Die 4 miljoen komt, lijkt mij, uit de talentpool, dus het kost Feyenoord eigk. helemaal niets. En als de scouts zo overtuigd zijn van Arnautovic, en daar kan ik best inkomen, mogen ze dat best neerleggen. Liever zo, dan dat hij dit seizoen doorbreekt bij FC Twente en aan het einde van het seizoen 16 miljoen bruto(quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vind je een bedrag van minimaal 4 miljoen voor zo'n jongen dan al verantwoord voor Feyenoord?
Die is dus binnen.quote:Marko Arnautovic bijna Feyenoorder
Door WIETSE DIJKSTRA & EDDY VAN DER LEY
ROTTERDAM/ENSCHEDE - Feyenoord staat op het punt om Marko Arnautovic over te nemen van FC Twente. De club uit Rotterdam heeft een miljoenenbedrag over voor de 19-jarige Oostenrijkse spits, die in Enschede op het punt van doorbreken staat.
afbeelding vergroten Marko Arnautovic. FOTO ANP
,,We zijn op een haar na rond,’’ zegt Feyenoords technisch directeur Peter Bosz. ,,Normaal gesproken gaan we eruit komen.’’
FC Twente wil de talentvolle Arnautovic eigenlijk niet kwijt en stribbelt nog wat tegen. Van de hoge vraagprijs die voorzitter Joop Munsterman heeft genoemd, zijn de Rotterdammers echter niet geschrokken. Bosz zat vorige week met FC Twente om de tafel en verwacht een snel akkoord. Met Arnoutovic denkt hij eveneens spoedig tot overeenstemming te komen. ,,De speler wil zelf heel graag naar Feyenoord,’’ zegt Bosz. ,,Wij zien in Arnautovic een jonge talentvolle speler die we graag willen hebben.’’
Feyenoord, dat gisteren voor duizenden toeschouwers de eerste training afwerkte, is nog op zoek naar een verdediger en een aanvaller. Trainer Gertjan Verbeek vindt dat hij voorin nog wel wat lengte kan gebruiken. Met de 1.92 meter lange Arnautovic hoopt hij in die behoefte te kunnen voorzien.
De Oostenrijker staat te boek als een groot talent, maar heet ook een eigenzinnige jongen te zijn met een gebruiksaanwijzing, die niet altijd in de pas loopt. Het voorbije seizoen kwam hij veertien keer in actie voor FC Twente, meestal als invaller, zonder tot scoren te komen. In naam van Jong FC Twente scoorde hij des te meer. Met 21 treffers in 24 wedstrijden leidde hij de beloften van de Enschedese club naar de landstitel. Ook in de voorbereiding op het nieuwe seizoen weet hij – voor de hoofdmacht – regelmatig het net te vinden.
Ik denk dat we weer aan een 4-5-1 moeten denken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:10 schreef Happel het volgende:
Ben ik wel benieuwd hoe we gaan spelen en of hij gelijk kans maakt op een basisplaats. Begint namelijk overvol te worden.
Hoe wordt het middenveld? We hebben Van Bronckhorst, Fer, Wijnaldum, Landzaat, Bruins, De Guzman en El Ahmadi. Neem aan dat het een viermans middenveld wordt: Van Bronckhorst, Landzaat, El Ahmadi en verder?
quote:Feyenoord wil af van Ekramy
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Feyenoord gaat pas op zoek naar een nieuwe tweede keeper als de club erin is geslaagd om Sherif Ekramy te verkopen. De bijna 25-jarige Egyptenaar blijft voorlopig stand-in achter eerste keus Henk Timmer.
,,Pas als hij weg gaat, komt er een ander,’’ zegt technisch directeur Peter Bosz, die al wel een lijstje met potentiële vervangers heeft.
Ekramy heeft zijn langste tijd gehad in de Kuip. In de drie jaar dat hij bij Feyenoord onder contract staat, heeft hij zijn belofte niet kunnen inlossen. ,,Hij zit nu al zo lang achter de eerste keeper, dat het verstandig is dat hij gaat spelen,’’ zegt Bosz. ,,Die onrust heeft hij zelf ook.’’
Een definitief vertrek is de enige uitweg voor Ekramy. ,,Gezien zijn leeftijd en ervaring heeft het geen zin meer om hem te verhuren,’’ aldus Bosz. ,,Het is het beste om hem te verkopen. Verhuren doe je als talentvolle spelers rijper wil laten terugkeren.’’
Om die reden heeft Feyenoord Erwin Mulder voor een jaar gestald bij stadgenoot Excelsior. In de 19-jarige doelman heeft de clubleiding veel vertrouwen. Bosz: ,,We zijn hem aan het opleiden en Excelsior is voor hem op dit moment het beste. Als hij tweede keeper was geworden, dan had hij dit seizoen vooral bij beloftes gespeeld. Die fase heeft Erwin gehad.’’
Door het vertrek van Mulder heeft Feyenoord achter Henk Timmer in Ekramy en de veelbelovende Braziliaan Darley Ramon Torres op dit moment twee alternatieven. ,,Dat is voorlopig genoeg.’’
Nee. Aardige speler, maar ben er niet rouwig om dat hij weg is.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:27 schreef Fener het volgende:
Konden ze beter paar miljoen bij doen en Sahin halen ipv Arnautovic?
idd , wellicht is het slim om hem eerst nog een jaar te verhuren aan een club waar die wel speeltijd krijgt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:22 schreef -Vaduz- het volgende:
4 miljoen is echt niet veel voor Arnautovic. Feyenoord is er op tijd bij, sublieme zet van ze.
Dat zou een goede zet zijn en Timmer naar de bank.quote:Op zondag 6 juli 2008 03:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Beter verkoopt Feyenoord Ekramy inderdaad en halen ze Vorm van Utrecht.
Is het al officieel rond danquote:Op zondag 6 juli 2008 09:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Arnautovic....
Eindelijk eens een keer een aankoop waar visie achter zit. Het blijft natuurlijk wel een gewaagde zet, 5 mil voor een speler die nog niet heeft gescoord.
ik denk zelf eerder:quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:36 schreef blueangel_ het volgende:
==================Timmer====================
==Aankoop====Vlaar======Hofland=======De Cler==
===========El Ahmadi====Van Bronckhorst=========
===De Guzman=========================Bruins===
==============Tomasson=======================
=======================Makaay================
De Guzman en Bruins zijn niet echt flankspelers, dus dat moet gecompenseerd wordeen door diepgaande backs.
Ach, het gaat er niet om hoe het er op papier uitziet, maar hoe een systeem wordt ingevuld op het veld. Systemen opzich zeggen daarom niks. Zorg gewoon dat Bruins de ruimte krijgt om met passes te strooien, De Guzman(als hij blijft) voor de goal kan komen. Als dat vanaf het middenveld lukt ben je al een heel eind.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:11 schreef blueangel_ het volgende:
Een ruit is imo verouderd als systeem, maar dat is best mogelijk ja
Ben wel benieuwd wie z'n plek af moet geven aan de Guzman als hij blijft.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ach, het gaat er niet om hoe het er op papier uitziet, maar hoe een systeem wordt ingevuld op het veld. Systemen opzich zeggen daarom niks. Zorg gewoon dat Bruins de ruimte krijgt om met passes te strooien, De Guzman(als hij blijft) voor de goal kan komen. Als dat vanaf het middenveld lukt ben je al een heel eind.
quote:Verbeek: "Ik heb Lucius er graag bij"
06 juli 2008
De nieuwbakken Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek wil Theo Lucius bij de selectie houden. Eerder deze week doken berichten op dat de oud-PSV'er niet voor zou komen in de plannen van de oefenmeester.
"Ik heb met Theo gesproken en verteld dat ik hem er graag bij heb. In het algemeen kan ik zeggen dat ik onbevangen sta tegenover de gehele groep", zegt Verbeek op de website van Feyenoord. Hij liet verder weten dat hij er graag een spits en een verdediger bij heeft.
Staat op VI.nl, dus er is nog helemaal niks vast.quote:Munsterman: 'Niet van plan Arnautovic te laten gaan'
06/07/2008 16:07
Joop Munsterman stoort zich aan de uitlatingen van Peter Bosz, dat Feyenoord nagenoeg rond zou zijn met FC Twente over de transfer van Marko Arnautovic.
'Dit is bijzonder voorbarig', reageert voorzitter Munsterman nadat hij kennis had genomen van de woorden van de Rotterdamse technisch manager: 'We zijn op een haar na rond.' Munsterman denkt daar heel anders over.
In De Telegraaf is de voorzitter zeer uitgesproken over de toekomst van Arnautovic. 'Er is geen sprake van een aanstaand akkoord. Ik heb niet met Bosz onderhandeld en uiteindelijk ben ik degene die er over gaat. We zijn helemaal niet van plan Arnautovic te laten gaan.'
'Zijn contract loopt tot medio 2011 en het is een jonge getalenteerde speler, die we zelf hebben opgeleid en die nu klaar is om te gaan spelen. Daarbij ontbreekt na de transfers van Orlando Engelaar en Karim El Ahmadi elke financiële noodzaak om een speler te verkopen.'
Doe anders net of je Munsterman heel goed kent.quote:Op zondag 6 juli 2008 17:18 schreef MarkNMGN het volgende:
Munsterman wil weer eens de stoere meneer uithangen.
quote:Groener: 'Arnautovic wil naar Feyenoord'
De zaakwaarnemer van Marko Arnautović heeft tegenover twentesport.com aangegeven dat de jonge Oostenrijker graag naar Feyenoord wil. De Rotterdammers zouden een bedrag van vier miljoen euro over hebben voor de spits, maar Twente weigert vooralsnog mee te werken aan een transfer.
‘Hij is erg ambitieus en wil zo hoog mogelijk spelen. Hij verheugt zich erop om voor Feyenoord te spelen, daarom is dit een vervelende situatie voor hem.’ ‘Ik meng me niet in de onderhandelingen tussen de twee clubs’, zegt Groener, ‘maar ik hoop voor Marko dat ze snel tot een akkoord komen.’
Kan hij beter bij Twente blijven, heeft hij nog kans op CL.quote:‘Hij is erg ambitieus en wil zo hoog mogelijk spelen. Hij verheugt zich erop om voor Feyenoord te spelen, daarom is dit een vervelende situatie voor hem.’
Dat dacht ik ook al ja... Maar voor de lange termijn is Feyenoord misschien toch een stapje hogerop.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kan hij beter bij Twente blijven, heeft hij nog kans op CL.
quote:Op zondag 6 juli 2008 21:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kans.Eerst moeten ze die voorronde maar door zien te komen. Ik denk dat hij bij Feyenoord aan genoeg speelminuten gaat komen.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
En dat zeg je amper een maand na de algemene Nederlandse hysterie over Van Basten z'n 4-2-3-1/4-3-3 ?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ach, het gaat er niet om hoe het er op papier uitziet
quote:Op zondag 6 juli 2008 19:04 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik heb het gevoel dat Munstermann dacht Feyenoord weg te jagen door een "absurd" bedrag te vragen van 5 miljoen. Maar tot zijn schrik wilt Feyenoord dat dus wel degelijk betalen. Feyenoord is nu akkoord met Arnautovic en hoeft dan dus alleen maar die vraagprijs te betalen (wat Bosz misschien wel bedoelt met dat op een haar na akkoord), en ik denk dat Munstermann daar nu een beetje spijt van heeft.
Maarja, speculatie.....
quote:Technisch directeur Peter Bosz gaat er nog steeds van uit dat Feyenoord binnenkort Marko Arnautovic kan presenteren als nieuwe aanwinst. "Ik heb vertrouwen in een goede afloop", verklaart Bosz tegenover ELF Voetbal.
De technisch directeur meldde zaterdagavond al zo goed als rond te zijn met de 19-jarige aanvaller van FC Twente. Zondag ontkende Twente-voorzitter Joop Munsterman echter dat er sprake is van een akkoord. Bovendien meldde hij dat zijn club Arnautovic helemaal niet wil laten gaan.
"Dat bevreemdt mij", zegt Bosz. "We hebben met Twente om de tafel gezeten. Toen is er een prijs genoemd, die wij willen betalen voor Arnautovic. Als ze hem niet willen laten gaan, waarom is er dan een prijs genoemd? We waren er nagenoeg uit, maar in de voetballerij is dat vaak nog niet genoeg. Desondanks heb ik vertrouwen in een goede afloop van deze zaak", aldus de TD.
Feyenoord ziet in de 1 meter 92 lange Arnautovic een goede versterking voor de aanval. Vooral zijn lengte is een pluspunt. De Oostenrijker speelde veertien duels voor het eerste van FC Twente, maar daarin kwam hij niet tot scoren. Voor Jong FC Twente had hij met 21 goals in 24 wedstrijden een belangrijk aandeel in het kampioenschap.
El Ahmadi vind je niks?quote:Op maandag 7 juli 2008 11:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik hoop dat hij komt. Ik zou het de eerste topaankoop van Bosz vinden.
5 miljoen vind je duur voor hem?quote:Op maandag 7 juli 2008 11:46 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik moet zelf nog maar zien of hij zijn geld waard is. Vond hem zelf nog behoorlijk duur..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |