Wat?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:29 schreef PartyAmber het volgende:
Maar dat is een van de letterlijke voorbeelden uit het boek.
Aan geld denken en het dan door je brievenbus krijgen.quote:
Dat staat niet zo in het boek hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:19 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Aan geld denken en het dan door je brievenbus krijgen.
Je zegt dat je het boek hebt liggen, maar heb je het ook gelezen ?
Volgens mij niet namelijk.
Jawel, dat staat wel zo in het boek. Het is 1 van de voorbeelden op het gebied van geld.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat staat niet zo in het boek hoor.
Wel iets van cheques en rekeningen dacht ik, maar niks over geld in de brievenbus volgens mij.
Zoals ik overigens eerder al gezegd heb in een ander topic, vind ik de manier van schrijven die er in the secret gebruikt word niet goed. Dit zorgt voor extreem veel weerstand, omdat er eigenlijk weinig de diepte ingegaan word en zodoende de verbanden altijd zweverig blijven. Daardoor zal voor veel mensen het bericht altijd onduidelijk blijven.
Het eerste hoofdstuk legt uit wat de theorie is, daarna hoe het werkt in de praktijk, en dan voorbeelden, voorbeelden en nog meer voorbeelden. Dus je hebt idd deels gelijk. Ik heb het hoofdstuk gelezen waarin uitgelegd werd wat the secret was en toen heb ik het nog een pagina of 10-20 volgehouden en vond ik de taal iets te in your face.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:25 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Jawel, dat staat wel zo in het boek. Het is 1 van de voorbeelden op het gebied van geld.
Het valt me op dat je vakkundig de vraag blijft ontwijken of je het boek zelf wel gelezen hebt.
Natuurlijk zul je nu snel 'ja' zeggen, of je het nou gelezen hebt of niet.
Ik vind 't opvallend, helemaal omdat je anderen beschuldigingen toedicht als
"Je snapt het verhaal dan ook totaal niet, en je hebt volgens mij het boek niet gelezen. Dat zul je dan ook nooit doen, want jij weet toch al hoe het boek gaat."
Volgens mij is dit juist op jouzelf van toepassing.
En om dan je eigen uitspraak te gebruiken, ik vraag me af of jij in dit topic dan wel aandacht verdient.
He, zonder je persoonlijk aan te vallen wil ik je complimenteren met het verhaal. Een romantisch avondje is altijd mooi meegenomen. Toevallig had ik laatst hetzelfde. Ik dacht eraan hoe leuk het zou zijn om even met een vriendin iets romantisch te gaan doen enz. en daarna bood zij me aan (de eerstvolgende keer dat ik haar zag) om een wijntje te drinken (van het een kwam het ander). Nu denk ik zelf niet dat het een "toevalligheidje" was, maar dat je je er zo over nadacht dat je met je hele lichaam en ziel dat vertrouwen uitstraalde en dan ziet hoe het afloopt(althans, in mijn geval). Immers, succes genereert succes(eigenlijk een soort self fulfilling prophecy, denk ik dan).quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:43 schreef mediaconsument het volgende:
Een leuk succesverhaal is misschien dat ikeen paar jaar geleden na een half jaar ofzo geen vriendin te hebben gehad een avond nadacht over dat het toch eigenlijk best wel leuk zou zijn om weer een vriendin te hebben. En de volgende dag ik in een auto crash van een leuke meid, waarna ik een week later een erg romantisch avondje beleefde en haar nog vaak heb gezien. Dan ga je nadenken, hoe kan dit zo? Was dit toeval, of was het puur de manier waarop ik over de mogelijkheid van een vriendin nadacht, die me het vertrouwen en het geluk bracht om deze meid te ontmoeten?
Ik krijg nog steeds geen duidelijk antwoord of je het boek nou helemaal gelezen hebt, het lijkt er nog steeds op dat je het net opengeslagen hebt.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:43 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het eerste hoofdstuk legt uit wat de theorie is, daarna hoe het werkt in de praktijk, en dan voorbeelden, voorbeelden en nog meer voorbeelden. Dus je hebt idd deels gelijk. Ik heb het hoofdstuk gelezen waarin uitgelegd werd wat the secret was en toen heb ik het nog een pagina of 10-20 volgehouden en vond ik de taal iets te in your face.
Ik kan alleen zeggen: waaw... voor de volle 100% / 343854289% mee eensquote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:42 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds geen duidelijk antwoord of je het boek nou helemaal gelezen hebt, het lijkt er nog steeds op dat je het net opengeslagen hebt.
Het punt is dat het als een wet gebracht wordt, terwijl overduidelijk aangetoond kan worden dat het geen wet is.
Want wat gebeurt er als 2 mensen tegengestelde wensen hebben en die beide visualiseren ?
Je bent dus afhankelijk van de wereld om je heen.
Ja, natuurlijk, wie goed doet goed ontmoet, en een posititeve instelling helpt je verder.
Dat was allang bekend, immers kent iedereen "Wie goed doet goed ontmoet", en snapt iedereen dat een leuk, vrolijk persoon in het leven verder komt dan een sjagerijnig persoon met wie het niet leuk omgaan is.
Wat er dus ter beoordeling staat is de stelling dat je enkel door iets te visualiseren en positief te denken iets voor elkaar kunt krijgen - en dat lijkt mij sterk.
Dat is net zoiets als zeggen dat mensen met een "verdervelijk geloof" onheil over zichzelf afroepen.
Toch is het frappant dat de mensen die getroffen werden door de tsunami statistisch gezien een stuk religieuzer waren dan mensen hier in de randstad, waar we geen natuurrampen krijgen.
Kanker los je niet op door positief te denken, een lichaamsdeel groeit niet aan door positief te denken, en je wordt geen miljonair door positief te denken.
Sommige dingen kun je makkelijker bereiken met een goede instelling, maar je zult er praktisch altijd iets voor moeten doen - toeval en geluk daargelaten.
Mensen wijsmaken dat er een "wet" bestaat die alles wat je wil waarmaakt als je maar positief denkt is gewoon fout.
Helemaal als je het afzet tegen mensen die tegen hun wil in beland zijn in een vreselijke situatie zoals kanker, een concentratiekamp of roep het maar.
Daar kun je niet tegen zeggen "Dan heb je niet positief genoeg gedacht !".
Wat bedoel je hier precies mee? Als je dat geld bijvoorbeeld van de belastingdienst terug hebt gekregen, dan heeft het natuurlijk weinig met 'The Secret' te maken, maar gewoon met berekeningen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:02 schreef BakkerHenk het volgende:
Maatje van me is hier veel mee bezig...(ik ook overigens) kreeg alleen deze week in totaal al 11.000 euro vanuit alle hoeken toegestuurd.
Het gaat niet om het hoe, het wanneer of waar... maar het is er.
Ik bedoel dat van de belastingdienst als voorbeeld. Het gaat er mij om of je het geld echt zomaar hebt gekregen zonder dat je weet waar het vandaan komt, of dat het een reden heeft. Dat geld van de belastingdienst had je ook wel gekregen zonder 'The Secret'.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:38 schreef BakkerHenk het volgende:
Als je de theorie van The Secret kent weet je dat het er niet om gaat waar het vandaan komt.
Een heel klein deel is overigens wel belasting.
Dat is weer een goed succesverhaalquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:02 schreef BakkerHenk het volgende:
Maatje van me is hier veel mee bezig...(ik ook overigens) kreeg alleen deze week in totaal al 11.000 euro vanuit alle hoeken toegestuurd.
Het gaat niet om het hoe, het wanneer of waar... maar het is er.
Met enkel positief en goed bezig zijn genereer je niet "ineens" uit alle hoeken 11.000 euro.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:39 schreef mediaconsument het volgende:
Dat kan uiteraard ook verklaren waarom bakkerhenk zijn vriend ineens zoveel geld opgestuurd krijgt, die is positief en dus goed bezig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |