› 2. The Fires of Pompeii - 12 april - snapshotsquote:Donna Noble is determined to find the Doctor again – even if it means braving the villainous Miss Foster and her hordes of sinister Adipose. But when the alien threat escalates out of control, can Donna find her Time Lord before the march of the Adipose begins?
(PO)
› 3. Planet of the Ood - 19 april - snapshotsquote:The Doctor and Donna travel back into ancient history. When they arrive in 79AD, however, they discover psychic powers and beasts of stone running riot in the streets of old Pompeii. The time-travellers face their greatest challenge yet - can established history be changed, or must the Doctor let everyone die?
(PO)
› 4. The Sontaran Strategem - 26 aprilquote:Donna's first visit to an alien world. And it's freezing! But on the icescapes of a distant planet, the greatest danger might be from the human race itself. When the Doctor meets the Ood again - last seen in 2006's The Impossible Planet and The Satan Pit - he's determined to find out the truth behind their servility. But when an Ood's eyes turn red, you know you're in trouble, and the red-eye is spreading…
(RTD)
quote:Martha Jones summons the Doctor back to modern-day Earth, but an old enemy lies in wait, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues. With the mysterious ATMOS devices spreading across the world, Donna discovers that even her own family is not safe from the alien threat – but is it too late to save them?
(PO)
› 6. The Doctor's Daughter - 10 mei - snapshotsquote:The return of Martha Jones! We've seen Freema Agyeman take Martha from Doctor Who to Torchwood, and now back home again in her new job as medical officer for UNIT, a worldwide army dedicated to fighting alien menaces. But the menace is bigger than ever, as the threat of ATMOS spreads across the planet. Sounds like she needs her old friend, the Doctor! But he's about to meet an old enemy, as the Sontarans lie in wait - the warlike, potato-faced monsters not seen on screen since 1985. They're back, they're brutal and they're out for revenge…
(RTD)
quote:Yes, that's the title. And it does exactly what it says on the tin! I'm saying no more; just watch David Tennant take the Doctor into new territory, with his most spellbinding performance yet.
(RTD)
› 7. The Unicorn and the Wasp - 17 mei - snapshotsquote:The Doctor meets the most important woman of his life on the distant planet Messaline, in the middle of an endless war, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues.
But as General Cobb threatens genocide, and Martha is kidnapped by the Hath, the Doctor faces an even greater battle – can he find peace with his own child?
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his new companion, Donna Noble. Freema Agyeman and Georgia Moffett guest star.
(PO)
quote:In 1926, Agatha Christie mysteriously disappeared, only to be found, ten days later, with no memory of what happened. Was it a nervous breakdown? A cry for help? Or perhaps a giant alien wasp…?
It's a classic murder mystery, with a country house, vintage cars, a flapper, a vicar, a butler, a body in the library, tea on the lawn, and horrible deaths. And see if you can spot how many titles of Agatha Christie novels are hidden in the dialogue!
(RTD)
› 8. Silence in the Library - 31 meiquote:In 1926, Agatha Christie disappeared for 10 days. Was it amnesia? A nervous breakdown? Or a Giant Alien Wasp..? As Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues, the Doctor and Donna join forces with the world's most famous crime novelist to encounter a body in the library, poisoned cocktails and a Vespiform seeking revenge.
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion Donna Noble, with guest stars Felicity Kendal and Fenella Woolgar.
(PO)
quote:One hundred years ago, the universe's greatest library was sealed off, leaving only one warning: "Count the shadows". But now, the shadows are moving again. As Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues, the Doctor and Donna must uncover the terrible truth behind the Nodes and the horrifying Data Ghost, to find the library's secret.
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion Donna Noble, with guest stars Alex Kingston, Colin Salmon and Steve Pemberton.
(PO)
quote:As the shadows rise and march, the Doctor forges an alliance with the mysterious River Song, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues. But can anyone stop the Vashta Nerada?
While the Doctor discovers long-buried secrets and revelations about his own future, the sinister Nodes declare that Donna is doomed.
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion, Donna. Alex Kingston, Colin Salmon and Steve Pemberton guest star.
(PO)
› 10. Midnight - 14 juniquote:Just to warn you, Steven Moffat created the "Are you my mummy?" Empty Child, Madame de Pompadour's Clockwork Droids and last year's Weeping Angels ("Don't blink!"). But I think he was just warming up, getting ready for this year's adventure. Now we've got two episodes of terror with an abandoned library, moving shadows, the gruesome Nodes, and the horrifying Data Ghost - possibly the most spine-chilling scene I've ever seen, anywhere. Don't blink indeed, don't miss a second!
(RTD)
quote:The Doctor is trapped, alone, powerless and terrified, on the planet Midnight, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues. Soon, the knocking on the wall begins. Only a woman called Sky seems to know the truth – but as paranoia turns into a witch-hunt, Sky turns the Doctor's greatest strengths against him, and a sacrifice must be made...
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion, Donna Noble. Lesley Sharp guest stars.
(PO)
› 11. Turn Left - 21 juniquote:The planet Midnight: a leisure world! Golden spas, diamond landscapes, anti-gravity restaurants… what could possibly go wrong? But for once the Doctor's left powerless and terrified as the knocking on the wall begins…
quote:Donna's entire world collapses, but there's no sign of the Doctor, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues. Instead, she finds help from a mysterious blonde woman – a traveller from a parallel universe. But, as Donna and Rose Tyler combine forces, are they too late to save the whole of creation from the approaching darkness?
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion, Donna Noble. Billie Piper guest stars as Rose Tyler.
(PO)
› 12. The Stolen Earth - 28 juni - snapshotsquote:The strands of Donna's story begin to draw towards a terrible climax as she finds her life, her family, her entire world being devastated. Only one person can help. But this time, it's not the Doctor - it's someone from a parallel universe, a woman thought to be lost for ever…
(RTD)
› 13. Journey's End - 5 juliquote:Earth's greatest heroes assemble in a time of dire need, in tonight's penultimate episode in this series of Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama. But can the Doctor's secret army defeat the might of the new Dalek Empire?
With battles on the streets and in the skies, the Doctor and Donna must brave the Shadow Proclamation to find out the truth. However, a fearsome old enemy waits in the shadows...
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion, Donna Noble.
(PO)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De teksten in de spoilers/quotes zijn afkomstig van BBC Press Office (PO) of Russell T Davies/Radio Times (RTD).
Wekelijks is er een BBC7 podcast beschikbaar waarin acteurs, producers en schrijvers afwisselend audiocommentaar bij de afleveringen verzorgen. Als je de afleveringen downloadt en ze tegelijk met de podcast afspeelt, kun je er het beste van genieten.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en we hadden het in het vorige topic over Torchwood-medewerkers die the Doctor ontmoet hebben: Ianto en Gwen hebben hem alleen nog maar op video gezien, dus die tellen nog niet mee.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Het nummer is te horen op Donna's receptie, alwaar zij zelf komt binnenvallen na in London geland te zijn en waar iedereen gewoon feest blijkt te vieren terwijl de bruid mysterieus verdwenen is.quote:But of all the strange, strange creatures
In the air, at sea, on land,
Oh, my girl, my girl, my precious girl,
I love you, you understand.
Weet niet of het haar heartbeat was, maar vlak voordat ze wat te drinken krijgt van een Shadow Proclamation medewerker (die verwijst naar dat er iets op haar rug zat) zie je haar op die trap zitten staren, en hoor je een geluid dat een drumgeluid of hartslag kan zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:48 schreef Wepeel2 het volgende:
TVP.
En tevens heb ik die heartbeat van Donna kennelijk gemist. Waar zit dit precies in de aflevering?
Volgens mij was dat het geluid van dat beest dat op der rug zat die aflevering ervoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Weet niet of het haar heartbeat was, maar vlak voordat ze wat te drinken krijgt van een Shadow Proclamation medewerker (die verwijst naar dat er iets op haar rug zat) zie je haar op die trap zitten staren, en hoor je een geluid dat een drumgeluid of hartslag kan zijn.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Weet niet of het haar heartbeat was, maar vlak voordat ze wat te drinken krijgt van een Shadow Proclamation medewerker (die verwijst naar dat er iets op haar rug zat) zie je haar op die trap zitten staren, en hoor je een geluid dat een drumgeluid of hartslag kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef r00t3d het volgende:
[..]Hehe, leuk bedacht, maar met Davros in het beeld lijkt het me erg sterkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef r00t3d het volgende:
[..]Dat was vorig jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is niet hetzelfde ritme.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Beter mee verlegen dan om verlegen?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:16 schreef Breuls het volgende:
Waar heeft hij 27 planeten voor nodig?
Roque Traders was wel okay, maar *zo* uit de toon in die aflevering. Zelfde geldt voor de Scissor Sisters. En dat terwijl de finale vorig jaar best een goede score/soundtrack had.quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:05 schreef IrfieJ het volgende:
ik vond dat liedje bij the sounds of drums echt akelig echt zo en vette opbouw en dan dat kut nummer.. deden ze bij BSG beter
Als ik mij niet vergis, dan zijn al die planeten onderdelen in een gigantische machine.quote:Op woensdag 2 juli 2008 07:24 schreef Lod het volgende:
[..]
Beter mee verlegen dan om verlegen?
in het kader van een slechte tvp
Klopt. Maar waarom 27? Kun je een hele episode aan wijden lijkt mequote:Op woensdag 2 juli 2008 11:11 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis, dan zijn al die planeten onderdelen in een gigantische machine.
Dat is een episode + 15 minuten dus hebben we een kwartier voor andere dingen (de verklaring voor het regenererenquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:28 schreef Breuls het volgende:
Waarschijnlijk heet die episode Journey's End.
20 minutenquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is een episode + 15 minuten dus hebben we een kwartier voor andere dingen (de verklaring voor het regenereren).
Alsof ze dat doen.quote:Oh my god ik bedenk me net iets: zouden er rellen uitbreken als de laatste eps alleen over die 27 planeten/aarde gaan en de doctor niets eens genoemd wordt!?Laat staan het regenereren
![]()
En dan tot 2010 moeten wachten op een vervolg
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:30 schreef Angelof9 het volgende:
Volgens mij is de Doctor de Final Cylon...
Ga eens vlug Battlestar Gallactica kijken jaquote:
Ik dacht al: Is de doctor van thee gemaakt? Maar dat is Ceylon i.p.v. Cylon.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:23 schreef Angelof9 het volgende:
Inside joke for mensen die ook naar Battlestar Galatica kijken
er komt dit jaar toch ook nog een xmas-special???quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:19 schreef wdn het volgende:
Oh my god ik bedenk me net iets: zouden er rellen uitbreken als de laatste eps alleen over die 27 planeten/aarde gaan en de doctor niets eens genoemd wordt!?Laat staan het regenereren
![]()
En dan tot 2010 moeten wachten op een vervolg
Dat zie je niet zo snel bij een Nederlandse serie, dat ze op de Dam een scherm neerkwakken.quote:As part of the Pride London 08 @ Central London celebrations, the Doctor Who team have arranged for a special screening of Journey's End at 7pm in Trafalgar Square.
The spectacular episode will be introduced by none other than Martha Jones herself, Freema Agyeman. Just so long as Project Indigo gets her there safely.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:31 schreef Pek het volgende:
Ik vind deze wel heel erg tof![]()
Al is het alleen om de kat te pesten
Dat was ook een beetje mijn punt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:37 schreef Angelof9 het volgende:
Nederlandse series zijn dan ook meestal niet bijzonder goed
Nu nog een stofzuiger-versie op de markt en ik koop hem!quote:
omg me want. me want.quote:
...zei hij voordat het begonquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:24 schreef Beelzebufo het volgende:
Ja... maar.... wat...
Heb net eindelijk (nog net op tijd) naar Stolen Earth kunnen kijken...
Ik zal blij zijn als het avond is.quote:Ik zal blij zijn als het morgen is!!!
Niet op BBC3 (die heb ik niet (meer)), maar via usenet.quote:
Ah. Ik dacht door 'nog net op tijd' dat je naar een uitzendtijdstip refereerde.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:28 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Niet op BBC3 (die heb ik niet (meer)), maar via usenet.
Casual Fan's Guide to Doctor Who Finale (Wired)quote:On Saturday, July 5, at 6:40 p.m. (that's 17:40 Zulu Time for you Tom Clancy fans), the season finale of Doctor Who will go out on BBC1 to an expected audience of 10 million viewers. The specially extended 65-minute episode ("Journey's End") should be one of the most watched shows of the year in the United Kingdom.
Zondag!?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:54 schreef Breuls het volgende:
Of je kijkt zondag op Three.
Maareh, blijf wel uit dit topic dan na de uitzending.
Blijkbaar Virgin houd Limewire, bittorrent in de gaten op downloads en kunnen je afsluiten.. Eerst sturen ze je een brief met je laatst gedownloadde mp3/film op papier.. Tevens ook een waarschuwingquote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:04 schreef Breuls het volgende:
Kun je iPlayer-uitzendingen ook met lekkere kwaliteit fullscreen afspelen? Want ik zou 'm anders gewoon elders vandaan tanken.
Achja..quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:10 schreef Breuls het volgende:
Ja, ik zag (en hoorde) het op het nieuws van Virgin.
Zolang je onder de 150 euro zit zit je goedquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:43 schreef Angelof9 het volgende:
Ik koop altijd alles bij Amazon.co.uk. Over het algemeen goedkoper dan de import prijzen van Bol. Maar ga niet naar Amazon.com want dan moet je import belasting betalen.
De hand was in 'Stolen Earth' inderdaad wel weer heel prominent in beeld!quote:Another consideration is that there might be two Doctors for some time. We might both have a new Doctor for the regeneration and there has been speculation that the David Tennant form will be cloned back from the severed hand in the Tardis. This would be a way around the limit in regenerations which are possible, allowing the series to continue for many years to come. If there are two doctors, this might even last through next year as instead of a regular series there will be special episodes, with Tennant not necessarily staring in all. Perhaps whatever happens in the season finale will not be totally resolved for another year.
niet zo lang meerquote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:18 schreef wdn het volgende:
En nog iets minder
Reminder: 19:40 begint het,
Ik zit al de hele week te springen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:40 schreef Broekie het volgende:
Nog maar een uurtje en dan start de ontknoping. Zit iedereen al klaar?
Sinds het begin van de dames finale staat mijn tv aan op bbc 1quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:40 schreef Broekie het volgende:
Nog maar een uurtje en dan start de ontknoping. Zit iedereen al klaar?
't is zeker vreemd inderdaad.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:54 schreef Breuls het volgende:
Okay, en dit moet me van het hart: what's up met Jacks reactie op de regeneration? Could he be less impressed? Hij trekt Donna en Rose opzij, kalmeert Rose, wenst the Doctor fucking 'good luck' alsof het een wekelijkse handeling is. Zo van "okay, gaan we weer, succes!"
Hij is nog nooit bij een regeneration geweest. Van 9 naar 10 vond plaats toen de Tardis al bij hem weg was, the Master regenereerde toen hij in een andere ruimte was (en bovendien was ook dat in de Tardis). Het enige dat hij mee heeft gemaakt is dat hij in Utopia erachter komt dat the Doctor geregenereerd is, meer niet.
Ik snap wel dat hij een wat strijdbaarder figuur is en dat hem het proces wel uitgelegd zal zijn in de tussentijd, maar toch. Het komt zo weird over.
Ach, Jack komt uit de toekomst en was al bekend met het concept Timelord. Dus hij zal wel, buiten de serie om, een regeneratie meegemaakt hebben.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:54 schreef Breuls het volgende:
Okay, en dit moet me van het hart: what's up met Jacks reactie op de regeneration? Could he be less impressed? Hij trekt Donna en Rose opzij, kalmeert Rose, wenst the Doctor fucking 'good luck' alsof het een wekelijkse handeling is. Zo van "okay, gaan we weer, succes!"
Hij is nog nooit bij een regeneration geweest. Van 9 naar 10 vond plaats toen de Tardis al bij hem weg was, the Master regenereerde toen hij in een andere ruimte was (en bovendien was ook dat in de Tardis). Het enige dat hij mee heeft gemaakt is dat hij in Utopia erachter komt dat the Doctor geregenereerd is, meer niet.
Ik snap wel dat hij een wat strijdbaarder figuur is en dat hem het proces wel uitgelegd zal zijn in de tussentijd, maar toch. Het komt zo weird over.
Denk je? Hij was een Time Agent, maar hoeveel die weten is nooit echt verteld..quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:18 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
[..]
Ach, Jack komt uit de toekomst en was al bekend met het concept Timelord.
Die blob loog over te toekomst. Uiteindelijk is Davros dood lijkt me en dat is er 1quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:46 schreef Young_David het volgende:
Maar ... d'r is geen companion dood ... hij is ze allemaal kwijt, maar er zou er toch een dood gaan?
Mooie aflevering, geen cliffhanger voor kerst (behalve dat we cybermen krijgen)
Nouja, de Martha Donna zoals wij haar hebben leren kennen is nu technisch gezien dood, ze is weer haar oude zelf.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:47 schreef wdn het volgende:
[..]
Die blob loog over te toekomst. Uiteindelijk is Davros dood lijkt me en dat is er 1
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:51 schreef Broekie het volgende:
[..]
Nouja, de Martha Donna zoals wij haar hebben leren kennen is nu technisch gezien dood, ze is weer haar oude zelf.
Donna.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:51 schreef Broekie het volgende:
Nouja, de Martha zoals wij haar hebben leren kennen is nu technisch gezien dood, ze is weer haar oude zelf.
Dat telt niet want ze is niet dood.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:51 schreef Broekie het volgende:
[..]
Nouja, de MarthaDonna zoals wij haar hebben leren kennen is nu technisch gezien dood, ze is weer haar oude zelf.
Mjah, sorry, ben ondertussen de Confidential aan het kijken en daar vlogen de namen me om de orenquote:
Kan ook wel, het klonk in ieder geval hilarisch.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:18 schreef Quincy5 het volgende:
[..]
Exterminieren! Toch?
En verder: briljante ep![]()
![]()
Ja dat vond ik wel vreemd. Ik begreep een deel, maar ook alleen omdat Duits erg op Nederlands lijkt en ik nog wel iets van school herinner. Ik vraag me af hoe dat voor de Britse kids is.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:48 schreef wdn het volgende:
Opvallend vond ik dat ze geen ondertitels gebruikten voor de duitste conversatie van Martha met die redelijk karakterstieke duitse deerne.
Ja! Wat ik zo goed vond is hoe de Time War hier dubbel terug kwam: je zag alle Dalek schepen vernietigd worden en ik kon het niet helpen om te denken "daar gaat-ie weer, meneer ik-roei-ze-allemaal-wel-weer-uit". Ik dacht dat dat was hoe de Time War er ook uitgezien zou moeten hebben.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:16 schreef Bensel het volgende:
Vond vooral de uitleg omtrant de 2e doctor en Rose erg goed:
A: hij is half mens, half timelord, dus ze kunnen samen oud worden
B: zijn gedrag (de genocide van de daleks) moet nog verbeterd worden door Rose
Ik denk het niet. Dat is dan the Doctor en Rose, en dat hebben we allang gezien. Een spinoff met exact dezelfde karakters in dezelfde setting is gewoon dezelfde serie, en die serie is inmiddels verder gegroeid.quote:Jammergenoeg heeft de 2e doctor geen TARDIS, zou een leuks spinoff kunnen zijn
jamaa...ik kan gewoon geen genoeg krijgen van Rosequote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:22 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja! Wat ik zo goed vond is hoe de Time War hier dubbel terug kwam: je zag alle Dalek schepen vernietigd worden en ik kon het niet helpen om te denken "daar gaat-ie weer, meneer ik-roei-ze-allemaal-wel-weer-uit". Ik dacht dat dat was hoe de Time War er ook uitgezien zou moeten hebben.
[..]
Ik denk het niet. Dat is dan the Doctor en Rose, en dat hebben we allang gezien. Een spinoff met exact dezelfde karakters in dezelfde setting is gewoon dezelfde serie, en die serie is inmiddels verder gegroeid.
Ik zie het meer als een mogelijkheid voor de toekomst. Stel je voor, de Doctor is een paar regeneraties verder en opeens op het eind van een aflevering duikt David Tennant op. Vervolgens de aftiteling.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:16 schreef Bensel het volgende:
Vond vooral de uitleg omtrant de 2e doctor en Rose erg goed:
A: hij is half mens, half timelord, dus ze kunnen samen oud worden
B: zijn gedrag (de genocide van de daleks) moet nog verbeterd worden door Rose
Jammergenoeg heeft de 2e doctor geen TARDIS, zou een leuks spinoff kunnen zijn
Dan heb je pech: ze komt voorlopig niet terug.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
jamaa...ik kan gewoon geen genoeg krijgen van Rose
Da's wel lachen ja. Je zou voor de compleetheid dan ook Rose moeten hebben. Ze zijn nu immers samen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:30 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een mogelijkheid voor de toekomst. Stel je voor, de Doctor is een paar regeneraties verder en opeens op het eind van een aflevering duikt David Tennant op. Vervolgens de aftiteling.
Zo goed.quote:
Niet geheel onverwacht overigens. Ook als we de spoiler niet allang hadden, had je bij een non-regeneratie ervan uit kunnen gaan dat er nog zoveel verhaal te vertellen was dat ze er niet te lang in blijven hangen.quote:Op zondag 6 juli 2008 02:18 schreef Pek het volgende:
Ik lees verder niks, heb de ep net gestart, maar dat ze na 5 seconden al de regenereation-hype om zeep helpen is f*ckin' brilliant![]()
![]()
![]()
laterz
Nee nee nee nee.. Owen en tosh zijn niet te vervangen, zeker niet door hunquote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:44 schreef Breuls het volgende:
Een hele slimme setup om Owen (en Tosh, als Mickey Jack en Martha niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk volgt) te vervangen in Torchwood
Tellen is moeilijk voor The Guardian: nummer 11 is niet 'penultimate' in een serie van 13. Tenzij ze de geboorte van the Doctor (volgens een nooit in een aflevering verwerkt (en dus non-canon) maar wel geschreven verhaal was er een "0th Doctor" die men 'the Other' noemde, maar dat kan een simpele krantenredacteur nooit weten) ook als regeneration rekenen.quote:In theory, Time Lords can only regenerate 12 times, making any new face the penultimate doctor.
Met de vervanging van Owen door Martha bedoel ik eigenlijk in de zin van de dokter van het team.quote:Op zondag 6 juli 2008 02:41 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Nee nee nee nee.. Owen en tosh zijn niet te vervangen, zeker niet door hun
Hehe. Martha was niet helemaal op haar plaats in alle TW-afleveringen, maar als zij een betere positie binnen het team krijgt kan dat best nog wat worden. Van mij mag ze iig. Ik zie liever Martha in het DW-universum een vaste positie bekleden dan iemand die we nog niet kennen.quote:Op zondag 6 juli 2008 03:01 schreef Mr. Orange het volgende:
› Jack die hint dat Martha 'maar eens wat anders dan UNIT moest gaan doen'. Ik juichte.
Als je het maar laat..![]()
Ja, het is lastig vergelijken, maar ik vond the Master redelijk eenvoudig in een hokje te stoppen, en Simm heeft dat hokje vervolgens geweldig vertolkt, maar behalve dat het een geniale megalomane freak is, was er niet zoveel uit te halen. Op de een of andere manier vond ik Davros dieper dan the Master, en ik heb het idee dat dat meer door Bleach komt dan door het 'concept Davros'.quote:› Julian Bleach: beter dan John Simm. Als Moffat (of een opvolger) ooit Davros terugbrengt, laat hem het dan weer doen.
Julian Bleach en John Simm kun je denk ik niet met elkaar vergelijken als de finale badguy.
De master terug brengen was een goed idee, had er graag meer van gezien; helaas kunnen ze John Simm niet meer terug brengenZe zijn beide uitermate goed badguy's.
Maar das mijn mening
Wmb niet. Sowieso zijn de Daleks nooit echt weg, en Davros hebben we niet zien omkomen. Zoals zoveel van dit soort scenarios, is er algehele chaos waarbij de bad guy en de good guy beiden in gevaar zijn en de good guy ontsnapt, wat we te weten komen omdat we die volgen. We zien de bad guy niet meer en nemen aan dat die dealt with is. Maar alles is mogelijk.quote:Op zondag 6 juli 2008 03:10 schreef Mr. Orange het volgende:
Hebben ze nu niet de daleks helemaal afgeschreven?
Of is davros/caan toch nog weggekomen op een of andere manier?
Ik dacht eerst bij het gesprek aan de deur, dat Wilfred Mott aan zou bieden mee te gaan met de Doctor. Maar dat was dus niet het geval.quote:Op zondag 6 juli 2008 03:47 schreef Unstoppable het volgende:
Ik zou het zo geweldig hebben gevonden als de Doctor Wilfred Mott eens mee had genomen, gewoon 1 kort tripje samen met Donna. Hij zou echt de tijd van zijn leven hebben gehad
Ik zou zeggen, eerst de Doctor alleen. Dan is het namelijk niet meteen duidelijk of het de 10e Doctor is of zijn 'rechterhand'.quote:Op zondag 6 juli 2008 02:21 schreef Breuls het volgende:
[..]
Da's wel lachen ja. Je zou voor de compleetheid dan ook Rose moeten hebben. Ze zijn nu immers samen.
BRONquote:S4: Episode #13 - Overnight Ratings
News Dated: 6/7/2008
The Overnight Ratings are in for 4.13: Journey's End.
Overnight Ratings show that the episode achieved 9.4m viewers with a 45.9% audience share.
Doctor Who was the most-watched programme on Saturday for all UK TV channels.
"I love you." Eindelijk.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:09 schreef SiGNe het volgende:
Eindelijk gezien (zucht, waarom belt m'n ex/vriendin altijd tussendoor en ook net op de heftige en emotionele momenten?
Een woord: geweldig!
De referenties naar oude afleveringen (zelfs nog van voor de nieuwe doctor series
Davros as ultimate bad guy
De Doctor die half Donna wordt en Donna die half Doctor wordt
Rose en de doctor eindelijk samen (wat zei ie tegen haar op het eind?)
quote:Overigens, vraagje daar over: de dochter van de Doctor, is dat ook een dochter van Rose?
Eensch.quote:Hoe dan ook had deze aflevering alles wat het moest hebben. een lach, een traan, spanning en sensatie.. super
quote:Op zondag 6 juli 2008 21:44 schreef SiGNe het volgende:
Oh, en tate is toch zeker wel de beste assistente ooit of niet?
Ik denk dat er pas een nieuwe vaste companion komt in 2010, maar dat weet je nooit zeker natuurlijk.quote:Ik neem aan dat er met kerst weer een nieuwe assistente komt.
vast niet, er gaat vast ngo wel iets met de aarde gebeuren waarbij Donna een rol gaat spelen...quote:Op maandag 7 juli 2008 03:16 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
is dit wel het laatste wat we zagen van Donna?
dat zou die ouwe knar wel verdiend hebben...quote:En was ik de enige die hoopte dat de Doctor nu Opa Noble meenam de TARDIS in voor een eenmalig tripje?
Eindelijk iemand waar Capt. Jack niet mee flirt en volgens mij is ie nog best behendig met een wandelstok ook.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:38 schreef Angelof9 het volgende:
Daar ben ik helemaal voor! Opa for Christmas! Misschien kunnen we een handtekeningen actie starten?
Aangezien de Christmas special al is opgenomen geef ik je weinig kans. En bovendien is het een rare wens: "ja ik weet niet wat het verhaal van de aflevering is, maar prop dat karakter er effe ergens in". Slaat imho nergens op.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:38 schreef Angelof9 het volgende:
Daar ben ik helemaal voor! Opa for Christmas! Misschien kunnen we een handtekeningen actie starten?
*geeft je een blikje gevoel voor humor*quote:Aangezien de Christmas special al is opgenomen geef ik je weinig kans. En bovendien is het een rare wens: "ja ik weet niet wat het verhaal van de aflevering is, maar prop dat karakter er effe ergens in". Slaat imho nergens op.
Daar zou ik toch niet al te zeker van zijn...quote:Op maandag 7 juli 2008 17:40 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Eindelijk iemand waar Capt. Jack niet mee flirt
Das best zielig, nou heb je een negatief saldo...quote:Op maandag 7 juli 2008 23:01 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
*geeft je een blikje gevoel voor humor*
damn... ik bedenk mij net dat ik de laatste Torchwood aflevering nog steeds eens bekijken moet...quote:Op maandag 7 juli 2008 13:08 schreef SiGNe het volgende:
Misschien dat we Donna nog terug gaan zien in Torchwood..
Als geïnteresseerde in screenwriting en de processen die eromheen plaatsvinden heb ik alweer iets om naar uit te kijken.quote:Doctor Who: The Writer's Tale
A unique look into the BBC’s most popular family drama, Doctor Who: The Writer's Tale is a year in the life of the hit television series, as told by the show’s Head Writer and Executive Producer. A candid and in-depth correspondence between Russell T Davies and journalist Benjamin Cook, the book explores in detail Russell's work on Series Four, revealing how he plans the series and works with the show's writers; where he gets his ideas for plot, character and scene; how actors are cast and other creative decisions are made; and how he juggles the demands of Doctor Who with the increasingly successful Torchwood and The Sarah Jane Adventures spin-offs.
Russell’s scripts are discussed as they develop, and Russell and Ben’s wide-ranging discussions bring in experiences from previous series of Doctor Who as well as other shows Russell has written and created, including Queer As Folk, Bob & Rose, and The Second Coming. The reader is given total access to the show as it’s created, and the writing is everything you would expect from Russell T Davies: warm, witty, insightful, and honest.
Fully illustrated with never-before-seen photos and artwork – including original drawings by Russell himself – The Writer's Tale is a not only the ultimate Doctor Who book, but a celebration of great writing and great television.
Random House
Omgquote:Op donderdag 10 juli 2008 16:46 schreef Pek het volgende:
Ja hoor, mij sturen ze weer de retard!![]()
Hij rijdt werkelijk overal tegenaan, stoelpoten, de bank, de muur en als hij daarbij zijn eyestalk verliest begint hij paniekerig "My vision is impaired! I cannot see!" te roepen.![]()
Als ik zeg "power down" dan gaat hij rondjes rijden en op alles schieten wat beweegt en als ik zeg "guard location" doet ie een powerdownMaar dat kan ook aan mijn steenkolenengels liggen natuurlijk.
Supreme beings of the Universe, my ass
haha, briljant ding eigenlijksquote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:38 schreef Pek het volgende:
Hij doet het goed als inbraakalarm, zet hem in guardmode bij de deur en elke beweging maakt hem wakker voor een: "Intruder detected! Leave this area or be exterminated!" Een toch al zenuwachtige inbreker schrikt zich de tyfus denk ikAlleen wat minder als je loslopende huisdieren hebt, m'n kat is al diverse malen exterminated
![]()
Je kunt hem ook kwaad krijgen door een paar tikken op z'n kop, dan luistert hij nergens meer naar en exterminate je als enemy of the Daleks, enige optie is uitzetten![]()
Elk commando begint met "Dalek!", dan gaan de lampjes branden en reageert hij met "yes?", dus het is niet handig om ook de TV aan te hebben staan. Elke keer als Herbert Dijkstra zegt: "Het peloton gaat nu DALEN"...."Yes?"
God, ik ben weer 12 jaar![]()
Ik zit er serieus aan te denken om ook zo'n ding aan te schaffen. Het lijkt me geweldig om hem tactisch op te stellen. Zouden ze ook op ware grootte te krijgen zijn?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:38 schreef Pek het volgende:
Hij doet het goed als inbraakalarm, zet hem in guardmode bij de deur en elke beweging maakt hem wakker voor een: "Intruder detected! Leave this area or be exterminated!" Een toch al zenuwachtige inbreker schrikt zich de tyfus denk ikAlleen wat minder als je loslopende huisdieren hebt, m'n kat is al diverse malen exterminated
![]()
Je kunt hem ook kwaad krijgen door een paar tikken op z'n kop, dan luistert hij nergens meer naar en exterminate je als enemy of the Daleks, enige optie is uitzetten![]()
Elk commando begint met "Dalek!", dan gaan de lampjes branden en reageert hij met "yes?", dus het is niet handig om ook de TV aan te hebben staan. Elke keer als Herbert Dijkstra zegt: "Het peloton gaat nu DALEN"...."Yes?"
God, ik ben weer 12 jaar![]()
Ja, me 2. Ik heb een behoorlijk grote dvd collectie + merchandise. Zit er toch wel over na te denken om dit mijn eerste DW aankoop te laten zijn (dus voordat ik de dvd's koop, heb wel een stuk of 10 boeken ervan).quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:15 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
[..]
Ik zit er serieus aan te denken om ook zo'n ding aan te schaffen. Het lijkt me geweldig om hem tactisch op te stellen. Zouden ze ook op ware grootte te krijgen zijn?
James Moranquote:Also, the new issue of Torchwood magazine is out, which has some interesting news about Series 3. Specifically, one of the writers involved, a handsome, talented young fellow called... oh, how embarrassing! It's me! Ask me no questions, I'll tell you no lies - you know the drill, I can't talk plot details or anything like that. However, if you want some spillage, I am now able to reveal that I know who did the Captain's Blogs on the BBC America site: it was an extremely dashing, clever gentleman called... oh blimey, how embarrassing! It's me again! Er, yes, it was. Sorry, I pretended not to know because I had to keep quiet. Now that I've come clean, I feel so much better. I hereby claim the sweets and cash you all promised to the person who did them.
Tja, 13 afleveringen was idealer geweest, maar helaas.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:40 schreef Angelof9 het volgende:
Maar een échte Torchwood 3 is toch 13 afleveringen, dus die 5 tellen niet :p
RTD schrijft verder natuurlijk niet voor Torchwood en Sarah Jane Adventures (met uitzondering van de eerste aflevering van beide series). Ik vermoed dat RTD hoogstens zorgt dat Doctor Who en Torchwood /Sarah Jane qua continuïteit en logica op elkaar blijven aansluiten. Dat is een rol die dus ook logischer bij de nieuwe headwriter ligt.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:03 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
[..]
Tja, 13 afleveringen was idealer geweest, maar helaas.
Weet trouwens iemand hoe het met de spin-offs gaat, nadat Russel T. Davies de specials heeft gemaakt? Blijft hij die wel doen, of worden die ook overgedragen?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:33 schreef Mr. Orange het volgende:
Was het iemand opgevallen dat Harriet Jones het oude netwerk vand de master gebruikt?
Je hoord de drums in vorm van de biepjes. Kan al voorbijgekomen zijn in dit topic
Ik kan me nog herinneren dat die biepjes me aan de drums deden denken, maar doordat er zoveel gebeurde in die aflevering heb ik daar later niet meer aan gedacht. Het zou me niks verbazen als dit een stille hint was.quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:33 schreef Mr. Orange het volgende:
Was het iemand opgevallen dat Harriet Jones het oude netwerk vand de master gebruikt?
Je hoord de drums in vorm van de biepjes. Kan al voorbijgekomen zijn in dit topic
Hoeft niet per se een stille hint te zijn, kan ook een soort van nablik zijn geweest.quote:Op zondag 20 juli 2008 10:03 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat die biepjes me aan de drums deden denken, maar doordat er zoveel gebeurde in die aflevering heb ik daar later niet meer aan gedacht. Het zou me niks verbazen als dit een stille hint was.
quote:Prom 13: Doctor Who Prom
Date: Sunday 27 July 2008
Time: 11.00am - c1.00pm
Venue: Royal Albert Hall
Tickets: £5 & £10 price band G or Prom for £5
Broadcast: To be recorded for BBC One and Live on BBC Radio 3. Available as audio on demand for the following week.
A family concert featuring music from the BBC's Doctor Who series, and including a specially filmed scene, written by Russell T Davies and starring David Tennant.
There's also a selection of classical favourites with a strong flavour of time and space. Join Freema Agyeman (aka Martha Jones), and others from the Doctor Who cast, for an intergalactic musical adventure - with a little help from Daleks, Cybermen and other aliens from the series!
Programme to include:
Murray Gold Concert Prologue* (3 mins)
Copland Fanfare for the Common Man (3 mins)
Murray Gold All The Strange Strange Creatures* (4 mins)
Mark-Anthony Turnage The Torino Scale (UK premiere) (4 mins)
Holst The Planets - Jupiter (8 mins)
Murray Gold The Doctor Forever* (4.30 mins)
Murray Gold Rose* (1.30 mins)
Murray Gold Martha v The Master* (4.30 mins)
Murray Gold Music of the Spheres (including theme original)* (7.30 mins)
Wagner Die Walküre - The Ride of the Valkyries (5 mins)
Murray Gold The Daleks & Davros* (8 mins)
Murray Gold Donna, Girl in Fireplace, Astrid* (4 mins)
Prokofiev 'Montagues and Capulets' from Romeo and Juliet (5 mins)
Murray Gold This is Gallifrey* (3.30 mins)
Murray Gold Doctor's Theme / Song for Freedom * (5.30 mins)
Murray Gold Doomsday* (5 mins)
Murray Gold Song for Ten* (4 mins)
Murray Gold Doctor Who Theme* (1.30 mins)
There will be one interval
Freema Agyeman presenter
with Daleks and Cybermen
London Philharmonic Choir
BBC Philharmonic
Ben Foster* conductor
Stephen Bell conductor
Detailed notes about the music will be available one hour before the concert.
Prom 14 (Sunday 27 July) - Broadcast Sunday 27 July (BBC4)
bron: bbc
Zou kunnen, maar Doctor Who staat bekend om sterke staaltjes, dus...quote:Op zondag 20 juli 2008 12:03 schreef Mr. Orange het volgende:
Hoeft niet per se een stille hint te zijn, kan ook een soort van nablik zijn geweest.
Het zou me erg sterk lijken dat het harriet was die de ringen oppakte na de Masters dood
Damn. Ik vroeg me al af of ze dat nog eens gingen doen. Gold heeft goeie muziek geschreven en behalve in de afleveringen is die ook los erg okay om te luisteren.quote:Op zondag 27 juli 2008 10:26 schreef Iwan1976 het volgende:
Vandaag: Doctor Who @ BBC Proms live op BBC Radio 3.
[..]
Ik las het ja. Ik was al bang dat het gevolgen voor TW zou hebben. Ze krijgt zo'n beetje een hoofdrol dus uitstapjes naar TW lijken me idd niet logisch. (Al weet ik niks van hoe hun agenda's ingedeeld zijn natuurlijk.)quote:Op zondag 27 juli 2008 12:29 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Freema zit trouwens niet in Torchwood 3 waarschijnlijk, aangezien ze een hoofdrol heeft in ITV's Law & Order: London. Ze schijnen er bij TW niet al te blij mee te zijn, aangezien ze al scripts hadden incl Martha.
ahaquote:Op zondag 27 juli 2008 21:02 schreef Breuls het volgende:
Martha heeft na het gedoe met the Master besloten niet meer met de Doctor mee te reizen. Ze vindt dat haar familie haar nodig heeft, ze wil haar studie afmaken en ze realiseert zich dat haar gevoelens voor the Doctor niet wederzijds zijn en wil zichzelf geen pijn meer doen door toch bij hem te blijven.
quote:Van Rose krijg je meer te zien. Wat je in ep1 zag was slechts een voorbode (en het feit dat ze er zomaar was en zomaar uit beeld verdween sluit direct aan op de seizoensfinale).
Ik moet 'm nog kijken, maar ik heb 'm al gehoord. Heb gisteren de Proms geluisterd en het was erg gaaf. Doomsday live is mooiquote:Op maandag 28 juli 2008 13:30 schreef SweetyPie het volgende:
Tijdens de prom lieten ze in de pauze ook een kort DW filmpje te zien. Music of the Spheres.
En misschien CiN, maar dat weet je nooit zeker.quote:Nu wachten tot de kerstspecial. Helaas duurt dat nog zo lang. In de tussentijd gelukkig wat audiobooks gevonden en wat Who boeken aangeschaft.
Was het net zo mooi als het vorige concert (Doctor Who - A Celebration)?quote:Op maandag 28 juli 2008 19:36 schreef Breuls het volgende:
Volgens het radionieuws wordt de Doctor Who Prom waarschijnlijk rond kerst uitgezonden.
Dat was dus van dat andere concert. Ik kan wel kijken of ik de video nog ergens heb staan voor je?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:52 schreef Breuls het volgende:
Ik kwam deze tegen:
Tranen in mijn ogen, zeker bij sommige fragmenten op die schermen.
Ik weet het fijne er niet van maar volgens mij wilde hij voorkomen dat hij de britse Swiebertje werd. Dus uit eigen keuze.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:06 schreef Wepeel2 het volgende:
Wat is eigenlijk de reden geweest dat Eccleston al na één seizoen is vertrokken? Was dit geheel een eigen keuze of voldeed hij toch niet aan de verwachtingen?
Sure, graag.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:18 schreef Broekie het volgende:
[..]
Dat was dus van dat andere concert. Ik kan wel kijken of ik de video nog ergens heb staan voor je?
Yup, typecasting. Al vind ik dat-ie met dat in het achterhoofd best nog een tweede seizoen had kunnen doen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:45 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik weet het fijne er niet van maar volgens mij wilde hij voorkomen dat hij de britse Swiebertje werd. Dus uit eigen keuze.
quote:Afternoon Play: Torchwood: Lost Souls
2.15pm, Wednesday 10 September
"Somewhere out there in that chaos of darkness and light, of science and protons, of gods and stars and death... somewhere there's an answer."
The Torchwood Institute was founded by Queen Victoria in 1879 to protect the British Empire against the threat of alien invasion. By 2008, all that remains of the organisation is a small team based in Cardiff. And now, following the tragic deaths of two of their colleagues, the remaining three – Captain Jack Harkness, Gwen Cooper and Ianto Jones – have to protect the human race against another unknown force from the darkness.
Martha Jones, ex-time traveller and now working as a doctor for a UN task force, has been called to CERN – the world's largest particle physics laboratory in Geneva – where they're about to activate the Large Hadron Collider (LHC).
The LHC is a particle accelerator which has been built deep underground in a 27km tunnel under Switzerland and France. Once activated, the collider will fire beams of protons together, re-creating conditions a billionth of a second after the Big Bang – and potentially allowing the human race a greater insight into what the universe is made of.
But so much could go wrong – it could open a gateway to a parallel dimension, or create a black hole – and now voices from the past are calling out to people and scientists have started to disappear...
Where have the missing scientists gone? What is the secret of the glowing man? What is lurking in the underground tunnel? And do the dead ever really stay dead?
Torchwood is a spin-off from the award-winning BBC Wales TV production Torchwood. Written by Joseph Lidster, it stars John Barrowman, Freema Agyeman, Eve Myles, Gareth David-Lloyd, Lucy Montgomery (of Tittybangbang) and Stephen Critchlow.
quote:Torchwood set for 'Big Bang' day - 08.08.08
A special radio episode of sci-fi drama Torchwood is to be broadcast as part of BBC Radio 4's Big Bang experiment.
The 10 September event will see scientists recreate the aftermath of the Big Bang at the European nuclear research facility in Geneva.
Presenter Andrew Marr will report on the experiment for Radio 4 which has exclusive access throughout the day.
The episode of Torchwood will be set inside the European Organisation for Nuclear Reasearch (CERN).
As part of the day's broadcast, the show's star John Barrowman will join Ben Miller and Alan Alda on a panel of celebrities who are fans of particle physics.
The Big Bang will be recreated by the largest atom smasher in the world.
Scientists are hoping it will give them an insight into the origins of the universe and its composition.
The experiment will be launched live on the Today programme.
Al gekeken en zo ja, wat vond je er van?quote:
Hij deed het erg goed inderdaadquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:07 schreef Breuls het volgende:
Ja, meteen gekeken. Erg gaaf! Tennant is natuurlijk weer grappig.
Daarom vroeg ik me een paar posts hierboven dus af of het concert van een paar weken terug net zo goed was als dit concert. Dat zou dan namelijk wél de nieuwe themes bevatten.quote:Ik vond het leuk hoe de boel was aangekleed met videobeelden enzo, dat gaf het wel een leuke dimensie. En het was natuurlijk erg mooi. Jammer dat het pre-seizoen 3 is en dus Martha's Theme of de muziek uit de S3-finale er niet in zat.Maar wel Doomsday
Was inderdaad ergens halverwege het eerste Torchwood seizoen.quote:Overigens wel grappig dat Tennant refereerde naar 'de organisatie hier buiten onder de bestrating'. Het concert was op 19 november en de serie Torchwood was toen net begonnen: in DW zelf was er totaal geen sprake (nog) van een Torchwood Three.
Het Proms concert had dezelfde opzet: muziek uit de show, aan elkaar gepraat door Freema. Daarnaast waren er ook weer karakters uit de show en een klein optreden van Davros. De muziek werd bovendien aangevuld met een aantal andere non-DW nummers die Gold had uitgekozen. De nieuwe themes zaten er in: All the strange, strange creatures, This is Gallifrey, Martha's Theme, Donna's Theme, The Doctor Forever, maar veel ervan was bij elkaar gegroepeerd (zoals de persoonsthemes), waarschijnlijk omdat het anders allemaal te lang werd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:11 schreef Broekie het volgende:
[..]
Hij deed het erg goed inderdaad
[..]
Daarom vroeg ik me een paar posts hierboven dus af of het concert van een paar weken terug net zo goed was als dit concert. Dat zou dan namelijk wél de nieuwe themes bevatten.
Klinkt erg goedquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:16 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het Proms concert had dezelfde opzet: muziek uit de show, aan elkaar gepraat door Freema. Daarnaast waren er ook weer karakters uit de show en een klein optreden van Davros. De muziek werd bovendien aangevuld met een aantal andere non-DW nummers die Gold had uitgekozen. De nieuwe themes zaten er in: All the strange, strange creatures, This is Gallifrey, Martha's Theme, Donna's Theme, The Doctor Forever, maar veel ervan was bij elkaar gegroepeerd (zoals de persoonsthemes), waarschijnlijk omdat het anders allemaal te lang werd.
bronquote:With filming having begun on Series Three of Torchwood, the BBC Press Office today said the team would be engaged in a "battle for the future of the human race against the fiercest force they have encountered".
Co-executive producer Russell T Davies said: "The new series of Torchwood is hugely bold and promises to be bigger and better than ever - the audience is in for an amazing ride.
"This series is one big serial and the most ambitious story we've ever made, and we've got plenty of surprises in store."
Fellow co-executive producer Julie Gardner said: "We hope to make Torchwood a gripping and surprising TV event with storylines that push our team into greater danger and sacrifice.
"Joining our main cast are some fantastic guest artists who will only add to making this unmissable TV."
The guest stars are Peter Capaldi - Caecilius in the Doctor Who story The Fires of Pompeii - playing a civil servant called Mr Frobisher "who is hiding a terrible secret", Paul Copely and Liz May Brice.
The five-part series - called Torchwood: Children Of Earth - is being written by Davies, John Fay and James Moran, and directed by Euros Lyn. Produced by Peter Bennett, it will air over one week next year.
http://movies.ign.com/articles/902/902784p1.htmlquote:Following the phenomenal success of the TV show, the BBC is apparently considering a big screen outing for Doctor Who.
Steven Moffat, who has just taken over from Russell T Davies as head writer on the hit BBC series, told an audience at the Edinburgh International Television Festival this week that he would be interested in a movie adaptation.
When asked about the possibility, Moffat said: "I would say yes, as long as it never gets in the way of the show. It would be great to see it at the cinema. It's been there before so it would be good to see it again.
"A movie is 90 minutes, that's not that different from making a single episode, so I'm not against it."
En niet vergeten: Torchwood: Lost Souls is woensdag om 15.15 uur (NL tijd) te horen op BBC Radio 4.quote:You thought Doctor Who was over till Christmas, right? Well, BBC7 http://www.bbc.co.uk/bbc7 and Big Finish http://www.doctorwho.co.uk are out to prove you wrong. Paul McGann returns as The 8th Doctor and Sheridan Smith returns as Lucy Miller in eight 50 minute full cast radio episodes - Sundays at 6PM and Midnight UK Time starting 19 October. Paul McGann played the Doctor in the 1996 TV Movie and in many Big Finish direct to cd audio stories since 2001. He is the official 8th Doctor, the link between Sylvester McCoy (7th Doctor in Classic Who - late 1980s) and Christopher Eccleston (9th Doctor/New Series 1/2005).
Komt hier ook een opname/podcast van (die in NL te downloaden is)? Ik moet om die tijd werken.quote:Op zondag 7 september 2008 11:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
En niet vergeten: Torchwood: Lost Souls is woensdag om 15.15 uur (NL tijd) te horen op BBC Radio 4.
quote:
Catherine Tate may be best known for her motley bunch of comic creations, but her role as Doctor Who's sidekick Donna Noble saw her named best TV actress.
bronquote:
Not to be outdone, David Tennant matched his co-star's achievement by winning the best actor category for his role as Doctor Who. It's the second year running that he's received the award.
Tnx. Ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om verder naar de mogelijkheden van iPlayer te kijken, omdat ik altijd aannam dat het buiten de UK toch niet werkt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:00 schreef Breuls het volgende:
Ik ook. De iPlayer geeft na de uitzending de mogelijkheid 'm terug te luisteren.
zou leuk zijn als ze dat ook verwerken in een episode van Dr Whoquote:Op dinsdag 9 september 2008 14:00 schreef Breuls het volgende:
Ik ook. De iPlayer geeft na de uitzending de mogelijkheid 'm terug te luisteren.
Intussen hebben David en Catherine overigens TV Quick Awards gewonnen:
[..]
[..]
bron
Die beperking is er alleen voor tv. Radio is buiten de UK prima te beluisteren, zowel live als via Listen Again/iPlayer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:01 schreef Quincy5 het volgende:
[..]
Tnx. Ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om verder naar de mogelijkheden van iPlayer te kijken, omdat ik altijd aannam dat het buiten de UK toch niet werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bron
ALS het waar is zou ik het wel cool vinden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boek komt uit op 25 september. Die ga ik volgende maand dus even ergens in London uit een boekwinkel meeslepen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Jammer van die laatste zin, want naar Chris Moyles luister ik toch al elke dag.quote:Fans of Doctor Who, Torchwood and The Sarah Jane Adventures are being offered a once in a lifetime opportunity to go behind the scenes at the studios where the shows are filmed.
On Saturday and Sunday, November 8 and 9, the BBC will be opening the studio doors just outside Cardiff to 100 lucky competition winners and their friends and families. The money-can't-buy-experience is being run to help raise money for this year's BBC Children in Need appeal.
Doctor Who: Backstage will take fans to the heart of the action at the BBC Wales studios. Visitors will tour the closely-guarded sets, come face-to-face with some of the Doctor's mortal enemies, and meet the behind-the-scenes teams who make it all happen - including the set designers, costumiers and make-up artists.
To be in with a chance of winning a place on the tour, all people have to do is answer one multiple-choice question. The all-important question will be announced on Friday, September 26, live on the Chris Moyles Show on BBC Radio 1, between 6.30am and 10am. It will also be available here on the Doctor Who website - along with the full terms and conditions.
Entrants must be over 16. Each winner will be able to bring up to three guests, who must all be aged 5 or over. Entrants must be UK residents.
Ik ben na een tijdje niet in het topic gekeken te hebben, aan het bijlezen. Maar wist je dat inmiddels S2 in losse delen van diverse afleverigen in de winkels ligt? Ze liggen (of lagen) in ieder geval bij de Media Markt in Zwolle. Maar ik neem aan dat het bij een willekeurige andere winkel ook wel te vinden is.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:50 schreef Breuls het volgende:
Ahjah, dat is inderdaad een beetje karig. Memphis Belle heeft alleen S1 nog maar uitgegeven.
Hij heeft geprobeerd er een betere scene van te maken, maar dat ging helaas niet meer. Interessant om 'm dan toe te zien geven dat 't gewoon niet zo goed was.quote:"It's too complicated. Emotionally, I mean. It has no echo, no response, it's empty sci-fi. When the Doctor and Rose were separated into parallel universes in Doomsday, that felt like every love you've ever lost. But when you've been separated into different universes, but now have a double of the man that you loved, who's not quite the same, but who's better because he's mortal, but worse because he's not the original...well, you're going beyond human experience. There's no parallel with real life. No equation. Therefore, no feeling."
Kijk, daar hebben we nog eens wat aan. Bedankt voor de link.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:11 schreef Breuls het volgende:
Als je net zo'n screenwriting nerd bent als ik: hier zijn zes S4 scripts in PDF vorm te vinden.
Dat zou best cool zijn. En niet eens zo onwaarschijnlijk: ik heb de vorige Doctors al steeds in Doctor Who Confidential geinterviewd zien worden, sommigen in hun Doctors-outfit, en ik vroeg me al af waarom. Misschien wel omdat die interviews tijdens de CiN opnames zijn gedaan...quote:News services are reporting that this year's Children in Need will feature a special to include all seven living Doctor Who lead actors. bron
En Billy is ook eigenlijk bestquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:13 schreef Breuls het volgende:
Vooral Midnight is erg leuk leesvoer.
SigGNe: Secret Diary is een paar weken terug met S2 begonnen, best leuk om te zien. En grappig.
Het is een filmpje van een paar minuten, dus weinig ingewikkelds.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:24 schreef SiGNe het volgende:
Zou inderdaad wel cool zijn, vraag me alleen wel af hoe ze daar een verhaal van maken, dat alle doctors naar hetzelfde punt in tijd/ruimte gaan? en kan dat eigenlijk wel?
Jah. Alleen valt wel op dat ze haar buik aan het verbergen zijn.quote:
He, jammer..hoopte op een hele aflevering.. ik mis het toch wel, torchwood ook trouwens, wanneer komen die eigenlijk weer terug?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:28 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het is een filmpje van een paar minuten, dus weinig ingewikkelds.
Is ze zwanger dan?quote:[..]
Jah. Alleen valt wel op dat ze haar buik aan het verbergen zijn.![]()
Dat waren de vorige CiN segments ook niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
He, jammer..hoopte op een hele aflevering..
Januari geloof ik, of in ieder geval volgend jaar.quote:ik mis het toch wel, torchwood ook trouwens, wanneer komen die eigenlijk weer terug?
Nogal:quote:[..]
Is ze zwanger dan?
Moeten ze voor Secret Diary nog steeds om haar buik heen filmen.quote:It was an emergency Caesarean.
Als ik zo bij mijn vrouw kijk, moet haar joggingbroek wel heel laag hangen om dat litteken in beeld te krijgenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:20 schreef Breuls het volgende:
[..]
Moeten ze voor Secret Diary nog steeds om haar buik heen filmen.