quote:Buijs, Greene, Hofs en Lucius mogen weg bij Feyenoord
03/07/2008 09:01
Danny Buijs, Serginho Greene en Theo Lucius hebben weinig perspectief meer bij Feyenoord. Het drietal mag vertrekken uit Rotterdam als zich geïnteresseerde clubs melden. Karim Saidi is zelfs niet meer welkom op de training.
'Ik ga niet zeggen om wélke spelers het gaat', houdt technisch directeur Peter Bosz zich in Voetbal International op de vlakte. 'De komende tijd zal zich dat vanzelf uitwijzen. We zijn druk bezig met het versterken van de selectie, alleen zijn we daarbij wel afhankelijk van de markt.'
Feyenoord had dinsdag succes met het vastleggen van Jon Dahl Tomasson, die transfervrij overkomt van Villarreal. Volgens RTV Rijnmond heeft de komst van de Deen tot gevolg dat ook Nick Hofs uit De Kuip mag vertrekken.
Van de spelers die weg mogen, heeft Saidi de langste staat van dienst. Hij staat sinds de zomer van 2004 onder contract bij Feyenoord, maar is al een tijdje uit de gratie vanwege ongedisciplineerd gedrag. Hofs kwam binnen tijdens de winterstop van het seizoen 2004/05, Greene werd vastgelegd voor de aanvang van de jaargang 2005/06 en Buijs en Lucius arriveerden in de zomer van 2006.
Eindelijk een trainer die eens flink z'n bek durft open te trekken en duidelijk geen ja-knikker is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:47 schreef Grulez het volgende:
Die Verbeek heeft er echt verstand van lijkt het wel
Toch is het te bizar voor woorden dat we een vrij jonge trainer nodig hebben om wat veranderingen door te voeren.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:50 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Eindelijk een trainer die eens flink z'n bek durft open te trekken en duidelijk geen ja-knikker is.
Denk niet dat het daarmee te maken had. Ze hebben in de afgelopen jaren aanzienlijk gesaneerd en de nodige goede aankopen gedaan. Elk jaar zetten ze weer een stap vooruit door verder te saneren en nieuwe spelers te kopen. Iedereen meteen eruitgooien gaat niet.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:59 schreef EnactedChaos het volgende:
We vergeten voor het gemak dus even dat de mensen die er voor de lange termijn zitten er (zo lijkt het) geen klote verstand van hebben.
En z'n gele kaartenquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:02 schreef don-diablo het volgende:
Toch jammer dat Hofs weg moet, die heeft best een goed rendement, alleen jammer van z'n blessures.
Precies, dat gejank om niets elke keer hier van telkens dezelfde users.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Denk niet dat het daarmee te maken had. Ze hebben in de afgelopen jaren aanzienlijk gesaneerd en de nodige goede aankopen gedaan. Elk jaar zetten ze weer een stap vooruit door verder te saneren en nieuwe spelers te kopen. Iedereen meteen eruitgooien gaat niet.
Ik zie zelf dus niet echt in wat die mensen (Bosz en Co.) op dit moment fout doen.
Das waar, maar die kaarten komen juist door z'n mentaliteitquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En z'n gele kaarten
Maar je hebt gelijk, hij had altijd een goed rendement en een mentaliteit waar 90% van de selectie nog wat van kan leren.
Mwoah, Dirk Kuyt heb ik ook nooit veel kaarten zien pakken en als er iemand een goede mentaliteit heeft is hij het wel..quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:28 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Das waar, maar die kaarten komen juist door z'n mentaliteit
Leuk dat Saïdi niet meer welkom is op de training, maar was die niet al verkocht aan ik geloof een Griekse of Turkse club?quote:
Verhuurd aan Sivaspor dacht ik.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Leuk dat Saïdi niet meer welkom is op de training, maar was die niet al verkocht aan ik geloof een Griekse of Turkse club?
Daar heb je een goed punt! Blijkbaar is Hofs gewoon een viezerik in het veldquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Mwoah, Dirk Kuyt heb ik ook nooit veel kaarten zien pakken en als er iemand een goede mentaliteit heeft is hij het wel..
Ik heb het in deze niet zozeer over de aankopenquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Denk niet dat het daarmee te maken had. Ze hebben in de afgelopen jaren aanzienlijk gesaneerd en de nodige goede aankopen gedaan. Elk jaar zetten ze weer een stap vooruit door verder te saneren en nieuwe spelers te kopen. Iedereen meteen eruitgooien gaat niet.
Ik zie zelf dus niet echt in wat die mensen (Bosz en Co.) op dit moment fout doen.
Ik wist niet dat we hier enkel positief mogen zijnquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:21 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Precies, dat gejank om niets elke keer hier van telkens dezelfde users.
Je klaagt nu om niets. Kritisch blijven kijken mag inderdaad en zoals ik hiervoor ook al zei: Er valt in mijn ogen weinig te klagen op dit moment. Feijenoord doet wat het zegt en werkt aan het verbeteren van de accomodaties en de spelersgroep. Blijkbaar gaat het nog steeds te traag voor sommigen...quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:55 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we hier enkel positief mogen zijn
En dat 'om niets' ook. We hebben de laatste jaren inderdaad geen reden gehad om te klagenEr is niets mis met gewoon kritisch blijven kijken naar de organisatie en de invulling van het beleid.
Verbeek verbouwt de boel gewoon in z'n eentje net als z'n boerderij in Jubbegaquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Je klaagt nu om niets.
Wat je zegt over het verbouwen van de Kuip ook. Verbeek is niet degene die dat in gang gezet heeft. Weet ook neit waar je die wijsheid vandaan haalt...
Waarom heeft dat zo lang geduurd dan? Waarom kon dat vorig seizoen niet?quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Je klaagt nu om niets.
Wat je zegt over het verbouwen van de Kuip ook. Verbeek is niet degene die dat in gang gezet heeft. Weet ook neit waar je die wijsheid vandaan haalt...
Weet ik dat? Misschien past het geheel in de plannen die ze hebben.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:03 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Waarom heeft dat zo lang geduurd dan? Waarom kon dat vorig seizoen niet?
Volkslied van friesland elke wedstrijd kan die vergeten.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:41 schreef Grulez het volgende:
Ach als Verbeek de omstandigheden ed van SCH kopieert, lijkt me dat niet verkeerd voor Feyenoord.
Ze zullen toch eerst weg moeten om vervangers te kunnen halen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:41 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Volkslied van friesland elke wedstrijd kan die vergeten.
Wel leuk en aardig dat iedereen weg mag maar komen daar ook spelers voor terug?Die kwalitatief beter zijn. Ik moet t nog zien.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:03 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
En ik vind het prima gaan op het moment hoorOok wat betreft aan- en verkoopbeleid. Ik ben alleen wat wantrouwig.
En een rechtsback.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Saneren gaat hartstikke goed zo, maar het is nog even afwachten wat er precies wordt ingekocht. Een lange spits en een centrale verdediger die zowel goed kan verdedigen als voetballen "moeten" erbij.
Bron is voetbalzonequote:Het is nog onduidelijk welke spelers weinig perspectief meer hebben bij Feyenoord. Danny Buijs, Serginho Greene en Theo Lucius lijken de voornaamste slachtoffers van het nieuwe beleid in Rotterdam-Zuid, terwijl Andwelé Slory zijn carrière in Engeland hoopt voor te zetten. Peter Bosz hult zich vooralsnog in nevelen. Zelfs achter de verdeling van de rugnummers moet volgens de technisch directeur niets worden gezocht.
"Feyenoord rekent niet op mij", benadrukt Slory, wiens rugnummer elf naar aankoop Jon Dahl Tomasson is gegaan, tegenover het Algemeen Dagblad. Bosz ontkent dat Feyenoord van Slory af wil. "Hij komt wel degelijk in onze plannen voor", meent de bestuurder. "Ik vind Slory een goede speler. Hij heeft alleen een ongelukkig seizoen achter de rug. Hij raakte snel geblesseerd en toen hij revalideerde, begon het elftal te draaien.’’
Winnie Haatrecht, zaakwaarnemer van de rappe vleugelaanvaller, praat momenteel met geïnteresseerde clubs uit de Premier League. "Feyenoord gaat waarschijnlijk 4-4-2 spelen", vertelt Haatrecht. "Dat zie je ook aan de komst van Tomasson. Als je kijkt naar het spelersmateriaal is dat niet de ideale situatie voor een echte buitenspeler. Ook Feyenoord begrijpt dat Andy het beste rendeert in een systeem dat de club niet gaat spelen.’’
Volgens Bosz moet er niet te veel worden gezocht achter het shirt dat spelers voor de komende voetbaljaargang krijgen toegewezen. "Het is gevaarlijk om conclusie te trekken", zegt de bestuurder. "Het heeft soms ook met persoonlijke voorkeuren te maken. Zo voetbalt Jonathan de Guzman al zo lang hij bij Feyenoord zit met 33.’’
Buijs, die zijn vertrouwde nummer zeven heeft moeten afstaan aan Denny Landzaat, moet genoegen nemen met 23. "En dan kom je niet in de plannen van de trainer voor", reageert de middenvelder. "Dat wist ik uiteraard al langer. Ik ga er voor 99,9 procent vanuit dat ik voor 1 september weg ben. Natuurlijk zegt zo’n nummer iets. Ik heb twee jaar met zeven gespeeld, Nicky Hofs al drieënhalf jaar met tien.’’
Ook Hofs raakt zijn nummer kwijt. "Of dat iets betekent? Dat lijkt me duidelijk. We zijn niet dom, hè", zegt de Arnhemmer, die vaak met blessureleed kampte. "Sinds ik bij Feyenoord ben gekomen, heb ik nog niet één heel jaar lekker kunnen voetballen. Het is afwachten wat er nu gaat gebeuren. Als er iets op mijn pad komt, zeg ik geen nee. Maar ik weet nog niet eens wat de trainer wil. Ik heb hem nog niet gesproken."
Lucius ziet aankoop Karim el Ahmadi er met ‘zijn’ nummer zes vandoor gaan. "Maar een rugnummer interesseert me niet zo veel’’, zegt de Brabander, die nu nummer twee krijgt. "Geen probleem. Vorig jaar heb ik vrijwel de hele tijd rechtsback gespeeld en daar hoort nummer twee bij. Ik richt me nu weer op die positie. Nummers zeggen wel iets. Als ik van zes naar 26 was gegaan, was ik zaterdag niet op de training geweest. Want dan had ik waarschijnlijk weg gemogen."
Karim Saidi is niet meer welkom op de training. Van de spelers die weg mogen, heeft de Tunesiër de langste staat van dienst. Hij staat sinds de zomer van 2004 onder contract bij Feyenoord, maar is al een tijdje uit de gratie vanwege ongedisciplineerd gedrag. Hofs kwam binnen tijdens de winterstop van het seizoen 2004/05, Greene werd vastgelegd voor de aanvang van de jaargang 2005/06 en Buijs en Lucius arriveerden in 2006.
Ach ik postte het artikel voornamelijk vanwege Slory die praat met Engelse clubsquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik vind het maar een raar artikel. Al die gasten die gaan lopen speculeren nadat ze een ander nummer hebben gehad, ga dat lekker met Bosz en Verbeek bespreken en niet met de pers.
Hmm.. Heb je onder een steen gelegen de afgelopen paarjaar?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:43 schreef TC03 het volgende:
Wist niet dat Slory Andy genoemd wordt door bekenden. Dat was het voornaamste wat ik van het artikel opgestoken heb.
Vreemd artikel. Al die sites hebben volgens mij een hele grote duim.quote:Allemaal nieuwe geruchten
Geplaatst op: 03-07-08 | Bron: Goal | Auteur: Cies
-
Met de komst van Jon Dahl Tomasson en de al eerder aangetrokken Karim El Ahmadi heeft Feyenoord eindelijk van zich laten horen op de transfermarkt. Na de presentatie van Tomasson en El Ahmadi bleek al snel dat de Rotterdamse club nog niet is uitgewinkeld.
Coach Gertjan Verbeek wil versterkingen halen voor twee linies. De defensie en een extra aanvallende kracht. Technisch directeur Peter Bosz laat echter weinig horen over de spelers, die Feyenoord op het oog heeft.
Voor de defensie wordt de naam van Tal Ben Haim, de Israëlische international die onder contract staat bij Chelsea, al een tijd genoemd. Bosz zou reeds in Londen geweest zijn om over een transfer te praten. Niet geheel onlogisch lijkt de interesse in Khalid Bouhlarouz, die op een zijspoor is beland in Londen en het afgelopen seizoen op huurbasis bij Sevilla speelde. De international lijkt echter een voorkeur te hebben voor Ajax.
Sinds gisteren zingt ook de naam van Willy Sagnol rond in De Kuip. De Franse rechtsback speelt al jaren voor Bayern München, maar door de definitieve doorbraak van Marcel Jansen en Philipp Lahm lijkt Sagnol overbodig bij de Duitse kampioen.
Dat er spelers worden aangetrokken bij Feyenoord is logisch, daar de club meerdere spelers wil laten vertrekken. Spelers al Danny Buijs, Nicky Hofs, Serginho Greene en Theo Lucius mogen Rotterdam-Zuid verlaten.
Naast Ben Haim en Sagnol gaat bovendien het sterke gerucht dat Pontus Farnerud, middenvelder bij Sporting Lissabon, binnenkort transfervrij naar Feyenoord komt.
Het aantrekken van nog een aanvaller lijkt echter prioriteit te hebben. Met Roy Makaay en Tomasson zijn er twee goede aanvallende krachten. Andwélé Slory lijkt niet aan te kunnen tikken aan het niveau van de Nederlandse top en Tim Vincken is door zijn blessuregevoeligheid al tijden een vraagteken. Veteraan Michael Mols maakt zich, net zoals vorig seizoen, op voor een rol als stand-in.
Ik wist dat ook niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 06:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hmm.. Heb je onder een steen gelegen de afgelopen paarjaar?
Lucius is toch ook de perfecte nummer 13? Van mij hoeft hij ook niet weg...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:58 schreef Irritatie100 het volgende:
In het AD staat ook een artikel hierover en daarin zegt Lucius dat "Bosz letterlijk tegen mij heeft gezegd dat ik niet weg mag"
In de rol die hij bij PSV had zou hij nuttig kunnen zijn ja, maar ik heb het idee dat hij gewoon rechtsback blijftquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:00 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Lucius is toch ook de perfecte nummer 13? Van mij hoeft hij ook niet weg...
Anders krijgt ie nummer 2 ook niet lijkt me...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In de rol die hij bij PSV had zou hij nuttig kunnen zijn ja, maar ik heb het idee dat hij gewoon rechtsback blijft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |