echt niet herinneren dat ik iemand tussen 2 gangen naar buiten heb zien gaan om te roken, dus zeer opvallend moet het ook niet zijn. Zelf woon ik ook naast een restaurant en daar staat ook nooit iemand buiten of in de tuin.
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:00:11 #119
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_60138504
Ik ben sinds het rookverbod één keer uit eten geweest en ik vond het toch wel jammer dat ik na het eten, bij bij het kopje thee, niet ff een peuk op kon steken. Normaliter is dat voor mij na een etentje een lekkere afsluiter. Ik heb nu thuis een peuk gerookt maar dat was toch niet hetzelfde .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:12:27 #120
21258 Amigo
Gewoon aanwezig...
pi_60139975
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:00 schreef MaLo het volgende:
Ik ben sinds het rookverbod één keer uit eten geweest en ik vond het toch wel jammer dat ik na het eten, bij bij het kopje thee, niet ff een peuk op kon steken. Normaliter is dat voor mij na een etentje een lekkere afsluiter. Ik heb nu thuis een peuk gerookt maar dat was toch niet hetzelfde .
Zuur is dat hè?
Zat vrijdag lekker uit te eten en er was een gast die na elke gang langs mijn tafeltje kwam wandelen (op weg naar buiten) voor zijn nicotine-shot.
Zag er heel treurig uit, maar heb toch geen medelijden.
.:: Amigo.log::.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')