idd, hij verliest rode delen bij buienradarquote:Op woensdag 2 juli 2008 12:27 schreef kree het volgende:
ben benieuwd wat er van die belgische bui over blijft.
lijkt me dat ie wat afzwakt.
stuur maar door!quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hier bij Venlo komt een wolk aanzetten die uitziet als een trechter. Dreigende donderkoppen?
hehe die is hier vandaag al eerder voorbij gekomen. Doet zij dat altijd op nu.nl?quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:04 schreef edraket31 het volgende:
Oosten v/h land begint wat wolkjes te komen,verder weinig dreiging. Nog volop zon en erg benauwd, 32,1gr
Check volgende link eens (videootje bekijke). Een of andere muts presenteert een weerjournaal, het lijkt eerder een parodie!! Nog niet vaak zoiets klungeligs gezien!!
http://www.nu.nl/news/163(...)ien_%28video%29.html
Lol! Die rare bewegingen ook steeds met d'r handenquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:04 schreef edraket31 het volgende:
Check volgende link eens (videootje bekijke). Een of andere muts presenteert een weerjournaal, het lijkt eerder een parodie!! Nog niet vaak zoiets klungeligs gezien!!
http://www.nu.nl/news/163(...)ien_%28video%29.html
in Amsterdam Westpoort rommelt en spettert het in ieder geval alquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Webcam Koningsplein, binnen 15 minuten moet daar toch een donder te horen zijn.
http://members.home.nl/rolfhobby/Koningsplein-Web-Cam.html
Ja da's zonde! Hier wel droog maar ook gevaarlijk om naar buiten te gaan. 33 graden, een uur geleden nog 30.5 .quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
in Amsterdam Westpoort rommelt en spettert het in ieder geval al
Beetje sneu voor ons oudste zoontje. Zou naar het park gaan om in het poedelbadje te gaan spelen, maar z'n broertje bleef maar slapen. Ik net gebeld of ze er al waren, stappen ze net de deur uit. Heb ze maar afgeraden weg te gaan, dit tot groot ongenoegen van de oudste
Jaarsveld heeft een half uur geleden wat spetters gehad. Komt nu weer een klein beetje zon door de wolken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:17 schreef ioko het volgende:
Utrecht/Nieuwegein: bewolking neemt toe, temperatuur nog steeds boven de 30 graden.
Hier ook!quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:26 schreef vamos1 het volgende:
Het regent hier nu echt heeeeeeeeel hard
Idd, ik zag 't net op Buienradar, die bui ontstond erg snel en groeit behoorlijk snel. Dat wordt nog watquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:46 schreef Prowl het volgende:
OMGWTFBBQ, die bui hier aan mijn voordeur (limburg) onststaat echt uit het niets!
Continu gedonder hoorbaar!
Helaas trekt het echt net op een halve km langs!
quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:46 schreef Prowl het volgende:
OMGWTFBBQ, die bui hier aan mijn voordeur (limburg) onststaat echt uit het niets!
Continu gedonder hoorbaar!
Helaas trekt het echt net op een halve km langs!
Hier in nieuwegein bleef het daar ook bij. Nauwelijks een bui te noemen.quote:
Het ziet het er naar uit dat Arnhem weer 'de lul' is over een uurtje of 2.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier vanuit Maastricht zie je die bui in noord-Limburg hangen.
hmm ja beetje een nachtkaars..quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:59 schreef ioko het volgende:
[..]
Hier in nieuwegein bleef het daar ook bij. Nauwelijks een bui te noemen.
De verzekering heeft de vorige schades nog niet eens vergoedquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:03 schreef imbaman het volgende:
[..]
Het ziet het er naar uit dat Arnhem weer 'de lul' is over een uurtje of 2.
Omdat er er een wachtrij is overal voor ontdeuking.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
De verzekering heeft de vorige schades nog niet eens vergoedt
Een beetje te warm naar mijn mening. Het lijkt wel alsof je een oven instapt als je naar buiten gaat.quote:
Er zijn wat schapenwolkjes ja. Die oven vind ik niet erg, als het nu al weken lang aanhield, maar zo nu en dan een tropische dag is toch heerlijk?quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:34 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Een beetje te warm naar mijn mening. Het lijkt wel alsof je een oven instapt als je naar buiten gaat.
Het is trouwens niet meer zo blauw als een paar uur geleden. Begint een beetje te betrekken hier.
Haha., je was me net voor. Ik had net 33.7 gemetenquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:37 schreef WEST het volgende:
33,8 locatie zwolle
Lijkt redelijk overeen te komen met de radarbeelden.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:40 schreef Party_P het volgende:
Hmm Apeldoorn lijkt beetje op een lijn te zitten. Vanuit mijn raam kijk ik precies op het noorden. En ten westen van Apeldoorn betrekt het behoorlijk, maar ten oosten is de lucht vooral erg blauw.
Dat onweer in Noord-frankrijk komt onze kant anders op.....quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:34 schreef Mani89 het volgende:
Waar blijft mijn noodweerDie mega onweerswolk in Belgie is in honderden stukjes uiteen gevallen en al dat onweer in Frankrijk gaat aan ons voorbij
quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:47 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat onweer in Noord-frankrijk komt onze kant anders op.....
Mwoah, ik word warmte snel zat. Vijfentwintig graden is nog te doen, maar hoger hoeft de temperatuur niet te komen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Er zijn wat schapenwolkjes ja. Die oven vind ik niet erg, als het nu al weken lang aanhield, maar zo nu en dan een tropische dag is toch heerlijk?
Vreemd is dat he, lijkt genoeg 'energie' in de lucht te zitten voor heftig onweer, maar de buien die ontstaan zijn zo weer pleite.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:02 schreef i2Them2 het volgende:
Het knalt hier de lucht in, maar het komt niet tot buien...
Er ontstaan een paar flinke buien nu, misschien krijg je gelukquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:46 schreef ManInLove het volgende:
Hier weinig soeps (Maastricht Borgharen), rond half 1 een beetje meer wind en nu heel hoge sluierbewolking, brandende zon en stikbenauwd, ik brand hier weg. En volgens buienradar komt er voorlopig niets onze kant op...
Nu maar hopen dat net zoals vorige jaar er hier spontaan noodweer ontstaat, net zoals op 8 juni 2007.
Ik zit hier zowat aan het spoor, maar dit heb ik even gemistquote:Breda
De beperkingen als gevolg van
blikseminslag van en naar Breda zijn
voorbij.
Het treinverkeer van en naar Breda
wordt geleidelijk hervat.
ze moeten toch iets verzinnen...quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik zit hier zowat aan het spoor, maar dit heb ik even gemist.
Waar zie je dat? Ik ben ook wel benieuwd of de BBQ nog wat gaat worden vanavond...quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:44 schreef joko90 het volgende:
Nu is het nog 32 graden hier, maar er ontstaan wel van die lekkere dikke onweerskoppen. Als ik op buienradar kijk, moet het onweer ongeveer om half 8 bij ons zijn.
Maak ik op uit buienradar. Het gaat trouwens sneller dan ik had gedacht.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waar zie je dat? Ik ben ook wel benieuwd of de BBQ nog wat gaat worden vanavond...
Hier vanuit Maastricht al goed te zienquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:04 schreef Mani89 het volgende:
Lekker onweersgebied dat zo Limburg binnendrijft(die is trouwens snel gegroeid
)
Das inderdaad een beste!quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:04 schreef Mani89 het volgende:
)
als dat nou niet al te snel instort heeft Noord Limburg ook nog vuurwerkquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:04 schreef Mani89 het volgende:
)
Ziet er op buienradar ook erg lekker uitquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
De lucht die deze kant op komt, is nogal uhm.... erg donker.
Bij mij ook nietquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:30 schreef sander89 het volgende:
www.buienradar.nl doet het niet meer(bij mij iedergeval)
Eerste regendruppels zijn gevallen. ERRUG donkere lucht en behoorlijk wat bliksemquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:30 schreef ioko het volgende:
[..]
Ziet er op buienradar ook erg lekker uit, geen malse bui
Daar kan 't ook behoorlijk te keer gaanquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Luxemburg trouwens als enige in het rood
Misschien kijk je niet goed op de kaart, waar zit je?quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:46 schreef fotostarter het volgende:
Buienradar is fake.
Die vlekken ook de rode, geven steeds aan hierboven te hangen,
Maar de zon schijnt volop, en geen wolk aan de lucht
Waar?quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tering, wat een knal!
Het bliksemt nogal behoorlijk.
hier ookquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tering, wat een knal!
Het bliksemt nogal behoorlijk.
Vooral in de buurt van de RTL-zendmasten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar kan 't ook behoorlijk te keer gaan.
Ik merk 't jaquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:55 schreef Stephan123 het volgende:
Bij maastricht zit een heel zooitje onweer volgens buienradar
Waar zit je in Maastricht? Zit in gebouw naast 't station. Neerslag valt hier wel mee, maar wel behoorlijke onweersklappenquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:57 schreef -Peach het volgende:
Poh t gaat goed hier (Maastricht) t regent echt hard. Mn kiepraam (naar binnen) is tot bovenaan ondergespetterd terwijl er nog een overkappig zit van mn rolluik
St Annalaan. T valt nu wel weer mee allemaal, alleen loopt er nu water door mn raam naar binnenquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waar zit je in Maastricht? Zit in gebouw naast 't station. Neerslag valt hier wel mee, maar wel behoorlijke onweersklappen.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:03 schreef -Peach het volgende:
[..]
St Annalaan. T valt nu wel weer mee allemaal, alleen loopt er nu water door mn raam naar binnen![]()
Klapte net flink idd, schrok me te pletter haha. Keek net uit t raam en zag 3 fietsers, zeiknat hihihihi
Hoogstends wat motregen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:08 schreef Stephan123 het volgende:
Oh fijn 19:15 uit huis, hoe is het dan in omgeving rotterdam denken jullie?
Ik weet het niet, maar ik zou er iig niet doorheen gaan als je met de fiets moetquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:08 schreef Stephan123 het volgende:
Oh fijn 19:15 uit huis, hoe is het dan in omgeving rotterdam denken jullie?
Ik weet dat veel West-Nederlanders een hekel hebben aan Limbo-land, maar nuken is wel overdreven, vind ik.quote:
Zeker grote kaboem, wie zit er verder in limburg??quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:20 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik weet dat veel West-Nederlanders een hekel hebben aan Limbo-land, maar nuken is wel overdreven, vind ik.
Oftewel:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:28 schreef -skippybal- het volgende:
Arnhem ook nog niks. Hopen dat dat het hele zooitje uit Limburg hier intact heen waait... Of nog beter, actiever
Nou, zo leuk zijn die dikke hagelstenen anders nietquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:30 schreef Stephan123 het volgende:
[..]
Nee dit moet naar Rotterdam, jullie hebben al grote hagelstenen gehad, wil Rotterdam ook
idd, het is nu echt knallen !quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:40 schreef i2Them2 het volgende:
Onstaat er ff een dikke ploffer boven de Veluwe!
ja, is ook mijn ideequote:Op woensdag 2 juli 2008 17:46 schreef Stephan123 het volgende:
nog 1eentje in het westen en ik ben blij
In Eindhoven is het gezellig met al die buien idd, allemaal bij elkaar geclusterd hier.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:45 schreef TommyGun het volgende:
De bui barst los in Eindhoven momenteel
Het zet alleen nog niet echt door he. Maar wat niet is kan nog komenquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In Eindhoven is het gezellig met al die buien idd, allemaal bij elkaar geclusterd hier.
Wat er boven België ontstaat zou ook nog Eindhoven aan kunnen doen.
normaal gesproken wel ja. maar dan moet de koele lucht wel even rap doorstoten die kant op.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:59 schreef Radio-silence het volgende:
Is die temperatuur in het Noorden van dik 34 graden gunstig voor de onweer vorming?
lijkt mij geen gekke schatting die 18:30quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:01 schreef RemcoW85 het volgende:
18:30 zou het in Nijmegen moeten beginnen. Ben benieuwd.
* srblackbird pakt zijn camera.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:01 schreef RemcoW85 het volgende:
18:30 zou het in Nijmegen moeten beginnen. Ben benieuwd.
Inderdaad, viel mij ook op. We vallen denk ik net in een 'rustig' gaatje DR, hopelijk trekt 't wat samenquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:05 schreef DemonRage het volgende:
hmmm... het KNMI meldde om 17:40u hagel in Eindhoven. Zal wel heel plaatselijk zijn.
die satellietbeelden zijn echt top op dit soort dagenquote:
Ik hoor al gerommel in de verte.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
lijkt mij geen gekke schatting die 18:30
Gaaf. Jammer dat we er hier geen moer aan hebbenquote:
dat lijkt mij een MCSquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:13 schreef DemonRage het volgende:
Boven Frankrijk zit ook een hele dikke:
[ afbeelding ]
Wow die is indd ziekelijkquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:13 schreef DemonRage het volgende:
Boven Frankrijk zit ook een hele dikke:
[ afbeelding ]
Ik doel ook vooral op die boven België en Limburgquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Gaaf. Jammer dat we er hier geen moer aan hebben.
Dat snap ik. Ze vallen best op, als je het plaatje bekijkt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik doel ook vooral op die boven België en Limburg.
Yeh. De afvoer begon al te sputteren hierquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:26 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven zal er straks ook nog een krijgen. Er zit iig nog wat boven België wat noordwaarts trekt.
Buien blijven zich ook nog in de buurt ontwikkelen.
Jammer dat het hier in het westen niet lukte met onweer.quote:Brand door blikseminslag Limburg Uitgegeven: 2 juli 2008 18:38
KONINGSBOSCH - Door blikseminslag is woensdagmiddag rond zes uur een grote brand uitgebroken bij een meubelzaak in Koningsbosch (Limburg).
Een naastgelegen motorzaak wordt bedreigd. De brandweer bestrijdt de uitslaande brand met groot materieel, liet een woordvoerder weten.
Limburg werd woensdag namiddag getroffen door hevige regenval en onweer. In Heerlen en omgeving stonden veel straten blank.
quote:18:29:34 02-07-08 24 G BRAN noodweer Kaalweg 2 6373AZ LAND LANDGRAAF
807021829341005264 1005264 BRW Heerlen ( Bevelvoerders )
18:30:08 02-07-08 23 I BRAN ONTALARMERING BR WONING (uitslaand: ja) (N.B.: grote brand) PRINSENBAAN 176 KONINGSBOSCH (KONI)
807021830081001777 1001777 BRW Limburg-Noord ( WVD Deskundige )
18:42:02 02-07-08 22 G BRAN PRIO : Overlast Weersinvloeden Fazantlaan MAARHEEZE (MAA) : 731
807021842021106460 1106460 BRW Maarheeze ( Blusgroep )
18:28:55 02-07-08 22 G BRAN PRIO 2 : Overlast Weersinvloeden Kruiskensweg 37 ASTEN Blikseminslag 1105160 BRW Asten ( Groep A )
Wel? Ik hoor niksquote:
jaa verdikkie ik zit de hele tijd te wachten, en nou moet ik zo weg op de fiets en dan barst het losquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:46 schreef Naamah het volgende:
Ik dacht net dat het aan Utrecht voorbij was getrokken, maar nu toch even een flinke bui hier (en precies één donderslag gehoord). Volgens buienradar nog net een laatste staartje, ik hoop dat het flink afkoelt. Of dat we vanavond nog een portie krijgen!
quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:48 schreef -Peach het volgende:
[..]
Wel? Ik hoor niksBen ik nu doof of ben je alweer uit Maastricht?
kan ik me voorstellen, had net mijn ouders aan de lijn die wonen in het kopje van Drenthe en het is daar nog steeds 33 gradenquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:52 schreef MMaRsu het volgende:
HALLO buien en onweer in Groningen bitte
dank u weergod
Confirmedquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:55 schreef DemonRage het volgende:
En de volgende bui trekt op het moment recht over Eindhoven.
Succesquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:25 schreef daanski82 het volgende:
i.v.m. bliksem inslag in het station apeldoorn staan wij met de trein op dit momend stil ter hoogte van stroe.
Denk dat we dan in dezelfde uithoek wonen. Hier viel het echt gigantisch tegen qua regen. Ook nog niet zoveel afgekoeld.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:04 schreef Prowl het volgende:
Ik woon toch wel in de meest vreemde uithoek van limburg schijnt, wat regen en wat gedonder en dat was het weer.
Wel net wat vaags gezien, de bliksem sloeg 3x achter elkaar op exact hetzelfde punt in een boom met intervallen van 2 seconden.
Het leek War of the Worlds wel.![]()
Straks ff met de hond wandelen richting die plek om te kijken of er nog wat van die boom over is
Bericht van 19:20u op de site van het KNMI.quote:woensdag 02 juli en donderdag 03 juli 2008
Vanavond lokaal ZWARE onweersbuien. Donderdag buien en regen.
Langs de lijn Maastricht-Eindhoven-Apeldoorn trekken actueel een aantal ZWARE onweersbuien over. Regionaal ontstaan er ook elders vanavond ZWARE onweersbuien, soms met hagel en windstoten (maximaal 70 km/uur). De wind is westelijk, behalve in het oosten waar nog een zuidenwind waait veelal zwak tot matig, kracht 2 tot 4 maar in buien sterk vlagerig. Komende nacht is het half tot zwaar bewolkt en vallen er regionaal nog enkele regen- en onweersbuien. Het koelt af tot rond 17 graden. Donderdag lijkt de bewolking te overheersen. Van tijd tot tijd valt er buiige regen en lokaal kan er flink veel regen vallen. In het noordoosten is er ook kans op onweer. Misschien dat het in het westen van het land in de loop van de dag droog wordt. De minimumtemperatuur ligt rond de 15 graden langs de kust en 18 graden aan de oostgrens. In de middag wordt het ruim 20 graden. De wind is meest westelijk en zwak tot matig, rond kracht 3.
woensdag 02 juli 2008 19.20 uur
Ik zie ze ook. Ellende dat ik over 20 min moet aanfietsen richting Woensel :p Volgens mij ga ik een nat pak krijgen...quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:37 schreef DemonRage het volgende:
Zo te zien is er nog aangroei naar het westen toe in de buien boven België. Als dat goed doorontwikkelt dan is het hier nog lang niet afgelopen.
Ligt eraan waar je vandaan komtquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:43 schreef Drasss het volgende:
[..]
Ik zie ze ook. Ellende dat ik over 20 min moet aanfietsen richting Woensel :p Volgens mij ga ik een nat pak krijgen...
Beetje triest iddquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:59 schreef DemonRage het volgende:
Blegh! Het lijkt erop alsof het gebied ten zuiden van Eindhoven verandert in van die egale regentroep.
Het moet wel activeren natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |