abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 maart 2010 @ 21:53:53 #1
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79655359
Hier gaan we verder waar we in deel 2 gebleven waren .

Openingspost van deel 2:
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:41 schreef Amos_ het volgende:
'The secret', de onzin - discussieer ! (deel 1)

Hier verder dus.

Wat opvalt is het schijnbare geloof dat enkel positief denken een dusdanig systeem in werking zet dat ALLES mogelijk is.

Kun je dat in het extreme doortrekken? Jazeker. Oftewel iemand die niet meer kan lopen door verlamming zou door The Secret weer kunnen lopen? Want zulke gouden bergen worden in mijn ogen met dit systeem wel beloofd.

Kijk, als je door The Secret ineens overal geld vandaan haalt, waarom zou dan je verlamming ook niet te genezen zijn.

Er is niks mis met positief denken, maar denken dat alleen positief denken de poort naar geluk opent is op zijn minst naief te noemen. Er komt meer bij kijken. Positief denken is 1, maar ernaar handelen is 2.

Het zou mooi zijn als hier zowel voor als tegenstanders met punten/stellingen komen die hun zaak kracht bij zetten.

Om in stijl af te sluiten.... Succes

Ik heb een vraag aan Plus1:

Jij vindt dat alles wat je in je leven overkomt, je eigen keuze is. Zoals bijvoorbeeld dat een baby met AIDS ervoor kiest om geboren te worden met AIDS. Zeg je dit soort dingen ook i.r.l. tegen mensen? Ik stel deze vraag niet als aanval, maar:

• Ten eerste omdat ik me kan voorstellen dat er een groot taboe heerst op het aanhangen van geloven zoals 'The Secret'.
  • Ten tweede omdat een gehandicapte vriend van mij (gehandicapt en met verschillende chronische ziektes geboren) i.r.l. een keer meegemaakt heeft dat iemand hem kwam vertellen dat het helemaal zijn eigen keuze is dat hij gehandicapt is en die ziektes heeft. Gelukkig is die vriend van mij iemand die vrij luchtig met zijn handicap en ziektes omgaat, maar ik vroeg me af of mensen als Plus1 zich wel realiseren dat je met zo'n uitspraak iemand verschrikkelijk kunt kwetsen?
  • Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
    Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
      zondag 28 maart 2010 @ 00:09:38 #2
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_79658970
    Als je gekwetst bent dat mensen in een ziel geloven of dat alles met een reden gebeurd die out of the box ligt, dan moet je niet op fok komen lijkt mij .
    THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
    pi_79659194
    Ach allemaal praatjes van mensen die het makkelijk hebben in een leven waarin niks tegenzit

succes ermee makkers!
      zondag 28 maart 2010 @ 00:20:10 #4
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_79659276
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 00:09 schreef Summers het volgende:
    Als je gekwetst bent dat mensen in een ziel geloven of dat alles met een reden gebeurd die out of the box ligt, dan moet je niet op fok komen lijkt mij .
    Van mij mag men geloven wat hij/zij wil, maar als je met zulke botte beledigingen komt (kind heeft AIDS door keuze, je vriend kreeg kanker omdat hij dat wenste e.d.) en vervolgens op andere gebieden wel rechtvaardiging eist, kan dat voor derden hard aankomen, hoe dan ook! Geloven mag, maar op basis van datzelfde geloof mensen kleineren, terroriseren en afzeiken niet.

De mensen die in het WTC crashten zijn ook heilig ervan overtuigd van een afterlife. Dat betekend niet dat je mensen tegen de borst kan stoten met je ideologie (die nergens op gebaseerd is, anders was er wel een consensus over) of in het geval WTC mensen de dood injagen.
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
      zondag 28 maart 2010 @ 00:26:05 #5
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_79659416
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 00:17 schreef Flammie het volgende:
    Ach allemaal praatjes van mensen die het makkelijk hebben in een leven waarin niks tegenzit

succes ermee makkers!
    Want je kent iedereen persoonlijk en wat er allemaal in hun leven heeft afgespeeld ,
    en je begrijpt tot nu toe alles wat iedereen zegt zonder het zelf in te vullen ,
    knap hoor
      zondag 28 maart 2010 @ 00:26:31 #6
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_79659426
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 00:26 schreef Summers het volgende:

[..]

Want je kent iedereen persoonlijk en wat er allemaal in hun leven heeft afgespeeld ,
    en je begrijpt tot nu toe alles wat iedereen zegt zonder het zelf in te vullen ,
    knap hoor
    ach, je vraagt hier zelf om. Dit is je keuze
      † In Memoriam † zondag 28 maart 2010 @ 00:27:35 #7
    230491 Zith
    pls tip
    pi_79659454
    Waarom zou je hierover discussieren
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
    pi_79659469
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 00:27 schreef Zith het volgende:
    Waarom zou je hierover discussieren
    Omdat ik een vriend heb die kanker heeft +zijn ouders verloren heeft aan deze ziekte en ik het misselijkmakend vind dat hier mensen komen met een VMBO diploma op zijn hoogst, het IQ van een stoeptegel die even komen zeggen dat het zijn eigen schuld en keuze is. Daarom.
      zondag 28 maart 2010 @ 00:30:00 #9
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_79659506
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 00:28 schreef Flammie het volgende:

[..]

Omdat ik een vriend heb die kanker heeft +zijn ouders verloren heeft aan deze ziekte en ik het misselijkmakend vind dat hier mensen komen met een VMBO diploma op zijn hoogst, het IQ van een stoeptegel die even komen zeggen dat het zijn eigen schuld en keuze is. Daarom.
    Die jongen heeft in een vorig leven deze ouders gekozen en heeft zodoende ook gekozen voor een leven vol ellende, depressiviteit, rouwverwerking en kanker..

serieus dat is wat men zegt hier, ik verzin dit niet

Entiteiten kiezen er ook voor om zo geboren te worden:

schei toch uit
    pi_79659565
    Mensen hier hebben het makkelijk. Nooit geen ellende meegemaakt en als er dan mensen zijn die steun en hulp nodig hebben kunnen ze in de stront zakken. Omdat een huishoudswijf een boekje "the secret" egschreven heeft.

veel plezier nogmaals maar ik doe hier niet meer mee. lage figuren

Op naar een nieuwe meer boeiende thread

[ Bericht 8% gewijzigd door Flammie op 28-03-2010 01:04:38 ]
      zondag 28 maart 2010 @ 04:38:54 #11
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_79662142
    Nietus , je bent gek !

Alleen in the box bestaat en wie meer ziet dan dat vierkant
    en niet in grenzen denkt
    heeft het IQ van een ( vierkante ) stoeptegel
    en gebruikt zijn hersenen niet en is nog gevaarlijk ook
      zondag 28 maart 2010 @ 08:00:53 #12
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79662778
    Ah lekker, we gaan het riculiseren door de extremen erbij te pakken.. "toe dan verklaar eens waarom er gehandicpate zijn, waarom er geen wereldvrede is, waarom er 9 miljoen joden vergast zijn en waarom dat er baby's met aids geboden worden? Kun je niet he.. zie je nu.. the secret (of het systeem) werkt dus niet"

The truth was in here.
    pi_79663150
    Ik vind The Secret sowieso flauwekul omdat het zich heel erg richt op materiele zaken, oh oh wat spiritueel. Net zo min dat ik geloof in die positiviteitsgoeroe's die beweren dat je alles kan bereiken wat je wilt, als je er maar hard genoeg voor werkt. Dikke onzin. Natuurlijk geloof ik wel dat je beter positief in het leven kan staan dan negatief.

En wat het uitkiezen van eigen problemen betreft. Dat zou waar kunnen zijn maar hou dat geloof dan lekker voor jezelf want je kunt het gewoon niet maken om dat tegen mensen te zeggen.
    Gaap Goals rulezzz!
      zondag 28 maart 2010 @ 11:20:19 #14
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_79664630
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 09:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
    Ik vind The Secret sowieso flauwekul omdat het zich heel erg richt op materiele zaken, oh oh wat spiritueel. Net zo min dat ik geloof in die positiviteitsgoeroe's die beweren dat je alles kan bereiken wat je wilt, als je er maar hard genoeg voor werkt. Dikke onzin. Natuurlijk geloof ik wel dat je beter positief in het leven kan staan dan negatief.

En wat het uitkiezen van eigen problemen betreft. Dat zou waar kunnen zijn maar hou dat geloof dan lekker voor jezelf want je kunt het gewoon niet maken om dat tegen mensen te zeggen.
    Gvd.. Schtoppel.. Dat wij het ooit eens met elkaar eens kunnen zijn ... what the...
      zondag 28 maart 2010 @ 11:22:52 #15
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_79664681
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 08:00 schreef Bastard het volgende:
    Ah lekker, we gaan het riculiseren door de extremen erbij te pakken.. "toe dan verklaar eens waarom er gehandicpate zijn, waarom er geen wereldvrede is, waarom er 9 miljoen joden vergast zijn en waarom dat er baby's met aids geboden worden? Kun je niet he.. zie je nu.. the secret (of het systeem) werkt dus niet"

Nou het heet toch echt de "wet van de aantrekkingskracht".. De WET... Wetten caren niet voor extremen omdat een wet niet menselijk denkt. De WET van de zwaartekracht bv. Als ik een appel de lucht in gooi, valt deze naar beneden. De wet cared hierbij niet voor extremen. Dat ik bv. eerst een dansje erbij doe, maakt de wet niks uit. Dat de appel 2m hoger gegooid wordt, maakt de wet ook niet uit.

Als het dus geen wet is, en enkel bestaat zoals mensen het graag willen zien (dus als het enkel werkt wanneer het uitkomt), kan het dus ook geen wet genoemd worden. Hoe zullen we het dan noemen? "het vermoeden dat men iets kan aantrekken, behalve als het te extreem is en ons eigenlijk niet uitkomt?"
    Extremen moeten hierbij zeker in ogenschouw genomen worden. Hieraan kun je zien hoe ver zo een wet er eigenlijk naast zit (ik begrijp al niet waarom het een wet genoemd wordt). Een wet kan niet omgebogen worden naargelang het mensen uitkomt (en waarbij iedereen dus wat anders zegt), enkel wanneer bepaalde condities veranderen, zal een wet zich anders kunnen gedragen (bv. een bal in de ruimte gooien, maar dan spreek je al niet meer van zwaartekracht, want die is daar niet).

[ Bericht 7% gewijzigd door Michielos op 28-03-2010 11:39:10 ]
      zondag 28 maart 2010 @ 12:14:40 #16
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_79665781
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 08:00 schreef Bastard het volgende:

Ridiculiseren? Extremen erbij pakken? Plus1 had het er zelf over dat baby's met AIDS geboren worden met AIDS omdat ze dat zelf willen.
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
    Die baby heeft voordat ie hier kwam gekozen voor een leven met AIDS.
    En ik vraag helemaal niet van Plus1 of hij wil verklaren waarom er gehandicapten zijn. Dit voorval:
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 21:53 schreef JoepiePoepie het volgende:
  • Ten tweede omdat een gehandicapte vriend van mij (gehandicapt en met verschillende chronische ziektes geboren) i.r.l. een keer meegemaakt heeft dat iemand hem kwam vertellen dat het helemaal zijn eigen keuze is dat hij gehandicapt is en die ziektes heeft. Gelukkig is die vriend van mij iemand die vrij luchtig met zijn handicap en ziektes omgaat, maar ik vroeg me af of mensen als Plus1 zich wel realiseren dat je met zo'n uitspraak iemand verschrikkelijk kunt kwetsen?
  • heeft zich voorgedaan bij niet zomaar een vage kennis, maar bij een echt heel ontzettend goede vriend van mij. Ik wil gewoon weten of mensen die dat soort dingen zeggen zich realiseren dat ze mensen hiermee kunnen kwetsen.
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 00:09 schreef Summers het volgende:

Ik ben niet gekwetst, meer verwonderd eigenlijk. Bovendien had ik het over een voorval i.r.l. en niet op FOK.

[ Bericht 2% gewijzigd door JoepiePoepie op 28-03-2010 12:43:01 ]
    Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
      zondag 28 maart 2010 @ 13:46:12 #17
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_79668253
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 11:22 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nou het heet toch echt de "wet van de aantrekkingskracht".. De WET... Wetten caren niet voor extremen omdat een wet niet menselijk denkt.
    Precies en een ziel dus ook niet .
      zondag 28 maart 2010 @ 13:50:23 #18
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_79668349
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 12:14 schreef JoepiePoepie het volgende:

heeft zich voorgedaan bij niet zomaar een vage kennis, maar bij een echt heel ontzettend goede vriend van mij. Ik wil gewoon weten of mensen die dat soort dingen zeggen zich realiseren dat ze mensen hiermee kunnen kwetsen.
    [..]

Ik ben niet gekwetst, meer verwonderd eigenlijk. Bovendien had ik het over een voorval i.r.l. en niet op FOK.
    Ik geloof er niks van eerlijk gezegt .
      zondag 28 maart 2010 @ 13:56:31 #19
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_79668538
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 13:46 schreef Summers het volgende:

[..]

Precies en een ziel dus ook niet .
    Een ziel is geen wet, Summers....

En je zegt precies, m.a.w. je bent het eens met wat ik schrijf?
      zondag 28 maart 2010 @ 14:04:51 #20
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_79668790
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 13:50 schreef Summers het volgende:
    Ik geloof er niks van eerlijk gezegt .
    Wat geloof je niet? Dat een goede vriend van mij dit overkomen is of dat ik niet gekwetst ben?

In het geval je het niet gelooft dat een goede vriend van mij dit overkomen is, kan ik je vertellen dat hij wel meer gekke dingen m.b.t. z'n handicap meemaakt waar ik ook bij ben !

Bepaalde lichaamsdelen van hem zijn vastgegroeid (nee, niet dat lichaamsdeel ) door een ziekte en er zijn echt mensen die presteren het om te zeggen dat als hij maar goed oefent en z'n best doet, dat het dan allemaal weer loskomt .

Ik snap trouwens niet waarom je het niet zou geloven. Je ziet toch ook dat er op FOK ook mensen zijn die zeggen dat alles wat je overkomt je eigen keuze is. Daar gaat dit topic en The Secret juist over . Nou, waarom zouden die mensen er dan niet zijn i.r.l.?

Bovendien is het totaal niet relevant of mevrouw Summers het wel of niet gelooft . Als je het per se niet wilt geloven, dan mag je het voor mijn part zien als een hypothese. Ik haalde dat (in jouw ogen hypothetische) voorbeeld aan omdat ik wil weten of Plus1 ook i.r.l. dingen tegen mensen zegt in de trant van:
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
    Die baby heeft voordat ie hier kwam gekozen voor een leven met AIDS.
    En zo ja, of hij zich realiseert dat hij met dat soort opmerkingen mensen ontzettend kan kwetsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door JoepiePoepie op 28-03-2010 14:36:26 ]
    Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
    pi_79680011
    Kan die foto niet achter een spoiler ?
    Have fun...
      zondag 28 maart 2010 @ 20:20:45 #22
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_79680628
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 20:08 schreef Handschoen het volgende:
    Kan die foto niet achter een spoiler ?
    Waarom dat? Hij heeft daar zelf voor gekozen
      zondag 28 maart 2010 @ 20:52:09 #23
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_79682255
    Het is heel simpel en ik blijf erop terugkomen, het ligt aan je perspectief, welke nou goed is of fout maakt niet uit vanuit de mening gezien. Als je het universum bekijkt vanuit de gedachte dat het bewustzijn zelf, de essentie dus, een onsterfelijke energie is met een onthechte belangstelling voor het leven an sich en elke gebeurtenis ziet als een ervaring, niet meer en niet minder dan is een aidsbaby of een persoon die zijn hele leven lang lijdt door omstandigheden minder dramatisch.

Dit neemt totaal niet weg dat we lijden maar moeten laten gaan en er niets tegen moeten doen, aidsbabies, kanker, hongerend Afrika, oorlogen, verkrachtingen en al die andere zaken hebben ook een potentieel bij zich voor anderen om goed te doen, arts te worden voor aidsbabies, kanker te onderzoeken en te verslaan, hongerende negertjes helpen en weet ik het allemaal niet meer.

Als je een leven bekijkt vanaf de gedachte/veronderstelling dat het leven begint bij de bevruchting/geboorte en eindigt bij het overlijden van een persoon is het een heel ander verhaal.

Dus in het kort, ellende in de wereld is naast dat het ellendig is ook een kans voor anderen om goed te doen, voor de personen zelf om er iets uit te halen en voor de ziel is elk moment hoe kut ook een leermoment, negatief is negatief en positief is positief, ik kan mij iig niet voorstellen dat de meest basale misdaden en vrijheidsberovingen op een bepaald esoterisch vlak opeens niet meer geldt. Het leven is geen illusie, ellende is geen illusie, ziektes en kutlevens zijn geen eigen schuld maar eventueel wel een eigen keuze maar dan uit altruistische overwegingen genomen in plaats van egoïstische, enkel voor de eigen ervaring (immers het bewustzijn is eeuwig) of de mogelijkheid voor anderen om goed te doen.

Voor iemand die met bloed zweet en tranen een doel bereikt is zoiets als 'the secret' een belediging, voor iemand die doodziek en ellendig is die te horen krijgt dat het zijn eigen keuze is zal het moeilijk te slikken zijn en diegene heeft er ook niet bewust voor gekozen, wat zou er voor leermoment zijn als je vanaf je geboorte al weet dat jouw ellende je eigen keus is geweest? Dan krijg je helemaal niet de moeilijkheden van iemand die dat niet weet en zichzelf maar afvraagt waarom hem dit overkomt.

The secret concentreerd zich op het positieve maar het negatieve is ook een werkende kracht, vraag binnen je kennissenkring maar eens naar iemand wereldbeeld en probeer te achterhalen hoe cyinisch men is.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
    pi_79688799
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 20:20 schreef Michielos het volgende:

[..]

Waarom dat? Hij heeft daar zelf voor gekozen
    Maar dan hoef ik het niet elke keer te zien als ik deze pagina open...
    Have fun...
    pi_79697993
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 20:52 schreef jogy het volgende:
    < uitgebreid en uitgewerkt betoog>
    Het 'leuke' is dat elke stroming in het paranormale (of dat nou religie is of iets anders) in de kern iets anders zegt.
    Dus hoe weten mensen nou zeker dat 'the secret' het ware systeem is, terwijl een geloof bijvoorbeeld zegt dat je als mens helemaal geen keus hebt hoe je leven verloopt?

Knowledge is power, use it wisely.
    TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')