quote:Buijs, Greene, Hofs en Lucius mogen weg bij Feyenoord
03/07/2008 09:01
Danny Buijs, Serginho Greene en Theo Lucius hebben weinig perspectief meer bij Feyenoord. Het drietal mag vertrekken uit Rotterdam als zich geďnteresseerde clubs melden. Karim Saidi is zelfs niet meer welkom op de training.
'Ik ga niet zeggen om wélke spelers het gaat', houdt technisch directeur Peter Bosz zich in Voetbal International op de vlakte. 'De komende tijd zal zich dat vanzelf uitwijzen. We zijn druk bezig met het versterken van de selectie, alleen zijn we daarbij wel afhankelijk van de markt.'
Feyenoord had dinsdag succes met het vastleggen van Jon Dahl Tomasson, die transfervrij overkomt van Villarreal. Volgens RTV Rijnmond heeft de komst van de Deen tot gevolg dat ook Nick Hofs uit De Kuip mag vertrekken.
Van de spelers die weg mogen, heeft Saidi de langste staat van dienst. Hij staat sinds de zomer van 2004 onder contract bij Feyenoord, maar is al een tijdje uit de gratie vanwege ongedisciplineerd gedrag. Hofs kwam binnen tijdens de winterstop van het seizoen 2004/05, Greene werd vastgelegd voor de aanvang van de jaargang 2005/06 en Buijs en Lucius arriveerden in de zomer van 2006.
Eindelijk een trainer die eens flink z'n bek durft open te trekken en duidelijk geen ja-knikker is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:47 schreef Grulez het volgende:
Die Verbeek heeft er echt verstand van lijkt het wel
Toch is het te bizar voor woorden dat we een vrij jonge trainer nodig hebben om wat veranderingen door te voeren.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:50 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Eindelijk een trainer die eens flink z'n bek durft open te trekken en duidelijk geen ja-knikker is.
Denk niet dat het daarmee te maken had. Ze hebben in de afgelopen jaren aanzienlijk gesaneerd en de nodige goede aankopen gedaan. Elk jaar zetten ze weer een stap vooruit door verder te saneren en nieuwe spelers te kopen. Iedereen meteen eruitgooien gaat niet.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:59 schreef EnactedChaos het volgende:
We vergeten voor het gemak dus even dat de mensen die er voor de lange termijn zitten er (zo lijkt het) geen klote verstand van hebben.
En z'n gele kaartenquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:02 schreef don-diablo het volgende:
Toch jammer dat Hofs weg moet, die heeft best een goed rendement, alleen jammer van z'n blessures.
Precies, dat gejank om niets elke keer hier van telkens dezelfde users.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Denk niet dat het daarmee te maken had. Ze hebben in de afgelopen jaren aanzienlijk gesaneerd en de nodige goede aankopen gedaan. Elk jaar zetten ze weer een stap vooruit door verder te saneren en nieuwe spelers te kopen. Iedereen meteen eruitgooien gaat niet.
Ik zie zelf dus niet echt in wat die mensen (Bosz en Co.) op dit moment fout doen.
Das waar, maar die kaarten komen juist door z'n mentaliteitquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En z'n gele kaarten
Maar je hebt gelijk, hij had altijd een goed rendement en een mentaliteit waar 90% van de selectie nog wat van kan leren.
Mwoah, Dirk Kuyt heb ik ook nooit veel kaarten zien pakken en als er iemand een goede mentaliteit heeft is hij het wel..quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:28 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Das waar, maar die kaarten komen juist door z'n mentaliteit
Leuk dat Saďdi niet meer welkom is op de training, maar was die niet al verkocht aan ik geloof een Griekse of Turkse club?quote:
Verhuurd aan Sivaspor dacht ik.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Leuk dat Saďdi niet meer welkom is op de training, maar was die niet al verkocht aan ik geloof een Griekse of Turkse club?
Daar heb je een goed punt! Blijkbaar is Hofs gewoon een viezerik in het veldquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Mwoah, Dirk Kuyt heb ik ook nooit veel kaarten zien pakken en als er iemand een goede mentaliteit heeft is hij het wel..
Ik heb het in deze niet zozeer over de aankopenquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Denk niet dat het daarmee te maken had. Ze hebben in de afgelopen jaren aanzienlijk gesaneerd en de nodige goede aankopen gedaan. Elk jaar zetten ze weer een stap vooruit door verder te saneren en nieuwe spelers te kopen. Iedereen meteen eruitgooien gaat niet.
Ik zie zelf dus niet echt in wat die mensen (Bosz en Co.) op dit moment fout doen.
Ik wist niet dat we hier enkel positief mogen zijnquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:21 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Precies, dat gejank om niets elke keer hier van telkens dezelfde users.
Je klaagt nu om niets. Kritisch blijven kijken mag inderdaad en zoals ik hiervoor ook al zei: Er valt in mijn ogen weinig te klagen op dit moment. Feijenoord doet wat het zegt en werkt aan het verbeteren van de accomodaties en de spelersgroep. Blijkbaar gaat het nog steeds te traag voor sommigen...quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:55 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we hier enkel positief mogen zijn
En dat 'om niets' ook. We hebben de laatste jaren inderdaad geen reden gehad om te klagenEr is niets mis met gewoon kritisch blijven kijken naar de organisatie en de invulling van het beleid.
Verbeek verbouwt de boel gewoon in z'n eentje net als z'n boerderij in Jubbegaquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Je klaagt nu om niets.
Wat je zegt over het verbouwen van de Kuip ook. Verbeek is niet degene die dat in gang gezet heeft. Weet ook neit waar je die wijsheid vandaan haalt...
Waarom heeft dat zo lang geduurd dan? Waarom kon dat vorig seizoen niet?quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Je klaagt nu om niets.
Wat je zegt over het verbouwen van de Kuip ook. Verbeek is niet degene die dat in gang gezet heeft. Weet ook neit waar je die wijsheid vandaan haalt...
Weet ik dat? Misschien past het geheel in de plannen die ze hebben.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:03 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Waarom heeft dat zo lang geduurd dan? Waarom kon dat vorig seizoen niet?
Volkslied van friesland elke wedstrijd kan die vergeten.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:41 schreef Grulez het volgende:
Ach als Verbeek de omstandigheden ed van SCH kopieert, lijkt me dat niet verkeerd voor Feyenoord.
Ze zullen toch eerst weg moeten om vervangers te kunnen halen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:41 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Volkslied van friesland elke wedstrijd kan die vergeten.
Wel leuk en aardig dat iedereen weg mag maar komen daar ook spelers voor terug?Die kwalitatief beter zijn. Ik moet t nog zien.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:03 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
En ik vind het prima gaan op het moment hoorOok wat betreft aan- en verkoopbeleid. Ik ben alleen wat wantrouwig.
En een rechtsback.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Saneren gaat hartstikke goed zo, maar het is nog even afwachten wat er precies wordt ingekocht. Een lange spits en een centrale verdediger die zowel goed kan verdedigen als voetballen "moeten" erbij.
Bron is voetbalzonequote:Het is nog onduidelijk welke spelers weinig perspectief meer hebben bij Feyenoord. Danny Buijs, Serginho Greene en Theo Lucius lijken de voornaamste slachtoffers van het nieuwe beleid in Rotterdam-Zuid, terwijl Andwelé Slory zijn carričre in Engeland hoopt voor te zetten. Peter Bosz hult zich vooralsnog in nevelen. Zelfs achter de verdeling van de rugnummers moet volgens de technisch directeur niets worden gezocht.
"Feyenoord rekent niet op mij", benadrukt Slory, wiens rugnummer elf naar aankoop Jon Dahl Tomasson is gegaan, tegenover het Algemeen Dagblad. Bosz ontkent dat Feyenoord van Slory af wil. "Hij komt wel degelijk in onze plannen voor", meent de bestuurder. "Ik vind Slory een goede speler. Hij heeft alleen een ongelukkig seizoen achter de rug. Hij raakte snel geblesseerd en toen hij revalideerde, begon het elftal te draaien.’’
Winnie Haatrecht, zaakwaarnemer van de rappe vleugelaanvaller, praat momenteel met geďnteresseerde clubs uit de Premier League. "Feyenoord gaat waarschijnlijk 4-4-2 spelen", vertelt Haatrecht. "Dat zie je ook aan de komst van Tomasson. Als je kijkt naar het spelersmateriaal is dat niet de ideale situatie voor een echte buitenspeler. Ook Feyenoord begrijpt dat Andy het beste rendeert in een systeem dat de club niet gaat spelen.’’
Volgens Bosz moet er niet te veel worden gezocht achter het shirt dat spelers voor de komende voetbaljaargang krijgen toegewezen. "Het is gevaarlijk om conclusie te trekken", zegt de bestuurder. "Het heeft soms ook met persoonlijke voorkeuren te maken. Zo voetbalt Jonathan de Guzman al zo lang hij bij Feyenoord zit met 33.’’
Buijs, die zijn vertrouwde nummer zeven heeft moeten afstaan aan Denny Landzaat, moet genoegen nemen met 23. "En dan kom je niet in de plannen van de trainer voor", reageert de middenvelder. "Dat wist ik uiteraard al langer. Ik ga er voor 99,9 procent vanuit dat ik voor 1 september weg ben. Natuurlijk zegt zo’n nummer iets. Ik heb twee jaar met zeven gespeeld, Nicky Hofs al drieënhalf jaar met tien.’’
Ook Hofs raakt zijn nummer kwijt. "Of dat iets betekent? Dat lijkt me duidelijk. We zijn niet dom, hč", zegt de Arnhemmer, die vaak met blessureleed kampte. "Sinds ik bij Feyenoord ben gekomen, heb ik nog niet één heel jaar lekker kunnen voetballen. Het is afwachten wat er nu gaat gebeuren. Als er iets op mijn pad komt, zeg ik geen nee. Maar ik weet nog niet eens wat de trainer wil. Ik heb hem nog niet gesproken."
Lucius ziet aankoop Karim el Ahmadi er met ‘zijn’ nummer zes vandoor gaan. "Maar een rugnummer interesseert me niet zo veel’’, zegt de Brabander, die nu nummer twee krijgt. "Geen probleem. Vorig jaar heb ik vrijwel de hele tijd rechtsback gespeeld en daar hoort nummer twee bij. Ik richt me nu weer op die positie. Nummers zeggen wel iets. Als ik van zes naar 26 was gegaan, was ik zaterdag niet op de training geweest. Want dan had ik waarschijnlijk weg gemogen."
Karim Saidi is niet meer welkom op de training. Van de spelers die weg mogen, heeft de Tunesiër de langste staat van dienst. Hij staat sinds de zomer van 2004 onder contract bij Feyenoord, maar is al een tijdje uit de gratie vanwege ongedisciplineerd gedrag. Hofs kwam binnen tijdens de winterstop van het seizoen 2004/05, Greene werd vastgelegd voor de aanvang van de jaargang 2005/06 en Buijs en Lucius arriveerden in 2006.
Ach ik postte het artikel voornamelijk vanwege Slory die praat met Engelse clubsquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik vind het maar een raar artikel. Al die gasten die gaan lopen speculeren nadat ze een ander nummer hebben gehad, ga dat lekker met Bosz en Verbeek bespreken en niet met de pers.
Hmm.. Heb je onder een steen gelegen de afgelopen paarjaar?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:43 schreef TC03 het volgende:
Wist niet dat Slory Andy genoemd wordt door bekenden. Dat was het voornaamste wat ik van het artikel opgestoken heb.
Vreemd artikel. Al die sites hebben volgens mij een hele grote duim.quote:Allemaal nieuwe geruchten
Geplaatst op: 03-07-08 | Bron: Goal | Auteur: Cies
-
Met de komst van Jon Dahl Tomasson en de al eerder aangetrokken Karim El Ahmadi heeft Feyenoord eindelijk van zich laten horen op de transfermarkt. Na de presentatie van Tomasson en El Ahmadi bleek al snel dat de Rotterdamse club nog niet is uitgewinkeld.
Coach Gertjan Verbeek wil versterkingen halen voor twee linies. De defensie en een extra aanvallende kracht. Technisch directeur Peter Bosz laat echter weinig horen over de spelers, die Feyenoord op het oog heeft.
Voor de defensie wordt de naam van Tal Ben Haim, de Israëlische international die onder contract staat bij Chelsea, al een tijd genoemd. Bosz zou reeds in Londen geweest zijn om over een transfer te praten. Niet geheel onlogisch lijkt de interesse in Khalid Bouhlarouz, die op een zijspoor is beland in Londen en het afgelopen seizoen op huurbasis bij Sevilla speelde. De international lijkt echter een voorkeur te hebben voor Ajax.
Sinds gisteren zingt ook de naam van Willy Sagnol rond in De Kuip. De Franse rechtsback speelt al jaren voor Bayern München, maar door de definitieve doorbraak van Marcel Jansen en Philipp Lahm lijkt Sagnol overbodig bij de Duitse kampioen.
Dat er spelers worden aangetrokken bij Feyenoord is logisch, daar de club meerdere spelers wil laten vertrekken. Spelers al Danny Buijs, Nicky Hofs, Serginho Greene en Theo Lucius mogen Rotterdam-Zuid verlaten.
Naast Ben Haim en Sagnol gaat bovendien het sterke gerucht dat Pontus Farnerud, middenvelder bij Sporting Lissabon, binnenkort transfervrij naar Feyenoord komt.
Het aantrekken van nog een aanvaller lijkt echter prioriteit te hebben. Met Roy Makaay en Tomasson zijn er twee goede aanvallende krachten. Andwélé Slory lijkt niet aan te kunnen tikken aan het niveau van de Nederlandse top en Tim Vincken is door zijn blessuregevoeligheid al tijden een vraagteken. Veteraan Michael Mols maakt zich, net zoals vorig seizoen, op voor een rol als stand-in.
Ik wist dat ook niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 06:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hmm.. Heb je onder een steen gelegen de afgelopen paarjaar?
Lucius is toch ook de perfecte nummer 13? Van mij hoeft hij ook niet weg...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:58 schreef Irritatie100 het volgende:
In het AD staat ook een artikel hierover en daarin zegt Lucius dat "Bosz letterlijk tegen mij heeft gezegd dat ik niet weg mag"
In de rol die hij bij PSV had zou hij nuttig kunnen zijn ja, maar ik heb het idee dat hij gewoon rechtsback blijftquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:00 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Lucius is toch ook de perfecte nummer 13? Van mij hoeft hij ook niet weg...
Anders krijgt ie nummer 2 ook niet lijkt me...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In de rol die hij bij PSV had zou hij nuttig kunnen zijn ja, maar ik heb het idee dat hij gewoon rechtsback blijft
13? Dat nummer is, dacht ik, sinds Tininho niet meer uitgegeven? Toch?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:00 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Lucius is toch ook de perfecte nummer 13? Van mij hoeft hij ook niet weg...
Maakt niet uit Happel, van jou is al langer bekend dat je onder een steen ligtquote:
Is maar een verklaring voor te geven:quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:15 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Anders krijgt ie nummer 2 ook niet lijkt me...
Jammer
Melige bui vandaag?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:22 schreef Keltie het volgende:
Misschien ook iets voor de catering in De Kuip, aangezien ze toch bezig zijn oude helden te eren:
De Ernst Happelflap
Mjah, komt toch deels door Verbeek denk ik. Ook zelf ben ik positief over de terugkomst van Vlaar.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:56 schreef Juk het volgende:
Helaas heb ik er weer vertrouwen in dit seizoen... vaak valt het dan toch tegen.
ik heb ze slechter gehoord op de vroege ochtendquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:22 schreef Keltie het volgende:
Misschien ook iets voor de catering in De Kuip, aangezien ze toch bezig zijn oude helden te eren:
De Ernst Happelflap
Komt een turk bij de dokter met een mes in z'n buik, dokter zegt: "ik zie het al" en pakt het mes en steekt het in z'n oog.. "zo", zegt de dokter, "ga maar naar de oogarts".quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:30 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik heb ze slechter gehoord op de vroege ochtend
yeahhhquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Komt een turk bij de dokter met een mes in z'n buik, dokter zegt: "ik zie het al" en pakt het mes en steekt het in z'n oog.. "zo", zegt de dokter, "ga maar naar de oogarts".
Zoiets?
Leen!Leen!Leen!quote:Lee Towers bezingt jubileum Feyenoord
donderdag 03-07-2008- FSV
Feyenoord bestaat dit jaar een eeuw en dat moet worden gevierd. Het 100-jarig bestaan wordt natuurlijk opgeluisterd met een lied. Al snel kwam Feyenoord uit bij Lee Towers, al sinds vele jaren een soort ambassadeur voor de Rotterdammers. Hij heeft het nummer "Feyenoord voor Altijd" opgenomen en wordt op single uitgebracht.
Bron: NLpop.blog.nl
quote:Hull City denkt aan Makaay
In de zoektocht naar een nieuwe centrumspits heeft Hull City zijn oog laten vallen op Roy Makaay. De promovendus wil proberen om de geroutineerde aanvaller deze zomer los te weken bij Feyenoord.
Dat weet The Daily Mirror vrijdagochtend te melden. Makaay moet Hull City, dat komend seizoen uitkomt in de Premier League, aan de broodnodige doelpunten helpen. De Engelse club zou de aanvaller taxeren op een transferwaarde van 2,5 miljoen euro.
Het lijkt echter zeer onwaarschijnlijk dat Feyenoord mee wil werken aan een transfer. De Rotterdammers willen komend seizoen weer meestrijden om de landstitel. Van de sleutelspelers mag alleen Jonathan de Guzman eventueel vertrekken.
Makaay is overigens niet de enige Nederlandse speler op het verlanglijstje van Hull. Ook George Boateng staat in de belangstelling van de Engelse club.
Doei danquote:Slory: "Feyenoord rekent niet meer op mij"
04 juli 2008
Andwélé Slory vertrekt na één jaar mogelijk alweer bij Feyenoord. De aanvaller heeft nog een contract tot 2010, maar zag woensdag hoe aanwinst Jon Dahl Tomasson 'zijn' rugnummer elf toebedeeld kreeg. En dat zegt genoeg, denkt de snelle vleugelaanvaller. "Feyenoord rekent niet meer op mij", zegt hij zelfs in AD Sportwereld.
Slory kwam vorig seizoen over van Excelsior en kende een moeizaam eerste seizoen in de Kuip. Mede door blessures kwam hij weinig aan spelen toe en áls hij speelde, was de topvorm vaak ver te zoeken. Voor komend seizoen ziet hij weinig perspectief, laat zijn zaakwaarnemer Winnie Haatrecht weten. "Feyenoord gaat waarschijnlijk 4-4-2 spelen. Dat zie je ook aan de komst van Tomasson. Als je kijkt naar het spelersmateriaal is dat niet de ideale situatie voor een buitenspeler. Ook Feyenoord begrijpt dat Andy het beste rendeert in een systeem dat de club niet gaat spelen."
Om deze reden kijkt Haatrecht rond in Engeland, om te kijken of er daar clubs zijn die de aanvaller over willen nemen. Bij Feyenoord ontkent men echter dat Slory weg mag. "Hij komt wel degelijk in onze plannen voor. Ik vind Slory een goede voetballer. Hij heeft alleen een ongelukkig seizoen achter de rug. Hij raakte snel geblesseerd en toen hij revalideerde, begon het elftal te draaien", aldus directeur Peter Bosz.
Dat zal het beide zijn ja, maar blijft wel jammer.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:22 schreef Happel het volgende:
[..]
Is maar een verklaring voor te geven:
1. Feijenoord heeft het geld niet voor een nieuwe rechtsback.
2. Prioriteit ligt ergens anders.
lucius is ideaal als reserve maar het blijft een matige back.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:41 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat zal het beide zijn ja, maar blijft wel jammer.
Al moeten we ook niet vergeten dat Lucius wel iemand is die met het niveau meegroeit. Je moet van hem niet verwachten dat hij het niveau omhoog kan tillen maar ook bij psv heeft ie laten zien dat als hij in een team speelt dat draait dat ie dan best van waarde kan zijn.
Tsja, blijkbaar moeten we het er mee doenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:48 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
lucius is ideaal als reserve maar het blijft een matige back.
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:02 schreef Happel het volgende:
Transferperiode duurt nog bijna 2 maanden. Beetje voorbarig om nu al conclusies te trekken...
Dat ben je niet gewend van Kappa wou je zeggen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:17 schreef EnactedChaos het volgende:
verhaal
Het is toch te triest voor woorden dat het al jaren kut is met die shirts maar dat ze het gewoon bij Kappa houden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:20 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dat ben je niet gewend van Kappa wou je zeggen?
Weet ik veel, de laatste keer dat ik een fanshop inliep hadden ze nog van die broeken hangenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:30 schreef MarkNMGN het volgende:
FR-casual, bestaat dat nog?
Ik weet zelf ook niet wanneer dat contract met Kappa afloopt, ik hoop daarna op Quick of Puma ofzo.
Erg weinig aan te doen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Is volgens mij niet zo lang geleden verlengd, en ach.. het is niet alleen Kappa die shirts aan het verneuken is, kijk eens naar Adidas, das pas een drama. Het is sowieso een beetje een trend allemaal, zonde, maar erg weinig aan te doen.
quote:Biseswar moet weg bij Feyenoord
Diego Biseswar heeft geen toekomst meer bij Feyenoord, zo meldt RTV Rijnmond. De aanvaller heeft te horen gekregen dat hij moet vertrekken en hij ontbreekt zaterdag dan ook bij de eerste training van de nieuwe voetbaljaargang.
Biseswar debuteerde op zeventienjarige leeftijd in de Rotterdamse hoofdmacht, maar kon daarna de hoge verwachtingen nooit waarmaken. De laatste twee seizoenen werd hij uitgeleend aan respectievelijk Heracles Almelo en De Graafschap.
De Graafschap wilde Bisesar graag op De Vijverberg houden. Feyenoord zag echter weinig in het voorstel de aanvaller opnieuw te verhuren. Een definitieve overgang is vanwege de financiën geen optie voor eredivisionist uit Doetinchem.
De twintigjarige Amsterdammer komt in de plannen van de nieuwe hoofdtrainer Gertjan Verbeek niet voor. Biseswar hoopt op korte termijn een nieuwe club te vinden.
quote:Feyenoord test Ghanees international
Geschreven op vrijdag, 4 juli om 17:44
Harrison Afful krijgt de kans om een contract bij Feyenoord te verdienen. De Ghanese rechtsback zal tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen stage lopen bij de selectie, zo meldt de officiële website van de Rotterdammers. De 21-jarige Harrison, zoals zijn voetbalnaam luidt, is afkomstig van Feyenoords voetbalacademie in het Afrikaanse land. De laatste seizoenen was hij uitgeleend aan de Ghanese topclub Asante Kotoko, waar hij uitgroeide tot international. Op de afgelopen Afrika Cup zat Afful bij de selectie.
Feyenoord investeert al jarenlang in een Ghanese voetbalschool, maar vooralsnog zijn daar nog geen bijzondere talenten uit voort gekomen. Een aantal spelers van de academie bereikten wel de nationale ploeg.
quote:Feyenoord.nl meldt dat de Ghanese rechtsback Harrison Afful tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen stage zal lopen bij de selectie van Feyenoord. De 21-jarige Harrison is van de exponenten van Feyenoords voetbalacademie in het Afrikaanse land. De laatste seizoenen was hij uitgeleend aan de Ghanese topclub Asante Kotoko en groeide hij uit tot international van zijn vaderland.
Of je kijkt gewoon 4 posts boven jequote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:48 schreef gitaarsnaar het volgende:
De nieuwe rechtsback komt eraaan!!!!
http://feyenoord.netwerk.(...)%20stage%20lopen.php:
[..]
quote:
Is ook alleen maar omdat 'ie een negert is denk ik.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:50 schreef dvdfreak het volgende:
Word de nieuwe van Gobbel genoemd.Ben benieuwd
Meezingertje!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:40 schreef EnactedChaos het volgende:
Lee Towers - Feyenoord Voor Altijd
Nieuwe single van Lee voor het 100-jarig bestaan. Kan niet tippen aan Mijn Feyenoord helaas maar het is in ieder geval beter dan het eerste jubileumlied.
Feyenoord, Feyenoord Voor Altijd!
Feyenoord is de club
Waar al zo'n 100 jaar geleden
De bal is gaan rollen
Ja, hier in Rotterdam
De toon werd gezet
En om elke prijs gestreden
Door de helden van weleer
Waar iedereen voor kwam
Ons hart ging tekeer
En ons bloed sneller stromen
En steeds weer klinkt er in een volle kuip
Feyenoord, voor altijd Feyenoord!
Ons hart dat al een leven lang bij jou hoort
Rood en wit dat zo diep in ons zit
Overwint in elke strijd
Feyenoord! Woohooho Feyenoord, woohooho Feyenoord voor altijd!
Er is zoveel gebeurt
En geschiedenis geschreven
We hebben menig cup gewonnen
En hoe vaak al kampioen?
Ook in voor- en tegenspeod
Zijn we bij elkaar gebleven.
Wij zijn een met onze club
Oh ja, nog net als toen
Ons hart gaat te keer
Ons bloed sneller stromen
En steed weer klinkt er in een volle kuip
Feyenoord, voor altijd feyenoord!
Ons hart dat al een leven lang bij jou hoort
Overwint in elke strijd
Feyenoord! Woohooho Feyenoord! woohooho Feyenoord voor altijd!
Overwint in elke strijd
Feyenoord! Woohooho Feyenoord! woohooho Feyenoord voor altijd!
Feyenoord! Woohooho Feyenoord!
Feyenoord voor altijd!
Je moet het een paar keer horenToch weer een dikke pluim voor Lee
Zoveel mooie liederen als dat wij hebben heeft volgens mij niemand
![]()
Ach, dat dacht ik ook ooit over een of andere vage Ivoriaanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:38 schreef Grulez het volgende:
Alle prutsers mogen weg, dat is een begin, maar als er dan weer een vage Ghanees bijkomt...
Ik denk niet dat er veel van dit gerucht klopt, maar Arnautovic zou een topaankoop zijn.quote:'Samaras en Aissati naar Twente, Arnautovic Feyenoorder'
Geplaatst op 04-07-2008 17:48 door Didier de Jong - Bron: SC-Heerenveen.blog.nl
FC Twente lijkt zich komend weekeinde te gaan versterken met Georgios Samaras (Manchester City) en Ismail Aisatti (PSV, foto). Dit weet de site Sc-Heerenveen.blog.nl uit diverse bronnen binnen de Enschedese club te melden.
Met het aantrekken van Samaras troeft Twente clubs als Celtic, Borussia Dortmund en Feyenoord af. De drie genoemde clubs zouden ook interesse hebben in de Griek. Feyenoord haakte echter al snel af nadat bleek dat de Rotterdammers het salaris wat de aanvaller wenste niet konden betalen.
Ook was Twente niet de enige club die in de race was voor een handtekening van Aisatti. De middenvelder stond ook in de belangstelling van Eredivisieclubs als FC Utrecht en Sc Heerenveen.
Naast het aantrekken van Samaras en Aisatti, valt er nog meer transfernieuws te melden binnen FC Twente. De Enschedese club zou volgens Sc-Heerenveen.blog.nl al akkoord zijn met Feyenoord over een transfer van Marko Arnautovic. De aanvaller, geboren in Wenen, zou bij Feyenoord na Jon Dahl Tomasson en Karim El Ahmadi de derde versterking deze transferperiode moeten worden.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel van dit gerucht klopt, maar Arnautovic zou een topaankoop zijn.
De man is een doelpuntenmachine: http://www.vi.nl/Spelers/Speler/MarkoArnautovic.htmquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:07 schreef Juk het volgende:
Heb weinig van die Arnoutovic gezien. Wel een jonge speler.
Lees net dat hij 5 keer heeft gescoord in 3 wedstrijden van de voorbereiding. Maar dat is bv. tegen de amateurvereniging STEVO... zelfs Huysegems scoorde daar 4 keer.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De man is een doelpuntenmachine: http://www.vi.nl/Spelers/Speler/MarkoArnautovic.htm
Had het gezien inderdaad, maar zoals terecht werd opgemerkt waren dat invalbeurten.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De man is een doelpuntenmachine: http://www.vi.nl/Spelers/Speler/MarkoArnautovic.htm
Goed voor hem om speeltijd te krijgen.quote:Feyenoord verhuurt Mulder aan Excelsior
Door David Kuipers
Zaterdag, 05 juli 2008, 10:01
Feyenoord verhuurt doelman Erwin Mulder het komende seizoen aan Excelsior. De 19-jarige goalie moet er volgens De Telegraaf zelf nog wel uitkomen met de Rotterdamse eerstedivisionist.
Excelsior dreigt de huidige eerste doelman Ronald Graafland kwijt te raken aan Vitesse, maar wil niet aan een transfer meewerken voor de komst van Mulder is afgerond. De goalie verdedigde vorig jaar een wedstrijd het doel van Feyenoord.
Hij was er vandaag ook niet bij, bij de eerste training.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:39 schreef Happel het volgende:
[..]
Goed voor hem om speeltijd te krijgen.
Arnautovic zou overigens een goede aankoop zijn.
Feyenoord.nlquote:De rugnummers van de selectie voor het seizoen 2008/2009 zijn voor een groot deel bekend. Zaterdag tijdens de eerste training kwamen dertig spelers in actie. Hieronder een overzicht van hun rugnummers. Henk Timmer, Giovanni van Bronckhorst en Tim de Cler ontbraken nog, vandaar dat zij niet zijn opgenomen in onderstaand overzicht. Van de nieuwkomers Karim El Ahmadi en Jon Dahl Tomasson werden afgelopen woensdag bij hun presentatie de rugnummers al duidelijk. Zij krijgen respectievelijk nummer 6 en nummer 11.
De rugnummers tijdens de eerste training:
2. Theo Lucius
3. Kevin Hofland
4. André Bahia
6. Karim El Ahmadi
7. Denny Landzaat
9. Roy Makaay
10. Luigi Bruins
11. Jon Dahl Tomasson
14. Michael Mols
15. Kermit Erasmus
16. Darley Ramon Torres
18. Serginho Greene
20. Ron Vlaar
22. Andwelé Slory
23. Danny Buijs
24. Luis Pedro
25. Georginio Wijnaldum
26. Michal Janota
27. Kaj Ramsteijn
28. Leroy Fer
29. Tim Vincken
30. Nicky Hofs
32. Sherif Ekramy
33. Jonathan de Guzman
34. Miquel Nelom
35. Norichio Nieveld
36. Jacob Lensky
38. Kelvin Leerdam
39. Harrison Afful (stage)
40. Kostas Lamprou
Speelt ie al vanaf dag 1 mee. Nummer 10 voor Bruins is ook leuk trouwens.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:10 schreef sjimz het volgende:
Kermit krijgt een selectienummer waar je toch mag verwachten dat hij wel wat speeltijd zal krijgen.
En speelde De Guzman vorig jaar ook al met 33? Of verwacht Feyenoord dat hij vertrekt?
Foto?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:23 schreef MarkNMGN het volgende:
Die Kermit is wel een klein mannetje zeg.
Ik neem aan dat het de Nightelf Mohawk is?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Klein, maar fysiek ijzersterk zeggen ze..
quote:Interesse AIK in Feyenoord-doelwit Farnerud
Geschreven op zaterdag, 5 juli om 10:30
De transfermarkt is inmiddels weer in volle gang, maar over de toekomst van Pontus Farnerud is nog geen duidelijkheid. De middenvelder van Sporting Portugal werd enkele weken geleden aan Feyenoord en in mindere mate SC Heerenveen gelinkt. Nu heeft het Zweedse AIK Solna aangeven een poging te willen wagen. Klik hier! Eeine Andersson, technisch directeur van de Zweedse club, zal zich binnenkort bij zaakwaarnemer Claes Elefalk melden. "We kennen Pontus goed en we weten wat een transfer als deze moet kosten", zo laat hij zaterdag in de Portugese sportkrant Record optekenen. "We zullen zeer spoedig contact opnemen met zijn zaakwaarnemer."
Farnerud (28) speelde acht seizoenen in Frankrijk voor AS Monaco en RC Strasbourg en maakte in de zomer van 2006 de overstap naar Lissabon. De negenvoudig international speelde echter maar 23 competitieduels in de hoofdmacht, hoofdzakelijk als invaller. Hij heeft nog een contract tot volgend jaar zomer.
Volgens Record heeft Feyenoord nog altijd de beste papieren om Farnerud over te nemen. Voor zaakwaarnemer Elefalk is één ding duidelijk. "Mocht Pontus voor het eind van de maand geen nieuwe werkgever hebben gevonden, dan dient hij gewoon zijn laatste contractjaar uit. Dan kan hij volgend jaar transfervrij vertrekken."
Het is niet voor het eerst dat Feyenoord interesse heeft in de Zweed, die deel uitmaakte van de nationale selectie tijdens het WK 2002 in Japan en Zuid-Korea en het EK 2004 in Portugal. De Rotterdammers probeerden de middenvelder in de winterstop van het seizoen 2004/05 al naar Rotterdam-Zuid te halen.
Jep. Duidelijkere foto:quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:07 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het de Nightelf Mohawk is?
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:04 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
RTV Oost meldt dat Arnautovic naar Feyenoord gaat voor 4,5 miljoen.![]()
![]()
BAquote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:07 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het de Nightelf Mohawk is?
Afwachten dus, hopelijk voor ongeveer 3 miljoen. Al verwacht ik dat hij deel uitmaakt van die talentpoules, in dat geval kost hij Feyenoord toch niets? Alleen 25 % transferrechten.quote:Feyenoord wil Arnautovic
Feyenoord wil Marko Arnautovic overnemen van FC Twente.
De Rotterdammers hebben de afgelopen periode diverse gesprekken gehad met de club uit Enschede. Dat heeft nog geen tot akkoord opgeleverd, maar Feyenoord verwacht dat dit spoedig zal gebeuren. Arnautovic heeft zelf te kennen gegeven naar Feyenoord te willen.
De 19-jarige Oostenrijker geldt als een groot talent. Hij speelde in het afgelopen seizoen 14 wedstrijden in de hoofdmacht van FC Twente, daarin kwam hij nog niet tot scoren. In het beloftenelftal was de 1 meter 92 lange spits wel trefzeker, met 21 doelpunten in 24 wedstrijden werd hij topscorer van de ploeg.
Dat is toch 5 miljoen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Alleen 25 % transferrechten.
Ze willen niet van hem af, waarom denk je anders dat er zo een hoge prijs voor betaalt dient te worden?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:05 schreef MarkNMGN het volgende:
Waarom wil Twente van hem af trouwens? Zeer (jonge) talentvolle spits als ik de verhalen mag geloven.
Snap het niet helemaal.
Ik zou Hofs + 1 miljoen bieden. Hofs weer samen met Theo laat je tanden zien bij Twente.
quote:Verbeek: 'Ik heb Lucius er graag bij'Door Bas Abresch
Zaterdag, 05 juli 2008, 15:04
Theo Lucius hoeft niet weg bij Feyenoord. Dat zei trainer Gertjan Verbeek na afloop van de eerste training van de Rotterdamse club. De afgelopen dagen werd in verschillende media gesuggereerd dat Lucius zou mogen vertrekken.
"Wij hebben die berichten met verbazing gelezen", zei Verbeek. "Theo staat niet op het lijstje van spelers die eventueel weg mogen. Ik heb Theo er graag bij."
Verbeek wenste niet concreet in te gaan op de vraag of Andwelé Slory en Nicky Hofs weg mogen. "In principe mag iedereen weg, als er maar een goeie prijs betaald en de speler vertrekt onder de voorwaarden die Feyenoord stelt. Ook Jon Dahl Tomasson, die we net hebben aangetrokken, zou weg mogen als er veel geld voor hem wordt betaald."
Verbeek zei niet op welke positie hij dit seizoen met Feyenoord wil eindigen. "Ik wil herkenbaar en aantrekkelijk voetbal spelen. Als een team zich ontwikkelt, gaat het beter voetballen en komen de punten vanzelf. Feyenoord moet weer de baas zijn in de Kuip. We moeten de tegenstanders op eigen veld vanaf de eerste minuut onze wil op te leggen. Zodat we bij de rust al op voorsprong staan. Want Feyenoord bepaalt in De Kuip het ritme van de wedstrijd. Zo moet het zijn. Een echte doelstelling moet de directie binnenkort maar uitspreken."
quote:Feyenoord heeft Ola Toivonen op het oog
Bron: TV4 Fotbollskanalen
Volgens TB4 Fotbollskanalen, een Zweedse voetbalzender, heeft Feyenoord interesse in Malmö FF-aanvaller Ola Toivonen. De Zweed, met Finse ouders, past precies in het profielplaatje van de Rotterdammers. Gertjan Verbeek (foto) ziet namelijk graag een lange aanvaller komen die tevens nog in de bloei van zijn loopbaan is. Toivonen voldoet aan deze eisen, aangezien hij pas 22 jaar oud is en met zijn 1 meter 89 ook aan de lengte voldoet.
TB4 Fotbollskanalen zegt dat er mensen van Feyenoord aanwezig waren bij de laatste wedstrijd van Malmö FF, volgens de zender om Toivonen te bekijken. De Zweeds-international scoorde tweemaal in die wedstrijd, waardoor Malmö FF de wedstrijd met 2-1 won. Feyenoord was niet de enige club die afgevaardigden naar de wedstrijd stuurde. Volgens de Zweedse zender waren er scouts van meerdere Nederlandse clubs.
''Ik laat niks los over mogelijke interesse van Feyenoord. Ze waren aanwezig, dat weet ik, maar ik kan niet vertellen voor wie ze hier waren. In principe laat ik me niet uit over deze geruchten'', aldus de zaakwaarnemer van Toivonen, Martin Dahlin.
Die vind ik best tofquote:
Dat zou opzich wel een goede club zijn voor Hofs. Misschien een idee om hem te verhuren ipv direct te verkopen, want ik zie nog genoeg potentie in hemquote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:05 schreef MarkNMGN het volgende:
Waarom wil Twente van hem af trouwens? Zeer (jonge) talentvolle spits als ik de verhalen mag geloven.
Snap het niet helemaal.
Ik zou Hofs + 1 miljoen bieden. Hofs weer samen met Theo laat je tanden zien bij Twente.
[ afbeelding ]
haha... dat ging om zijn broer.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:13 schreef _ian_ het volgende:
haha allemaal wel leuk met die Arnoutovic, maar volgens voetbalzone heeft Go Ahead Eagles hem vorige week afgetest:S
In het vervolg beter googelen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:13 schreef _ian_ het volgende:
haha allemaal wel leuk met die Arnoutovic, maar volgens voetbalzone heeft Go Ahead Eagles hem vorige week afgetest:S
AD.quote:Feyenoord aast op Marko Arnautovic
Door EDDY VAN DER LEY
ENSCHEDE - Feyenoord wil ver gaan om Marko Arnautovic los te weken bij FC Twente. De club uit Rotterdam heeft een miljoenenbedrag over voor de 19-jarige Oostenrijker, die in Enschede op het punt van doorbreken staat.
Feyenoord meldde zich de voorbije weken diverse keren in Enschede, maar de leiding van FC Twente wil Arnautovic niet kwijt. Toch hoopt de Kuipclub snel een akkoord te bereiken, ook al omdat de speler heeft aangegeven dolgraag te willen verkassen.
Arnautovic staat te boek als een groot talent, maar heet ook een eigenzinnige jongen te zijn met een gebruiksaanwijzing, die niet altijd in de pas loopt. Het voorbije seizoen kwam hij veertien keer in actie voor FC Twente, meestal als invaller, zonder tot scoren te komen.
In naam van Jong FC Twente scoorde hij des te meer. Met 21 treffers in 24 wedstrijden leidde hij de beloften van de Enschedese club naar de landstitel. Ook in de voorbereiding op het nieuwe seizoen weet hij – voor de hoofdmacht – regelmatig het net te vinden.
14.000quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Deze is vetter:
[ afbeelding ]
Gekkenhuis. Hoeveel man waren er dit keer?
Gelukkig hebben ze daar bij Feyenoord nooit problemen meequote:Arnautovic staat te boek als een groot talent, maar heet ook een eigenzinnige jongen te zijn met een gebruiksaanwijzing, die niet altijd in de pas loopt.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:13 schreef _ian_ het volgende:
Veel geld, als het zo is.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:05 schreef ElYefe het volgende:
Op RTV Oost zojuist bekend dat Arnautovic voor 5 miljoen naar jullie toe gaat, veel plezier ermee! Koopje
Ik ken de beste vent niet goed, dus ik kan er niet over oordelen of het wel of niet een goede investering is.quote:
Toen was Ruudje Dil de trainer.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:44 schreef MarkNMGN het volgende:
Als Feyenoord hem koopt zit je straks met hetzelfde probleem als Lazovic toendertijd.
Goede, te dure spits op de bank maar 2 betere in de basis.
Ja, het is een goede speler die voor het dubbele of meer van de hand kan worden gedaan als hij zich goed ontwikkelt onder Verbeek.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vind je een bedrag van minimaal 4 miljoen voor zo'n jongen dan al verantwoord voor Feyenoord?
10 minuten per keer. Zelfde verhaal als met Lazovicquote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:15 schreef LongOne het volgende:
Het voorbije seizoen kwam hij veertien keer in actie voor FC Twente, meestal als invaller, zonder tot scoren te komen.
Dat vind ik dan wel weer raar...
Die 4 miljoen komt, lijkt mij, uit de talentpool, dus het kost Feyenoord eigk. helemaal niets. En als de scouts zo overtuigd zijn van Arnautovic, en daar kan ik best inkomen, mogen ze dat best neerleggen. Liever zo, dan dat hij dit seizoen doorbreekt bij FC Twente en aan het einde van het seizoen 16 miljoen bruto(quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vind je een bedrag van minimaal 4 miljoen voor zo'n jongen dan al verantwoord voor Feyenoord?
Die is dus binnen.quote:Marko Arnautovic bijna Feyenoorder
Door WIETSE DIJKSTRA & EDDY VAN DER LEY
ROTTERDAM/ENSCHEDE - Feyenoord staat op het punt om Marko Arnautovic over te nemen van FC Twente. De club uit Rotterdam heeft een miljoenenbedrag over voor de 19-jarige Oostenrijkse spits, die in Enschede op het punt van doorbreken staat.
afbeelding vergroten Marko Arnautovic. FOTO ANP
,,We zijn op een haar na rond,’’ zegt Feyenoords technisch directeur Peter Bosz. ,,Normaal gesproken gaan we eruit komen.’’
FC Twente wil de talentvolle Arnautovic eigenlijk niet kwijt en stribbelt nog wat tegen. Van de hoge vraagprijs die voorzitter Joop Munsterman heeft genoemd, zijn de Rotterdammers echter niet geschrokken. Bosz zat vorige week met FC Twente om de tafel en verwacht een snel akkoord. Met Arnoutovic denkt hij eveneens spoedig tot overeenstemming te komen. ,,De speler wil zelf heel graag naar Feyenoord,’’ zegt Bosz. ,,Wij zien in Arnautovic een jonge talentvolle speler die we graag willen hebben.’’
Feyenoord, dat gisteren voor duizenden toeschouwers de eerste training afwerkte, is nog op zoek naar een verdediger en een aanvaller. Trainer Gertjan Verbeek vindt dat hij voorin nog wel wat lengte kan gebruiken. Met de 1.92 meter lange Arnautovic hoopt hij in die behoefte te kunnen voorzien.
De Oostenrijker staat te boek als een groot talent, maar heet ook een eigenzinnige jongen te zijn met een gebruiksaanwijzing, die niet altijd in de pas loopt. Het voorbije seizoen kwam hij veertien keer in actie voor FC Twente, meestal als invaller, zonder tot scoren te komen. In naam van Jong FC Twente scoorde hij des te meer. Met 21 treffers in 24 wedstrijden leidde hij de beloften van de Enschedese club naar de landstitel. Ook in de voorbereiding op het nieuwe seizoen weet hij – voor de hoofdmacht – regelmatig het net te vinden.
Ik denk dat we weer aan een 4-5-1 moeten denken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:10 schreef Happel het volgende:
Ben ik wel benieuwd hoe we gaan spelen en of hij gelijk kans maakt op een basisplaats. Begint namelijk overvol te worden.
Hoe wordt het middenveld? We hebben Van Bronckhorst, Fer, Wijnaldum, Landzaat, Bruins, De Guzman en El Ahmadi. Neem aan dat het een viermans middenveld wordt: Van Bronckhorst, Landzaat, El Ahmadi en verder?
quote:Feyenoord wil af van Ekramy
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Feyenoord gaat pas op zoek naar een nieuwe tweede keeper als de club erin is geslaagd om Sherif Ekramy te verkopen. De bijna 25-jarige Egyptenaar blijft voorlopig stand-in achter eerste keus Henk Timmer.
,,Pas als hij weg gaat, komt er een ander,’’ zegt technisch directeur Peter Bosz, die al wel een lijstje met potentiële vervangers heeft.
Ekramy heeft zijn langste tijd gehad in de Kuip. In de drie jaar dat hij bij Feyenoord onder contract staat, heeft hij zijn belofte niet kunnen inlossen. ,,Hij zit nu al zo lang achter de eerste keeper, dat het verstandig is dat hij gaat spelen,’’ zegt Bosz. ,,Die onrust heeft hij zelf ook.’’
Een definitief vertrek is de enige uitweg voor Ekramy. ,,Gezien zijn leeftijd en ervaring heeft het geen zin meer om hem te verhuren,’’ aldus Bosz. ,,Het is het beste om hem te verkopen. Verhuren doe je als talentvolle spelers rijper wil laten terugkeren.’’
Om die reden heeft Feyenoord Erwin Mulder voor een jaar gestald bij stadgenoot Excelsior. In de 19-jarige doelman heeft de clubleiding veel vertrouwen. Bosz: ,,We zijn hem aan het opleiden en Excelsior is voor hem op dit moment het beste. Als hij tweede keeper was geworden, dan had hij dit seizoen vooral bij beloftes gespeeld. Die fase heeft Erwin gehad.’’
Door het vertrek van Mulder heeft Feyenoord achter Henk Timmer in Ekramy en de veelbelovende Braziliaan Darley Ramon Torres op dit moment twee alternatieven. ,,Dat is voorlopig genoeg.’’
Nee. Aardige speler, maar ben er niet rouwig om dat hij weg is.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:27 schreef Fener het volgende:
Konden ze beter paar miljoen bij doen en Sahin halen ipv Arnautovic?
idd , wellicht is het slim om hem eerst nog een jaar te verhuren aan een club waar die wel speeltijd krijgt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:22 schreef -Vaduz- het volgende:
4 miljoen is echt niet veel voor Arnautovic. Feyenoord is er op tijd bij, sublieme zet van ze.
Dat zou een goede zet zijn en Timmer naar de bank.quote:Op zondag 6 juli 2008 03:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Beter verkoopt Feyenoord Ekramy inderdaad en halen ze Vorm van Utrecht.
Is het al officieel rond danquote:Op zondag 6 juli 2008 09:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Arnautovic....
Eindelijk eens een keer een aankoop waar visie achter zit. Het blijft natuurlijk wel een gewaagde zet, 5 mil voor een speler die nog niet heeft gescoord.
ik denk zelf eerder:quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:36 schreef blueangel_ het volgende:
==================Timmer====================
==Aankoop====Vlaar======Hofland=======De Cler==
===========El Ahmadi====Van Bronckhorst=========
===De Guzman=========================Bruins===
==============Tomasson=======================
=======================Makaay================
De Guzman en Bruins zijn niet echt flankspelers, dus dat moet gecompenseerd wordeen door diepgaande backs.
Ach, het gaat er niet om hoe het er op papier uitziet, maar hoe een systeem wordt ingevuld op het veld. Systemen opzich zeggen daarom niks. Zorg gewoon dat Bruins de ruimte krijgt om met passes te strooien, De Guzman(als hij blijft) voor de goal kan komen. Als dat vanaf het middenveld lukt ben je al een heel eind.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:11 schreef blueangel_ het volgende:
Een ruit is imo verouderd als systeem, maar dat is best mogelijk ja
Ben wel benieuwd wie z'n plek af moet geven aan de Guzman als hij blijft.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ach, het gaat er niet om hoe het er op papier uitziet, maar hoe een systeem wordt ingevuld op het veld. Systemen opzich zeggen daarom niks. Zorg gewoon dat Bruins de ruimte krijgt om met passes te strooien, De Guzman(als hij blijft) voor de goal kan komen. Als dat vanaf het middenveld lukt ben je al een heel eind.
quote:Verbeek: "Ik heb Lucius er graag bij"
06 juli 2008
De nieuwbakken Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek wil Theo Lucius bij de selectie houden. Eerder deze week doken berichten op dat de oud-PSV'er niet voor zou komen in de plannen van de oefenmeester.
"Ik heb met Theo gesproken en verteld dat ik hem er graag bij heb. In het algemeen kan ik zeggen dat ik onbevangen sta tegenover de gehele groep", zegt Verbeek op de website van Feyenoord. Hij liet verder weten dat hij er graag een spits en een verdediger bij heeft.
Staat op VI.nl, dus er is nog helemaal niks vast.quote:Munsterman: 'Niet van plan Arnautovic te laten gaan'
06/07/2008 16:07
Joop Munsterman stoort zich aan de uitlatingen van Peter Bosz, dat Feyenoord nagenoeg rond zou zijn met FC Twente over de transfer van Marko Arnautovic.
'Dit is bijzonder voorbarig', reageert voorzitter Munsterman nadat hij kennis had genomen van de woorden van de Rotterdamse technisch manager: 'We zijn op een haar na rond.' Munsterman denkt daar heel anders over.
In De Telegraaf is de voorzitter zeer uitgesproken over de toekomst van Arnautovic. 'Er is geen sprake van een aanstaand akkoord. Ik heb niet met Bosz onderhandeld en uiteindelijk ben ik degene die er over gaat. We zijn helemaal niet van plan Arnautovic te laten gaan.'
'Zijn contract loopt tot medio 2011 en het is een jonge getalenteerde speler, die we zelf hebben opgeleid en die nu klaar is om te gaan spelen. Daarbij ontbreekt na de transfers van Orlando Engelaar en Karim El Ahmadi elke financiële noodzaak om een speler te verkopen.'
Doe anders net of je Munsterman heel goed kent.quote:Op zondag 6 juli 2008 17:18 schreef MarkNMGN het volgende:
Munsterman wil weer eens de stoere meneer uithangen.
quote:Groener: 'Arnautovic wil naar Feyenoord'
De zaakwaarnemer van Marko Arnautović heeft tegenover twentesport.com aangegeven dat de jonge Oostenrijker graag naar Feyenoord wil. De Rotterdammers zouden een bedrag van vier miljoen euro over hebben voor de spits, maar Twente weigert vooralsnog mee te werken aan een transfer.
‘Hij is erg ambitieus en wil zo hoog mogelijk spelen. Hij verheugt zich erop om voor Feyenoord te spelen, daarom is dit een vervelende situatie voor hem.’ ‘Ik meng me niet in de onderhandelingen tussen de twee clubs’, zegt Groener, ‘maar ik hoop voor Marko dat ze snel tot een akkoord komen.’
Kan hij beter bij Twente blijven, heeft hij nog kans op CL.quote:‘Hij is erg ambitieus en wil zo hoog mogelijk spelen. Hij verheugt zich erop om voor Feyenoord te spelen, daarom is dit een vervelende situatie voor hem.’
Dat dacht ik ook al ja... Maar voor de lange termijn is Feyenoord misschien toch een stapje hogerop.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kan hij beter bij Twente blijven, heeft hij nog kans op CL.
quote:Op zondag 6 juli 2008 21:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kans.Eerst moeten ze die voorronde maar door zien te komen. Ik denk dat hij bij Feyenoord aan genoeg speelminuten gaat komen.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
En dat zeg je amper een maand na de algemene Nederlandse hysterie over Van Basten z'n 4-2-3-1/4-3-3 ?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ach, het gaat er niet om hoe het er op papier uitziet
quote:Op zondag 6 juli 2008 19:04 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik heb het gevoel dat Munstermann dacht Feyenoord weg te jagen door een "absurd" bedrag te vragen van 5 miljoen. Maar tot zijn schrik wilt Feyenoord dat dus wel degelijk betalen. Feyenoord is nu akkoord met Arnautovic en hoeft dan dus alleen maar die vraagprijs te betalen (wat Bosz misschien wel bedoelt met dat op een haar na akkoord), en ik denk dat Munstermann daar nu een beetje spijt van heeft.
Maarja, speculatie.....
quote:Technisch directeur Peter Bosz gaat er nog steeds van uit dat Feyenoord binnenkort Marko Arnautovic kan presenteren als nieuwe aanwinst. "Ik heb vertrouwen in een goede afloop", verklaart Bosz tegenover ELF Voetbal.
De technisch directeur meldde zaterdagavond al zo goed als rond te zijn met de 19-jarige aanvaller van FC Twente. Zondag ontkende Twente-voorzitter Joop Munsterman echter dat er sprake is van een akkoord. Bovendien meldde hij dat zijn club Arnautovic helemaal niet wil laten gaan.
"Dat bevreemdt mij", zegt Bosz. "We hebben met Twente om de tafel gezeten. Toen is er een prijs genoemd, die wij willen betalen voor Arnautovic. Als ze hem niet willen laten gaan, waarom is er dan een prijs genoemd? We waren er nagenoeg uit, maar in de voetballerij is dat vaak nog niet genoeg. Desondanks heb ik vertrouwen in een goede afloop van deze zaak", aldus de TD.
Feyenoord ziet in de 1 meter 92 lange Arnautovic een goede versterking voor de aanval. Vooral zijn lengte is een pluspunt. De Oostenrijker speelde veertien duels voor het eerste van FC Twente, maar daarin kwam hij niet tot scoren. Voor Jong FC Twente had hij met 21 goals in 24 wedstrijden een belangrijk aandeel in het kampioenschap.
El Ahmadi vind je niks?quote:Op maandag 7 juli 2008 11:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik hoop dat hij komt. Ik zou het de eerste topaankoop van Bosz vinden.
5 miljoen vind je duur voor hem?quote:Op maandag 7 juli 2008 11:46 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik moet zelf nog maar zien of hij zijn geld waard is. Vond hem zelf nog behoorlijk duur..
Mja, dat staat er toch..quote:
Hij was mij ook eerst niet opgevallen, tot iemand tegen me zei dat ik eens op het middenveld van twente moest gaan letten.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:08 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, dat staat er toch..
Maar ja, ik vond hem niet zo geweldig dat ik hem 5 mln waard vond nee. Maar zal waarschijnlijk wel wat gemist hebben..![]()
Yup, dat is inderdaad waar. De subtops weten tegenwoordig ook steeds beter de waarde in te schatten / op te drijven.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:23 schreef Juk het volgende:
[..]
Hij was mij ook eerst niet opgevallen, tot iemand tegen me zei dat ik eens op het middenveld van twente moest gaan letten.
Hij speelt voornamelijk een Cocu rol, die miste je ook pas als hij er niet was.
Daarbij worden spelers steeds duurder. Kijk naar Sulejmani, 2 jaar geleden moest az niks van hem hebben en nu verkoopt heerenveen hem na een half goed seizoen voor 16 miljoen. Hetzelfde gold voor Drenthe.
Hehequote:Op maandag 7 juli 2008 11:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Blijkbaar niet zo.
Was hem alweer vergeten
Aissati gaat naar Utrecht.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:15 schreef Tomasso het volgende:
Het schijnt trouwens dat Feyenoord ook een optie tot koop voor Hofs heeft aangeboden bij Twente, welke over enkele dagen afloopt. Misschien dat het daarom nog ff duurt voordat Arnautovic helemaal rond is, aangezien Twente eerst Aissati probeert vast te leggen. Denk ik.
Even geplukt van een inside persoonquote:Op maandag 7 juli 2008 13:15 schreef Tomasso het volgende:
Het schijnt trouwens dat Feyenoord ook een optie tot koop voor Hofs heeft aangeboden bij Twente, welke over enkele dagen afloopt. Misschien dat het daarom nog ff duurt voordat Arnautovic helemaal rond is, aangezien Twente eerst Aissati probeert vast te leggen. Denk ik.
quote:De situatie is dat Feyenoord afgelopen vrijdag rond was met FC Twente. Ik herhaal mijn woorden van zaterdag nog een keer. Er is een akkoord over de transfersom welke nog kan fluctueren als FC Twente van de optie gebruik maakt dat Nicky Hofs voor zevenhonderduizend euro komt.
Het probleem in deze transfer is dat Joop Munsterman een trotse man is en dit maal de plank volledig mis heeft geslagen. Hij heeft een prijs genoemd voor Arnautovic en Feyenoord heeft toegehapt waarbij de speler ook heeft uitgesproken naar Feyenoord te willen. Nu begint het gęnant te worden omdat Munsterman de achterban niet wil afvallen. Zijn hart van het middenveld is al weg, Ajax zal deze maand ook nog wel op de deur kloppen voor Franco Douglas en dan krijg je tot overmaat van ramp nu ook nog dat de topspits uit de jeugd wordt weggekocht.
Ben natuurlijk niet op de hoogte van de financiële situatie bij FC Twente, doch blijkt het niet florissant te zijn omdat de gemeente er met geld in zit en er een terugbetaalregeling is waarbij op verkoopwinsten boven een bepaald bedrag een substantieel deel op de lening van FC Twente bij de gemeente wordt ingelost. Is helemaal niets mis mee, zal bij vele clubs zijn alleen past dit even niet in het straatje van de bombarie welke Munsterman verkondigd. FC Twente zal pas met het nieuwe stadion en een succes op het veld echt kunnen oogsten. Momenteel zijn er twee clubs in Nederland die bulken van het geld, AFC Ajax en SC Heerenveen.
Kan niet onderkennen dat FC Twente een voor hen fantastisch seizoen heeft gedraaid, maar het brengt momenteel weinig. Nogmaals, mogelijk vier toppers weg, de trainer is al weg en wat heb je terug. Twee voor FC Twente doen aardige voetballers zoals Janssen en Tioté, tevens wellicht Hofs en een trainer wie een groot vraagteken is. Het is de vraag of FC Twente daadwerkelijk Aissati en Samaras kan halen. Het zijn namen die bij mij niet bekend zijn, maar ben ook niet bekend wat er bij FC Twente speelt. Ik kan me voorstellen dat de optie van Hofs welke eind deze week afloopt momenteel wel een twistpunt is. Als ik moet kiezen tussen Hofs en Aissati, dan weet ik het ook wel.
Ik ben geen Nostradamus maar waarom zou FC Twente niet ver terugvallen als AZ het vorig jaar wel overkwam?
Hij wordt gebruikt als ruilmiddel. Hofs is eigenlijk net een inruil auto. Daar krijg je ook minder voor terug als je hem inruilt op een nieuwe auto, dan dat je er voor zou krijgen als je hem particulier op marktplaats verkoopt.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:15 schreef MarkNMGN het volgende:
Nikcy Hofs maar 7 ton waard? Zat meer te denken aan een miljoentje of 2,3.
Je vergeet de garantieregeling gemakshalve?quote:Op maandag 7 juli 2008 14:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hij wordt gebruikt als ruilmiddel. Hofs is eigenlijk net een inruil auto. Daar krijg je ook minder voor terug als je hem inruilt op een nieuwe auto, dan dat je er voor zou krijgen als je hem particulier op marktplaats verkoopt.
Aissati, en dat is nog lang niet rond. Utrecht zou hem alleen kunnen huren.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:30 schreef Luni het volgende:
Vaag dat Aisatti genoemd wordt, die wordt toch geruild voor Pieters met P$V?
Dat is ook heel goed mogelijk. Munsterman hoeft Arnautovic niet perse aan Feijenoord te verkopen...quote:Op maandag 7 juli 2008 16:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Op een Fc Twente forum gaat het gerucht dat Arnautovic inderdaad bij Fc Twente vertrekt........... naar Psv.![]()
Hij zou geruild worden met Aissati.
Voor wat het waard is.
Dat zou nog eens een verrassende wending zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Op een Fc Twente forum gaat het gerucht dat Arnautovic inderdaad bij Fc Twente vertrekt........... naar Psv.![]()
Voor wat het waard is.
Lazovicquote:Op maandag 7 juli 2008 16:48 schreef ursel het volgende:
En dan koopt Feyenoord uiteindelijk Koevermans weer ofzo??
Wehe zou wat zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Voor wat het waard is.
Lijkt me sterk, Bosz roept het niet zomaar.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wehe zou wat zijn.
Arnautovic zou ik de eerste topaankoop van Bosz vinden, zul je dadelijk zien dat Ajax of PSV er mee vandoor gaan.
En Bosz maar roepen: "We hebben hem bijna binnen"
Wehe
quote:Bij Feyenoord is een grote schoonmaak gaande. Sommige spelers (Tiendalli, Biseswar) hoefden zich zaterdag niet eens te melden voor de eerste training, een aantal anderen (Hofs, Buijs) mogen bij een goed bod vertrekken en weer een ander groepje mag weg, als een club bereid is om de juiste prijs op tafel te leggen. Tot die laatste categorie behoort Jonathan De Guzman.
De 20-jarige middenvelder wordt al enkele maanden in verband gebracht met een transfer, maar is voorlopig nog 'gewoon' Feyenoorder. En wat hem betreft, kan dat best zo blijven.
"Ik heb de verhalen ook gelezen, dat de club bereid zou zijn om me te verkopen. Maar die verhalen waren er vorig jaar ook", zegt de aanvallende middenvelder, die vorig seizoen negen competitiegoals maakte, tegen FCUpdate.nl. "Ik heb zelf niet met de technische staf gesproken over een transfer. Sterker nog, ik heb niets gehoord over interesse van andere clubs. Voor mij telt voorlopig alleen Feyenoord", stelt hij.
De Guzman heeft nog een contract tot 2010 bij Feyenoord. Voor de club zou het dus interessant kunnen zijn om de jeugdinternational te verkopen, omdat het nu nog een forse transfersom kan vragen. En ook De Guzman zelf lijkt, na drie seizoenen in het eerste elftal van de Rotterdamse club, klaar voor een nieuwe stap. De middenvelder zelf is het daar gedeeltelijk mee eens. "Als er een mooie club komt, wijs ik dat niet bij voorbaat af. Waarom zou ik? Luisteren naar wat zo'n club te melden heeft, kan altijd."
"Een bepaalde deadline, waarvoor ik wil beslissen waar ik komend seizoen speel, heb ik niet. Het kan namelijk snel gaan. Misschien krijg ik morgen wel een telefoontje, of één dag voor het verstrijken van de transferperiode. En zo niet, dan blijf ik gewoon bij Feyenoord. Ik heb hier niets te klagen. Nog een jaar bij Feyenoord zou heel mooi zijn, ik heb het hier goed naar mijn zin. Bovendien komt de nieuwe trainer, Gertjan Verbeek, heel professioneel over. Bij iedereen leeft het gevoel, dat we prijzen willen winnen. Dat voelt goed aan", vertelt de geboren Canadees.
Prijzen winnen, dat lukte vorig seizoen op de valreep. Feyenoord won ten koste van Roda Jc de KNVB beker, waardoor een mager seizoen toch nog gered werd. "De eerste seizoenshelft was best aardig, maar na de winterstop was het een stuk minder", weet De Guzman. "Dit seizoen moeten we gedisciplineerder blijven spelen, om zo'n terugval te voorkomen. We zijn als team in elk geval één jaar verder, we kennen elkaar nu een stukje langer. We moeten er een mooi seizoen van maken."
Hij noemt gedisciplineerder spelen en dat gaat onder Verbeek wel lukken denk ik.quote:
Landzaat moet zich misschien nog aanpassen? Buiten dat is het een controlerende middenvelder, die vallen soieso zelden op.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:08 schreef EnactedChaos het volgende:
En toch blijf ik hopen dat ie weggaat, of hij moet z'n contract verlengen.
Denk trouwens dat Landzaat het nog moeilijk gaat krijgen zich in de basis te spelen. Beetje nutteloze aankoop achteraf. Heb niet het gevoel dat hij vorig jaar veel heeft toegevoegd.
Dat valt me reuze mee.quote:Dwight Tiendalli zal ongetwijfeld met vervelende gevoelens vertrekken bij Feyenoord. De verdediger moet weg bij de Rotterdamse club, maar dat betekent niet dat Feyenoord van plan is om Tiendalli voor een habbekrats te laten verkassen. "Ze vragen de hoofdprijs", zegt broer én zaakwaarnemer Wensley Tiendalli in het Algemeen Dagblad. Klik hier! Tiendalli staat sinds 2006 onder contract bij Feyenoord, maar in De Kuip kon hij nimmer overtuigen. De 22-jarige Surinamer mag ondanks een doorlopend contract alweer vertrekken, maar volgens Wensley Tiendalli is dat zou eenvoudig nog niet. "Ze willen de 1,75 miljoen euro die ze destijds voor hem betaald hebben terug verdienen. Dat maakt het voor mij niet makkelijker om een nieuwe club te zoeken."
"Er is bij ons sprake van een panieksituatie", vervolgt de belangenbehartiger. "Het contract van Dwight loopt nog twee jaar door, hij zit dus vast aan Feyenoord. Ik heb hem voorgehouden dat hij zich alleen met voetballen moet bezig houden. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Als hij op de trainingen de sterren van de hemel speelt dan zal de trainer hem gerust wel bij de selectie houden."
Denk dat De Guzman onder Verbeek echt een topper wordenquote:Op maandag 7 juli 2008 19:04 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Hij noemt gedisciplineerder spelen en dat gaat onder Verbeek wel lukken denk ik.
Bij Spartaquote:Op maandag 7 juli 2008 23:15 schreef Merkie het volgende:
Heeft Tiendalli überhuapt wel eens een volledige wedstrijd gespeel? Kan het me niet herinneren.
Het is wel te hopen natuurlijk maar dan ben ik benieuwd naar wat het middenveld wordtquote:Op maandag 7 juli 2008 23:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Denk dat De Guzman onder Verbeek echt een topper worden.
quote:McClaren wil Arnautovic niet laten gaan
Geschreven op dinsdag, 8 juli om 10:44
FC Twente-trainer Steve McClaren heeft nadrukkelijk aangegeven dat hij Marko Arnautovic voor de club wil behouden, zo meldt TC Tubantia. Feyenoord wil de getalenteerde Oostenrijker zo snel mogelijk naar Rotterdam halen, maar de nieuwe trainer ziet te veel potentie in de speler om hem te laten vertrekken uit Enschede.
Peter Bosz, technisch directeur van Feyenoord, gaf de afgelopen dagen in diverse media aan rond te zijn met de negentienjarige spits. Twente ontkende de berichtgeving en voorzitter Joop Munsterman gaf aan Arnautovic onder geen beding te willen laten vertrekken.
De geruchten over de op handen zijnde transfer zijn op zijn zachtst gezegd opmerkelijk. Arnautovic stond pas één keer in de basis van FC Twente en heeft op het hoogste niveau nog niets bewezen. Toch wil Feyenoord de speler koste wat kost aan de selectie toevoegen. De club gaf eerder aan dat het talent zelf ook naar Rotterdam wil.
Was wel het beste geweest, ja. Nu komt er alleen maar gezeik van.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:40 schreef EnactedChaos het volgende:
Waarom moet Bosz eigenlijk met z'n grote bek zeggen dat ze op een haar na rond zijn?
Wacht gewoon tot ie z'n handtekening heeft gezet. Of ie nou gelijk heeft of niet.
Misschien was de houding van Munsterman al bekend voordat het in de media uitlekte en wou Bosz het gewoon op een vieze manier uitvechten.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Was wel het beste geweest, ja. Nu komt er alleen maar gezeik van.
Tymoshuk revisited
Je schiet er ook helemaal niets mee op, wat wil hij nou? De supporters een beetje paaien? Dat is het enige dat ik me kan bedenken, of wellicht het feit dat ie een stijve plassert krijgt van het feit dat hij Arnautovich heeft 'aangetrokken'.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Tymoshuk revisited
Bij die Tsjoektsjoek is er nooit de verwachting uitgesproken dat ze er op korte termijn uit zullen komen. Sowieso, wat heeft Bosz nou verkeerd gedaan? Twente noemt een prijs, Feyenoord wil de prijs betalen en heeft Hofs aangeboden met een deadline, Twente probeert eerst Aissati te halen dus is Hofs nog niet nodig, maar wacht dat eerst af. Ook proberen ze eerst nog een vervanger te vinden. Daarna geven ze pas de transfer vrij.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Tymoshuk revisited
That's the whole pointquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:55 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Bij die Tsjoektsjoek is er nooit de verwachting uitgesproken dat ze er op korte termijn uit zullen komen. Sowieso, wat heeft Bosz nou verkeerd gedaan? Twente noemt een prijs, Feyenoord wil de prijs betalen en heeft Hofs aangeboden met een deadline, Twente probeert eerst Aissati te halen dus is Hofs nog niet nodig, maar wacht dat eerst af. Ook proberen ze eerst nog een vervanger te vinden. Daarna geven ze pas de transfer vrij.
Achter de schermen is het ook gewoon al zo goed als rond, Bosz was hooguit iets te vroeg met het melden. Nu kwam er paniek bij Twente en vond ome Joop het hoog tijd om onzin te verkondigen om z'n eigen haggie te redden.
Maar de transfer is toch "gewoon" al zo goed als rond?quote:
Dat maak je toch enkel op uit de woorden van Bosz? (en evt. de zaakwaarnemer)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:02 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Maar de transfer is toch "gewoon" al zo goed als rond?
Alsof dit gezeik zoden aan de dijk zet... Ik vraag het me af.quote:Maargoed, ik ben het wel met je eens dat hij het niet nu al had moeten brengen, maar misschien wilde hij wat druk uitoefenen op Munsterman.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Mwah, Bosz had misschien zijn mond wel moeten houden, maar aan de ene kant had ie wel gelijk. Feyenoord was al akkoord met Arnautovic en hoefde dus alleen akkoord te worden met FC Twente, die hadden een vraagprijs neergelegd en Feyenoord wilt die betalen. Dus het was bij wijze van spreken alleen nog even de euro's overmaken en de deal was klaar. Dat Munstermann nu ineens terugkrabbelt heeft niets met de uitspraken van Bosz te maken, hij is geschrokken dat Feyenoord aan de vraagprijs wilt voldoen.. En hij dus weer een speler zal verliezen.
Tymoschuk is niet vergelijkbaar volgens mij..... daar was een verschil van een miljoen of 3 in de vraag en aanbod. Die hele verhalen over de onderhandelingen en transfer in het AD enzo, waren natuurlijk wel tenenkrommend. Die Lift-foto.
Volgens mij wel jaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:31 schreef MarkNMGN het volgende:
Die bommengooier uit Oss mocht toch vanaf dit seizoen weer naar Feyenoord?
Hopelijk zijn laatste in dat shirt.quote:FC Twente werkt heeft dinsdagavond de oefenwedstrijd tegen het Roemeense FC Farul Constanta met een overwinning afgesloten. In het Duitse Alstätte werd het 3-2. De Twentse doelpunten kwamen op naam van Gerritsen, Arnautovic en Huysegems.
Van Huysegems?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hopelijk zijn laatste in dat shirt.
Die heeft niet echt indruk kunnen maken in Europa.quote:Sebastián Pardo speelt komend jaar weer voor Universidad de Chile. De voormalige Feyenoorder tekent bij zijn oude club een contract voor één seizoen. De 26-jarige middenvelder was eerder dichtbij een contract bij het Portugese Nacional, maar zag een overgang naar de eilandbewoners op het laatste moment afketsen.
Sebastián Pardo stond tussen 2002 en 2008 onder contract bij Feyenoord. De technisch begaafde middenvelder speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor Excelsior.
Die goal tegen Newcastle zal genoeg indruk hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:21 schreef Happel het volgende:
[..]
Die heeft niet echt indruk kunnen maken in Europa.
quote:Feyenoord-talent op proef bij Excelsior
Door Jeroen de Laat
Dinsdag, 08 juli 2008, 22:04
Excelsior heeft de komende week Hanne Hagary op proef. De 19-jarige aanvaller komt van Feyenoord, dat hem wil verhuren om ervaring op te laten doen.
De Kralingers kunnen in aanvallend opzicht versterking gebruiken na het vertrek van Geert den Ouden. Hij trainde dinsdag voor het eerst mee bij Excelsior. Het talent zat het afgelopen seizoen al een paar keer op de bank bij het eerste van Feyenoord, maar viel niet in.
Verder staat in de Vi dat Feyenoord, samen met Psv en Az, nog altijd interesse heeft in Andre Ooijer, al kan Psv - volgens Vi, niet aan de transfersom voldoen.quote:"Laat ik de feiten eens op een rij zetten: onze scouting heeft Arnautovic al heel lang op het oog. Wij vinden hem een uitstekende speler die complementair is aan de voetballers die we al hebben. Arnautovic is jong, sterk en balvast. Een aanspeelpunt dat ook kan scoren en die naar onze mening nog veel progressie kan maken. Ik heb daarop Joop Munsterman gebeld en van onze interesse op de hoogte gesteld. Joop heeft daarop een bedrag genoemd, waarover wij moesten nadenken. Later heb ik opnieuw contact opgenomen met Fc Twente. Wij wilden aan tafel. De eerste keer weigerden ze, maar na nog een poging, die was op 23 juni, waren we wél welkom. Op een bedrijf van Aldo van der Laan, heb ik samen met financieel directeur Onno Jacobs onderhandeld over Arnautovic. Die gesprekken verliepen dusdanig positief dat we naar onze mening op een haar na akkoord waren. Daarna is de opstelling van Fc Twente veranderd. Desondanks hopen we Arnautovic snel voor vier jaar vast te leggen, omdat die jongen zelf heel graag wilt, en wij ook. Fc Twente is altijd heel goed voor hem geweest, maar zijn grootste grief is dat hij te weinig aan spelen toekomt omdat hij Blaise N'Kufo voor zich weet. Bij Feyenoord zal hij vermoedelijk vaker spelen. Daarom verwacht ik dat hij naar De Kuip komt."
Bron: Voetbal International
Pffff, de moraalpolitie draait alweer overuren.quote:Wouter Jansen heeft geluk
Geplaatst op: 09-07-08 | Bron: Feyenoord | Auteur: Cies
-
De 16-jarige Wouter Jansen heeft woensdag in de Feyenoord Fanshop een nieuw shirt uit mogen kiezen, nadat afgelopen zaterdag tijdens de eerste training vonken van fakkels zorgden voor diverse brandgaten in zijn nieuwe shirt. De supporter mocht van geluk spreken dat zijn huid onaangetast bleef.
Wouter kocht zaterdag als een van de eerste het nieuwe Feyenoord-shirt. Daarna nam hij plaats op de tribune achter het doel. Bij de opkomst van de spelers werden vervolgens tientallen fakkels ontstoken. Een prachtig gezicht, maar voor Wouter waren de gevolgen minder mooi.
De moeder van Wouter nam vervolgens contact op met Feyenoord over het voorval. De club liet haar weten dat het bij wedstrijden streng controleert op het gebruik van fakkels en ander vuurwerk, maar dat optreden bij een evenement als de eerste training lastig ligt. Het evenement vind immers plaats op de openbare weg en biedt zod onvoldoende mogelijkheden om bezoekers te controleren.
Toch werd Wouter samen met een vriend en zijn moeder woensdagochtend uitgenodigd in De Kuip. In de Feyenoord Fanshop mocht hij vervolgens een nieuw shirt uitkiezen. ‘We gaan hier uiteraard geen gewoonte van maken, maar dit incident vormde voor ons wel aanleiding om het risico van het gebruik van fakkels weer eens onder de aandacht te brengen’, aldus Ton Strooband, die namens Feyenoord het shirt overhandigde. ‘Fakkels leveren een mooi plaatje op, maar het gebruik ervan in een mensenmassa levert gevaar op. Vorig seizoen raakte - ook bij de eerste training – een jongetje wél gewond. Mensen onderschatten het risico van het gebruik van fakkels enorm.’
En dan te bedenken wie het zegtquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Pffff, de moraalpolitie draait alweer overuren.
En koop je een DVD met de hoogtepunten van een seizoen, laten ze weer shots met fakkels zien, want het is zo'n mooi plaatje.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Baggerprogramma.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:31 schreef vitessezuid113 het volgende:
het begin van de competitie is niet veranderd , de 3de wedstrijd blijft Ajax in De Kuip.
http://www.g00gle.nl/Concept_programma_Eredivisie_090708.pdf
Inderdaad, en er zijn weken waarin Feyenoord 2 of 3 keer achter elkaar uit speelt en daarna weer 2 of 3 keer achter elkaar thuis.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Baggerprogramma.Ik had liever in het begin wat meer lastige uitwedstrijden gehad..
Tegenwoordig laten ze die eruit net als Tifo beelden. Want stel je voor dat andere supporters denken dat wij de leukste zijnquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:44 schreef Luni het volgende:
[..]
En koop je een DVD met de hoogtepunten van een seizoen, laten ze weer shots met fakkels zien, want het is zo'n mooi plaatje.
toen Strooband bij de FSV zat was ie wel relaxed toch? volgens mij flink veranderd sinds hij in het Maasgebouw zit.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Schijnt een groot talent te zijn, en heeft dit seizoen zelfs een rugnummer en traint dus mee. Lijkt me stug dat hij naar PAOK of AEK zal gaan, hij is 16 of net 17 geworden.quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik las in een Griekse sportkrant dat PAOK. en AEK achter Kostas Lamprou aanzit (geen idee dat jullie een Griekse keeper hadden).
Is het wat?.
Hij wordt dit jaar 17.quote:Op donderdag 10 juli 2008 01:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Schijnt een groot talent te zijn, en heeft dit seizoen zelfs een rugnummer en traint dus mee. Lijkt me stug dat hij naar PAOK of AEK zal gaan, hij is 16 of net 17 geworden.
Hmm, nou ik heb eens gelezen dat hij op 13-jarige leeftijd met zijn moeder naar Nederland is gekomen om profvoetballer te worden enzo, dus ik betwijfel dat hij terug naar Griekenland gaat..quote:Op donderdag 10 juli 2008 01:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hij wordt dit jaar 17.
Daarom juist veel interesse. Als we iets niet hebben in Griekenland zijn het goede keepers.
Dat doen er veel. Simpelweg omdat ze in Griekenland GEEN idee hebben hoe ze met jong talent om moeten gaan.quote:Op donderdag 10 juli 2008 02:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hmm, nou ik heb eens gelezen dat hij op 13-jarige leeftijd met zijn moeder naar Nederland is gekomen om profvoetballer te worden enzo, dus ik betwijfel dat hij terug naar Griekenland gaat..
3 keer komt volgens mij in beide gevallen niet voor.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, en er zijn weken waarin Feyenoord 2 of 3 keer achter elkaar uit speelt en daarna weer 2 of 3 keer achter elkaar thuis.![]()
Waar zijn de tijden gebleven dat er gewoon ouderwets om de week thuis en uit werd gespeeld.
zegt ook weer iets over de kwaliteit van de spelerquote:ARSENE WENGER is leading the chase for Colombian scoring sensation Falcao.
The Arsenal boss is desperate to sign a striker with Emmanuel Adebayor’s uncertain future at the Emirates and Eduardo’s broken leg.
Falcao, 22, scored 38 goals in 58 games for River Plate.
He has terrific pace and is able to finish with either foot.
Wenger is lining up an Ł8million bid but the Argentines value him closer to Ł12m.
Arsenal’s interest is sure to annoy Manchester United boss Alex Ferguson.
Wat ik alleen bij zulke spelers niet snap is dat ze niet eerder opvallen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:32 schreef elron het volgende:
Hoewel ik nog steeds op Falcao hoop , schijnt nu ook Arsenal erachteraan te zitten
goed gescout hahahah
[..]
zegt ook weer iets over de kwaliteit van de speler
alleen 12mil pounds (15mil euros)... is toch wat aan de hoge kant voor Feyenoord
Maar de scouting is er nou juist voor die risico's te analyseren en (gedeeltelijk) weg te nemen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:52 schreef elron het volgende:
ik denk dat op het moment dat hij zich niet "bewezen" heeft de risico's zwaarder wegen...
Jong, duur, aanpassingsproblemen,
je kent het wel.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:37 schreef elron het volgende:
mee eens.
Het is meer de verantwoording naar de buitenwacht / leiding.
Een 'bewezen' speler is gewoon makkelijker te verkopen.
Het eerder op de lijn vinden van de spelers is iets wat inderdaad gewoon te weinig gebeurt bij Feyenoord.
Ik hoop toch elke transferperiode weer op een of twee van dit soort spelers.
De mannen hebben heus verstand van voetbal , dus zien doen ze het wel...
de reden ligt toch ergens anders denk ik.
neem als voorbeeld Dzusak (?) die had Jozsef heus niet over het hoofd gezien ...
quote:Jňszef Kiprich, legende van Feyenoord, heeft de loftrompet over zijn landgenoot Balázs Dzsudzsák luidruchtig geblazen. De voormalig voetballer uit zich zeer lovend over de Hongaarse buitenspeler van PSV. Volgens Kiprich zal de linkspoot het snel schoppen tot een Europese topcompetitie.
"Als we het over Balázs Dzsudzsák hebben, dan hebben we het over een heel groot talent", meent de Hongaar. "Dzsudzsák is het eerste grote product van de voetbalacademie, waarmee we een jaar of zes geleden zijn begonnen in Hongarije. Met zijn loopvermogen is hij in verschillende opzichten een bruikbare speler. Hij is positioneel sterk, in verdedigend opzicht. Maar ook één tegen één, als aanvaller, met zijn gezicht naar het doel van de tegenstander, is hij gevaarlijk. Hij kan het allebei."
"Dat maakt hem zo’n groot talent", vervolgt Kiprich. "Wat dat betreft verdienen de scouts van PSV een compliment, dat ze hem zo snel hebben opgemerkt. Want de meeste Hongaarse talenten komen meestal in de Duitse competitie terecht. Ik durf hier en nu wel te voorspellen dat Dzsudzsák over twee jaar in een grote Europese competitie speelt. Je hoeft niet zo’n hele grote kenner te zijn om te zien dat PSV niet zijn eindstation is. Hij gaat zeker door. Naar Spanje, of naar Engeland."
Kut, dat moet ik ook nog doen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:16 schreef MarkNMGN het volgende:
Moet mijn nieuwe SCC ophalen omdat ik ben overgeplaatst.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:27 schreef Happel het volgende:
Arnautovic heeft geblesseerd de training verlaten.
Die wordt dus morgen gepresenteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |