quote:Op maandag 22 maart 2010 10:41 schreef Amos_ het volgende:
'The secret', de onzin - discussieer ! (deel 1)
Hier verder dus.
Wat opvalt is het schijnbare geloof dat enkel positief denken een dusdanig systeem in werking zet dat ALLES mogelijk is.
Kun je dat in het extreme doortrekken? Jazeker. Oftewel iemand die niet meer kan lopen door verlamming zou door The Secret weer kunnen lopen? Want zulke gouden bergen worden in mijn ogen met dit systeem wel beloofd.
Kijk, als je door The Secret ineens overal geld vandaan haalt, waarom zou dan je verlamming ook niet te genezen zijn.
Er is niks mis met positief denken, maar denken dat alleen positief denken de poort naar geluk opent is op zijn minst naief te noemen. Er komt meer bij kijken. Positief denken is 1, maar ernaar handelen is 2.
Het zou mooi zijn als hier zowel voor als tegenstanders met punten/stellingen komen die hun zaak kracht bij zetten.![]()
Om in stijl af te sluiten.... Succes
Van mij mag men geloven wat hij/zij wil, maar als je met zulke botte beledigingen komt (kind heeft AIDS door keuze, je vriend kreeg kanker omdat hij dat wenste e.d.) en vervolgens op andere gebieden wel rechtvaardiging eist, kan dat voor derden hard aankomen, hoe dan ook! Geloven mag, maar op basis van datzelfde geloof mensen kleineren, terroriseren en afzeiken niet.quote:Op zondag 28 maart 2010 00:09 schreef Summers het volgende:
Als je gekwetst bent dat mensen in een ziel geloven of dat alles met een reden gebeurd die out of the box ligt, dan moet je niet op fok komen lijkt mij .
Want je kent iedereen persoonlijk en wat er allemaal in hun leven heeft afgespeeld ,quote:Op zondag 28 maart 2010 00:17 schreef Flammie het volgende:
Ach allemaal praatjes van mensen die het makkelijk hebben in een leven waarin niks tegenzit![]()
succes ermee makkers!
ach, je vraagt hier zelf om. Dit is je keuzequote:Op zondag 28 maart 2010 00:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Want je kent iedereen persoonlijk en wat er allemaal in hun leven heeft afgespeeld ,
en je begrijpt tot nu toe alles wat iedereen zegt zonder het zelf in te vullen ,
knap hoor
Omdat ik een vriend heb die kanker heeft +zijn ouders verloren heeft aan deze ziekte en ik het misselijkmakend vind dat hier mensen komen met een VMBO diploma op zijn hoogst, het IQ van een stoeptegel die even komen zeggen dat het zijn eigen schuld en keuze is. Daarom.quote:
Die jongen heeft in een vorig leven deze ouders gekozen en heeft zodoende ook gekozen voor een leven vol ellende, depressiviteit, rouwverwerking en kanker..quote:Op zondag 28 maart 2010 00:28 schreef Flammie het volgende:
[..]
Omdat ik een vriend heb die kanker heeft +zijn ouders verloren heeft aan deze ziekte en ik het misselijkmakend vind dat hier mensen komen met een VMBO diploma op zijn hoogst, het IQ van een stoeptegel die even komen zeggen dat het zijn eigen schuld en keuze is. Daarom.
Gvd.. Schtoppel.. Dat wij het ooit eens met elkaar eens kunnen zijn ... what the...quote:Op zondag 28 maart 2010 09:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik vind The Secret sowieso flauwekul omdat het zich heel erg richt op materiele zaken, oh oh wat spiritueel. Net zo min dat ik geloof in die positiviteitsgoeroe's die beweren dat je alles kan bereiken wat je wilt, als je er maar hard genoeg voor werkt. Dikke onzin. Natuurlijk geloof ik wel dat je beter positief in het leven kan staan dan negatief.
En wat het uitkiezen van eigen problemen betreft. Dat zou waar kunnen zijn maar hou dat geloof dan lekker voor jezelf want je kunt het gewoon niet maken om dat tegen mensen te zeggen.
Nou het heet toch echt de "wet van de aantrekkingskracht".. De WET... Wetten caren niet voor extremen omdat een wet niet menselijk denkt. De WET van de zwaartekracht bv. Als ik een appel de lucht in gooi, valt deze naar beneden. De wet cared hierbij niet voor extremen. Dat ik bv. eerst een dansje erbij doe, maakt de wet niks uit. Dat de appel 2m hoger gegooid wordt, maakt de wet ook niet uit.quote:Op zondag 28 maart 2010 08:00 schreef Bastard het volgende:
Ah lekker, we gaan het riculiseren door de extremen erbij te pakken.. "toe dan verklaar eens waarom er gehandicpate zijn, waarom er geen wereldvrede is, waarom er 9 miljoen joden vergast zijn en waarom dat er baby's met aids geboden worden? Kun je niet he.. zie je nu.. the secret (of het systeem) werkt dus niet"
quote:Op zondag 28 maart 2010 08:00 schreef Bastard het volgende:
Ah lekker, we gaan het riculiseren door de extremen erbij te pakken.. "toe dan verklaar eens waarom er gehandicpate zijn, waarom er geen wereldvrede is, waarom er 9 miljoen joden vergast zijn en waarom dat er baby's met aids geboden worden? Kun je niet he.. zie je nu.. the secret (of het systeem) werkt dus niet"
En ik vraag helemaal niet van Plus1 of hij wil verklaren waarom er gehandicapten zijn. Dit voorval:quote:Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
Die baby heeft voordat ie hier kwam gekozen voor een leven met AIDS.
heeft zich voorgedaan bij niet zomaar een vage kennis, maar bij een echt heel ontzettend goede vriend van mij. Ik wil gewoon weten of mensen die dat soort dingen zeggen zich realiseren dat ze mensen hiermee kunnen kwetsen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:53 schreef JoepiePoepie het volgende:Ten tweede omdat een gehandicapte vriend van mij (gehandicapt en met verschillende chronische ziektes geboren) i.r.l. een keer meegemaakt heeft dat iemand hem kwam vertellen dat het helemaal zijn eigen keuze is dat hij gehandicapt is en die ziektes heeft. Gelukkig is die vriend van mij iemand die vrij luchtig met zijn handicap en ziektes omgaat, maar ik vroeg me af of mensen als Plus1 zich wel realiseren dat je met zo'n uitspraak iemand verschrikkelijk kunt kwetsen?
quote:Op zondag 28 maart 2010 00:09 schreef Summers het volgende:
Als je gekwetst bent dat mensen in een ziel geloven of dat alles met een reden gebeurd die out of the box ligt, dan moet je niet op fok komen lijkt mij .
Precies en een ziel dus ook niet .quote:Op zondag 28 maart 2010 11:22 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nou het heet toch echt de "wet van de aantrekkingskracht".. De WET... Wetten caren niet voor extremen omdat een wet niet menselijk denkt.
Ik geloof er niks van eerlijk gezegt .quote:Op zondag 28 maart 2010 12:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
heeft zich voorgedaan bij niet zomaar een vage kennis, maar bij een echt heel ontzettend goede vriend van mij. Ik wil gewoon weten of mensen die dat soort dingen zeggen zich realiseren dat ze mensen hiermee kunnen kwetsen.
[..]![]()
Ik ben niet gekwetst, meer verwonderd eigenlijk. Bovendien had ik het over een voorval i.r.l. en niet op FOK.
Een ziel is geen wet, Summers....quote:
Wat geloof je niet? Dat een goede vriend van mij dit overkomen is of dat ik niet gekwetst ben?quote:
En zo ja, of hij zich realiseert dat hij met dat soort opmerkingen mensen ontzettend kan kwetsen.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
Die baby heeft voordat ie hier kwam gekozen voor een leven met AIDS.
Waarom dat?quote:Op zondag 28 maart 2010 20:08 schreef Handschoen het volgende:
Kan die foto niet achter een spoiler?
Maar dan hoef ik het niet elke keer te zien als ik deze pagina open...quote:Op zondag 28 maart 2010 20:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
Waarom dat?Hij heeft daar zelf voor gekozen
Het 'leuke' is dat elke stroming in het paranormale (of dat nou religie is of iets anders) in de kern iets anders zegt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |