Leuke dromen heb je danquote:Op zondag 29 juni 2008 06:10 schreef Queen_Bee het volgende:
Doe mij maar foto's. Filmpjes gaan hallo zeggen in mn dromen
Leuk is andersquote:
Ho, ho ook geesten kunnen haast hebben hequote:Op zondag 29 juni 2008 06:17 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Leuk is anders
Oh ja, die tweede foto in de OP, het moest toch echt lijken?Zie je een geest er al zo dramatisch bij staan?
Ze moeten altijd mij hebbenquote:Op zondag 29 juni 2008 06:19 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ho, ho ook geesten kunnen haast hebben he![]()
Hartstikke druk met mensen bang maken!
Vandaar dat 'ie ook zo'n haast heeft!quote:
Jij wilde geen filmpjesquote:Op zondag 29 juni 2008 06:56 schreef Queen_Bee het volgende:
=Minder SC en meer filmpjes van enge spoken svp=
Edit by Bastardquote:Op zondag 29 juni 2008 09:21 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Jij wilde geen filmpjes![]()
Maar het ziet er eigenlijk allemaal nep uit.
Al is die met die spiegels wel uhm...... tsja....
quote:Op zondag 29 juni 2008 09:26 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Edit by BastardIk heb dat niet gepost
Akelig he, moet je vooral s'nachts kijken als je alleen bentquote:
Nee hoorquote:Op zondag 29 juni 2008 14:01 schreef Queen_Bee het volgende:
Hebben de filmpjes schrikeffecten?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:35 schreef Darkwolf het volgende:
Ik geloof niet zo in geesten op video vast leggen.
Zeker niet die dubieuze zooi op YouTube!
Foto's / filmpjes die geen overduidelijke hoax zijn ; dit topic is niet bedoeld om aan te tonen of er daadwerkelijk geesten bestaan ; dat is voor iedereen vrij of ze daarin geloven of nietquote:
ja, haal die 2e foto er uit dan, en anders niet zeiken dat ze echt moeten lijkenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:47 schreef TLC het volgende:
[..]
Foto's / filmpjes die geen overduidelijke hoax zijn ; dit topic is niet bedoeld om aan te tonen of er daadwerkelijk geesten bestaan ; dat is voor iedereen vrij of ze daarin geloven of niet![]()
Ik zeik niet, ik plasquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:04 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
ja, haal die 2e foto er uit dan, en anders niet zeiken dat ze echt moeten lijken
In het donker met de lichten uit of gedimdquote:
Dr zitten wel een paar enge tussen zegquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:12 schreef Stoeprand het volgende:
Oke, even serieus deze is wel echt.
Je moet wel een beetje geduld hebben, wanthij duurt tien minuten...
WTF? Die laatste dan!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:12 schreef Stoeprand het volgende:
Oke, even serieus deze is wel echt.
Haha dit is uit hetzelfde huis als de 1 na laatste uit de OPquote:
Heeft die man nagellak op ?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:06 schreef VAgeNERATION het volgende:
http://www.ghostvideos.ws/demon-caught-on-tape-in-the-forest.html , staan er nog veel meer op, vond deze best freaky iig.
en deze is ook wel grappig :
Dat filmpje wordt altijd getoond als ze het over Chupacabra's hebben.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:06 schreef VAgeNERATION het volgende:
http://www.ghostvideos.ws/demon-caught-on-tape-in-the-forest.html , staan er nog veel meer op, vond deze best freaky iig.
D'r zijn ook mensen die na het drinken van een biertje zelfmoord hebben gepleegd. Je kunt maar beter geen bier drinken!quote:Op donderdag 10 juli 2008 07:20 schreef TLC het volgende:
Even wat schilderijtjes plaatsen hoor ;
*WAARSCHUWING ; BEKIJKEN OP EIGEN RISICO*![]()
ff in het kort een verhaaltje bij elk schilderij ;
In Japan maakt een meisje dit onderstaand werk, scant het, zet het online en pleegt zelfmoord.
Je kunt er maar beter niet langer dan 5 minuten naar staren, want er gaan verhalen dat er mensen zijn geweest die daarna zelfmoord hebben gepleegd.
Wat eena chterlijke post zegquote:Op donderdag 10 juli 2008 07:20 schreef TLC het volgende:
In Japan maakt een meisje dit onderstaand werk, scant het, zet het online en pleegt zelfmoord.
Je kunt er maar beter niet langer dan 5 minuten naar staren, want er gaan verhalen dat er mensen zijn geweest die daarna zelfmoord hebben gepleegd.
Een goede tip als je dit schilderij van een huilend kind wilt zien ; zorg dat je huis een goede verzekering heeft tegen brand![]()
Een van de weinige dingen waar ik zelf niet volledig naar durf te kijken;
"Hands resist him"
Als je dit op E-bay ziet is het wel zo verstandig om dit niet te kopen.............
Dit meisje houdt je in de gaten ;
Kijken op eigen risico dus he !
Een post uit het hiernamaals!quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:07 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wat eena chterlijke post zegEn die zelfmoord painting heb ik 3 jaar geleden al gezien en guess what
![]()
Complete onzin.quote:Op donderdag 10 juli 2008 07:20 schreef TLC het volgende:
WTF!! Die laatste paar seconden van het filmpje....quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:56 schreef Its_Muppet het volgende:
Dat filmpje wordt altijd getoond als ze het over Chupacabra's hebben.
Ja, ik meende een hondachtige.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:31 schreef Locusta het volgende:
[..]
WTF!! Die laatste paar seconden van het filmpje....Wat is dat in hemelsnaam? Ik dacht dat de Chupacabra er wat anders uitzag
enge shit, je zou het maar echt mee makenquote:
Misschien had je iets meer met de foto moeten doen. Ik zie nietsquote:Op zondag 27 juli 2008 01:37 schreef TLC het volgende:
Onderstaande foto heb ik vorig jaar genomen in Dundalk (Ierland) ; Ice House Hill Park![]()
Ik heb een hele reeks foto's op mijn comp waar niks "spooky" te zien is maar bij deze....![]()
Linkerkant in het midden zou je een man met hoed kunnen waarnemen, die met zijn schouder naar me toe is gericht.
Uitvergroot (de tweede foto) kun je hem wat duidelijker zien ;
en waarneembaar nog twee andere gezichten !
En nee, met de foto's is niks gedaan![]()
Thumbnails ;
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat is er creepy aan een algoritme dat niet altijd goed werkt ?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:25 schreef cati het volgende:
Heb zoeen programma waarmee je kunt testen op welke celebrity je lijkt.
http://www.myheritage.nl/beroemde-gezichten-herkennen
Toen ik een keer een foto ging proberen waarop alleen ikke stond afgebeeld herkende dat programma toch twee gezichten! Echt creepy want voor de rest was er echt niemand aanwezig..denk ik dan.
Lurker hier voor de coole foto's, maar op deze valt werkelijk niks te zien. Jammerquote:Op zondag 27 juli 2008 01:37 schreef TLC het volgende:
Onderstaande foto heb ik vorig jaar genomen in Dundalk (Ierland) ; Ice House Hill Park![]()
Ik heb een hele reeks foto's op mijn comp waar niks "spooky" te zien is maar bij deze....![]()
Linkerkant in het midden zou je een man met hoed kunnen waarnemen, die met zijn schouder naar me toe is gericht.
Thumbnails ;
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Voor iedereen die niets ziet:quote:Op zondag 27 juli 2008 01:37 schreef TLC het volgende:
Thumbnails ;
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:29 schreef Ylf het volgende:
[..]
Voor iedereen die niets ziet:
Het is een kwestie van leren kijken. Het lijkt een geheel andere wereld over de 'normale' wereld heen. Probeer maar eens een gezichtje te ontdekken, net iets anders dan van een mens of dier. Zodra je er 1 hebt gezien kun je er steeds meer zien in allerlei soorten en maten.
OMG, ik zie een gezichtje hier, het werkt!quote:
Ja ik weet dat de foto te klein is ; dat spijt me.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 23:59 schreef Summers het volgende:
De foto was te klein maar ik heb het even als bureablad achtergrond gezet en toen zag ik het pas .
Ik heb het iig gezien , cool en het was best wel duidelijk en je ziet idd overal gezichten , ik zal voortaan beter op mijn foto's lettenquote:Op maandag 4 augustus 2008 16:48 schreef TLC het volgende:
[..]
Ja ik weet dat de foto te klein is ; dat spijt me.
Ik ben gewoon niet zo goed met computers en hoe ik dat moet doen
opslaan en dan als bureablad achtergrond ook niet ? toen was het voor mij pas groot genoeg om te zien .quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:41 schreef EggsTC het volgende:
ik zie het nog steeds niet, maargoed.
Ah ja, als ik hem sterk uitvergroot kan ik wel iets terug zien wat op gezichten lijkt. Maar het is niet veel anders als de doorsnee boom. Als je fantasie groot genoeg is kan je in die andere bomen ook wat zien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:06 schreef Summers het volgende:
[..]
opslaan en dan als bureablad achtergrond ook niet ? toen was het voor mij pas groot genoeg om te zien .
Ik zag er eigenlijk vrijwel meteen, na een paar seconden, wel een man met een hoed in. Alleen ik wist ook uit de tekst die erbij stond dat ik er een man met een hoed in moest zien. Maar het is wel een hele gedetailleerde afbeelding, net alsof het er heel vaag overheen is geplakt, zoals hier al gezegd werd.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ah ja, als ik hem sterk uitvergroot kan ik wel iets terug zien wat op gezichten lijkt. Maar het is niet veel anders als de doorsnee boom. Als je fantasie groot genoeg is kan je in die andere bomen ook wat zien.
Voor wat jij nu uitlegt hebben ze een naam:quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:29 schreef Ylf het volgende:
[..]
Voor iedereen die niets ziet:
Het is een kwestie van leren kijken. Het lijkt een geheel andere wereld over de 'normale' wereld heen. Probeer maar eens een gezichtje te ontdekken, net iets anders dan van een mens of dier. Zodra je er 1 hebt gezien kun je er steeds meer zien in allerlei soorten en maten.
ja ik vond je er al zo wit en doorzichtig uitzien...quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:07 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wat eena chterlijke post zegEn die zelfmoord painting heb ik 3 jaar geleden al gezien en guess what
![]()
aii je bedoeld deze je moet gewoon dit niet meer na middernacht kijken.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:33 schreef RobbieBoy het volgende:
vorrige week een eng filmpje gezien op het internet. Een man was snacht's op een kerkhof aan het filmen, toen hij een meisje voor een graf zat, gebukt. Ineens keek dat meisje hem aan, en kwamen er felle bundels licht uit haar ogen. ik gaf een gil van schrik. En kan iemand mwe zeggen, waarom ik altijd de rare gewoonte heb, om op dit soort tijden op dit soort forums foto's van geesten moet kijken?????
Ja, dat is hem inderdaad. Brrr, schrok me doodquote:Op woensdag 3 september 2008 04:46 schreef bloedhond het volgende:
[..]
aii je bedoeld deze je moet gewoon dit niet meer na middernacht kijken.
Die vind ik helemaal niet zo eng eigenlijk. Je ziet bar weinig, kan net zo goed een kat zijn ofzoquote:Op donderdag 4 september 2008 12:29 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Ja, dat is hem inderdaad. Brrr, schrok me dood
Oke, ik slaap niet meer vannacht!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:12 schreef Stoeprand het volgende:
Oke, even serieus is wel echt.
Helaas doet die link het niet meerquote:Op woensdag 3 september 2008 04:46 schreef bloedhond het volgende:
[..]
aii je bedoeld deze Bekijk deze YouTube-video je moet gewoon dit niet meer na middernacht kijken.
Help me even, ik zie echt helemaal niks in deze...?quote:Op maandag 13 juli 2009 14:50 schreef Haushofer het volgende:
is ook wel apart. Maar als ik bij die goochelfilmpjes zie hoe makkelijk het is om mensen voor de gek te houden, denk ik dat dat hier ook wel het geval is
Ik denk op 0:03 seconden. Dat "meisje' dat bij die bomen lijkt te staan. Een klassiek gevalletje pareidolie.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:55 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Help me even, ik zie echt helemaal niks in deze...?
Dat hoofd bij de muur, dat lijkt me toch vrij duidelijkquote:Op maandag 13 juli 2009 14:55 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Help me even, ik zie echt helemaal niks in deze...?
Ja, dat gevoel had ik ook. Maar die filmpjes met die klopgeesten waarbij er schilderen bewegen, stoelen verschuiven en schaaltjes worden opgetild vind ik dan wel weer curieusquote:Op maandag 13 juli 2009 15:02 schreef MeneerSjon het volgende:
Die geest op het kerkhof is gewoon een kat. Je kan zelfs zijn pootjes over de steen zien hangen. Maar ik kan me voorstellen dat je schrikt als je er daadwerkelijk zou lopen. Ik heb nu al die filmpjes hier zitten kijken en ben nog niet echt overtuigd. Het lijkt vaak eerder alsof men rook op een bepaalde manier naar de camera blaast. Die demonchild filmpjes vind ik helemaal onzin. Dat filmpje waarop de geest een onderbroek vast pakt is ook erg nep. Twas zeker een geest die bang was dat het een vieze onderbroek is. Niemand pakt zo een onderbroek vast behalve als het aan een touwtje vastzit.
Als geesten zo goed dingen kunnen aanraken dan hadden ze beter een toetsenbord voor hem kunnen neerzetten.
quote:Op maandag 13 juli 2009 15:12 schreef _Led_ het volgende:
Ja, nu zie ik 'm.
Dacht eerst dat het een mpeg-encoderingsfout was (licht doorkijkje door de bosjes dat blijft staan) maar ziet er toch wel vaag uit.
Onmogelijk in RL dan natuurlijk he!quote:Op maandag 13 juli 2009 15:28 schreef Haushofer het volgende:
Nou ja, onmogelijk; dit soort dingen lijken me niet erg moeilijk te faken als je wat handig bent met grafische programma's
Ja als ik zo iets zou zien zou ik er niet eens op aflopen..quote:Op maandag 13 juli 2009 14:50 schreef Haushofer het volgende:
Deze is ook wel apart. Maar als ik bij die goochelfilmpjes zie hoe makkelijk het is om mensen voor de gek te houden, denk ik dat dat hier ook wel het geval is
Waarom zou een geest een schaduw werpen op een deur? Dat was voor mij juist reden om te denken dat het genept is.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:33 schreef Ticker het volgende:
[..]
Onmogelijk in RL dan natuurlijk he!
CGI is altijd een optie met dit soort dingen.
Ik dacht alleen in de eerste instantie dat er niks raars te zien was, op een kind in een witte jurk na.
Maar het is hoe dan ook net echt, want aan de rechterkant zie je een schaduw op de deur verschijnen!
?quote:edit eind conclusie is dat het zo nep als de h@ck is..![]()
Ik denk eigenlijk niet aan CGI, maar dat het 'spookje' zich verstopt op een plek net naast de deur.
Mogelijk zijn ze met zn 2n.
Behoorlijke collectie!quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:17 schreef Manke het volgende:
alles van
http://www.youtube.com/user/MadHobbit
heel erg overtugend
of het is 1 grote grap
Leukquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:13 schreef Manke het volgende:
ik heb vandaag voor de eerste keer evp's gemaakt, en kan je zeggen dat het behoorlijk echt is!
morgen laat ik wel weten of het gevaarlijk is, denk dat ik vannacht spijt ga krijgen
raad het iedereen aan die naar antwoorden op zoek is:
Zoek een microfoon, koptelefoon en wave editor, druk op rec, vraag iets, luister af.
soms hoor je direct wat, soms moet je de ruis filteren en versterken, maar je hoort onmiskenbaar gepraat, zelfs onderling.
Pareidolia, wellicht, ik ga het binnenkort weer proberen
Pareidolie in combinatie met radiogolven die je oppikt via je microfoon/koptelefoon-kabel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:13 schreef Manke het volgende:
ik heb vandaag voor de eerste keer evp's gemaakt, en kan je zeggen dat het behoorlijk echt is!
morgen laat ik wel weten of het gevaarlijk is, denk dat ik vannacht spijt ga krijgen
raad het iedereen aan die naar antwoorden op zoek is:
Zoek een microfoon, koptelefoon en wave editor, druk op rec, vraag iets, luister af.
soms hoor je direct wat, soms moet je de ruis filteren en versterken, maar je hoort onmiskenbaar gepraat, zelfs onderling.
Pareidolia, wellicht, ik ga het binnenkort weer proberen
dat dus. bij mij kwam er ooit mozart uit de gitaarversterkerquote:Op woensdag 22 juli 2009 21:36 schreef Zon het volgende:
[..]
Pareidolie in combinatie met radiogolven die je oppikt via je microfoon/koptelefoon-kabel.
ik hoop tquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat dus. bij mij kwam er ooit mozart uit de gitaarversterker
Volgens mij is ruis allemaal interferentie...quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:54 schreef Manke het volgende:
[..]
ik hoop t
begin nu beledigingen en gelach door te krijgen, ik kap ermee.
het is geen interferentie, het is ruis versterkt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferentie_(natuurkunde)quote:Interferentie is de gezamenlijke werking van meerdere golven op dezelfde tijd en plaats. Daarbij kunnen zich verschillende verschijnselen voordoen, afhankelijk van de frequentie, amplitude en fase van de golven en de eigenschappen van het medium. Er ontstaat in alle gevallen een interferentiepatroon, waarbij er plaatsen ontstaan met een hogere intensiteit, wanneer de golven in fase zijn. De golven versterken elkaar en er ontstaat een buikpunt. Dit wordt constructieve interferentie genoemd. Er ontstaan ook plaatsen met een lagere intensiteit, of zelfs volledige uitdoving, waar de golven elkaar vernietigen. De golven zijn dan in tegenfase en er ontstaat een knooppunt. Dit wordt destructieve interferentie genoemd.
Interferentie kan optreden bij elektromagnetische golven, geluidsgolven, watergolven, etc.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bandstemmenquote:Bij elk signaal dat verwerkt wordt door elektronische apparatuur, zal ruis worden toegevoegd. De kwaliteit van apparatuur wordt bepaald door signaal/ruisverhouding. Hoe meer signaal t.o.v ruis, hoe beter de apparatuur. Bij geluidsapparatuur is zelfs het Dolby-systeem ontwikkeld om ruis te onderdrukken. Ruis op geluidsopnamen met een constant niveau afhankelijk van de frequentie, wordt ook wel witte ruis genoemd.
Door het luid afspelen van 'stille' stukken van een bandopname zal het ruisgeluid zwaar versterkt worden. Filterbewerkingen zorgen voor hun eigen vorm van 'ruis'. Sommige mensen menen in deze ruis boodschappen te horen. Hier is sprake van een psychologisch effect, genaamd pareidolie, een type illusie of misperceptie waarbij een vage of onduidelijke stimulus wordt opgevat als iets duidelijks. Andere voorbeelden van pareidolie zijn: het zien van dieren, gezichten e.d. in wolken, het zien van het silhouet van Maria in aardappels, watervlekken e.d. of het horen van satanische boodschappen in achteruit afgespeelde rockmuziek. Er zijn ook gevallen bekend van mensen die stemmen meenden te horen in het gepruttel van koffiezetapparaten e.d.
Ook kunnen elektronische onderdelen van opnameapparaten slecht afgeschermd zijn voor elektromagnetische frequenties waarop spraak door de ether verzonden wordt, zoals die van radiozenders, mobiele telefoons, walkietalkies, babyfoons etc. De Panasonic RR-DR60-memorecorder bijvoorbeeld is door Panasonic van de markt gehaald vanwege dit euvel. Dit apparaat is echter zeer geliefd bij mensen die aan dit soort ongewenste ontvangst bovennatuurlijke oorzaken toedichten.
ja ik dus welquote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:57 schreef Zon het volgende:
ik kan trouwens echt niets zinnigs uit die mp3's halen.
Ik denk dat je alles uit die ruis kan halen wat je maar wilt horen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:03 schreef Manke het volgende:
geen idee
tot nu toe heb ik allemaal intelligente antwoorden gehad, als het interferentie was zouden ze niet on topic praten.
bijvoorbeeld de telefoon ging: 1 stem: hallo - een andere: he! ik hoor een telefoon
m'n conclusie tot nu toe is dat we in de gaten worden gehouden, 'ze' zien ALLES :|
http://www.endandit.nl/tech/100110714/vervelende-kosmische-ruis
In deze link doelen ze waarschijnlijk op een signaal van buitenaards inteligent levenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:03 schreef Manke het volgende:
http://www.endandit.nl/tech/100110714/vervelende-kosmische-ruis
Zou allemaal zo kunnen zijn, maar ik begin altijd eerst dingen te verklaren met voor de hand liggende verklaringen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:10 schreef Manke het volgende:
stel dat het bewustzijn los van het lichaam kan bestaan en niet mechanisch is, waar bevindt het zich? tussen ruis?
stel nou dat een vorm van ruis een teken is van bewustzijn en dus intelligentie.
the human consciousness project doet onderzoek naar waarnemingen tijdens klinische dood.
ja dat is het slimst om te doen, maar je moet oppassen dat je geen feiten wegverklaartquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:15 schreef Zon het volgende:
[..]
Zou allemaal zo kunnen zijn, maar ik begin altijd eerst dingen te verklaren met voor de hand liggende verklaringen.
Dat je iets hoort is een feit. Waar het vandaan komt en wat er gezegd wordt niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:24 schreef Manke het volgende:
[..]
ja dat is het slimst om te doen, maar je moet oppassen dat je geen feiten wegverklaart![]()
eerst maar de feiten waarnemen, zolang je niet hoort wat ik hoor kan je het niet geloven, logisch.
en bepaalde feiten kunnen een verklaring hebben waarvan we nog niet op de hoogte zijn.
Nee, dat hoeft helemaal niet. Ieder geestelijk gezond mens heeft dat juist.quote:pareidolia, als dat zo is ga ik een psychiater opzoeken.
Dat weet ik maar al te goed, maar ik geloof dat je nog wel voor rede vatbaar bent.quote:vergeet niet in welk subforum je zit
Dat is juist het probleem:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:24 schreef Manke het volgende:
edit:
als je eenmaal weet hoe je moet luisteren, hoor je het. blijf ze herhalen totdat je hoort wat ik suggereer.
als je doorhebt waar je op moet letten, ga je de andere ook verstaan. ik hoorde ook niks aan het begin.
Leuk voorbeeld van auditieve pareidolie. Pareidolie was er overigens ook de oorzaak van dat in de jaren '70 Queen en Judas Priest door bepaalde scholen in de ban werd gedaan. (er bestaat ook visuele pareidolie maar dit zijn de alom bekende voorbeelden die al talloze keren gepost zijn).quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:41 schreef Zon het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem:
Als ik zelf luister haal ik er niks uit. Als jij zegt wat ik moet horen en ik vaak genoeg luister zal ik het ook horen.
Zal iemand anders zeggen dat ik wat anders moet horen, zal ik dat ook horen.
Pareidolie.
Goed voorbeeld:
Geheime boodschappen? of gewoon Pareidolie.
Maar volgens mij begrijp je het zelf allemaal ook wel.![]()
Grappig. Zo hoor ik Kurt Cobain bij de slotaccoorden van 'Smells like teen spirit' nog altijd een paar keer "Mag ik na jou" roepen. Geen idee wat hij nu eik zing.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:41 schreef Zon het volgende:
[..]
Als ik zelf luister haal ik er niks uit. Als jij zegt wat ik moet horen en ik vaak genoeg luister zal ik het ook horen.
Pareidolie.
Goed voorbeeld:
Ik begrijp het, ik hoop zelfs dat je gelijk hebt, wat een gescheld krijg ik door zeg, soms als ruis soms een fluister.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:41 schreef Zon het volgende:
[..]
Pareidolie.
Goed voorbeeld:
Die van het meisje houdt je in de gaten heeft mijn broer op z'n kamer hangenquote:Op donderdag 10 juli 2008 07:20 schreef TLC het volgende:
Een goede tip als je dit schilderij van een huilend kind wilt zien ; zorg dat je huis een goede verzekering heeft tegen brand![]()
Een van de weinige dingen waar ik zelf niet volledig naar durf te kijken;
"Hands resist him"
Als je dit op E-bay ziet is het wel zo verstandig om dit niet te kopen.............
Dit meisje houdt je in de gaten ;
Kijken op eigen risico dus he !![]()
Nee, je hebt geen professionele hulp nodig. Je hebt iets wat elk mens heeft, namelijk de cognitie om iets gestructureerds en voor jou herkenbaars te herkennen in ogenschijnlijk irrelevante zaken, aka pareidolie.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:56 schreef Manke het volgende:
Heel graag jullie mening over fck.mp3 en hij is weer bezig.mp3 van deze site:
http://www.mediafire.com/(...)2a1ce04e75f6e8ebb871
heb denk ik professionele hulp nodig
de vraag is nog uit welke hoek![]()
nergens, er is geen duivels gelach er is enkel datgene wat jij als duivels gelach interpreteert. Don't worry, je bent niet gek ofzo hoorquote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:23 schreef Manke het volgende:
Ik weet het, maar waar komt dat duivels gelach vandaan dan?
Heb het gehoord en hoor het er niet in, echt niet. Na drie keer luisteren heel vaag. Zoals ik zei. het is maar net hoe je het interpreteerd en de menselijke cognitie is eraan gewend om er structuur in te herkennen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:28 schreef Manke het volgende:
beluister vanaf 00:27
en op het eind "krijg de kanker"
ben gek dat ik me hiermee bezig heb gehouden :]
Ik heb heel even geen koptelefoon bij de hand. Zal ik morgen wel even doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:49 schreef Manke het volgende:
En met koptelefoon?
Ik weiger jouw verklaring niet en erken het fenomeen parodeilia wel - ik probeerde met de laatste opnamen mezelf er juist van te vergewissen dat het niks is, maar schrok me de tering van dit.
dit hoor ik in 'hij is weer bezig.mp3'
0:01 hij is weer bezig
0:08 hij gaat ... dood - gevolgd door
0:10 nu echt?
0:12 jou krijg ik, ga maar door - chantal, gloeiende
0:20 chantal, chantal
0:21 schreeuw
0:23 we gaan de hele nacht door
0:25 we laten ons nou zien
0:27 hehehe
0:29 huhuhuhu
0:30 volgens mij kan ie zien
eind: krijg de kanker
en daarom raad ik aan: wees wijs, stop ermee. Dit zal niet alleen een psycholoog tegen je zeggen, maar ook een paragnostquote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:59 schreef Manke het volgende:
thanks, zal niet stressen, mic had ik al gemold ;]
morgen update
ik heb zoveel 'intelligentie' gericht naar mij gehoord in de opnamen dat ik best bang ben
29-jarige pleegt zelfmoord wegens oneindige piep in oren...quote:Op zondag 26 juli 2009 13:46 schreef Manke het volgende:
ik ben ermee gekapt, nu het nog kan.
en nog iets, hoe zal ik het zeggen...
ik hor nu ook stemmen in m'n linker oor, klinken precies als jijbentdaar.mp3, beluister het maar eens,
. het lijkt reacties te geven op vragn of opmerkingen, hoor ook gelach,. had hier al langer last van, maar nu ntenser. als ik me focus oop de piep in m'n oor, hoor ik de 'interferentie' dat woorden lijken, ook met oren dicht
schizo verschijnselen?![]()
wat ik ook bizar vond was dat de uitslag van de opname software tijdens opnemen en de 'stemmen' in m'n oor tegelijk verschenen.
ik weet het niet meer, ik laat het rusten, als ik die stemmen blijf horen zoek ik hulp.
voel ook steeds langs m'n gezicht,, ook een waanidee zeker?
Als ik jou was zou ik idd ff met iemand praten.(spiegeloog)quote:Op zondag 26 juli 2009 13:46 schreef Manke het volgende:
ik ben ermee gekapt, nu het nog kan.
en nog iets, hoe zal ik het zeggen...
ik hor nu ook stemmen in m'n linker oor, klinken precies als jijbentdaar.mp3, beluister het maar eens,
. het lijkt reacties te geven op vragn of opmerkingen, hoor ook gelach,. had hier al langer last van, maar nu ntenser. als ik me focus oop de piep in m'n oor, hoor ik de 'interferentie' dat woorden lijken, ook met oren dicht
schizo verschijnselen?![]()
wat ik ook bizar vond was dat de uitslag van de opname software tijdens opnemen en de 'stemmen' in m'n oor tegelijk verschenen.
ik weet het niet meer, ik laat het rusten, als ik die stemmen blijf horen zoek ik hulp.
voel ook steeds langs m'n gezicht,, ook een waanidee zeker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit snap ik niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:54 schreef Michielos het volgende:
ik raad aan om contact te zoeken met een GEDIPLOMEERD psycholoog.
Manke heeft een beetje gespeeld met EVP en wordt nou getreiterd door een paar plaaggeesten.
Wil je Manke nou aanpraten dat er een steekje los is bij hem?
De heenweg ging in geloof in entiteiten, lijkt me dat je de terugweg dan ook zo doet.-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
ik praat ook niet over een spiegiater. Maar, doe vooral waar je zelf het beste gevoel bij hebt.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:32 schreef Manke het volgende:
een spiegiater zal me enkel anti psychotische medicijnen voorschrijen.
oh ja, psycholoog. ik ga kijken. voor mij zijn er 2 opties, of het is echt, of psychisch.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:41 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik praat ook niet over een spiegiater. Maar, doe vooral waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
nooit vriend, wat het ook moge zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
29-jarige pleegt zelfmoord wegens oneindige piep in oren...
dat het wishful thinking is, gecreerd door een confirmation bias op je believe system. Maar aangezien die mening hier door TRU'ers wordt afgeschoten , kun je beter de spirituele aanhangen. Het zijn gewoon een paar etters die aangepakt moeten worden ! Huur een spiritueel medium en vraag je gidsen om steun.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:44 schreef Manke het volgende:
[..]
oh ja, psycholoog. ik ga kijken. voor mij zijn er 2 opties, of het is echt, of psychisch.
ik ga ze beiden uitzoeken.
wat kan je me er verder over vertellen vanuit jouw persepctief en ervaring?
ik geloof niet, ik benaderde het als skeptic, ik probeer zelf tot jouw conclusie te komen.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat het wishful thinking is, gecreerd door een confirmation bias op je believe system.
Zijn daar ook nederlandse termen voor?quote:Op zondag 26 juli 2009 17:58 schreef Michielos het volgende:
dat het wishful thinking is, gecreerd door een confirmation bias op je believe system. Maar aangezien die mening hier door TRU'ers wordt afgeschoten , kun je beter de spirituele aanhangen. Het zijn gewoon een paar etters die aangepakt moeten worden ! Huur een spiritueel medium en vraag je gidsen om steun.
Dit klinkt als een 'leuke test'quote:Op zondag 26 juli 2009 18:25 schreef Manke het volgende:
[..]
ik geloof niet, ik benaderde het als skeptic, ik probeer zelf tot jouw conclusie te komen.
ik heb een idee, aan iedereen die dit leest:
maak een opname op de manier hoe ik eerder beschreef, mute het gedeelte waar de vraag wordt gesteld [niet te veel muten], en post het hier, dan ga ik kijken wat ik hoor en post hier ik wat ik denk dat ik hoor. belangrijk dat de vraag niet te horen is, want dan ga ik correlaties horen met de vraag.
maak er een wma of mp3 van met hoge bitrate.
ben redelijk goed in het horen van de stemmen, hoop dat ik hiermee m'n ongelijk kan aantonen [of gelijk???]
Ik kan uit ervaring zeggen dat dit niet zo is. Puur afhankelijk van welke "problemen" je ondervindt.quote:een psychiater zal me enkel anti psychotische medicijnen voorschrijen.
Hmmm, maar goed dat je al bij de psychiatrie zit. Volgens mij ben je zo paranoide/schizofreen als je maar zijn kan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef Manke het volgende:
ik zit nu bij de psychiatrie![]()
ben net wakker
maar het komt op 1 ding neer:
er is een onzichtbaar parallel bestaansniveau, of een energie aanwezigheid hier maar niet als elektromagnetiche govlen zoals licht.
ALLE esotherische ennergie zoalsi chi prana whtatver is ECHT, heb het ondervonden.\
was vreselijk angstig, mar nu niet meer
heb ook een duiveluitdrijving bij een kerk ondergaan, hielp wel, maaer ze schoten weer terugmn hoofd in, maar minder zelfverzekerd.
ze focken cmn hoofd door nu bijv duizeligheid te nducern
oph ja- het belangrijkste bewijs is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik kon op tape of telefoon recorder MIJN GEDACHTEN OPNEMEN!!!!!!!!!
de psychose werd rustig, maar dat zijn spellen van de duivel. toen ik thuis de mic aansluit hoorde ik IN MN OOR "Hij gaat het weer probereb"
gevolgd door MIJN GEDACHTEN op de pc, en een stormvloed demonen uit de omgeving naar mij.
ik vertel meer
Hoe heb je het bewezen dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:00 schreef Manke het volgende:
ben niet schozifreen
heb het over me gehaald met duie stemmen
ik ding door terwijl ze leken t willen dat ik stopte
dathet echt is heb ik bewezen bij de dokter door een opname van mn gedachte te maken, die stond ook nogal perplexed
Een opname van je gedachte maken? sinds wanneer kan dat?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:00 schreef Manke het volgende:
ben niet schozifreen
heb het over me gehaald met duie stemmen
ik ding door terwijl ze leken t willen dat ik stopte
dathet echt is heb ik bewezen bij de dokter door een opname van mn gedachte te maken, die stond ook nogal perplexed
Wat zei de dokter?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:03 schreef Manke het volgende:
zelfs op de autoradio hoorde je gescheld en m'n gedachten die steeds herhaald werden in mn hoofd.ze lachemn we vet bvaak uit
ik ben geestelijk open [hun woorden] hoe kna ik het sluiten?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:06 schreef Manke het volgende:
ben misselikk en duizelig nu
woordenschat werkt niet meer goed
ze manipuleren je brein [hebben ze ook bevestigd]
i heb het bewezen in de kamer van de gene met wie ik ging praen in het ziekenhuis, in een stille ruimte spontaan het woord "klootzak" heel duidelijk op de opname
-Doe eens even normaal-quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:09 schreef Dartanion het volgende:
Was het jouw stem die het zei?
Of was het een donkere rauwe schille stem die kwaad, klootzak, riep?
NIET mijn stemquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:09 schreef Dartanion het volgende:
Was het jouw stem die het zei?
Of was het een donkere rauwe schille stem die kwaad, klootzak, riep?
En wat heb je nu met de artsen afgesproken?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:09 schreef Manke het volgende:
de dokter zei dt zer veel beschrijvingen kennen, maar het niet willen toeschrijven aan iets paranomaals
over woorden uiit mn gedachten op tape was ze nuchter, ookal erkenden ze alle 4 dat het er was.
De enige manier om hier vanaf te komen is door een goed afsluitende koptelefoon op te zetten en dan één te worden met de stemmen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:11 schreef Manke het volgende:
[..]
NIET mijn stem
mijn conclusie is dat deze vorm van schizofrenie letterlijk bezetenheid is.
uitdrijving is dan ook de opossing, en een manier vinden je gedachten te sluiten voor toegang tot je hoofd.
hij schint sddat er VEEL demonen in mn huis waren.
geen idee nogquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:11 schreef Zon het volgende:
[..]
En wat heb je nu met de artsen afgesproken?
Moet je terug komen? Daar blijven?
Bedoelde ook niet dat ze dood is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef Manke het volgende:
[..]
haha nee die leeft nog
er zij geen engelen oid denk ik, alle onizchtbare entiteiten zijn negatieve energie, de positieve variant zit in ons, als, hpe ironisch ook ,liefde.
ik heb ze al onder controle denk ikquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef Dartanion het volgende:
[..]
De enige manier om hier vanaf te komen is door een goed afsluitende koptelefoon op te zetten en dan één te worden met de stemmen.
Dus de confrontatie aangaan, praat met ze. Zeg dat je niet bang bent!
Je kan dit het beste op een openbare plek doen, want het is wel gevaarlijk!
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:31 schreef Dragorius het volgende:
Anders zit iemand even midden in een psychose![]()
Probeer eens wat te lezen over visualisatie en meditatie ook, om het in de hoek van de esotherie te zoeken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:11 schreef Manke het volgende:
[..]
NIET mijn stem
mijn conclusie is dat deze vorm van schizofrenie letterlijk bezetenheid is.
uitdrijving is dan ook de opossing, en een manier vinden je gedachten te sluiten voor toegang tot je hoofd.
hij schint sddat er VEEL demonen in mn huis waren.
Jaquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:56 schreef Dragorius het volgende:
Bastard, bedoel je het afsluiten van de kruin-chakra?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:04 schreef Dragorius het volgende:Dan dacht ik daar wel goed aan dus.
Een beetje een zij-spoor maar kan je dat als niet ingewijde leek ook al zelf?
Iedereen kan het denk ik wel.. visualiseren. Het helpt alleen als je ook een beetje kan mediteren, dan ben je daar misschien sneller bewuster mee bezig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The truth was in here.
ga ik doenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Probeer eens wat te lezen over visualisatie en meditatie ook, om het in de hoek van de esotherie te zoeken.
De plek waar je zit, is goed, laat ze hun werk doen.. ik probeer alleen aan te geven dat je jezelf ook kan proberen te helpen. Visualiseer dat luik dicht in je kruin.
Hoe krijg je woorden uit jou hoofd op opnameapperatuur?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:19 schreef Manke het volgende:
[..]
ga ik doen
heb al enkele mensen ervan overtuigd dat het bezetenheid is dmv woorden uit m'n hoofd op opneemapparaat.
evp [ouija etc] is echt, en roept alleen slechte entiteiten aan.
al sje open staat, heb je een probleem.
Hoeft niet perse een probleem te zijn maar kan wel zorgen dat als je sterk beinvloedbaar bent ook entiteiten aantrekt die je liever niet wilt kennen...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:19 schreef Manke het volgende:
[..]
ga ik doen
heb al enkele mensen ervan overtuigd dat het bezetenheid is dmv woorden uit m'n hoofd op opneemapparaat.
evp [ouija etc] is echt, en roept alleen slechte entiteiten aan.
al sje open staat, heb je een probleem.
ALLES wat je denkt, bewust of onderbewust, herhalen ze, en wat zij zeggen kan worden opgenomen, te bizar gewoon.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:23 schreef Zon het volgende:
[..]
Hoe krijg je woorden uit jou hoofd op opnameapperatuur?
Zou het niet zo kunnen zijn dat je onbewust zelf praat? Heb je dit gedaan met een arts naast je en het dan opgenomen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:30 schreef Manke het volgende:
[..]
ALLES wat je denkt, bewust of onderbewust, herhalen ze, en wat zij zeggen kan worden opgenomen, te bizar gewoon.
sinds ik dit heb, kan ik ze voelen [en zelfs vastpakken en verplaatsen], maar ze schieten terug, dat voel je als een windvlaagje.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoeft niet perse een probleem te zijn maar kan wel zorgen dat als je sterk beinvloedbaar bent ook entiteiten aantrekt die je liever niet wilt kennen...
JAquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zou het niet zo kunnen zijn dat je onbewust zelf praat? Heb je dit gedaan met een arts naast je en het dan opgenomen?
Het windvlaagje komt me bekend voor, zo voel ik ook de aanwezigheden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:33 schreef Manke het volgende:
[..]
sinds ik dit heb, kan ik ze voelen [en zelfs vastpakken en verplaatsen], maar ze schieten terug, dat voel je als een windvlaagje.
reed door een straat en voelde ze van alle kanten enkelen op me afkomen.
creepy shit.
ik zag ze ook als ik me focuste, ze zien er zwart/paars uit
Zit je dan daar voor onderzoek of behandeling? Als ik als arts naast jou zou zitten, met mijn eigen recorder en eigen lege tape, en ik zou ze dan ook horen, dan zou ik je naar alle onderzoekscentra meenemen en niet naar een ziekenhuis ter behandeling van psychiatrische problemenquote:
Paranoide schizofrenie lijkt me inderdaad een bijzondere ervaring.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:47 schreef Manke het volgende:
dokter deed er nuchter over en blijft bij het idee dat het chemisch is.
ik wil het best wetenschappelijk aankaarten, kom maar met suggesties.
ik ga het zo weer proberen.
echt een bijzondere ervaring is het, was er ook vrij nuchter en skeptisch over, maar nu WEET ik dat er meer is dan we kunnen zien en niet elektromagetisch van aard is..
Kan het niet zijn dat je dit denkt en op dat moment in een psychose zat? Want, als ik als dokter niks hoor en op tape ineens wel, dan zou ik niet aan iets chemisch denken, geen enkele dokter denk ikquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:47 schreef Manke het volgende:
dokter deed er nuchter over en blijft bij het idee dat het chemisch is.
ik wil het best wetenschappelijk aankaarten, kom maar met suggesties.
ik ga het zo weer proberen.
Wanneer is dit allemaal begonnen denk je, kun je dat ook aangeven? Wanneer begon dit of kreeg je het idee dat er stemmen waren die niet van jou zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:52 schreef Manke het volgende:
ze zeggen steeds "wij gaan nooit weg "chuckle chuckle chuckle""
er was 1 opname die achter elkaar een dom woord zei, deze plaagwoorden hoorde ik letterlijk terug hoorde in m'n oor. dat wa de doorslag dat het echt is. deze ochtend was het begin van het herhalen van gedachten en het treiteren daarmee. daarvoor dede ze dat niet, maar kon er wel mee spreken.
ik zoek graag dingen uit, en ging hiermee te ver, ook met vragen ed.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:52 schreef Manke het volgende:
ze zeggen steeds "wij gaan nooit weg "chuckle chuckle chuckle""
er was 1 opname die achter elkaar een dom woord zei, deze plaagwoorden hoorde ik letterlijk terug hoorde in m'n oor. dat wa de doorslag dat het echt is. deze ochtend was het begin van het herhalen van gedachten en het treiteren daarmee. daarvoor dede ze dat niet, maar kon er wel mee spreken.
ik zoek graag dingen uit, en ging hiermee te ver, ook met vragen ed.
quote:Schizofrene personen lijden onder negatieve en positieve symptomen. Positieve symptomen duiden op de aanwezigheid van ongebruikelijke percepties, gedachten en gedragingen zoals wanen en hallucinaties. De negatieve symptomen duiden op de afwezigheid of een gebrek in bepaalde gedragsdomeinen zoals energieverlies, geen plezier meer in dingen kunnen hebben (anhedonie) en lusteloosheid.
quote:Enkele voorbeelden van symptomen die zich kunnen voordoen tijdens het dagelijks leven
Op een voor de ander onbegrijpelijke manier angstig of in de war zijn.
Er niet in slagen om in werk, studie of hobby te presteren wat er normaal gesproken van hem of haar verwacht kan worden.
Beweren te praten met en luisteren naar denkbeeldige, niet werkelijk aanwezige personen.
Verhalen verzinnen over complotten of geheime organisaties en daarin soms het eigen gezin of de partner betrekken.
Vreemd lopen of bewegen, op een dergelijke manier dat anderen zich er ongemakkelijk bij voelen.
Mensen in de omgeving afschrikken of irriteren door zelfverwaarlozing.
Onvoorspelbare woede-uitbarstingen hebben.
De hele dag in bed liggen, maar s nachts door het huis spoken of in de stad ronddwalen.
Geen vrienden maken of hooguit korte oppervlakkige contacten hebben
Zeggen iemand anders te zijn.
Zeggen dat anderen gedachten uit zijn/haar hoofd kunnen lezen of er juist gedachten inbrengen.
Onzeker zijn.
Gebrek aan concentratie, niet (fulltime) kunnen werken.
Veel slaap hebben, of juist slapeloosheid.
Het idee hebben dat anderen niet te vertrouwen zijn.
Emotioneel erg gevoelig zijn.
Veel moeite hebben om zich te verzorgen; zichzelf verwaarlozen.
Enkele symptomen die zich kunnen voordoen tijdens een psychose of waan
Denken achtervolgd te worden.
Denken groot en machtig te zijn (bv Jezus of een president) en denken een belangrijke rol te vervullen te hebben in de wereld.
Stemmen 'in het hoofd' geven 'imperatieve hallucinaties', dat zijn dwingende opdrachten, waaraan geen weerstand kan worden geboden.
Interne stemmen geven voortdurend commentaar op het gedrag.
Denken dat er een complot tegen jou bestaat.
Vreemde dingen zien; bijvoorbeeld reeds overleden mensen of vrienden die er eigenlijk niet zijn.
Een rottingsgeur of gaslucht ruiken, terwijl deze er niet zijn.
Allerlei vreemde dingen in of aan het lichaam voelen.
Denken dat de omgeving, bijvoorbeeld de televisie, bestraalt.
Een hele hoge piep horen en denken dat die de gedachten beïnvloedt.
Dat heb ik je volgens mij toch al verteldquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:39 schreef Manke het volgende:
ik moet dringend weten hoe ik mezelf kan afschermen.
Ik raad bij deze wel degelijk medicijnen aan en wel anti psychotica(uiteraard eerst bij een specialist langsgaan)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:39 schreef Manke het volgende:
bedankt voor de positieve reacties.
zojuist probeerde ik het weer met een mobiel van iemnd, een [nieuwe] meisjes stem die plaagdende woorden herhaalde.
Kan vanaf hier niks sturen, maar ik ga het proberen, dan lees ik wat posts voor - soms komt er gescheld door ipv wat ik lees in gedachten.
Ik blow niet.
Ik erken het als een psychose [=paniek van iets dat er niet is] gevolgd door schizofrenie.
di heb ik zeker! alleen ik ben van meninng dat de wetenschap het verkeerd idee heeft over de oorzaken.
het is nu precies voor mij bij het toetsenbord _vreselijk_ koud en lijkt zich met mij te verplaatsen.
ik moet dringend weten hoe ik mezelf kan afschermen.
Ik vind het idd ook erg snel gegaanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:29 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dat heb ik je volgens mij toch al verteld
Tenminste, hoe je je voor entiteiten moet afschermen.
Eerlijk gezegd vind ik dat je in een rap tempo gegaan bent, als je het daadwerkelijk alleen over entiteiten zou hebben.
Volgens mij vergeet je dat jij de baas bent over je zelf.
Als je uit je omgeving geluiden hoort dan kun je dit niet stoppen voor jezelf. Geluiden zijn er nu eenmaal, ze worden doorgegeven door je oren naar je hersenen en er is geen mute knop. Net zo kun je de "geestelijke" geluiden niet stopzetten. Je kunt geen controle uitoefenen over je oren noch over de geluidsbron. Het enige wat je kunt doen is oordopjes indoen en dan keihard "lalalala" roepen maar compleet stil zal het nooit zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:29 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dat heb ik je volgens mij toch al verteld
Tenminste, hoe je je voor entiteiten moet afschermen.
Eerlijk gezegd vind ik dat je in een rap tempo gegaan bent, als je het daadwerkelijk alleen over entiteiten zou hebben.
Volgens mij vergeet je dat jij de baas bent over je zelf.
Ik heb er een paar geluisterd en ik hoor het ookquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:02 schreef Manke het volgende:
ja wel waarschijnlijk
http://www.mediafire.com/(...)2a1ce04e75f6e8ebb871
jijbenthier.mp3 was de eerse en was meteen raak, meteen hoorbaar zonder versterking, what are the odds?
wat horen jullie in de rest?
ik weet wel wat ik denk te horen.
Ik hoor het bij telefoon-hallo ook, alleen met veel pijn en moeite en waarschijnlijk omdat ik er een hallo in moet horen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb er een paar geluisterd en ik hoor het ook
Weet alleen niet natuurlijk in hoeverre je het beinvloed.. die telefoon-hallo vond ik zeer duidelijk zelfs..
of dat hij ons in de maling neemt , omdat hij er "plotsklaps" over begint en er wat omheen verzint(dat van die psychiatrie horen we ook pas vandaag.. de andere dagen /keren had ie daar geen woord over gerept).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:55 schreef Dragorius het volgende:
Afdeling Psychiatrie in het Waterland Ziekenhuis heeft een wachttijd van ongeveer 4 weken. Dus ik verwacht dat het wel wat langer speelt ja
Het verhaal heeft in ieder geval wel een plotse en heftige wending genomen...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
of dat hij ons in de maling neemt , omdat hij er "plotsklaps" over begint en er wat omheen verzint(dat van die psychiatrie horen we ook pas vandaag.. de andere dagen /keren had ie daar geen woord over gerept).
Ik ga uit van het goede in de mens maar...
spoedopnamequote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:55 schreef Dragorius het volgende:
Afdeling Psychiatrie in het Waterland Ziekenhuis heeft een wachttijd van ongeveer 4 weken. Dus ik verwacht dat het wel wat langer speelt ja
er zat al een 'demoon' in mij die bij hun over mij ging roddelen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:07 schreef sjoep het volgende:
[..]
Het verhaal heeft in ieder geval wel een plotse en heftige wending genomen...
nuchterquote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:02 schreef Dragorius het volgende:
Manke, wat krijg je voor medicijnen en in welke dosis? Kun je dat eens neerplempen hier?
nog niksquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:02 schreef Dragorius het volgende:
Manke, wat krijg je voor medicijnen en in welke dosis? Kun je dat eens neerplempen hier?
Zelfs aan een spoedopname gaat een heel proces vooraf. Wie heeft bevel gegeven tot spoedopname?quote:
Ik denk dat ie ons loopt te bekutten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:32 schreef Zon het volgende:
Of Manke neem ons al een tijdje in de maling.
Of Manke zit al langer in een inrichting.
Of manke is echt schizo en zit gewoon achter z'n pc'tje thuis.
Maar iets klopt er niet...
Of ben ik nu paranoide.
Mwa ik weet van dichtbij dat het heel vlot kan gaan hoor.. over een dag heen als het moet. (goedkeuring familie)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zelfs aan een spoedopname gaat een heel proces vooraf. Wie heeft bevel gegeven tot spoedopname?
of het is echtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:32 schreef Zon het volgende:
Of Manke neem ons al een tijdje in de maling.
Of Manke zit al langer in een inrichting.
Of manke is echt schizo en zit gewoon achter z'n pc'tje thuis.
Maar iets klopt er niet...
Of ben ik nu paranoide.
quote:WAN IP adres: 62.216.17.240
Provider: Xs4all
Hostnaam: cust.17.240.adsl.cistron.nl
IP beheerder: RIPE Network Coordination Centre
Remote port: 49375
Protocol: HTTP/1.0
Connection: keep-alive
Keep alive:
Proxy server
Proxy IP: 192.168.247.13
Proxy host: 192.168.247.13
Computer Informatie
Besturings systeem: Windows
Systeem taal: nl
Scherm resolutie: 1280x1024
Kleur diepte: 32 bit
Wat ik (maar dat is wel wat jaren terug) geleerd heb is dat een gedwongen spoedopname zoals manke beschrijft, met toestemming/bevel van de burgemeester moet, en dan wordt er echt al een anti-psychoticum toegediend.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Mwa ik weet van dichtbij dat het heel vlot kan gaan hoor.. over een dag heen als het moet. (goedkeuring familie)
nog niksquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:02 schreef Dragorius het volgende:
Ik wil meer een bewijs als in een foto van jou met een verpleger ofzo.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:43 schreef Manke het volgende:
[..]
of het is echt
en.. het is echt.
maak een mp3 en plaats het, met je stem gemute.
als ik toegang heb tot een pc met meer mogelijkheden ga ik het laten zien.
denk dat het allemaal met bewustzijn te maken heeft, als je bewustzijn op die dingen gericht is, gaat er energie heen en willen ze meer, gaan ze je bezitten, maken ze je gek, dat creeert stress en andere negatieve emoties, en daar teren ze op.
mijn mening.
ga binnenkort meer neerzetten n beantwoorden
myip.nl
[..]
Dat kan wel zijn, maar wat zeiden de specialisten ervan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:50 schreef Manke het volgende:
[..]
nog niks
ik wil kijken hoe het vannacht gaat
Dat bedoel ik en daarom mijn vraag.. Wat zeiden de specialisten ervan, Manke?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:02 schreef Dragorius het volgende:
Nou, op een psychiatrische afdeling bepaal je niet zelf wat je krijgt, zeker niet bij spoedopname...
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zelfs aan een spoedopname gaat een heel proces vooraf. Wie heeft bevel gegeven tot spoedopname?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:02 schreef Dragorius het volgende:
Nou, op een psychiatrische afdeling bepaal je niet zelf wat je krijgt, zeker niet bij spoedopname...
Die nulmeting moet al in een eerder stadium gedaan worden, op basis van 1 bezoek aan de huisarts m.b.t. stemmen wordt je echt niet met spoed opgenomen. Dat bedoel ik te zeggenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:12 schreef Exoteria het volgende:
[..]
een nulmeting kan het beste gemaakt worden als er nog geen middelen toegedient zijn die een werking op de geest/gemoedstoestand hebben.
Een slaap/kalmeringsmiddel is denk ik de eerste basis als je nog niet gediagnosticeerd en met spoed opgenomen wordt.
Goed advies, en het beste van beide werelden. Waarom is het altijd het een of het ander. Je kunt prima beide doen in deze kwestie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:31 schreef Exoteria het volgende:
Manke, als ik je een tip mag geven.
Accepteer eerst eens gewoon de stemmen en probeer ze te negeren.
(zoals je bv ook het geroezemoes negeert als je een boek in het park probeert te lezen)
Daarna, luister naar de artsen.
Natuurlijk hebben ook zij niet alle wijsheid in pacht, maar feit IS dat stemmen een symtoom kunnen zijn van iets dat je niet verder wilt ontwikkelen.
Ga dus uit voorzorg mee met de artsen en laat je helpen.
Mochten het toch "echte" stemmen zijn dan is dit ook de manier om daar van af te komen, want negeren en niet actief houden, voor jezelf bepalen dat je ze neit in je leven wil is oe je dit een halt toe kan roepen.
Zo speel je dubbel op safe
Heel veel sterkte!!
Mooi en tactisch gezegdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:31 schreef Exoteria het volgende:
Manke, als ik je een tip mag geven.
Accepteer eerst eens gewoon de stemmen en probeer ze te negeren.
(zoals je bv ook het geroezemoes negeert als je een boek in het park probeert te lezen)
Daarna, luister naar de artsen.
Natuurlijk hebben ook zij niet alle wijsheid in pacht, maar feit IS dat stemmen een symtoom kunnen zijn van iets dat je niet verder wilt ontwikkelen.
Ga dus uit voorzorg mee met de artsen en laat je helpen.
Mochten het toch "echte" stemmen zijn dan is dit ook de manier om daar van af te komen, want negeren en niet actief houden, voor jezelf bepalen dat je ze neit in je leven wil is oe je dit een halt toe kan roepen.
Zo speel je dubbel op safe
Heel veel sterkte!!
En wellicht dat patienten eerder geneigd zijn om mee te gaan met specialisten als er ook een esoterische verklaring gegeven wordt. Sommige schizofrene patiënten willen nu eenmaal niet horen dat zij "geestesziek" zijn, of "gek in het hoofd", of "schizofreen" , maar hebben liever dat hun wanen door externe zaken komen , bv: bezetenheid e.d.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:47 schreef _Led_ het volgende:
Een goede reden om het zo aan te pakken als Exoteria zegt : deze mevrouw hoorde ook stemmen, en was er ongetwijfeld ook 100% van overtuigd dat die stemmen echt waren.
Daar word je niet vrolijk van.
In ieder geval maken ze daar wel onderscheid in stemmen horen als pathalogische afwijking , of een combinatie van die beide pathalogisch/paranormaal of dat het iets paranormaals is .quote:Ik las in uw boek dat patiënten die worden gediagnosticeerd als psychotisch, schizofreen of borderliners, die ervaringen hebben omdat ze gevoelig zijn voor het paranormale. Is dat altijd zo?
"Laten we voorop stellen dat er natuurlijk pathologische beelden bestaan als zijnde schizofrenie, psychose en borderline. Binnen de reguliere geestelijke gezondheidszorg wordt echter een hele belangrijke denkfout gemaakt. Deze pathologische beelden kunnen namelijk gepaard gaan met bepaalde ervaringen. De reguliere geestelijke gezondheidszorg draait dat om: 'Deze patiënt heeft bepaalde ervaringen (hoort stemmen) dus is hij schizofreen.' Terwijl het stemmen horen vanuit de parapsychologie gezien ook iets anders kan zijn. Namelijk helderhorendheid. En dat heeft niks te maken met een pathologische afwijking, maar alles met een bepaalde gevoeligheid van deze mensen. Het gaat er dus om dat je die differentiële diagnostiek van: wat is pathologisch en wat is paranormaal, maakt. En dat doen ze niet bij de psychiatrie."
En hoe behandelen jullie deze patiënten? Want niet iedereen staat daar voor open
"Onze benadering is tamelijk nuchter. In zoverre dat we in de meeste gevallen uitleggen hoe wij denken dat het fenomeen stemmen horen werkt. Het heeft te maken met een verandering van trilling in jouw aura, jouw energieveld. En als jij door die verandering van trilling negatieve stemmen gaat horen, dan kan je die negatieve stemmen weg krijgen door die trilling te veranderen. En die verandering van trilling brengen wij teweeg door energetische behandelingen, onder andere door te magnetiseren. Maar vanuit de uitleg die je aan mensen geeft, geef je ze eigenlijk al een aantal handvatten om hun eigen ervaringen beter te kunnen sturen."
Het beste van 2 werelden dus, de 1 doet niet voor de ander onder, sterker nog deze word erkend en meegenomen in de behandeling van de patient. Ik vind dat nogal een vooruitgang ook eerlijk gezegd!quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:39 schreef Summers het volgende:
Dan heb je in Breda nog het integraal parapsychologisch adviesburo onder leiding van Richard Krebber .
Een stukje intervieuw met Richard Krebber :
[..]
In ieder geval maken ze daar wel onderscheid in stemmen horen als pathalogische afwijking , of een combinatie van die beide pathalogisch/paranormaal of dat het iets paranormaals is .
In dat geval helpen ze je ook met afsluiten , huis reinigen mocht dat nodig zijn enz .
En er is ook een reguliere psychiater verbonden aan dat adviesburo omdat niet alle stemmen hoorders iets paranormaals ervaren maar omgekeerd ook niet, dat iedere stemmenhoorder iets psychisch mankeerd .
Jup, daarom heet het ook een parapsychologisch adviesbureau. Ik las daar laatst een stukje over in de Quest.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:39 schreef Summers het volgende:
Dan heb je in Breda nog het integraal parapsychologisch adviesburo onder leiding van Richard Krebber .
Een stukje intervieuw met Richard Krebber :
[..]
In ieder geval maken ze daar wel onderscheid in stemmen horen als pathalogische afwijking , of een combinatie van die beide pathalogisch/paranormaal of dat het iets paranormaals is .
In dat geval helpen ze je ook met afsluiten , huis reinigen mocht dat nodig zijn enz .
En er is ook een reguliere psychiater verbonden aan dat adviesburo omdat niet alle stemmen hoorders iets paranormaals ervaren maar omgekeerd ook niet, dat iedere stemmenhoorder iets psychisch mankeerd .
Ik vind 't wel stoer dat ze ook je huis komen schoonmaken, dat zie ik een psychiater inderdaad niet doenquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het beste van 2 werelden dus, de 1 doet niet voor de ander onder, sterker nog deze word erkend en meegenomen in de behandeling van de patient. Ik vind dat nogal een vooruitgang ook eerlijk gezegd!
Ligt er ook maar net aan hoor, er is een tijd wel een serie geweest die liet zien wat een reinigingsdienst deed als ze ergens op afgestuurd werden, veel mensen hadden daadwerkelijk een psychische inzinking gehad en het huis moest chemisch gereinigd worden, dus ook de reguliere zorginstellingen kunnen schoonmaken wanneer nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:48 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik vind 't wel stoer dat ze ook je huis komen schoonmaken, dat zie ik een psychiater inderdaad niet doen
Thanks.. nu ben ik tegen mijzelf aan het lullenquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:18 schreef Michielos het volgende:
Dit merk je overigens als je leest. Je voelt je innerlijk stemmetje dan meelezen
*herkenbaar* maar is dat niet de wilde geest in ons allen? Die blijft maar doorjengelen en om aandacht vragen vanaf het moment dat je wakker wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:48 schreef Exoteria het volgende:
Veel mensen in mijn omgeving vinden mij in de regel kalm en rustig overkomen, maar geen van allen lijkt te beseffen dat het deel van mij dat ze zien de gereguleerde uitkomst is van de drukte die al plaatsvond in mijn hoofd.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
*herkenbaar* maar is dat niet de wilde geest in ons allen? Die blijft maar doorjengelen en om aandacht vragen vanaf het moment dat je wakker wordt.
"Hee heb je daar al aangedacht"
"hmzz waarom lijkt dat niet te passen, vorige week nog wel"
"hee bij thuiskomst is er nog de afwas"
"dude ik ben bezig met iets passend te maken geen zin afwas nu"
"zullen we anders een chinees ophalen vanavond"
"Dude serieus.. dit moet eerst klaar voor we naar huis gaan"
"shit.. zie je dat lekkere ding daar voorbij lopen?"
"waar?"
Enzzzzovoorts..
Nee hoor, maar de stemmen gaan je wel meer opvallen doordat je er tegen gaat praten.. althans dat was mijn ervaringquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:00 schreef _Led_ het volgende:
Verder kun je, als je eens wilt ervaren hoe het is als je brein op hol slaat en je stemmen hoort, natuurlijk ook gewoon even een boel coke snuiven.
Daar word je - mits goed doorgesnoven - ook paranoide van en ga je ook stemmen van horen.
Nou het leek er meer op dat de hersenen maar door bleven associeren en die interne stem gewoon random woorden uitkraamde alsof er geen rem zat op het associatief vermogen ofzo, heb ik van horen zeggen natuurlijkquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee hoor, maar de stemmen gaan je wel meer opvallen doordat je er tegen gaat praten.. althans dat was mijn ervaring
ik hoor de heletijd in mn hpoofd steedsquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:17 schreef Rijpie het volgende:
Bij het stukje met "krijg de kanker", fck.mp3 volgens mij, hoor ik ook even ervoor iemand godver zeggen, terwijl dit niet door manke van tevoren werd aangegeven.
freaky
Kerel, relax. Wanneer heb je weer een afspraak?quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:41 schreef Manke het volgende:
[..]
ik hoor de heletijd in mn hpoofd steeds
godver de godver als ik ze voor de gek heb gehouden
ik bener van overtuigd dat dit het werk is vd duivel
hoor opp de achtergrond na het pissigg maken van een demoontje mu ha ha ha ha op een... duivels mnier
ben zwwar onde invloed van medicijnen nu, en die ha ik pas gister gekregen
gister tijdens een dutje betreeeddee er een via mn hoofd
de HARDE stem [rpbeerde door te komen, dat hoorde ik aan hard gezoem en iets van metallic geluid, gelukkig heb ik de medicijnen.
stemmen weg betekent nioet demonen weg
denk nu dat geloof echt is en armagddon op komt is. echt heel raar allemaal.
iemand mkend met rapportages van dergelijke psychoses?
In deze toestand hoor je eigenlijk niet te internetten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:41 schreef Manke het volgende:
[..]
ik hoor de heletijd in mn hpoofd steeds
godver de godver als ik ze voor de gek heb gehouden
ik bener van overtuigd dat dit het werk is vd duivel
hoor opp de achtergrond na het pissigg maken van een demoontje mu ha ha ha ha op een... duivels mnier
ben zwwar onde invloed van medicijnen nu, en die ha ik pas gister gekregen
gister tijdens een dutje betreeeddee er een via mn hoofd
de HARDE stem [rpbeerde door te komen, dat hoorde ik aan hard gezoem en iets van metallic geluid, gelukkig heb ik de medicijnen.
stemmen weg betekent nioet demonen weg
denk nu dat geloof echt is en armagddon op komt is. echt heel raar allemaal.
iemand mkend met rapportages van dergelijke psychoses?
Dat ook jaquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
In deze toestand hoor je niet te internetten.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:04 schreef _Led_ het volgende:
Hebben ze je deze test al laten doen ?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:04 schreef _Led_ het volgende:
Hebben ze je deze test al laten doen ?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |