abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:29:33 #201
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_71254565
Maar dat is een van de letterlijke voorbeelden uit het boek.
O ja, niet dan toch zeker
pi_71254626
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:29 schreef PartyAmber het volgende:
Maar dat is een van de letterlijke voorbeelden uit het boek.
Wat?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:19:29 #203
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_71258196
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:31 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wat?
Aan geld denken en het dan door je brievenbus krijgen.

Je zegt dat je het boek hebt liggen, maar heb je het ook gelezen ?
Volgens mij niet namelijk.
pi_71269424
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:19 schreef PartyAmber het volgende:

[..]

Aan geld denken en het dan door je brievenbus krijgen.

Je zegt dat je het boek hebt liggen, maar heb je het ook gelezen ?
Volgens mij niet namelijk.
Dat staat niet zo in het boek hoor.

Wel iets van cheques en rekeningen dacht ik, maar niks over geld in de brievenbus volgens mij.

Zoals ik overigens eerder al gezegd heb in een ander topic, vind ik de manier van schrijven die er in the secret gebruikt word niet goed. Dit zorgt voor extreem veel weerstand, omdat er eigenlijk weinig de diepte ingegaan word en zodoende de verbanden altijd zweverig blijven. Daardoor zal voor veel mensen het bericht altijd onduidelijk blijven.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_71272149
Ut wilnie
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:25:59 #206
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_71295357
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat staat niet zo in het boek hoor.

Wel iets van cheques en rekeningen dacht ik, maar niks over geld in de brievenbus volgens mij.

Zoals ik overigens eerder al gezegd heb in een ander topic, vind ik de manier van schrijven die er in the secret gebruikt word niet goed. Dit zorgt voor extreem veel weerstand, omdat er eigenlijk weinig de diepte ingegaan word en zodoende de verbanden altijd zweverig blijven. Daardoor zal voor veel mensen het bericht altijd onduidelijk blijven.
Jawel, dat staat wel zo in het boek. Het is 1 van de voorbeelden op het gebied van geld.

Het valt me op dat je vakkundig de vraag blijft ontwijken of je het boek zelf wel gelezen hebt.
Natuurlijk zul je nu snel 'ja' zeggen, of je het nou gelezen hebt of niet.
Ik vind 't opvallend, helemaal omdat je anderen beschuldigingen toedicht als
"Je snapt het verhaal dan ook totaal niet, en je hebt volgens mij het boek niet gelezen. Dat zul je dan ook nooit doen, want jij weet toch al hoe het boek gaat."
Volgens mij is dit juist op jouzelf van toepassing.

En om dan je eigen uitspraak te gebruiken, ik vraag me af of jij in dit topic dan wel aandacht verdient.
pi_71295901
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:25 schreef PartyAmber het volgende:

[..]

Jawel, dat staat wel zo in het boek. Het is 1 van de voorbeelden op het gebied van geld.

Het valt me op dat je vakkundig de vraag blijft ontwijken of je het boek zelf wel gelezen hebt.
Natuurlijk zul je nu snel 'ja' zeggen, of je het nou gelezen hebt of niet.
Ik vind 't opvallend, helemaal omdat je anderen beschuldigingen toedicht als
"Je snapt het verhaal dan ook totaal niet, en je hebt volgens mij het boek niet gelezen. Dat zul je dan ook nooit doen, want jij weet toch al hoe het boek gaat."
Volgens mij is dit juist op jouzelf van toepassing.

En om dan je eigen uitspraak te gebruiken, ik vraag me af of jij in dit topic dan wel aandacht verdient.
Het eerste hoofdstuk legt uit wat de theorie is, daarna hoe het werkt in de praktijk, en dan voorbeelden, voorbeelden en nog meer voorbeelden. Dus je hebt idd deels gelijk. Ik heb het hoofdstuk gelezen waarin uitgelegd werd wat the secret was en toen heb ik het nog een pagina of 10-20 volgehouden en vond ik de taal iets te in your face.

Dat wil niet zeggen dat ik het principe niet begrijp, integendeel. Dit hele verhaal zit daarom volgens mij ook heel wat eenvoudiger in elkaar dan the secret wil doen geloven. Zij geven namelijk kosmische zaken als reden voor deze kracht. Uiteindelijk was het belangrijkste in the secret volgens mij het denken aan wat je wil, in plaats van aan wat je niet wil. Dat je daardoor zaken voor elkaar kreeg en je daardoor positieve dingen zou ontvangen.

We kunnen echter maar weer beter ontopic gaan.

Een leuk succesverhaal is misschien dat ikeen paar jaar geleden na een half jaar ofzo geen vriendin te hebben gehad een avond nadacht over dat het toch eigenlijk best wel leuk zou zijn om weer een vriendin te hebben. En de volgende dag ik in een auto crash van een leuke meid, waarna ik een week later een erg romantisch avondje beleefde en haar nog vaak heb gezien. Dan ga je nadenken, hoe kan dit zo? Was dit toeval, of was het puur de manier waarop ik over de mogelijkheid van een vriendin nadacht, die me het vertrouwen en het geluk bracht om deze meid te ontmoeten?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:52:32 #208
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71296162
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:43 schreef mediaconsument het volgende:

Een leuk succesverhaal is misschien dat ikeen paar jaar geleden na een half jaar ofzo geen vriendin te hebben gehad een avond nadacht over dat het toch eigenlijk best wel leuk zou zijn om weer een vriendin te hebben. En de volgende dag ik in een auto crash van een leuke meid, waarna ik een week later een erg romantisch avondje beleefde en haar nog vaak heb gezien. Dan ga je nadenken, hoe kan dit zo? Was dit toeval, of was het puur de manier waarop ik over de mogelijkheid van een vriendin nadacht, die me het vertrouwen en het geluk bracht om deze meid te ontmoeten?
He, zonder je persoonlijk aan te vallen wil ik je complimenteren met het verhaal. Een romantisch avondje is altijd mooi meegenomen. Toevallig had ik laatst hetzelfde. Ik dacht eraan hoe leuk het zou zijn om even met een vriendin iets romantisch te gaan doen enz. en daarna bood zij me aan (de eerstvolgende keer dat ik haar zag) om een wijntje te drinken (van het een kwam het ander). Nu denk ik zelf niet dat het een "toevalligheidje" was, maar dat je je er zo over nadacht dat je met je hele lichaam en ziel dat vertrouwen uitstraalde en dan ziet hoe het afloopt(althans, in mijn geval). Immers, succes genereert succes(eigenlijk een soort self fulfilling prophecy, denk ik dan).
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:42:38 #209
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_71305535
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:43 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het eerste hoofdstuk legt uit wat de theorie is, daarna hoe het werkt in de praktijk, en dan voorbeelden, voorbeelden en nog meer voorbeelden. Dus je hebt idd deels gelijk. Ik heb het hoofdstuk gelezen waarin uitgelegd werd wat the secret was en toen heb ik het nog een pagina of 10-20 volgehouden en vond ik de taal iets te in your face.
Ik krijg nog steeds geen duidelijk antwoord of je het boek nou helemaal gelezen hebt, het lijkt er nog steeds op dat je het net opengeslagen hebt.

Het punt is dat het als een wet gebracht wordt, terwijl overduidelijk aangetoond kan worden dat het geen wet is.
Want wat gebeurt er als 2 mensen tegengestelde wensen hebben en die beide visualiseren ?
Je bent dus afhankelijk van de wereld om je heen.
Ja, natuurlijk, wie goed doet goed ontmoet, en een posititeve instelling helpt je verder.
Dat was allang bekend, immers kent iedereen "Wie goed doet goed ontmoet", en snapt iedereen dat een leuk, vrolijk persoon in het leven verder komt dan een sjagerijnig persoon met wie het niet leuk omgaan is.
Wat er dus ter beoordeling staat is de stelling dat je enkel door iets te visualiseren en positief te denken iets voor elkaar kunt krijgen - en dat lijkt mij sterk.
Dat is net zoiets als zeggen dat mensen met een "verdervelijk geloof" onheil over zichzelf afroepen.
Toch is het frappant dat de mensen die getroffen werden door de tsunami statistisch gezien een stuk religieuzer waren dan mensen hier in de randstad, waar we geen natuurrampen krijgen.
Kanker los je niet op door positief te denken, een lichaamsdeel groeit niet aan door positief te denken, en je wordt geen miljonair door positief te denken.
Sommige dingen kun je makkelijker bereiken met een goede instelling, maar je zult er praktisch altijd iets voor moeten doen - toeval en geluk daargelaten.
Mensen wijsmaken dat er een "wet" bestaat die alles wat je wil waarmaakt als je maar positief denkt is gewoon fout.
Helemaal als je het afzet tegen mensen die tegen hun wil in beland zijn in een vreselijke situatie zoals kanker, een concentratiekamp of roep het maar.
Daar kun je niet tegen zeggen "Dan heb je niet positief genoeg gedacht !".
pi_71310259
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:42 schreef PartyAmber het volgende:

[..]

Ik krijg nog steeds geen duidelijk antwoord of je het boek nou helemaal gelezen hebt, het lijkt er nog steeds op dat je het net opengeslagen hebt.

Het punt is dat het als een wet gebracht wordt, terwijl overduidelijk aangetoond kan worden dat het geen wet is.
Want wat gebeurt er als 2 mensen tegengestelde wensen hebben en die beide visualiseren ?
Je bent dus afhankelijk van de wereld om je heen.
Ja, natuurlijk, wie goed doet goed ontmoet, en een posititeve instelling helpt je verder.
Dat was allang bekend, immers kent iedereen "Wie goed doet goed ontmoet", en snapt iedereen dat een leuk, vrolijk persoon in het leven verder komt dan een sjagerijnig persoon met wie het niet leuk omgaan is.
Wat er dus ter beoordeling staat is de stelling dat je enkel door iets te visualiseren en positief te denken iets voor elkaar kunt krijgen - en dat lijkt mij sterk.
Dat is net zoiets als zeggen dat mensen met een "verdervelijk geloof" onheil over zichzelf afroepen.
Toch is het frappant dat de mensen die getroffen werden door de tsunami statistisch gezien een stuk religieuzer waren dan mensen hier in de randstad, waar we geen natuurrampen krijgen.
Kanker los je niet op door positief te denken, een lichaamsdeel groeit niet aan door positief te denken, en je wordt geen miljonair door positief te denken.
Sommige dingen kun je makkelijker bereiken met een goede instelling, maar je zult er praktisch altijd iets voor moeten doen - toeval en geluk daargelaten.
Mensen wijsmaken dat er een "wet" bestaat die alles wat je wil waarmaakt als je maar positief denkt is gewoon fout.
Helemaal als je het afzet tegen mensen die tegen hun wil in beland zijn in een vreselijke situatie zoals kanker, een concentratiekamp of roep het maar.
Daar kun je niet tegen zeggen "Dan heb je niet positief genoeg gedacht !".
Ik kan alleen zeggen: waaw... voor de volle 100% / 343854289% mee eens
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:34:51 #211
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71440872
wow is dit topic nog steeds actief
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_71448736
gaat dit over 'The Secret' van Rhonda Byrne?
Lijkt me wel een interessant boek om te lezen.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_71513326
Is het succes afgelopen?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:02:17 #214
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_79373383
Maatje van me is hier veel mee bezig...(ik ook overigens) kreeg alleen deze week in totaal al 11.000 euro vanuit alle hoeken toegestuurd.
Het gaat niet om het hoe, het wanneer of waar... maar het is er.
Baker: "Fox one! Fox one!"
Formerly known as DaCybrsrfr
Hardpore Corn
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:25:32 #215
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79380030
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:02 schreef BakkerHenk het volgende:
Maatje van me is hier veel mee bezig...(ik ook overigens) kreeg alleen deze week in totaal al 11.000 euro vanuit alle hoeken toegestuurd.
Wat bedoel je hier precies mee? Als je dat geld bijvoorbeeld van de belastingdienst terug hebt gekregen, dan heeft het natuurlijk weinig met 'The Secret' te maken, maar gewoon met berekeningen.

Oh enne: PartyAmber
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:38:27 #216
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_79385247
Als je de theorie van The Secret kent weet je dat het er niet om gaat waar het vandaan komt.
Een heel klein deel is overigens wel belasting.
Baker: "Fox one! Fox one!"
Formerly known as DaCybrsrfr
Hardpore Corn
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:47:25 #217
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79385578
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:38 schreef BakkerHenk het volgende:
Als je de theorie van The Secret kent weet je dat het er niet om gaat waar het vandaan komt.
Een heel klein deel is overigens wel belasting.
Ik bedoel dat van de belastingdienst als voorbeeld. Het gaat er mij om of je het geld echt zomaar hebt gekregen zonder dat je weet waar het vandaan komt, of dat het een reden heeft. Dat geld van de belastingdienst had je ook wel gekregen zonder 'The Secret'.

• Als jij een bedrag terugkrijgt van de belastingdienst komt dat dan door 'The Secret' (omdat jij je daarmee bezighoudt en daarin gelooft)?
  • Als ik een bedrag terugkrijg van de belastingdienst heeft het niks met 'The Secret' te maken (omdat ik daar niet in geloof)?

En de rest van die 11.000 euro; lag die zomaar ineens in je brievenbus zonder dat je weet waar het vandaan komt of heb je die met een reden gekregen?

[ Bericht 15% gewijzigd door JoepiePoepie op 20-03-2010 21:47:49 ]
  • Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
    Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
      zondag 21 maart 2010 @ 22:46:41 #218
    282447 Maarten302
    Make my day..
    pi_79429877
    ik geloof er wel in hoor
    pi_79430217
    Dat is mooi knaap
    pi_79436098
    Ik wil dat alle "The Secret®" boeken verdwijnen...
    Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
      maandag 22 maart 2010 @ 08:40:50 #221
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79437343
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 15:02 schreef BakkerHenk het volgende:
    Dat is weer een goed succesverhaal
    The truth was in here.
      maandag 22 maart 2010 @ 08:41:16 #222
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_79437347
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 18:25 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Oh enne: PartyAmber
    _LED_ maar dat wist je al
    The truth was in here.
    pi_79437692
    Ik heb het idee dat ik aangekomen ben in een gebedsdienst. Een zaal met 2.000 mensen, en dan is er opeens iemand van z'n jicht genezen, zomaar! Hail Jesus!

Grappig om te zien dat conventionele religies nu lijken ingeruild te worden voor dit soort esoterie.
    pi_79438372
    Zo had ik laatst een gesprek met een goede vriend van me. Hij vond dat ik veel het woord nee gebruikte, hij begon me daar dan ook aan te herinneren door elke keer dat ik dat zei te gaan lachen. Ik vond dan ook dat hij een erg sterk punt hiermee had, en dat is ook iets wat de theorie in dit topic zegt. Door de hele dag nee te zeggen, niets te willen, geen zin te hebben en alles onzin te vinden, zal het erg lastig een positieve houding te krijgen. Dit is volgens mij dan ook het positieve denken/handelen waar het in binnen dit onderwerp over gaat.

Als verkoper over de telefoon had ik zo ook al een techniek mbt. het ja-ritme geleerd, oftewel dat je de klant zo vaak mogelijk ja laat zeggen door ze te sturen met gesloten vragen. De kans dat de klant dan uiteindelijk ja zei was dan ook veel groter dan dat als de klant op meerdere vragen een nee heeft geantwoord, oftewel dat het ja-ritme doorbroken is.

Dat kan uiteraard ook verklaren waarom bakkerhenk zijn vriend ineens zoveel geld opgestuurd krijgt, die is positief en dus goed bezig!
    pi_79438786
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:39 schreef mediaconsument het volgende:

Dat kan uiteraard ook verklaren waarom bakkerhenk zijn vriend ineens zoveel geld opgestuurd krijgt, die is positief en dus goed bezig!
    Met enkel positief en goed bezig zijn genereer je niet "ineens" uit alle hoeken 11.000 euro.
    Knowledge is power, use it wisely.
    TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')