Bewijs jij dan dat het niet zo is , is een drogreden. Je kunt van niets het "niet bestaan" nooit aantonen. Dat dit niet kan betekend echter niet dat het tegenovergestelde waar is. Jij kunt niet bewijzen dat de aarde niet door rode ezels gemaakt is. Dit betekend niet dat het ook zo is.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:12 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Bewijs jij dan dat het niet zo is? Er is genoeg kennis beschikbaar met meer dan genoeg bewijzen voor mijn 'megaclaim'. Zie eerder genoemde auteurs.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb nl zelf ook mensen verloren aan kanker. Dit is een discussie over een bepaalde gedachte, geen aanval op overleden personen.
Daarbij: jij kiest er zelf voor om dit soort 'beledigingen' 'niet zo heel netjes' aan te laten komen. Jouw keuze zorgt voor jouw werkelijkheid. The Secret.
Hopen is dan ook erg negatief. Je gaat er immers al vanuit dat het onmogelijk is. Taal is daarom een andere sleutel in dit verhaal. De informatie die hieruit voortkomt, bepaalt je gedachten namelijk.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:15 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Inderdaad: zoals gezegd bepaalt de kerngedachte de uitkomst in de werkelijkheid. Als men slechts aan het hopen is, maar stiekum overtuigd is van een verloren zaak (of het nu bij ziektes, wedstrijden, relaties, etc is), dan zal de zaak verloren gaan.
Het vergt een Hoog Bewustzijn om The Secret daadwerkelijk 100% to te passen.
Zonder Ad hominem in je post had ik hier nog wel op willen reageren. Net zoals believers niet graag dom genoemd willen worden, wens ik niet graag voor kortzichtig uitgemaakt te willen worden.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:12 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik vind je nogal kortzichtig. Er is namelijk een groot verschil tussen het echt geloven dat je beter wordt en het hopen.
Een twijfelgedachte is al voldoende om het process te veranderen. En die gedachte kunnen weinigen uitbannen. Dat je je beledigt voelt is nogal triest. Want dan zou je dus ook beledigt zijn door gelovigen die beweren dat de overledenen het nu "beter" hebben ofzo.
Het was geen reden, het was een reactie: ik heb je verwezen naar twee auteurs die je kunnen inlichten over de werkelijke werking van ons universum. Zij kunnen dit veel beter dan ik, als je oprecht geinteresseerd bent, raad ik je hun boeken dan ook zeker aan.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
Bewijs jij dan dat het niet zo is , is een drogreden. Je kunt van niets het "niet bestaan" nooit aantonen. Dat dit niet kan betekend echter niet dat het tegenovergestelde waar is. Jij kunt niet bewijzen dat de aarde niet door rode ezels gemaakt is. Dit betekend niet dat het ook zo is.
Ben jij bereidt deze visie op een kankerafdeling te komen verkondigen? Mag ik je hier over PM'en? Daar waar mensen knokken voor hun leven. Als je zo stellig ervan bent dat ze zullen genezen, neem ik aan van wel.
Tot die tijd blijf ik dit verhaal uiterst onwaarschijnlijk vinden totdat iemand zijn claim waarmaakt. Het laatste gedeelte heeft overigens niets met The Secret te maken. Je gaat nu allerhande rationele dingen erbij halen om The Secret te verklaren, terwijl de secret eigenlijk hele rare dingen claimt. Als ik morgen naar iemand toeloop, deze in elkaar sla.. dan is de man het dus zelf schuld?
Juist. Daarbij is taal voor velen een erg beperkend instrument: omdat velen de werkelijke werking van letters, zinnen en woorden zijn vergeten (inclusief ikzelf hoor).quote:Op maandag 22 maart 2010 12:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hopen is dan ook erg negatief. Je gaat er immers al vanuit dat het onmogelijk is. Taal is daarom een andere sleutel in dit verhaal. De informatie die hieruit voortkomt, bepaalt je gedachten namelijk.
ik word geboren met aids.. wat heeft de secret hier voor een invloed op gehad volgens jou?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:25 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Het was geen reden, het was een reactie: ik heb je verwezen naar twee auteurs die je kunnen inlichten over de werkelijke werking van ons universum. Zij kunnen dit veel beter dan ik, als je oprecht geinteresseerd bent, raad ik je hun boeken dan ook zeker aan.
Als reactie over het verkondigen van deze materie op een kankerafdeling: probeer je de discussie niet persoonlijk aan te trekken. Het gaat om The Secret, niet over de pijn die jij hebt meegemaakt door het verlies van mensen met kanker.
Heb je het boek gelezen? Het is waar dat alles, elke situatie en elke persoon in je leven, van te voren - door jezelf bepaald is. Hierdoor ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt in je leven. En kun je je niet meer verschuilen achter de slachtofferrol. Niets overkomt je.
Je reageert nu toch ook. Wat moet ik bewijzen? Dat mensen op miraculeuze wijze genezen?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
Zonder Ad hominem in je post had ik hier nog wel op willen reageren. Net zoals believers niet graag dom genoemd willen worden, wens ik niet graag voor kortzichtig uitgemaakt te willen worden.
En hoe toon jij hiermee aan , buiten het feit dat dit een persoonlijke anekdote is, dat de secret DE werking hiervan was?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Je reageert nu toch ook. Wat moet ik bewijzen? Dat mensen op miraculeuze wijze genezen?
Ik kan niet beweren dat elk mens zijn eigen lot in z'n handen heeft maar wel in mijn eigen situatie zien dat ik virussen binnen 20 minuten onder controle heb. Ik ben dan ook nog nooit de afgelopen 15 jaar ziek geweest langer als 30 minuten. En ja dan geef ik over heb ik koorts etc. Maar na 30 minuten zijn alle symptomen weg.
Met aids geboren worden is geen pretje, maar als je de dood niet als einde ziet - ook zeker geen ramp.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:27 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik word geboren met aids.. wat heeft de secret hier voor een invloed op gehad volgens jou?
Ik word geboren in een gezin met een achterstand. Welke invloed had ik hierop?
Binnen 30 minuten van koorts en overgeven naar genezing. Medisch wonder, waarom laat je je niet onderzoeken voor de benefit van de mensheid?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Je reageert nu toch ook. Wat moet ik bewijzen? Dat mensen op miraculeuze wijze genezen?
Ik kan niet beweren dat elk mens zijn eigen lot in z'n handen heeft maar wel in mijn eigen situatie zien dat ik virussen binnen 20 minuten onder controle heb. Ik ben dan ook nog nooit de afgelopen 15 jaar ziek geweest langer als 30 minuten. En ja dan geef ik over heb ik koorts etc. Maar na 30 minuten zijn alle symptomen weg.
Aldus Anne Frank op weg naar het vernietigingskamp....quote:Hierdoor ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt in je leven.
Wil ik niet. Mijn tandarts wilde me bijna dwingen tot een onderzoek nadat hij mijn zenuweinden met een metalen pin zat te bewerken met een glimlach van ongeloof.. "DIT voel je ook niet ?!?? En dit dan ?"quote:Op maandag 22 maart 2010 12:31 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Binnen 30 minuten van koorts en overgeven naar genezing. Medisch wonder, waarom laat je je niet onderzoeken voor de benefit van de mensheid?
Bijna iedereen heeft een of meerdere dierbaren verloren aan kanker of iets anders wat even kut is (same here) maar jij bent degene die het wel of niet als een belediging ziet. Hier in TRU maakt iedereen voor zichzelf uit of het wel of niet aannemelijk is op basis van hun eigen overtuigingen en wereldbeeld. in TRU werken we meer op basis van argumenten en in de richting van (losjes genomen en amateuristisch misschien) filosofie dan op harde wetenschap.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
dan mag jij eerst aantonen dat die megaclaim ook klopt. Tot die tijd zou ik die beledigingen voor me houden eigenlijk. Als je net zoals mij naasten aan kanker verloren hebt, komen dit soort beledigingen niet zo heel netjes aan namelijk.
als we zo gaan denken mogen we ook wel holocaust ontkennen, homo's haten e.d.quote:egrijp mij niet verkeerd, uiteraard is het soms fucked up om denkbeelden tegen te komen die je zo tegen de borst stuiten dat het moeilijk is om het te accepteren, accepteer het dan ook gewoon niet maar accepteer wel dat iemand anders dat denkbeeld heeft en het niets met jou te maken heeft.
Ja dat mag. Typisch verschijnsel om andersdenkenden je wil op te leggen door verboden.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
als we zo gaan denken mogen we ook wel holocaust ontkennen, homo's haten e.d.
Nogmaals: als je de dood niet als een einde ziet, is ook onderweg zijn naar de dood geen ramp. Die ervaring heeft zij ook zelf gekozen.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:32 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Aldus Anne Frank op weg naar het vernietigingskamp....
Fout en goed zijn oordelen die wij ergens aan meegeven. Wie zegt dat hij een 'verkeerde' keuze heeft gemaakt? Die baby heeft voordat ie hier kwam gekozen voor een leven met AIDS. Alles wat je in je leven ziet en hoort, maakt deel uit van een illusie. Deze illusie hebben wij met z'n allen zelf gekozen, om bepaalde ervaringen op te kunnen doen. Zodra je beseft dat je werkelijkheid een illusie is, weet je dat er niets in dit leven is wat je werkelijk kan raken.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:32 schreef Michielos het volgende:
Ik heb het niet over het reageren. Ieder mens reageert anders op AIDS en je kunt je leven zin geven. Dat klopt. Wat ik bedoel is:
Welke invloed heeft de baby gehad dat hij AIDS kreeg of zo ter wereld gebracht werd? (Dus Niet hoe deze erop reageert) Heeft ie fout gedacht ofzo?
Dergelijke kennis is volgens mij met opzet bij ons vandaan gehouden, en de mensen die dit gedaan hebben hoogstwaarschijnlijk iets te maken met het Vaticaan, daar zij erom bekend staan veel geschiedenis te hebben laten verdwijnen. Uiteindelijk moeten we dus alles opnieuw leren, en dat zorgt voor de meeste stress denk ik.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:26 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Juist. Daarbij is taal voor velen een erg beperkend instrument: omdat velen de werkelijke werking van letters, zinnen en woorden zijn vergeten (inclusief ikzelf hoor).
Ja, hier zijn heel veel verhalen over. Heb je de teksten van de 'Hidden Hand' gelezen? Ik denk dat je dit wel boeiend zal vinden!quote:Op maandag 22 maart 2010 13:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dergelijke kennis is volgens mij met opzet bij ons vandaan gehouden, en de mensen die dit gedaan hebben hoogstwaarschijnlijk iets te maken met het Vaticaan, daar zij erom bekend staan veel geschiedenis te hebben laten verdwijnen. Uiteindelijk moeten we dus alles opnieuw leren, en dat zorgt voor de meeste stress denk ik.
Oeh dat was leuk inderdaad, daar heb ik nog een paar vragen tussen kunnen proppenquote:Op maandag 22 maart 2010 14:00 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Ja, hier zijn heel veel verhalen over. Heb je de teksten van de 'Hidden Hand' gelezen? Ik denk dat je dit wel boeiend zal vinden!
Check
Ook antwoorden op gehad? Ik zou hem ook weleens aan de tand willen voelenquote:Op maandag 22 maart 2010 14:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Oeh dat was leuk inderdaad, daar heb ik nog een paar vragen tussen kunnen proppen.
Jup, wat mij betreft had hij teveel parate kennis en inzicht in de gegeven materie om het voor wat anonieme lol te doen. Dat maakt het natuurlijk niet onmogelijk want er zijn gewoon veelsteveel mensen met teveel vrije tijdquote:Op maandag 22 maart 2010 14:12 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Ook antwoorden op gehad? Ik zou hem ook weleens aan de tand willen voelen
Nou, daar zeg je dus wat: ik dacht in het begin ook dat ie te veel vrije tijd had en zich misschien wel enorm goed had voorbereid. Maar op een gegeven moment ga je toch wel twijfelen aan die gedachte: hij kwam in ieder geval oprecht over en heeft volgens mij verder ook niets aan dat topic gehad. Ik bedoel, er is sindsdien nooit meer wat van hem gehoord toch?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, wat mij betreft had hij teveel parate kennis en inzicht in de gegeven materie om het voor wat anonieme lol te doen. Dat maakt het natuurlijk niet onmogelijk want er zijn gewoon veelsteveel mensen met teveel vrije tijd.
Eventueel dat er her en der nog wat copycats zijn opgestaan maar geen één die zulke golven heeft laten ontstaan op teh interwebs. Hij was consistent en gaf informatie uit meerdere bronnen op een manier dat liet zien dat hij de materie in ieder geval op een manier begreep dat diepr ging dan een beetje lawofone.info doorsnuffelen met keywords. Het heeft mij in ieder geval wel hernieuwde interesse gegeven in the law of one boeken van 'Ra'. Die ook op de materie ingaat wat the law of attraction betreft en de rest van die zaken.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:39 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Nou, daar zeg je dus wat: ik dacht in het begin ook dat ie te veel vrije tijd had en zich misschien wel enorm goed had voorbereid. Maar op een gegeven moment ga je toch wel twijfelen aan die gedachte: hij kwam in ieder geval oprecht over en heeft volgens mij verder ook niets aan dat topic gehad. Ik bedoel, er is sindsdien nooit meer wat van hem gehoord toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |