Ze gaan echt niet alle klanten wegjagen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Denk het toch niet. De beveiliging heeft het niet zo op groepjes voor de deuren
alsof de beveiliging het op prijs stelt als er drommen mensen gaan staan roken naast de rij wachtenden voor de detectiepoortjes... overal waar je je ophoudt voor de entree van een winkel wordt je gevraagd even verderop te gaan staan omdat je mensen belet het etablissement binnen te treden dan wel verlaten.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze gaan echt niet alle klanten wegjagen.
Winkel? Het gaat hier over de horeca.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
alsof de beveiliging het op prijs stelt als er drommen mensen gaan staan roken naast de rij wachtenden voor de detectiepoortjes... overal waar je je ophoudt voor de entree van een winkel wordt je gevraagd even verderop te gaan staan omdat je mensen belet het etablissement binnen te treden dan wel verlaten.
in feite is de horeca een winkel waar men eten/drinken verkoopt dat direct genuttigd kan worden... Maar denk je dat zo'n portier die voor een horecagelegeheid staat tolereert dat de rokers zich direct naast de deur ophouden?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Winkel? Het gaat hier over de horeca.
Jij gaat nooit stappen? Je bent nog nooit in een uitgaans gebied geweest? Jij snapt überhaupt het verschil tussen een winkel en de horeca niet? En jij durft voor mensen die wel uit gaan te bepalen dat ze in de kroeg niet mogen roken?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
in feite is de horeca een winkel waar men eten/drinken verkoopt dat direct genuttigd kan worden... Maar denk je dat zo'n portier die voor een horecagelegeheid staat tolereert dat de rokers zich direct naast de deur ophouden?
Volgens mij is het antirookbeleid inderdaad gericht op een rookvrije werkplek en niet op rookvrij uitgaan. Wat als al het personeel zelf rookt?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:27 schreef MikeyMo het volgende:
Daarnaast heeft elke werknemer recht op een rookvrije werkplek. In de taakomschijving staat dat ze klanten moeten bedienen, danwel eten bereiden e.d.
Dan nog kan het zijn dat iemand moet of wil stoppen of alsnog last krijgt van de rook, bijvoorbeeld om gezondheidsredenen. Moet deze persoon dan gelijk ook maar ontslag nemen?quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Volgens mij is het antirookbeleid inderdaad gericht op een rookvrije werkplek en niet op rookvrij uitgaan. Wat als al het personeel zelf rookt?
Ik kan makkelijk zonder, rook normaal zelfs helemaal niet. Maar het hoort voor mij bij het gevoel van ontspannen, dat heb ik vooral als ik net heerlijk gegeten heb of als ik een biertje drink na een drukke week.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:15 schreef Little_Angel het volgende:
Ik begrijp dat ook niet Q, je kunt toch wel eventjes zonder? Ik zou uit fatsoen al niet eens van tafel gaan om even aan zo'n kankerstokje te gaan zitten zuigen.
in feite niets, maar ja, als de mensen een tafel naast je nog zitten te eten en jij bezorgt ze walmen is dat wel onfatsoenlijkquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:08 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik kan makkelijk zonder, rook normaal zelfs helemaal niet. Maar het hoort voor mij bij het gevoel van ontspannen, dat heb ik vooral als ik net heerlijk gegeten heb of als ik een biertje drink na een drukke week.
Wat is daar in hemelsnaam onfatsoenlijk aan?
De principes van vrijheid gaan boven persoonlijke gewoonten. En zoals ik al vele malen postte, het is wachten op het volgende verbod waar ik wel persoonlijk last van heb, dus ik zet nu vast de rem er op.quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:59 schreef OA het volgende:
Het blijft toch mooi hoe jij (Papier) de rokers met hand en tand steeds weer verdedigt, terwijl je zelf niet rookt...
Als een wegwerker longproblemen krijgt en plotseling niet meer tegen uitlaatgassen kan, word dan het verkeer verboden of krijgt de wegwerker aangepast werk aangeboden?quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:38 schreef MPG het volgende:
[..]
Dan nog kan het zijn dat iemand moet of wil stoppen of alsnog last krijgt van de rook, bijvoorbeeld om gezondheidsredenen. Moet deze persoon dan gelijk ook maar ontslag nemen?
je bent wel gefixeerd op uitlaatgassen heaquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als een wegwerker longproblemen krijgt en plotseling niet meer tegen uitlaatgassen kan, word dan het verkeer verboden of krijgt de wegwerker aangepast werk aangeboden?
Natuurlijk. Daar gaan wel mensen aan dood.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je bent wel gefixeerd op uitlaatgassen hea
als je met je bek aan een uitlaat gaat hangen ja, dan wel, of in een afgesloten ruimte de auto lekker lang laat pruttelen...quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk. Daar gaan wel mensen aan dood.
Nee hoor, als je vaak genoeg aan een terrasje zit ga je ook dood van de uitlaatgassen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je met je bek aan een uitlaat gaat hangen ja, dan wel, of in een afgesloten ruimte de auto lekker lang laat pruttelen...
Dan weet ik niet waar jouw terrassen zich bevinden, maar mijne zitten midden in het centrum waar geen auto's mogen komen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, als je vaak genoeg aan een terrasje zit ga je ook dood van de uitlaatgassen.
quote:Op maandag 14 juli 2008 19:56 schreef Sowflow het volgende:
Als ik eet wil ik alleen maar mijn eten ruiken en proeven.
Het is een verademing om geen last van andermans rook te hebben terwijl je zit te eten.
Dat is echt zo vies, bweeh...
Ik zie wel wat in een doucheplichtquote:Op maandag 14 juli 2008 20:52 schreef Sowflow het volgende:
En nou nog een verbod op mensen die overdadig naar zweet (n beetje is oke :-) of parfum/ aftershave ruiken, en dan ben ik überglücklich. Maar ja...dat is bijna schending van mensenrechten, hè? ;-)
Ik als roker ruik ook liever mijn eten in een restaurant, vandaar dat ik zelfs voor de invoering van het rookverbod regelmatig uit eten ging in rookvrije gelegenheden. Dat hadden die anti-rokers ook eens moeten proberen, is toch te triest voor woorden dat een roker de anti-rokers op die mogelijkheid moet wijzen.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:56 schreef Sowflow het volgende:
Als ik eet wil ik alleen maar mijn eten ruiken en proeven.
Het is een verademing om geen last van andermans rook te hebben terwijl je zit te eten.
Dat is echt zo vies, bweeh...
Ik vind het onbeschoft om te roken terwijl anderen nog aan het eten zijn, je bederft het eten van de niet-rokers. Dat is pas geen rekening houden met je mede-gasten. Kijk als je die ranzige rook kon bedwingen om niet verder dan jouw eigen tafeltje te komen dan zou ik zeggen...ga gerust je gang en steek er maar lekker een paar op, maar zolang je dat niet kan dan vind ik het zeer fijn als je dan niet zou roken in een restaurant.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent dus niet bereid om rekening te houden met de behoeften van andere mensen en ondertussen wil je er verboden doordrukken om andere mensen verplicht rekening te laten houden met jou? Beetje hypocriet heur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |