abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:34:04 #1
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80113472
Hier gaan we verder waar we in deel 3 gebleven waren .

Openingspost van deel 2:
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:41 schreef Amos_ het volgende:
'The secret', de onzin - discussieer ! (deel 1)

Hier verder dus.

Wat opvalt is het schijnbare geloof dat enkel positief denken een dusdanig systeem in werking zet dat ALLES mogelijk is.

Kun je dat in het extreme doortrekken? Jazeker. Oftewel iemand die niet meer kan lopen door verlamming zou door The Secret weer kunnen lopen? Want zulke gouden bergen worden in mijn ogen met dit systeem wel beloofd.

Kijk, als je door The Secret ineens overal geld vandaan haalt, waarom zou dan je verlamming ook niet te genezen zijn.

Er is niks mis met positief denken, maar denken dat alleen positief denken de poort naar geluk opent is op zijn minst naief te noemen. Er komt meer bij kijken. Positief denken is 1, maar ernaar handelen is 2.

Het zou mooi zijn als hier zowel voor als tegenstanders met punten/stellingen komen die hun zaak kracht bij zetten.

Om in stijl af te sluiten.... Succes
Uit deel 3:
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:19 schreef Bastard het volgende:
Jullie blijven er graag in hangen he
Ja Bastard, blijkbaar is er iemand die dat wil .

STING zegt dat hij een erg dominante vriendin heeft en dus geen vrije wil heeft:
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:21 schreef STING het volgende:
Pardon..... "Vrije Wil"
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_80113500
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef Plus1 het volgende:

[..]

The Secret gaat niet over willen

[..]

Ja, wat bedoel je?
Sorry, ik had moeten quoten
quote:
Maar Aarde is de planeet van Vrije Wil, dus voor je het weet wijk je volledig af van je geplande leven.
Let's see, we hebben:

God
The Observer
Source Energy
Universe

En ook dus "Vrije Wil"
Wat betekent het?
pi_80113529
Thanks voor het openen van het vervolg, goed bezig!

Vrije Wil hebben we allemaal, alleen weet 90% van de mensen op aarde niet wat de keuzes zijn van de entiteit ie beschikte over die Vrije Wil. Ons Ego heeft ook een wil, maar die is vele malen beperkter dan de Oorspronkelijke Vrije Wil.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_80113531
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
STING zegt dat hij een erg dominante vriendin heeft en dus geen vrije wil heeft:
Zonder de definitie van hoe de term "Vrije Wil" hier gebruikt wordt, kan ik er moeilijk een oordeel over vellen
pi_80113579
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:36 schreef Plus1 het volgende:
Thanks voor het openen van het vervolg, goed bezig!

Vrije Wil hebben we allemaal, alleen weet 90% van de mensen op aarde niet wat de keuzes zijn van de entiteit ie beschikte over die Vrije Wil. Ons Ego heeft ook een wil, maar die is vele malen beperkter dan de Oorspronkelijke Vrije Wil.
Nogmaals, wat is Vrije Wil? (met hoofdletters kennelijk)
En versta je onder Ego? (ook met hoofdletters kennelijk )
pi_80113606
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:34 schreef STING het volgende:

[..]

Sorry, ik had moeten quoten
[..]

Let's see, we hebben:

God
The Observer
Source Energy
Universe

En ook dus "Vrije Wil"
Wat betekent het?
Vrije Wil is datgene waat je over beschikt, voordat je je leven hier kiest. Voordat je incarneert, heb je de Vrije Keuze om je leven hier geheel in te richten en ieder van ons heeft dit gedaan.

Het 'willen' waar Joepie (en anderen) over struikelen bij de The Secret, is van een heel andere orde: dat is het willen van de Ego.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_80113641
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:38 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Vrije Wil is datgene waat je over beschikt, voordat je je leven hier kiest. Voordat je incarneert, heb je de Vrije Keuze om je leven hier geheel in te richten en ieder van ons heeft dit gedaan.
Kun je daar een praktisch voorbeeld van geven?
Het klinkt een beetje als van te voren je lot bepalen voordat je aan je stoffelijke leven begint.
quote:
Het 'willen' waar Joepie (en anderen) over struikelen bij de The Secret, is van een heel andere orde: dat is het willen van de Ego.
Ego?
pi_80113681
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:37 schreef STING het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is Vrije Wil? (met hoofdletters kennelijk)
En versta je onder Ego? (ook met hoofdletters kennelijk )
Je Ego is een van de instrumenten die wij hebben gekregen om ons ervan te overtuigen dat de Afscheiding echt is. Toch is het slechts een instrument en niet je Essentie, zoals heel veel mensen intussen zijn gaan geloven. Je Ego is op iets heel anders uit dan je Essentie: je Ego wil aanzien, succes, rijkdom, respect, etc.
Je Essentie boeit dat allemaal niet: voor je Essentie is alleen belangrijk wie je Bent.
pi_80113745
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:40 schreef STING het volgende:

[..]

Kun je daar een praktisch voorbeeld van geven?
Het klinkt een beetje als van te voren je lot bepalen voordat je aan je stoffelijke leven begint.
[..]

Ego?
Een praktisch voorbeeld? Nee, dat kan ik niet: ik beschik helaas niet over de vaardigheden om tussen de verschillende lagen van Werkelijkheid te opereren.

Maar het is inderdaad een beetje je lot bepalen, maar niet zo beperkt als jij het schetst: je bepaalt élk mogelijk lot, afhankelijk van de randvoorwaarden die jij gekozen hebt.
pi_80113766
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:42 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Je Ego is een van de instrumenten die wij hebben gekregen om ons ervan te overtuigen dat de Afscheiding echt is.
Wat is de "Afscheiding"?
quote:
Toch is het slechts een instrument en niet je Essentie, zoals heel veel mensen intussen zijn gaan geloven. Je Ego is op iets heel anders uit dan je Essentie: je Ego wil aanzien, succes, rijkdom, respect, etc.
Je Essentie boeit dat allemaal niet: voor je Essentie is alleen belangrijk wie je Bent.
"Essentie"?

Geen disrepect btw hoor, maar je noemt bepaalde labels op, die kennelijk bij een bepaalde stroming horen, die mij onbekend is
pi_80113818
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:44 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Een praktisch voorbeeld? Nee, dat kan ik niet: ik beschik helaas niet over de vaardigheden om tussen de verschillende lagen van Werkelijkheid te opereren.
Je zegt dat een ieder van ons het leven heeft ingericht. Wat betekent dat precies?
pi_80113870
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:44 schreef STING het volgende:

[..]

Wat is de "Afscheiding"?
[..]

"Essentie"?

Geen disrepect btw hoor, maar je noemt bepaalde labels op, die kennelijk bij een bepaalde stroming horen, die mij onbekend is
Geen probleem. Ik leg het graag uit!
De Afscheiding is het geloof van de meerderheid van de mensen, dat niemand met elkaar verbonden is.
Dat je als persoon compleet op jezelf aangewezen bent en er geen enkel verband met de rest bestaat.
Waar Wij vandaan komen (Het Absolute), bestaat de Afscheiding niet en is Alles Eén. Onze Afscheiding is een Illusie, die Wij met z'n allen geschapen hebben - om zo onszelf te leren kennen.

Je Essentie is je Ziel, je Godsdeeltje. Datgene wat over een Eeuwig Bewustzijn beschikt.
pi_80113909
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:47 schreef STING het volgende:

[..]

Je zegt dat een ieder van ons het leven heeft ingericht. Wat betekent dat precies?

Goede vraag!

Voordat je hier komt, bepaal je elke randvoorwaarde in je leven. Elke persoon die je tegenkomt en elke omstandigheid. Maar ook de vervolgstappen: elke mogelijke mogelijkheid bepaal je van te voren.
pi_80114059
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:50 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Goede vraag!

Voordat je hier komt, bepaal je elke randvoorwaarde in je leven. Elke persoon die je tegenkomt en elke omstandigheid. Maar ook de vervolgstappen: elke mogelijke mogelijkheid bepaal je van te voren.
Als je alles al vastlegt van te voren, wat voor doel heeft het leven dan precies?

Met andere woorden, je bepaalt je eigen quantum universum o.i.d.?

Uit welke stroming komen deze overtuigingen?
pi_80114107
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef STING het volgende:

[..]

Als je alles al vastlegt van te voren, wat voor doel heeft dat dan precies?

Met andere woorden, je bepaalt je eigen quantum universum o.i.d.?

Uit welke stroming komen deze overtuigingen?
Je legt niet álles vast: je legt slechts de mogelijke mogelijkheden vast. Dat zijn er heel veel, maar lang niet alles. Je legt sowieso niet vast op welke manier jij reageert en wat je precies ervaart, maar de randvoorwaarden wel. Die kies je zelf.

Ik heb geen idee uit welke stroming het komt
pi_80114166
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:57 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Je legt niet álles vast: je legt slechts de mogelijke mogelijkheden vast. Dat zijn er heel veel, maar lang niet alles. Je legt sowieso niet vast op welke manier jij reageert en wat je precies ervaart, maar de randvoorwaarden wel. Die kies je zelf.

Ik heb geen idee uit welke stroming het komt
]

Oh en het doel:
Hier kunnen we ervaren wat we wel al van onszelf wisten, maar nog niet ervaren hadden. Met als uiteindelijk doel om elke mogelijke ervaring te ervaren.
pi_80114569
Het is niet zo dat alles al vast staat
check de kwantum fysica voor dit soort zaken, hell check what the bleep do we know for that matter

er gebeurd pas iets als jij er naar kijkt; en de uitkomst is anders als een ander ernaar kijkt
in die zin is bewezen dat je je eigen realiteit creert.
betreffende (ziele)contracten die je afsluit voor je hier komt
check het boek courageous souls... een aanrader
wij zijn hier om te ervaren
Goed en slecht is in the eye of the beholder, dus afhangende van je perspectief
positief en negatief zijn 2 zijden van dezelfde munt.. alleen kun je dat niet zien als je midden in
de negatieve ervaringen zit.

Plus1 zei het al; een bevalling is het perfecte voorbeeld.. als je dat hebt meegemaakt dan weet je dat pas; namelijk bijna elke emotie ervaar je dan tegelijk; angst vreugde liefde geluk enz.
dan weet je dat het 2 zijden van dezelfde munt zijn
zoiets wonderlijks, tegelijkertijd zoiets heftigs...
Al is de mode uit dan ben ik nog steeds in
pi_80114641
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef LORD_ANU het volgende:
check de kwantum fysica voor dit soort zaken, hell check what the bleep do we know for that matter

er gebeurd pas iets als jij er naar kijkt; en de uitkomst is anders als een ander ernaar kijkt
positief en negatief zijn 2 zijden van dezelfde munt.. alleen kun je dat niet zien als je midden in

Plus1 zei het al; een bevalling is het perfecte voorbeeld.. als je dat hebt meegemaakt dan weet je dat pas; namelijk bijna elke emotie ervaar je dan tegelijk; angst vreugde liefde geluk enz.
Precies. En The Secret geeft je de mogelijkheid om de uitkomst te wijzigen, mits je het op de juiste manier toepast.
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:27:43 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_80114920
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef LORD_ANU het volgende:

Mooie post, welkom trouwens .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_80115081
Tvp ...deeltje 4 alweer
pi_80115210
thnx!
ja tenminste zo zie ik de dingen een btje
blijft natuurlijk wel zo dat iets niet per definitie zo is
meningen veranderen naarmate je leert
pi_80115334
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:37 schreef LORD_ANU het volgende:
thnx!
ja tenminste zo zie ik de dingen een btje
blijft natuurlijk wel zo dat iets niet per definitie zo is
meningen veranderen naarmate je leert
Dat vind ik het mooiste: niets is per definitie 'iets'. Het is alleen datgene wat wij er aan toekennen. Daarom werkt The Secret ook zo goed: door aan te passen wat je toekent aan dingen, kun je de Werkelijkheid wijzigen.
pi_80115508
maar ik ben het wel eens dat je iets niet moet 'willen'
want dan zegt het universum gewoon terug ok dat wil jij (als het ware)
met andere woorden, leef alsof je het al hebt of bent..
en dankbaar zijn voor wat je al hebt (en nog moet krijgen, daar dank je dan meteen voor omdat alles NU gebeurd, naast elkaar; heden/verleden/toekomst)

ik denk ook niet dat het bewust te maken heeft met iets wat idd je ego wilt
het is wel zo; where attention go's energy flows... daar waar je je enkel op richt zal uiteindelijk
ook werkelijk heid worden denk ik.

Bedenk maar is toen je die auto zocht en dagen lang zocht en zocht tot je hem vond en kocht
en als je daarmee bezig bent; zie je opeens ook overal dat type auto rijden...

[ Bericht 16% gewijzigd door LORD_ANU op 09-04-2010 10:52:37 ]
pi_80115760
Hoe maak je van 'willen', 'Zijn'? Dat vind ik een lastig gegeven nl! Ik probeer dankbaarheid te tonen voor wat ik al ervaar, al merk ik dat ik dat ook vaak vergeet. Het lijkt automatisme te zijn om altijd het negatieve te belichten.
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:56:15 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80115850
Beroepsmatige tvp.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')