abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:49:19 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60030583
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:59 schreef OA het volgende:
Het blijft toch mooi hoe jij (Papier) de rokers met hand en tand steeds weer verdedigt, terwijl je zelf niet rookt...
De principes van vrijheid gaan boven persoonlijke gewoonten. En zoals ik al vele malen postte, het is wachten op het volgende verbod waar ik wel persoonlijk last van heb, dus ik zet nu vast de rem er op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60031171
Ik ben niet tegen het verbod op zich. Ik vind het vervelend dat mensen geen rekening kunnen houden met anderen en vooral dat de regering meent dat te moeten regelen.
Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens Papierversnipperaar.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:16:47 #63
pi_60031297
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:38 schreef MPG het volgende:

[..]

Dan nog kan het zijn dat iemand moet of wil stoppen of alsnog last krijgt van de rook, bijvoorbeeld om gezondheidsredenen. Moet deze persoon dan gelijk ook maar ontslag nemen?
Als een wegwerker longproblemen krijgt en plotseling niet meer tegen uitlaatgassen kan, word dan het verkeer verboden of krijgt de wegwerker aangepast werk aangeboden?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_60038113
Gisteren bij de Haagse Beek wezen eten met een niet-roker. Ik ben zelf roker en besloot vantevoren maar even een sigaretje te roken. Tijdens de maaltijd weglopen om een sigaretje te roken vind ik asociaal, dan wacht ik even liever wat langer. Tevens werkt de gedachte van 'niet moge roken binnen' bij mij al zeer goed; als ik niet weet dat ik mag roken, heb ik er ook minder last van als ik niet rook.

Toen ik binnenkwam moet ik zeggen dat het wel prettig was om de geur van heerlijk voedsel in plaats van sigarettenrook te ruiken. Echter na een paar minuten merkte ik geen verschil meer met 'normaal', maar dat zal wel door mijn eigen rookgedrag komen.

Wat ik wel irritant (voor de niet-rokers) vond, was dat ze de buitenasbak pal voor de ingang geplaatst hadden. Met andere woorden: bezoekers van het restaurant dienen door een rooklucht naar binnen te komen. Ze beschikken over een zeer ruim terras, dus waarom de asbak daar niet geplaatst wordt....
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:13:42 #65
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60039646
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als een wegwerker longproblemen krijgt en plotseling niet meer tegen uitlaatgassen kan, word dan het verkeer verboden of krijgt de wegwerker aangepast werk aangeboden?
je bent wel gefixeerd op uitlaatgassen hea
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:38:21 #66
pi_60040158
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

je bent wel gefixeerd op uitlaatgassen hea
Natuurlijk. Daar gaan wel mensen aan dood.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:39:29 #67
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60040190
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk. Daar gaan wel mensen aan dood.
als je met je bek aan een uitlaat gaat hangen ja, dan wel, of in een afgesloten ruimte de auto lekker lang laat pruttelen...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:58:41 #68
pi_60042191
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als je met je bek aan een uitlaat gaat hangen ja, dan wel, of in een afgesloten ruimte de auto lekker lang laat pruttelen...
Nee hoor, als je vaak genoeg aan een terrasje zit ga je ook dood van de uitlaatgassen.
  maandag 14 juli 2008 @ 19:56:42 #69
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_60104368
Als ik eet wil ik alleen maar mijn eten ruiken en proeven.
Het is een verademing om geen last van andermans rook te hebben terwijl je zit te eten.
Dat is echt zo vies, bweeh...
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  maandag 14 juli 2008 @ 20:00:07 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60104461
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor, als je vaak genoeg aan een terrasje zit ga je ook dood van de uitlaatgassen.
Dan weet ik niet waar jouw terrassen zich bevinden, maar mijne zitten midden in het centrum waar geen auto's mogen komen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 14 juli 2008 @ 20:00:57 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60104478
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:56 schreef Sowflow het volgende:
Het is een verademing om geen last van andermans rook te hebben terwijl je zit te eten.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 14 juli 2008 @ 20:52:53 #72
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_60105683
En nou nog een verbod op mensen die overdadig naar zweet (n beetje is oke :-) of parfum/ aftershave ruiken, en dan ben ik überglücklich. Maar ja...dat is bijna schending van mensenrechten, hè? ;-)
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_60119354
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:52 schreef Sowflow het volgende:
En nou nog een verbod op mensen die overdadig naar zweet (n beetje is oke :-) of parfum/ aftershave ruiken, en dan ben ik überglücklich. Maar ja...dat is bijna schending van mensenrechten, hè? ;-)
Ik zie wel wat in een doucheplicht Je mag toch ook altijd pas het zwembad in als je even onder de douche gestaan hebt? Laten we dat ook doen bij alle café's
pi_60119751
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:56 schreef Sowflow het volgende:
Ik als roker ruik ook liever mijn eten in een restaurant, vandaar dat ik zelfs voor de invoering van het rookverbod regelmatig uit eten ging in rookvrije gelegenheden. Dat hadden die anti-rokers ook eens moeten proberen, is toch te triest voor woorden dat een roker de anti-rokers op die mogelijkheid moet wijzen.
pi_60119837
Laat ik maar effe zeggen dat ik een anti-roker ben. En als reactie op deze post....
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent dus niet bereid om rekening te houden met de behoeften van andere mensen en ondertussen wil je er verboden doordrukken om andere mensen verplicht rekening te laten houden met jou? Beetje hypocriet heur.
Ik vind het onbeschoft om te roken terwijl anderen nog aan het eten zijn, je bederft het eten van de niet-rokers. Dat is pas geen rekening houden met je mede-gasten. Kijk als je die ranzige rook kon bedwingen om niet verder dan jouw eigen tafeltje te komen dan zou ik zeggen...ga gerust je gang en steek er maar lekker een paar op, maar zolang je dat niet kan dan vind ik het zeer fijn als je dan niet zou roken in een restaurant.

Het gaat niet om de persoon die rookt, maar om de rook zelf die zo storend is, je zou het kunnen vergelijken met een hond die je meeneemt in het restaurant en maar tegen ieder anders been laat rijden of datie bij elke tafel gaat bedelen om eten. Dit is iets wat een baasje niet laat gebeuren...waarom....omdat het storend en irritant is t.o. de andere mensen....nou dat is dus ook met sigaretten/sigarenrook.

dus ja ik eet nu weer met plezier in een restaurant.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_60119980
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan ook wel eventjes in de rook zitten toch? Jammer dat mensen die beleefdheid niet kunnen opbrengen.
eensch, vroeger op verjaardagen stond er altijd een glas met allemaal soorten sigaretten op tafel, tegenwoordig niet eens. Gastvrijheid?....
pi_60119997
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:40 schreef Karina het volgende:

[..]

Volgens mij is het antirookbeleid inderdaad gericht op een rookvrije werkplek en niet op rookvrij uitgaan. Wat als al het personeel zelf rookt?
Dat is de officiele verklaring ja, maar tegelijkertijd pakken ze andere wensen ook mee:

1. minder rokers in nld
2. minder drinkers in nld
3. minder gezondheidsklachten
4. blije belangenorganisaties
5. beter imago ten koste van minder accijns
6. slechter imago van rokers
etc...

Lijkt me een heel goed plan geweest om dit via die weg te spelen van de overheid.
pi_60120092
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:08 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik kan makkelijk zonder, rook normaal zelfs helemaal niet. Maar het hoort voor mij bij het gevoel van ontspannen, dat heb ik vooral als ik net heerlijk gegeten heb of als ik een biertje drink na een drukke week.
Wat is daar in hemelsnaam onfatsoenlijk aan?
Nou een cafe of restaurant is om een drankje te nuttigen dan wel iets te eten...het is niet automatisch een rookhok. Een club of disco is dat ook niet.

Je gaat naar een rookhok om te roken en niet om te drinken of te eten. Nu is die scheiding duidelijker voor iedereen. Dat roken en uitgaan heel erg hand in hand gaan is waar, maar helaas voor de rokers gaat dit alleen maar op voor de rokers en niet voor de niet-rokers.

En op een landelijk niveau vind ik het zelf een sociale daad voor rokers om te stoppen of minder te roken, want op de lange duur betekent dat minder ziektekosten en minder belastinggeld in de zorg en mijn ziektekostenpremie gaat minder omhoog en dat van alle andere nederlanders, dus ja...goed idee niet of minder roken.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:08:21 #79
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60120106
Hoe zorgt het rookverbod in de horeca voor minder drinkers? Het was toch altijd juist zo dat de horeca meer zou omzetten doordat nu ook de groep niet rokers die voorheen weg bleef uit zou gaan en rokers zouden volgens velen toch wel blijven komen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:10:22 #80
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60120156
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:07 schreef hassanjassan het volgende:
En op een landelijk niveau vind ik het zelf een sociale daad voor rokers om te stoppen of minder te roken, want op de lange duur betekent dat minder ziektekosten en minder belastinggeld in de zorg
En minder inkomsten uit torenhoge accijns op tabak, of denk je niet dat die inkomsten dan weer ergens anders vandaan moeten komen? En ach, later we de hogere AOW ook maar noemen dan, alle mensen die niet doodgaan aan de dodelijke ziektes die roken veroorzaakt.
pi_60120173
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:02 schreef ibaneX het volgende:

[..]

eensch, vroeger op verjaardagen stond er altijd een glas met allemaal soorten sigaretten op tafel, tegenwoordig niet eens. Gastvrijheid?....
Vroeger had je ook benzine met lood erin en koelkasten met freon en wasmiddelen met fosfaten erin. Alles wat vroeger was en nu niet meer is, is per definitie goed hoor!

En ja het is misschien nostalgie van jou, maar je kan toch ook chocoladesigaretten neerleggen in een glas?
pi_60120248
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoe zorgt het rookverbod in de horeca voor minder drinkers? Het was toch altijd juist zo dat de horeca meer zou omzetten doordat nu ook de groep niet rokers die voorheen weg bleef uit zou gaan en rokers zouden volgens velen toch wel blijven komen.
Zou best kunnen, weet ik niet, maar ik kan het me voorstellen dat er minder drinkers komen, zelfde kan je ook zeggen dat er meer drinkers komen.

Ik bedoel te zeggen, de koppeling roken en drinken in een cafe = gezellig is nu een beetje omgegooid en ik kan me dus zo voorstellen dat je nu minder zal drinken nu je niet meer mag roken. En dat baseer ik op de aanname dat je van roken dorst krijgt, klopt dat?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:14:39 #83
pi_60120288
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:07 schreef hassanjassan het volgende:

En op een landelijk niveau vind ik het zelf een sociale daad voor rokers om te stoppen of minder te roken, want op de lange duur betekent dat minder ziektekosten en minder belastinggeld in de zorg en mijn ziektekostenpremie gaat minder omhoog en dat van alle andere nederlanders, dus ja...goed idee niet of minder roken.
Als je het topic gelezen hebt weet je dat rokers goedkoper zijn, ook zonder accijns op tabak.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:14:50 #84
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60120298
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:13 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Zou best kunnen, weet ik niet, maar ik kan het me voorstellen dat er minder drinkers komen, zelfde kan je ook zeggen dat er meer drinkers komen.
Ok, je roept dus maar iets.
quote:
Ik bedoel te zeggen, de koppeling roken en drinken in een cafe = gezellig is nu een beetje omgegooid en ik kan me dus zo voorstellen dat je nu minder zal drinken nu je niet meer mag roken. En dat baseer ik op de aanname dat je van roken dorst krijgt, klopt dat?
Daarbij neem je gelijk aan dat mensen in de horeca drinken omdat ze dorst hebben, maar dat gaat al niet op, dus is die aanname ook zinloos.
pi_60120307
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En minder inkomsten uit torenhoge accijns op tabak, of denk je niet dat die inkomsten dan weer ergens anders vandaan moeten komen? En ach, later we de hogere AOW ook maar noemen dan, alle mensen die niet doodgaan aan de dodelijke ziektes die roken veroorzaakt.
Uitgangspunt van de overheid is niet zoveel mogelijk winst maken, anders hadden we wel wat meer problemen dan momenteel. Het is de taak van de overheid om de faciliteiten te bieden om het land draaiende te houden, voor zover mogelijk.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:15:21 #86
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60120318
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:10 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Vroeger had je ook benzine met lood erin en koelkasten met freon en wasmiddelen met fosfaten erin. Alles wat vroeger was en nu niet meer is, is per definitie goed hoor!
IJs op de noordpool.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:15:58 #87
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60120342
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:15 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Uitgangspunt van de overheid is niet zoveel mogelijk winst maken, anders hadden we wel wat meer problemen dan momenteel. Het is de taak van de overheid om de faciliteiten te bieden om het land draaiende te houden, voor zover mogelijk.
En daar is geld voor nodig dat nu voor een deel uit accijns op tabak komt. Dus zal dat, als die inkomsten dalen, elders vandaan moeten komen.
pi_60120519
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En daar is geld voor nodig dat nu voor een deel uit accijns op tabak komt. Dus zal dat, als die inkomsten dalen, elders vandaan moeten komen.
Of gewoon bezuinigen, dat kan ook.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:23:48 #89
21258 Amigo
Gewoon aanwezig...
pi_60120575
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:21 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Of gewoon bezuinigen, dat kan ook.
Er moet op dit moment te veel geïnvesteerd worden in Onderwijs.
.:: Amigo.log::.
pi_60120593
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je het topic gelezen hebt weet je dat rokers goedkoper zijn, ook zonder accijns op tabak.
Gelukkig is geld niet de enige motivatie.
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ok, je roept dus maar iets.
[..]

Daarbij neem je gelijk aan dat mensen in de horeca drinken omdat ze dorst hebben, maar dat gaat al niet op, dus is die aanname ook zinloos.
Nou ja zinloos of niet, ik als niet-roker zit nu voortaan in een rookvrije horecagelegenheid dankzij de nieuwe wet en daar is niks aan te doen, door niemand niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')