› 2. The Fires of Pompeii - 12 april - snapshotsquote:Donna Noble is determined to find the Doctor again – even if it means braving the villainous Miss Foster and her hordes of sinister Adipose. But when the alien threat escalates out of control, can Donna find her Time Lord before the march of the Adipose begins?
(PO)
› 3. Planet of the Ood - 19 april - snapshotsquote:The Doctor and Donna travel back into ancient history. When they arrive in 79AD, however, they discover psychic powers and beasts of stone running riot in the streets of old Pompeii. The time-travellers face their greatest challenge yet - can established history be changed, or must the Doctor let everyone die?
(PO)
› 4. The Sontaran Strategem - 26 aprilquote:Donna's first visit to an alien world. And it's freezing! But on the icescapes of a distant planet, the greatest danger might be from the human race itself. When the Doctor meets the Ood again - last seen in 2006's The Impossible Planet and The Satan Pit - he's determined to find out the truth behind their servility. But when an Ood's eyes turn red, you know you're in trouble, and the red-eye is spreading…
(RTD)
quote:Martha Jones summons the Doctor back to modern-day Earth, but an old enemy lies in wait, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues. With the mysterious ATMOS devices spreading across the world, Donna discovers that even her own family is not safe from the alien threat – but is it too late to save them?
(PO)
› 6. The Doctor's Daughter - 10 mei - snapshotsquote:The return of Martha Jones! We've seen Freema Agyeman take Martha from Doctor Who to Torchwood, and now back home again in her new job as medical officer for UNIT, a worldwide army dedicated to fighting alien menaces. But the menace is bigger than ever, as the threat of ATMOS spreads across the planet. Sounds like she needs her old friend, the Doctor! But he's about to meet an old enemy, as the Sontarans lie in wait - the warlike, potato-faced monsters not seen on screen since 1985. They're back, they're brutal and they're out for revenge…
(RTD)
quote:Yes, that's the title. And it does exactly what it says on the tin! I'm saying no more; just watch David Tennant take the Doctor into new territory, with his most spellbinding performance yet.
(RTD)
› 7. The Unicorn and the Wasp - 17 mei - snapshotsquote:The Doctor meets the most important woman of his life on the distant planet Messaline, in the middle of an endless war, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues.
But as General Cobb threatens genocide, and Martha is kidnapped by the Hath, the Doctor faces an even greater battle – can he find peace with his own child?
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his new companion, Donna Noble. Freema Agyeman and Georgia Moffett guest star.
(PO)
quote:In 1926, Agatha Christie mysteriously disappeared, only to be found, ten days later, with no memory of what happened. Was it a nervous breakdown? A cry for help? Or perhaps a giant alien wasp…?
It's a classic murder mystery, with a country house, vintage cars, a flapper, a vicar, a butler, a body in the library, tea on the lawn, and horrible deaths. And see if you can spot how many titles of Agatha Christie novels are hidden in the dialogue!
(RTD)
› 8. Silence in the Library - 31 meiquote:In 1926, Agatha Christie disappeared for 10 days. Was it amnesia? A nervous breakdown? Or a Giant Alien Wasp..? As Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues, the Doctor and Donna join forces with the world's most famous crime novelist to encounter a body in the library, poisoned cocktails and a Vespiform seeking revenge.
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion Donna Noble, with guest stars Felicity Kendal and Fenella Woolgar.
(PO)
quote:One hundred years ago, the universe's greatest library was sealed off, leaving only one warning: "Count the shadows". But now, the shadows are moving again. As Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues, the Doctor and Donna must uncover the terrible truth behind the Nodes and the horrifying Data Ghost, to find the library's secret.
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion Donna Noble, with guest stars Alex Kingston, Colin Salmon and Steve Pemberton.
(PO)
quote:As the shadows rise and march, the Doctor forges an alliance with the mysterious River Song, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues. But can anyone stop the Vashta Nerada?
While the Doctor discovers long-buried secrets and revelations about his own future, the sinister Nodes declare that Donna is doomed.
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion, Donna. Alex Kingston, Colin Salmon and Steve Pemberton guest star.
(PO)
› 10. Midnight - 14 juniquote:Just to warn you, Steven Moffat created the "Are you my mummy?" Empty Child, Madame de Pompadour's Clockwork Droids and last year's Weeping Angels ("Don't blink!"). But I think he was just warming up, getting ready for this year's adventure. Now we've got two episodes of terror with an abandoned library, moving shadows, the gruesome Nodes, and the horrifying Data Ghost - possibly the most spine-chilling scene I've ever seen, anywhere. Don't blink indeed, don't miss a second!
(RTD)
quote:The Doctor is trapped, alone, powerless and terrified, on the planet Midnight, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues. Soon, the knocking on the wall begins. Only a woman called Sky seems to know the truth – but as paranoia turns into a witch-hunt, Sky turns the Doctor's greatest strengths against him, and a sacrifice must be made...
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion, Donna Noble. Lesley Sharp guest stars.
(PO)
› 11. Turn Left - 21 juniquote:The planet Midnight: a leisure world! Golden spas, diamond landscapes, anti-gravity restaurants… what could possibly go wrong? But for once the Doctor's left powerless and terrified as the knocking on the wall begins…
quote:Donna's entire world collapses, but there's no sign of the Doctor, as Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama continues. Instead, she finds help from a mysterious blonde woman – a traveller from a parallel universe. But, as Donna and Rose Tyler combine forces, are they too late to save the whole of creation from the approaching darkness?
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion, Donna Noble. Billie Piper guest stars as Rose Tyler.
(PO)
› 12. The Stolen Earth - 28 juni - snapshotsquote:The strands of Donna's story begin to draw towards a terrible climax as she finds her life, her family, her entire world being devastated. Only one person can help. But this time, it's not the Doctor - it's someone from a parallel universe, a woman thought to be lost for ever…
(RTD)
› 13. Journey's End - 5 juliquote:Earth's greatest heroes assemble in a time of dire need, in tonight's penultimate episode in this series of Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama. But can the Doctor's secret army defeat the might of the new Dalek Empire?
With battles on the streets and in the skies, the Doctor and Donna must brave the Shadow Proclamation to find out the truth. However, a fearsome old enemy waits in the shadows...
David Tennant plays the Doctor and Catherine Tate plays his companion, Donna Noble.
(PO)
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De teksten in de spoilers/quotes zijn afkomstig van BBC Press Office (PO) of Russell T Davies/Radio Times (RTD).SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en we hadden het in het vorige topic over Torchwood-medewerkers die the Doctor ontmoet hebben: Ianto en Gwen hebben hem alleen nog maar op video gezien, dus die tellen nog niet mee.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het nummer is te horen op Donna's receptie, alwaar zij zelf komt binnenvallen na in London geland te zijn en waar iedereen gewoon feest blijkt te vieren terwijl de bruid mysterieus verdwenen is.quote:But of all the strange, strange creatures
In the air, at sea, on land,
Oh, my girl, my girl, my precious girl,
I love you, you understand.
Weet niet of het haar heartbeat was, maar vlak voordat ze wat te drinken krijgt van een Shadow Proclamation medewerker (die verwijst naar dat er iets op haar rug zat) zie je haar op die trap zitten staren, en hoor je een geluid dat een drumgeluid of hartslag kan zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:48 schreef Wepeel2 het volgende:
TVP.
En tevens heb ik die heartbeat van Donna kennelijk gemist. Waar zit dit precies in de aflevering?
Volgens mij was dat het geluid van dat beest dat op der rug zat die aflevering ervoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Weet niet of het haar heartbeat was, maar vlak voordat ze wat te drinken krijgt van een Shadow Proclamation medewerker (die verwijst naar dat er iets op haar rug zat) zie je haar op die trap zitten staren, en hoor je een geluid dat een drumgeluid of hartslag kan zijn.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Weet niet of het haar heartbeat was, maar vlak voordat ze wat te drinken krijgt van een Shadow Proclamation medewerker (die verwijst naar dat er iets op haar rug zat) zie je haar op die trap zitten staren, en hoor je een geluid dat een drumgeluid of hartslag kan zijn.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehe, leuk bedacht, maar met Davros in het beeld lijkt het me erg sterkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef r00t3d het volgende:
[..]SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was vorig jaar.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef r00t3d het volgende:
[..]SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter mee verlegen dan om verlegen?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:16 schreef Breuls het volgende:
Waar heeft hij 27 planeten voor nodig?
Roque Traders was wel okay, maar *zo* uit de toon in die aflevering. Zelfde geldt voor de Scissor Sisters. En dat terwijl de finale vorig jaar best een goede score/soundtrack had.quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:05 schreef IrfieJ het volgende:
ik vond dat liedje bij the sounds of drums echt akelig echt zo en vette opbouw en dan dat kut nummer.. deden ze bij BSG beter
Als ik mij niet vergis, dan zijn al die planeten onderdelen in een gigantische machine.quote:Op woensdag 2 juli 2008 07:24 schreef Lod het volgende:
[..]
Beter mee verlegen dan om verlegen?
in het kader van een slechte tvp
Klopt. Maar waarom 27? Kun je een hele episode aan wijden lijkt mequote:Op woensdag 2 juli 2008 11:11 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis, dan zijn al die planeten onderdelen in een gigantische machine.
Dat is een episode + 15 minuten dus hebben we een kwartier voor andere dingen (de verklaring voor het regenererenquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:28 schreef Breuls het volgende:
Waarschijnlijk heet die episode Journey's End.
20 minutenquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is een episode + 15 minuten dus hebben we een kwartier voor andere dingen (de verklaring voor het regenereren).
Alsof ze dat doen.quote:Oh my god ik bedenk me net iets: zouden er rellen uitbreken als de laatste eps alleen over die 27 planeten/aarde gaan en de doctor niets eens genoemd wordt!?Laat staan het regenereren
![]()
En dan tot 2010 moeten wachten op een vervolg
quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:30 schreef Angelof9 het volgende:
Volgens mij is de Doctor de Final Cylon...
Ga eens vlug Battlestar Gallactica kijken jaquote:
Ik dacht al: Is de doctor van thee gemaakt? Maar dat is Ceylon i.p.v. Cylon.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:23 schreef Angelof9 het volgende:
Inside joke for mensen die ook naar Battlestar Galatica kijken
er komt dit jaar toch ook nog een xmas-special???quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:19 schreef wdn het volgende:
Oh my god ik bedenk me net iets: zouden er rellen uitbreken als de laatste eps alleen over die 27 planeten/aarde gaan en de doctor niets eens genoemd wordt!?Laat staan het regenereren
![]()
En dan tot 2010 moeten wachten op een vervolg
Dat zie je niet zo snel bij een Nederlandse serie, dat ze op de Dam een scherm neerkwakken.quote:As part of the Pride London 08 @ Central London celebrations, the Doctor Who team have arranged for a special screening of Journey's End at 7pm in Trafalgar Square.
The spectacular episode will be introduced by none other than Martha Jones herself, Freema Agyeman. Just so long as Project Indigo gets her there safely.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:31 schreef Pek het volgende:
Ik vind deze wel heel erg tof
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Voice Command Dalek
Al is het alleen om de kat te pesten
Dat was ook een beetje mijn punt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:37 schreef Angelof9 het volgende:
Nederlandse series zijn dan ook meestal niet bijzonder goed
Nu nog een stofzuiger-versie op de markt en ik koop hem!quote:
omg me want. me want.quote:
...zei hij voordat het begonquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:24 schreef Beelzebufo het volgende:
Ja... maar.... wat...
Heb net eindelijk (nog net op tijd) naar Stolen Earth kunnen kijken...
Ik zal blij zijn als het avond is.quote:Ik zal blij zijn als het morgen is!!!
Niet op BBC3 (die heb ik niet (meer)), maar via usenet.quote:
Ah. Ik dacht door 'nog net op tijd' dat je naar een uitzendtijdstip refereerde.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:28 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Niet op BBC3 (die heb ik niet (meer)), maar via usenet.
Casual Fan's Guide to Doctor Who Finale (Wired)quote:On Saturday, July 5, at 6:40 p.m. (that's 17:40 Zulu Time for you Tom Clancy fans), the season finale of Doctor Who will go out on BBC1 to an expected audience of 10 million viewers. The specially extended 65-minute episode ("Journey's End") should be one of the most watched shows of the year in the United Kingdom.
Zondag!?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:54 schreef Breuls het volgende:
Of je kijkt zondag op Three.
Maareh, blijf wel uit dit topic dan na de uitzending.
Blijkbaar Virgin houd Limewire, bittorrent in de gaten op downloads en kunnen je afsluiten.. Eerst sturen ze je een brief met je laatst gedownloadde mp3/film op papier.. Tevens ook een waarschuwingquote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:04 schreef Breuls het volgende:
Kun je iPlayer-uitzendingen ook met lekkere kwaliteit fullscreen afspelen? Want ik zou 'm anders gewoon elders vandaan tanken.
Achja..quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:10 schreef Breuls het volgende:
Ja, ik zag (en hoorde) het op het nieuws van Virgin.
Zolang je onder de 150 euro zit zit je goedquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:43 schreef Angelof9 het volgende:
Ik koop altijd alles bij Amazon.co.uk. Over het algemeen goedkoper dan de import prijzen van Bol. Maar ga niet naar Amazon.com want dan moet je import belasting betalen.
De hand was in 'Stolen Earth' inderdaad wel weer heel prominent in beeld!quote:Another consideration is that there might be two Doctors for some time. We might both have a new Doctor for the regeneration and there has been speculation that the David Tennant form will be cloned back from the severed hand in the Tardis. This would be a way around the limit in regenerations which are possible, allowing the series to continue for many years to come. If there are two doctors, this might even last through next year as instead of a regular series there will be special episodes, with Tennant not necessarily staring in all. Perhaps whatever happens in the season finale will not be totally resolved for another year.
niet zo lang meerquote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:18 schreef wdn het volgende:
En nog iets minder
Reminder: 19:40 begint het,
Ik zit al de hele week te springen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:40 schreef Broekie het volgende:
Nog maar een uurtje en dan start de ontknoping. Zit iedereen al klaar?
Sinds het begin van de dames finale staat mijn tv aan op bbc 1quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:40 schreef Broekie het volgende:
Nog maar een uurtje en dan start de ontknoping. Zit iedereen al klaar?
't is zeker vreemd inderdaad.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:54 schreef Breuls het volgende:
Okay, en dit moet me van het hart: what's up met Jacks reactie op de regeneration? Could he be less impressed? Hij trekt Donna en Rose opzij, kalmeert Rose, wenst the Doctor fucking 'good luck' alsof het een wekelijkse handeling is. Zo van "okay, gaan we weer, succes!"
Hij is nog nooit bij een regeneration geweest. Van 9 naar 10 vond plaats toen de Tardis al bij hem weg was, the Master regenereerde toen hij in een andere ruimte was (en bovendien was ook dat in de Tardis). Het enige dat hij mee heeft gemaakt is dat hij in Utopia erachter komt dat the Doctor geregenereerd is, meer niet.
Ik snap wel dat hij een wat strijdbaarder figuur is en dat hem het proces wel uitgelegd zal zijn in de tussentijd, maar toch. Het komt zo weird over.
Ach, Jack komt uit de toekomst en was al bekend met het concept Timelord. Dus hij zal wel, buiten de serie om, een regeneratie meegemaakt hebben.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:54 schreef Breuls het volgende:
Okay, en dit moet me van het hart: what's up met Jacks reactie op de regeneration? Could he be less impressed? Hij trekt Donna en Rose opzij, kalmeert Rose, wenst the Doctor fucking 'good luck' alsof het een wekelijkse handeling is. Zo van "okay, gaan we weer, succes!"
Hij is nog nooit bij een regeneration geweest. Van 9 naar 10 vond plaats toen de Tardis al bij hem weg was, the Master regenereerde toen hij in een andere ruimte was (en bovendien was ook dat in de Tardis). Het enige dat hij mee heeft gemaakt is dat hij in Utopia erachter komt dat the Doctor geregenereerd is, meer niet.
Ik snap wel dat hij een wat strijdbaarder figuur is en dat hem het proces wel uitgelegd zal zijn in de tussentijd, maar toch. Het komt zo weird over.
Denk je? Hij was een Time Agent, maar hoeveel die weten is nooit echt verteld..quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:18 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
[..]
Ach, Jack komt uit de toekomst en was al bekend met het concept Timelord.
Die blob loog over te toekomst. Uiteindelijk is Davros dood lijkt me en dat is er 1quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:46 schreef Young_David het volgende:
Maar ... d'r is geen companion dood ... hij is ze allemaal kwijt, maar er zou er toch een dood gaan?
Mooie aflevering, geen cliffhanger voor kerst (behalve dat we cybermen krijgen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop