Hmm....begrijpelijk dat het uiteindelijk dan wel een positief effect op jezelf heeft. Ik denk gewoon dat het o.a. komt doordat mensen om je heen jou gewoon wat positiever ervaren en hierbij dan ook positiever gaan benaderen.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:46 schreef Amos_ het volgende:
Dat ben ik met je eens. Op jezelf kan het een gunstig effect hebben. Maar "het geheim" gaat uit van een exo-werking, namelijk dat je met jouw positiviteit ver buiten je eigen invloedscirkel inbreng hebt. En dat is natuurlijk op zijn minst raar te noemen.
Misschien geloof je erin omdat je wil dat het werkt?(dat is niet negatief bedoeld overigens)
Nou, het probleem dat ik heb met dit systeem is dat enkel en alleen positief blijven niet zaligmakend werkt. Er zijn nu eenmaal momenten dat je realistisch moet blijven, bijvoorbeeld wanneer zware knopen moeten worden doorgehakt of bij het overlijden van een dierbare of andere vervelende gebeurtenissen.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:52 schreef Maarten302 het volgende:
[..]
Hmm....begrijpelijk dat het uiteindelijk dan wel een positief effect op jezelf heeft. Ik denk gewoon dat het o.a. komt doordat mensen om je heen jou gewoon wat positiever ervaren en hierbij dan ook positiever gaan benaderen.
Volgens mij heb je gelijk hoor. Ik zou graag willen dat het werkt en DUS denk ik positief in dat opzicht.
Wat denk je er zelf van?
Dus alle ziektes zijn met "positief denken" te genezen?quote:Op maandag 22 maart 2010 11:33 schreef Plus1 het volgende:
Hoe komt het dat deze kennis door verschillende Meesters al duizenden jaren ondersteund wordt? Het is naief om nog steeds te denken dat er geen verband bestaat tussen gedachtes en de manifestatie in de werkelijkheid daarvan. Albert Einstein bewees dat de kleinste deeltjes in ons universum reageren op de al dan niet aanwezige observant. Zie: Double Slit Experiment
Slechts de mensen die niet op de hoogte zijn van deze materie, beweren dat The Sectet onzin is. Het boek is zeer amerikaans en te veel gericht op materie verkrijgen. Maar de achterliggende gedachte klopt wel: onze gedachten bepalen onze werkelijkheid.
In theorie wel ja, Alleen is het zo complex dat je je cellen moet kunnen aansturen tot moleculaire niveau.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:36 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dus alle ziektes zijn met "positief denken" te genezen?
Zoals je zelf al weet is het leven helaas niet zo zwart-wit als je soms zou willen. Een ziekte begint echter 99% van de tijd in iemands geest: het is altijd eerst een gedachte geweest. Wanneer iemand deze oergedachte een aantal jaar herhaalt, dan zal het lichaam die gedachte een plek geven. Ook dit is bij veel Meesters bekend. Probeer de boeken van Deepak Chopra of Ekhart Tolle eens.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:36 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dus alle ziektes zijn met "positief denken" te genezen?
In de maatschappij waarin wij leven is het volgens mij ook erg lastig om het bewustzijn te versterken dmv. concentratie, met name omdat er steeds meer informatie op ons afkomt, waaruit uiteraard gedachten ontstaan, en onze concentratie dus beperkt word. Om deze reden heeft volgens mij meditatie een erg belangrijke functie in dit geheel.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:41 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Zoals je zelf al weet is het leven helaas niet zo zwart-wit als je soms zou willen. Een ziekte begint echter 99% van de tijd in iemands geest: het is altijd eerst een gedachte geweest. Wanneer iemand deze oergedachte een aantal jaar herhaalt, dan zal het lichaam die gedachte een plek geven. Ook dit is bij veel Meesters bekend. Probeer de boeken van Deepak Chopra of Ekhart Tolle eens.
Helaas is het zo dat je als individu over een sterk bewustzijn moet beschikken om materie te kunnen manipuleren. Overtuiging en geloof versterken dit bewustzijn, wanneer iemand 100% gelooft dat ie geneest, geneest deze persoon zeker. Hier zijn genoeg voorbeelden van te vinden (Lance Armstrong, Van der Weijden).
Ik vind deze post getuigen van schaamteloze beleding van mensen die overleden zijn aan genetische ziektes. Allemaal uit een gedachte en ze hadden het zelf kunnen genezen mits ze qua gedachten sterk genoeg waren...quote:Op maandag 22 maart 2010 11:41 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Zoals je zelf al weet is het leven helaas niet zo zwart-wit als je soms zou willen. Een ziekte begint echter 99% van de tijd in iemands geest: het is altijd eerst een gedachte geweest. Wanneer iemand deze oergedachte een aantal jaar herhaalt, dan zal het lichaam die gedachte een plek geven. Ook dit is bij veel Meesters bekend. Probeer de boeken van Deepak Chopra of Ekhart Tolle eens.
Helaas is het zo dat je als individu over een sterk bewustzijn moet beschikken om materie te kunnen manipuleren. Overtuiging en geloof versterken dit bewustzijn, wanneer iemand 100% gelooft dat ie geneest, geneest deze persoon zeker. Hier zijn genoeg voorbeelden van te vinden (Lance Armstrong, Van der Weijden).
Thanks, ik denk ook dat het erg lastig is om je bewustzijn te versterken in de huidge maatschappij. Meditatie is inderdaad de sleutel denk ik!quote:Op maandag 22 maart 2010 11:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
In de maatschappij waarin wij leven is het volgens mij ook erg lastig om het bewustzijn te versterken dmv. concentratie, met name omdat er steeds meer informatie op ons afkomt, waaruit uiteraard gedachten ontstaan, en onze concentratie dus beperkt word. Om deze reden heeft volgens mij meditatie een erg belangrijke functie in dit geheel.
Goede posts van je trouwens, zal eens kijken of ik de boeken die je aangeeft ergens kan vinden.
positief denken zodat dingen goed gaat staat dus niet gelijk aan een envelop met geld door je brievenbus krijgen e.d. Of een villa krijgen for that matter. Ik zou dus eigenlijk ook andere mensen aids kunnen wensen.. Immers, wat ik denk dat manifesteert zichquote:Op maandag 22 maart 2010 11:08 schreef HugoBaas het volgende:
Als je positief in het leven staat gaan dingen sneller goed en zoals je het wil.
Maar door positief te denken kan je niet alles voor elkaar krijgen.
Dat boek The Secret is echt de grootste onzin die er is.
Een optimist is namelijk ook blij als iets goed gaat maar niet precies zoals ze het willen.
Een pessimist ziet dan alleen hetgene dat niet goed ging en dus lijkt het alsof niets goed gaat.
De manier van denken ligt het dus gewoon aan.
Dat komt omdat jij 'sterven' als het einde van je bestaan ziet. Als je wist dat deze overleden mensen nu gelukkig een niveau hoger leven, waar geen ziektes bestaan - wat is dan de waarde van mijn 'belediging'?quote:Op maandag 22 maart 2010 11:54 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik vind deze post getuigen van schaamteloze beleding van mensen die overleden zijn aan genetische ziektes. Allemaal uit een gedachte en ze hadden het zelf kunnen genezen mits ze qua gedachten sterk genoeg waren...
Eensch. 'the secret' zelf als docu en boek is erg beperkt maar heeft wel een paar goede punten, het brengt het alleen een beetje teveel met een hosanna gevoel. Onze gedachten bepalen de werkelijkheid maar het is ONZE COLLECTIEVE gedachten die de werkelijkheid bepalen, niemand is een eiland dus zal er altijd overvloei zijn bij elkaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:33 schreef Plus1 het volgende:
Hoe komt het dat deze kennis door verschillende Meesters al duizenden jaren ondersteund wordt? Het is naief om nog steeds te denken dat er geen verband bestaat tussen gedachtes en de manifestatie in de werkelijkheid daarvan. Albert Einstein bewees dat de kleinste deeltjes in ons universum reageren op de al dan niet aanwezige observant. Zie: Double Slit Experiment
Slechts de mensen die niet op de hoogte zijn van deze materie, beweren dat The Sectet onzin is. Het boek is zeer amerikaans en te veel gericht op materie verkrijgen. Maar de achterliggende gedachte klopt wel: onze gedachten bepalen onze werkelijkheid.
Spelen is precies het goede woord, als je het spel begrijpt en je dus kunt gaan spelen, kun je alles voor elkaar krijgen wat mogelijk is. Dan moet je het spel natuurlijk willen begrijpen en willen gaan spelen. De vraag is dan hoe bepaal je/hoe wordt bepaald wat je wilt?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Eensch. 'the secret' zelf als docu en boek is erg beperkt maar heeft wel een paar goede punten, het brengt het alleen een beetje teveel met een hosanna gevoel. Onze gedachten bepalen de werkelijkheid maar het is ONZE COLLECTIEVE gedachten die de werkelijkheid bepalen, niemand is een eiland dus zal er altijd overvloei zijn bij elkaar.
Ik vind het in ieder geval leuke materie om over na te denken en mee te spelen.
dan mag jij eerst aantonen dat die megaclaim ook klopt. Tot die tijd zou ik die beledigingen voor me houden eigenlijk. Als je net zoals mij naasten aan kanker verloren hebt, komen dit soort beledigingen niet zo heel netjes aan namelijk.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:02 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij 'sterven' als het einde van je bestaan ziet. Als je wist dat deze overleden mensen nu gelukkig een niveau hoger leven, waar geen ziektes bestaan - wat is dan de waarde van mijn 'belediging'?
Wat wel waar is: we zijn allemaal zelf verantwoordelijk voor alles wat in ons leven gebeurt. Wees daarbij wel bewust van de kracht van het Collectieve en het Individuele Bewustzijn: wat door het Collectief bepaald is, kan niet zomaar door het Individu ongedaan gemaakt worden (althans, zonder een erg Hoog Bewustzijnsniveau)
Bewijs jij dan dat het niet zo is? Er is genoeg kennis beschikbaar met meer dan genoeg bewijzen voor mijn 'megaclaim'. Zie eerder genoemde auteurs.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
dan mag jij eerst aantonen dat die megaclaim ook klopt. Tot die tijd zou ik die beledigingen voor me houden eigenlijk. Als je net zoals mij naasten aan kanker verloren hebt, komen dit soort beledigingen niet zo heel netjes aan namelijk.
Ik vind je nogal kortzichtig. Er is namelijk een groot verschil tussen het echt geloven dat je beter wordt en het hopen.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
dan mag jij eerst aantonen dat die megaclaim ook klopt. Tot die tijd zou ik die beledigingen voor me houden eigenlijk. Als je net zoals mij naasten aan kanker verloren hebt, komen dit soort beledigingen niet zo heel netjes aan namelijk.
Inderdaad: zoals gezegd bepaalt de kerngedachte de uitkomst in de werkelijkheid. Als men slechts aan het hopen is, maar stiekum overtuigd is van een verloren zaak (of het nu bij ziektes, wedstrijden, relaties, etc is), dan zal de zaak verloren gaan.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:12 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik vind je nogal kortzichtig. Er is namelijk een groot verschil tussen het echt geloven dat je beter wordt en het hopen.
Een twijfelgedachte is al voldoende om het process te veranderen. En die gedachte kunnen weinigen uitbannen. Dat je je beledigt voelt is nogal triest. Want dan zou je dus ook beledigt zijn door gelovigen die beweren dat de overledenen het nu "beter" hebben ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |