abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:19:29 #203
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_71258196
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:31 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wat?
Aan geld denken en het dan door je brievenbus krijgen.

Je zegt dat je het boek hebt liggen, maar heb je het ook gelezen ?
Volgens mij niet namelijk.
O ja, niet dan toch zeker
pi_71269424
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:19 schreef PartyAmber het volgende:

[..]

Aan geld denken en het dan door je brievenbus krijgen.

Je zegt dat je het boek hebt liggen, maar heb je het ook gelezen ?
Volgens mij niet namelijk.
Dat staat niet zo in het boek hoor.

Wel iets van cheques en rekeningen dacht ik, maar niks over geld in de brievenbus volgens mij.

Zoals ik overigens eerder al gezegd heb in een ander topic, vind ik de manier van schrijven die er in the secret gebruikt word niet goed. Dit zorgt voor extreem veel weerstand, omdat er eigenlijk weinig de diepte ingegaan word en zodoende de verbanden altijd zweverig blijven. Daardoor zal voor veel mensen het bericht altijd onduidelijk blijven.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_71272149
Ut wilnie
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:25:59 #206
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_71295357
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat staat niet zo in het boek hoor.

Wel iets van cheques en rekeningen dacht ik, maar niks over geld in de brievenbus volgens mij.

Zoals ik overigens eerder al gezegd heb in een ander topic, vind ik de manier van schrijven die er in the secret gebruikt word niet goed. Dit zorgt voor extreem veel weerstand, omdat er eigenlijk weinig de diepte ingegaan word en zodoende de verbanden altijd zweverig blijven. Daardoor zal voor veel mensen het bericht altijd onduidelijk blijven.
Jawel, dat staat wel zo in het boek. Het is 1 van de voorbeelden op het gebied van geld.

Het valt me op dat je vakkundig de vraag blijft ontwijken of je het boek zelf wel gelezen hebt.
Natuurlijk zul je nu snel 'ja' zeggen, of je het nou gelezen hebt of niet.
Ik vind 't opvallend, helemaal omdat je anderen beschuldigingen toedicht als
"Je snapt het verhaal dan ook totaal niet, en je hebt volgens mij het boek niet gelezen. Dat zul je dan ook nooit doen, want jij weet toch al hoe het boek gaat."
Volgens mij is dit juist op jouzelf van toepassing.

En om dan je eigen uitspraak te gebruiken, ik vraag me af of jij in dit topic dan wel aandacht verdient.
pi_71295901
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:25 schreef PartyAmber het volgende:

[..]

Jawel, dat staat wel zo in het boek. Het is 1 van de voorbeelden op het gebied van geld.

Het valt me op dat je vakkundig de vraag blijft ontwijken of je het boek zelf wel gelezen hebt.
Natuurlijk zul je nu snel 'ja' zeggen, of je het nou gelezen hebt of niet.
Ik vind 't opvallend, helemaal omdat je anderen beschuldigingen toedicht als
"Je snapt het verhaal dan ook totaal niet, en je hebt volgens mij het boek niet gelezen. Dat zul je dan ook nooit doen, want jij weet toch al hoe het boek gaat."
Volgens mij is dit juist op jouzelf van toepassing.

En om dan je eigen uitspraak te gebruiken, ik vraag me af of jij in dit topic dan wel aandacht verdient.
Het eerste hoofdstuk legt uit wat de theorie is, daarna hoe het werkt in de praktijk, en dan voorbeelden, voorbeelden en nog meer voorbeelden. Dus je hebt idd deels gelijk. Ik heb het hoofdstuk gelezen waarin uitgelegd werd wat the secret was en toen heb ik het nog een pagina of 10-20 volgehouden en vond ik de taal iets te in your face.

Dat wil niet zeggen dat ik het principe niet begrijp, integendeel. Dit hele verhaal zit daarom volgens mij ook heel wat eenvoudiger in elkaar dan the secret wil doen geloven. Zij geven namelijk kosmische zaken als reden voor deze kracht. Uiteindelijk was het belangrijkste in the secret volgens mij het denken aan wat je wil, in plaats van aan wat je niet wil. Dat je daardoor zaken voor elkaar kreeg en je daardoor positieve dingen zou ontvangen.

We kunnen echter maar weer beter ontopic gaan.

Een leuk succesverhaal is misschien dat ikeen paar jaar geleden na een half jaar ofzo geen vriendin te hebben gehad een avond nadacht over dat het toch eigenlijk best wel leuk zou zijn om weer een vriendin te hebben. En de volgende dag ik in een auto crash van een leuke meid, waarna ik een week later een erg romantisch avondje beleefde en haar nog vaak heb gezien. Dan ga je nadenken, hoe kan dit zo? Was dit toeval, of was het puur de manier waarop ik over de mogelijkheid van een vriendin nadacht, die me het vertrouwen en het geluk bracht om deze meid te ontmoeten?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:52:32 #208
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71296162
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:43 schreef mediaconsument het volgende:

Een leuk succesverhaal is misschien dat ikeen paar jaar geleden na een half jaar ofzo geen vriendin te hebben gehad een avond nadacht over dat het toch eigenlijk best wel leuk zou zijn om weer een vriendin te hebben. En de volgende dag ik in een auto crash van een leuke meid, waarna ik een week later een erg romantisch avondje beleefde en haar nog vaak heb gezien. Dan ga je nadenken, hoe kan dit zo? Was dit toeval, of was het puur de manier waarop ik over de mogelijkheid van een vriendin nadacht, die me het vertrouwen en het geluk bracht om deze meid te ontmoeten?
He, zonder je persoonlijk aan te vallen wil ik je complimenteren met het verhaal. Een romantisch avondje is altijd mooi meegenomen. Toevallig had ik laatst hetzelfde. Ik dacht eraan hoe leuk het zou zijn om even met een vriendin iets romantisch te gaan doen enz. en daarna bood zij me aan (de eerstvolgende keer dat ik haar zag) om een wijntje te drinken (van het een kwam het ander). Nu denk ik zelf niet dat het een "toevalligheidje" was, maar dat je je er zo over nadacht dat je met je hele lichaam en ziel dat vertrouwen uitstraalde en dan ziet hoe het afloopt(althans, in mijn geval). Immers, succes genereert succes(eigenlijk een soort self fulfilling prophecy, denk ik dan).
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:42:38 #209
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_71305535
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:43 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het eerste hoofdstuk legt uit wat de theorie is, daarna hoe het werkt in de praktijk, en dan voorbeelden, voorbeelden en nog meer voorbeelden. Dus je hebt idd deels gelijk. Ik heb het hoofdstuk gelezen waarin uitgelegd werd wat the secret was en toen heb ik het nog een pagina of 10-20 volgehouden en vond ik de taal iets te in your face.
Ik krijg nog steeds geen duidelijk antwoord of je het boek nou helemaal gelezen hebt, het lijkt er nog steeds op dat je het net opengeslagen hebt.

Het punt is dat het als een wet gebracht wordt, terwijl overduidelijk aangetoond kan worden dat het geen wet is.
Want wat gebeurt er als 2 mensen tegengestelde wensen hebben en die beide visualiseren ?
Je bent dus afhankelijk van de wereld om je heen.
Ja, natuurlijk, wie goed doet goed ontmoet, en een posititeve instelling helpt je verder.
Dat was allang bekend, immers kent iedereen "Wie goed doet goed ontmoet", en snapt iedereen dat een leuk, vrolijk persoon in het leven verder komt dan een sjagerijnig persoon met wie het niet leuk omgaan is.
Wat er dus ter beoordeling staat is de stelling dat je enkel door iets te visualiseren en positief te denken iets voor elkaar kunt krijgen - en dat lijkt mij sterk.
Dat is net zoiets als zeggen dat mensen met een "verdervelijk geloof" onheil over zichzelf afroepen.
Toch is het frappant dat de mensen die getroffen werden door de tsunami statistisch gezien een stuk religieuzer waren dan mensen hier in de randstad, waar we geen natuurrampen krijgen.
Kanker los je niet op door positief te denken, een lichaamsdeel groeit niet aan door positief te denken, en je wordt geen miljonair door positief te denken.
Sommige dingen kun je makkelijker bereiken met een goede instelling, maar je zult er praktisch altijd iets voor moeten doen - toeval en geluk daargelaten.
Mensen wijsmaken dat er een "wet" bestaat die alles wat je wil waarmaakt als je maar positief denkt is gewoon fout.
Helemaal als je het afzet tegen mensen die tegen hun wil in beland zijn in een vreselijke situatie zoals kanker, een concentratiekamp of roep het maar.
Daar kun je niet tegen zeggen "Dan heb je niet positief genoeg gedacht !".
pi_71310259
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:42 schreef PartyAmber het volgende:

[..]

Ik krijg nog steeds geen duidelijk antwoord of je het boek nou helemaal gelezen hebt, het lijkt er nog steeds op dat je het net opengeslagen hebt.

Het punt is dat het als een wet gebracht wordt, terwijl overduidelijk aangetoond kan worden dat het geen wet is.
Want wat gebeurt er als 2 mensen tegengestelde wensen hebben en die beide visualiseren ?
Je bent dus afhankelijk van de wereld om je heen.
Ja, natuurlijk, wie goed doet goed ontmoet, en een posititeve instelling helpt je verder.
Dat was allang bekend, immers kent iedereen "Wie goed doet goed ontmoet", en snapt iedereen dat een leuk, vrolijk persoon in het leven verder komt dan een sjagerijnig persoon met wie het niet leuk omgaan is.
Wat er dus ter beoordeling staat is de stelling dat je enkel door iets te visualiseren en positief te denken iets voor elkaar kunt krijgen - en dat lijkt mij sterk.
Dat is net zoiets als zeggen dat mensen met een "verdervelijk geloof" onheil over zichzelf afroepen.
Toch is het frappant dat de mensen die getroffen werden door de tsunami statistisch gezien een stuk religieuzer waren dan mensen hier in de randstad, waar we geen natuurrampen krijgen.
Kanker los je niet op door positief te denken, een lichaamsdeel groeit niet aan door positief te denken, en je wordt geen miljonair door positief te denken.
Sommige dingen kun je makkelijker bereiken met een goede instelling, maar je zult er praktisch altijd iets voor moeten doen - toeval en geluk daargelaten.
Mensen wijsmaken dat er een "wet" bestaat die alles wat je wil waarmaakt als je maar positief denkt is gewoon fout.
Helemaal als je het afzet tegen mensen die tegen hun wil in beland zijn in een vreselijke situatie zoals kanker, een concentratiekamp of roep het maar.
Daar kun je niet tegen zeggen "Dan heb je niet positief genoeg gedacht !".
Ik kan alleen zeggen: waaw... voor de volle 100% / 343854289% mee eens
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:34:51 #211
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71440872
wow is dit topic nog steeds actief
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_71448736
gaat dit over 'The Secret' van Rhonda Byrne?
Lijkt me wel een interessant boek om te lezen.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_71513326
Is het succes afgelopen?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:02:17 #214
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_79373383
Maatje van me is hier veel mee bezig...(ik ook overigens) kreeg alleen deze week in totaal al 11.000 euro vanuit alle hoeken toegestuurd.
Het gaat niet om het hoe, het wanneer of waar... maar het is er.
Baker: "Fox one! Fox one!"
Formerly known as DaCybrsrfr
Hardpore Corn
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:25:32 #215
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79380030
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:02 schreef BakkerHenk het volgende:
Maatje van me is hier veel mee bezig...(ik ook overigens) kreeg alleen deze week in totaal al 11.000 euro vanuit alle hoeken toegestuurd.
Wat bedoel je hier precies mee? Als je dat geld bijvoorbeeld van de belastingdienst terug hebt gekregen, dan heeft het natuurlijk weinig met 'The Secret' te maken, maar gewoon met berekeningen.

Oh enne: PartyAmber
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:38:27 #216
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_79385247
Als je de theorie van The Secret kent weet je dat het er niet om gaat waar het vandaan komt.
Een heel klein deel is overigens wel belasting.
Baker: "Fox one! Fox one!"
Formerly known as DaCybrsrfr
Hardpore Corn
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:47:25 #217
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79385578
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:38 schreef BakkerHenk het volgende:
Als je de theorie van The Secret kent weet je dat het er niet om gaat waar het vandaan komt.
Een heel klein deel is overigens wel belasting.
Ik bedoel dat van de belastingdienst als voorbeeld. Het gaat er mij om of je het geld echt zomaar hebt gekregen zonder dat je weet waar het vandaan komt, of dat het een reden heeft. Dat geld van de belastingdienst had je ook wel gekregen zonder 'The Secret'.

• Als jij een bedrag terugkrijgt van de belastingdienst komt dat dan door 'The Secret' (omdat jij je daarmee bezighoudt en daarin gelooft)?
  • Als ik een bedrag terugkrijg van de belastingdienst heeft het niks met 'The Secret' te maken (omdat ik daar niet in geloof)?

En de rest van die 11.000 euro; lag die zomaar ineens in je brievenbus zonder dat je weet waar het vandaan komt of heb je die met een reden gekregen?

[ Bericht 15% gewijzigd door JoepiePoepie op 20-03-2010 21:47:49 ]
  • Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
      zondag 21 maart 2010 @ 22:46:41 #218
    282447 Maarten302
    Make my day..
    pi_79429877
    ik geloof er wel in hoor
    pi_79430217
    Dat is mooi knaap
    pi_79436098
    Ik wil dat alle "The Secret®" boeken verdwijnen...
    Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
      maandag 22 maart 2010 @ 08:40:50 #221
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79437343
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 15:02 schreef BakkerHenk het volgende:
    Dat is weer een goed succesverhaal
    The truth was in here.
      maandag 22 maart 2010 @ 08:41:16 #222
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79437347
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 18:25 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Oh enne: PartyAmber
    _LED_ maar dat wist je al
    The truth was in here.
    pi_79437692
    Ik heb het idee dat ik aangekomen ben in een gebedsdienst. Een zaal met 2.000 mensen, en dan is er opeens iemand van z'n jicht genezen, zomaar! Hail Jesus!

Grappig om te zien dat conventionele religies nu lijken ingeruild te worden voor dit soort esoterie.
    pi_79438372
    Zo had ik laatst een gesprek met een goede vriend van me. Hij vond dat ik veel het woord nee gebruikte, hij begon me daar dan ook aan te herinneren door elke keer dat ik dat zei te gaan lachen. Ik vond dan ook dat hij een erg sterk punt hiermee had, en dat is ook iets wat de theorie in dit topic zegt. Door de hele dag nee te zeggen, niets te willen, geen zin te hebben en alles onzin te vinden, zal het erg lastig een positieve houding te krijgen. Dit is volgens mij dan ook het positieve denken/handelen waar het in binnen dit onderwerp over gaat.

Als verkoper over de telefoon had ik zo ook al een techniek mbt. het ja-ritme geleerd, oftewel dat je de klant zo vaak mogelijk ja laat zeggen door ze te sturen met gesloten vragen. De kans dat de klant dan uiteindelijk ja zei was dan ook veel groter dan dat als de klant op meerdere vragen een nee heeft geantwoord, oftewel dat het ja-ritme doorbroken is.

Dat kan uiteraard ook verklaren waarom bakkerhenk zijn vriend ineens zoveel geld opgestuurd krijgt, die is positief en dus goed bezig!
    pi_79438786
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:39 schreef mediaconsument het volgende:

Dat kan uiteraard ook verklaren waarom bakkerhenk zijn vriend ineens zoveel geld opgestuurd krijgt, die is positief en dus goed bezig!
    Met enkel positief en goed bezig zijn genereer je niet "ineens" uit alle hoeken 11.000 euro.
    Knowledge is power, use it wisely.
    TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
      maandag 22 maart 2010 @ 10:01:44 #226
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79438909
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:06 schreef Haushofer het volgende:
    Ik heb het idee dat ik aangekomen ben in een gebedsdienst. Een zaal met 2.000 mensen, en dan is er opeens iemand van z'n jicht genezen, zomaar! Hail Jesus!

Grappig om te zien dat conventionele religies nu lijken ingeruild te worden voor dit soort esoterie.
    Succesverhalen, hence de TT.
    Dat je kritisch bent is in dit topic niet aan de orde.
    The truth was in here.
    pi_79439578
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:55 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Met enkel positief en goed bezig zijn genereer je niet "ineens" uit alle hoeken 11.000 euro.
    Je moet ergens beginnen. Daarom is dit ook al tot in den treure toe gezegd, en zeg ik het nog maar eens. De theorie achter dit boek is niets meer dan een positieve logica, oftewel ga constructief in plaats van destructief handelen, uiteraard samen met een positief denkpatroon, en het geluk zal je toelachen. Dat er dan ineens zoveel geld ontvangen word, kan dan uiteraard toeval zijn, echter had deze jongen dat waarschijnlijk niet ontvangen als hij er niet simpelweg mee bezig gegaan was.

[ Bericht 13% gewijzigd door mediaconsument op 22-03-2010 10:34:26 ]
      maandag 22 maart 2010 @ 11:22:22 #228
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_79441056
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:39 schreef mediaconsument het volgende:
    Zo had ik laatst een gesprek met een goede vriend van me. Hij vond dat ik veel het woord nee gebruikte, hij begon me daar dan ook aan te herinneren door elke keer dat ik dat zei te gaan lachen. Ik vond dan ook dat hij een erg sterk punt hiermee had, en dat is ook iets wat de theorie in dit topic zegt. Door de hele dag nee te zeggen, niets te willen, geen zin te hebben en alles onzin te vinden, zal het erg lastig een positieve houding te krijgen. Dit is volgens mij dan ook het positieve denken/handelen waar het in binnen dit onderwerp over gaat.
    Ik vraag me serieus af hoe dat in z'n werk is gegaan, want elke keer als jij 'nee' zei en hij ging expres lachen, dat is dan wel een geacteerde lach zeg. En 'nee' heeft niet alleen maar met een negatieve houding te maken, het hangt helemaal van de context af.
    quote:
    Als verkoper over de telefoon had ik zo ook al een techniek mbt. het ja-ritme geleerd, oftewel dat je de klant zo vaak mogelijk ja laat zeggen door ze te sturen met gesloten vragen. De kans dat de klant dan uiteindelijk ja zei was dan ook veel groter dan dat als de klant op meerdere vragen een nee heeft geantwoord, oftewel dat het ja-ritme doorbroken is.
    Oh, dan ben ik een erg negatief persoon . Bij telefonische verkoop zeg ik vrijwel direct 'nee, geen interesse' en hang vervolgens op .
    quote:
    Dat hangt er helemaal van af waar dat geld vandaan is gekomen. Bijvoorbeeld via instanties omdat hij recht op dat geld had? Dan had hij het zonder 'The Secret' ook wel gekregen.

Misschien heeft hij wel een overval gepleegd ... Nou positief en goed bezig hoor .
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 10:28 schreef mediaconsument het volgende:
    Je moet ergens beginnen. Daarom is dit ook al tot in den treure toe gezegd, en zeg ik het nog maar eens. De theorie achter dit boek is niets meer dan een positieve logica, oftewel ga constructief in plaats van destructief handelen, uiteraard samen met een positief denkpatroon, en het geluk zal je toelachen. Dat er dan ineens zoveel geld ontvangen word, kan dan uiteraard toeval zijn, echter had deze jongen dat waarschijnlijk niet ontvangen als hij er niet simpelweg mee bezig gegaan was.
    Maar dat is toch ook logisch? Ga jij thuis depressief in een hoekje zitten, dan gebeurt er ook niet veel. Sta je op en ga je dingen doen, gebeurt er alweer een stuk meer. Dat is geen geheim, heeft weinig met 'The Secret' te maken.
    pi_79441063
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 10:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

Succesverhalen, hence de TT.
    Dat je kritisch bent is in dit topic niet aan de orde.
    *kuch* The Secret - De Discussie #2 *kuch*
    Knowledge is power, use it wisely.
    TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
    pi_79442420
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 11:22 schreef JoepiePoepie het volgende:

<knip>
    Al je reacties in die post komen neer op een grote negatieve "Ja máár..." .
      donderdag 1 april 2010 @ 20:34:55 #231
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79844462
    Twee weken terug sterk zitten denken aan een vriend die ik al zeker 15 jaar niet gezien heb, ik vroeg mij af hoe het met hem is gegaan, zijn elkaar uit het oog verloren je weet hoe dat kan gaan.
    Ik bedacht mij, ik zie hem vast nog wel een keer ik weet het zeker.

Vandaag via marktplaats ging ik een fietsje kopen voor mn dochter, ik spreek af om de fiets te komen bekijken.. 1x raden wie de deur opendeed
    The truth was in here.
    pi_79845037
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 20:34 schreef Bastard het volgende:
    Twee weken terug sterk zitten denken aan een vriend die ik al zeker 15 jaar niet gezien heb, ik vroeg mij af hoe het met hem is gegaan, zijn elkaar uit het oog verloren je weet hoe dat kan gaan.

Vandaag via marktplaats ging ik een fietsje kopen voor mn dochter, ik spreek af om de fiets te komen bekijken.. 1x raden wie de deur opendeed
    Sinterklaas...
    Ah nee, flauw...

Ja, zo werkt het wel.
    En hoe mooi is dat?!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 1 april 2010 @ 21:21:04 #233
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79846599
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 20:47 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Sinterklaas...
    Ah nee, flauw...

Ja, zo werkt het wel.
    En hoe mooi is dat?!
    Ja inderdaad
    Nee was erg lachen en tof om elkaar weer te zien, koffie gedronken en over kinderen gelult
    The truth was in here.
      vrijdag 2 april 2010 @ 00:45:45 #234
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_79855666
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 20:34 schreef Bastard het volgende:

Zoiets heb ik ook pas meegemaakt .

Mijn vriend heeft een ouwe schoolvriend, maar die heeft hij al zo'n 10 jaar niet gesproken en die woont in een ander land.

Pas vroeg ik aan mijn vriend: "Hoe heet die ouwe schoolvriend van jou ook alweer die in het buitenland woont?" Terwijl we het al zeker 5 jaar niet meer over hem gehad hadden.

In diezelfde week dat ik die vraag had gesteld, stuurde die ouwe schoolvriend plots vanuit het niets ineens een mailtje naar hem. Wijt jij dat aan The Secret Bastard?

[ Bericht 0% gewijzigd door JoepiePoepie op 02-04-2010 00:52:11 ]
      vrijdag 2 april 2010 @ 07:50:01 #235
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79858504
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 00:45 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Wijt jij dat aan The Secret Bastard?
    Ja.. maar ik vind the secret zoals het boek als bijbel tever gaan. Ik geloof wel dat we met bepaalde antenne's de informatie de ruimte in schieten, of de toekomst of de kosmos hoe je het ook wil noemen, daarmee zaken kan triggeren.

Dus bedankt voor je succesverhaal
    The truth was in here.
      vrijdag 2 april 2010 @ 07:52:10 #236
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79858520
    Ik heb een kleintje net weer trouwens.
    Er staat een stapeltje garfields in mijn boekenkast, en vorige week stond ik er naar te kijken en dacht ik.. ik zou eigenlijk weer eens naar de boekhandel moeten om een nieuw deel op te halen... ach, ik krijg er vast wel 1 kado.

Vanmorgen kreeg ik een kado in mijn handen.. nieuwste garfield pokket (zomaar)
    The truth was in here.
      vrijdag 2 april 2010 @ 08:51:51 #237
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_79859091
    Zo had ik ook 1. Sinds mijn jeugd was ik een stripverhaal kwijt van... Paling & Co... Ik dacht laatst: verrek ik maak iets open en daar ligt ie in (terwijl ik altijd het huis overhoop gehaald had). Lag ie daar opeens.

Ok, heel erg klein, maar toch
      vrijdag 2 april 2010 @ 17:18:36 #238
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_79875163
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 07:50 schreef Bastard het volgende:
    Dus bedankt voor je succesverhaal
    Graag gedaan . Ik heb nog veel meer succesverhalen, maar dit was de meest recente .

En ik heb het al vaker gezegd:

De non-believers (hondjes) ervaren en zien dezelfde dingen als de believers (katjes), alleen verbinden de hondjes er geen paranormale conclusie aan. En de hondjes die dat wel doen zijn geen echte rashonden, maar bastaards .
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 07:52 schreef Bastard het volgende:
    Ik heb een kleintje net weer trouwens.
    Er staat een stapeltje garfields in mijn boekenkast, en vorige week stond ik er naar te kijken en dacht ik.. ik zou eigenlijk weer eens naar de boekhandel moeten om een nieuw deel op te halen... ach, ik krijg er vast wel 1 kado.

Vanmorgen kreeg ik een kado in mijn handen.. nieuwste garfield pokket (zomaar)
    Garfield ...

En dan noemen sommige mensen op dit forum de non-believers kindjes .

Wel typerend trouwens dat Garfield een kat is .

[ Bericht 16% gewijzigd door JoepiePoepie op 03-04-2010 00:12:51 ]
      vrijdag 2 april 2010 @ 21:46:03 #239
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_79884915
    Is dat boek nog te koop ?
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    TryAndResistClicking. Trollspray.
      zaterdag 3 april 2010 @ 07:37:39 #240
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79893992
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 17:18 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Graag gedaan . Ik heb nog veel meer succesverhalen, maar dit was de meest recente .

En ik heb het al vaker gezegd:

De non-believers (hondjes) ervaren en zien dezelfde dingen als de believers (katjes), alleen verbinden de hondjes er geen paranormale conclusie aan. En de hondjes die dat wel doen zijn geen echte rashonden, maar bastaards .
    [..]

Garfield ...

En dan noemen sommige mensen op dit forum de non-believers kindjes .

Wel typerend trouwens dat Garfield een kat is .
    The truth was in here.
    pi_80004915
    Op pagina 1 heeft Mike_another al mooi uiteengezet wat er in de realiteit gebeurt.
    Een deel van zijn post:
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 01:41 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het gaat erom dat een positieve houding op 2 manieren je leven beinvloedt:
    1) positieve dingen gaan je meer opvallen, waar je ze eerst als vanzelfsprekend aannam en meer op de negatieve dingen lette.
    2) Je zult daadwerkelijk meer positieve kansen herkennen en kunnen aangrijpen, waar je er eerst overheen gekeken zou hebben.
    3) Negeer de negatieve dingen die je overtuiging tegenspreken. Exact aangetoond door je eigen "geen negatieve reacties in mijn topic" eis.

Je hebt dan niet direct je realiteit om je heen verandert, maar enkel je gedrag. Als je bv positief en enthousiast solliciteert heb je uiteraard meer kans om een baan te krijgen.
    [..]
    Dat ts direct al aangaf geen kritiek te willen horen deed meteen mijn fundamentalistalarm afgaan en mijn spamzintuig kietelen.
    Dat hele The Secret verhaal heeft een beetje een Scientology of Landmark seminar vibe.

Als jullie hier gelukkiger van worden dan is dat je gegund al vrees ik voor de Sylvia Millecams onder de "believers".
    In andere woorden.
    Als je leven een stuk kleurrijker is bij de gedachte dat je die belastingteruggave kreeg door je magische krachten dan is dat best maar probeer even met beide voeten op de grond te staan voor je belangrijke beslissingen neemt en dan met name m.b.t. andere mensen.
    *edit*
    Ik zie in latere posts dat veel andere users ook totaal niet van vieze ongelovigen gediend zijn dus bij deze mijn excuses voor deze noot van kritiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vengerr op 06-04-2010 15:42:11 ]
      dinsdag 6 april 2010 @ 17:40:29 #242
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_80011471
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 14:43 schreef Vengerr het volgende:
    Ik zie in latere posts dat veel andere users ook totaal niet van vieze ongelovigen gediend zijn dus bij deze mijn excuses voor deze noot van kritiek.
    Hier:

The Secret - De Discussie #3

mag je alle kritiek spuien betreffende The Secret. Ik denk dat je dat topic sowieso wel leuk vindt om te lezen .
    pi_80032599
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 17:40 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Hier:

The Secret - De Discussie #3

mag je alle kritiek spuien betreffende The Secret. Ik denk dat je dat topic sowieso wel leuk vindt om te lezen .
    Ik had ze al gevonden.
    Carry on.
      donderdag 8 april 2010 @ 15:29:01 #244
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_80085583
    Ik was aan het fietsen laatst en toen sprong het stoplicht op groen net toen ik daar aankwam !
    zzz
    pi_80112138
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 15:29 schreef _Led_ het volgende:
    Ik was aan het fietsen laatst en toen sprong het stoplicht op groen net toen ik daar aankwam !
    Respect
      vrijdag 9 april 2010 @ 18:12:52 #246
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_80131913
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 15:29 schreef _Led_ het volgende:
    Bij mij is t altijd andersom. Als een autist denk ik dan altijd dat "iemand" het doet om me te pesten (zie anekdote Delfos: een vreemde wereld [over autisme]) Ten onrechte natuurlijk , maar goed
      vrijdag 9 april 2010 @ 19:34:47 #247
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_80134747
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 18:12 schreef Michielos het volgende:
    Bij mij is t altijd andersom. Als een autist denk ik dan altijd dat "iemand" het doet om me te pesten (zie anekdote Delfos: een vreemde wereld [over autisme]) Ten onrechte natuurlijk , maar goed
    Dan heb jij blijkbaar altijd tegenliggers die heel graag willen dat hun stoplicht op groen springt en dus een sterkere wil hebben dan jij . _Led_ is zo'n tegenligger en jij wilt niet graag genoeg .

Of ben jij zo iemand:
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 13:35 schreef jogy het volgende:
    Iedereen kent toch wel een persoon in zijn of haar vrienden en of kennissenkring die alle pech van de wereld maar blijft aantrekken zonder dat diegene er actief iets voor doet of laat? Ook een deel van wat we hier 'the secret' noemen, enkel de schaduwzijde.
      zaterdag 10 april 2010 @ 00:16:47 #248
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_80147559
    Ik heb al een paar jaar dat 50% van de lichten voor mij op groen springen als ik aan kom overigens, moet nog ff door trainen voor de 100 maar ik ben al happy .
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      zaterdag 10 april 2010 @ 00:39:38 #249
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_80148294
    Dit vraagt om een fuck yea animatie. Wie klust hem?

Vandaag fietste ik naar een tentamen met de wind in de rug. Het tentamen ging volkomen kut maar ik had wel weer de wind mee op de terugweg. FUCK YEA.
      dinsdag 13 april 2010 @ 10:34:56 #250
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_80255527
    Ik vraag om zaken waar ik wat meer aan heb, maar een vrije parkeerplaats is altijd mooi meegenomen

Zo kreeg ik net een site aangeboden waar precies in stond waar ik vorige week om gevraagd heb.. ik kreeg er meteen een warm gevoel bij toen ik het opende.
    The truth was in here.
      dinsdag 13 april 2010 @ 14:20:15 #251
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_80263523
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 10:34 schreef Bastard het volgende:
    Ik vraag om zaken waar ik wat meer aan heb, maar een vrije parkeerplaats is altijd mooi meegenomen

Zo kreeg ik net een site aangeboden waar precies in stond waar ik vorige week om gevraagd heb.. ik kreeg er meteen een warm gevoel bij toen ik het opende.
    -offtopic-

[ Bericht 4% gewijzigd door Bastard op 13-04-2010 15:02:25 ]
    zzz
      woensdag 12 mei 2010 @ 21:12:03 #252
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_81358206
    Ik heb een The Secret-succesverhaal!

Ik was al een week op zoek naar een bepaald font (ik had er alleen een piepkleine slechte kwaliteit .jpg van). Uiterlijk gisteren moest ik het hebben, anders zou het niet op tijd naar de drukker kunnen.

Omdat ik het niet kon vinden (ja, ik ken de sites zoals myfonts e.d. ), heb ik gisteren uit pure wanhoop zelfs een aantal FOK-mensen erover gepm't of ze het konden vinden, maar helaas ook zonder succes. Wel fonts die er enigszins op leken, maar dus niet wat ik zocht.

Ik ging er dus uiteindelijk maar vanuit dat het een custom font was, dus ging ik maar voor een alternatieve oplossing, namelijk een compleet ander font zoeken (want ik wilde niet iets wat erop lijkt (want dat vind ik dan zo cheap staan, ik wilde of precies dat font of een compleet ander font).

Dus ik startte Photoshop op om dan maar een compleet ander font te gaan zoeken. En toen gebeurde het! Het wonder !

Ik typte een stukje tekst in Photoshop in Arial, ik selecteerde de tekst en verving Arial voor een willekeurig font uit de fontlijst -> 'Gungsuh' vond ik wel leuk klinken .

En dat was precies het font dat ik zocht! En het kon dus ook nog op het allerlaatste moment op tijd naar de drukker !

Oh, voor de mensen die nu gaan kijken hoe Gungsuh eruitziet. Er zijn 2 versies van: Koreaanse tekens en 'normale'. Ik had de normale nodig, ook wel bekend onder de naam 'ITC American Typewriter'.

Disclaimer: Voor de kenners onder ons: Nee, ik heb het uiteindelijke bestand voor de drukker natuurlijk niet in Photoshop gemaakt .

[ Bericht 0% gewijzigd door JoepiePoepie op 12-05-2010 21:42:04 ]
      woensdag 12 mei 2010 @ 22:56:41 #253
    273890 hexenwind
    NEE! Ik lust geen mayonaise!
    pi_81363691
    Wat doe jij drukken dan? Anders dan F5 en bruine truien...
      woensdag 12 mei 2010 @ 23:14:01 #254
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_81364546
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 22:56 schreef hexenwind het volgende:
    Wat doe jij drukken dan? Anders dan F5 en bruine truien...
    Ik niet ! Dat laat ik over aan de mensen die ervoor geleerd hebben .

Ik lust ook geen mayonaise trouwens .
      vrijdag 14 mei 2010 @ 12:02:12 #255
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_81412198
    Iemand anders nog een The Secret-succesverhaal? Hexenwind misschien?

Eigenlijk wilde ik met deze post ook wederom aangeven dat ook niet The Secret-aanhangers dat soort dingen meemaken .

* JoepiePoepie mazzel en geluk!

[ Bericht 39% gewijzigd door JoepiePoepie op 14-05-2010 12:08:51 ]
    pi_93864211
    ik heb het voor heerst gehoort van een leerkracht op school kdagt eerst da ze gewoon zot was ofzo, ik had het toch een geprobeert en het werkte wel da was echt eng (ik had geprobeerd om de jonge waar ik op was (3jaar) verlieft, verlieft op mij te krijgen het heeft 2maand geduurt maar het werkte) een paar maad erna zag dat mijn 4 van favoriete bands op 1 dag op rock werchter stonden, ik woon dicht bij werchter dus ik was dan tot daar gekomen (met men zus) om langs buiten te gaan kijken en WIJ HEBBEN VAN 2 GASTE DIE VOORBIJ LIEPEN 2 GRATIS TIKETS GEKREGEN dat was de mooiste dag van mijn leven dankzij de aantrekingskracht ;)
      woensdag 9 maart 2011 @ 18:16:11 #257
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_93869004
    En daar kom je speciaal een account voor aanmaken.
    The truth was in here.
    pi_93889287
    quote:
    1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:26 schreef lijnestein het volgende:
    ik heb het voor heerst gehoort van een leerkracht op school kdagt eerst da ze gewoon zot was ofzo, ik had het toch een geprobeert en het werkte wel da was echt eng (ik had geprobeerd om de jonge waar ik op was (3jaar) verlieft, verlieft op mij te krijgen het heeft 2maand geduurt maar het werkte) een paar maad erna zag dat mijn 4 van favoriete bands op 1 dag op rock werchter stonden, ik woon dicht bij werchter dus ik was dan tot daar gekomen (met men zus) om langs buiten te gaan kijken en WIJ HEBBEN VAN 2 GASTE DIE VOORBIJ LIEPEN 2 GRATIS TIKETS GEKREGEN dat was de mooiste dag van mijn leven dankzij de aantrekingskracht ;)
    Wat een mooie lange volzin :{
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_94090935
    quote:
    dat was de mooiste dag van mijn leven dankzij de aantrekingskracht
    Als het krijgen van 2 gratis kaartjes de mooiste dag in je leven is dan heb je volgens mij werkelijk waar een kutleven eerste klas :')

Godsklere zeg, die mooiste dag van je leven had je zelf ook kunnen kopen voor een appel en een ei _O-
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_94378156
    Nah fuck it, ik ga hem ook eens proberen, download loopt :).
    I was an atheist until I realized I was God
      zondag 20 maart 2011 @ 23:42:09 #261
    313372 Linkse_Boomknuffelaar
    Stop de wapenlobby. Vrede!
    pi_94402003
    The Secret: http://v.ku6.com/show/qPg9W93gZCN1_LZB.html

Online te zien.
      maandag 21 maart 2011 @ 08:54:44 #262
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_94409240
    quote:
    14s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:48 schreef kastanova het volgende:
    Nah fuck it, ik ga hem ook eens proberen, download loopt :).
    Ben benieuwd of je ook dingetjes gaat testen, hou ons op de hoogte ;)
    The truth was in here.
    pi_94416365
    quote:
    1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:54 schreef Bastard het volgende:
    Ben benieuwd of je ook dingetjes gaat testen, hou ons op de hoogte ;)
    Uitproberen zonder te testen is als schijten zonder af te vegen.
    I was an atheist until I realized I was God
      maandag 21 maart 2011 @ 23:40:16 #264
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_94451053
    ik ga hem bestellen :)
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
      maandag 21 maart 2011 @ 23:49:17 #265
    pi_94451613
    of via piratebay torrent. Maar ik weet niet of ik de url mag plaatsen van onze fapvriend Tim Kuik.
    pi_94455419
    Timmeh!
    “Man is free at the moment he wishes to be.”
    Voltaire.
    "There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
    "Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
      dinsdag 22 maart 2011 @ 02:53:33 #267
    pi_94455656
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 02:20 schreef truepositive het volgende:
    Timmeh!
    _O-

Wil je dat niet meer doen, nu ligt mijn koffie op mijn toetsenbord. :@
      dinsdag 22 maart 2011 @ 06:23:00 #268
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_94456275
    Misschien klinkt het heel gek en ouderwets hoor, maar ik heb gewoon het boek gekocht. Silly me.
    The truth was in here.
      Moderator dinsdag 22 maart 2011 @ 09:17:43 #269
    249559 crew  Lavenderr
    pi_94458257
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 06:23 schreef Bastard het volgende:
    Misschien klinkt het heel gek en ouderwets hoor, maar ik heb gewoon het boek gekocht. Silly me.
    Ik ook :D
      dinsdag 22 maart 2011 @ 09:21:51 #270
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_94458343
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ook :D
    Leuk vormgegeven boek ook nog :D
    The truth was in here.
      vrijdag 15 april 2011 @ 22:29:01 #271
    340486 Flew
    Mijn wil is wet.
    pi_95563765
    Ik heb het boek, en ook het werkboek van 'The Secret'. :)
    Ben nog in het begin van het boek, maar ik plof dadelijk op de bank neer, mét het boek!
    'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
      zaterdag 16 april 2011 @ 12:33:45 #272
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_95577376
    Het vervolg heet "The Power". Weer wat uitgebreider.
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
      donderdag 21 april 2011 @ 20:59:04 #273
    340486 Flew
    Mijn wil is wet.
    pi_95823388
    Vandaag is een stukje van mijn droom weer uitgekomen. :)

Ik heb het zó gevisualiseerd, dat het voelde alsof ik het met mijn hart en hoofd al had.
    Ik had een 'ideaalplaatje' in mijn hoofd gecreëerd, en dat probeerde ik mezelf steeds voor te houden.
    Ik probeerde die positieve focus, mijn positieve gedachtenpatroon, vast te houden.

En wellicht noemen sommigen het 't 'placebo-effect', maar het heeft voor mij gewerkt. :Y
    'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
      donderdag 21 april 2011 @ 21:08:56 #274
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_95824108
    quote:
    99s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:59 schreef Flew het volgende:

Ik heb het zó gevisualiseerd, dat het voelde alsof ik het met mijn hart en hoofd al had.
    Ik had een 'ideaalplaatje' in mijn hoofd gecreëerd, en dat probeerde ik mezelf steeds voor te houden.
    Ik probeerde die positieve focus, mijn positieve gedachtenpatroon, vast te houden.

En wellicht noemen sommigen het 't 'placebo-effect', maar het heeft voor mij gewerkt. :Y
    hoe je het ook wil noemen, het is heel leuk om de resultaten te boeken! :)
    The truth was in here.
      donderdag 21 april 2011 @ 21:13:54 #275
    310327 L-ascorbinezuur
    Procrastination Guru.
    pi_95824388
    quote:
    99s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:59 schreef Flew het volgende:

Ik zou het inderdaad placebo effect en suggestie noemen, maar /care verder. Het werkt, gefeliciteerd! ^O^
    Hey, learn to take a compliment.
    [i]Thanks. [/i]
    pi_100938179
    Secret of niet bij mij werkt het regelmatig!

Hier een aantal voorbeelden:
    Ik ging op kamers en had een heel mooi interieur bij elkaar verzameld bij de IKEA in een Word document. Zodat ik kon gaan sparen voor dit totale plaatje. Ik had wel wat spulletjes verzameld en gekregen maar dat was niet zo mooi. Een week later kwam mijn moeder langs en ik liet het haar zien. Haar reactie was, dat krijg je van mij, dus een week later had ik het thuis staan.

Vroeger kwam ik als kind al vaak bij de H&M en het leek mij zo geweldig daar later te werken (vraag me niet waarom) en ja hoor tijdens mijn studie kon ik bij de H&M aan het werk.

Verder droomde ik altijd als baan voor interieur-ontwerper/tekenaar. Ik deed van jongs af aan Jan des bouvrie al na en je raad het nooit, na mijn baantje bij de H&M werd ik aangenomen als interieurtekenaar op 22 jarige leeftijd. Ik had mijn eigen kantoor met breedbeeldscherm op een locatie waar iedereen van droomt.

Mijn schoonouders hadden een ontzettend mooi interieur en we maakten al grapjes toen ze op vakantie gingen dat ze niet verbaasd moesten kijken als het huis leeg was als ze thuiskwamen. Geloof het of niet. Het interieur staat nu bij ons thuis!!! Gekregen.

Nu iets negatiefs wat ook uitkwam: Ik was altijd bang dat ik acne kreeg, want als ik mensen zag die dat hadden dacht ik altijd ik hoop dat ik dat niet krijg! Verkeerde gedachte, want ik kreeg het dus wel. Nu is het gelukkig weg maar heb wel wat littekens ervan. Iets waar ik altijd zo bang voor was.

Verder nog iets anders heel aparts dat ik weleens vertel aan mensen die dan erg ongeloofwaardig kijken: Ik zat in de bus met een vriend en hij zegt zomaar uit het niets: Zij gaat zo vallen. En wat gebeurt er???? Ze valt van het trapje bij de bus terwijl je dat van te voren echt niet had kunnen zien.

Dat is toch eng gewoon!
    live & love
    pi_100997598
    Valt dit er ook onder?

Ik heb ooit de wens gedaan om iemand te vinden die precies bij me past en die ben ik dus jaren later tegen gekomen en ben er nu mee gertrouwd.
    pi_101028297
    Is de boek of de film uitgebreider?

Trouwens ik herken mezelf erg veel aan deze verhalen.
    Ik vroeg me af waarom er nooit mijn type meisjes in de bus zitten. Ik stapte in mijn bus en ging zitten op een vierzitje. Na een lange dag school ging ik toch maar eens lekker slapen :D
    En guess what! Er zat een meisje voor mijn neus die lachte naar mij!

Ik denk dat wat er met The Secret bedoelt wordt is dat je constructief moet leven. Kijk naar mijn situatie, als ik had gepraat had ik de kans om haar te leren kennen. Maar dat had ik niet gedaan en mijn geluk was "ontglipt". Ik heb haar nooit meer gezien :(
    pi_101029149
    Zomaar een vraag. Weet iemand waarom het secret heet? Het is toch geschreven in een boek. Noem het dan waarheid. Ik schreef het al elders. Een secret is geheim. Schrijf je iets op en beweer je dat het waarheid is dan is het geen geheim. Heeft de auteur secret gekozen om het beter te laten verkopen?

Ik zeg niet het is onzin. Alsnog is het geldklopperij. Het boek dus.

Degeen die het meest profiteert is de schrijver. En misschien is dat ook de bedoeling. Weet ik niet. De bedoeling van de schrijver dus om rijk te worden ervan. Sowieso secret noemen.

Als je wenst dan krijg je? Denk eerder dat je moeite moet doen.

Ik heb minder hekel aan Jehova's dan grote leugens in boeken die miljoenen mensen lezen.

[ Bericht 9% gewijzigd door dreamviber op 22-08-2011 02:57:57 ]
    pi_101060935
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
    Het vervolg heet "The Power". Weer wat uitgebreider.
    Dat boek heb ik ooit gekregen, wat stukken gelezen en volgens mij is het vooral gericht om leren positief te denken.
    ROBODEMONS..................|:(
    pi_101123480
    Ik ben er zelf even weer momenteel aan begonnen want voor mij is het ook als ik even moeilijkere periodes heb wat positiever te leren denken.

Verschilt het boek van de power nou veel met de secret eigenlijk want ik heb het eerste boek en heb anders zo'n idee dat ik straks met 2 dezelfde boeken zit.
      † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 12:47:14 #282
    108371 sinterklaaskapoentje
    Wie komt er alle jaren...
    pi_101123592
    Het meest Amerikaanse verkooppraatje ooit, als je maar hard genoeg denkt aan die mooie auto komt 'ie van zelf. Lekker kapitalistisch en niet zo 'spiritueel'. Echt iets voor Oprahs boekenclub, waar ook 'een nieuwe aarde' in zat. Een boek wat PRECIES het tegenovergestelde weergeeft.
    :')
    pi_101132074
    quote:
    0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
    Het meest Amerikaanse verkooppraatje ooit, als je maar hard genoeg denkt aan die mooie auto komt 'ie van zelf. Lekker kapitalistisch en niet zo 'spiritueel'. Echt iets voor Oprahs boekenclub, waar ook 'een nieuwe aarde' in zat. Een boek wat PRECIES het tegenovergestelde weergeeft.
    Eensch
      woensdag 24 augustus 2011 @ 16:39:20 #284
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_101132225
    Heerlijk hoe esotherische crap aanhangers hier een filosofie aanhangen dat mensen die verschrikkelijk pech in hun leven hebben dat gewoon aan zichzelf te danken hebben.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      woensdag 24 augustus 2011 @ 16:41:10 #285
    45206 Pietverdriet
    pi_101132315
    Dus al die kwalen waar je reiki of homeopatische poep voor neemt, die heb je gewoon aan jezelf te danken omdat je er niet vanaf wilt.
      woensdag 24 augustus 2011 @ 17:46:09 #286
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_101134791
    quote:
    0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
    Heerlijk hoe esotherische crap aanhangers hier een filosofie aanhangen dat mensen die verschrikkelijk pech in hun leven hebben dat gewoon aan zichzelf te danken hebben.
    Lees de TT nog eens (de OP zal vast te veel gevraagd zijn) en hou je crap voor je. :)
    The truth was in here.
      woensdag 24 augustus 2011 @ 17:47:52 #287
    45206 Pietverdriet
    pi_101134855
    quote:
    14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lees de TT nog eens (de OP zal vast te veel gevraagd zijn) en hou je crap voor je. :)
    Lastig niet, die waarheden...
      woensdag 24 augustus 2011 @ 17:49:07 #288
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_101134900
    quote:
    0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lastig niet, die waarheden...
    Niet veel moeilijker dan begrijpend lezen gok ik.
    The truth was in here.
      woensdag 24 augustus 2011 @ 17:50:27 #289
    45206 Pietverdriet
    pi_101134947
    quote:
    0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef Bastard het volgende:

[..]

Niet veel moeilijker dan begrijpend lezen gok ik.
    Als je het echt wilt, dan lukt dat je!
    pi_101135267
    Wow, dat mensen dit al gebruiken om een parkeerplaats te vinden. Dan hoop ik toch maar dat niet iederéén straks The Secret gebruikt, want dan zijn er natuurlijk nooit meer genoeg parkeerplaatsen!

:P

Ik geloof trouwens eerder dat, wanneer je iets echt heel graag wil, je het ook goed voor je kunt zien, en dus ook net iets minder snel afhaakt dan de rest van de mensen. Draai het eens om: Als je denkt "ach, ik win toch nooit wat met prijsvragen" en je doet nooit mee... Nee, dan win je natuurlijk niks! Als je ergens in gelooft ben je bereid er meer tijd in te steken, langer te wachten, niet voor een alternatief te kiezen... En daarom komt het ook uit.
    pi_101135508
    Overigens heb ik op eenzelfde manier (maar dan zonder boek of film) ook al een hoop bereikt. Woonruimte (in een grote stad, waar mensen jaren op wachtlijsten staan), werkruimte, opdrachten... Je moet natuurlijk wél geloven dat het mogelijk is. En dan alert zijn en op het juiste moment je kans grijpen. Als ik al bij voorbaat was gaan zitten van: "Pfoe, ik vind in deze grote stad geen huis! Laat ik me maar inschrijven bij woningnet en drie jaar wachten..." dan had ik natuurlijk niks gevonden. Maar ik dacht: "Er is vast wel íemand die z'n pand snel wil verhuren. En natuurlijk, die zijn er. Je moet er echter wel voor open staan. En niet in een zweefmanier, maar gewoon, dat mensen om je heen weten dat je wat zoekt, dat je in je vrije uurtjes op Funda kijkt...

Soms doen dit soort verhalen me denken aan zo'n mop dat er een man in de sloot ligt, hij gelooft in god dus hij wacht tot god 'm komt redden. Komen er allerlei voorbijgangers voorbij, die de man willen redden, zegt ie: "Nee, ik geloof in god, die redt me wel!" De man verdrinkt, komt bij god in de hemel en god zegt: "Ik stuur verdorie drie man op je af!"

Ofwel. Dingen komen naar je toe in verschillende vormen, als je ervoor open staat kun je er veel uit halen. Maar helaas zitten de meeste mensen zo vast in hun (negatieve) patronen dat ze veel kansen missen.
      woensdag 24 augustus 2011 @ 18:10:45 #292
    45206 Pietverdriet
    pi_101135692
    Ik wilde zo graag een goede samenvatting wat me er aan stoort, en toen vond ik dit op you tube, het werkt!
    pi_101136558
    Whehe goed filmpje.

Maar idd, je kunt niet zomaar tegen iedere armoedzaaier of zieke zeggen: "Mja, eigen schuld!" En al was het wél de armoedzaaiers eigen schuld en verslagen houding... Dan nog, dan nog heeft die persoon waarschijnlijk nooit geleerd om anders te denken. Als je hele familie en sociale omgeving op een bepaald niveau leeft, dan héb je ook geen reden om aan te nemen dat dat bij jou anders zal gaan. Mede daarom blijven arme mensen vaak arm, en blijven rijke mensen vaak rijk, ook al zijn ze failliet gegaan of erven ze niks van pappie.
    Dus op zich zou het voor díe groep armen nog wel nut hebben om te leren iets meer in zichzelf te geloven... Maar het heeft zo z'n grenzen. Niet alles is maakbaar.

En mensen die al niet zo'n groot zelfvertrouwen hebben kunnen het ook nog eens zelf allemaal verkeerd opvatten. Zo van, het ligt dus allemaal aan mij. Ik zou dit allemaal moeten kunnen, maar het lukt me niet, dus kennelijk doe ík het fout. Dat is jammer, want dan denk je letterlijk wel heel erg dat heel the universe om jou draait. En dat klopt niet, er zijn meer factoren die meespelen. Andere mensen, het land waarin je woont, de samenleving... En soms ook gewoon botte pech, of puur geluk.
      † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 19:10:38 #294
    108371 sinterklaaskapoentje
    Wie komt er alle jaren...
    pi_101137753
    quote:
    0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
    Esoterisch is het niet eens, het is gewoon 'believe in yourself' 'you can do it' in een ander jasje. Wat een geheim :')
    :')
      woensdag 24 augustus 2011 @ 21:35:01 #295
    241970 R0N1N
    Live free or die trying
    pi_101144286
    De aanhang van dat secreet is sowieso een beetje vreemd ...
    Het gros van 'The Secret' aanhangers gelooft ook dat alles is voorbestemd. (Zie b.v. de discussie in dat andere topic "The Secret: de discussie").

Oftewel: reeds voor je geboorte heb je alles wat er in je leven gebeurt afgesproken.

Dus: als ik morgen de loterij win ... Secret -of- voorbestemd (afgesproken) ?
    Beide KAN NIET. (Maar volgens menig aanhanger vormt dat schijnbaar geen obstakel :') )
    The truth may be out there, but the lies are in your head.
      woensdag 24 augustus 2011 @ 22:12:54 #296
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_101146630
    Ok dit topic is bijna vol dus ik gooi er een slotje op en maak een deel twe. Discussiëren over de (on)zin van de Secret kan in The Secret - De Discussie #4
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')